Witaj
Gość

Wątek: Lineage 3  (Przeczytany 11111 razy)

  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Lineage 3
« dnia: Czerwiec 27, 2015, 05:59:42 am »
Intrygująca nazwa tematu. Ale o co chodzi?
Jak powinno wyglądać Lineage 3? Czemu GoD poszedł w złym kierunku? Czemu prawie każdy priv pada po niespełna 3, góra 6 miesiącach? Czego cholernie nienawidzisz na obecnych prywatnych serwerach a co chciałbyś na nich zobaczyć?

Zadaje wam te pytania, oraz zapraszam do pisania w tym temacie właśnie na temat powyższych problemów. Czemu? To swoją drogą.

Sam l2 zacząłem od c3 w 2005 roku, a gram do dziś, okazjonalnie ale gram. Kiedyś jak i dziś mam częściowo podobne i częściowo różne wymogi jeżeli chodzi o privy i to samo tyczy się aspektów które mnie dalej cieszą w tej grze, albo rozwiązań których nienawidzę.
Wymieniać można by wiele, każdy ma napewno swoją opinię na każdy jeden element który czyni tę grę taką jaka jest.
Z chęcią przeczytam opinie każdego, co można zrobić i jak można prowadzić serwer by ten zadowolił gracza (was), w jak największym stopniu.

Czemu o tym wszystkim piszę? Jestem ambitny. Od roku, półtora, myślałem o własnym serwerze, ale właśnie przez to że jestem ambitny nie biorę się za coś nieprzygotowany i nie mam zamiaru zostawić czegoś niedokończonego.

Wyobraźcie sobię serwer bez dualboxa, bez dotacji (jakiejkolwiek), z nowym, kompletnie nowym balansem, nowymi skillami i zedytowanymi starymi (oczywiście na nich bazując), tworząc w ten sposób wiele możliwości rozwoju postaci (coś ala Path of Exile), podnosząc skillcap tej gry który w większości przypadków ogranicza się do klikania f1. Serwer z nieliniowym systemem fabularnych questów które w większości zastąpią mozolne expienie (coś ala Tera Online), dodając do tego daily instancje na których opierałby się exp. Serwer gdzie opłaca się grać każdą postacią, ponieważ każda ma potencjał DD, oraz supporta zależnie od ścieżki rozwoju (patrz wyżej), serwer gdzie opłaca się tworzyć party i przyjmować do niego randomowych graczy którzy się po drodze nawinął.
Serwer na którym każda broń i zbroja jest wartościowa, gdzie nie trzeba skakać od C do A/S bo nie opłaca się krafcić. Serwer gdzie nie ma czegoś takiego jak zajęte spoty, ponieważ moby byłyby na tyle silne (ala Tera Online), że małej grupie zajęłoby 1/2 minuty na zabicie jednego.
Serwer z urozmaiconym systemem dropu, dopasowanego fabularnie do świata i mobów które się zabija (bez adeny czy innych przedmiotów ze zwierząt, gdzie adena czy buty/rękawiczki etc. dropiłyby z humanoidów które owe ubrania noszą).

Brzmi bardzo ambitnie, ale jest to możliwe do realizacji, jednak bardzo czasochłonne o czym mam świadomość. Kalkulując na zimno mógłbym coś podobnego zrobić do połowy następnego roku. Jedyną moją obawą jest to, jak światowe community (nie tylko polskie) przyjęłoby taki projekt.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi myślami. (lista rzeczy które zmieniłbym/dodał/etc. jest niepełna, są to tylko ogólniki moich zamierzeń czy planów)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 06:02:43 am wysłana przez Salamon »
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ******
  • Wiadomości: 1191

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2015, 06:04:53 am »
dla mnie GoD poszedł w dobrym kierunku i chce mi się rzygać jak patrze na stare kroniki, 0 contentu, chujowe F1-pvp :D


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2015, 06:06:37 am »
Oczywiście GoD rozwinął wiele rzeczy, ale dla wielu graczy w zły sposób.

