Tanki - prezentacja grupy:Zarys ogólny: Tanki, to jedna z najbardziej specyficznych grup w grze. Ich zadaniem jest protekcja innych, czyli krótko mówiąc, braniu wszystkiego na klatę od czego inni by już popadali. Charakterystyczną ich cechą jest to, że biegają w heavy zbrojach dodatkowo osłaniając się tarczą. Ich zaletą jest ogromna defensywa, ale jak się można przekonać, nie tylko.
W grze rozróżniamy cztery klasy tzw. tanków:
Humans Tanks:Human Fighter -> Human Knight ->
Dark Avenger -> Hell Knight
Human Fighter -> Human Knight ->
Paladin -> Phoenix Knight
Elf Tank:Elf Fighter -> Elven Knight ->
Temple Knight -> Eva's Templar
Dark Elf Tank:Dark Fighter -> Palus Knight ->
Shillien Knight -> Shillien Templar
Wszystkie klasy tanków charakteryzują się takimi skillami:Aktywnymi jak:-
Power Strike(5lvl) - Jedyny atak tylko i wyłącznie ofensywny jaki posiadaja te klasy. Mało tego, ostatnio raz dostajemy go na 15 levelu. Zadaje małe obrażenia.
-
Aggression(24lvl) - Skill zmusza moba lub gracza, żeby go zaatakował.
-
Aura of Hate(40lvl) - Skill zmusza moby i graczy na danym obszarze, żeby go zaatakowały.
-
Deflect Arrow(24lvl) - Selfbuff, który zmniejsza znacząco obrazenia zadawane przez łuczników.
-
Ultimate Defense(20lvl) - Skill zwiększa nam do ogromnych ilosci nasz P.def i M.def, ale nas unieruchamia.
Pasywnymi jak:-
Weapon Mastery(5lvl) - Zwiększa P.atk.
-
Armor Mastery(5lvl) - Zwieksza P.def
-
Heavy Armor Mastery(20lvl) - Zwiększa P.def gdy nosimy ciężką zbroję.
-
Sword Blunt Mastery(20lvl) - Zwiększa P.atk gdy używamy miecza lub obuchu.
-
Magic Resistance(20lvl) - Zwiększa M.def.
-
Shield Mastery(20lvl) - Zwiększa skuteczność bronienia tarczą.
-
Final Fortress(52lvl) - Zwiększa się nasz P.def, gdy nasze HP spadnie poniżej 30%.
-
Focus Mind(36lvl) - Zwiększa regenerację MP.
Togglami jak:-
Shield Fortress(64lvl) - Zwieksza P.def tarczy.
Zarys szczegółowy:Paladin (Pal):Bazowe statystykiSTR - 40
DEX - 30
CON - 43
INT - 21
WIT - 11
MEN - 25
Unikalne skille:Aktywne:-
Stun Shield(20lvl) - Uderzenie tarczą, które ogłusza przeciwnika.
-
Majesty(20lvl) - Selfbuff, zmniejszający podnoszący P.defa, ale zmniejszający evasion.
-
Divine Heal(28lvl) - Przywraca HP właścicielowi.
-
Holy Blessing(40lvl) - Przywraca HP dla której postaci chcemu.
-
Remedy(40lvl) - Leczy z krwawienia(bleed)
-
Iron will(43lvl) - Selfbuff zwiększający M.def.
-
Holy Strike(46lvl) - Czar zadający obrażenia undeadom(nieumarlakom).
-
Sacrafice(52lvl) - Przywraca HP dla której osoby chcemy, jednak poświęca nasze.
-
Sanctuary(52lvl) - Obniża P.atk otaczających nas na pewnym obszarze undeadów.
-
Shackle(55lvl) - Unieruchamia przeciwnika, rzucając na niego roota fizycznego.
-
Mass Shackling(58lvl) - Unieruchamia przeciwników na pewnym obszarze, rzucając na nich roota fizycznego.
-
Tribunal(55lvl) - Atak fizyczny, który zadaje obrażenia, rzuca debuffa obniżającego critical rate przeciwnika i prowokuje do ataku.
-
Banish Undead(55lvl) - Silny czar zadający obrażenia nieumarłym. Możliwy jest Leathal Strike oraz Fear na undeadzie. Konsumuje Soul Ore.
-
Angelic Icon(58lvl) - Selfbuff, którego możemy włączyć, gdy mamy 30% lub mniej HP. Po aktywacji wzrasta nasz P.def, P.atk, accuracy, speed, atk. speed i critical rate(sword)/crt.dmg(blunt), a spadają możliwości uleczenia nas.
