Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Archiwa => Rasy/Klasy => Archiwum - serwery prywatne - ogólne => Orkowie => Wątek zaczęty przez: Lokken w Sierpień 24, 2007, 11:21:15 pm

Tytuł: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 24, 2007, 11:21:15 pm
Postanowiłem przekleić mój poradnik dla OL`a ktory napisałem na innym, konkurencyjnym forum. Enjoy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poradnik ten napisałem na podstawie doświadczenia jakie zdobyłem grając od ponad roku Overlordem na oficjalnym rosyjskim serwerze Teon. Wcześniej grałem przez rok na privach (prawie wyłącznie OL/WC), ale tam to zupełnie inna bajka.

Overlord jest hybrydą buffera, healera i debuffera. Ma też pewne skille czyniące z niego prawie melee dd i prawie nukera. Ale jak wiemy „prawie” robi dużą różnicę.


Zalety:

- Najwyższy bazowy m.def (najwyższy MEN)
- Bardzo duża ilość CP jak na maga (o 1000 więcej niż WC). Jedynie WS/BH, Destro, HE i Glad/Warlord mają więcej !!!
- Uniwersalność
- Wiele unikatowych skilli

Wady:

- Jedna z najtrudniejszych postaci do levelowania
- Skille zużywają ogromną ilość MP
- Postać przydatna jedynie w klanie/ally


Skille:

Steal Essence – najlepszy drain w grze. Przywraca 80 % zadanego dmg. W PvE używamy jedynie do odnawiania HP. Nie używamy go jako zwykłego nuka z racji bardzo wysokiego zużycia MP. W PvP bardzo przydatny, można używać jako nuke. Należy jedynie pamiętać, że nie przywraca nam on CP. Dopiero jak przebijemy się do HP wroga będzie nam odnawiał życie. Kolejną jego zaletą jest fakt, że NIE jest uznawany jako dark magic (w przeciwieństwie do innych drainów), więc Unholy Resisstance czy Song of Invaction nie obniżają jego dmg. Konkretnie to drain jest non-elemental. Ma to jednak swoje wady. Dopóki nie wprowadzą możliwości enchantu draina na na konkretny żywioł (element), wkładanie jakichkolwiek enchant stonów nie ma sensu :(
 
Heart of Paagrio – amulet do zdobycia jedynie z questa Wishing Potion. Jest to skill typu HoT (Heal over Time) na początku przywraca pewną ilość HP (300-500) zależną od m.atk a następnie przez 15 sekund odnawia HP co sekundę (ilośc ta zależy jedynie od lvl skilla). Łącznie jest to coś ponad 1500 HP. Skill ( jak każdy buff OL`a) ma dość duży zasięg i działa tylko na ludzi z klanu i ally. Ważne: skill zajmuje buff slota – trzeba uważać na overbuff. HoP kasuje się z healem WC, ale nie kasuje się z innymi HoT`ami jak np. Greater Heal.

Honor of Paagrio – ally CP heal. To jeden z naszych najlepszych skilli (ale dostajemy go dopiero od 66 lvl). Jednorazowo przywraca około 600-700 CP.

Ritual of Life – przywraca CP jednej osobie. Kosztuje dwa razy mniej MP niż Honor ale za to dłużej się go castuje.

Fear – doskonały skill na PvP. Powoduje, że przeciwnik zaczyna biec w przeciwnym kierunku. W tym czasie nasz wróg traci kontrolę nad swoją postacią. Dobry zwłaszcza na daggerów i inne postacie melee. Należy jednak pamiętać, że uciekające postacie mają zwiększony speed. W PvE mniej przydatny – do crowd control lepszy jest sleep.

Dreaming Spirit – najlepszy (najszybszy) sleep w grze (oprócz Trance – ale on jest ciut inny). Jako jedyny nie został osłabiony w C5. Dobry do crowd control na PvE oraz do 1v1 PvP. Na mass PvP trochę szkoda many na niego (zwykle WC się tym zajmuje).

Soulcry – zwiększa p.atk o stałą wartość (zwiększa się ona wraz z lvlem skilla). Na 5 lvl jest to 90 p.atk, a na 10 lvl 375. Jest skill typu toggle. Możemy go włączyć i wyłączyć w każdej chwili. Gdy jest w użyciu tracimy manę. Warto wiedzieć (i nie wierzyć tym co mówią inaczej), że nie da zrobić tak by mieć dodatni mp regen z włączonym Soulcry. Skill doskonały na PvE – ale trzeba go używać z rozwagą. Na PvP przydatny jedynie na walkach 1v1 gdy walczymy w zwarciu. Soulcry jest najefektywniejszy z daggerami (bo dodaje stałą wartość p.atk a nie procentową).

SoulGuard – odpowiednik Soulcry tyle, że dodaje p.def. WC nie dostaje tego skilla. Na najwyższym lvlu dodaje on 650 p.def. Użyteczny jedynie w niektórych przypadkach w PvP oraz na PvE AOE. Nie radzę używać go w połączeniu z soulcry by podniecać się naszymi uber wartościami p.atk i p.def bo raz dwa stracimy całą manę.

Flames of Invincibility – tego skilla prawdopodobnie nikomu z was (również mi) nie będzie dane użyć (przynajmniej na retailu). Ale warto o nim wspomnieć. Jest to fusion skill dostępny na 80 lvlu. Zapewnia 30 sekund nieśmiertelności całemu ally w zasięgu 900.

Buffy:

Działają na wszystkie postacie z ally będące w zasięgu (wydaje mi się, że wynosi on 600, ale nie sprawdzałem tego).


Pa'agrian Gift – odpowiednik Might. Zwiększa P.atk o 8, 12, 15 %.

Pa'agrian Haste – odpowiednik Wind Walk. Zwiększa Speed o 20, 33.

Rage of Pa'agrio – odpowiednik Berserker Spirit. Zwiększa siłę ofensywną kosztem defensywy. Na 2 lvl zmiany są następujące: P.Atk. +8%, M.Atk. +16%, P.Def. -8%, M.Def. -16%, Evasion -4, Speed +8, Atk. Spd +8%, Casting Spd. +8%

Wisdom of Pa'agrio – odpowiednik Acumen. Zwiększa Cast Speed o 15, 23 ,30 %.

Vision of Pa'agrio – odpowiednik Guidance. Zwiększa Accuracy o 2, 3, 4.

Under the Protection of Pa'agrio – odpowiednik Bless Shield. Zwiększa Shield Block Rate o 30, 40, 50 %.

Tact of Pa'agrio – odpowiednik Agility. Zwiększa Evasion o 2, 3, 4.

Glory of Pa'agrio – odpowiednik Magic Barrier. Zwiększa M.def o 15, 23 ,30 %.

Blessings of Pa'agrio – odpowiednik Shield. Zwiększa P.def o 8, 12, 15 %.

Eye of Pa'agrio – odpowiednik Death Whisper. Zwiększa Critical Damage o 35%.

The Soul of Pa'agrio – odpowiednik Greater Empower. Zwiększa M.Atk. o 75%.

Victories of Pa'agrio – odpowiednik Chant of Victory. Wprowadza następujące zmiany: HP +20%, odnawia dodane HP , Speed -20%, Accuracy +4, P.Def. +20%, P.Atk. +10%, M.Atk. +20%, Atk. Spd. +20%, Critical +20%, Critical Damage +20%, M.Def. +20%, Casting Spd. +20%, Odporność na debuffy +20%. Zużywa 40 spirit ore. Działa jedynie przez 5 min.

Pa'agrio’s Emblem – odpowiednik Chant of Spirit (niestety o krótszym czasie działania). Zwiększa odporność na debuffy i cancel.

Pa'agrio's Fist – zwiększa maksymalną ilość CP o 800 (oraz automatycznie odnawia dodaną ilość). Zużywa 20 spirit ore.

Seale:

Są to nasze unikatowe czary. Część z nich debuffuje, a część zadaje dmg.
Parę uwag ogólnych. Seale są czarami AoE (obszarowymi), działą w pewnym (dosyć niskim) promieniu wokół nas. Używając ich nie musimy nic targetować. Działają jedynie na sflagowanych graczy oraz wrogów (clan war). Nie działają na osoby (nawet sflagowane) z naszego party, klanu, ally. Ich skuteczność zależy głównie od stosunku lvl skilla do lvl wroga, współczynnika CON (dla poison) oraz MEN (dla całej reszty) wroga oraz stosunku nasz M.atk do M.def wroga.

Seal of Flame – zadaje stały dmg co sekundę przez 15 sec. Na kolejnych lvl jest to 77, 94, 108, 118. Klątwy tej nie da się uleczyć (w przeciwieństwie do poison). Skill tyleż widowiskowy, co mało przydatny. PvE: land rate jest całkiem wysoki (zwiększony w Interlude) jednak dmg jest żałośnie niski (1770 dmg w ciągu 15 sekund to naprawdę niewiele). PvP: tutaj dmg jest już całkiem niezły – niestety niski land rate powoduje, że lepiej nie marnować many i rzucić coś innego. Chociaż jeśli mamy naprawdę wysoki m.atk to można czasem spróbować.

Seal of Poison – działa podobnie jak Seal of Flame, tylko zadaje dmg w dłuższych interwałach, ale za to trwa 30 sekund. Praktycznie bezużyteczny na PvE jak i PvP.

Seal of Binding – jeden z naszych znaków firmowych. Jest to AoE Root (unieruchamia wrogów). PvE: niezły land rate, doskonały do party AoE, ale przydaje się także w normalnym party gdy robi się gorąco. PvP: tu jest już ciut mniej przydatny z racji (jak łatwo się domyślić) niskiego land rate. 1v1 – można użyć przeciwko klasom melee. Na mass PvP mniej przydatny (i tak większość ludzi to archer/nuker, więc niewiele im to przeszkodzi).

