Witaj
Gość

Wątek: [Poradnik] Eventy L2JFree  (Przeczytany 8740 razy)

  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

[Poradnik] Eventy L2JFree
« dnia: Grudzień 01, 2008, 12:10:13 pm »
Witam . Postanowiłem , że napisze mały poradnik jak skonfigurowac dobre Eventy Team vs Team , Captur The Flag , Death Match oraz jak zrobić by startowały automatycznie - na plikach L2Jfree . Miłej lektury :

Team vs Team

1.  Po pierwsze trzeba znaleźc dobre miejsce na event . Każdemu na myśl może podejśc Coliseum , ale czy nie uważacie , że to już trochę stara lokacja ? Dodatkowo bardzo znana , a więc proponuje następującą lokacje :

Emerald Square x/y/z [ 153581 , 142084 , -12737 ]



Jest to duża lokacja - dodana w kronice Kamael . Dodatkowo spełnia trzy czynniki , które mogą pozytywnie wpływac na ocene graczy naszego TvT , a co za tym idzie całego serwera . Są to następujące czynniki , które uważam za priorytet podczas TvT :

- Specialne Boxy na drużyny
- Brak spawn killingu ( zabijania na spawnie )
- Brak możliwości zabijania przez bramy Boxów .

2. Ok , ale jak zrobic specialne boxy dla drużyn ? Nic trudnego ! W lokacji , która podałem są miejsca , które mogą byc do tego wykorzystane . Na screenie widac '' niebieską bramę '' Nie da się jej otworzyc , ale da się ją zabic . Wtedy wchodzimy do środka i mamy 1 BOX dla drużyny ! Takie ''boxy'' są tam 3 . Tam będą potrzebne 2 - ponieważ zrobimy TvT na 2 drużyny .

3. Ok , a więc wchodzimy do gry i wpisujemy :

//tvt

4. Ukaże się nam taka konsola :



5. W tej konsoli możemy ustawic wszystko potrzebne do poprawnego Eventu TvT , a więc zaczynamy :

- w pierwszym oknie od prawej wpisujemy nazwe naszego Eventu : Tvt a następnie naciskamy NAME

- wpisujemy opis eventu : np Team vs Team i naciskamy Description

- wpisujemy miejsce , ktore ukaże się graczom podczas startu eventu , będzie to komunikat , w którym gracze będą dowiadywac się  gdzie znajduje się TvT manager . Np : Giran Naciskamy przycisk Join Location

- wpisujemy maksymalny Level gracza , który będzie mógł zapisac sie na TvT : 86 ( czyli 85 lvl i 100% ) . Naciskamy przycisk Max lvl

- to samo robimy z Min lvl , ale wpisujemy lvl , od ktorego można się zapisac .

- max i min players chyba każdy rozumie , wpisujemy maksymalną i minimalną ilośc graczy

- Przycisk NPC : wpisujemy ID NPC , który będzie TvT Managerem

- NPC pos : miejsce gdzie będzie spawnował się nasz Manager . Idziemy np do giran i wpisujemy //loc w miejsu , w którym nam się podoba . Następnie w  konsoli wpisujemy x/y/z czyli np :

Cytuj
1111,2222,-3333


I zatwierdzamy przyciskiem NPC pos

- Reward - czyli nagroda dla wygranego teamu . Wpisujemy ID danego przedmiotu czyli np 57 - adena

- Reward Amount - ilośc nagrody czyli np 1000000000

- Join Time - czas jaki będzie przeznaczony na zapis do Eventu . Np 10 - czyli 10 min

- Event Time - czas trwania eventu . Np 15 - 15 min

- Wpisujemy nazwę naszej pierwszej drużyny np : blue i naciskamy Team add , robimy 2 drużyny czyli np blue i red .

- Ok teraz czas na przydzielenie naszych boxów . Rozwalamy 1 brame i wchodzimy do środka . W konsoli wpisujemy nazwe naszej pierwszej drużyny , czyli blue i naciskamy Team pos



- Team Remove : Tym przyciskiem możemy usuwac daną drużynę .