Toggle:-
Holy Armor(40lvl) - Zwiększa odporność na ciemną magię.
-
Holy Blade(43lvl) - Dodaje broni atrybut: Sacred, co zwiększa nasze obrażenia przecwiko Demonom i Undeadom.
-
Aegis Stance(46lvl) - Pozwala nam blokować tarczą z każdej strony, jednak P.def tarczy spada.
-
Relax(5lvl) - zwiększa regenerację HP gdy siedzimy.
Dark Avenger (DA):Bazowe statystykiSTR - 40
DEX - 30
CON - 43
INT - 21
WIT - 11
MEN - 25
Unikalne skille:Aktywne:-
Stun Shield(20lvl) - Uderzenie tarczą, które ogłusza przeciwnika.
-
Majesty(20lvl) - Selfbuff, zmniejszający podnoszący P.defa, ale zmniejszający evasion.
-
Divine Heal(28lvl) - Przywraca HP właścicielowi.
-
Shackle(55lvl) - Unieruchamia przeciwnika, rzucając na niego roota fizycznego.
-
Drain Health(20lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.
-
Life Scavange(40lvl) - Wysysamy życie ze zwłok.
-
Reflect Damage(40lvl) - Selfbuff. Działa tak, że odbija dany % obrażeń zadanym nam w atakującego.
-
Summon Dark Panther(40lvl) - Możemy przywołać Mroczną Panterę, która będzie nam służyła.
-
Iron will(43lvl) - Selfbuff zwiększający M.def.
-
Hamstring(43lvl) - Debuff, który spowalnia przeciwnika.
-
Corpse Plague(46lvl) - Zwłoki na które to rzucimy zaczynają otruwać na danym obszarze przeciwników.
-
Horror(46lvl) - Powoduje efekt Fear'a, który zmusza przeciwnika do ucieczki.
-
Judgement(55lvl) - Atak fizyczny, który zadaje obrażenia, rzuca debuffa obniżającego crt. dmg. przeciwnika i prowokuje do ataku.
-
Banish Seraph(55lvl) - Silny czar zadający obrażenia aniołom. Możliwy jest Leathal Strike oraz Fear na mobie. Konsumuje Soul Ore.
Toggle:-
Relax(5lvl) - zwiększa regenerację HP gdy siedzimy.
Temple Knight (TK):Bazowe statystykiSTR - 36
DEX - 35
CON - 36
INT - 23
WIT - 14
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Charm(20lvl) - Mob traci chęć do walki.
-
Elemental Heal(15lvl) - Przywraca HP.
-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Cure Bleeding(24lvl) - Leczy z Bleedinga(krwawienia).
-
Cure Poison(24lvl) - Leczy z Poisona(trucizny).
-
Sprint(32lvl) - Selfbuff zwiększający speeda.
-
Entagle(36lvl) - Debuff zmniejszający speed przeciwnika.
-
Spirit Barrier(40lvl) - Selfbuff zwiększający M.defa.
-
Summon Storm Cubic(40lvl) - Możemy przywołać Cubica, który pomaga nam w walce atakując przeciwnika.
-
Summon Life Cubic(43lvl) - Możemy przywołać Cubica, który leczy nas i całe nasze party.
-
Arrest(55lvl) - Unieruchamia przeciwnika, rzucając na niego roota fizycznego.
-
Tribunal(55lvl) - Atak fizyczny, który zadaje obrażenia, rzuca debuffa obniżającego critical rate przeciwnika i prowokuje do ataku.
-
Holy Aura(58lvl) - Powoduje paraliż na mobach typu undead na pewnym obszarze.
-
Summon Attract Cubic(62lvl) - Możemy przywołać Cubica, który rzuca Aggression i/lub Root magiczny na przeciwnika.
Pasywne:-
Cubic Mastery(43lvl) - Pozwala na przywołanie do 3ech Cubiców.
-
Aegis(60lvl) - Pozwala na bronienie się tarczą ze wszystkich stron.
Toggle:-
Holy Armor(40lvl) - Zwiększa odporność na ciemną magię.
-
Guard Stance(43lvl) - Zwiększa nasz P.def i skutecznośc bronienia tarcza.
Shillien Knight (SK):Bazowe statystykiSTR - 41
DEX - 34
CON - 32
INT - 25
WIT - 12
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Drain Health(15lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.
-
Poison(20lvl) - Zatruwa przecwinika.
-
Confusion(24lvl) - Zmienia target uśpionego/sparaliżowanego moba.
-
Sting(24lvl) - Wywołuje Bleeding(krwawienie) i zdaje obrażenia.