Seal of Winter – zmniejsza atk. speed. Bardzo wysoki land rate powoduje, że jest on doskonały do AoE party. W PvP jest już ciut mniej przydatny bo zwykle PvP opiera się na użyciu skilli. Ale Destro czy łucznikom może zaszkodzić.

Seal of Silence – blokuje użycie czarów. Doskonały skill do PvE jak i PvP. Niestety land rate nie jest za wysoki (mniejszy niż silence magów).

Seal of Suspension – zwiększa reuse skilli magicznych i fizycznych. Do PvE raczej mało przydatny. Ma lepszy land rate niż Seal of Silence co powoduje, że jest doskonały na PvP. Zaszkodzi każdemu kto się znajdzie w za

Seal of Gloom
– zżrera manę. Skill kompletnie nieprzydatny zarówno do PvE jak i PvP. Kiepsko wchodzi i zabiera śmieszne ilości MP.

Seal of Scourge – blokuje regenerację HP. Kolejny nieprzydatny czar. Mógłby być przydatny gdyby działał na RB. Ale nie działa, więc jest całkowicie do bani.

Seal of Mirage – powoduje, że moby tracą target i atakują losowo (w tym siebie). Niestety nie działa na graczy. Skill mało przydatny bo dostajemy w ten sposób mniej exp za moba (exp dostajemy jedynie gdy my/nasze party zada dmg).

Seal of Slow – zmniejsza speed. Mało przydatny w PvE. Na PvP przydatny w walkach 1v1, ale w sumie czar bez rewelacji.

Seal of Chaos – zmniejsza Accuarcy. Rzadziej wchodzi niż Winter przez co jest mniej przydatny w AoE party. Ale jeśli już wszystko weszło to nie zaszkodzi rzucić i ten czar. Na PvP raczej mało przydatny.

Seal of Disease – zmniejsza skuteczność leczenia oraz zwiększa szanse na cancel. Raczej średnio przydatny czar.

Seal of Despair – bardzo wredny czar, zmniejszający Speed, M.def, Accuracy, P.atk, P.atk speed, oraz szansę i siłę krytyków. Dobry na AoE w wysoko-levelowych lokacjach (a tylko na takim będziemy go używać bo niestety dostajemy go dopiero na 78 lvlu).

Sprzęt:

OL jest postacią uniwersalną. Proponowany poniżej zestaw jest ściśle związany ze sposobem w jaki expiłem moją postać (głownie solo) i wyborem miejscówek. Możliwe są jeszcze inne konfiguracje, ale postaram się przekonać do mojej.

· C grade - FP set, Yaksa [Health] Na tych levelach biłem prawie wyłącznie moby z blunt weakness (jest ich sporo i dają bardzo dobry exp) dlatego wybrałem właśnie blunt. A z FP i Yaksą i tak dajemy radę w party więc jeśli masz kasę tylko na jeden set to polecam właśnie ten.
· B grade- BW Heavy, AOBA [Health] - ta sama argumentacja co powyżej. Jeśli o wiele częściej grasz w party niż w solo to BW Light. Zamiast blunt można użyć Kris [Focus] lub OE SLS*Tsu.
· A grade – do solo DC Light i Bloody Orchid [Focus] – najlepiej z dobrym OE. Można nadal jednak solować w BW Heavy. Na tym etapie musimy już sobie darować używanie blunta do solo bo nie ma już dobrych mobów z blunt weakness. Na party/PvP DC Robe i SoM lub FDS z Acumen. DC jest lepszy niż Majestic bo daje więcej p.def i większy cast speed (a on wpływa na reuse czarów). Jako, że te zabawki są dosyć drogie ja używałem jedynie DC Robe (da się w tym solować !!!) i BO +7 [Focus].
· S Grade - Arcana Mace [Acumen] i Major Arcana Robe Set. Na siege i mass PvP nadal lepszy DC Robe z racji cast speed.

Dye:

Obowiązkowo +5 WIT/- 5 MEN. Jeśli dużo solujemy to +4 STR/- 4 CON. Jeśli dosyć często biegamy w party to można nie ruszać tych statystyk. Jeśli jesteśmy na 100 % pewni, że będziemy jedynie biegać w party (mało realne przed 70 lvl) to można dać +4 CON/- 4 STR.


PvE

Solo

Solujemy wyłącznie walcząc w zwarciu za pomocą broni dla wojowników (dagger, blunt, duale). Do odnawiania HP używamy draina, a gdy robi się gorąco to sleep, root, silence. Wszystkie inne sposoby jak np. solo trainy i używanie skilli AoE albo rootowanie i bicie z pole czy łuku (tak, tak ktoś tak gdzie pisał) to brednie. Wypróbowałem wiele sposobów i normalne bicie w zwarciu jest najefektywniejsze.

W wyborze spota kierujemy się kilkoma znanymi zasadami. Jako, że OL na nadmiar many nie narzeka wybierami spota gdzie lecą herby. Bijemy moby biale lub zielone. Za pomocą www.l2wh.com wybieramy moby o najwyższym współczynniku exp/hp. Należy jednak zawsze sprawdzać ilość zdobytego expa na 1 godz bo nie zawsze spot z mobami z najwyszym exp/hp ratio jest najlepszy (liczy się również czas potrzebny na zabicie moba, ich zagęszczenie oraz ewentualny downtime).


40-46 – Ivory Tower; Manashen Gargoyle, Enchanted Gargoyle, Enchanted Stone Golem, Enchanted Iron Golem
46-48 – Sea of Spores; Rotting Golem
48-52 – okolice Cementary koło Aden; Grave Wanderer, Archer of Greed, Hatar Ratman Thief
52-56 – Cementary; Spiteful Ghost of Ruins (uwaga brak herbów)

Od C5 mamy również możliwość bicia na doskonałej miejscówce Pavel Ruins i Archaic Laboratory. Możemy tam bić golemy (dużo expa, blunt weakness) od 44 lvl.

56-65 – tu jest pewnien problem. Ja biłem na Frozen Valley moby ½ HP (wilki a potem golemy). Potrafiłem tam wyciągnąć nieprawdopodobny wręcz exp. Niestety po dwóch miesiącach obniżono exp z tych mobów o połowę. Więc nie wiem czy dalej się opłaca tam bić. Ewentualnie można spróbować na Forsaken Plains bić Fallen Orc Shaman (te które się morp-_-'ą), ale ciężko tam o spota.

65-75 – Forrest of the Dead; Najlepiej bić te undead priesty (Bone Snatcher, Grinder itd.). Mają one raczej niski p.def i biją z magii co nie powinno nam jakoś szczególnie przeszkadzać. Jest taki jeden super spot dla 70+. Od tele na południe i skręcamy w prawo i potem jeszcze raz w prawo. Są tam prawie wyłącznie Bone Grinder, Slayer, Caster dają one 11-12k expa. To dla nas najlepszy spot (i nie jest aż tak bardzo oblegany jak np. tablet spot w nocy).

Party

Archer/Melee – robimy za support dd. Od czasu do czasu możemy rzucić HoP (jeśli inni mają wolne buff sloty). Jak się robi gorąco to używamy sleep, root, winter. Zwykle na takim party mamy sporo MP (bo przecież nie robimy za buffera) więc można używać soulcry. Na takim party możemy biegać w Light/Heavy bo cast speed nie jest ważny.

Nuker – jeśli chodzi o normalne nuker party (nie AoE) to nasze główne zadanie to buffowanie (Acu, Zerk, Emp) i leech ^^. Tyle, że takie party występuje raczej rzadko.

AoE – tutaj oczywiście tylko robe. Jeśli jest to nuker AoE to naszym głównym zadaniem jest root (by moby nie dopadły wątłych nukerów), na wyższym lvlu dodatkowo despair (obniża m.def). Na pole AoE jest trochę inaczej – chodzi głównie o to by poler dostawał jak najmniejszy dmg, więc przede wszystkim winter i chaos. Root nie jest już aż tak ważny bo poler i tak zwykle wszystko aggruje na siebie, a czasem może się zdarzyć, że mob zostanie unieruchomiony poza zasięgiem pole. Jeśli mamy to oczywiście rzucamy despair.

PvP

OL jest niewątpliwie postacią nastawioną głównie na PvP. Tyle, że nie tak jak się większości wydaje (mit OL`a jako masakratora w PvP). Ale po kolei.

1v1

Nie będę rozróżniał walk selfbuff i fullbuff bo taktyka jest z grubsza ta sama. O ile na walkach selfbuff OL radzi sobie bardzo dobrze i potrafi rozłożyć większość klas (tu ma jeszcze znacznie czy spamujemy CP poty czy nie – np. Oly). Jednak jeśli nasz przeciwnik jest odpowiednio zbuffowany to ogólnie mamy przerąbane. Jest to smutna prawda z którą musimy się pogodzić. Nasza główna broń, czyli drain jest zbyt wolna, zadaje za mały dmg i zużywa ogromnie ilość MP. Dobry przeciwnik będzie w stanie zniwelować nasz dmg za pomocą spamowania CP potów (tak na marginesie powiem, że zmiana reuse i wagi CP potów to najbardziej kretyńska zmiana w L2). Dodatkowo z mentalem i buffami na m.def nasz przeciwnik będzie odporny na większość naszych skilli. Tak więc solo ganki OLem odpadają.

Przedstawię teraz taktyki na najważniejsze grupy postaci – nie będę pisał o szansach na wygraną.