Jeżeli chodzi o kronikę na której bym to wszystko bazował, myślałem coś ala hb/gracia.
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ******
  • Wiadomości: 1191

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2015, 06:10:55 am »
były już takie full-custom serwery i nikt się nimi nie interesował, bo 99% osób które gra dziś w L2 zna ta grę na wylot i skacze pomiędzy privami tylko dlapvp a nie fabuły czy nowych skili.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2015, 06:17:06 am »
Jeżeli chodzi o zainteresowanie to właśnie z tym jest problem, nie jest mi też obcy problem 'znania gry na wylot'.
Z drugiej jednak strony osobiście nie widziałem żadnego serwera z tyloma edycjami jakie sam ewentualnie planuje. Tu nie wchodzi w grę edycja paru skilli, szansy na wejście itd, zedytowane byłoby wszystko, począwszy od skilli, możliwości rozwoju postaci (dwóch gladów mogłoby różnić się w 80%, jak w diablo 2, czarodziejek może być kilka i każda inna), po moby, drop, armory, bronie, system kraftu itd itp, z czego największą uwagę skupić by trzeba było na end game czyli siege, kluczowe rb, oli itd itd.
dzięki za wkład i czekam na inne opinie
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ********
  • Wiadomości: 1826

  • Pochwał: 671

  • Try Me
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2015, 11:01:30 am »
W kronikach GOD+ dobre jest to, że skończyło się F1/F2 na pvp, dodali skille przy których w większości trzeba trochę pomyśleć, aby użyć ich w odpowiednim momencie, a nie na "palę", natomiast złe było to, że każda klasa miała te same skile (na szczęście potem to zmienili), bardzo złe było to, że wszystko wrzucili w instancje.
Moim zdaniem wszystkie expowiska i spowiska powinny być otwarte, przecież nie tylko na siege bywały pvp we wcześniejszych kronikach, głównie walczyło się o miejsce do expa/sp...
Jakkolwiek, samo XP/SP nie powinno zajmować wieki, powinno być z czymś związane przy okazji, jakiś Quest? Spoil? lub inne rozwiązanie, którego w L2 jeszcze nie ma ;)

Mam znajomego developera, z którym jakiś czas temu pracowałam nad podobnym projektem, niestety po kilku miesiącach mozolnej pracy i spędzonej nie jednej nocy zabrakło mu siły woli, aby go ukończyć, nad czym bardzo ubolewam, bo mieliśmy kilka naprawdę świetnych pomysłów :<
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 11:05:42 am wysłana przez Shanique »


  • Wiadomości: 236

  • Pochwał: 0

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2015, 12:12:55 pm »
Oj oj oj Shanique pomimo ze dodali pre nowych skili po updatach od lindviora do nawet aktualnego patcha to i tak dodali lvl cap i po 1-2 skilach lukom z tego co pamietam dodali kilka rodzai strzal i boltow z roznymi dodatkowymi statystykami p atk atk spd dmg itpitd ale to wraz praktycznie sa podobne klasy gdzie wiekszosc skili jest tych samych. Magowie maja w godzie te same nazwy skili i roznica jaka moze ich odrozniac to rasowe skile w pasywach ewentualnie atrybutem ktory sobie zmienia. Jak dla mnie osobiscie to god najlepiej podchodzi bo pozostale to tak jakby powrot do przeszlosci. Gdyby ktos budowal L3 tobwg mnie najlepiej aby byla bazowana wlasnie na godzie nie koniecznie na odysei ale na ktoryms z ostatnich patchy.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2015, 05:34:45 am »
Reasumując czemu moim zdaniem i zdaniem graczy, których opinię czytałem, serwery nie wypalają bo:
-polityka dualboxa komuś nie pasuje (jest za mało/za dużo boxów)
-łączone z powyższym, nie ma komu buffować (możliwie mały online w różnych godzinach czy niechęć/trudności tworzenia party z obcymi), a npc buffer to już za szybki serwer
-boty
-dotacja
-nieogarnięta administracja odpierdalająca krzywe akcje
-nieodpowiadające raty lub kronika (bo za szybki, bo za wolny,bo w tej kronice to i tamto, bo ja wolałbym inną)
-bo mozolne questy, ciągle to samo, rzygam tymi subami/class questami itp itd.

