W L2 są 3 ważne ustawienia. Pierwsze to HDR(AA), drugie to Ground Details, 3cie to NPC limit. HDR obciąża grafike w stopniu znacznym. Ma domyślny AA(nie wiem ile w wypadku Lineage krotny, ale napewno widoczny),a wygładzanie krawędzi to robota grafiki. Fakt faktem, że grafika jest mało ważna w L2, ale teraz mając wszystko na full, łacznie z cieniami i HDR A gra wygląda naprawdę ślicznie i cieszy oczy. Ground Details jest śmieszne, bo doczytuje te wszystkie krzaczki jakby to były jednostki(w sensie obciążenia CPU), czyli naprawdę jak jestesmy w jakiejś wybajerowanej lokacji z wieloma krzaczkami na ziemi, to np. wyłączając to mamy z 40fps -> 50fps. 3cia sprawa, to dośc ciekawy patent. Chyba to jest największy ból na siege, chyba, bo dopiero dzisiaj znajomy po godzinnej rozmowie doszedł ze mną, co jest WTF z moim PC, że on na teoretycznie słabszym, ma płynnośc na siege, kiedy ja umieram mając 5fps
. Ogranicza to ilośc jednostek jakie gra ma wczytywac. Prosto mówiac, narzuca odgórny limit co do tego, ile ludków ma byc na ekranie. Prawdę mówiąc, chyba jest to bardzo dobra opcja, bo co mnie obchodzi masa ludzi, którzy stoją na 3 zasiegi strzału przedemną i tylko zmuszają mojego kompa do wygenerowania ich, jak dla dla mnie ten pobyt ich tam nie zmienia, bo atakuje sie pierwsze linie, a nie ostatnie, pierwsze w sensie pozycji kamery. Ciekawy patent, który mam zamiar wytestowac, jezeli to nie pomoze, to bede mógł powiedziec, że L2 </3 AMD
A propos supportowania dual core- sam sie przekonalem o tym, ze dual core dziala srednio, poprzedni komp mial athlona 2.1 GHz, 1 rdzen. Zmienilem na E4300 (c2d 1.8GHz) z zamiarem podkrecenia procka, niestety ktos doradzil mi gowniana plyte glowna i nie wykrecam na niej wiecej niz 2GHz- oprocz tego ze mam 2GB ramu zamiast 512 (co pomaga bardzo), L2 tnie jak poprzednio kiedy na ekranie mam wiecej niz 80 postaci. W miastach kiedy uruchamiam task msg, obciazenie cpu 0 to 50% (+spadek fpsow), cpu 1 ma jakies 5% moze (pewnie fraps+jakies tam inne -_-'ki). Teraz pytanie- jak L2 moze wykorzystywac procesy dwurdzeniowe? Jesli uzywalbym kompa wylacznie do L2 i nie planowal OC to zdecydowanie preferowalbym kupno jakiegos procka 3GHz niz dual cora ktory ma mniej niz 2.66GHz.
Nie moge się zgodzic, każego kogo się spytałem i ma C2D(z offa), to jego Lineage2 działa i obciąża wszystkie rdzenie. Pomijając to, że nie liczy się tylko taktowanie procka, a takie rzeczy jak np. pamiec podręczna. Więc np. nie wiem jak można porównywac P4 do C2D, bo nawet na dużo wyższych taktowaniach jeden rdzeń C2D>P4. Pomijając to, że P4 to była tragiczna seria procków, która z drugiej strony pozwoliła się wybic AMD. Warto uwzględnic co do menedżera zadań, że ten z Windowsie, czasami sam nie wie co pokazuje, raz mam grę do paska i działają oba jądra, raz jedno tylko, a raz drugie tylko. Wątpie w takie przeskoki
E4400, to jeszcze jak Cie moge, ale np. E21X0, czy też X2 4000+, przy koszcie ok. 200pln raczej nie mają konkurencji. Pojedyńczych rdzeni już sie nie robi, są stare, każą nam iśc w przeciwną drogę od rozwoju i w dodatku stosunkowo są drogie. Tłumaczenie się tym, że dobrał ktoś złą płytę główną ma się nijak do procka wg mnie, bo to raczej nie jego wina, ale tego co kupił.
Przemo tak, ale ja pisze o offie. Poucinane gameguardy, lub ich brak, masa innych i przestarzałych rzeczy, między innymi same servery i to jak są postawione robią duża luke dla błędów systemu. Czym coś jest bardziej dopięte/napięte, tym większa szansa na crasha. Dlatego pisano petycję do NCsoft na potęgę, gdyż XP64bitowy trafił w zły czas. Nikt na niego nie chciał już nic robic, w sensie programów, bo Vista była tuż za rogiem, więc ten Windows jest tak jakby betą. Crashuje masę programów i gier, ma masę niekompatybilności i jest nierozwojowy. To, że działa Ci dobrze - bardzo się cieszę, ale mówie o ogóle i kumplu, dla którego telefonicznie obejściami i specialnie napisanymi programami NCsoft próbował umożliwic granie. I tak końcem końców, musiał grac w oknie, bo na fullscreenie autocrash.