Nuker – podbiegamy na odległość 600 rzucamy sleep (jeśli jest to arena lub clan war) i modlimy się by wszedł, potem silence/root, soulcry i melee.

Dagger - najpierw musi się on do nas zbliżyć więc próbujemy rzucić sleep. Jak nie wejdzie to radzę odpalić roota (trzeba go odpalić w odpowiednim momencie gdy się do nas zbliża). Jak i to nie wejdzie to ratujemy się stunem. Jeśli mamy pecha i nic nie wejdzie to musimy próbować jeszcze raz i się modlić, że nie wejdzie mu instant kill. Jeśli mamy go uśpionego lub oszołomionego to jeszcze wrzucamy root. Skill Escape Shackle daggerów nie działa na nasz root (jedynie na arrest). Potem suspension i walimy drainy. Jak wejdzie ten seal to już dagger nie wiele nam zrobi nawet jak nie będzie miał roota (no chyba, że mamy pecha). Uwaga na skille cancelujce target. Całkiem nieźle sprawdza się również taktyka fear i drain.

Archer - tu najlepiej sprawdzało mi się drain, drain, drain, ewentualnie możemy spróbować uśpić potem seal of winter i seal of suspension. Również należy uważać na skille cancelujące target (stun).

Summoner – rzucamy na niego sleep (nie może się wybudzić summonem) i jeszcze najlepiej silence. Potem root oraz ewentualnie silence na summona. Na szczeście mają one niski m.def. Po wykończeniu summona (uwaga na summon UD - obserwujmy zadawany dmg) zajmujemy się summonerem co nie powinno być trudne. Ale możemy mieć pecha i np. w przypadku Warlocka wejdzie mu Para Cubic. Wtedy robi resummon i mamy z deka przewalone.

Glad/Destro – walimy z drainów i uciekamy czekając aż skończy mu się Lionheart. Wtedy próbujemy sleep i potem root. Kończymy drainem. Należy uważnie obserwować Destro by wiedzieć kiedy odpala frenzy. Można również próbować rzucać fear. Gladowi warto wrzucić suspension a Destro winter.

Tyrant – posiada on skill Break Duress co powoduje, że root i slow na niewiele się zdają. Fear i drain to jedyne sensowne wyjście (ewentualne sleep i odbiegamy). Rzucenie suspension i winter może nie być opłacalne bo musimy się do niego zbliżyć (stun, cripple i może być pozamiatane).

Small-scale PvP

No tu możemy poszaleć. Od tego z kim walczymy zależy jakich skilli używamy. Ogólnie polecam suspension (działa na skille fizyczne i magiczne), silence (jeśli przeważają nukerzy) i root (na daggerów i Destro). Do tego spam cp/hp heal i drain. Jak będziemy mieli farta to uda nam się ubić kogoś drainem, ale nie liczył bym na wiele.

Mass PvP/Siege

Musisz się pogodzić z faktem, że bedziesz jedynie od spamowania HP/CP heali. Na nic innego nie starcza many a wbieganie w tłum wrogów by rzucić nasze super wypasione seale jest akurat kiepskim posunięciem. Daruj sobie również drainy. No i raczej zapomnij o fragach. Trzymaj się z tyłu i spamuj CP heale – w ten sposób znacznie zwiększysz szanse swojej ekipy na wygraną. Seale można jedynie wykorzystać wewnątrz zamku (ale musisz być naprawdę mocny lub być hero by miało to jakiś sens).

Uwagi końcowe:

OL jest postacią dosyć prostą w prowadzeniu. Większość jego skilli nie wymaga targetowania (seale i heale), więc nie musimy być wyjątkowo zręczni.

Gra tą klasą wymaga ogromnego samozaparcia i determinacji. Jest uważana za jedną z najtrudniejszych postaci do gry co potwierdza ilość tych postaci na wysokich lvlach na danym serwerze. Bardzo często ludzie grające tą postacią zniechęcają się i robią rolkę. Dlatego jeśli myślisz o grze tą postacią zastanów się dobrze z siedem razy by nie stracić tego czasu.

Będziesz zmuszony solować o wiele częściej niż byś tego chciał. Krąży taka obiegowa opinia, że OL to nie powinien solować bo to klan ma go expić, jeśli mu zależy by mieć high lvl OL`a na PvP/siege. Wszystko fajnie tylko, że rzeczywistość jest trochę inna. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że załapanie się na party całkowicie poza-klanowe praktycznie graniczy z cudem. Owszem teoretycznie mógłbyś się załapać na jakieś AoE party (nuker albo pole) tyle, że raczej nikt nie będzie expił cudzego OL`a. Tak więc zostaje ci jedynie expienie z klanem/ally. Ale i tu nie zawsze jest różowo. Często bowiem jesteśmy 5 kołem u wozu - a właściwie to tak większość ludzi nas postrzega. Nasz zestaw buffów powoduje, że nie załapiemy się jako jedyny buffer do party. Do melee/archer brakuje nam dw/haste/focus/vr a do mage party empower (zakładam, że nie mamy 77 lvl). Jesteśmy dosyć dobrym healerem, średnim dd i kiepskim nukerem. Z tego powodu nasze shouty "OL LFP" na ally chacie często będą bez odpowiedzi. Smutne, ale prawdziwe. Na retailu większość ludzi patrzy przez pryzmat szybkości expienia, a my w większości przypadków tą prędkość obniżamy. Ja osobiście musiałem często solować z racji moich niestandardowych godzi pracy. Najlepiej jest gdy jesteś w klanie ludzi który się dobrze znają, grają ze sobą od wielu miesięcy/lat (tak jest w moim przypadku). Wtedy zwykle nie patrzy się na to, że nie będziesz jakoś super przydatny w party (przynajmniej wg. nich). Wystarczy, że są już uformowane full party lub większość bije na subach i wtedy stoimy przed wyborem albo solo albo... siedzenie na dupie w mieście. To jest właśnie największy dramat OL`a. Każda (no prawie) postać może się załapać na random party. My możemy o tym zapomnieć. Tą opinię potwierdziłem w rozmowach z innymi OL`ami oraz czytając inne fora (ot choćby l2blah). Dlatego polecam by zawsze zostawić możliwość solowania. Lepiej nabić te 1-2 % w godzinę niż stać i spamować o party na ally chacie.

Buffując party zawsze dajemy na początku acumen. Raz z racji, że będziemy szybciej buffować, dwa będzie on pierwszy do kasacji w przypadku overbuff (chodzi głównie o łuczników). Zawsze ostrzegaj/pytaj przed rzuceniem zerka.

Nie będziesz masakrował na PvP, nie będziesz nabijał fragów jak szalony. Twoją rolą jest głownie podtrzymywanie twojego ally przy życiu (CP/HP heal) oraz (w znacznie mniejszym stopniu) osłabianie wroga.

WAŻNE

Wraz z nadejściem Chaotic Throne: Kamael NCSoft zaserwował nam mega nerfa. Otóż nasze skille (buffy i heale) NIE będą już działały na inne klany w ally. A to powoduje, że będzie się grało jeszcze trudniej bo jesteśmy już w 100 % skazani na bicie razem z klanem.
Na osłodę dodano nam nowy czar (Seal of Blockade). Jego działanie nie jest jeszcze potwierdzone. Może to być silence na skille fizyczne albo całkowita blokada użycia normalnych hitów z broni !!!!

To tyle. Zapraszam do dyskusji.

Scroller: Fajny poradnik, mam nadzieje, że jest rzeczywiście Twojego autorstwa. Plusik.
(https://forum.lineage2.com.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg144.imageshack.us%2Fimg144%2F9785%2Fpochwa322akt2.png&hash=557eb77af0c68f287ed0db5bb3a98b40)

Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Sierpień 25, 2007, 12:21:22 am
Bardzo ładny opis. W zasadzie jak się gra trochę OLem to mógłbym dyskutować i spierać się na temat niektórych pomysłów/ taktyk tu opisanych, ale skoro OL jest postacią pozwalającą na eksperymenty to wiadomo: ile osób, tyle zdań na temat rozgrywki. :)

Jestem za przyznaniem jednego plusika(+ ^^) za sam tekst który zawiera wiele ciekawych informacji...
I drugiego plusika za...:
Cytuj
Będziesz zmuszony solować o wiele częściej niż byś tego chciał. Krąży taka obiegowa opinia, że OL to nie powinien solować bo to klan ma go expić, jeśli mu zależy by mieć high lvl OL`a na PvP/siege. Wszystko fajnie tylko, że rzeczywistość jest trochę inna. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że załapanie się na party całkowicie poza-klanowe praktycznie graniczy z cudem.
...to zdanie, na które czekałem tyle czasu. ^^ Widać, że Lokken długo gra OLem i wie jakie są realia gry. Mimo, że ciężko, to jednak solo gra jest koniecznością. Tym samym przeczy wszystkiemu co mówi/myśli (błędnie zresztą) większość forumowiczów.
:)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 25, 2007, 01:49:05 am
W zasadzie jak się gra trochę OLem to mógłbym dyskutować i spierać się na temat niektórych pomysłów/ taktyk tu opisanych, ale skoro OL jest postacią pozwalającą na eksperymenty to wiadomo: ile osób, tyle zdań na temat rozgrywki. :)

Eee, no właśnie liczyłem na jakąś polemikę.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Grivan w Sierpień 25, 2007, 10:57:09 am
Cytuj
Nuker – podbiegamy na odległość 600 rzucamy sleep (jeśli jest to arena lub clan war) i modlimy się by wszedł, potem silence/root, soulcry i melee.

