Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Offtopics => Offtopic => Wątek zaczęty przez: Salamon w Czerwiec 27, 2015, 05:59:42 am

Tytuł: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Czerwiec 27, 2015, 05:59:42 am
Intrygująca nazwa tematu. Ale o co chodzi?
Jak powinno wyglądać Lineage 3? Czemu GoD poszedł w złym kierunku? Czemu prawie każdy priv pada po niespełna 3, góra 6 miesiącach? Czego cholernie nienawidzisz na obecnych prywatnych serwerach a co chciałbyś na nich zobaczyć?

Zadaje wam te pytania, oraz zapraszam do pisania w tym temacie właśnie na temat powyższych problemów. Czemu? To swoją drogą.

Sam l2 zacząłem od c3 w 2005 roku, a gram do dziś, okazjonalnie ale gram. Kiedyś jak i dziś mam częściowo podobne i częściowo różne wymogi jeżeli chodzi o privy i to samo tyczy się aspektów które mnie dalej cieszą w tej grze, albo rozwiązań których nienawidzę.
Wymieniać można by wiele, każdy ma napewno swoją opinię na każdy jeden element który czyni tę grę taką jaka jest.
Z chęcią przeczytam opinie każdego, co można zrobić i jak można prowadzić serwer by ten zadowolił gracza (was), w jak największym stopniu.

Czemu o tym wszystkim piszę? Jestem ambitny. Od roku, półtora, myślałem o własnym serwerze, ale właśnie przez to że jestem ambitny nie biorę się za coś nieprzygotowany i nie mam zamiaru zostawić czegoś niedokończonego.

Wyobraźcie sobię serwer bez dualboxa, bez dotacji (jakiejkolwiek), z nowym, kompletnie nowym balansem, nowymi skillami i zedytowanymi starymi (oczywiście na nich bazując), tworząc w ten sposób wiele możliwości rozwoju postaci (coś ala Path of Exile), podnosząc skillcap tej gry który w większości przypadków ogranicza się do klikania f1. Serwer z nieliniowym systemem fabularnych questów które w większości zastąpią mozolne expienie (coś ala Tera Online), dodając do tego daily instancje na których opierałby się exp. Serwer gdzie opłaca się grać każdą postacią, ponieważ każda ma potencjał DD, oraz supporta zależnie od ścieżki rozwoju (patrz wyżej), serwer gdzie opłaca się tworzyć party i przyjmować do niego randomowych graczy którzy się po drodze nawinął.
Serwer na którym każda broń i zbroja jest wartościowa, gdzie nie trzeba skakać od C do A/S bo nie opłaca się krafcić. Serwer gdzie nie ma czegoś takiego jak zajęte spoty, ponieważ moby byłyby na tyle silne (ala Tera Online), że małej grupie zajęłoby 1/2 minuty na zabicie jednego.
Serwer z urozmaiconym systemem dropu, dopasowanego fabularnie do świata i mobów które się zabija (bez adeny czy innych przedmiotów ze zwierząt, gdzie adena czy buty/rękawiczki etc. dropiłyby z humanoidów które owe ubrania noszą).

Brzmi bardzo ambitnie, ale jest to możliwe do realizacji, jednak bardzo czasochłonne o czym mam świadomość. Kalkulując na zimno mógłbym coś podobnego zrobić do połowy następnego roku. Jedyną moją obawą jest to, jak światowe community (nie tylko polskie) przyjęłoby taki projekt.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi myślami. (lista rzeczy które zmieniłbym/dodał/etc. jest niepełna, są to tylko ogólniki moich zamierzeń czy planów)
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: JamesDoakes w Czerwiec 27, 2015, 06:04:53 am
dla mnie GoD poszedł w dobrym kierunku i chce mi się rzygać jak patrze na stare kroniki, 0 contentu, chujowe F1-pvp :D
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Czerwiec 27, 2015, 06:06:37 am
Oczywiście GoD rozwinął wiele rzeczy, ale dla wielu graczy w zły sposób.