-
Freezing Strike(36lvl) - Zadaje obrażenia i obniża speed przecwinika.
-
Power Break(36lvl) - Obniża P.atk przeciwnika.
-
Hex(40lvl) - Obniża P.def przeciwnika
-
Life Leech(40lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.
-
Summon Phantom Cubic(40lvl) - Możemy przywołać Cubica, który rzuca na wroga debuffy zmniejszające P.atk, P.def i atk. speed.
-
Summon Vampire Cubic(40lvl) - Możemy przywołać Cubica, który wysysa życie z wroga i odnawia je nam.
-
Corpse Plague(46lvl) - Zwłoki na które to rzucimy zaczynają otruwać na danym obszarze przeciwników.
-
Summon Viper Cubic(49lvl) - Możemy przywołać Cubica, który zatruwa przeciwnika.
-
Arrest(55lvl) - Unieruchamia przeciwnika, rzucając na niego roota fizycznego.
-
Judgement(55lvl) - Atak fizyczny, który zadaje obrażenia, rzuca debuffa obniżającego crt. dmg. przeciwnika i prowokuje do ataku.
-
Lightning Strike(58lvl) - Atak magiczny, który zadaje obrażenie i ponadto ma szanse sparaliżować przeciwnika.
-
Banish Seraph(55lvl) - Silny czar zadający obrażenia aniołom. Możliwy jest Leathal Strike oraz Fear na mobie. Konsumuje Soul Ore.
Pasywne:-
Shadow Sense(15lvl) - zwiększa accuaracy w nocy.
-
Cubic Mastery(43lvl) - Pozwala na przywołanie do 3ech Cubiców.
-
Aegis(60lvl) - Pozwala na bronienie się tarczą ze wszystkich stron.
Toggle:-
Guard Stance(43lvl) - Zwiększa nasz P.def i skutecznośc bronienia tarcza.
Porównania "prawie" tabelkowe:Porównanie na suchych statystykach:P.atk:SK>Pal/DA>TK
P.def:SK=Pal=TK=DA
Accuracy:TK>SK>DA/Pal
Crit. Rate:TK>SK>DA/Pal
Atk. Speed:TK>SK>DA/Pal
M.atk:SK>TK>DA/Pal
M.def:SK=TK>DA/Pal
Evasion:TK>SK>DA/Pal
Speed:TK>SK>DA/Pal
Casting Spd.:TK>SK>DA/Pal
Statystki praktyczne:Obrażenia z regulara/sec:SK>DA/Pal>TK
Maxymalny możliwy P.def:SK=TK>DA/Pal
Skuteczność bronienia tarczą:TK>SK>Pal>DA
Ilość HP:DA/Pal>TK>SK
Ilość MP i regeneracja MP:SK=TK>DA/Pal
Uśredniona szansa na wejście debuffów:SK>TK>DA/Pal
Ekwipunek:Zbroje:No-grade:- Bronze Heavy Armor(IMHO the best, bo najwiecej P.defa):D-grade:- Briganide Set(IMHO the best):- Mitrhil Set(IMHO dobry ze względu, że dużo tańszy od Briganide i da się złożyć set na rzeczach ze sklepu):C-grade:- Full Plate Set(IMHO the best):HP +270
Z Full Plate Shield, skuteczność bronienia tarczą wzrasta o +5.24%
- Composite Set:Podniesiony limit wagowy o +5795
Z Composite Shield, M. Def. +5.26%
- Chain Mail Set:P. Def. przeciwko daggerom +5.24%
Z Chain Shield, HP +198
B-grade:- Doom Heavy Set(IMHO the best do PvP i the best do PvE z party):Zwiększona ilośc powietrza pod wodą
HP +320
STR -3
CON +3
Z Doom Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +24%
- Blue Wolf Heavy Set:Speed +7
HP Regeneration +5.24%
STR +3
CON -1
DEX -2
- Avadon Heavy Set(IMHO the best do solowania w PvE):HP +294
Z Avadon Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +24%
- Zubei Heavy Set:P. Def. +5.24%
HP +294
A-grade:- Majestic Heavy Set:P. Atk. +4%
Accuracy +3
Stun Resistance +50%
STR +2
Con -2
- Dark Crystal Heavy Set(IMHO the best dla SK/Paladina i niezły dla TK):Leczenie +4%
Paralysis Resistance +50%
STR -2
CON +2
Z Dark Crystal Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +18%
- Tallum Heavy Set:Atk. Spd. +8%
Podniesiony limit wagowy o +5759
Poison i Bleed Resistance +80%
STR +2
CON -2
- Nightmare Heavy Set(IMHO the best dla DA/TK i niezły dla SK):P. Atk. +4%
Sleep i Hold Resistance +70%
CON +2
DEX -2
Z Shield of Nightmare, 5% obrażeń wraca do atakującego.
