Obiecałem, więc słowa dotrzymać trzeba, szczególnie póki troszkę czasu przed maturą jeszcze
Od razu na wstępie dodam też, że nie lubię smęcić o rzeczach w stylu: "Warlock to potężny mag - summoner bla bla" Po prostu garść porad od osoby, która obcuje od dłuższego czasu z tą profesją
Zarys ogólny:
Mamy 3 funkcje (właściwie to 4 o czym za chwilę xD)
1) Solo game. Tyczy się to zarówno expa jak i jakiegoś drobnego Gank. Tu summoner sprawdza się bardzo dobrze.
2) Farmer oly. Summoner z oly gear augu jest po prostu farmerem oly. Sam póki co oglądam tylko, ale od final gracii będę aktywnie uczestniczył i wtedy ten punkt rozbuduję.
3) Slot jako 4 member w DD PT do rzucania Blessing of Queen.
4) Summonowanie różnych osób w różne miejsca
Niby banalne, ale ma ważne zastosowanie w wielu sytuacjach.
----
Ekwipunek:
NG: Top dla nukera i expimy jak każdu wiazard.
D: Comonny top D. Te lvle i tak bardzo szybko się przeskakuje, więc byle oszczędzić gotówki.
C: 2 warianty:
I) Nuker/healer set. Karmian (dobry casting speed + p def) lub divine (dużo many, p def podobny) + Top broń dla maga z Acumenem.
II)Plated Leather set + jakaś broń dla wojownika. Preferowany 1 hand Sword z SA: Focus
Personalnie preferuję I) rozwiązanie, ze względu na to, iż sumonn bije naprawdę szybko i lepiej mieć szybki cast speed dla niego na heal + ew. wspomagać go swoim Blaze z 35 lvl-a (uwierzcie mi, ale dobra OE top C zadaje i tak przyzwoity damage!)
Robienie z warlocka jakiegoś super wspomagacza do aktywnego bicia z kotem jest wg mnie nie na miejscu, ale jest taki styl gry i spor osób tak właśnie robi. Wtedy wiadomo, + STR, dobre duale i coś tam zadajemy niby...
B: również 2 warianty:
I) BW robe + broń z acu (nawet C). Na tym lvlu m atack do expa nei grali prawie żadnej roli. BW robe daje dobry regen many, dużo many, więc spokojnie można expić i mieć ciąglę kota na dobrym poziome HP.
II) Jeżeli ktoś dalej chce expić jako pół warrior - pół sumonner to BW light + jakaś broń z dobrym DPS. Najlepszy możliwy DPS podobno z ! hand Sword z Focusem + tarcza, która nie zawadzi, a często pomoże
Dodam, że BW light może sprawdzać się też dla wariantu I), bo daje +15% cast speed, a zawsze jest trochę bezpieczniej jeżeli chodzi o p. def. Sam biegałem w tym secie i byłem z niego zadowolony. Powiem więcej, do expa może wystarczyć aż do S grade
A: Tu tylko Robe: DC (bardziej preferowany) lub Tallum (może być, a na spota z magusami nawet bardziej opłacalne)
DC daje speeda i p. def. Bardzo dobre bonusy dla nas (jak i dla każdego robe user), a odporność na paraliż też nie zawadzi.
Tallum daje M def,
identyczny cast. speed, oraz mocny resist na bleed/posion, co również jest miłym bonusem do expa na wielu spotach. Dodatkowo na korzyść Talluma przemawia jego niższa cena. Dużo zależy od spota gdzie expimy, ale jeżeli już na tym lvlu myślimy o jakimś skromnym PvP, to DC daje ogólnie lepsze bonusy.
Przy A grade zabawa w warriora jest wg mnie stratą energii. Na tym lvlu różnica między naszym damage, a sumonna jest już zbyt duża, by nasz damage się liczył.