Jeżeli chodzi o kronikę na której bym to wszystko bazował, myślałem coś ala hb/gracia.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: JamesDoakes w Czerwiec 27, 2015, 06:10:55 am
były już takie full-custom serwery i nikt się nimi nie interesował, bo 99% osób które gra dziś w L2 zna ta grę na wylot i skacze pomiędzy privami tylko dlapvp a nie fabuły czy nowych skili.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Czerwiec 27, 2015, 06:17:06 am
Jeżeli chodzi o zainteresowanie to właśnie z tym jest problem, nie jest mi też obcy problem 'znania gry na wylot'.
Z drugiej jednak strony osobiście nie widziałem żadnego serwera z tyloma edycjami jakie sam ewentualnie planuje. Tu nie wchodzi w grę edycja paru skilli, szansy na wejście itd, zedytowane byłoby wszystko, począwszy od skilli, możliwości rozwoju postaci (dwóch gladów mogłoby różnić się w 80%, jak w diablo 2, czarodziejek może być kilka i każda inna), po moby, drop, armory, bronie, system kraftu itd itp, z czego największą uwagę skupić by trzeba było na end game czyli siege, kluczowe rb, oli itd itd.
dzięki za wkład i czekam na inne opinie
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Shanique w Czerwiec 27, 2015, 11:01:30 am
W kronikach GOD+ dobre jest to, że skończyło się F1/F2 na pvp, dodali skille przy których w większości trzeba trochę pomyśleć, aby użyć ich w odpowiednim momencie, a nie na "palę", natomiast złe było to, że każda klasa miała te same skile (na szczęście potem to zmienili), bardzo złe było to, że wszystko wrzucili w instancje.
Moim zdaniem wszystkie expowiska i spowiska powinny być otwarte, przecież nie tylko na siege bywały pvp we wcześniejszych kronikach, głównie walczyło się o miejsce do expa/sp...
Jakkolwiek, samo XP/SP nie powinno zajmować wieki, powinno być z czymś związane przy okazji, jakiś Quest? Spoil? lub inne rozwiązanie, którego w L2 jeszcze nie ma ;)

Mam znajomego developera, z którym jakiś czas temu pracowałam nad podobnym projektem, niestety po kilku miesiącach mozolnej pracy i spędzonej nie jednej nocy zabrakło mu siły woli, aby go ukończyć, nad czym bardzo ubolewam, bo mieliśmy kilka naprawdę świetnych pomysłów :<
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: DzuDzak w Czerwiec 27, 2015, 12:12:55 pm
Oj oj oj Shanique pomimo ze dodali pre nowych skili po updatach od lindviora do nawet aktualnego patcha to i tak dodali lvl cap i po 1-2 skilach lukom z tego co pamietam dodali kilka rodzai strzal i boltow z roznymi dodatkowymi statystykami p atk atk spd dmg itpitd ale to wraz praktycznie sa podobne klasy gdzie wiekszosc skili jest tych samych. Magowie maja w godzie te same nazwy skili i roznica jaka moze ich odrozniac to rasowe skile w pasywach ewentualnie atrybutem ktory sobie zmienia. Jak dla mnie osobiscie to god najlepiej podchodzi bo pozostale to tak jakby powrot do przeszlosci. Gdyby ktos budowal L3 tobwg mnie najlepiej aby byla bazowana wlasnie na godzie nie koniecznie na odysei ale na ktoryms z ostatnich patchy.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Lipiec 08, 2015, 05:34:45 am
Reasumując czemu moim zdaniem i zdaniem graczy, których opinię czytałem, serwery nie wypalają bo:
-polityka dualboxa komuś nie pasuje (jest za mało/za dużo boxów)
-łączone z powyższym, nie ma komu buffować (możliwie mały online w różnych godzinach czy niechęć/trudności tworzenia party z obcymi), a npc buffer to już za szybki serwer
-boty
-dotacja
-nieogarnięta administracja odpierdalająca krzywe akcje
-nieodpowiadające raty lub kronika (bo za szybki, bo za wolny,bo w tej kronice to i tamto, bo ja wolałbym inną)
-bo mozolne questy, ciągle to samo, rzygam tymi subami/class questami itp itd.