A nuker BSOE jak zejdzie root... :D Dlatego od razu go zjechać drainem...

Poradnik bardzo przyzwoity... Z pewnościa idzię się z niego dużo dowiedzieć.... :P
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 11:41:47 am
Ja bym się kłócił z gloomem. Z tego co pamiętam to on w dość szybkim czasie spala całą manę wojownikom.
Seal of Flame też jest bardzo przydatny. Mi najczęściej za 2 razem wchodził, jeśli przeciwnik miał buff na m. def., a 1,8k obrażeń na niektóre klasy to już sporo.

Co do walki z tyrantem winter go prawie nokautuje, z tego powodu, że on bazuje na atc speedzie. Chaos też jest przydatny no i także gloom. Winter i Chaos bardzo szybko się castują.

Jak już dostajemy Despair to często jeden z pierwszych debuffów który rzucamy. Szczególnie na daggerów, bo on im najbardziej szkodzi.

Co do expienia Olkiem solo, to tu często jesteśmy do tego zmuszeni, a to jest nasza porażka, bo w czasie gdy my wbijemy 1 poziom, to inni w zależności od poziomu i klasy 2-5.


Zapomniałeś o madness :P.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 25, 2007, 11:43:45 am
A nuker BSOE jak zejdzie root... :D Dlatego od razu go zjechać drainem...

Tyle, że jak już daliśmy root i silence to znaczy, że jesteśmy blisko niego a melee z soulcry mamy o wiele wyższy dps zwłaszcza, że on jest w robe.

Co do walki z tyrantem winter go prawie nokautuje, z tego powodu, że on bazuje na atc speedzie. Chaos też jest przydatny no i także gloom. Winter i Chaos bardzo szybko się castują.

Tyle, że on nadal ma skille. A od C5 są one bardzo silne, nie do porównania z tymi C4. Można mieć kryta ze skilla, ssy zwiększają dmg. Jak dojdzie Tyrant do mnie to już po grzybach.

Ja bym się kłócił z gloomem. Z tego co pamiętam to on w dość szybkim czasie spala całą manę wojownikom.

Na najwyższym lvlu zżera 12.5 Mp per tick.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Sierpień 25, 2007, 12:31:51 pm
No więc tak...
Moim zdaniem używanie daggera w przypadku gry solo jest trochę bezsensowne. O wiele lepiej spisuje się tu blunt. Stun często może nam uratować życie. A jeśli tak bardzo nam zależy na criticach to Meteor Shower+focus i mamy 2 w 1. :P
Co do miejsc expa 55-65 to polecam okolice Devasted Castle. Niestety nie było mi dane zwiedzać terenów c5, być może tam jest lepiej, ale mi bardzo dobrze się expiło obok Disciples Necro, na larwach, drzewkach i tych umarlakach. Dodatkowo w tym miejscu można enchantować soul crysie, więc można zarabiać. :)

I jeszcze takie pytanie: Fear działa w pvp? Wiem, że na summony działa, ale na ludzi(przynajmniej na moim privie) nie działał. :P
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 25, 2007, 12:55:18 pm
Działa bardzo ładnie na graczy. To od C5 albo od Interlude (już nie pamiętam). Ja bym nadal stawiał na daggera (ale od A grade dopiero) jako, że nie ma dobrego spota z blunt weakness. No i z takim daggerem mamy jednak najwyższe dps. Inny OL na Teonie co solował do 76 lvl też bił BO [Focus].
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: bula w Sierpień 25, 2007, 02:03:05 pm
na graczy fear dziala chyba od Interlude
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 02:11:33 pm
I gloom chyba tak załatwili od Interlude... A ja myślałem, że to wina servera... Co za idiota wymyśla takie skille...
Kurcze połowa moich taktyk, na ludzi na częściowym buffie (od jednego buffera) poszła się pier****. Bardzo przepraszam za ogwiazdkowane wyrażenie... Ale cóż nie wiem czy to była wina serverów, ale na tych do c5 gloom zjadał prawie 2k MP i był to najlepszy sposób na okaleczenie wielu klas...
A teraz skill spala mniej więcej tyle many ile trzeba na użycie jego...


Jak tyrant do ciebie dojdzie to możesz włączyć soul guarda... Tak szybko to on cię many nie pozbawi.
Jeszcze bym się kłócił w sprawie sprzętu do walki. Broń magiczna oczywiście z acu.
Mam wątpliwości co do MJ robe,a DC robe. W drugiej niby wiekszy cast, ale pierwsza daje bonus do stunów. Obrona nie jest tak ważna, bo mamy soul guarda.
Wydaje mi się także, że -2WIT w DC robe równoważy tą zwiększoną szanse na utrzymanie zaklęcia.
MJ nam dodaje 1MEN, więc spokojnie mozemy dać -5MEN na rzecz WIt i mamy nadal spore odporności i MP regeneration, co też jest kolejną zaletą MJ. Zostaje kwestia -1INT. Jeśli po tym nam przestaną sukcesywnie wchodzić debuffy, to rzeczywiście do dupy (zależy od servera bardzo dużo), jednak jeśli nadal bedą wchodzić, to wydaje mi się, że MJ robe jest lepsza.

A co do Arcany S greade. Do tej zbroi sugerowałbym DYE -4 a nawet -3MEN (raczej to pierwsze), aby nam za dużo tego MEN'a nie zabrało. Dostajemy za to oprócz bonusów wyższogreadowej zbroi (p. def and +MP) +1INT! i 17% więcej m. atc, który z naszym empowerem ładnie współgra i nasze debuffy powinny rozkwitnąć. Za to nie mamy bonusu do casta oprócz +1WIT. JEDNAK w zamian za to mamy o 50% trwalsze zaklęcia, 50% odpornosci na stuna i co bardzo przydatne +7 do speeda, dzieki czemu możemy nawet przyzwoicie poruszać się i dalej odejść przed rzucaniem debuffów, tak samo szybciej dolecieć do miejsca potyczki.
Wydaje mi sie, ze S greadowa Arcana jest najlepszą zbroją dla Olka, a że praktycznie tylko ta klasa jej używa (90% innych magów to casting speed build) nie jest taka strasznie trudna do zdobycia (kilka godzin robienia questów w varce, bicia RB i spoilowania... powiedziałem kilka? :P ).
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Sierpień 25, 2007, 06:47:15 pm
Cytuj
nie jest taka strasznie trudna do zdobycia (kilka godzin robienia questów w varce, bicia RB i spoilowania... powiedziałem kilka? Razz ).

Yhy, nietrudna. :P
S graty najlepiej z bossów dropić, lvli varki/ketry w ogóle nie opłaca się zwiększać, za dużo czasu pochłania.

Ja osobiście też uważam, że MJ robe > DC robe. Różnica w cast. speedzie jest niewielka, za to mamy więcej many, szybciej nam się regeneruje i stun resist, bardzo przydatny. Jedyna wada to cena. MJ jest trudniejszy do zdobycia/ skrafcenia niż DC. :l
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 06:59:34 pm
A ja właśnie się doczytałem, że DC też ma bonus do speeda... A ja się dziwie czemu nie mogłem SH dogonić przez dłuższy czas.
Właśnie chciałem napisać, że się jeszcze raz zastanawiam nad tym co lepsze DC, czy MJ... Ale to już zależy od tego jak tam server funkcjonuje (kronika, dostępność buffów i od tego jak debuffy wchodzą).

Mi tam ładnie szedł ten quest...
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 25, 2007, 07:14:14 pm
Cytuj
nie jest taka strasznie trudna do zdobycia (kilka godzin robienia questów w varce, bicia RB i spoilowania... powiedziałem kilka? Razz ).
Yhy, nietrudna. :P
S graty najlepiej z bossów dropić, lvli varki/ketry w ogóle nie opłaca się zwiększać, za dużo czasu pochłania.


Niestety na retku o takich dropach z RB można zapomnieć. RB są silniejsze oraz mają o wiele gorsze dropy. Pewnie miało to zapobiec nachalnemu RB farmingowi.

Jak ktoś chce sobie sam scrafić to musi robić Varkę. A jest to naprwadę czasochłonne (nie wspomnę już o tym, że jeszcze musimy się załapać na party na Varkę).

Do co DC i MJ. Ja nadal obstaje przy swoim. MJ to armor dla PvE bufferów. Na PvP najlepszy jest DC. Cast speed to absolutna podstawa (krótszy reuse skilli) plus większy p.def. O Soulguard na mass PvP można zapomnieć. Mamy mniej MP, ale od czego są rechargerzy i MP eliksiry ?

Ech.. gdyby gloom zjadał 2k MP to by było naprawdę przegięte.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 09:08:23 pm
Hmm dokładnie nie wiem ile zabierał many, ale do c5 mieściło się gdzies w granicy 1200-1700MP.
I nie takie znów przegięte. Coś jak mana burn.


