/* * Patch for filter_var() */ if(!function_exists('filter_var')){ define('FILTER_VALIDATE_IP', 'ip'); define('FILTER_FLAG_IPV4', 'ipv4'); define('FILTER_FLAG_IPV6', 'ipv6'); define('FILTER_VALIDATE_EMAIL', 'email'); define('FILTER_FLAG_EMAIL_UNICODE', 'unicode'); function filter_var($variable, $filter, $option = false){ if($filter == 'ip'){ if($option == 'ipv4'){ if(preg_match("/(\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3})/", $variable, $matches)){ $variable = $matches[1]; return $variable; } } if($option == 'ipv6'){ if(preg_match("/\s*(([:.]{0,7}[0-9a-fA-F]{0,4}){1,8})\s*/", $variable, $matches)){ $variable = $matches[1]; return $variable; } } } if($filter == 'email'){ if($option == 'unicode' || $option == false){ if(preg_match("/\s*(\S*@\S*\.\S*)\s*/", $variable, $matches)){ $variable = $matches[1]; return $variable; } } } } }
4) Co bijemy?
Bijemy dużo mobów naraz. Ale jakich mobów? Ano ważnych jest parę rzeczy. Po pierwsze jeżeli nie mamy ze sobą healera, nie bijemy więcej jak 6-8 mobów x1, 5-6 x2, 4-5 x3, ~4 x4. Jest to podyktowane faktem, że jeżeli coś pójdzie nie tak (np wyłapiemy stuna i zjadą nam 1/3 hp) to mając nawet dużo słabszych mobów na sobie walniemy thunderstorma, howla, whirlwinda i większość mobów idzie w piach, a jeśli moby są silniejsze to jeśli będzie ich mniej (np właśnie 4 mobki x4) to klepią nas wolniej i jest duża szansa, że je zatłuczemy wcześniej niż one nas. Jeżeli mamy ze sobą healera, to możemy brać z 1,5-2x tyle mobów.
Jeżeli mamy buffera z vr, to kryterium doboru mobów jest trochę inne. Przede wszystkim dajemy spokój tym, które mają physical resist (zadajemy mniej obrażen, mniej się leczymy vr), oraz tym, które mają wysokie evasion (WL i tak ma problem z trafieniem w cokolwiek mniejszego niż stodoła, więc mobki z dużym evasion to niepotrzebne utrudniene).
7) Powszechnie znane dobra i złe miejsca do grindu:[/b]
dobre miejsca na grind:
-Cruma 1. Bijemy Catheroki i Mordeo. Można nawet od 40 do 50 lvlu. Na początku tłuczemy po 1-3, potem spokojnie całą salę. Uważamy ile Catheroków mamy a trainie. Jak więcej niż 2, to wrzucamy Lionheart, o ile możemy, albo thunderstorma, bo stunują. Unikamy latających oczek, bo rzucają Cancela, którego nie lubimy. Catheroki i Mordeo są agresywne, więc nie musimy rzucać Provoke.
-Catacomb of the Branded. Lvl jak wyżej. Unikamy zapuszczania się głębiej, bo tam moby mają physical resist.
-Pola między Aden a zamkiem. Biegają tam Vanor Silenosy, które są łatwe do ubicia i dużo ich jest. Lvl jak wyżej
-Cmentarz Aden. Gdzieś od 45-50 lvl do 55-59 lejemy orki na cmentarzu. Są agrysewne więc łątwo zrobić traina, ale stunują, więc dobrze jest mieć healera.
-GC. Zaczynamy gdzieś na 55-58 lvlu, jeżeli mamy sprzęt B. Polujemy na Początku na Yintzu i Paliote i Halingka. Z 2 pierwszych lecą papierki na questa, więc można dobrze zarobić. Jak ognia unikamy Beast Lorda i jego ekipy. Stunują, bleedują, i rzucają debuffy od zmniejszenia p.atk aż po magic blocka. Jak już niechcący zahaczymy, to od razu spierniczamy do kąta, wrzucamy Lionheart, GHP, Thrill Fight i walimy skillami (Thunder+Howl+Whirlwind) tak szybko jak się da. Potem przenosimy się głębiej polować na Kranroty i Hamruty (misie i pająki). Misie stunują, więc uważamy. Można dojechać do 69 lvlu nawet :)
-Końcówka kata Apostate - Meduzy, Nietoperze, Lilim Priest, Lilim Bishop. Nie rzucają canceli, sporadycznie sleepa, ale to nas nie boli bo obudzimy się od następnego uderzenia (czyli natychmiast). Pamiętamy o zabraniu duużej ilość greater antidote bo meduzy rzucają paskudnym poisonem z zadziwiającym land rate. Używamy Detect Beast Weakness (nietoperki i meduzy). Potrzebny jest SE i sws/bd.
złe miejsca na grind:
EV - luźno rozstawione moby. za dużo biegania
początek Catacomb of Apostate - Lilim Magusy rzucają sleepa i cancela. Nuff said.
