Wypowiem się jako co jak , ale niegdyś dobry developer , oraz admin na niektórych serverach.
Po pierwsze , musimy się liczyć z tym , że trzeba by było poświęcić dużo czasu na ten zabieg.
Po drugie , liczą się koszta.Dobra maszyna , domena.Jeżeli każdy dałby z własnej kieszeni po np 50/100 zł , a w teamie znajdowało by się ponad 20+ osób , to napewno byłoby łatwo .
Po trzecie , w teamie muszą znajdować się osoby z pasją , wykształceniem ( w kierunku tworzenia serverów ) , oraz kulutrą osobistą.
Po czwarte liczą się też pliki , bo napewno na zwykłym syfie , porządnego servera nie postawisz.Chodzi mi o płatne pliki , czyli kolejne obciążenie kieszeni.
Po piąte - reklama.Oczywiście także płatna , więc z 50$ dodatkowych.
Jeżeli marzysz o porządnym projekcie Lineage 2 PL , spełń 5 wymagań , które przed Tobą postawiłem , a będziesz miał najlepszy Polski server.
Cheers
To ja może od końca
Po piąte: nie do końca. Znacznie skuteczniejsze jest wynająć kilku pisarzy (albo wydzielić spośród teamu), do masowego klepania postów pochwalnych na cześć naszego nowo powstającego serwera, od forum bravo girl po szanowne niniejsze (na przykład). Nie widzę jakoś sensu czy skuteczności reklamy serwera L2, pod postacią np. bannera nad drogą wjazdową do miasta.
Po czwarte a i owszem liczą sie. Ale założenie że będą to pliki od kogoś kupione jakoś ni w ząb mi z pomysłem zrobienia najlepszego serwera. Bo jeśli trzeba kupić to znaczy że nie ma się wiedzy potrzebnej żeby później cokolwiek z tym zrobić. Z kolei jak wiedza jest - to dużo lepiej rozpocząć własny projekt, bazując na jednym z wielu publicznych - do wyboru do koloru.
Po trzecie. Nie koniecznie. Wystarczy by była jedna dwie osoby, "widoczne dla graczy" - czyli takie, które np. raz na tydzień krzykną coś na announce czy zrobią jakiś event od święta. Bez przesady, bo im więcej i bardziej widoczni, tym więcej detektywów wywęszy spisek taki czy inny. Im więcej spisków, tym bliżej faila, bo wiadomo - kłamstwo powtarzane wiele razy, staje się w końcu prawdą. Nie muszą mieć jakiejś specjalnej wiedzy, ale nie mogą też być to osoby co L2 widziały pierwszy raz przed miesiącem... Raczej też nie za bardzo by dev czy inne osoby tak naprawdę pracujące przy projekcie były ogólnodostępne dla graczy. Szybko życie im zbrzydnie i będziesz musiał szukać nowego teamu
A jak chcą zgłosić błąd, czy propozycję - są petycje, maile, fora...
Po drugie. Nie. Starannie przygotowany kod, przede wszystkim zoptymalizowany, zadowoli się bardzo przeciętną maszyną. Nie trzeba też łącza o przepustowości magistrali międzykontynentalnej. Da się bez większego problemu zejść z transferem do max 3kb/s na gracza. Grunt by łącze było stabilne i nie gubiło 20% pakietów. Ping nie musi być jak do cs'a - ale nie może też być 500ms opóźnienia... A domenta... Hmmm koszt od 1 to może 50zł. Chyba że miałeś na myśli ładna strona. No i z 20 osobami w teamie... Jeśli byłyby to faktycznie użyteczne osoby, a nie 19 gmów i admin od kopiuj/wklej na ftp, to z tak licznym teamem daloby się pewni 4 najlepsze serwery postawić. Równocześnie xD
A tak szczerze (przyjmując powszechnie panujące kryteria oceny): pliki wystarczą mizerne. Dostateczne, czy średnie. Za to trzeba wysiłek skupić na masowym klepaniu postów gdzie się da (głównie xD) i jeśli pierwszego dnia online sięgnie np. 2 czy 4k - to gratulacje. Właśnie stworzyłeś najlepszy serwer. Jeśli online będzie powyżej 1k - może się udać. Jeśli niższy - raczej wtapiasz czas, bo czeka cię kilka tygodni emoquitów, roszad i wędrówki ludów. A jeśli jeszcze w niedługim terminie ma pojawić się podobny serwer (w sensie zbliżone ustawienia i co ważniejsze: podobny online na starcie) - fail