Witaj
Gość

Wątek: Błędy w artykułach  (Przeczytany 2796 razy)

  • Wiadomości: 599

  • Pochwał: 11

    • www.xyberdesign.pl
Błędy w artykułach
« dnia: Lipiec 23, 2008, 11:46:22 pm »
+ Atrybuty Żywiołów

  • "Do broni, tylko dwa atrybuty mogą być włożone" Taki trochę "Yoda style", lepiej napisać "Do broni, mogą być włożone tylko dwa atrybuty"
  • "W celu przyznania atrybutu na broń lub części pancerza, przedmiot (kamień, kamienie szlachetne, kryształ lub energia) jest wymagany. Gracze mogą nabywać te przedmioty" Kolejny z serii "Yoda style". Ja bym napisał: "W celu przyznania atrybutu na broń lub części pancerza, wymagany jest przedmiot (kamień, kamienie szlachetne, kryształ lub energia). Gracze mogą nabywać te przedmioty
    A skoro przedmiot to nie przedmioty i nie "kamienie szlachetne" tylko "kamień szlachetny"
  • "Do broni, tylko dwa atrybuty mogą być włożone - atrybut bojowy oraz magiczny. Jeśli atrybuty są takie same, broń uzyska" duża ilość powtórzeń strasznie razi w oczy
  • "Każda zwiększa siłę obrony o 30 na okres 10 minut." Nie to żebym się czepiał, ale z własnych doświadczeń wiem, że obrona raczej silna
+ Augumentacja

  • "Przyznawane premie są losowe, zależące * od rodzaju broni oraz poziomu krzyształów. Sukces wynosi 100%. "
    * zależą
  • "Zwiększenie umiejętności * podstawowych (STR, CON, INT, MEN) "
    * Dla mnie bardziej statystyk niż umiejętności
  • "Dodatkowe umiejętności (aktywne, pasywne, bazujące na szansie *) "
    * Oo ? Tu można długo się zastanawiać na jakiej szansie
  • "Bronie te nie mogą być wymieniane, upuszczone, sprzedane, przechowanew klanie lub przekazane innej postaci gracza. "
    Bronie te nie mogą być wymieniane, upuszczane, sprzedawane, przechowywane w klanie ani przekazywane innej postaci gracza.
  • "Jednakże, można składować ją * w swoim magazynie."
    * Składować można kilka rzeczy, anie jedną. Bardziej pasuję "przechowywać ją"
  • "Augumentacja nie ogranicza gracza w rzaden sposób (można broń enchantować, itp)" to zdanie zaprzecza temu "Bronie te nie mogą być wymieniane, upuszczone, sprzedane, przechowanew klanie lub przekazane innej postaci gracza. Jednakże, można składować ją w swoim magazynie."
  • "W pewnych przypadkach augumentacja dodaje * glow-efect, czyli poświatę wokół naszej broni. "
    * Dodaje... tylko pytanie do czego? Można się domyślić, że do broni, ale chyba lepiej to napisać
  • "Augumentacja nie może zostac użyta na dualach (podwójnych mieczach). Nie można także używać jej u NPC of Mammon. *"
    * ?
+ Barwniki i symbole