idąc od góry
-dualboxa nie ma = przyjemność grania na pojedynczym koncie i zajmowania się swoją główną postacią
-zbalansowane klasy które nie potrzebują buffów innych do gry, co nie oznacza że da sie grać solo 24/7, nie ważne jakimi klasami gracie, im więcej ludzi w pt tym przyjemniejszy/łatwiejszy/szybszy exp, dropy i exp niezależny od ilości ludzi w pt co przekłada się na chętniejsze werbowanie do drużyny
-nowy zestaw skilli i balans, który wymusza od graczy interakcji z mobami, żaden bot nie ogarnąłby gry jakąkolwiek klasą po takich przeróbkach i praktycznie wyeliminowałoby to problem bot-farmerów
-zero dotacji na cokolwiek, serwer utrzymywany hobbystycznie, bez ryzyka nagłego załamania z powodu 'słabej dotacji'
-jak wyżej, serwer utrzymywany hobbystycznie = administracji zależy na jakości rozgrywki i na poziomie który serwer ma utrzymywać
-nie byłoby klasycznych rat, kronika bazowałaby na w miare nowej ale nie najnowszej z kronik (wielu ludzi jest przychylnych gracii), serwer byłby zaprojektowany, by expienie wymagało minimum 1/2 miesięcznego wkładu, gdzie w early/mid jak i w end gamie byłoby wiele celów do osiągnięcia i wiele rzeczy do zrobienia dla urozmaicenia rozgrywki
-zastąpienie wszystkich zjebanych mozolnych i przejedzonych questów nowymi, łatwiejszymi, mniej wkurwiającymi i bardziej wymagającymi, wzbogaconymi fabularnymi wątkami wiążacymi się z postacią (na klasy/skille)

Gdyby to ktoś inny miał coś takiego robić a ja patrzyłbym na to z perspektywy gracza, chętnie na to bym się pisał, szkoda mi tylko małego odezwu z tej strony, może będe musiał coś popisać po anglojęzycznych forach
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • Wiadomości: 583

  • Pochwał: -1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 17, 2015, 10:36:48 pm »
Niestety stało się coś na co jest mały wpływ, ludzie zmienili nastawienie do gry, z czegoś gdzie logowałeś się na chwilke czy nawet kilka godzin(co kto woli;d) zrobił się wyścig szczurów, oczywiście ze lepiej wspominam l2 za czasów c3-c4 bo czułem ze jestem częścią tego swiata, w L2 dało sie role-playować i masa osób odczuwała to samo co ja za tamtych czasów, obecnie próba robienia tego jest niszczona na każdym kroku, kiedyś wiedzialeś ze na server powiedzmy nawet 1500-2500 był 2 wielkie klany i one się scigały ze sobą jak to teraz bywa i ze reszta czyli większość to sredniaki jak ty, kupią buffki potem tp-ną się na spocik, pobiją mobki a moze znajda jakiegos typka z którym pogadają dłużej oraz stworzą party, to było piekne bo my tworzyliśmy ten świat bez parcia...

PvP owszem skillowsze w godz-ie lecz dalej myśle ze h5 było ostatnią i najbardziej "zbalansowaną" kroniką "starego" l2...


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 18, 2015, 05:59:18 am »
dlatego system ma wymusić nieefektywne granie powyżej 3-4 godzin dziennie i zachęcać do częstego odwiedzania i grania na serwerze jednak na krótsze chwile
zamysł jest taki, by powiedzmy robiąc standardowo 3 godziny 'expa', dostawało się x1 zamierzonego dziennego expa, ale przy grze 8 godzin, czyli prawie 3 razy dłużej, nie będzie możliwe zrobienie x3, a około x1.5, czyli expiąc 3x dłużej zrobimy tylko x1.5 więcej expa dziennie, to ma wyeliminować chęci ścigania się i zmniejszyć dystans pomiędzy casualem a CP. Zbyt wielką dominacje daje zgrane CP i nolajfienie 3x dłużej niż średni gracz, co nie przekłada się na zabawę dla żadnej ze stron, to ludzie muszą zrozumieć, ale by to odczuli, muszą pierw do tego zostać zmuszeni

trzeba przełożyć czas z expienia na inne aktywności typu handlowanie, udoskonalanie postaci (perki), udoskonalanie ekwipunku etc.
co zauważyłem po mmo, ludzie strasznie lubią udoskanalać swoje postacie, choćby dodatkowe bonusy były niskie

w każdym bądź razie, dzięki za udzielenie się w temacie, z czasem zobaczymy czy coś z tego wyjdzie, wtedy w praktyce będzie można sprawdzić trafność moich decyzji
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2015, 03:46:31 am »
Przez ostatni miesiąc poszerzałem swoją wiedzę na temat tego, co można zedytować, zmienić, ustawić i dodać poprzez edycje klienta czy samych plików l2j. Krótko z samych ciekawostek:

-mogę stworzyć nową klasę, z własną nazwą/kompletnym drzewkiem skilli która może zdobyć status hero w osobnej kategorii
(chciałem stworzyć dwie/trzy customowe klasy jak krasnal druid, krasnal mag(geomancer), krasnal wojownik a obecnego krafta zmienić pod tanka)
-jest około 100 animacji ataków/buffów/debuffów które nie są nigdzie wykorzystywane albo są to skille raidbossów które działają z postaciami
-mogę stworzyć nowe bronie, jak np dual axe (duale z siekierek)
-dać możliwość bufferom expić/dać im skille które robiłyby dmg mobom, ale nie postaciom
-stworzyć kilka nowych funkcji i sposobów działania skilli nieistniejących w standardowym l2 (skille za cp zamiast mp)
-edytować  nazwy itemów skilli, ich efekty, opis, dodawać nowe ścieżki enchantowania
-edytować nazwy i efekty obecnych SA broni na bardziej użyteczne
-edytować w pełni questy i ich tracking

Łącząc to wszystko i więcej, można by stworzyć nową odsłonę l2 z 30% nowym contentem i 50% zmienionym zostawiając 20% po staremu (lokacje/skille/animacje/moby).
Przy odpowiednich testach można stworzyć balans jakiego jeszcze nigdzie nie było.
Póki co studiuje możliwości i przy dobrych wiatrach niedługo zajmę się pisaniem archetypów klas i list skilli jakie dane klasy będą miały.

Możliwe że niedługo powstanie jakiś test serwer dla chętnych obejrzeć efekty mojej pracy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2015, 03:57:51 am wysłana przez Salamon »
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ozborn
  • L2Emi- serwer partnerski
  • Wiadomości: 65

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2015, 09:07:55 am »
Brzmi ciekawie.


  • Wiadomości: 691

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2015, 11:52:52 pm »
Klepiesz to w Javie?

Nie da się wypracować balansu wśród 36 różnorodnych klas.
Zresztą balans to nie jest coś co można sobie zapisać na kartce czy w excelu i git. Na coś takiego trzeba by napisać algorytm np. grafowy, w którym określiłbyś szczegółowo zasady wg. których generowałby ci całą przykładową bazę, a biorąc pod uwagę multum czynników (setki?) napisanie czegoś takiego to już jest wyczyn. I nie jest to kwestia trudności kodu tylko przemyślenia jak to zbudować, a ponieważ czynniki są tak różne i skrajne skille/staty/przyrosty/ekwipunek  etc. etc. to bez wprowadzenia coraz to nowych rozwiązań (czytaj. custom - czyli coś czego ludzie nie lubią) tym bardziej jest to nie do osiągnięcia. Zresztą bez znajomości mechaniki gry to w ogóle nie ma racji bytu, a mechaniki nie znasz. formuł dostępnych nie ma, a to co sobie Wiesiek z Jackiem potestowali na koloseum można sobie w dupę wsadzić :).

Ludzie myślą, że to takie hop siup, balans, prosta sprawa. Jak czasem patrzę na GoD to o ile ten balans jest lepszy niż w starym L2 to zastanawiam się czy jak oni projektowali, niektóre setupy czy nie wpisywali po prostu w część kodu random() i nara, bo po co na to czas tracić.

Samo zdanie sobie sprawy jak wypracować rzetelny balans klas robi rozpierdol w głowie.