S: Arcana Robe set + resisty z Arcaną Mace + acumen + element. Jeżeli ktoś uważa, że DC > Arcana, to proponuję w ogóle się nie odzywać. Pamiętajcie, że resisty to podstawa każdego PvP, a kto chce obrywać stabami od daggera po 5-6k damage? To nie jest interlude, gdzie DC +6 było lepsze od arcany. Nie wyskakujcie proszę z herezjami z privów. Jeżeli kogoś nie stać na Arcanę, to i tak musi ją w końcu dostać, jeżeli nie chce zgrzytać zębami przy każdym PvP, gdzie będziecie padać szybciej niż pomyślicie o odpaleniu Elixira...
Arcana Mace z elementem zwiększa damage naszego sumona o
+60% dmg, nie 50% (0.8*75%). To wielka różnica. Od kiedy mam 150 fire ogarniam solo każdy spot na varce bez najmniejszego kłopotu całkowicie solo. Kotek ściąga moobka cryta i 2-3 hity. Wiadomo, że im rzadszy element, tym większy damage w PvP. Na + dla naszego kociarza jest fakt, że żadne skille nie są enchantowane na element, więc Holy/Dark sprawdza się wyjątkowo skutecznie. Oczywiście kto ma kasę, to polecam earth/wind
Od Final Gracii 100% element resist przechodzi też na kotka!
Same zalety arcany to bez wątpienia resist stun/cancel m. atack! +7 speeda jest również bardzo miłym bonusem. M atack nei daje nam specjalnej przewagi, póki nei zdobędziemy augu nuka. Udźwig również przydaje się. To zawsze kilkadziesiąt CP potów więcej!
Na tym lvlu liczy się bardzo cast. speed, bo kot ma przeżyć! Bez kota jesteś martwy na 95%, więc większy cast speed utrzyma go dłużej przy życiu i ew. pozwoli szybciej przywołać nowego i przerzucić mu chociaż selfy. Kto mi powie, że biega z jakimiś dualami S, to go po prostu wyśmieję.
-----
Dyes:
Podaję end game setupy
1) + CON - STR
+ WIT - MEN
(opcjonalnie dodatkowo) +INT - MEN
2) +CON - STR
+WIT - MEN
+DEX - STR
3) +CON - STR
+WIT - INT
+DEX - STR zamiennie z MEN - INT ew zamiennie z
+wit -int" (+5 wit łącznie, też tak ludzie biegają i to się sprawdza).Na chwilę obecną korzystam z setup'u nr 2) , ale myślę o przejściu na nr 1)
+ CON - nie muszę tłumaczyć czemu....
+ WIT - Cast speed, dość skromny u humana, więc warto go polepszyć. Na expa proponuę kosztem INT, na PvP można dyskutować czy -MEN czy -INT
+ INT - może być ze względu na kilka debufów (Betray + arcane distruption). Niby wielkiej różnicy nie ma, ale zawsze to te kilka % wejścia więcej. Jakiś nuk/debuff z augu determinuję wybór +INT
+ DEX - 1 lub 2 punkciki evasion + około 3 speeda to niewiele, ale czasem uratuje życie, a STR i tak zupełnie niepotrzebny. Jeżeli ktoś nei lubi ruszać INT, to dobry wybór, by wypełnić 3 slot
-----
Ogólne 10 porad do prowadzenia warlocka: (sprawdź ile z nich stosujesz, a dowiesz się jak dobrym kociarzem jesteś :> )
1)
Trasnfer pain always ON! Jak ktoś zapomina to wrzucać, proponuję przesiąść się na HE... Nowy sumon = automatyczne wyłączenie transfer paina. Tak samo jak i Beast SS. Trzeba o tym pamiętać jak amen w pacierzu!