idąc od góry
-dualboxa nie ma = przyjemność grania na pojedynczym koncie i zajmowania się swoją główną postacią
-zbalansowane klasy które nie potrzebują buffów innych do gry, co nie oznacza że da sie grać solo 24/7, nie ważne jakimi klasami gracie, im więcej ludzi w pt tym przyjemniejszy/łatwiejszy/szybszy exp, dropy i exp niezależny od ilości ludzi w pt co przekłada się na chętniejsze werbowanie do drużyny
-nowy zestaw skilli i balans, który wymusza od graczy interakcji z mobami, żaden bot nie ogarnąłby gry jakąkolwiek klasą po takich przeróbkach i praktycznie wyeliminowałoby to problem bot-farmerów
-zero dotacji na cokolwiek, serwer utrzymywany hobbystycznie, bez ryzyka nagłego załamania z powodu 'słabej dotacji'
-jak wyżej, serwer utrzymywany hobbystycznie = administracji zależy na jakości rozgrywki i na poziomie który serwer ma utrzymywać
-nie byłoby klasycznych rat, kronika bazowałaby na w miare nowej ale nie najnowszej z kronik (wielu ludzi jest przychylnych gracii), serwer byłby zaprojektowany, by expienie wymagało minimum 1/2 miesięcznego wkładu, gdzie w early/mid jak i w end gamie byłoby wiele celów do osiągnięcia i wiele rzeczy do zrobienia dla urozmaicenia rozgrywki
-zastąpienie wszystkich zjebanych mozolnych i przejedzonych questów nowymi, łatwiejszymi, mniej wkurwiającymi i bardziej wymagającymi, wzbogaconymi fabularnymi wątkami wiążacymi się z postacią (na klasy/skille)

Gdyby to ktoś inny miał coś takiego robić a ja patrzyłbym na to z perspektywy gracza, chętnie na to bym się pisał, szkoda mi tylko małego odezwu z tej strony, może będe musiał coś popisać po anglojęzycznych forach
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: driki w Lipiec 17, 2015, 10:36:48 pm
Niestety stało się coś na co jest mały wpływ, ludzie zmienili nastawienie do gry, z czegoś gdzie logowałeś się na chwilke czy nawet kilka godzin(co kto woli;d) zrobił się wyścig szczurów, oczywiście ze lepiej wspominam l2 za czasów c3-c4 bo czułem ze jestem częścią tego swiata, w L2 dało sie role-playować i masa osób odczuwała to samo co ja za tamtych czasów, obecnie próba robienia tego jest niszczona na każdym kroku, kiedyś wiedzialeś ze na server powiedzmy nawet 1500-2500 był 2 wielkie klany i one się scigały ze sobą jak to teraz bywa i ze reszta czyli większość to sredniaki jak ty, kupią buffki potem tp-ną się na spocik, pobiją mobki a moze znajda jakiegos typka z którym pogadają dłużej oraz stworzą party, to było piekne bo my tworzyliśmy ten świat bez parcia...

PvP owszem skillowsze w godz-ie lecz dalej myśle ze h5 było ostatnią i najbardziej "zbalansowaną" kroniką "starego" l2...
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Lipiec 18, 2015, 05:59:18 am
dlatego system ma wymusić nieefektywne granie powyżej 3-4 godzin dziennie i zachęcać do częstego odwiedzania i grania na serwerze jednak na krótsze chwile
zamysł jest taki, by powiedzmy robiąc standardowo 3 godziny 'expa', dostawało się x1 zamierzonego dziennego expa, ale przy grze 8 godzin, czyli prawie 3 razy dłużej, nie będzie możliwe zrobienie x3, a około x1.5, czyli expiąc 3x dłużej zrobimy tylko x1.5 więcej expa dziennie, to ma wyeliminować chęci ścigania się i zmniejszyć dystans pomiędzy casualem a CP. Zbyt wielką dominacje daje zgrane CP i nolajfienie 3x dłużej niż średni gracz, co nie przekłada się na zabawę dla żadnej ze stron, to ludzie muszą zrozumieć, ale by to odczuli, muszą pierw do tego zostać zmuszeni

trzeba przełożyć czas z expienia na inne aktywności typu handlowanie, udoskonalanie postaci (perki), udoskonalanie ekwipunku etc.
co zauważyłem po mmo, ludzie strasznie lubią udoskanalać swoje postacie, choćby dodatkowe bonusy były niskie

w każdym bądź razie, dzięki za udzielenie się w temacie, z czasem zobaczymy czy coś z tego wyjdzie, wtedy w praktyce będzie można sprawdzić trafność moich decyzji
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Sierpień 16, 2015, 03:46:31 am
Przez ostatni miesiąc poszerzałem swoją wiedzę na temat tego, co można zedytować, zmienić, ustawić i dodać poprzez edycje klienta czy samych plików l2j. Krótko z samych ciekawostek:

-mogę stworzyć nową klasę, z własną nazwą/kompletnym drzewkiem skilli która może zdobyć status hero w osobnej kategorii
(chciałem stworzyć dwie/trzy customowe klasy jak krasnal druid, krasnal mag(geomancer), krasnal wojownik a obecnego krafta zmienić pod tanka)
-jest około 100 animacji ataków/buffów/debuffów które nie są nigdzie wykorzystywane albo są to skille raidbossów które działają z postaciami
-mogę stworzyć nowe bronie, jak np dual axe (duale z siekierek)
-dać możliwość bufferom expić/dać im skille które robiłyby dmg mobom, ale nie postaciom
-stworzyć kilka nowych funkcji i sposobów działania skilli nieistniejących w standardowym l2 (skille za cp zamiast mp)
-edytować  nazwy itemów skilli, ich efekty, opis, dodawać nowe ścieżki enchantowania
-edytować nazwy i efekty obecnych SA broni na bardziej użyteczne
-edytować w pełni questy i ich tracking

Łącząc to wszystko i więcej, można by stworzyć nową odsłonę l2 z 30% nowym contentem i 50% zmienionym zostawiając 20% po staremu (lokacje/skille/animacje/moby).
Przy odpowiednich testach można stworzyć balans jakiego jeszcze nigdzie nie było.
Póki co studiuje możliwości i przy dobrych wiatrach niedługo zajmę się pisaniem archetypów klas i list skilli jakie dane klasy będą miały.

Możliwe że niedługo powstanie jakiś test serwer dla chętnych obejrzeć efekty mojej pracy.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: ozborn w Sierpień 16, 2015, 09:07:55 am
Brzmi ciekawie.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Dickert w Sierpień 19, 2015, 11:52:52 pm
Klepiesz to w Javie?

Nie da się wypracować balansu wśród 36 różnorodnych klas.
Zresztą balans to nie jest coś co można sobie zapisać na kartce czy w excelu i git. Na coś takiego trzeba by napisać algorytm np. grafowy, w którym określiłbyś szczegółowo zasady wg. których generowałby ci całą przykładową bazę, a biorąc pod uwagę multum czynników (setki?) napisanie czegoś takiego to już jest wyczyn. I nie jest to kwestia trudności kodu tylko przemyślenia jak to zbudować, a ponieważ czynniki są tak różne i skrajne skille/staty/przyrosty/ekwipunek  etc. etc. to bez wprowadzenia coraz to nowych rozwiązań (czytaj. custom - czyli coś czego ludzie nie lubią) tym bardziej jest to nie do osiągnięcia. Zresztą bez znajomości mechaniki gry to w ogóle nie ma racji bytu, a mechaniki nie znasz. formuł dostępnych nie ma, a to co sobie Wiesiek z Jackiem potestowali na koloseum można sobie w dupę wsadzić :).

Ludzie myślą, że to takie hop siup, balans, prosta sprawa. Jak czasem patrzę na GoD to o ile ten balans jest lepszy niż w starym L2 to zastanawiam się czy jak oni projektowali, niektóre setupy czy nie wpisywali po prostu w część kodu random() i nara, bo po co na to czas tracić.

Samo zdanie sobie sprawy jak wypracować rzetelny balans klas robi rozpierdol w głowie.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Archoon w Sierpień 20, 2015, 12:40:11 am
Mi w starym L2 chyba najbardziej podpasił bardzo rozbudowany craft. Nie znalazłem czegoś choć w 1/3 podobnego w żadnym innym MMORPG. Najbliżej był AION, ale i tak się chował do tego z L2.
W L2 itemy były epickie i nie chodzi o drop z big boss, ale o to że były masakrycznie trudno dostępne. Nawet C/B grade. Dlatego L2 dawało mi tyle radości i satysfakcji jak zdobyłem jakiś kolejny przedmiot. Pierwszy drop C Karmian Tuniki z moba, poskładanie B Avadon Seta, zakup Valhalli za górę Adeny i kilka innych tańszych przedmiotów. A potem składanie setów A i broni. Po zdobyciu każdego przedmiotu, nawet na 40 lvl ogarniała mnie radość, satysfakcja i zazdrość klanowiczów :D
A potem jak grając w AION, gdy scrafciłem TOP broń dla siebie to nie miałem już z tego nawet 1/3 satysfakcji jak z poskładania Avadon Seta na L2.