Szczerze mówiąc jeśli ktoś by mi zaproponował teraz wejście na retail. Opłacał by mi go i dał na początek postać np. na 61 poziomie w a greade, to bym i tak się nie zgodził... L2 zmierza od jakiegoś czasu w złym kierunku i na retailu jest to najbardziej odczuwalne. A tak te niedoskonałości piratów czasami umilają grę, a skille już naprawdę bardzo dobrze działają, czasami nawet lepiej niż na retailu (bo wchodzą i przez to nie są tylko niepotrzebnymi ikonkami do wykupienia...). Oczywiście nie zawsze tak jest, często idzie to w drugą stronę... No i na GM'ach można wyprosić zmiany, powrót do rozwiązań innych kronik (trzeba się wziąć za CP potki...).
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Yoker w Sierpień 25, 2007, 09:46:06 pm
bardzo przyzwoity poradnik

PS. Nie sądziłem, że HE ma aż tyle CP. Aż mi się nie chciało wierzyc, że wymieniłeś go a nie np. DA, tyranta. Wlatuje na calc postaci a tu prawda. Mi nab.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 10:08:18 pm
Ja jeszcze się z 2 sprawami tak do końca nie zgadzam. Pierwsza sprawa to rola Olka jako plecak CP/HP. Co do HP to jeszcze w miarę, bo Heart of Paagrio działa przyzwoicie, ale z CP jest już problem.
Ta rola została bardzo poważnie ograniczona w Interlude, czy może już w c5, gdy doszła "ewolucja: z Cp potkami. Praktycznie każdy idąc na potyczkę może pozwolić sobie na wzięcie 50 CP potków do plecaka.
To jest 50*250 = 12500 punktów CP. Olowi by chyba zabrakło many, aby tyle odnowić... Czyli honor of paagrio praktycznie bezużyteczny, zostaje honor of paagrio w momencie gdy cały klan/ally obrywa.

A co do sealowania na mass pvp, to ta rola nie jest odgrywana tylko na dużych przestrzeniach. W środku zamków, na blankach, cata czy innym wąskich/krótkich miejscówkach Ol może błyskawicznie wpaść w przeciwnika zdebuffować i się wycofać (byle tylko w pierwszej lini nie leciał i dobrze jest mieć kogoś do leczenie).



Doczytałem się jeszcze innowacji, którą chcą wprowadzić w kolejnej kronice.... Jak dla mnie totalne dno (sprawa buffów)... Wydaje mi się, że to po części chęć uderzenia w piraty, bo tam raczej nie spotyka się klanów z liczbą ludzi 100+... No ale sam ten pomysł to jakiś kretynizm... Niestety coraz ich więcej jest...


PS. Ktoś wie skąd można wytrzasnąć te wszystkie symbole, wynalazek skilli 78+?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Sierpień 25, 2007, 10:19:58 pm
Ja jeszcze się z 2 sprawami tak do końca nie zgadzam. Pierwsza sprawa to rola Olka jako plecak CP/HP. Co do HP to jeszcze w miarę, bo Heart of Paagrio działa przyzwoicie, ale z CP jest już problem.
Ta rola została bardzo poważnie ograniczona w Interlude, czy może już w c5, gdy doszła "ewolucja: z Cp potkami. Praktycznie każdy idąc na potyczkę może pozwolić sobie na wzięcie 50 CP potków do plecaka.
To jest 50*250 = 12500 punktów CP. Olowi by chyba zabrakło many, aby tyle odnowić... Czyli honor of paagrio praktycznie bezużyteczny, zostaje honor of paagrio w momencie gdy cały klan/ally obrywa.

Honor odnawia 600-700 CP za jednym razem. Jeśli wokół będzie 20 luda z ally to mamy 20*650 = 13000 za 239 MP
Ally CP heal jest bardzo przydatny bo nie każdy ma nostromo by móc non stop spamować CP i robić w tym czasie wszytkie inne rzeczy. A jak masz z 2-3 OL`ków z rechargem którzy non stop spamują CP heal to hoho.

A co do sealowania na mass pvp, to ta rola nie jest odgrywana tylko na dużych przestrzeniach. W środku zamków, na blankach, cata czy innym wąskich/krótkich miejscówkach Ol może błyskawicznie wpaść w przeciwnika zdebuffować i się wycofać (byle tylko w pierwszej lini nie leciał i dobrze jest mieć kogoś do leczenie).

Przeca pisałem, że w zamku i na mniejszych PvP możemy sealować  :P


Doczytałem się jeszcze innowacji, którą chcą wprowadzić w kolejnej kronice.... Jak dla mnie totalne dno (sprawa buffów)... Wydaje mi się, że to po części chęć uderzenia w piraty, bo tam raczej nie spotyka się klanów z liczbą ludzi 100+... No ale sam ten pomysł to jakiś kretynizm... Niestety coraz ich więcej jest...


PS. Ktoś wie skąd można wytrzasnąć te wszystkie symbole, wynalazek skilli 78+?

Nie staraj się zrozmieć poczynań NC Softu. Należy zapomnieć o logice.

O jakie skille 78 ci chodzi ? Interlude ? CT1 ? Symbole ? Znaczy się Fusion ?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 25, 2007, 10:29:55 pm
I ja napisałem, ze tylko Honor nam zostaje :P.

Hehe cata itp to nie zawsze mniejsze pvp :P. raz widziałem bitwę w cata 30 vs 30... To było aż bez sensu... No ale mój błąd. Twoją notke źle zrozumiałem.

Greatly regenerates MP of party members. Can be used when Spell Force is level 3 or higher. Consumes 1 Magic Symbol. - o takie symbole mi chodzi...


The success rates for the following skills have been increased:

    * Seal of Chaos, Seal of Poison, Seal of Winter, Seal of Flame, Seal of Gloom, Seal of Mirage

Heh na to przez przypadek trafiłem jak zjechałem w zakładce skills w zmianach z Interlude na prawie sam dół... Nie wiem tylko czy land rate z tej strony:
http://l2p.bravehost.com/debuffbaserates.html
Odzwierciedla nowy land rate.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Sierpień 26, 2007, 12:10:41 am
Cytuj
Szczerze mówiąc jeśli ktoś by mi zaproponował teraz wejście na retail. Opłacał by mi go i dał na początek postać np. na 61 poziomie w a greade, to bym i tak się nie zgodził... L2 zmierza od jakiegoś czasu w złym kierunku i na retailu jest to najbardziej odczuwalne.

+1

Co do CP heala, jeszcze. W C5 właśnie zdaje mi się, że mimo krótszego reusa i wagi CP potków, to OL ma jeszcze większe znaczenie na pvp jako CP healer. Głównie ze względu na to że range buffa został podniesiony ze śmiesznego 300(chyba) w c4 do 900 w c5.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Sierpień 26, 2007, 01:24:37 pm
Masz rację Honor wymiata. Ale tylko pod warunkiem, że walczy duża ilość ludzi. Wydaje mi się, ze co najmniej z 10 z jednej strony.

Ale raczej trzeba przyznać, że teraz Ritual można wykupować tyko dlatego, że ładnie wygląda... Zanim go rzucisz to już z 6cp potków zostanie odpalonych... Albo i więcej. Wyjątkiem jest jeśli dużo osób atakuje jedną i już nie nadąża, ale te 700CP już za bardzo tej osoby nie podratuje, za duży rause delay i czas castowania.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Inidriel w Wrzesień 27, 2007, 11:39:11 pm
Podklejam wątek - szkoda, żeby gdzieś zaginął, niech służy przyszłym Overlordom.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Rzezim w Październik 23, 2007, 06:49:01 pm
Oh dzięki Lokken! Teraz mam jakieś pojęcie o grze OL. Na razie gram na High-Rate'owym serverze, lecz naprawdę mogę cieszyć się potężną postacią. Na razie przegrywam tylko z Archerami - stun robi za swoje, a criticale tym bardziej, lecz melee, dagger czy nuker nie jest w stanie mnie powstrzymać. Ostatnio nawet udało mi się rozwalić Karma-Party :D 5 osobowe : BD, SH, SpS, Necro, Gladiator. Choć nie było łatwo, to tamci nie wiedzieli co się dzieje jak nukerzy jakimś cudem dostali silence a melee (zaliczam bd) roota :D A potem łatwo, nuke nuke nuke! Fajowa sprawa ten OL!
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Październik 23, 2007, 09:46:03 pm
Na archerów rada: zawsze walcz z soul guardem. To będą cię smyrać jedynie. ;P
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Master_Terry w Listopad 09, 2007, 02:01:05 pm
nie bede komentowal tego poradnika bo az mi dupe zal sciska...
a) jak walczysz z summonerem to po pierwsze walisz fear w sumonna i juz po walce... bez summona zabicie gracza to tylko kwestia kilkunastu sekund...
b) OL jest w stanie wygrac nawet pvp 1vs4 o roznica lvl nie wynosi 4... moim zdanien nie za duzo pvp stczyles...
c)OL w BW havy... koles pogielo cie ?? OL to TYLKO c grade: karmian set, b grade: BW robe lub havy, a grade: dark crystal... nawet jak expisz sam, nie z klanem. Nie wiem czy wiesz ale on ma cos takiego jak soul guard... jeslibys tego uzywal to w robe b masz tyle samo def. co w havy... a jesli szkoda ci many na SG to uzywasz heal potek....
d)jak to OL na siege tylko do leczenia HP i CP ?? byles kiedys na siege ?? jak bys stal i tylko leczyl to jestes pierwszym celem... na siege to tylko uzywasz debuffow.
e)zawsze nosisz przy sobie dwie bronie... blunta i cos z acumen'em (zwieksza c.speed np. club of nature lub homunukulus sword). Blunt do expienia a jak ktos cie zaczepi to zmieniasz na bron z acumen'em i jedziesz... c.speed zwieksza ci sie drastycznie a OL nie za bardzo nadaje sie do walki w recz.

