Itemy
Broń w Aionie dzieli się na kilka grade'ów. Od Grade broni zależy jej moc w stopniu całkiem dużym (example - green weapon z 14lvl będzie miał takie same staty jak normal weapon z 17lvl). Niektóre opisy to tylko moje (i innych ludzi z neta
) gdybanie, więc nie sugerujcie się tym opisem za bardzo - wszystko się może do live przecież zmienić.
Grade'y General (albo common, dunno jak to przetłumaczyli) - zwykłe bronie, 1-2 sloty na mana stone
Rare (zielone) - rzadkie itemy, dostępne najprawdopodobniej tylko z crafta (chociaż wątpię, imo jeszcze dropić cóś je powinno), 2-3 sloty na mana stony, wyższe staty niż generale.
Legendary (niebieskie) - itemy z dropa w Abyss, 3-4 sloty na mana stony, staty ofc wyższe niż zielone.
Unique (pomarańciofe - kto wymyślił taki kolor dla najwyższego grade weaponu?
; x ) - 4-5 slotów na mana stony, w ..j ciężkie do zdobycia, imo tylko z raidów (i to drop pewno nie 100%), największe staty.
Nu, to po opisie grade'ów.
Enchanting
Jedną z opcji ulepszania itanxów w Aionie jest enchanting. Aby enchantnąć cokolwiek, najpierw musimy zaopatrzyć się w Enchantment Stone, niestety - aby uzyskać takowy musimy "wyciągnąć go z jakiegoś itema, który może być enchantowany -> idziemy do General Goods Merchanta, kupujemy Extraction Tool, używamy go na itemie -> cieszymy się Enchantment Stone, ale item polazł się bezprowrotnie...znaczy się, został zniszczony (na jednej ze stronek widziałem dosyć tajemnicze wyrażenie, z którego można było poniekąd wywnioskować, że stone do enchantu jakiegoś przedmiotu możemy uzyskać tylko z tego samego przedmiotu - weapona z weaponu, glove'sów z glove'sów itp...nie jestem tego pewien, ale jest opcja, że właśnie tak to będzie wyglądało). Nazwa kamyczków ponoć wygląda tak "Level *jakiś* Enchantment" (właśnie dlatego nie jestem pewien tego, co napisałem wyżej o ograniczeniach stone'ów, ale imo trochę by to nieekonomicznie było wyciągać enchanta z weaponu a wsadzać do części armoru...). Level w nazwie enchantu odpowiada levelowi itemu, z którego wyciągneliśmy enchanta. Max enchant to +10, dunno jaka szansa(imho coś koło 50-66%). Jeśli "spalimy" item aka enchant nie wejdzie, enchant broni zostaje cofnięty do +0 (za każdym failem o -1, więc imho jest to bardzo oszczędzający nerwy gracza tryb enchantowania w porównaniu do L2
) bez żadnej kary za nieudany enchant. Poniżej zamieszczam rozpiskę zależności grade-level enchantment stone'a jaki może zostać użyty (używanie niższych enchantów niż level przedmiotu, który enchantujemy, zaskutkuje niższą szansą na wejście enchantu, analogicznie zbyt wysoki level enchantu spowoduje takżde zmniejszenie szansy na udane ulepszenie).
General - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 1-10 leveli
Rare - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 5-20 leveli
Legendary - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 15-40 leveli
Unique - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 30-50 leveli
Nu, teoria enchantowania skończona, poniżej przedstawiam praktyczną rozpiskę zależności bonusów z enchantu na poszczególne itemy.