- Potem naciskamy Auto Event

6. Ok , a więc skonfigurowaliśmy TvT ! Teraz pora rozwiązac problem spawn killingu . W Emerald Squer można dostrzegac : 1 duże koło a wokół niego 4 mniejsze . Wykorzystamy 4 mniejsze koła na cztery możliwości spawnu . Ok , a więc robimy nowego NPC . Ktoś zapyta '' A po co ? '' A po to abyśmy mogli takiego NPC umieścic w boxach drużyn . Ten NPC będzie mógł teleportowac do 4 częsci areny Tvt - w ten sposób możemy unikac spawn killingu .

7. Ok napisze jak ten NPC powinien wyglądac . Po pierwsze będie on pełnił funkcje Teleportu .

Musimy spisac lokacje naszych spawnów , które będa dostępne u naszego GK ( Ten NPC będzie znajdował się w boxach drużyn ) Wchodzimy na te koła i spisujemy x/y/z ( /loc )



Gdy mamy już lokacje wszystkich 4 kół , możemy przystąpic do robienia Teleportów . Otwieramy Navicata i idziemy do tabelki teleport Naciskamy mały + pojawiła się nam nowa pusta tabelka , która musimy uzupełnic .

- Description : obojętne co wpiszemy . Np Spawn 1
- ID : wybieramy sobie ID naszego nowego teleportu . Np 80000
- loc_x wpisujemy współrzędne X naszego 1 spawnu
- loc_y wpisujemy współrzędne Y naszego 1 spawnu
- loc_z wpisujemy współrzędne Z naszego 1 spawnu
- price : koszt naszego teleportu . Np 200 ( czyli 200 adena )
- fornoble : wpisujemy 0

I tak robimy 4 teleporty ( proponuje dawac kolejno ID : 80000,80001,80002,80003 )

Teraz musimy zrobic plik HTML . Dla tych , którzy dalej nie wiedzą jak to zrobic to robimy nowy plik textowy i wpisujemy : ( Nie będe tłumaczył poszczególnych znaków , było to opisane w innych poradnikach )

Cytuj
<html><title>TvT Gk</title><body>
<center>
<table width=280>
<tr>
<td width=180><center><font color="aadd77">TvT spawn</font></center></td>
</tr>
</table><br>
<center>
<center><br>
<button action="bypass -h npc_%objectId%_goto 80001" value="Spawn 1" width=110 height=24 back="L2UI_ct1.button_df" fore="L2UI_ct1.button_df">
<button action="bypass -h npc_%objectId%_goto 80002" value="Spawn 2" width=110 height=24 back="L2UI_ct1.button_df" fore="L2UI_ct1.button_df">
<button action="bypass -h npc_%objectId%_goto 80003" value="Spawn 3" width=110 height=24 back="L2UI_ct1.button_df" fore="L2UI_ct1.button_df">
<button action="bypass -h npc_%objectId%_goto 80004" value="Spawn 4" width=110 height=24 back="L2UI_ct1.button_df" fore="L2UI_ct1.button_df">
</center>
<table>
</table>
</center>
</body></html>

Ok , mamy gotowy plik HTML . Teraz dajemy opcje zapisz jako I wpisujemy 88889.htm
To jest bardzo ważne aby zapisac w formacie .htm a nie .html Teraz ten plik możemy dac do folderu ( Gameserver/data/html/teleporter )

W pogrubionych miejscach widziemy , że ID teleportów musi byc poprawne!

Teraz musimy wgrac naszego nowego NPC do bazy danych . Robimy nowy plik textowy i wpisujemy :

Cytuj
INSERT INTO `npc` VALUES ('88889', '31104', 'TvT GK', '1', 'TvT', '1', 'NPC.teleport_npc_sm', '7.00', '15.00', '70', 'male', 'L2Teleporter', '40', '200', '200', '200.00', '200.00', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '20', '0', '20', '30015', '0', '0', '20', '20', 'NULL', '0', '0', '0', 'LAST_HIT', '0', '0', '0', 'fighter', 'false');
Zapisujemy i wgrywamy do bazy . Jeżeli ktos nie wie jak to : uruchamiamy Navicata , klikamy prawym na l2jdb i opcja : Excute Batch File Zaznaczamy nasz plik i wgrywamy .