L2 miało genialny craft, itemy naprawdę o epickim znaczeniu już od B grade, i niesamowicie wielki i rozbudowany rynek i handel przedmiotami.
I co ważniejsze, już drop z mobka na lvl 5 (charcoal dajmy na to) był sprzedawalny, bo służył do craftowania S-grade (w olbrzymiej ilości). Czyli gracz na 5 lvl mógł już zarabiać niezłą kasę (jak na swój lvl), bo składający S-graty skupywali to hurtem w Giran.
A w innych MMORPG jak lvl cap był 60, to do 55 lvl wszystko co leciało z mobów było crap itemem. W L2 od początku nie było crapu. Rosła tylko skala potrzeb.

No i jeszcze coś. Rynek zbytu i craft opracowałem sobie do perfekcji. Znałem cenę i wartość każdego przedmiotu. A 1/3 czasu bycia online w grze spędziłem w Giran/Aden na craftowaniu, handlowaniu i rozmawianiu z ludźmi na chat ogólnym (pomoc, rady) czy klanowym. Byłem pro crafterem serwera... mimo iż mój main to SH. Zostawiałem włączonego kompa na noc z 4 BOXami-sklepami, a rano z wypiekami zaglądałem co się sprzedało i ile kraś zarobił na Craft-Store.
To był fenomen tej gry i od 2009 roku szukam MMORPG z czymś takim, ale z odświeżoną grafiką, interfejsem, itp... I dalej szukam, bo nie znalazłem.

Godzinami analizowałem strony z drop listami i spoilem. Opracowałem sobie arkusze Excela z craftem wszystkiego od B po S grade. Oglądałem mapki spawn spotów. Aby w Lineage 2 naprawdę dużo osiągnąć, to trzeba było wyjść z gry (sic! :D), a wchodzić na fora i czytać, wchodzić na strony WWW i gadać z ludźmi jak co i gdzie zrobić.
Lineage 2 to nie była tylko gra, to nie był tylko jakiś tam MMORPG. To był styl życia :P No może trochę się zagalopowałem, ale chodzi mi o to, że L2 nie kończyło się tylko i wyłącznie na byciu online w grze. To była też cała niesamowita otoczka jaka się roztaczała wokół tej gry.

I czegoś takiego oczekuję od Lineage 3 :)
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Sierpień 20, 2015, 06:02:07 pm
Klepiesz to w Javie?

Owszem. Wbrew pozorom jest to najłatwiejsza opcja jeżeli chodzi o tak duży zakres edycji plików i nie mówie tu o edycji html'ów czy xml'ów, a o funkcjach i sposobie działania skilli. Ludzie płaczą kiedy słyszą o l2j ponieważ próbuje ono imitować retailowe ustawienia, a to jest 15-20% niedopracowane, a właśnie ten odłamek różniący się od offa odstrasza ludzi od javowych serwerów. W moim przypadku jest na odwrót. Sam stworzę swoje środowisko praktycznie od podstaw więc java nadaje się do tego idealnie.

Nie da się wypracować balansu wśród 36 różnorodnych klas.

34. Zamysł jest by usunąć z gry kamalole a wprowadzić 3 nowe grywalne klasy. Poza tym, nie planuje ani nie śni mi się by skończyć to wcześniej niż do połowy następnego roku, nie mam zamiaru wypuszczać czegoś niedopracowanego.

Zresztą balans to nie jest coś co można sobie zapisać na kartce czy w excelu i git. Na coś takiego trzeba by napisać algorytm np. grafowy, w którym określiłbyś szczegółowo zasady wg. których generowałby ci całą przykładową bazę, a biorąc pod uwagę multum czynników (setki?) napisanie czegoś takiego to już jest wyczyn.

Samo stworzenie nowych skilli i edycja funkcjonalności (co ma robić dany skill) nie jest wielkim problemem, to właśnie fakt o którym piszesz zajmie najwięcej czasu. Dlatgo też jak pisałem wyżej, będzie to długo rozwijany projekt. Zamierzam też zedytować praktycznie wszystkie czynniki decydujące o charakterystyce postaci, jak bazowe statystyki HP/CP/MP co level oraz rzeczy jak STR/CON/DEX itd. Z czasem testów wyjdzie co jest zbyt silne, zbyt słabe, aż dojdę do jakichś standardów. To samo tyczy się skilli, ich siły, szansy wejścia, czasu trwania etc. Wszystko idzie pod nóż i każdy skill po kolei będzie analizowany i edytowany zależnie od tego na jakim levelu będzie uczony i do jakiej klasy będzie przypisany.

