Mały i szybki poradnik, dla mniej zaawansowanych. Jak sprawnie i szybko dodać NPC czy jakikolwiek Item. Zaczynamy!
• Każdy NPC ma swój plik .html (któy odpowiada za to, co nasz NPC zrobi, 'powie' po otwarciu okna. Wszystkie pliki tego rodzaju kopiujemy i przenosimy do 'gameserver/data/html/' i w zależności od tego do czego będzie służyć i za co odpowiadać nasz NPC umieszczamy go w 'merchant' (dla zwykłych NPC, typu GM Shop), 'teleporter' (Dla GK) etc.
• Jeśli jest to NPC, który będzie posiadał także funkcje 'sklepiku', to powinien zawierać pliki 'multisell' .xml, które umieszczamy w 'gameserver\data\multisell'. Jest to lista przedmiotów naszego NPC, które będzie można kupić, wymienić itp.
• Niektóre dodatki wprowadzające Armory, Bronie mają zawarte dodatkową specjalne skille, które umieszczamy w gamserver/data/stats/ w odpowiednim folderze, w zależności od tego do czego chcemy je aktualnie wprowadzić (skills, armor czy weapon).
• Pozostaje nam teraz wgrać tylko sam .sql, w którym zawarte są informacje o wyglądzie naszego NPC, ID, nazwie statystykach naszej broni, armoru. W tym celu uruchamiamy Navicata. Łączymy się z naszą bazą 'l2jdb'. I prawym klikając na naszą bazę wybieramy 'Execute Batch File':
• Następnie wybieramy nasz plik .sql, który chcemy dodać.
• Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie to program potwierdzi, że plik został wgrany poprawnie (successfully). Jeśli jednak wystąpi błąd (Finished - Unsuccessfully) to oznacza to, że nasza tabela ma inną strukturę, aby to zmienić najlepiej jest porównać ilość wpisów w naszym pliku .sql z tymi w naszej bazie. Większość z nich kończy się na:
.... '1', '0', 'LAST_HIT');
W większości należy tylko dodać kilka dodatkowych linii na końcu wiersza. Przykład:
.... '1', '0', 'LAST_HIT', '0', '0', '0', 'fighter');
mam nadzieje, że owy temat pomoże tym początkujących w pracowaniu przy swoim serverze. Pozdrawiam, Ave.
brawo, czekamy na wiecej plusik z mojej strony /Reina