Dark Avenger
Opis - Dark Avenger to klasa charakteryzująca się bardzo wysoką ilością HP.
bardzo wysokim pdefem oraz wysokim mdefem. Największymi wadami są mały speed i p atk.
Jest to typowy tank, lekko nastawiony na ofensywną taktykę walki, dzięki panterze, którą może przyzywać aby pomagała mu w walce.
Opis Taktyk:
PVE - Da w expenieniu plasuje się poniżej średniej, expienie jest wolne i trudne. Polecam expić na mobach posiadających niską defensywę i ilość hp lub na aniołach, nasz da posiada skille, które skutecznie pomagają w walce z nimi (Banish Seraph), takie miejsca to Monastery of Silence oraz Wall of Agros.
W innym przypadku może to trwać wieki. Do expienia można używać pantery ale należy pamiętać że zabiera ona 15 % zdobytego doświadczenia.
Zalecany sprzęt do PVE:
- Armor: Blue Wolf, Tallum.
- Bronie: Najlepiej miecze z focus ( Dle - focus, Damacus - Focus)
- Dye: Dex + 4 Con -4 lub podobne.
PVP- PVP Dark Avengerem to czysta przyjemność, jest to jeden z najlepszych wyborów na powiększenie naszej statystyki PVP.
Zdecydowanie najlepiej sprawdza się w walce z wszystkim wojownikami typu melee ( oprócz destroyera oraz tyranta )
Z magikami tez jest dobrze ale można tu odczuć przewagę Shillen Knighta.
Zalecany sprzęt do PVP:
-Armor: Full Plate, Doom, Nightmare, Imperial Crusader.
-Bronie: Miecze ( dle, damascus, forgotten blade) oraz Blunt ( Meteor Shower, Basalt Battle Hammer) z SA Health lub Focus.
W wypadku bardzo szybkich klas biegających klas warto zaopatrzyć się w łuk, gdyż czasem ich wysoka szybkość biegania i duża odporność na debuffy uniemożliwia na atak z bliskiej odległości.
-Dye: STR -4 CON +4, STR -2 DEX -2 CON +4, WIT +2 INT -2
Taktyki dla poszczególnych klas:
Daggerzy (th,aw,wr):
Ogólnie taktyka przeciwko daggerom jest prosta jak budowa cepa.
Pomimo ich wysokich obrażeń, głównie blowy,
nasza bardzo wysoka odporność i HP daje nam dużą przewagę.
W tym wypadku walka odbywa się w starciu, na samym początku używamy Shield slama, jeżeli trafi ( prawdopodobność zależy od pdefu oraz evasion)
walka jest wygrana, samym daggerem możemy otrzymać co najwyżej śmieszny dmg rzędu 10-100. W innym wypadku używamu shield stuna ( prawdopodność zależy od CON ), ogłuszając cel i również wygrywając.
Jeżeli skille nie wejdą nie możemy dać się zajść od tyłu, przyda się również zwinna dłoń ze względu na switch i bluff, które kasują nasz target.
Pilnowanie pantery ma raczej mały sens bo zginie ona po dwóch, góra trzech skillach, możemy jednak odstawić ją daleko za dagger i gdy wejdzie stun lub shield slam przywołać. Przeważnie kiedy nie używamy pantery daggerzy nie atakują jej ( brak skilla albo taka mentalność ale to rzeczywiście prawda) więc w walce mogą zapomnieć i otrzymać od niej niezłe dmg. W wypadku mocnego przeciwnika (odpornego na statusy, boss jewelsy, donackie zbroje itp ) musimy wyczekać 75 % hp i użyć Touch of Death.
Dagger bez buffów prezentuje bardzo małe zagrożenie ponieważ jego blowy przestają wtedy trafiać.