I nie jest to kwestia trudności kodu tylko przemyślenia jak to zbudować, a ponieważ czynniki są tak różne i skrajne skille/staty/przyrosty/ekwipunek  etc. etc. to bez wprowadzenia coraz to nowych rozwiązań (czytaj. custom - czyli coś czego ludzie nie lubią) tym bardziej jest to nie do osiągnięcia.

Jak wyżej. Co do 'nowych rozwiązań' czyli customów, to właśnie na tym opiera się prawo bytu tego projektu. To ma być coś nowego, to ma być coś customowego, ale nie jak na dotychczasowych serwerach, 'bo pozmienialiśmy 10 skillów', 'bo zmieniliśmy kilka rb', 'bo dodaliśmy kilka custom itemów'. To ma być nowa odsłona z przemyślanym i przebudowanym balansem i nie tylko jeżeli chodzi o pvp, ale również pve czy jak pisałem questy, sposoby expienia (nie tylko klepanie mobów 24/7 itd).
Jest to również możliwe do osiągnięcia, nawet nie jest to tak trudne, jedynie czasochłonne i wymagające licznych testów.

Zresztą bez znajomości mechaniki gry to w ogóle nie ma racji bytu, a mechaniki nie znasz. formuł dostępnych nie ma, a to co sobie Wiesiek z Jackiem potestowali na koloseum można sobie w dupę wsadzić :).

Mylisz się pod kilkoma względami. Formuły istniejące w grze znam w 95%, są takie o których zapewne nie masz pojęcia i zdziwiłbyś się co jestem w stanie stworzyć. Formuły te definiują mechanike gry więc znając jedno wiem jak to się wszystko kręci. Do tego można je łączyć jeżeli wie się jak, a to stwarza wiele możliwości edycji i otwiera horyzonty dla mojej pomysłowości by grę urozmaicić. I nie, nie polegam na żadnym testowaniu na koloseum 1 vs 1. Takie wyniki są nieadekwatne i nie takim sposobem mam zamiar to balansować.
Tak na marginesie dla przykładu. Gdybym chciał mógłbym zrobić z l2 non-target mmo. Poważnie.

Ludzie myślą, że to takie hop siup, balans, prosta sprawa. (...)
Samo zdanie sobie sprawy jak wypracować rzetelny balans klas robi rozpierdol w głowie.

I jak pisałem również wyżej, zajmie mi to minimum pół roku jak nie więcej, zależy czy zrekrutuję parę osób w ramach wolontariatu  :D

Zależnie od tego czy wyjdą mi jakieś nieplanowane sprawy życiowe, do końca roku powinien wstać test serwer z zarysem tego co będzie.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: ozborn w Sierpień 20, 2015, 06:37:07 pm
Cytuj
Gdybym chciał mógłbym zrobić z l2 non-target mmo. Poważnie.
Zrób, a otworzysz nowy rozdział w świecie L2.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Stefan00 w Sierpień 21, 2015, 02:41:32 pm
Archoon masz racje. Gospodarka w l2 jest jedyna w swoim rodzaju. Najgorszym problem gospodarki l2 są donate coiny  i inne gówna. Jak dla mnie to jednak nie dota jest problemem ( oczywiście z głową) lecz wrzucenie na rynek tego syfu. Ktoś ma kase niech sobie dotuje, serwery też musi być z czegoś utrzymany ale nie róbmy z dc waluty. Adena, enchanty itp. to wystarczająca waluta. Należy dc zrobić itemami bez możliwości wymiany pomiędzy graczami.
Co do pvp. W l2 nie jest problemem f1 f1 f1 +pvp tylko wytrzymałość postaci. Moim zdaniem należy podnieść jedynie cp hp m def i p. def. To wydłuży nam możliwości użycia f 2 f3 itd. Wzbogaci rozgrywkę i ludzie zaczną używać debuffów.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Sierpień 21, 2015, 05:04:32 pm
Serwer w zamyśle ma stać bez jakiejkolwiek dotacji w ogóle, więc nie będzie problemu donate coinów  8)

Do tego planuje zrobić to samo o czym mówisz, wydłużyć czas walki zwiększając hp/cp, redukując siłe skillów bądz wydłużając czas rzucania skilli, która opcja będzie najlepsza jeszcze nie wiem, możliwe że wszystko po trochu.

