Ohh, dobrze że nudziłem się dziś trochę. Ledwo przebrnąłem te 18 stron. PS'em grałem na DN (infinity x5) z pół roku, na abyssie x7 około 1 roku (no może nie cały czas bo na abysie mailem 2 postacie i troche porozwijałem na nich subklasy
) na 7 możliwych razy byłem 4x hero wiec raczej troche pojecia o tej gierce mam i powiem że do gry PS'em najprzydatniejsza jest umiejętność myślenia (mile widziane jeszcze dość szybkiego). Sposobów na gre PS'em tak naprawde jest tyle że mógłbym z tego napisać magisterke. Broń, armory można dobierać na różne sposoby i stosować je wedle upodobań. Grając tą postacią należy nauczyć sie dostosowywać do zaistaniałej sytuacji. Ogólnie w PvE liczy się utrzymanie summona przy życiu w końcu to on walczy. W sumie to PS to takie jakby niby party dd+healer (bardzo uproszczone). Sumoner to (a PS to już
w ogóle) istota czysto na solo. Im większe party tym bardziej sumoner traci (tu nie podejmuje z nikim żadnej polemiki a pod uwage biore zdobywane expo/czas, adene , dropy, quest itemy te to w szczególności gdzie w party robienie questów typu toi, ms, it potrafi się wydłużyć niesamowicie, biorę pod uwage to że każdy w party robi questa rzecz jasna). Odnośnie używania sumonów w PvE sprawa jest prosta moby maja normalne p. def. i sa x1 x2 to trzaskasz soulles i nie powinno być generalnie problemów z maną (np. FOD jedno z najlepszych miejsc do expienia dla PS'a, bardzo szybki exp i zarabia sie sporo na wyjściu tam) jak idziesz po AA do cata, robić questa na 9 lub 10 piętro toi, albo robić questa w it gdzie mobki maja często podwyższony p def to najlepszy jest shadow jak już wielu powiedziało ze względu na vr, naprawde duzo daje. Gdzie expić, to trzeba sobie odpowiedzeć samemu co jest naszym priorytetem czy szybsze expo czy zarobek czy to przez dropy czy przez robienie questów. Odnośnie PvP to w terenie powiem ze sumonerowi jest ciężko gdyż expiąc powiela sie pewne schematy i nie jest się przygotowanym na walke z określonym przeciwnikiem co potrafi owocować różnymi rezultatami. I tu na przykładzie OL moge poweidzieć kilka rzeczy odnośnie walk PvP co w mass PVP nie ma żadnego zastosowania (gdzie dużą rolę odgrywa umiejętność grania sumonerem, szczęscie itp. itd. )
A więc zasady są proste i każdy normalnie myślacy homo sapiens nie powinien mieć z tym problemu, genearalnie jak mamy cp staramy sie zrobic jak najwięcej zadać demedżu przeciwnikowi i żeby swoje zrobiły cubiki, mamy swoje debufy, które rzucamy, jak nam już jadą hp to generalnie troszczymy sie o swoje i servitora hp. Kilka prostych wskazówek znajdziecie tuaj(generalnie jak dla mnie jedynym sumonem w takiej walce jest soulles, shilleoute jak dla mnie obsysa pod wieloma względami co później może opisze jak mi starczy cierpliwości bo i tak ten post będzie długi):
a) walczac z magiem nie przejmujemy sie p defem a m defem i c speedem (tak więc może powinien być robe i broń z acu) .Na spsa i sorca przyda sie nm z resistem na sleepa (w c4 głownie bo w interlude to ten sleep jest tak castowany że porażka więc nawet specjalnie nie ma sie nim co przejmować, cięzszym przeciwnikiem potrafi być pp, ee,se, ze wzgledu na earse , mana burn), napewno skilem który na nich jest wymagany to mage bane(aha tu koleś piszący o podwyższaniu sobie int to lo z ciebie i nic wiecej, można mieć -10 int, w ręce homka i mage bane wchodzi w kolesi z praktycznie 100% skutecznością). Z necro to walka jest taka ze wycinamy najpierw sumona który generalnie zadaje nam większe obrażenia a dopiero potem juz samego gracza więc napewno w początkowo w walce przydaje się p def.
b) walcząc z fighterami generalnie najlepiej mieć jak największy p def. i tu też trzeba walczyć róznie z różnymi klasami i najważniejsze jest poprostu szybkie reagowanie na to co zrobi przeciwnik:
-z tankami to generalnie utrzymujemy sumona przy życiu i nie powinno być ok, ważne jest to że sumon atakuje a my leczymy siebie, sumona a dopiero później martwimy się o to żeby atakować przeciwnika, (z da np. zabijamy najpierw panterke żeby była jasność która jest głownym zadawaczem obrażeń w takiej walce) uważamy żeby sumonowi nie zdjeto targeta, zeby nie healować przeciwnika jak zadziała hate'em, i tu mógłbym sie jeszcze troche rozpisac ale już mi sie nie chce
- łucznicy chyba najprostsi dd. utrzymujemy hp sumona, swoje, zdejmujemy slowy za pomocą serv. blessing, generalnie nie ma problemów
- dagerzy - hmm tu raczej nie będe nic pisał bo i tak nie pojmiecie, powiem tak że to najciężsi przeciwnicy, szczególnie dla psa (i wychodzi pewna niesprawiedliwość z faktu że es i warlock mają warrior bane ),
- z sumonerami to już
w ogóle nie będe pisał bo tu tyle jest sytuacji i możliwości że szok, choć dagerzy są gorsi
- reszta dd nie stanowi problemu i generalnie zasada uważanie na swoje i sumona hp jest kluczowa.
!!!!!!!!!!!!!!!!
w ogóle to walcząc sumonerem masakrycznie ważne jest znanie skili i możliwości przeciwnika i jak już wspominałem możliwe jak najszybsze reagowanie na nie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Można powiedzieć ze ta postać jest jak MediaMarkt - nie dla idiotów
w ogóle to sprzęt jakim sie powinno CONAJMNIEJ dysponować to bw light, dc robe, tallum robe, nm light, mj light, broń z mentalem czyli CoN+MEN.SH. (w zupełności wystarcza ale jak kto chce to moze robić hell knife), SOES+BTB, broń z Acu, może być homek, valhalka, miracles, arcana bo i tak chodzi o c speed a nie o m. atk., broń z healtem , z haste, i używać tego w zależności od zastanej sytuacji , jak już pisałem trzeba myśleć ^^
w ogóle to ta postać to totalny freestyle i FTW.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa masakra
aha i pls <18 i nobki nie komentujcie mojego posta bo z dziecmi nie bede polemizował.......