  • "Tatuaże mogą + lub - * wartości dla wartości podstawowych umiejętności."
    * dodawać lub odejmować (zamiennik słów na "+" "-" jest co najmniej nie czytelny)
  • Istnieją zwykłe barwniki oraz wysokiej jakości..
    1. Istnieją barwniki zwykłe oraz takie/barwniki wysokiej jakości.
    2. Jedna kropka za dużo
  • Zwyczajne mogą być używane jako składniki do tworzenia symboli po pierwszym transferze klasy, ale nie po * zakończeniu drugiego.
    * przed
  • Wysokiej zaś jakości, mogą być używane tylko przez zawodników którzy ukończyli drugą klasę transferu.
    * Te wysokiej jakości, mogą być używane tylko przez graczy, którzy ukończyli zadanie na drugą klasę.
  • Postacie na poziomie lub powyżej 20 mają miejsce w ekwipunku, gdzie mogą używać barwników.
    * Postacie, które osiągnęły już co najmniej 20lvl otrzymują specjalne miejsce w ekwipunku, na którym może zostać wygrawerowany/użyty/wytatuowany symbol.
  • Po ukończeniu pierwszego transferu klasy, mogą wytatuować sobie dwa symbole. Po dokonaniu drugiego transferu klasy, mogą wytatuować jeszcze jeden symbol, czyli w sumie trzy. Ponadto, symbole, które zostały umieszczone przed drugą klasą postaci tracą efekt, gdy postać dokona drugiego transferu.
    * Nie wszystko co w angielskim brzmi dobrze i poprawnie (class transfer), nie musi brzmieć dobrze w języku polskim. Ja zastąpiłbym to "zmianą klasy"
    * Po pierwszej zmianie klasy,(postacie było w poprzednim zdaniu więc nie potrzeba go tu używać) mogą wytatuować sobie dwa symbole. Natomiast już po drugiej zmianie klasy liczba ta zwiększa się do trzech. Ponadto, symbole, które zostały umieszczone przed drugą zmianą klasy postaci - tracą efekt.
  • Jeśli gracz posiada wystarczającą ilość barwników i pragnie się wytatuować, musi udać się do Symbol Maker'a. Symbol Maker będzie wymagał zapłaty w adenie oraz barwników.
    * Jeśli gracz posiada wystarczającą ilość barwników, może udać się do Symbol Maker'a, który za swe usługi pobiera opłatę w adenie.
  • Wartość zmiennika podstawowych umiejętności nie może przekroczyć +5. W przypadku, gdy jeden tatuaż daje +3 STR, a drugi +4, to zmiennik ten i tak bedzie wynosił +5. nie przekroczy tej liczby*.
    * i nie przekroczy tej liczby
+ Enchantment - Ulepszanie

  • Bronie no-grade nie mogą zostać ulepszone
    * Bronie i zbroje
  • Gdy ulepszanie się nie powiedzie, przedmiot zostanie zniszczony i pozyskamy kryształy. Liczba uzyskiwanych kryształów zależy od wartości przedmiotu (*).
    * oraz liczbie wcześniejszego enchantu
  • Istnieją inne rodzaje zwoi: Blessed Scrolls of Enchant Weapon / Armor. Są podobne do normalnych(...)
  • nie zostaje zniszczony w momencie niepowodzenia przy ulepszeniu.
    * nie zostaje zniszczony w momencie niepowodzenia przy ulepszenia, jednak zostanie on przywrócony do stanu pierwotnego, czyli +0.
  • Gdy zestawy zbroi zostaną ulepszone do +6 i powyżej,
    * Gdy wszystkie części z zestawu zbroi zostaną ulepszone do +6 i powyżej,
    * Gdy zestaw zbroi zostanie ulepszony do +6 i powyżej,
  • Każdą pozycję w zestawie trzeba ulepszyć do +6 lub powyżej w celu pozyskania nowych właściwości.
    * to zdanie jest niepotrzebne
+ Fabuła

  • W świecie Lineage 2 istnieją trzy główne królestwa, które mieszczą się na dwóch wielkich kontynentach. Adena *, młode królestwo, które zostało ustabilizowane po młodym królu Raulu *,
    * Aden
    * młode królestwo, które zostało ustabilizowane za panowania króla Raula
+ Zwierzaki

  • Pierwszy rzucający się w oczy błąd to tytuł strony w zakładkach "Zwierzaki - Zwierzaki"
  • W Lineage II gracz, dzięki wykonywaniu specyficznych zadań, może otrzymać różne stworzenia jako swoje zwierzaki *. W przeciwieństwu * do summon'ów, tak długo jak spełnione * są specyficzne warunki, zwierzaka nie dotyczą ograniczenia czasowe, nie można go także odesłać inny gracz.
    * które będą nam towarzyszyć podczas dalszej gry.
    * przeciwieństwie
    * spełniane
  • a nawet używa ć * specjalnie dla niech przygotowanych broni i zbroi.
    * używać
  • Brakuje ikon komend
Postaram się odnaleźć więcej błędów w reszcie artykułów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2008, 11:29:38 am wysłana przez Xyber »


  • Wiadomości: 967

  • Pochwał: 2

Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2008, 08:49:38 am »
plusa mu! ;)


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2008, 10:56:01 am »
Wiadomo. Już poprawiam :). Plusik dla Xybera

Sporo błędów przeoczyłeś. Nie musisz pisać dokładnie co i jak. Nakierowywujesz nas na błąd, a my już jesteśmy wdzięczni ;). Wszystko co mi wpadło w oko, poprawiłem, także powinno już być w miarę dobrze.