Obecnie jest zbyt duża dynamika gry, na full buffie postacie biegają jak króliki, walka trwa kilka sekund, jeżeli dostanie się 2 kryty od łucznika bądź magic kryt od maga, tak napewno to nie będzie wyglądać.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: składak w Sierpień 21, 2015, 06:13:32 pm
Ciekawy pomysł z tym l3. Zawsze chciałem żeby krasnal dostał jakaś klasę pod pvp;] . Mógłbyś dorobić trochę aoe skilli non-target jak jest możliwość bo tego mi zawsze brakowało w l2. Farma to durne f1 f2. Będe zaglądał i chętnie pobiegam po-testuje jak już będzie co. Pomysł bardzo oryginalny i interesujący i życzę ci powodzenia;]
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: JamesDoakes w Sierpień 22, 2015, 12:01:06 am
skille non-target istnieją w l2 od dawna, więc nie widzę tu czegoś odkrywczego :D
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: darkmelody w Sierpień 22, 2015, 12:12:43 am
Serwer w zamyśle ma stać bez jakiejkolwiek dotacji w ogóle, więc nie będzie problemu donate coinów  8)

Do tego planuje zrobić to samo o czym mówisz, wydłużyć czas walki zwiększając hp/cp, redukując siłe skillów bądz wydłużając czas rzucania skilli, która opcja będzie najlepsza jeszcze nie wiem, możliwe że wszystko po trochu.

Obecnie jest zbyt duża dynamika gry, na full buffie postacie biegają jak króliki, walka trwa kilka sekund, jeżeli dostanie się 2 kryty od łucznika bądź magic kryt od maga, tak napewno to nie będzie wyglądać.
A czy ludzie kiedyś nie narzekali, że l2 to tylko f1 grając OL, czy zealot i frenzy na destro i spamowanie f1 f2 non stop? Zbyt duża dynamika gry? gdzie to słyszałeś? Dynamika pvp to jest atut a nie wada.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Sierpień 22, 2015, 05:32:22 am
Dynamika to nie atut kiedy możesz zejść na 2 albo 3 hity z krytów albo magic krytów. To jest wadą jeżeli chodzi o dynamike w obecnym i tu podkreślam obecnym l2. Zbyt mała dynamika również by ssała jak sam pisałeś z powodu bardzo ograniczonego asortymentu skilli (nie wyobrażam sobie bić coś dłużej niż minute jednym skillem.

Zmiana dynamik (spowolnienie)i na mojej odsłonie będzie jednak miała uzasadnienie. Będzie bowiem od 4 do 8 skilli które naprzemiennie będzie trzeba używać i to w odpowiednich momentach dlatego logicznie wydłużyć muszę czas walki.

Będą skille i kontrskille umoźliwiające odbicie, uniknięcie bądź zredukowanie siły ataków przeciwnika bądź debuffów. Taki LoL w zwolnionym tempie.

A propo skilli non target, są od dawna ale jest to bardzo mały odsetek dlatego wydaje się jakby ich nie było.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: JamesDoakes w Sierpień 22, 2015, 05:55:56 am
w God1 do glory days, dwa party w end game biły się po 10-20 minut zanim pvp się ostatecznie rozstrzygało, ew. któraś strona zjebała z użyciem kluczowych skilli i trwało to krócej. Po lindviorze dmg drastycznie wzrósł i pvp było o wiele krótsze ale też bardziej wymagające, a na dłuższą metę też ciekawsze, bo małe błędy decydowały o przegranej całego pt.

Nie ma to oczywiście, żadnego odniesienia do starych kronik bo tam pvp i klasy to jakiś nieśmieszny żart i wrak poprzedniego stulecia :D
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: darkmelody w Sierpień 22, 2015, 12:32:16 pm
Dynamika to nie atut kiedy możesz zejść na 2 albo 3 hity z krytów albo magic krytów. To jest wadą jeżeli chodzi o dynamike w obecnym i tu podkreślam obecnym l2. Zbyt mała dynamika również by ssała jak sam pisałeś z powodu bardzo ograniczonego asortymentu skilli (nie wyobrażam sobie bić coś dłużej niż minute jednym skillem.