  • Wiadomości: 42

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2015, 12:40:11 am »
Mi w starym L2 chyba najbardziej podpasił bardzo rozbudowany craft. Nie znalazłem czegoś choć w 1/3 podobnego w żadnym innym MMORPG. Najbliżej był AION, ale i tak się chował do tego z L2.
W L2 itemy były epickie i nie chodzi o drop z big boss, ale o to że były masakrycznie trudno dostępne. Nawet C/B grade. Dlatego L2 dawało mi tyle radości i satysfakcji jak zdobyłem jakiś kolejny przedmiot. Pierwszy drop C Karmian Tuniki z moba, poskładanie B Avadon Seta, zakup Valhalli za górę Adeny i kilka innych tańszych przedmiotów. A potem składanie setów A i broni. Po zdobyciu każdego przedmiotu, nawet na 40 lvl ogarniała mnie radość, satysfakcja i zazdrość klanowiczów :D
A potem jak grając w AION, gdy scrafciłem TOP broń dla siebie to nie miałem już z tego nawet 1/3 satysfakcji jak z poskładania Avadon Seta na L2.

L2 miało genialny craft, itemy naprawdę o epickim znaczeniu już od B grade, i niesamowicie wielki i rozbudowany rynek i handel przedmiotami.
I co ważniejsze, już drop z mobka na lvl 5 (charcoal dajmy na to) był sprzedawalny, bo służył do craftowania S-grade (w olbrzymiej ilości). Czyli gracz na 5 lvl mógł już zarabiać niezłą kasę (jak na swój lvl), bo składający S-graty skupywali to hurtem w Giran.
A w innych MMORPG jak lvl cap był 60, to do 55 lvl wszystko co leciało z mobów było crap itemem. W L2 od początku nie było crapu. Rosła tylko skala potrzeb.

No i jeszcze coś. Rynek zbytu i craft opracowałem sobie do perfekcji. Znałem cenę i wartość każdego przedmiotu. A 1/3 czasu bycia online w grze spędziłem w Giran/Aden na craftowaniu, handlowaniu i rozmawianiu z ludźmi na chat ogólnym (pomoc, rady) czy klanowym. Byłem pro crafterem serwera... mimo iż mój main to SH. Zostawiałem włączonego kompa na noc z 4 BOXami-sklepami, a rano z wypiekami zaglądałem co się sprzedało i ile kraś zarobił na Craft-Store.
To był fenomen tej gry i od 2009 roku szukam MMORPG z czymś takim, ale z odświeżoną grafiką, interfejsem, itp... I dalej szukam, bo nie znalazłem.

Godzinami analizowałem strony z drop listami i spoilem. Opracowałem sobie arkusze Excela z craftem wszystkiego od B po S grade. Oglądałem mapki spawn spotów. Aby w Lineage 2 naprawdę dużo osiągnąć, to trzeba było wyjść z gry (sic! :D), a wchodzić na fora i czytać, wchodzić na strony WWW i gadać z ludźmi jak co i gdzie zrobić.
Lineage 2 to nie była tylko gra, to nie był tylko jakiś tam MMORPG. To był styl życia :P No może trochę się zagalopowałem, ale chodzi mi o to, że L2 nie kończyło się tylko i wyłącznie na byciu online w grze. To była też cała niesamowita otoczka jaka się roztaczała wokół tej gry.

I czegoś takiego oczekuję od Lineage 3 :)
Active: Lineage 2 (L2Dawn od X.2015): Dark Wizard
Suspended: Legend of Mir 3: Wizard (2005) | Lineage 2: Storm Screamer (III.2006-II.2009) | Warhammer Online: Archmage (IX.2008-III.2009) | Aion: Chanter (IX.2009-IV.2011) | TERA: Sorcerer (V.2012-X.2014) | GW2: Elementalist (V.2012-XI.2012) | Diablo 3: Wizard (2014-2015)


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 20, 2015, 06:02:07 pm »
Klepiesz to w Javie?

Owszem. Wbrew pozorom jest to najłatwiejsza opcja jeżeli chodzi o tak duży zakres edycji plików i nie mówie tu o edycji html'ów czy xml'ów, a o funkcjach i sposobie działania skilli. Ludzie płaczą kiedy słyszą o l2j ponieważ próbuje ono imitować retailowe ustawienia, a to jest 15-20% niedopracowane, a właśnie ten odłamek różniący się od offa odstrasza ludzi od javowych serwerów. W moim przypadku jest na odwrót. Sam stworzę swoje środowisko praktycznie od podstaw więc java nadaje się do tego idealnie.

Nie da się wypracować balansu wśród 36 różnorodnych klas.