Takie jest moje zdanie...
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Reina w Listopad 09, 2007, 03:43:41 pm
nie bede komentowal tego poradnika bo az mi dupe zal sciska...
c)OL w BW havy... koles pogielo cie ?? OL to TYLKO c grade: karmian set, b grade: BW robe lub havy,
Takie jest moje zdanie...
czytaj co piszesz, a nie zgodze sie z toba co do d), bo jak nagle 200 osob dostaje heala, to jednak lepsze niz debuffy, ktore w zbuffowane postaci z tateo (w koncu to siege i end game rozgrywka) nijak wchodzic nie chca, TAK potezny heal jest  imo lepszy, duzo lepszy
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DIO w Listopad 09, 2007, 03:52:52 pm
/\
||
to na high rate pvp serwerze chyba tak? uwazam ze powinny byc poradniki dla 2 rodzajow serwerow  low rate bez npc buferow i gm shopw i high rate z npc buferami i gm shopami bo pvp na obu typach serwera wyglada zupelnie inaczej. na tych drugich to przewaznie jest donatr>>he>>destro>>all :D, na tych pierwszych mozna sobie powalczyc kazda inna postacia{offtop mode off]

a) fear musi najpierw wejsc, jak chcesz w kilkanascie sekund summonera zabic jak nawet fear wejdzie? summoner = najwiekszy m def (na bank nie obnizaja men a czesto jeszcze dodaja), do tego spam cp pot i batle heal potrafi dac mu czas na spokojne przetrzymanie atakow OL-a (skoro mozna zniwelowac nuki SH spamem bh i cp pot to Ola nie zalatwisz?) az summon wroci a uwierz summon wraca szybko.
b) high rate serwer z mana potami, tancami/songami i enchantami skili/broni/pancerzy za $$ i zaden problem. normalnie w terenie im wyzszy lvl tym OL bardziej z debufera/nukera/woja zamienia sie w healera
c) w robe+sg masz tyle p def co w hvy ......a ile masz w hvy+sg? nie no tutaj racja dla ola robe i nie ma co kombinowac
d) a ty byles kiedys na siege? powodzenia w robieniu akcji kamikadze czyli wychyleniu sie zza lini nukerow/lucznikow i wbiciu 1 debufa w 2 osoby z 20 stojacych dookola.na siege OL tylko stoiz  tylu i laduje CP , debufowac to sobie mozesz w malym pvp 5 vs 5 a i tak po 78 wiekszosc sie ogranicza do ladowania cp/heal ewentualnie wali z luku/blunta w jakiegos wrogiego healera zeby go odciagnac od leczenia bo debufy po prostu wchodza znacznie slabiej (chyab ze siege robi sie postaciami na 40 lvl to fakt wtedy debufy Ol-a sa piekielnie grozne i ladnie wchodza)
e) ta homu jest genialny, nie latwiej od razu blunta z acumenem? wiesz o ile latwiej sie expi sztyletem z focusem niz bluntem?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: eXtreme w Listopad 09, 2007, 04:49:01 pm
jesli to jest clan war lub siege to napewno kazdy biega z mental shieldem troche watpie zeby ci wlazl ten sleep/root =] ale jak juz wejdzie np. to najlepiej naszpikowac go poisonami i potem zabic go z reki =D
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Listopad 10, 2007, 12:01:27 am
Daruję sobie odpowiedź na te bzdury. Zacytuję tylko sam siebie.

"Poradnik ten napisałem na podstawie doświadczenia jakie zdobyłem grając od ponad roku Overlordem na oficjalnym rosyjskim serwerze Teon."


"Sprzęt:

OL jest postacią uniwersalną. Proponowany poniżej zestaw jest ściśle związany ze sposobem w jaki expiłem moją postać (głownie solo) i wyborem miejscówek. Możliwe są jeszcze inne konfiguracje,"

Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Siena w Listopad 10, 2007, 08:43:01 am
Bo tu nie ma co komentować... jak ktoś uważa, że najefektywniejszy exp to z użyciem SG w robe, to ja nic nie mówię. Żyj sobie dalej w tym wyimaginowanym świecie h.rate xd
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Listopad 10, 2007, 09:59:22 am
Ale propozycja użycia fear w walce z summonerem jest ok. Tu muszę się przyznać, że rzeczywiście nie mam dużego doświadczenia w 1v1 bo jeszcze noblessem nie jestem i nie biorę udziału w Oly, więc nie mam gdzie ćwiczyć. A normalne pvp nie wygląda tak jak się niektórym wydaje, że się lata samotnie po mapie i bije wrogów bez buffków.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DIO w Listopad 10, 2007, 12:52:32 pm
fear mzona w summona ale nie jest tak skuteczny ze gwarantuje wygranie kazdej walki :D, przewaznie jest tylko delikatna pomoca w probie zalatwienia goscia debufami bo nic innego nie mozemy zrobic, drainami mu niewiele sie zrobi, bijac kijem ..... zanim cokolwiek utluczemy summon wroci i trzeba od nowa wbijac fear(gdzie kazdy kumaty summoner ma jakis badyl z mentalem i uzywa go do bufowania summona)

heavy do expienia w sumie tak :D ja nie wiem co to exp bez party dlatego napisalem ze robe i nie ma co kombinowac ;>
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Orochimaru6 w Marzec 03, 2008, 07:19:13 am
Co do seta robe dla OL'a...Ja osobiscie wpakowalem mojego w Talluma i dobrze mi sie biega. Ja wiem ze wieszosc jest za DC bo dodaje do P.defa i casta. Ale Tallum daje tyle samo do niego, nie odejmuje dodatkowo MEN tylko zwieksza M.defa o 8% a jak nam P.def nie pasuje to mamy soul guarda. Dobra bron zamaskuje ubytek -2INT od seta
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DIO w Marzec 03, 2008, 05:10:42 pm
od ct1 tallum moze wrocic do lask :D, w c4 byl calkiem fajny (8% m def u orkow robi calkiem pokazna liczbe a 2 int to wcale nie tak wiele) c5,c6 jako kroniki DD troche stracil an znaczeniua  teraz skoro nowe resisty sa i nuki znowu podobno "0wnuja" tallum niekoniecznie musi sie okazac zlym setem
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Marzec 04, 2008, 01:00:13 am
CT1 masakrycznie dopakował nukerów a od CT 1.5 to już bedzie pełen ownage ze strony nukerów. I te +8% m.def nic nie pomoże.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Orochimaru6 w Marzec 04, 2008, 07:17:24 am
u takiego SH to pewnie i nie pomoze jak ktos dye zrobi +4 INT +4WIT a -8 MEN. Taki ork mag co ma najwiekszy bazowy MEN w grze zrobi -4 lub -5 MEN zalozy talluma i bedzie kroil. Na moim Doom Cryerze na selfkach mam okolo 1500 M.defa a z songiem ponad 1900
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DIO w Marzec 04, 2008, 09:04:56 am
no te+8% to jest cos ~200 pkt mdef bez songow wiec sie moze oplacic czasem :p
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: coshoo w Marzec 04, 2008, 09:12:07 am
Wiekszość jak nie wszycy endgamowi OL biegają w arcana secie.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Marzec 04, 2008, 11:16:13 am
Wiekszość jak nie wszycy endgamowi OL biegają w arcana secie.

Zależy do czego. Jak ktoś może miec dwa sety to lepiej sobie DC zostawic bo w pewnych sytuacjach jest on lepszy od Arcany.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: exquel w Marzec 05, 2008, 02:41:47 am
ja tylko chcialem skromnie dodac ze summoner raczej rozniesie ola na kawalki niz odwrotnie, poniewaz olowi musialby dopisac fart wejscia feara albo jakiegos konkretnego debuffa


generalnie to fear slabo wchodzi, w summony tez (zreszta maja tam lepszy resist, nie wiem jak to sie sprawdza, ale na czuja powiem ze nie wchodzi), poza tym jak wejdzie fear to nie trwa wiecznie a sa metody na zniwelowanie efektu (np ud, ewentualnie resummon) na dodatek summonerzy moga wrzucic mental shielda.... jest bane, ws i cubic

w druga strone jak nie wejdzie fear to ola juz nie ma, po prostu nie wyobrazam sobie sytuacji jak moglby ol zabic summonera
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Dev w Marzec 05, 2008, 02:48:54 am
DO expa to ja innej perspektywy tez nei widze niż heavy. Ewentualnie na nizszych lvlach plated leather moze przejsc ze wzgledu na +4 str :]
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: myha w Marzec 05, 2008, 11:08:06 am
jak nie masz party to tak jak masz to robe
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Slomek w Marzec 05, 2008, 07:20:31 pm
No jesli exp to ja tez za heavy jestem.
Ps. Dev twoj Avatar z jakiej to Anime bo kurde wiem ze ogladalem ale nie moge sobie przypomniec
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Dev w Marzec 05, 2008, 11:03:55 pm
[offtop mode] Jakby ktos byl zainteresowany tym boskim anime to prosze: http://www.kreskowka.pl/category/107 - odcinki pierwszego sezonu...[/offtop mode]

Moze mi ktos wytlumaczyc jak powinien dzialac seal of mirage ? Bo jak ja to rzucalem kumpla Olem to moby walnely 2 razy moba i sie przerzucaly na mnie, potem za jakis czas znowu tego moba :| ...
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Lokken w Marzec 06, 2008, 02:45:20 am
Moby losowo zmieniają target. Mogą atakowac innego gracza albo innego moba (ale on im nie odda czyli ich hity nie generuja hate). Ten skill trwa dosc krotko, wiec moby wracaja do bicia ciebie. Ten skill to tyklo ciekawostka. Kompletnie bezużyteczny skill, no chyba, ze chcemy trainowac boty, ale to tez nie ma wiekszego sensu.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Październik 31, 2008, 11:00:31 pm
Jakie subclassy ze względu na skille z subclass wydają się być najlepsze dla Olka?