Ok gotowe ! Teraz restartujemy nasz server . Następnie wchodzimy do gry i w 2 boxach naszych 2 drużyn spawmujemy takiego GK ( //spawn 88889 ) Gotowe ! ( Po restarcie ''zabite'' drzwi będa jak nowe )

Dla leniwców : Gotowy TvT GateKeeper :

http://www.speedyshare.com/240720931.html

---------------------------------------------------

Captur the Flag

1. Tak jak przy TVT , potrzebujemy odpowiedniego miejsca na event , a więc podpowiem jak wg mnie powinna wyglądać arena na event Captur The Flag ( przypominam , że jest to event , w którym 2 drużyny kradną sobie flagi i starają się dostarczyć ją do swojej flagi ) Czyli :

- arena powinna mieć dwa wyraźne punkty na flagi ( Było by dobrze jeśli były by identyczne )
- Nie może być zbyt mała ani zbyt duża ( wiadomo , że gracz musi uciekać z flagą )
- Dla mniej wymagających może być to prosta lokacja lub klimatyczna forteca , ale jednak polecam się trochę wysilić .
- Arena powinna być wyraźna , gracze powinni wyraźnie wiedzieć gdzie mają atakować

2. Jak urozmaicić event ? Ja np lubię organizować CTF co jakiś czas w innych lokacjach , a więc warto przygotować sobie kilka gotowych lokacji . Można np przygotować event na fortecy w stylu : 1 drużyna broni , 2 drużyna atakuje . Można dodawać specialnych GK , którzy mogą teleportować na ''pole bitwy" lub na różnego rodzaju wzniesienia , wieże .

Można także dodać moby , które będą przeszkadzać w dojściu do bazy przeciwnika . Ja używałem też dwóch grup NPC Guardów :

- 1 rodzaj , który atakował tylko członków drużyn 2
- 2 rodzaj , który atakował tylko członków drużyny 1

Warto dodać takim NPC różne skille , takie jak np :

- stuny , cancele , paraliż i inny ''przeszkadzające" . Moimi ulubionymi są skille masowe ( AIO )

3. Teraz przejdźmy do konfiguracji eventu . Jest ona bajecznie prosta , a zarazem podobna do tej z TvT , a więc postępujemy podobnie . Różni się tylko tym , że musimy ustawić dodatkowo x/y/z flag ( w bazie  tabela 'ctf_teams' )

4. Trzeba też ustawić kolory ników graczy z dwóch drużyn ( w tej samej tabeli )

5. Event CTF jest bardzo lubiany przez graczy . Daje nam też duże możliwości do improwizacji by zrobić go wg naszych upodobań , a więc można się wykazać :)

6. Co do tych NPC , którzy przeszkadzają , można ich łatwo zrobić przy użyciu pythona

7. Event uruchamiamy tak jak na TvT , a więć najpierw zapisujemy nasz event w bazie opcją save . Potem gdy chcemy odpalić event zawsze musimy użyć opcji load by załadować event , następnie klikamy auto event


---------------------------------------------------

Death Match

1. DM event to kolejny , ciekawy event , którym możemy przyciągać graczy . Polega on na tym , że każdy gracz gra osobno ( tzn każdy vs każdy ) Wygrywa ten kto na koniec będzie miał najwięcej zabitych .