34. Zamysł jest by usunąć z gry kamalole a wprowadzić 3 nowe grywalne klasy. Poza tym, nie planuje ani nie śni mi się by skończyć to wcześniej niż do połowy następnego roku, nie mam zamiaru wypuszczać czegoś niedopracowanego.

Zresztą balans to nie jest coś co można sobie zapisać na kartce czy w excelu i git. Na coś takiego trzeba by napisać algorytm np. grafowy, w którym określiłbyś szczegółowo zasady wg. których generowałby ci całą przykładową bazę, a biorąc pod uwagę multum czynników (setki?) napisanie czegoś takiego to już jest wyczyn.

Samo stworzenie nowych skilli i edycja funkcjonalności (co ma robić dany skill) nie jest wielkim problemem, to właśnie fakt o którym piszesz zajmie najwięcej czasu. Dlatgo też jak pisałem wyżej, będzie to długo rozwijany projekt. Zamierzam też zedytować praktycznie wszystkie czynniki decydujące o charakterystyce postaci, jak bazowe statystyki HP/CP/MP co level oraz rzeczy jak STR/CON/DEX itd. Z czasem testów wyjdzie co jest zbyt silne, zbyt słabe, aż dojdę do jakichś standardów. To samo tyczy się skilli, ich siły, szansy wejścia, czasu trwania etc. Wszystko idzie pod nóż i każdy skill po kolei będzie analizowany i edytowany zależnie od tego na jakim levelu będzie uczony i do jakiej klasy będzie przypisany.

I nie jest to kwestia trudności kodu tylko przemyślenia jak to zbudować, a ponieważ czynniki są tak różne i skrajne skille/staty/przyrosty/ekwipunek  etc. etc. to bez wprowadzenia coraz to nowych rozwiązań (czytaj. custom - czyli coś czego ludzie nie lubią) tym bardziej jest to nie do osiągnięcia.

Jak wyżej. Co do 'nowych rozwiązań' czyli customów, to właśnie na tym opiera się prawo bytu tego projektu. To ma być coś nowego, to ma być coś customowego, ale nie jak na dotychczasowych serwerach, 'bo pozmienialiśmy 10 skillów', 'bo zmieniliśmy kilka rb', 'bo dodaliśmy kilka custom itemów'. To ma być nowa odsłona z przemyślanym i przebudowanym balansem i nie tylko jeżeli chodzi o pvp, ale również pve czy jak pisałem questy, sposoby expienia (nie tylko klepanie mobów 24/7 itd).
Jest to również możliwe do osiągnięcia, nawet nie jest to tak trudne, jedynie czasochłonne i wymagające licznych testów.

Zresztą bez znajomości mechaniki gry to w ogóle nie ma racji bytu, a mechaniki nie znasz. formuł dostępnych nie ma, a to co sobie Wiesiek z Jackiem potestowali na koloseum można sobie w dupę wsadzić :).

Mylisz się pod kilkoma względami. Formuły istniejące w grze znam w 95%, są takie o których zapewne nie masz pojęcia i zdziwiłbyś się co jestem w stanie stworzyć. Formuły te definiują mechanike gry więc znając jedno wiem jak to się wszystko kręci. Do tego można je łączyć jeżeli wie się jak, a to stwarza wiele możliwości edycji i otwiera horyzonty dla mojej pomysłowości by grę urozmaicić. I nie, nie polegam na żadnym testowaniu na koloseum 1 vs 1. Takie wyniki są nieadekwatne i nie takim sposobem mam zamiar to balansować.
Tak na marginesie dla przykładu. Gdybym chciał mógłbym zrobić z l2 non-target mmo. Poważnie.

Ludzie myślą, że to takie hop siup, balans, prosta sprawa. (...)
Samo zdanie sobie sprawy jak wypracować rzetelny balans klas robi rozpierdol w głowie.

I jak pisałem również wyżej, zajmie mi to minimum pół roku jak nie więcej, zależy czy zrekrutuję parę osób w ramach wolontariatu  :D

Zależnie od tego czy wyjdą mi jakieś nieplanowane sprawy życiowe, do końca roku powinien wstać test serwer z zarysem tego co będzie.
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ozborn
  • L2Emi- serwer partnerski
  • Wiadomości: 65

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 20, 2015, 06:37:07 pm »
Cytuj
Gdybym chciał mógłbym zrobić z l2 non-target mmo. Poważnie.
Zrób, a otworzysz nowy rozdział w świecie L2.