ArmoryPlateChest = +6 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +5 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
ChainChest = +5 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
LeatherChest = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
ClothChest = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +1 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +1 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +1 do P.Defa na każdy level enchantu
ShieldShield = +2% do redukcji otrzymywanego dmg na każdy level enchantu
WeaponyPolearm = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Greatsword = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Bows = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Staff = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Sword = +2 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Dagger = +2do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Mace = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Orb = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Spellbook = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
te +10 do magii na każdy level enchantu brzmi dosyć mistycznie, nie mam pojęcia o co kaman z tym
Mana Stone
Mana Stone'y są kolejną z opcji ulepszania weaponów oraz armorów/shieldów. Każdy zaaplikowany Mana Stone dodaje określone bonusy (np. +15 do obierania marchewek czy +12 do Accuracy). Im grade itemu większy, tym więcej slotów na Mana Stone'y posiada, patrz opis o grade'ach. Aplikowanie Mana Stone'u może się nie powieść, karą za fail jest wówczas utrata wkładanego Stone'a oraz WSZYSTKICH już zaaplikowanych (na szczęście takie wypadki są dosyć rzadkie, zdażają się tylko podczas wkładania manastone o wyższym levelu niż item, także "zielone" [chyba chodzi o wyższy grade Mana Stone i co za tym idzie bonusy] Mana Stone'y mają większą szansę na fail. Włożony Mana Stone może zostać usunięty przez Remove Manastone NPC, bez utraty pozostałych.
Nu, poniższa rozpiska prezentuje wszystkie dostępne (na razie) Mana Stone'y i bonusy z nich.
Manastone: Attack (Bonus do siły ataku, chyba tylko fizycznego)
Wartość dodana: +1-5
Białe Manastone'y: (+1, +2, +4)
Zielone Manastone'y: (+3, +5)
Manastone: Accuracy (dodaje Accuracy)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)
Manastone: Parry (zwiększa szansę na Parry)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)
Manastone: Magic Boosting Power (dodaje do Magic Boost Power)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)
Manastone: Shield Defense (zwiększa szansę na blok)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)
Manastone: Evasion (zwiększa Evasion)
Wartość dodana: +4-15
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+4, +6, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+11, +13, etc.)
Manastone: Physical Critical Hit (dodaje do crt.rate)
Wartość dodana: +4-15
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+4, +6, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+11, +13, etc.)
Manastone: HP (dodaje do max HP)
Wartość dodana: +20-85
Białe Manastone'y: dziesiątki (+20, +30, etc.)
Zielone Manastone'y: piątki (+65, +75, etc.)
Manastone: MP (dodaje do max MP)
Wartość dodana: +20-85
Białe Manastone'y: dziesiątki (20, 30, etc.)
Zielone Manastone'y: piątki (65, 75, etc.)
Manastone: Magical Accuracy (zwiększa Magic Accuracy)
Wartość dodana: +10, +12
Zielone Manastone'y: (+10, +12)
Manastone: Maximum Flight Time (zwiększa maksymalny czas lotu)
Wartość dodana: +4
Zielone Manastone'y: (+4)
Manastone: Magical Resistance (zwiększa M.defa aka Magical Resistance)
Wartość dodana: +12
Zielone Manastone'y: (+12)
Divine Stone
Divine Stone mogą zostać włożone tylko do broni, dają pewien skill typu trigger (tzn. jest szansa na to, że się odpali kiedy używamy jakiegoś skilla/przeprowadzamy direct attack). Divine Stone dropią się tylko w high levelowych lokacjach i to z małą szansą (można też uzyskać je z questów, osobnych ofc dla Asmo i Elyos) - podobnie jak Mana Stone'y, tylko, że z duuużo mniejszą szansą. Kiedy już dorwie się Divine Stone'a można udać się z nim do Divine Stone Enchanter NPC (ofc można też takowego opchnąć za ładną kasę ; > ) i wsadzić go do broni. Kiedy weapon zostanie zdivinestone'owany, uzyskuje glow (czyli poświatę) zależny od skilla, który się dostało - każdy skill ma własny kolor i efekt świetlny (weź się na pamięć teraz wszystkich efektów naucz, żeby wiedzieć, z czym na ciebie przeciwnik leci...). Swoją droga, niezły burdel na ekranie będzie, jak tak wszyscy z latarami ganiąc będą, haaalooo, to Aion nie Star Wars : /
Poniżej zamieszczam spis Divine Stone'ów wraz z opisami skilli z nich, obok niektórych będzie "(A)" lub "(E)" - oznacza to, że dany DS jest z questu dostępnego dla Asmo/Elyos. A i z Orange (są dwa grade DS - Blue i Orange) DS można uzyskać tylko skill typu damage (albo po prostu umknęła mi notka o innych).