2) Zaczynać heal kota już od 85-90% jego HP. Niby ma dużo HP, ale heal warlocka ma masakryczny re use, i nim się obejrzymy zanim heal doleci do końca, to kot ma już <50% HP... Nuker składa go wyjątkowo szybko. Generalnie ma skromny P def/M def więc nie bagatelizować jego ubytku HP
3) W chwili re use servitor Heal
spamować
heal na siebie. Targety się nie wykluczają wzajemnie, a na arcane Agility zdążymy 3-4 B. Heal'a rzucić w tym czasie.
4) nie dać sobie i kotu zbić target. Oprócz przyglądania się swojej postaci obserwujcie co robi wasz pupilek. Często się gubi, nie atakuje mimo wciśnięcia "atack" i trzeba powtórzyć komendę.
5) operować skutecznie funkcją "stop" u kotka. Sczególnei dbać o kota póki ma full bufki. Potem to już nie gra takiej wielkiej roli
6) Niby banał, ale większość summonerów zajmue się albo za bardzo swoją postacią, albo zbyt wiele uwagi poświęca mruczkowi. Trzeba zadbać o proporcje.
7) re use CoV-a zastępujemy Warrior serviotrem. Lepszy PoF niż nic.
8 ) Trzymać w miarę możliwości enemy na targecie, by szybciej cubici aktywować.
9) Trzymać się w bezpiecznym dystansie od grupy enemy. Mimo Transfer paina 2 archerów zabije nas dość szybko. De buff i cofka. Atakuje Kot, nie wy!
10) Servitor Blessing/Cure to naprawdę przydatne skille. Większość osób w zgiełku walki zapomina o nich. A kotek na roocie nie jest zbyt skuteczny...
------
Rola w Party DD:Przede wszystkim dbamy, by buffek kocicy był aktywny. +30% crit rate i bodajże 25% crit damage to dla 3DD bardzo dużo. Część osób woli wybrać 4 DD na miejsce warlocka, ale jest to wg mnie błąd. Dużo osób wyliczało, że ten buffek jest bardziej opłacalny, a sama kocica (szczególnie podbita na +10) bije nie najgorzej.
Proponuję rzucać go regularnie co minutę, bo w czasie PvP zdarza się komuś paść, a wtedy dobrze by było, aby nei czekał w ogóle na nowego bufka. Czasem też party może się troszkę rozejść od siebie, więc lepiej rzucić to częściej, niż ma się okazać, że ktoś śmiga bez bufka.
Dodatkowo BtB + BtS może się niektórym przydać, szczególnie gdy bishop nie chce marnować +400 many na body of Avatar. Rola tych buffów spadnie w final Gracii, gdzie OL będzie miał klanowe improved condition, rzucane regularnie podczas PvP zminimalizuję potrzebę rzucania tych buffów. Haste jest bezużyteczny od kiedy WC ma combo buff na Haste + Vampiric Rage
Mass Summon Storm Cubic: Niby słabe, bo sam cubic nie zadaje żadnego specjalnego damage'u, ale zakładając, że party jest ograne i wszyscy trzymają na targecie 1 cel, to uderzenie 6-7 cubiców na raz każdy po około 100-300 damage już coś zaboli. Chodzą dość sprawnie, więc warto to rzucać. Na pewno nie zaszkodzi.
Binding Cubic: paraliż na kogokolwiek wyłącza go, aż do momentu reakcji bishopa/SE, z gry. Enchantowany wchodzi nie najgorzej. Nie raz zadecydował w moim przypadku o wygranym PvP.