2. Teraz zastanówmy się nad miejscem na ten event , a więc ja uważam , że powinna to być zamknięta lokacja . Ja lubie też labirynty , w których umieszczam przeszkadzające moby i Npc , ale wiadomo - każdy zrobi event po swojemu . JA tylko sugeruje :)

3. Zamkniętych lokacji jest wiele , a więc nie będę się rozpisywał . Przejdźmy do konfiguracji , a więc robimy to podobnie do poprzednich eventów . Menu eventu odpalamy komendą :

Cytuj
//dmevent

4. Jeśli bierzesz się za server l2j , to myślę , że znasz angielski i nie muszę więcej opisywać każdego okienka .

5. Jak odpalić event ? Tutaj sprawa jest trochę inna bo nie ustalamy jak długo będzie trwał event , rejestracja itp . Jeśli chcemy aby w miejscu przez nas zdefiniowanym , zespawnował się Npc od DM , musimy nacisnąc opcje join . Czekamy aż gracze się zapiszą , w tym momencie proponuje nacisnąć opcje sit force co spowoduje , że gracze zapisani do DM automatycznie siądą . Następnie klikamy opcje teleport i zapisani są teleportowani do lokacji eventu . W tym momencie można objaśnić zasady eventu , następnie naciskamy start , oraz kolejny raz sit force by gracze wstali . Czekamy kilka minut aż gracze się nacieszą eventem i naciskamy finish co spowoduje zakończenie eventu .


6. To tyle , tu też można improwizować - jak zawsze

---------------------------------------------------

Inne Eventy

Nie trzeba być mistrzem javy aby przygotować swój własny event . Wystarczy mieć pomysł , trochę czasu i potrafić pisać w pythonie . Będzie to o tyle prostsze , że nie musimy nic kompilować itp . Dodam kilka moich eventów napisanych w pythonie ( automatycznych ! ) już wkrótce , oraz napisze do nich poradnik . Własny , ciekawy event daje dużą satysfakcje . Jeśli ktoś nie zna się na pythonie to niech postudiuje plik documentations.txt w folderze :

Cytuj
data/script/quest/documentations.txt

Oraz zawsze można poczytać gotowe eventy , questy itp . Good luck :P

---------------------------------------------------

Automatyczny Event

Jak pewnie wam wiadomo , na plikach L2JFree nie ma opcji automatycznego eventu , tak jak ma to miejsce np na L2J , a więc można to zrobić prostym skryptem napisanym w pythonie . Czyli :

1. Robimy plik .sql wraz z taką zawartością :

Cytuj
INSERT INTO global_tasks(task,type,last_activation,param1,param2,param3) VALUES ('998', 'jython', 'TYPE_FIXED_SHEDULED', '1219484326015', '600000', '14400000', 'tvt.py');

Gdzie :

param1 - czas w jakim event wystartuje po restarcie ( w milisekundach )
param2 - czas , po którym event znowu wystartuje

Dla TvT :

2. Zrób plik tvt.py (python) - Dla TvT w folderze scripts/cron

Dlaczego w folderze cron ? Jest to folder , do którego dodajemy skrypty , które działają bez udziały innych graczy,admina itp - czyt. automatycznie :

Cytuj
import sys
from com.l2jfree.gameserver.model.entity.events import TvT
TvT.loadData()
TvT.autoEvent()

Dla CTF :

3. Zrób plik ctf.py (python) - Dla CTF w folderze scripts/cron

Cytuj
import sys
from com.l2jfree.gameserver.model.entity.events import CTF
CTF.loadData()
CTF.autoEvent()

Cytuj
INSERT INTO global_tasks(task,type,last_activation,param1,param2,param3) VALUES ('998', 'jython', 'TYPE_FIXED_SHEDULED', '1219484326015', '600000', '14400000', 'ctf.py');

To tyle  :P

---------------------------------------------------

Poradnik mojej osoby ... jak ktos ma pytania to pisac  :D Przypominam tylko , ze to jest opis pod pliki L2Jfree , ktore szczerze polecam !


« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2010, 08:46:23 pm wysłana przez Matim »


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2009, 10:28:34 am »
Mam pytanie co do CTF: kiedy startuje event w podanym w configach miejscu spawnuje ctf manager ale pokazuje on tylko nazwe eventu i descritption jak zrobic zeby mozna bylo przystapic do eventu?


  • Wiadomości: 102

  • Pochwał: 10

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2009, 11:23:40 am »
Prawdopodobnie nie skonfigurowałeś dobrze, sprawdź w bazie czy masz wszystko tak jak należy bądź //ctf i load.
Serdecznie pozdrawiam.