BlueBleedBleeding Abnormal Condition Smash Zadaje 65 dmg na target co 2 sekundy przez 10 sekund. Trigger rate 5%.
Bleeding Abnormal Condition Smash Zadaje 40 dmg na target co 2 sekundy przez 20 sekund. Trigger rate 5%.
Mahisha’s Wrath Zadaje 71 dmg na target co 2 sekundy przez 10 sekund. Trigger rate 8%.
Blind(A)Aegir’s Eye Beam Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
Rasberg’s Love Oślepia target na 10 sekund. Trigger rate 10%.
Rasberg’s Tragedy Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%
(E)Telemachus’s Luster Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%
Paralyze(E)Spatalos’s Chastisement Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.
(A)Sueron’s Threat Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.
Vidar’s Dignity Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.
PoisonOrissa’s Blood Zadaje 38 dmg na target co 2 sekundy przez 20 sekund. Trigger rate 10%.
Root(E)Hectate’s Root Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.
Helkes’s Revenge Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.
(A)Sif’s Root Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.
Silence(E)Jumentis’s Pacification Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
(A)Sigyn’s Calmness Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
Srudgelmir’s Silence Rzuca Silence na target na 10. Trigger rate 10%.
Srudgelmir’s Tacitness Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
SlowEio’s Tears Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund. Trigger rate 10%.
(A)Freyr’s Rest Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%
Ieo’s Sadness Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%
(E)Thrasymedes’s Peace Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%
SnareDeltras’s Loyalty Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.
(A)Nerthus’s Suppression Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.
(E)Perento’s Standpoint Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.
Stun(E)Boreas’s Fury Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.
Fasimedes’s Majesty Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.
(A)Traufnir’s Roar Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.
DamageEarthFreyr’s Wisdom Zadaje 1880 dmg na target (element: earth). Trigger rate 1%.
Thrasymedes’s Wit Zadaje 188 dmg na target (element:earth). Trigger rate 10%.
FireBoreas’s Encouragement Zadaje 188 dmg na target (element:fire). Trigger rate 10%.
Traufnir’s Bravery Zadaje 1880 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
WaterHectate’s Cleverness Zadaje 94 dmg na target (element: water. Trigger rate 20%.
Sif’s Knowledge Zadaje 940 dmg na target (element: water). Trigger rate 2%.
WindJumentis’s Agility Zadaje 94 dmg na target (element: wind). Trigger rate 20%.
Sigyn’s Intelligence Zadaje 940 dmg na target (element: wind). Trigger rate 2%.
Magical FireMagical Earth Smash 247 magical fire damage at 3% trigger rate.
Magical Earth Strike 124 magical fire damage at 6% trigger rate.
Magical Fire Smash 370 magical fire damage at 2% trigger rate.
Magical Fire Strike 185 magical fire damage at 4% trigger rate.
powyższego nie tłumaczę, bo co to ten madżikal fire i jak ma się do nazw DS nie mam pojęcia : x
OrangeDamageEarth(A)Marchutan’s Balance Zadaje 376 dmg na target (element: earth). Trigger rate 10%.
(E)Yustiel’s Heart Zadaje 376 dmg na target (element: earth). Trigger rate 10%.
Fire(E)Nezakan’s Valiance Zadaje 3760 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
(A)Zikel’s Pride Zadaje 3760 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
Water(E)Kaisinel’s Terror Zadaje 1880 dmg na target (element: fire). Trigger rate 2%.
(A)Lumiel’s Magical Power Zadaje 1880 dmg na target (element: fire). Trigger rate 2%.
Wind(E)Baizel’s Will Zadaje 376 dmg na target (element: wind). Trigger rate 10%.
(A)Triniel’s Coolness Zadaje 376 dmg na target (element: wind). Trigger rate 10%.
Nu, koniec. Mam szczerą nadzieję, że to info okaże się przydatne
część tekstu została wzięta z
tego topicu napisanego
Krinadon'a, wszelkie prawa co do informacji zawartych w tym tekście takich jak wpływ enchantu/Mana Stone/Divine Stone są jego własnością i zostały udostępnione do publikacji na forum.lineage2.com.pl.
Nie ma to jak dyplomacja xD