S-grade:- Imperial Crusader Heavy Armor Set(IMHO musi być the best, bo nie ma innego):P Def. +8%
Maximum HP +445
Sleep/Hold prawdopodobieństwo -70%
DEX -2
STR +2
Prawdopodobieństwo na Poison/Bleed -80% z Imperial Crusader Shield.
Wszystkie zbroje jeżeli ktoś chciałby zobaczyć, jak będzie w nich wyglądał kimkolwiek by zagrał można zobaczyć tu -> http://www.ivory-tower.de/Bronie:No-grade:-
FalchionD-grade:-
Elven Long SwordC-grade:-
Samurai Longsword + Focus(PvP i PvE solo, małe party)
-
Sword of Limit + Health(Do tankowania dużych party w PvE lub RB)
B-grade:-
Sword of Damascus + Focus(PvP i PvE)
A-grade:-
Sirra's Blade + Health(Do tankowania dużych party w PvE lub RB. Także do PvP)/ + Haste(Do solo PvE i także do PvP) ... jednak ze względu na naprawdę złą dostepność podam coś co można dostać
-
Dark Legion's Edge + Health(Do tankowania dużych party w PvE lub RB. Także do PvP)/ + Rsk. Focus(Do solo PvE, małych party i także do PvP jak 2nd weapon)
S-grade:-
Forgotten Blade + Health(Do tankowania dużych party w PvE lub RB. Także do PvP)/ + Haste(Do solo PvE, małych party i także do PvP)/ + Focus(Do solo PvE, małych party i także do PvP)
Biżuteria:
- Zasada prosta. Zawsze tą co ma najwięcej M.defa na danym gradzie. A dla bogatych polecam Epic Jewele
3rd class chars, czyli postacie po 76 lvlSkille:Aktywne:Pal/DA/TK/SK -
-
Vengeance(77lvl) - Skill zwiększa nam do ogromnych ilosci nasz P.def i M.def, oraz odporność na Cancel, prowokuje także przeciwników do ataku, ale nas unieruchamia.
Pal/DA -
-
Shield Slam(77lvl) - Detargetuje i rzuca Silence na skille fizyczne.
TK/SK -
-
Shield Bash(77lvl) - Detargetuje i rzuca 2 sekundowego stuna.
Pal/DA -
-
Physical Mirror(78lvl) - Selfbuff, który daje nam 30% szans na odbicie fizycznych debuffow i 10% na magiczne.
TK/SK -
-
Magical Mirror(78lvl) - Selfbuff, który daje nam 30% szans na odbicie magicznego debuffa i 10% na fizycznego.
Pal/TK -
-
Touch of Life(78lvl) - Selfbuff, który zwiększa odporność na Cancel +60%, odpornośc na debuffy +30%, Leczenie jest 30% bardziej efektywne.
DA/SK -
-
Touch od Death(78lvl) - Debuff, zbija CP i ma szanse zmniejszyć Maxymalne CP przeciwnika o -90%, odpornośc na debuffy -30%, Leczenie jest 30% mniej efektywne.
Pasywne:Pal/DA/TK/SK -
-
Wisdom(76lvl) - Zwiększa odpornośc na: Sleep/Hold/Ataki Mentalne.
Pal/DA/TK/SK -
-
Health(76lvl) - Zwieksza odpornośc na Bleed i Poison.
Pal/DA/TK/SK -
-
Knighthood(78vl) - Zwiększa P.def i P.def tarczy.
Toggle:Pal/DA/TK/SK -
-
Fortitude(76lvl) - Zwiększa odporność na Stuna i Paraliż.
DYESy:O DYESach powiedziedzieć jest ciężko. Napewno nie można wyznaczyć reguły. Zazwyczaj dodaje się do CON, kosztem STR...no ale nie jest to regułą, często dodaje sie do DEX, także kosztem STR...no ale to też nie jest regułą. Czasami dodaje się do INT kosztem WIT, czasami do WIT, kosztem INT. Buildów i teorii tworzenia dobrych tanków jest masa. Każdy ma inne koncepcje, jedni chcą dla przykładu zrobić bezkompromisowego tanka odpornego na wszystko, a drudzy prawie Damage Dealera. Dlatego po więcej info na ten temat odsyłam do linków na dole prowadzących do specialnych tematów tylko i wyłącznie o danej klasie.