Melee (glad,destro,tyrant,wl):
Tutaj sprawa podobnie jak z daggerami, shield slam kończy walkę na naszą korzyść. Gorzej ze stunem z racji tego że fighterzy również posiadają wysoką odporność na nią ( głównie skille, lion heart, fortitude)
Obowiązkiem jest stosowanie fortitude i shield fortress, reflect damage oraz psychical mirror ( odbija fizyczne debuffy bez względu na odporność przeciwnika). W samej walce atakujemy, używamy stuna oraz pantery.
Jeżeli uda nam się wrzucić hold na fightera, używamy UD lub Vengenance co w bardzo dużym stopniu redukuje otrzymane obrażenia.
Przy 75 % touch of death, fighter bez haste staje się bardzo łatwym punktem pvp.
Summoner (es, ps, wr):
Przeważnie zostaniemy zaatakowani przez summona w zależności od jego levelu możemy go ignorować ( jeśli dmg nie przekracza 200 )
Jeśli czujemy jego obrażenia na sobie ( szybko schodzące cp i hp)
musimy się najpierw pozbyć niego co może okazać się nadzwyczaj trudne ze względu na leczącego go summonera. Aby to sobie ułatwić używamy stuna i posyłamy pantere na summonera, która zajmie go na chwile ( możemy spotkać z próbą atakowania jej lub zatrzymania itp )
Jeśli uda nam się wrzucić holda na summona, atakujemy summonera a pantere przerzucamy na summona ( przeważnie nie będzie ona atakowana bo summon ma targeta na nas ) Jeśli mamy 75 % życia, używamy touch of death.
Łucznicy (he,pr,sr):
Kolejne darmowe pvp, jeżeli nie gramy na dennych serwerach bez pvp balance, przegranie z łucznikiem staje się naprawdę dużą sztuką.
Ogłuszenie nas staje się niemożliwe ( szansa równa 0.0001 %)
Używamy reflect arrow. shield fortress, fortitude, psychical mirror ( łucznik ogłusza sam siebie )
I tu występują dwie ciekawe taktyki:
1. W wypadku gdy Hold wejdzie (shackle):
Możemy posłać pantera na łucznika i trzymać na nim cały czas agro biegając na wokół niego. Łucznik atakuje nas a pantera jego.
2. W wypadku gdy zwolnimy łucznika (harmstring):
Tutaj standardowo, używamy stuna, możemy użyć shield slama, zabezpieczenie przed harmstring shotem i atakujemy wtedy kiedy uda nam się do niego podbiec. Jeżeli łucznikowi wejdzie na nas harmstring najlepiej jest użyć UD i odczekać aż jego działanie się skończy.
Magicy (sps,sor,necro,ol,wc,sh):
W tym przypadku, możemy polegać tylko na szczęściu.
Większość "cudownych " serwerów umożliwia branie resist stuna u npc bufferów co łącznie z tym że przeważnie wszyscy magicy używają dc robe, daje nam magików z odpornością na stun.
Obowiązkowo fortitude.
Ogólnie walka polega na atakowaniu i używaniu stuna.
Możemy próbować shackle oraz harmstring.
Musimy się liczyć z tym że pantera padnie zanim zdąży zaatakować.
W przypadku walce z nobami, używamy ud obok nich i bijemy ich, przeważnie po 30 sekundach się zorientują że odbierają zbyt mało jako ud się skończy. Pamiętajmy że ostatnią deską ratunku jest touch of death.
Obrażenia - tutaj podam przybliżone obrażenia w s grade oraz przy 3 klasie, które będą zadawane nam przez przeciwników.
Dane brane z serwerów bazowanych na retailu z pvp balansem.
Dagerzy - 600-1000 dmg UD - 200-300 Vengenance- 80-150
Łucznicy - 100-500 dmg UD - 20-100 Vengenance - 10-50
Meele - 100-800 dmg UD - 20-250 Vengenance - 10-80
Summonerzy - 200-500 UD - 40-100 Vengenance - 20 - 50
Magicy - 500-1400 UD - 100- 400 Vengenance - 50- 300