Heal: Arcane Agility z dobrym cast speedem, powoduje, że można skromnie, bo skromnie, ale przyspamować lekko Battle Heal'a, a nóż te kilkaset HP komuś tyłek uratuje, bo Bishop/EE zaspał
Servitor Barrier (81 lvl) : Nieśmiertelność dla sumona 30 sekund. Daje olbrzymią przewagę, szczególnie na oly, z większością profesji, które szybko są wstanie kota ubić, jak np. Glad/Tyr/Zerk/Nuker itd.
dodatkowo seria debuffów na poszczególne profesje
- nukerzy -
Arcane Disruption +
Mage Bane (
jeżeli masz pewność, że enemy posiada combo buff od SE Improved magic, warto rzucić, bo od Finala ściągnie mu w ten sposób M def-a)
- Warriorzy -
Warrior Bane
- Summonerzy (w tym DA, krasnal, necro z summonami) -
Betray
Summon Friend: Zastosowań jest wiele, głównie to szybki summon WC, aby dał Gate Chant dla całego PT. Zawsze można wyjść na chwilę z PT, dołączyć do innego bez summonera i przywołać ich WC w tym samym celu. Warto pamiętać, że nie działa w siege zone, ale nic nei stoi na przeszkodzie na chwilę z niego wyjść.
Drobny trick dla bardzo wprawnych Warlocków:Póki kicia ma full bufki bijemy nią cały czas. Jeżeli padnie, szybko summonujemy nową, dajemy bufka, odwołujemy i na minutkę, góra 1,5 summonujemy
Kinga z serią Sell buffów z
CoV-em na czele. Damage większy, a znacznie skuteczniejszy na selfach niż
Queen. Ograny WC rzuci nam szybko 3 combo buffy. Gdy zbliża się koniec Blessing, odwołujemy Kinga (chyba, że zdąży paść) i znów Queen. Jeżeli załapie się na rebuff to zostawiamy ją, inaczej powtarzamy manewr.
Wydaje się w teorii proste, w praktyce wymaga zaj ebistej koordynacji od gracza. Trzeba pamiętać o buffie, rzucać własne debuffy, przerzucać sprawnie selfy, re sumonować naprzemiennie Queen/King i leczyć ich/siebie. To już wyższa szkoła kocenia
-----
Nie ma sensu pisać jakiś konkretnych porad do small PvP. To zależy bardzo od tego jak gra przeciwnik i czy obierze nas, czy kota na target. Nie będę się wdawał w teorie kogo lepiej, by bił enemy: nas, czy kotka. Zależy od profesji, jej DPS-u i stylu gry przeciwnika. Z własnych obserwacji wygląda to najczęściej tak (60-70% przypadków) :
Bije kota, jeżeli po kilku(nastu) sekundach widzi, że nie może go zabić, przerzuca target na nas. Najgorsze co WG mnie może zrobić taka osoba, ale tak gra większość vs Warlock
Arcane Agility on + use healling pots! Zawsze to te +150 cast speed i
skrócony re use naszych skilli (szczególnie ważne przy healowaniu kota!). Póki ubywa nam CP, to spam CP potów +
heal kota. Poniżej CP dbać naprzemiennie o heal siebie i kota. Jeżeli mamy jakiegoś nuka w augu, uderzamy nim regularnie.
Smart Cubic na 80 lvlu czyści z nas skutecznie większość debuffów (w tym stuny)
Kilka rad przeciw poszczególnym profesjom:
Nukerzy: Atak kotem i Mage Bane + Arcane Disruption. Gdy wejdą oba nuker już nam raczej nei zaszkodzi. Wtedy spam heal kota/siebie i czekamy. Jeżeli PvP się wydłuża przerzucamy Arcane Distruption. Nie najgorsze szanse na wygraną. Zależy jak będą wchodzić m cryty nukowi. Szanse na win:
50%Daggerzy: Z reguły lethal zamiata nam CP, a kot ląduje z 1 HP. Na szczęście dodam, że większość daggerów w ogóle nie myśli o tym, że po lethalu w nas mruczuś ledwo zipie i chce jak najszybciej nas dokończyć. to jest ich błąd. Oczywiście mogą liczyć na staba i GF, ale w większości wypadków szybki spam CP/elixiry/Heal dadzą nam sporo czasu. Uważać na detragety i Broń Boże plecami do daggera! Stoimy w miejscu i spamujemy heala. Warto rzucić Warrior Bane, bo skasowanie Haste + WW da się lekko we znaki daggerowi. Pamiętajmy, że każdy dagger
zacznie PvP od shadow stepa, więc nie ma co biec kotek do neigo, tylko cierpliwie czekać na ruch daggera. Jeżeli to jakiś AW co bawi się w mini nukera, to gwarantuję, że my z nukiem z augu wyrządzimy mu więcej krzywdy niż on nam.