Miejsca do expienia:1lvl-20lvl: Okolice wiosek startowych
20lvl-35lvl: Ruin of Despair, potem Execution Ground
35lvl-45lvl: można pokusić się na moby niedaleko Hardins Academy. Przechodząc przez wodę idąc w strone Plains of Lizardman są nawet ciekawe moby.
45lvl-52lvl: Okolice Ivory Tower. Można na dole, ale lepiej wszędzie na około.
52lvl-56lvl: Outlaw Forest oraz Enchanted Valley jak ktoś lubi bić długo jednego moba.
56lvl+ : No i tutaj jest ciekawie. Jest taka pewna lokacja a mianowice Dimensional Rift. Dla mnie najgenialniejsza lokacja w L2. Zginąc tam trudno, można iśc w wielu konfiguracjach Party, można iśc na RaidBossa. Masa opcji. Jeżeli ktoś nie wie jak to wygląda, to postaram sie przedstawić: Rifty dzielą się na przedziały Levelowe, 50+/60+/70+/Hero. Żeby wejśc potrzeba conajmniej 2 osoby w party i Dimensional Fragmenty które lecą w kata. Tank+BD+Dagger, ew. jakiś Melee, mogą zamiatać w zależności od levelu każdego rifta. Dobrymi spotami są także katakumby po części ze względu na pieniądze z Seal Stone'ów.
ALternatywne miejsca: Forsaken Plains od 55lvl do 65lvl, LOA od 55lvl do samego końca(koniecznie w party). W zależności od składu, czym lepszy, tym głębiej, ogromnym plusem są questy w LOA np. na recki na A-grade robki. Od ok. 65lvl można w małych grupach podobnych do riftowych bawić się na HotSpring, chodź tank od biedy może uciągnąć sam. Forbidden Gateway to też dobry dorywczy spot. SK i DA polecam po części TOI, czy też w MoSie, bo będziemy mogli tam wykorzystać swojego skilla Banish Seraph.
Bardzo krótko o PVPTanków można podzieli w tej kwesti na dwie grupy. Tych mniej i tych bardziej zdolnych do PvP. Ci mniej, to Paladin i TK. Ich głównym zadaniem jest przeszkadzie wrogom w postaci np. Rootowania, rzucania debuffów(TK), Stuna(Pal). Warto też czasami pospamować Hate. Po drugiej stronie stoi DA i SK. Tankowie z niemałym zapasem skilli nadających się naprawdę dobrze do PvP. Głównym atutem DA jest jego Pantera, gdyż jest bardziej zabójcza jeżeli chodzi o DMG niż on sam. Do tego DA ma tak samo jak Pal skutecznego Stuna, ale i Slowa, czy też Draina. SK spośród tej czwórki, to istny mistrz debuffowania. Może obniżyć P.atk, P.def, atk. speed, speed, rzucić Poison i Stinga z efektem Bleed, a wszystko zakończyć rootem, czy tez paraliżem. Nie zapominajmy o skillach z 3rd class które naprawdę wiele także zmieniają w tej kwesti, ale już dokładnie "jak to się je" z nimi, można przeczytac bezpośrednio w poradnikach o danej klasie. Słowem zakończenia warto dodać, że każdy bez wyjątku Tank jest spokojnie w stanie zabić każdego Damage Dealera(DD).
Po więcej informacji także tutaj ->
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/board,107.0.htmlKilka uwag na koniecNie opisywałem w ekwipunku możliwych opcji z obuchami(Bluntami), gdyż te i to bardzo słusznie są uznawane, za mało wartościowe. Problemy z trafianiem są nieznane dla SK i TK, a Pal i Da zazwyczaj mają na każdym builidzie przewidziane DYESy do DEX'a, więc ten problem ich też od momentu założenia nie tyczy. Bonus do Critical Rate jest więcej warty, niż obniżony Critical Rate na Bluntach, które dają nam accuracy. DEX u tanków, odpowiada także, za skutecznośc bronienia się tarcza.
Opis oparty na zmianach i databasie InterludeBardziej szczegółowe info o każdej z klas można znaleźć w odpowiednich tematach:Pal: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4114.0.htmlDA: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4115.0.htmlTK: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4129.0.htmlSK: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4136.0.htmlAutorzy: Marc1n & Ryltar
PS. - Nie opisywałem skilli fuzyjnych i skilli z 79lvl i 78lvl dodanych w Interlude, gdyż
na razie dokładnie mało o nich wiadomo...mało kto ma taki level na offie i info o tym jest szczątkowe. Lepiej nie pisać nic, niż pisać głupotę.
Wszystkie poradniki publikowane przeze mnie są mojego autorstwa
swietna robota, + /Reina