Achhh. Zapomniałem dodać. Zaraz zrobię ikony dla zwierzaków ;)


http://www.lineage2.com.pl/zwierzaki.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2008, 01:01:16 pm wysłana przez Soul »
Prepare for unforeseen consequences...


  • Wiadomości: 599

  • Pochwał: 11

    • www.xyberdesign.pl
Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2008, 01:26:46 pm »
Cytuj
Sporo błędów przeoczyłeś.

Dosyć ciężko wyłapać wszystkie błędy po jednym przejrzeniu tekstu. Czytam po prostu zdanie po zdaniu i to co zauważę zapisuję. Postaram się jeszcze dzisiaj przejrzeć kilka następnych artykułów ;)

Cytuj
Nie musisz pisać dokładnie co i jak.

Mogę nie pisać jak bym to poprawił, ale wydaje mi się, że nie jest to chyba żadne utrudnienie dla administracji a wręcz przeciwnie. Kiedyś byłem "korektorem" na dosyć dużym portalu (tylko tam wyglądało to zupełnie inaczej) i tak jakoś mi zostało do dzisiaj ^^
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2008, 01:33:03 pm wysłana przez Xyber »


Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2008, 11:15:00 pm »
w "Legendy"

"Akt 2: Stworzenie Ras"

Cytuj
Maphr wypełniła formę duchem ziemi.
Cytuj
Sayha umieścił w swej formie wiatr. Tak powstali Kamael(arteias).


  • ********
  • Wiadomości: 1968

  • Pochwał: 1

Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 27, 2008, 10:12:25 am »
Specjalnie nie używałem nazwy arteias, gdyż tak mieli się nazywać kamael, lecz stwierdzono, że Kamael brzmi jednak lepiej. Więc nie wydaje mi się że potrzebnym jest pisanie starej, nie aktualnej nazwy, nawet jeśli ncsoft zapomniał zaktualizować swych tekstów.

Za wskazanie błędu w akcie 2 dziękuje :)
Nie udzielam pomocy przez PM...


  • *******
  • Wiadomości: 3220

  • Pochwał: 27

Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 27, 2008, 03:35:37 pm »
Z tego co czytałem na oficjalnej stronie (mity z l2.com i mity z preview sites kolejnych kronik) wynika, że jednak Arteias i Kamael to dwie różne rasy. Arteiasy to jedna z podstawowych ras w L2 (rasa wiatru) stworzona przez Sayhe - wolne, skrzydlate istoty. Kamaele z kolei zostały stworzone przez Eve do obrony świata Aden przed potworami.


  • Wiadomości: 232

  • Pochwał: 3

  • DarkOne
Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2008, 06:26:41 pm »
Mały błąd w artykule o kamaelach

Bazowe statystyki żołnierza mężczyzny: INT 29, STR 41, CON 31, MEN 25, DEX 33, WIT 11
Bazowe statystyki żołnierza kobiety: INT 29, STR 39, CON 30, MEN 27, DEX 5, WIT 11


  • ******
  • Wiadomości: 1665

  • Pochwał: 16

Odp: Błędy w artykułach
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 09, 2008, 06:44:31 pm »
tak jak napisal Fro Arteias =/= Kamael


zrodlo lineage2.com

Unlike the other five races that were created by gods, it is speculated that they were created for the purpose of battling against some unknown creatures.

Ncosoft jest bardzo oszczedny w opisaniu pochodzenia kamaeli ale kamaele maja w sumie niewiele wspolnego z Arteias, ktora to rasa jest okreslana jako "free flying, freedom loving, not interested in politics and wars on earth". Do tego Arteias zostali stworzeni przez Sayha a Kamaele maja kult Matki Nornil. Ogolnie wiecej ich dzieli niz laczy, a ncsoft do tego bardzo oszczedzil wymyslania im histori, najpredzej bym obstawial Kamaeli jako twor Gigantow (w koncu zostali oni skazani na smierc za tworzenie nowych dziwnych form zycia) majacy jakis zwiazek z Arteias (jest wspomniane o tym ze giganci czesto lapali i wiezili Arteias jako wspaniale obiekty badan), ale to juz sa domysly
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2008, 08:17:07 pm wysłana przez DIO »