Bardzo krótki poradnik robienia kolorków:
Potrzebne nam będzie:
1. l2encoder:
http://dstuff.luftbrandzlung.org/public/common/l2encdec_2.10.1.7z2. spatchowany exec:
http://fyyre.ivory-tower.de/ (musimy wybrać wersję dla siebie)
2. l2utils:
http://sourceforge.net/projects/lau/Officjal posiada 'zakodowane' pliki dat w katalogu system. Należy je odkodować przy pomocy l2encodera. W tym celu zaczynamy od 'czystej' wersji systemu, rozpakowujemy tam zawartość katalogu l2encodec i (ważne) tworzymy backup w katalogu INNYM niż backup. l2encoder jest niestety bardzo czuły na błędy i nawet istnienie katalogu backup uważa za 'błąd' i nic nie zrobi. Dodatkowo przy każdym błędzie przerywa operacje i wszystko trzeba zacząć od nowa (również próba rozkodowania już rozkodowanego pliku jest błędem, dlatego backup jest niezbędny).
Uruchamimy program patcher.exe. On chwilę podziała (u mnie około 5 min). W tej chwili mamy spachowany system, który zadziała dopiero jak uruchomimy go ze spachowanego pliku exe (link 2).
Możemy się zabrać za edycję kolorków. Insalujemy l2utils, wskazujemy ścieżkę do katalogu lineage i klikamy ikonkę open. L2U automatycznie załaduje nasz obecny systemmsg-e.dat i umożliwi nam jego edycję. Jest to dosyć WYSIWYG edytor i wszystkie kolorki od razu widać. Jeśli chcemy usunąć wiadomość to należy wyczyścić pole 'Message'
Dodatkowo jest możliwość ustawienia 'on screen display' czyli wyskakującej wiadomośći na ekranie (może być inna niż ta na chacie).
Po skończonej edycji klikamy zapisz i uruchamiamy grę.
Uwaga: L2U nie pozwala na 'dopisanie' wiadomości (problem często się pojawia przy nowych eventach etc. stary systemmsg-e.dat wyrzuca nam System Message: <ID>). Do tego celu należy użyć L2FileEdit.
-------------
Tak to robiłem dla wersji od C5 do CT2.2. Nie powinno się nic zmienić, ale jakby komuś to nie zadziałało poprawnie proszę o kontakt
//Soulern: Plus.