Witaj
Gość

Wątek: Zbugowane Nekreopolie  (Przeczytany 3605 razy)

  • Wiadomości: 7

  • Pochwał: 0

Zbugowane Nekreopolie
« dnia: Czerwiec 11, 2018, 10:57:13 pm »
Patriot's Necropolis  przerzuca do wody i mob ma nas na hita :beksa: :beksa: :beksa:


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2018, 11:38:02 pm »
Żeby cos z tym zrobić musisz mi napisać jak sie to stało.



  • Wiadomości: 7

  • Pochwał: 0

Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2018, 03:30:23 pm »
Przebiegałam miedzy słupami aścianą i jak mob podlecial i mnie hitnal to mnie wywalilo do wody i padlam :)
nie wiem dokladnie w ktorej sali jak na blondynke rpzystalo

pozdrawiam


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2018, 04:49:46 pm »
Mnie z kolei zdarza się że wpływając do cata ( obojętnie jakich) postać blokuje się w wodzie i nie może wpłynąć do środka ani wypłynąć. Czasem też spada w dół tracąc prawie całe hp.

Dokładnie to samo co pokazała na screenie Podła zdarza się mojemu boxowi kiedy ciągnę go za soba na "smyczy" i chce zeskoczyć w dół niekoniecznie do cata ale nawet z niewysokiego urwiska gdziekolwiek. Main zeskakuje bez problemu tracąc czasami trochę hp jednak box wbija się w tekstury i nie wiadomo co dalej z nim zrobić, pomaga jedynie soe do miasta.

Po ostatniej aktualizacji niektóre moby zachowują się jakby miały ADHD. To znaczy przemieszczają się zbyt szybko i wygląda to jakby kręciły się dookoła siebie podczas gdy inne mobki stoją spokojnie.

Coraz częściej mam też problem z biciem mobków bo zdarza sie że po zaatakowaniu mobka postać przestaje go bić i nie pomaga nawet klikanie w tego mobka ( postać stoi jak słup a mobek mnie leje). Jedynym sposobem by zmusić postać do uderzenia mobka jest użycie jakiegoś skila niestety działa to tak że aby dobić mobka trzeba go cały czas skilować. Jak na razie pomaga restart gry ale jak już wspomniałem jest to coraz częstsze i coraz bardziej irytujące.

Asgota proszę o poprawienie tych bugów.


  • Wiadomości: 137

  • Pochwał: 0

Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 12, 2018, 05:03:20 pm »
kwestia utraty prawie całego hp po wejściu do wody w szybie wejściowym do cata/necro to wina samej kroniki..."bicie o dno" to standard aż do Gracii..:P
Reszta to niestety inna rzecz i Asgota pewnie cos orzeknie.


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 12, 2018, 09:09:52 pm »
Asgota pewnie cos orzeknie.

Orzekam iż, jesteśmy zajebani robotą :D

a wiec:

Po ostatniej aktualizacji niektóre moby zachowują się jakby miały ADHD. To znaczy przemieszczają się zbyt szybko i wygląda to jakby kręciły się dookoła siebie podczas gdy inne mobki stoją spokojnie.

Coraz częściej mam też problem z biciem mobków bo zdarza sie że po zaatakowaniu mobka postać przestaje go bić i nie pomaga nawet klikanie w tego mobka ( postać stoi jak słup a mobek mnie leje). Jedynym sposobem by zmusić postać do uderzenia mobka jest użycie jakiegoś skila niestety działa to tak że aby dobić mobka trzeba go cały czas skilować. Jak na razie pomaga restart gry ale jak już wspomniałem jest to coraz częstsze i coraz bardziej irytujące.

To jest wina wczorajsze zmiany, chciałem kosztem CPU wygenerować więcej dokładnych obliczeń dotyczących GEO, i wszystko było pięknie do 600PPL online, a skończyło się tym ze 8 rdzeni szło na 100% :C
Czemu takie bugi zaczęły się pojawiać? CPU skupił się na geodacie, poruszanie działało prawidłowo, ale bicie mobów itd się nie wyrabiało...
Także to chyba był zły pomysł... Powróciłem do poprzednich ustawień powinno być już OK.

Mnie z kolei zdarza się że wpływając do cata ( obojętnie jakich) postać blokuje się w wodzie i nie może wpłynąć do środka ani wypłynąć. Czasem też spada w dół tracąc prawie całe hp.

Dokładnie to samo co pokazała na screenie Podła zdarza się mojemu boxowi kiedy ciągnę go za soba na "smyczy" i chce zeskoczyć w dół niekoniecznie do cata ale nawet z niewysokiego urwiska gdziekolwiek. Main zeskakuje bez problemu tracąc czasami trochę hp jednak box wbija się w tekstury i nie wiadomo co dalej z nim zrobić, pomaga jedynie soe do miasta.

Cata sprawdzimy, postaramy się naprawić nurkowanie, ale to wszytko WYMAGA CZASU. Pamiętajcie że od strony technicznej jest nas tylko dwóch, ja i Vilmis.