Ja planuje:
1. nukera - no to może nie koniecznie ze względu na skille
2. knight
3. warrior
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Frohike w Listopad 01, 2008, 10:03:43 am
Warrior (+CP) i Knight (Counter UD - jakoś tak to się nazywa). Trzecia według uznania, Bariera z Enchanterów nie jest zła, ale różnie działa na kolejnych update'ach. Nuker to lipa jeśli chodzi o te skille btw.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: SknerusKK w Listopad 01, 2008, 10:57:10 am
Warrior (+CP) i Knight (Counter UD - jakoś tak to się nazywa). Trzecia według uznania, Bariera z Enchanterów nie jest zła, ale różnie działa na kolejnych update'ach. Nuker to lipa jeśli chodzi o te skille btw.
skoro juz tak mowa o skillach z sub... ile resista daje "Resist Elements" z summonerow?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Listopad 01, 2008, 12:30:36 pm
Warrior (+CP) i Knight (Counter UD - jakoś tak to się nazywa). Trzecia według uznania, Bariera z Enchanterów nie jest zła, ale różnie działa na kolejnych update'ach. Nuker to lipa jeśli chodzi o te skille btw.

To to wiem, ale miło czasem się odstresować na SPSie albo SH.

A z pasywnych opłaca się brać m. atc? Bo w sumie trochę tego m. atc by się przydało przy castowaniu suspension, despair i wintera. Ale niemam pojęcia jak duży to jest bonus, a znając NCSoft może to być nie więcej niż 5%, co Olka nie urządza.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: SknerusKK w Listopad 01, 2008, 12:35:44 pm
Warrior (+CP) i Knight (Counter UD - jakoś tak to się nazywa). Trzecia według uznania, Bariera z Enchanterów nie jest zła, ale różnie działa na kolejnych update'ach. Nuker to lipa jeśli chodzi o te skille btw.

To to wiem, ale miło czasem się odstresować na SPSie albo SH.

A z pasywnych opłaca się brać m. atc? Bo w sumie trochę tego m. atc by się przydało przy castowaniu suspension, despair i wintera. Ale niemam pojęcia jak duży to jest bonus, a znając NCSoft może to być nie więcej niż 5%, co Olka nie urządza.

ja slyszalem, ze te pasywy daja cos kolo ~10 (nie %!), ale not confirmed :P
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Frohike w Listopad 01, 2008, 01:19:56 pm
skoro juz tak mowa o skillach z sub... ile resista daje "Resist Elements" z summonerow?
+5 resist do Fire/Water/Wind/Earth ;o

A z pasywnych opłaca się brać m. atc? Bo w sumie trochę tego m. atc by się przydało przy castowaniu suspension, despair i wintera. Ale niemam pojęcia jak duży to jest bonus, a znając NCSoft może to być nie więcej niż 5%, co Olka nie urządza.
Wszystkie pasywne mało dodają i chyba nawet nie mnożą się z buffami. Także nie warto brać tam <100 m.atk, co przy ~2k m.atk na buffach nie robi dużo większej różnicy. Ogólnie to jeśli chodzi o debuffy, to lepiej inwestować w OE skilla (tak, żeby wzrósł learn lvl), niż bawić się w ++m.atk.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Listopad 01, 2008, 03:57:51 pm
Jakbym grał  dla skili, to bym zrobił tak jak mówi chyba Frohike, ale z OLem jest jedno ale...
- Albo siedzisz na OL non stop, a'la Corvox, albo na subach bo masz gimp maina i nigdy nie nadrobisz. OL to wieczne robienie wiekszego LVLu i nigdy nie ma stop, bo za dużo od tego zależy, a to SP trzeba, a to ważne skille na każdym LVLu, a to OE skilli. No ale pytanie bylo o co innego, wiec qft Fro
Nareszcie! Chociaż raz :dw_3_1:
/Fro
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: TruTherion w Listopad 15, 2008, 02:54:12 pm
W Gracji zasięg buffów i leczenia CP/HP to 900 czy 600?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: coshoo w Listopad 15, 2008, 11:41:34 pm
W Gracji zasięg buffów i leczenia CP/HP to 900 czy 600?

900
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Adi Cafe w Luty 22, 2009, 12:07:57 pm
A co myślicie o BW light dla OL'a? W miarę sensowny p.def, +3 Men, bonus do cast speeda.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: McViRR w Luty 22, 2009, 04:44:55 pm
A co myślicie o BW light dla OL'a? W miarę sensowny p.def, +3 Men, bonus do cast speeda.


miałem OL na low ratach i jednak preferowałem BW robe, ale to ja i mnie expił na db klan
właśnie masz klan czy exp solo? jak solo to bw light i blunt i ichaaa choć kiepsko to może wyglądać :C
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Adi Cafe w Luty 22, 2009, 06:11:55 pm
Szukam uniwersalnej zbroi B dla tej postaci żeby sie nadawała i na solo i do party. Ale bardziej potrzebuje jej na solo. Zawsze to moge odpalić soul guarda bo light armor mastery dodaje mp regen a heavy nie.
Myślałem także o Avadon Heavy albo Doom Heavy bo mają bonus do obrony tarcza a OL ma buffa na tarcze. Tylko w doomie -3 str komplikuje sprawe.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: newfomana w Marzec 15, 2009, 03:01:55 pm
Po przeczytaniu tego wszystkiego obstaje przy DC robe + HomAcu OE++.
Dodatkowo mam zakena i baiuma [wspominam o tym zawsze bo to cholernie przydatna bizu].
Tylko dalej nie umiem sie zdecydowac na dye. Zalezy mi na pomocy w pvp ->dodalbym do INT natomiast nie mam z czego odejmowac bo to by bylo bez sensu od WIT -> to cast bym mial ponizej poziomu wstydu, od MEN-> Nie starczyloby mi na wszystkie buffy pewno i na cp regen.

Mam cholernie niezły zgryz z tym. Pomozcie co do DYE'ow obstawając przy tym secie w/w. pozdro :)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DIO w Marzec 15, 2009, 03:27:02 pm
1. zamiast homka lepszy club of nature , staty takie same jak hom a za to macka, raz do roku stun sie przyda
2. overlord jest zaklasyfikowany jako healer przez co nie ma mozliwosci ruszenia INT
3. od men mozesz smialo odejmowac, regen many jaki zyskasz na men wyniesie okolo 0.1 na kazdy punkt men, ilosc many tez dramatycznie nie spadnie a dodajac do wit zyskasz duzo do cs
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: newfomana w Marzec 15, 2009, 03:34:57 pm
1. zamiast homka lepszy club of nature , staty takie same jak hom a za to macka, raz do roku stun sie przyda
2. overlord jest zaklasyfikowany jako healer przez co nie ma mozliwosci ruszenia INT
3. od men mozesz smialo odejmowac, regen many jaki zyskasz na men wyniesie okolo 0.1 na kazdy punkt men, ilosc many tez dramatycznie nie spadnie a dodajac do wit zyskasz duzo do cs

dzieki DIO juz 2 raz mi pomogles :)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Midan w Kwiecień 14, 2009, 11:48:23 am
3. od men mozesz smialo odejmowac, regen many jaki zyskasz na men wyniesie okolo 0.1 na kazdy punkt men, ilosc many tez dramatycznie nie spadnie a dodajac do wit zyskasz duzo do cs

A m.def nie ucierpi zbyt mocno?

I czy szansa na wejscie tego lolStuna zależy od STR?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: SknerusKK w Kwiecień 14, 2009, 02:12:04 pm
I czy szansa na wejscie tego lolStuna zależy od STR?
nie
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: evilmg w Kwiecień 14, 2009, 05:56:43 pm
ja bym tego mimo wszystko "lolstunem" nie nazwal... jak sobie uswiadomisz, ze jest to najtanszy skill ofnesywno-defensywny to zmienisz podejscie zwlaszaca jak bedziesz mial mane tylko na to i wejdzie a ty zdolasz zwiac/zabic cel/skierowac uwage pt na nieszczesnika...
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Midan w Kwiecień 14, 2009, 06:18:43 pm
hehe, w SK z dajami -8con wchodzi jak w maslo to fakt :P
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Felash w Październik 18, 2009, 05:08:16 pm
56-65 – tu jest pewnien problem. Ja biłem na Frozen Valley moby ½ HP (wilki a potem golemy).
Mam pytanie- napisales Frozen Valley, ale przeciez tam sa moby na bardzo niskim lvlu. Chyba ze czegos nie rozumiem. Moglbys to wytlumaczyc?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Chiniol w Czerwiec 10, 2010, 11:05:08 am
czy ktos w ogóle aktualizuje ten topic? lub sprawdza wiarygodnosc niektorych inf ... bo w wiekszosci straszne bzdury sa tu wypisywane.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: ScovY w Czerwiec 10, 2010, 02:20:52 pm
Aktualnie prowadzony jest konkurs na napisanie nowych prezentacji.
Więc miejmy nadzieje ze nie długo zostaną one z aktualizowane (na razie przynajmniej ich cześć)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: DonK. w Czerwiec 10, 2010, 05:23:56 pm
czy ktos w ogóle aktualizuje ten topic? lub sprawdza wiarygodnosc niektorych inf ... bo w wiekszosci straszne bzdury sa tu wypisywane.
Toz to forum bzdur wszelakich, wazne zeby te bzdury mialy jakis zwiazek z l2.
Aktualnie prowadzony jest konkurs na napisanie nowych prezentacji.
Więc miejmy nadzieje ze nie długo zostaną one z aktualizowane (na razie przynajmniej ich cześć)
O tych poradnikach mowisz gdzie AW ma expic na Gracia kontynencie, BD ora tankow na oly a WL musi miec const zeby expic po 40? Zadna z tych osob nie widziala l2 na oczy. Jedynie poradnik o HK sie nadaje. Juz lepiej zeby to administracja przetlumaczyla nazwy skilli z Rochanda, mniej bzdur bedzie.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Rickert w Czerwiec 10, 2010, 05:26:28 pm
Yup, jeszcze nie zmieniłem, a tak jakoś zapomniałem. :<
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: PuFF w Czerwiec 10, 2010, 06:03:22 pm
czy ktos w ogóle aktualizuje ten topic? lub sprawdza wiarygodnosc niektorych inf ... bo w wiekszosci straszne bzdury sa tu wypisywane.
Toz to forum bzdur wszelakich, wazne zeby te bzdury mialy jakis zwiazek z l2.
Aktualnie prowadzony jest konkurs na napisanie nowych prezentacji.
Więc miejmy nadzieje ze nie długo zostaną one z aktualizowane (na razie przynajmniej ich cześć)
O tych poradnikach mowisz gdzie AW ma expic na Gracia kontynencie, BD ora tankow na oly a WL musi miec const zeby expic po 40? Zadna z tych osob nie widziala l2 na oczy. Jedynie poradnik o HK sie nadaje. Juz lepiej zeby to administracja przetlumaczyla nazwy skilli z Rochanda, mniej bzdur bedzie.
nie każdy jest takim pro jak ty wybacz nam plox hapaszy jak tam nadal banik?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: ScovY w Czerwiec 10, 2010, 07:51:10 pm
Aktualnie prowadzony jest konkurs na napisanie nowych prezentacji.
Więc miejmy nadzieje ze nie długo zostaną one z aktualizowane (na razie przynajmniej ich cześć)
O tych poradnikach mowisz gdzie AW ma expic na Gracia kontynencie, BD ora tankow na oly a WL musi miec const zeby expic po 40? Zadna z tych osob nie widziala l2 na oczy. Jedynie poradnik o HK sie nadaje. Juz lepiej zeby to administracja przetlumaczyla nazwy skilli z Rochanda, mniej bzdur bedzie.