FP - rzadko rozstawione moby i większość stunuje.
Cruma >=2 - mobki rzucające cancela, nukujące i w ogóle niemiłe.
Outlaw Forest - Oel Mahum Witch Doctor. Nie dość że x2, to jeszcze nukują, debuffują i mają social aggro (rzucają się jak bijemy inne mobki, które tam spacerują.
9) Współpraca w party
Podczas robienia trainów w party trzeba pamiętać o wielu rzeczach (i muszą o tym wiedzieć chyba bardziej inne osoby w party niż my)
-BD/SWS
Podstawowe zadanie tych klas to tańce/śpiewy, które mają to do siebie, że wywołują ogromne aggro u mobów. Owocuje to tym, że jeśli dopiero ciągniemy traina do miejsca bicia a sws/bd wrzuci swoje buffy to 90% traina przerzuca się na niego. Na krótką metę taki nieszczęśnik może przeżyć, bo zarówno sws jak i bd mają UD1 z pierwszej profesji. Jeżeli dany sws/bd ma UD na cooldownie/mało hp/train jest duży to mamy zgon supportu. Są w zasadzie 2 dobre momenty na wrzucenie songów/tańców: zanim WL wyruszy zbierać moby oraz po jakimś czasie bicia, kiedy moby złapią solidne aggro na WL'u i nie przerzucą się na skutek tańca/songa. Lepszym wydaje się pierwsze rozwiązanie, jako że np song of wind czy song of life są przydatne podczas samego ciągnięcia traina.
-Healerzy
Zasady leczenia są takie same jak w przypadku buffów sws/bd. Różnica jest taka, że healerzy mają śmieszną ilosć HP, i nie mają UD. Ważne jest także żeby nie 'overhealować' czyli nie leczyć WL'a healem pzywracającym 1500 hp jak do fulla brakuje mu 300 hp. Dodatkowo warto uzgodnić z healerem, że ten zaczyna castować heala kiedy mamy na przykład ~połowę HP. W ten sposób nie bedziemy overhealowani i healerowi starczy many na dłużej.
-Bufferzy
Tutaj nie ma dużo do omawiania. Kwestię zerka poruszyłem w pierwszym punkcie. Druga, to odnawianie buffów. Jeżeli np dostaniemy cancela podczas bicia (bo nie czytaliśmy uważnie tego poradnika albo cuś) to buffer musi wiedzieć jakie buffy powinien odnowić najpierw. Oczywiśćie jeśli buffuje nas WRC/SE to najpierw vampiric rage. W nastepnej kolejności buffy defensywne (Shield, Mental Shield, Magic Barrier, Shock Resistance i inne podobne). Dopiero na końcu buffy ofensywne. A na samym końcu btb/bts (i tak mamy mało hp jeśli dostaniemy cancela, więc btb nic nie zmieni, bo nie leczy dodanego hp)
-Archerzy, Daggerzy
Pamiętamy o tym, zeby nie wyciągać mobów z traina, a dopiero jak WL zacznie bić. Krytyki tych klas są na tyle mocne, że mob może się oderwać od WL i rzucić na DD, który jednak powinien sobie poradzić z pojedynczym mobem.
-Nukerzy
Jeśli mamy nukera w pole-aoe party to może się zdarzyć, że wejdzie mu krytyk. Oznacza to praktycznie 90% k.o. dla nukera, chyba że prophet czy bishop wrzuci roota na czas.
-Inni pole userzy
Generalnie trzeba się umówić kto ciągnie traina. Zazwyczaj robi to osoba z najbardziej defensywnym buildem, bo ona przetrwa najwięcej uderzeń od goniących mobów. Plus tego jest też taki, że osoba ciągnąca traina (najczęściej defensywny WL albo BH z dzidą) zadaje mniej obrażeń niż ci, którzy czekają w koncie na przyjazd traina. Dzięki temu moby praktycznie od razu przerzucają się na tych, którzy czekali, a healer ma czas uzdrowić tego, kto ciągnął traina.
-Tanki
Generalnie zastosowanie tanków w pole-aoe party jest marginalne, więc z założenia nie będziemy mieli tanka w party :D
[/color]
Poczytaj ^^
Prosiłbym o poradę, gdzie i w jakim składzie najefektywniej pod względem expa i adeny (spoil) grindować od 68 lvl do praktycznie end game (78). W party musi się znaleźć sps, bh i ee (nawet jeśli to nienajlepszy pomysł). Jakie klasy do tego dobrać i gdzie grindować w zależności od liczebności party? Za pomoc z góry wielkie dzięki.
lol worlord, jak chesz pole aoe to tylko destro.
niema to jak wypowiadac sie o czyms, o czym niema sie pojecia...lol worlord, jak chesz pole aoe to tylko destro.