Szanse na win:
30-40%Archerzy: Kot jest szybki, a zaczynamy od Warrior Bane. Kasacja WW i Haste bardzo boli archera. Nie powinien być wstanie nas kite'ować. Uważać na stun w nas, bo to może mu dać czas na wykończenie kota. Jednak Arcana sprawia, że stun siada w nas dość rzadko. Duży CON Humana też jest nam na rękę. Lać do oporu, w końcu padnie.
Szanse na win:
60-80%Tyrant/Destro/Glad Standardowo warrior Bane i modlimy się, by zaczęli atakowas nas, a nei sumona. Mają zbyt duży DPS dla naszego pupilka i na 90% nie wyspamujemy Heal. Te profesje mają to do siebie, że z reguły zaczynają od bicia kota. Zaryzykowałbym odpalenie ultimy. 70% delikwentów nawet się nie skapnie, że ich DPS właśnie spadł o jakieś 70%... Gorzej jak się zorientuje...
Szanse na Win:
10-30%Tanki: za mało PvP z nimi miałem. Na pewno DA będzie pokonać łatwiej niż SK ze względu na
betray'a w jego paterę. Stun też nam jakoś super strasznie nei zaszkodzi. Wolny dość DPS, da nam czas na heal siebie/kota
Szanse na Win: +50%
Summonerzy: To zabawa komu 1 wejdzie betray. Jeżeli naszemu enemy, spalamy UD na kotku i próbujemy uciekać przez 30 sec.
Obowiązkowo wyłączyć trzeba ss-y swojemu kotkowi, żeby słabiej nas bił!. Mage Bane + Arcane Distruption skutecznie osłabi jego spam heal. Nie wiem dokładnie kogo atakować samym sumonem... Ja próbowałbym raczej zabić szybko summona enemy, ale nie jestem tego pewien. Wejście Betraya z reguły przesądza o porażce przeciwnika. Aż dziw bierze, jak wielu summonerów zapomina o UD w przypadku betraya i tylko panikuje, uciekając i dostając w plecy od 2 summonów i summonera. Szansa na Win:
50%Bufferzy (EE, LolSE, Bishop, PP) Jeżeli taki delikwent ma zamiar pocisnąć nas na Inkwizytorze, niech z góry zapomni o wygranej. Nie w taki sposób summonerzy są karceni od Interlude przez te profesje... Ich główną bronią jest nuk z augu (można spodziewać się holy atack). Bardzo dobry heal tych profesji + Mana Burn, która szybko może nas wyssać z many (bez heal'a niewiele zdziałamy...). Sami z kolei nie zabijemy ich raczej póki oni mają manę, więc liczyć musimy na cubici i dobry damage z naszej strony. Katujemy ich oprócz summonem często nukiem (częściej niż w walce z innymi profesjami) i modlimy się, by za często nei wchodził im Erase (nie powinien, ale wtedy dużo many idzie na summon + rebuff summona) i byśmy nie dostali magic crita z mana burn. To walka, jak to z bufferami bywa, na czas, więc trzeba być długo skoncentrowanym.[/i]
Szansa na Win:
50%Berzerker: (<3 Słoniu
) Trzymać summona blisko siebie. Kamael zacznie od Hexa + disarma i szarży. My w tym czasie Warrior Bane i trzymamy na pasku broń, by założyć ją najszybciej jak to możliwe po disarmie. Stun nam nei zaszkodzi za bardzo, ale ogarnięty Zerk wyleci w nas z szarży na bleed i przywali z serii Crushing pain + Contagion gdy wejdzie bleed) + Dark Smash + enuma elish. UD Zerka jest strasznie irytujące, ale ucieczka to głupi pomysł. Szarża dorwie nas nawet na moblinym UD. Ogarnięty i sprawny warlock będzie stosował manewr "pół ucieczki", czyli trzymać zerka na dystans między 100-300, tak by nie uderzył z szarży. Bardzo ciężkie, ale potrenuję ze Słoniem niedługo. :>
Istnieje szansa zestunowania nam kota, a wtedy z reguły my dość szybko padniemy.