Tak mówię o tych poradnikach. O Ol'u się jeszcze nie znalazł żaden, a jeżeli jakiś się pokaże to może być dobrze napisany. Więcej optymizmu  :)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: _RaZoR_ w Sierpień 22, 2010, 10:23:51 pm
Proszę o porade jakie subklasy pod Certyfikacje dla Ol`a.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: gustd w Sierpień 23, 2010, 03:29:57 pm
celka, cp boost, i ja bym UD wzial ;x
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: jac0l w Sierpień 23, 2010, 09:06:29 pm
Coś mi sie widzi że zamiast boots cp lepiej spirita
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Chiniol w Sierpień 24, 2010, 05:24:48 pm
Jak czytam te bzdury to az mnie sciska :D. Jesli chodzi o poradniki to pragne zauwazyc ze gra na kazdym serverze wyglada inaczej. Jesli to ma byc poradnik dotyczacy offa to sa roznice nawet pomiedzy US EU RU.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: wojna191 w Październik 12, 2010, 05:18:36 pm
a ja mam mały zgryz... zaczołem z nudów grać na pvp serwie :afro: z full bufem i tu mnie boli może możecie mi pomóc z wybraniem odpowiednich buffów i dye nadających sie na taki serwer?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: PuFF w Październik 12, 2010, 05:35:14 pm
bo ol nie ma duzego casta i m atacku..........
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: wojna191 w Październik 12, 2010, 05:44:57 pm
wiem, że ol nie ma ani dużo castu ani m.atk :P Czy może mi ktoś podać najlepsze jego zdaniem skład full buffów i dye dla pvp?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: PuFF w Październik 12, 2010, 05:57:29 pm
deye na pvp jako mag -4 str +4 dex -4 str +4 con -4 men +4 wit buffy wszystkie na m atack/pdef/mdef/ressisty itp
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Chiniol w Październik 20, 2010, 04:43:11 pm
odradzam gre na pvp serverze, ale jesli juz zaczoles sensowne zestawy dye dla ola:

1) +5wit -5men / +4con -4str
2) ten co wyzej czyli "-4 str +4 dex -4 str +4 con -4 men +4 wit"

oczywiscie jesli to jest pvp server mozliwe sa pewne odstepstwa, nie jest wykluczone ze Twoj Ol lepiej sobie bedzie radzil z lukiem lub dagerem niz z drainem i takie kwiatki ... :), wtedy trzeba zoptymalizowac dye pod setup gma :).

jesli chodzi o bufffy wez wszystkie jakie daje Ci npc buffer w miescie :) przyjemnym dodatkiem mogl by byc konik na reuse skili :)
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: k1k1 w Maj 07, 2011, 08:37:58 am
Kronika Freya:
Armor light czy robe Moirai Armor is an S80  na oly i na mas pvp. Z tego co widze  niektorzy uzywaja light bo łatwiej złozyć.

Kronika H5 i to samo pytanie. A dodatkowao co OL w H5 dostanie fajnego?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Paskudny w Maj 07, 2011, 09:20:59 am
Kronika Freya:
Armor light czy robe Moirai Armor is an S80  na oly i na mas pvp. Z tego co widze  niektorzy uzywaja light bo łatwiej złozyć.

Kronika H5 i to samo pytanie. A dodatkowao co OL w H5 dostanie fajnego?
robe ofc, ile razy można to wałkować, w h5 doszedł chyba chain heal, mogę się mylić bo nie grałem na Frey'i, nie wiem też jak z haste ))
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Arimas w Maj 07, 2011, 03:40:39 pm
Kronika Freya:
Armor light czy robe Moirai Armor is an S80  na oly i na mas pvp. Z tego co widze  niektorzy uzywaja light bo łatwiej złozyć.

Kronika H5 i to samo pytanie. A dodatkowao co OL w H5 dostanie fajnego?
Co wy z tymi s80 i w ogóle co to za pomysły z light armorami?!

TYLKO I WYŁĄCZNIE Major Arcana Robe bo daje 17% M.atk i +1 INT a to właśnie M.atk jest jedynym statem na którym powinien się skupiać OL
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: radek888 w Maj 07, 2011, 05:18:39 pm
Czy ol w ic hvy z daggerem haste pvp dawałby rade na serverze mid z mana potami?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: lukasz09091 w Maj 07, 2011, 05:36:27 pm
Czy ol w ic hvy z daggerem haste pvp dawałby rade na serverze mid z mana potami?

rade z czym?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Arimas w Maj 07, 2011, 09:44:20 pm
Czy ol w ic hvy z daggerem haste pvp dawałby rade na serverze mid z mana potami?

rade z czym?
Jakby serwer prowadził statystyki zgonów poszczególnych postaci, to ta zapewne miała by najwięcej..
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: k1k1 w Maj 08, 2011, 03:59:53 pm
Cytuj
TYLKO I WYŁĄCZNIE Major Arcana Robe bo daje 17% M.atk i +1 INT a to właśnie M.atk jest jedynym statem na którym powinien się skupiać OL

Resta sie też z tym zgadza ze zamiast robe s 80 MA robe set?  na oly i do pvp
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Paskudny w Maj 09, 2011, 11:02:59 am
Cytuj
TYLKO I WYŁĄCZNIE Major Arcana Robe bo daje 17% M.atk i +1 INT a to właśnie M.atk jest jedynym statem na którym powinien się skupiać OL

Resta sie też z tym zgadza ze zamiast robe s 80 MA robe set?  na oly i do pvp
mhm, landrate debuffów lepszy masz, resist stun, który bez epiców będzie bolał i to bardzo, jedyny minus seta to 4 części, bo możesz wbić mniej atri ;p
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: raiderek w Maj 09, 2011, 01:09:17 pm
Czy ol w ic hvy z daggerem haste pvp dawałby rade na serverze mid z mana potami?

Skoro masz mana poty to wielkiej filozofii nie ma, po co bawić się w jakieś eksperymentalne buildy skoro możesz trzaskać drainem bez obaw o mane, mało tego, spamować healami pomiędzy drainami, więc robe only.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Jigga w Październik 02, 2011, 10:35:23 am
Mam zamiar zacząć grać na L2.WS właśnie OLem i chciałbym wiedzieć, czy rozwiązania przedstawione w tym poradniku, można stosować także na High Five ? A jak nie, mógłby mi ktoś pokrótce napisać, co musiałbym zmienić, aby ta gra jakoś wyglądała ? Chodzi o solo exp, bo wątpię, żebym szybko znalazł jakiś pomocny klan. Z góry dzięki =).
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Draghar w Grudzień 25, 2011, 05:25:44 pm
Jak wygląda kwestia expienia OLem w GoD?

Stanąłem na 65+. Solo exp nie idzie całkowicie, więc jedyne co zdobywam z expa to daily, kama, laba, ToI Q, i prawde mówiąc nie mam nawet pomysłu gdzie iść expić.
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: sosula w Grudzień 25, 2011, 06:45:54 pm
Moze FoD
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Redbox w Grudzień 25, 2011, 10:57:29 pm
fod vos lub dziury na pavels nawet
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: katlin w Grudzień 05, 2013, 12:27:41 am
Pytanie odnosnie certow pod oli.
Mysle ze must be to: celka, acumen z summonera na 100%, ale jaki brac 3? Kronika h5
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: bula w Grudzień 05, 2013, 10:02:48 am
acumen z summonera, wtf?
Tytuł: Odp: Overlord - Poradnik
Wiadomość wysłana przez: Kwadrat w Grudzień 05, 2013, 04:10:24 pm
celka, ud, spirit