Dungeony czyli instancje to oddzielne obszary gry w których wszystkie moby to elity (złoty smok na pasku życia moba). Oddzielne są dlatego że przechodząc drużyną przez portal do danej instancji gra tworzy wam jej kopię na waszą wyłączność. Co za tym idzie nikt spoza drużyny nie może tam wejść a jeżeli nawet padniecie wszyscy i jako duchy będziecie wracać do portalu (po śmierci wywala was poza instancje do najbliższego aniołka) to instancja się nie resetuje. Czyli jak wszyscy wrócicie do niej będzie w takim stanie jak ją zostawiliście. Dopiero gdy lider drużyny zrestetuje waszą instancję (klika prawym na swoją ikone i wybiera odpowiednią opcję) zaczynacie od nowa. Konkluzja jest taka że w danej chwili może być parę drużyn do tej samej instancji i żadna z żadną nigdy się w niej nie spotka.
Co do dropu to oczywiście każdy mobek w instancji dropi dużo lepszy sprzęt niż normalne mobki a bossy naturalnie dropią najlepsze. Z tym że w instancjach normal każdy boss ma kilka itemów do wydropienia ale dropi tylko 1 który jest losowy. W instancjach tych także nie ma zbytniej taktyki, każdy naparza ile wlezie w bossa aż padnie. Jedynie healerzy i dps (dmg dealerzy) trzymają się z daleka żeby nie ściągać na siebie aggro - im dalej tym mniejsze aggro. Czasem tylko jak bossy walą aoe (obszarami) to wszyscy się cofają w tył, zostaje tylko tank
Inaczej ma się sprawa z hero instancjami. Są to wersje niektórych instancji normal na 70 lvl ze znacznie wzmocnionymi mobami i bossami ale i lepszym dropem. Na takie insty chodzi się z naprawdę dobrym uzbrojeniem. I tutaj już w przypadku bossów niezbędna jest taktyka. Nie będę tu lał wody bo jeszcze na żadnej hero nie byłem najwyżej DIO i Ryl mnie sprostują i dopowiedzą resztę.
Aha jeszcze jedno - raid. Na niektóre insty (Zul'Gurub - nie mylić z zul'farak) nie idzie się drużyną ale kilkoma drużynami czyli raidem.
Rada na koniec. Zaopatrz się w omen lub inny threat meter. Jest to miernik aggro każdego członka drużyny w postaci pasków. Dla ciebie jako tanka nie jest to niezbędne (tak mi się wydaje) ale musisz to mieć żeby healerzy/dpsy widziały twój threat i wiedziały kiedy mają przestać bić bo ściągną na siebie bossa/moby.
Aha jeszcze
kto pełni jaką role
Tanki
-druid
-warrior
Dps
-warlock
-mag
-rogue
-hunter
heal/buff
-priest (czasem sie zdarzy że jako dps w swojej shadowformie)
-pall
-szaman
//Soulern: Hm... Wydzielam wątek - z dwóch powodów. Po pierwsze, nie odnosi się do poprzedniego tematu. Po drugie, fajnie to opisałeś, i dobrze by było, żeby to było w bardziej odpowiednim miejscu, niż wątek o kupowaniu jewlery No i stawiam plusa.
Ekhem, autor posta dostał plusa.