A GW2?
No gier jest sporo, wiem o tym, sam kiedyś przeszedłem na GW2 a później na AA i zawsze wracałem do L2 (w przypadku AA wina było p2w i boty).
W GW2 nie grałem, znajomi grali i mówili, że lipa, nie podobał im się system PvP.
AA jak mowisz, P2W, boty.
ESO - fajny świat, mega optymalizacja, brak open world PvP ale jest ogromna mapa Cyro na której można się w sumie czuć trochę jak w otwartym świecie bo ten obszar jest bardzo duży, masa skilli, dungeonów, trailów, setów, item, questów.
BDO - otwarty świat, otwarte Open PvP, żałosny system kary za śmierć - chcesz kogoś zabić i wykurzyć ze spota? Świetnie, zabij go, nic nie straci i wróci z najbliższego node w minutę, no ale muszę przyznać dobrze się bawiłem przez 6 miesięcy gdy grałem, masa gvg, PvP spontanicznych - jak jest teraz to nie wiem, podobnie jak w L2 dużo zależy od sytuacji politycznej/gildii na serwie a z tego relacji aktualnie nie zdam bo nie gram od miesięcy.
BDO dostalo druga szanse, atm jest slabo - ale warto sobie wybocic gear bo z BDO jest jak z L2 globalem, tak jakbys chcial dolaczyc od zera na serwer gdzie ludzie maja s84 300 att, problem polega tylko na tym ze nie da sie kupic golda (mozna jedynie gotowe konto), albo odpalic fishing bota w wirtualnej maszynie 24/7 na powiedzmy 3-6mc.
Z BDO sie wszystko wyjasni do nastepnej jesieni, akurat wyjda awakeningi na main hand weapony (rework skilli do 56) & * ranger znowu u lask? (+ upgrade grafiki/optymalizacji, regiony zamienne do mediah aka Kamasylve part 2, 3), rework node/siege'y (mercenary system), (wersja na Xbox) - Dodatkowe fundusze dla Pearl Abyss i w zwiazku z konkurencja z PS4, zwiekszony nacisk na nich zeby zrobic cos z tego.
ZOBACZYMY - ale zadna gra MMORPG nie dostala drugiej szansy, tutaj odblili sie od dna (pre-merge), i obecnie jest wiecej osob niz na starcie.
Wstaje Albion/Crowfall - zobaczymy, ale byc moze bedzie to wlasnie to czego w swiecie gier MMO brakuje. TJ Polaczenie open-world pvp, z gra moba + ekonomia stricte sterowana przez graczy/gildie - * scisle powiazane z PvP, a takze sprawdzenie w koncu czy gry stricte PvP maja w ogole sens na zachodzie * chociaz tutaj amerykanie, SEA i EU grac bedzie razem ale wiekszosc to NA/EU (eve online)
Widac jasno i wyraznie, ze kopiowanie starych schematow MMO aka Darkfalle i inne crapy, ktore po prostu sa mixami WoWa z innymi grami NIE MAJA SENSU.
Osobiscie, nie polecam granie w nowe tytuly przez pol roku po premierze -> nie gra, a gracze/community decyduja czy gra przezywa/rozwija sie, takze...