  • Wiadomości: 39

  • Pochwał: 0

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 21, 2015, 02:41:32 pm »
Archoon masz racje. Gospodarka w l2 jest jedyna w swoim rodzaju. Najgorszym problem gospodarki l2 są donate coiny  i inne gówna. Jak dla mnie to jednak nie dota jest problemem ( oczywiście z głową) lecz wrzucenie na rynek tego syfu. Ktoś ma kase niech sobie dotuje, serwery też musi być z czegoś utrzymany ale nie róbmy z dc waluty. Adena, enchanty itp. to wystarczająca waluta. Należy dc zrobić itemami bez możliwości wymiany pomiędzy graczami.
Co do pvp. W l2 nie jest problemem f1 f1 f1 +pvp tylko wytrzymałość postaci. Moim zdaniem należy podnieść jedynie cp hp m def i p. def. To wydłuży nam możliwości użycia f 2 f3 itd. Wzbogaci rozgrywkę i ludzie zaczną używać debuffów.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 21, 2015, 05:04:32 pm »
Serwer w zamyśle ma stać bez jakiejkolwiek dotacji w ogóle, więc nie będzie problemu donate coinów  8)

Do tego planuje zrobić to samo o czym mówisz, wydłużyć czas walki zwiększając hp/cp, redukując siłe skillów bądz wydłużając czas rzucania skilli, która opcja będzie najlepsza jeszcze nie wiem, możliwe że wszystko po trochu.

Obecnie jest zbyt duża dynamika gry, na full buffie postacie biegają jak króliki, walka trwa kilka sekund, jeżeli dostanie się 2 kryty od łucznika bądź magic kryt od maga, tak napewno to nie będzie wyglądać.
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • Wiadomości: 18

  • Pochwał: 0

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 21, 2015, 06:13:32 pm »
Ciekawy pomysł z tym l3. Zawsze chciałem żeby krasnal dostał jakaś klasę pod pvp;] . Mógłbyś dorobić trochę aoe skilli non-target jak jest możliwość bo tego mi zawsze brakowało w l2. Farma to durne f1 f2. Będe zaglądał i chętnie pobiegam po-testuje jak już będzie co. Pomysł bardzo oryginalny i interesujący i życzę ci powodzenia;]


  • ******
  • Wiadomości: 1191

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 22, 2015, 12:01:06 am »
skille non-target istnieją w l2 od dawna, więc nie widzę tu czegoś odkrywczego :D


  • Wiadomości: 275

  • Pochwał: 0

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 22, 2015, 12:12:43 am »
Serwer w zamyśle ma stać bez jakiejkolwiek dotacji w ogóle, więc nie będzie problemu donate coinów  8)

Do tego planuje zrobić to samo o czym mówisz, wydłużyć czas walki zwiększając hp/cp, redukując siłe skillów bądz wydłużając czas rzucania skilli, która opcja będzie najlepsza jeszcze nie wiem, możliwe że wszystko po trochu.

Obecnie jest zbyt duża dynamika gry, na full buffie postacie biegają jak króliki, walka trwa kilka sekund, jeżeli dostanie się 2 kryty od łucznika bądź magic kryt od maga, tak napewno to nie będzie wyglądać.
A czy ludzie kiedyś nie narzekali, że l2 to tylko f1 grając OL, czy zealot i frenzy na destro i spamowanie f1 f2 non stop? Zbyt duża dynamika gry? gdzie to słyszałeś? Dynamika pvp to jest atut a nie wada.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 22, 2015, 05:32:22 am »
Dynamika to nie atut kiedy możesz zejść na 2 albo 3 hity z krytów albo magic krytów. To jest wadą jeżeli chodzi o dynamike w obecnym i tu podkreślam obecnym l2. Zbyt mała dynamika również by ssała jak sam pisałeś z powodu bardzo ograniczonego asortymentu skilli (nie wyobrażam sobie bić coś dłużej niż minute jednym skillem.

Zmiana dynamik (spowolnienie)i na mojej odsłonie będzie jednak miała uzasadnienie. Będzie bowiem od 4 do 8 skilli które naprzemiennie będzie trzeba używać i to w odpowiednich momentach dlatego logicznie wydłużyć muszę czas walki.