Szansa na win:
30-40%- Wejście Binding cubica w każdym PvP 1 vs 1 daje nam 90% win. W kamaela wchodzi dość dobrze xD
- Smart Cubic sprawia, że możemy przestać martwić o większość abnormal conditions podczas PvP, więc znacząco zwiększa nasze szanse w walce z wieloma profesjami używającymi np. Stuna, Anhora, Bleed'a itd. Oprócz tego rzuca na przeciwnika "Aicy Air" zadający Damage per time (Jak dobry poison)
-
Taki mały trik działający dopóki nie wejdzie CT2 Final -> kiedy odpalamy Barierę dla kotka, to odpalamy uprzednio Arcane Agility, żeby zmniejszyć reuse skilla. Oprócz tego sam skill skraca też czas re-use skilli, więc trick będzie miał zastosowanie dalej w Final Gracii! Excessive Loyalty Excessive Loyalty, to to działa jak Might3+Emp3 stackujące się z normalnymi buffami i odpala się summonowi na 5/10 sekund kiedy summoner obrywa. (Thx Fro)Wydaje się, że ogólnie warlock ma nikłe sznase w 1 vs 1, ale ja pisałem to, zakładając, że nasz przeciwnik dobrze prowadzi swoją postać. W praktyce doliczmy sobie +20% do większości pojedynków, bo mało kto perfekcyjnie prowadzi postać. Dużo osób naprawdę się mota w walce z summonerem.
----
Co enchantować ze skilli przede wszystkim? (Wg mnie w kolejności od najważniejszych)
- Cat Queen!
- King na +1 (King +1 >> Kai)
- Servitor Heal (power)
- Binding i storm cubic (Binding ważniejszy)
- arcane distruption (min. +1 optymalnie +5-10)
- (min +1, optymalnie +5-10)
-
Transfer Pain (każdy + to około 1% damage na summona więcej, więc warto jak najwyżej)-Pasywy na cast speed/M def itd. (im więcej tym lepiej)
------
Uff...
Sporo tego, ale myślę, że nie jest to stek bzdur i każdy znajdzie w tym jakieś porady dla siebie, chociażby jak walczyć z kociarzem. Jutro dosmaruję jeszcze kilka porad, ale od razu mówię, że nie chce mi się opisywać po koleji każdego skilla.
http://lineage2.rochand.com/ i każdy zna angielski. Jak ktoś czyta uważnie, zrozumie działanie każdego skilla i jego role w tym poradniku. Przepraszam za błedy interpunkcyjne/ortograficzne. Starałem się unikać, ale godzina o której pisałem ten poradnik mówi sama za siebie... >.<
Porady częściowo pisane już pod final Gracię (zakładam działanie Bane'ów)
Czekam na sugestie
Thx to: Mycha & Frohike za kilka poprawek.
2 +
/bulaNinja edit: Dodane nowe info o walce z bufferami, dużo obrazków dla przejrzystości i kilka spostrzeżeń o skillach typu Arcane agility, smart Cubic i kilka innych
Poradnik nie będzie już raczej rozbudowywany. Nie gram w L2, a poza tym Sumonerzy w najnowszej kronice są delikatnie rzecz ujmując useless.... Ofc jak ktoś bardzo lubi tą profesję to coś ciekawego zawsze znajdzie, bo pewne porady są uniwersalne.