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2009, 12:01:44 pm »
Jestem pewien , że wpisałeś max level - 85 . A to jest błąd . Ma być max level - 86 ( czyli 85 lvl i 100% ) Na Interlude powinno być 81 ( czyli 80 lvl i 100% )  :P Poprawiłem w prezentacji .


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2009, 04:56:05 pm »
a tak prawda ustawilem max 80,(interlude) zaraz sprawdze czy pomoze

Edit: tak pomoglo dzieki, a inne pytanie: w jakim formacie mam wpisac kolor w tabeli ctf_teams ? probowalem kolor z literkami ale tabela literek nie przyjmuje:/
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2009, 04:59:35 pm wysłana przez stanus »


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2009, 05:09:30 pm »
a tak prawda ustawilem max 80,(interlude) zaraz sprawdze czy pomoze

Edit: tak pomoglo dzieki, a inne pytanie: w jakim formacie mam wpisac kolor w tabeli ctf_teams ? probowalem kolor z literkami ale tabela literek nie przyjmuje:/

 :) Musi być w odpowiednim kodzie . Proszę bardzo :



Na tym zdjęciu są wszystkie kolory , trzeba tylko odpowiednio powiększyć


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2009, 05:29:03 pm »
tylko ze w kolumnie color nie mogę w ogóle literek wpisac:/

Edit juz niewazne udalo mi sie z poziomu gry wstawic kolory
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2009, 05:42:38 pm wysłana przez stanus »


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 22, 2009, 07:44:01 pm »
Bo kilka kodów zaczyna się od literek , najlepiej wprowadzaj cyferkowe   :angel:


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 22, 2009, 09:23:45 pm »
Dobrze, a jak zrobic automatyczny event z siege? tzn. normalnie zamek jest zajety przez klan xxx ale np co 3 dni losowo wybrany zamek jest przeznaczany na event trwajacy 2h a klan ktory ten event wygra dostaje np 10 BOG albo inne itemki ale zamek dalej nalezy do klanu xxx


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 22, 2009, 09:47:08 pm »
Napisz własny event w javie lub pythonie  :twisted:


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2009, 09:53:57 pm »
tematy pomylilem chcialem to napisac jako propozycje eventu:/


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [PORADNIK]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2009, 01:24:20 pm »
To napisz , ale proszę - jeśli w moim temacie to rozwiń bardziej swoje myśli , tak abym miał większy obraz tego pomysłu .


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [Poradnik]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2009, 08:45:30 pm »
Takie pytanie: jak napisać event w Javie? chodzi mi o same podstawy gdzie umieszczać plik z eventem, co musi być spełnione żeby skompilowało się bez errorów , wszystko jak ogólnie założyć nowy plik w którym można pisać eventa


  • ******
  • Wiadomości: 1390

  • Pochwał: 15

  • Urażona dzidzia, urażona dzidzia!
Odp: [Poradnik]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2009, 09:08:43 pm »
Takie pytanie: jak napisać event w Javie? chodzi mi o same podstawy gdzie umieszczać plik z eventem, co musi być spełnione żeby skompilowało się bez errorów , wszystko jak ogólnie założyć nowy plik w którym można pisać eventa
klik


  • Wiadomości: 56

  • Pochwał: 1

Odp: [Poradnik]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2009, 09:27:50 pm »
a mozna zrobic tak aby olimpiada byla sterowalna jak eventy? czyli np sam ustalam za kazdym razem kiedy ma dzialac albo robie autoevent z niej, da sie tak?


  • Wiadomości: 13

  • Pochwał: 0

Odp: [Poradnik]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2010, 12:41:33 am »
Dlaczego u mnie nie dzialaja ctf ani DM? mam pliki l2jfree
   DP version=6794
   Server version=3872
Czy jest możliwość dodania tych eventow do mojej paczki?
A jak tak to proszę o jakiegoś linka
Bo wujek Google mnie oszukuje i daje strony z serwerami na których działają te eventy a ni linki do plików


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Poradnik]Eventy L2JFree
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2010, 02:02:39 pm »
Może Config? Od dawna nie miałem styczności z Free.