Będą skille i kontrskille umoźliwiające odbicie, uniknięcie bądź zredukowanie siły ataków przeciwnika bądź debuffów. Taki LoL w zwolnionym tempie.

A propo skilli non target, są od dawna ale jest to bardzo mały odsetek dlatego wydaje się jakby ich nie było.
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ******
  • Wiadomości: 1191

  • Pochwał: 1

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 22, 2015, 05:55:56 am »
w God1 do glory days, dwa party w end game biły się po 10-20 minut zanim pvp się ostatecznie rozstrzygało, ew. któraś strona zjebała z użyciem kluczowych skilli i trwało to krócej. Po lindviorze dmg drastycznie wzrósł i pvp było o wiele krótsze ale też bardziej wymagające, a na dłuższą metę też ciekawsze, bo małe błędy decydowały o przegranej całego pt.

Nie ma to oczywiście, żadnego odniesienia do starych kronik bo tam pvp i klasy to jakiś nieśmieszny żart i wrak poprzedniego stulecia :D


  • Wiadomości: 275

  • Pochwał: 0

Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 22, 2015, 12:32:16 pm »
Dynamika to nie atut kiedy możesz zejść na 2 albo 3 hity z krytów albo magic krytów. To jest wadą jeżeli chodzi o dynamike w obecnym i tu podkreślam obecnym l2. Zbyt mała dynamika również by ssała jak sam pisałeś z powodu bardzo ograniczonego asortymentu skilli (nie wyobrażam sobie bić coś dłużej niż minute jednym skillem.

Zmiana dynamik (spowolnienie)i na mojej odsłonie będzie jednak miała uzasadnienie. Będzie bowiem od 4 do 8 skilli które naprzemiennie będzie trzeba używać i to w odpowiednich momentach dlatego logicznie wydłużyć muszę czas walki.

Będą skille i kontrskille umoźliwiające odbicie, uniknięcie bądź zredukowanie siły ataków przeciwnika bądź debuffów. Taki LoL w zwolnionym tempie.

A propo skilli non target, są od dawna ale jest to bardzo mały odsetek dlatego wydaje się jakby ich nie było.
To ty chyba wgl na pvp w GoD nigdy nie byłeś :P W od interlude do h5 pvp może polegało na kilku hitach. W GoD tak nie jest.


  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Lineage 3
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 22, 2015, 10:52:09 pm »
To ty chyba wgl na pvp w GoD nigdy nie byłeś :P W od interlude do h5 pvp może polegało na kilku hitach. W GoD tak nie jest.
Owszem, nie grałem na god ani nie zamierzam, ale filmiki podpatruje szukając inspiracji. Celuję w grono odbiorców którzy nie grali albo nie grają na god.

Parę newsów a propo planowanych edycji i różnorodności w wyborze klas i ich rozwoju:

-Większość profesji będzie miało wybór pomiędzy specjalizacją w broni, czy chcesz walczyć swordem/bluntem/etc. przykładowo mag może mieć możliwość rozwoju specjalizacji w dwuręczne bronie magiczne, lub magiczne blunty/swordy + tarcza

-przedmioty będą miały wymagania co do STR/DEX/INT itd, będą specjalne setupy broni i zbroji dla danych klas które pewne statystyki będą miały wyższe zależnie od ścieżki rozwoju
wybieram SH, szkole się w inteligencji (INT) dzięki czemu jestem w stanie założyć bardziej wymagającą broń magiczną, mogę też szkolić się w mentality (MEN) i założyć seta dającego więcej odporności różnego rodzaju

-możliwe że pewnym przedmiotom przypiszę specjalną umiejętność, czy to pasywną, czy trigger, czy aktywną, dotyczy to i armorów i broni (podobne rozwiązanie jest w Guild Wars 2 gdzie skille są zależne od broni)

Na odpowiednim poziomie, jeżeli komuś nie spodoba się jego ścieżka rozwoju, będzie mógł zmienić specjalizacje na inne robiąc odpowiedniego questa/instancje czy cokolwiek innego, prawdopodobnie będzie to jednorazowa możliwość, coś ala 'reset skilli' znany z innych gier.
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.