Twój drugi problem to follow, jak wiecie jest on u nas serio zajebisty jeżeli chodzi o znajdywanie drogi, ale ma swoje minusy... I to znowu wymaga czasu.

Dla przykładu głupi VOS zajął nam 3dni i nadal nad nim siedzimy.

Asgota proszę o poprawienie tych bugów.

Nie proś :P Wszystko będzie naprawione, tylko w swoim czasie, pisałem wcześniej jak może wyglądać pierwsza edycja.


Co do geoddaty taka ciekawostka

Nie mam czasu nagrać filmiku, może dziś się uda...
Ale w większości za geodatę w tej grze odpowiada FPS, tak to nie jest błą FPSy odpowiadają za to czy wpadasz pod textury, sam w to nie mogłem uwierzyć, ale jak nagram filmik to zobaczycie że nawet na Boskich
Przezajebistych Wielbionych przez wszystkich plikach OFF wpadnę w geo jak w gówno.
Jak sprawdzić to samemu? Polecam po prostu ustawić limit FPS na max 60. Gwarantuje wam że możecie skakać gdzie chcecie i się nie wbijecie w tekstury.
Polecam program DXtory: https://www45.zippyshare.com/v/w37FMnf4/file.html
Ustawiacie w nim limit na 60 i gotowe.

Finalnie chce ograniczyć dla każdego gracza FPS do 60 w plikach systemowych, ale neistety to są koszta, gdyż ani ja ani Vilmis nie jesteśmy w stanie tego zrobić, będzie to zabieg przeprowadzany przez l2-scripts.com
Ale to najpierw wymaga sprawdzenia przez wielu graczy za pomocą właśnie manualnego limitu.



  • ******
  • Wiadomości: 1191

  • Pochwał: 1

Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 13, 2018, 01:43:10 am »
iks de,
jeżeli postać spada pod tekstury to jest to winna tylko i wyłącznie serwera, bo klient l2 liczy kolizje ze światem i obiektami bez serwera i nie ma tu magii - jeżeli dany mesh ma ustawiona kolizje/blokowanie to postać się na niej zatrzyma.

Klient bazuje na własnych danych X,Y,Z które są poprawne bo ściśle opartych o mapę l2 made by KR,
serwer ma reprezentacje mapy w plikach geodaty i jakimś joke l2j silniku który nigdy nie był dobrze zrobiony, więc we wszystkich pakietach ruchu/walidacji pozycji X,Y,Z są dalekie od prawidłowych i jak serwer powie klientowi ze powinien być -200 Z, to klient mimo lepszych danych i kolizji - syncuje się z gówno danymi z serwera i leci pod ziemie :D

Są pewnie w interludzie miejsca które mają niedociągnięcia, bo mapa jest jednak wielka, ale w przypadku L2emi to zwyczajnie syfiaste geo/pliki frozena. Mówiąc całkowicie szczerze, zalogowałem się potestować jak wszystko działa i poczułem się jak w 2010, teleport przez sufity, fall dmg na schodach, itd xD


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 13, 2018, 03:08:58 am »
iks de,
jeżeli postać spada pod tekstury to jest to winna tylko i wyłącznie serwera, bo klient l2 liczy kolizje ze światem i obiektami bez serwera i nie ma tu magii - jeżeli dany mesh ma ustawiona kolizje/blokowanie to postać się na niej zatrzyma.

Klient bazuje na własnych danych X,Y,Z które są poprawne bo ściśle opartych o mapę l2 made by KR,
serwer ma reprezentacje mapy w plikach geodaty i jakimś joke l2j silniku który nigdy nie był dobrze zrobiony, więc we wszystkich pakietach ruchu/walidacji pozycji X,Y,Z są dalekie od prawidłowych i jak serwer powie klientowi ze powinien być -200 Z, to klient mimo lepszych danych i kolizji - syncuje się z gówno danymi z serwera i leci pod ziemie :D

Są pewnie w interludzie miejsca które mają niedociągnięcia, bo mapa jest jednak wielka, ale w przypadku L2emi to zwyczajnie syfiaste geo/pliki frozena. Mówiąc całkowicie szczerze, zalogowałem się potestować jak wszystko działa i poczułem się jak w 2010, teleport przez sufity, fall dmg na schodach, itd xD

To jutro Ci pokażę jak to wygląda na OFFowych plikach na najlepszych serwerach RU ;)
Walczyliśmy z wpadaniem pod tekstury w cholerę czasu, także uwierz mi wiem co piszę, jak już wspomniałem TEŻ BYŁEM W SZOKU.
Ale to prawda...
Głupie 60FPS i twoje "iks de" traci znaczenie...

I jeszcze raz powtórzę, serio sam byłem w szoku... Przerobiliśmy Geo od Interlude aż po H5 (W kilku lokalizacjach) i ZAWSZE był ten sam rezultat, Nawet geo z OFF plików były konwertowane i uruchamiane... I  N-I-C.