Nie sądziłem, że jeszcze jest jakaś osoba na forum, która mogłaby palnąć taki tekst :P
Jeśli nastawiasz się głównie na aoe pt, przede wszystkim wl jest klasą stworzoną do takiego sposobu expienia.
Tekst "tylko destro" jest bezpodstawny, owszem destro to kozak w PvE, ale określenie, iż tylko on do aoe, mija się z celem. Nie będę wypisywać skilli destro i wl'a, warto sprawdzić jak się one prezentują w przedstawieniu 1 vs kilku.
destro jest najlepszy do aoe z racji frezny(niby tylko 50% do p.atack ale to i tak spor) zeolt i Infernal Form
ale ze piszesz ze koniecznie chcesz sps w party to mozna tak:
3x nuker, wc, bish, sws, bd, ES(ewentualnie 4 nuker), bh
+2-nieskończoność dual box se/ee(koniecznie choć jeden se reszta lepiej ee)
jak bez dualbox to tak:
3x nuker, wc, 2x ee(ewentualnie 1 bish), sws, bd, bh, se
niema to jak wypowiadac sie o czyms, o czym niema sie pojecia...lol worlord, jak chesz pole aoe to tylko destro.
Nie sądziłem, że jeszcze jest jakaś osoba na forum, która mogłaby palnąć taki tekst :P
Jeśli nastawiasz się głównie na aoe pt, przede wszystkim wl jest klasą stworzoną do takiego sposobu expienia.
Tekst "tylko destro" jest bezpodstawny, owszem destro to kozak w PvE, ale określenie, iż tylko on do aoe, mija się z celem. Nie będę wypisywać skilli destro i wl'a, warto sprawdzić jak się one prezentują w przedstawieniu 1 vs kilku.
Dla porownania powiem Ci ze tam gdzie ja bije destro w party z se i sws, bije tez 3 warlordow z bd sws wc i bishopem i wcale nie idzie im szybciej niz mi:)lol worlord, jak chesz pole aoe to tylko destro.
Nie sądziłem, że jeszcze jest jakaś osoba na forum, która mogłaby palnąć taki tekst :P
Jeśli nastawiasz się głównie na aoe pt, przede wszystkim wl jest klasą stworzoną do takiego sposobu expienia.
Tekst "tylko destro" jest bezpodstawny, owszem destro to kozak w PvE, ale określenie, iż tylko on do aoe, mija się z celem. Nie będę wypisywać skilli destro i wl'a, warto sprawdzić jak się one prezentują w przedstawieniu 1 vs kilku.
niema to jak wypowiadac sie o czyms, o czym niema sie pojecia...lol worlord, jak chesz pole aoe to tylko destro.
Nie sądziłem, że jeszcze jest jakaś osoba na forum, która mogłaby palnąć taki tekst :P
Jeśli nastawiasz się głównie na aoe pt, przede wszystkim wl jest klasą stworzoną do takiego sposobu expienia.
Tekst "tylko destro" jest bezpodstawny, owszem destro to kozak w PvE, ale określenie, iż tylko on do aoe, mija się z celem. Nie będę wypisywać skilli destro i wl'a, warto sprawdzić jak się one prezentują w przedstawieniu 1 vs kilku.
Nie ma to jak elokwencja.
up^ Naprawdę chciałem, żeby ktoś normalnie odpowiedział, za co dziękuje pix3l'owi ^^ Trochę kultury, na tym forum zawsze tego brakowało.
destro jest najlepszy do aoe z racji frezny(niby tylko 50% do p.atack ale to i tak spor) zeolt i Infernal Form
ale ze piszesz ze koniecznie chcesz sps w party to mozna tak:
3x nuker, wc, bish, sws, bd, ES(ewentualnie 4 nuker), bh
+2-nieskończoność dual box se/ee(koniecznie choć jeden se reszta lepiej ee)
jak bez dualbox to tak:
3x nuker, wc, 2x ee(ewentualnie 1 bish), sws, bd, bh, se
A co to za dziwaczne aoe z nukerami? Już widzę te marte ciała. Aoe nukers party: OL, ee, bish, sws, bd, 4x nukers.
a co do twojego pt to tylko w jednym klanie musza byc wszyscy i bez oop rechargerów dupa nie aoe będzie(siedzenie na dupie czyli)kolejny niezorientowany...
widziałem dobre aoe mage party i bez ol