Co do Geodaty Frozena, nie używamy ich geodaty, mamy własną paczkę, jeden wielki mix.
Jeżeli chodzi o kod samej Geo w Core, Frozen już też tam nie istnieje... Sprawdz sobie follow to pogadamy.


//Edit.
A nie  mogłem się powstrzymać to nagrałem tak na szybko ;)
Dwie randomowe najbardziej znane z geo bugu lokalizacje.

https://youtu.be/MpoV3jFWKpE
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2018, 03:46:37 am wysłana przez Asgota »



  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 13, 2018, 12:11:59 pm »
geodata to jedno - choć też nie macie najlepszej patrząc po raportach ludzi którzy nie mogą normalnie podnieść dropa albo bić mobów
geoengine pozwalający na wpadanie na sam dół mapy to drugie

co do fps, to prawda, ale to powiedz graczom by sobie ograniczali fpsy jak chcą grać ;) zamiast sięgać po półśrodki, ogarnij geoengine bo to jest do zrobienia (nie zlikwidujesz wpadek pod tekstury ale wykryjesz kiedy się zdarzają i 'naprawisz' pozycje gracza)

oczywiście jeżeli potraficie :>
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 13, 2018, 01:38:27 pm »
co do fps, to prawda, ale to powiedz graczom by sobie ograniczali fpsy jak chcą grać ;) zamiast sięgać po półśrodki, ogarnij geoengine bo to jest do zrobienia (nie zlikwidujesz wpadek pod tekstury ale wykryjesz kiedy się zdarzają i 'naprawisz' pozycje gracza)

rly?
Cytuj
Finalnie chce ograniczyć dla każdego gracza FPS do 60 w plikach systemowych, ale niestety to są koszta, gdyż ani ja ani Vilmis nie jesteśmy w stanie tego zrobić, będzie to zabieg przeprowadzany przez l2-scripts.com
(Odgórnie mówię że chodzi tu o pliki Klienta gry...)

Co do geoengine, nie jest to typowy kod z frozen czy innego shitu, vilmis sam ogarnął ten Geoengine i serio śmiga fajnie, oczywiście są wpadki jak Pickup, ale jak mówiłem będzie to poprawiane.

geodata to jedno - choć też nie macie najlepszej patrząc po raportach ludzi którzy nie mogą normalnie podnieść dropa albo bić mobów
geoengine pozwalający na wpadanie na sam dół mapy to drugie
to również wina Geoengine, jak dobrze pójdzie to dziś się mamy za to zabrać, tylko problem w tym że to się zdarza raz na jakiś czas i to bardzo rzadko, a żeby coś naprawić trzeba to wywołać i w tym mamy problem na tą chwile, 2h molestowałem moby i nic, zawsze podnosiłem (na test serwerze)

oczywiście jeżeli potraficie :>

Nie nie potrafimy, naucz nas...  :(
Bo zapewne potrafisz ;)



  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 13, 2018, 01:49:17 pm »
sarkastycznie ale poważnie mówiąc, mam darmowe pliki lepiej działające od waszych, więc nie słodząc sobie samemu, potrafie

powiem więcej, są darmowe paczki z lepiej działającym geo, więc nie wbijaj sobie więcej gwoździ do trumny tylko zrób coś z tym bo cierpliwość graczy ma swoje granice :>
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 13, 2018, 01:57:04 pm »
sarkastycznie ale poważnie mówiąc, mam darmowe pliki lepiej działające od waszych, więc nie słodząc sobie samemu, potrafie

powiem więcej, są darmowe paczki z lepiej działającym geo, więc nie wbijaj sobie więcej gwoździ do trumny tylko zrób coś z tym bo cierpliwość graczy ma swoje granice :>

O proszę... Mam Pliki ale nie mam serwera... no no.
Ja w szafie trzymam słonia ;)

Same gwiazdy na tym forum.

(Tak btw na naszych plikach też wszystko pięknie śmigało, gdy nie było na nich takiej ilości graczy ;) Także możesz się zdziwić. )

I jeszcze jedno, czym wbijam sobie gwoźdź do trumny?
Kolejne typowe podejście pod tytułem "Przestań się ośmieszać"? Bo cokolwiek odpowiadam?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2018, 02:00:57 pm wysłana przez Asgota »



  • Wiadomości: 58

  • Pochwał: 0

Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 13, 2018, 06:37:15 pm »
A spoiler 41 lvl nadal ma ikonke do krystalizacji a Artisan 20 lvl nie ma :P
main nick : Mirek/InnocentEmmy
NoobWars/Vindication/Albion/Evoke/Dawn/LineZeus/L2Emi
L2Morrdor/L2Remorse


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2018, 07:57:04 pm »
A spoiler 41 lvl nadal ma ikonke do krystalizacji a Artisan 20 lvl nie ma :P

Sprawdzę to już jutro, na dziś mam już dosyć liczby 13...



  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Zbugowane Nekreopolie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 18, 2018, 11:56:29 pm »
Geodata dostała konkretny Update, Powinno to załatwić sprawę.

Na tą chwile zamykam.