Zmiana dynamik (spowolnienie)i na mojej odsłonie będzie jednak miała uzasadnienie. Będzie bowiem od 4 do 8 skilli które naprzemiennie będzie trzeba używać i to w odpowiednich momentach dlatego logicznie wydłużyć muszę czas walki.

Będą skille i kontrskille umoźliwiające odbicie, uniknięcie bądź zredukowanie siły ataków przeciwnika bądź debuffów. Taki LoL w zwolnionym tempie.

A propo skilli non target, są od dawna ale jest to bardzo mały odsetek dlatego wydaje się jakby ich nie było.
To ty chyba wgl na pvp w GoD nigdy nie byłeś :P W od interlude do h5 pvp może polegało na kilku hitach. W GoD tak nie jest.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Sierpień 22, 2015, 10:52:09 pm
To ty chyba wgl na pvp w GoD nigdy nie byłeś :P W od interlude do h5 pvp może polegało na kilku hitach. W GoD tak nie jest.
Owszem, nie grałem na god ani nie zamierzam, ale filmiki podpatruje szukając inspiracji. Celuję w grono odbiorców którzy nie grali albo nie grają na god.

Parę newsów a propo planowanych edycji i różnorodności w wyborze klas i ich rozwoju:

-Większość profesji będzie miało wybór pomiędzy specjalizacją w broni, czy chcesz walczyć swordem/bluntem/etc. przykładowo mag może mieć możliwość rozwoju specjalizacji w dwuręczne bronie magiczne, lub magiczne blunty/swordy + tarcza

-przedmioty będą miały wymagania co do STR/DEX/INT itd, będą specjalne setupy broni i zbroji dla danych klas które pewne statystyki będą miały wyższe zależnie od ścieżki rozwoju
wybieram SH, szkole się w inteligencji (INT) dzięki czemu jestem w stanie założyć bardziej wymagającą broń magiczną, mogę też szkolić się w mentality (MEN) i założyć seta dającego więcej odporności różnego rodzaju

-możliwe że pewnym przedmiotom przypiszę specjalną umiejętność, czy to pasywną, czy trigger, czy aktywną, dotyczy to i armorów i broni (podobne rozwiązanie jest w Guild Wars 2 gdzie skille są zależne od broni)

Na odpowiednim poziomie, jeżeli komuś nie spodoba się jego ścieżka rozwoju, będzie mógł zmienić specjalizacje na inne robiąc odpowiedniego questa/instancje czy cokolwiek innego, prawdopodobnie będzie to jednorazowa możliwość, coś ala 'reset skilli' znany z innych gier.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Wrzesień 07, 2015, 06:42:01 am
Mały update co do rozwiązań które szykuje, a które jeszcze muszę przedyskutować, jednak zapraszam też do oceniania i ewentualnego negowania lub odwrotnie, chwalenia tych idei.

Klasy jak bd czy sws nie miałyby standardowych songów i dance, a byłyby to skille toggle, które działałyby w obrębie wokół tego 'supportu'. Można by nazwać takie skille 'aurami', jakoże wymagałoby to od graczy trzymania się blisko bd'ka czy sws'a by dostawać od niego buffy (np 500-600 jednostek), wtedy te postacie musiałyby wybierać jaki dance/song chcą aktualnie używać z danej puli, np: można mieć aktywnego albo dance of warrior, albo fury etc, albo songa vitality albo na regen HP.

Dałoby to pole do popisu tym 'supportom' i mały skillcap w używaniu tych skilli. Zależałoby to też od ludzi i setupu z którym gra, czy broni innych supportów i daje im dance na casting speed, czy broni nukerów i daje 'aure' na m.atk.

Dzięki temu również milej widziane będą party z większą ilością bd/sws niż 1 na party, czyli 2x bd, 2x sws, 4x dd i pp/ee/se/wc/ol/bish

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kolejną rzeczą jest wywalenie DYE ze sklepów i zrobienie ich itemami questowymi na 40/60/76 lvlu dające +5 -0 staty.
O co tu chodzi? Pisałem wcześniej że niektóre przedmioty miałyby wymagania co do STR/DEX itp, mogłyby mieć specjalne dodatki lub skille które działają jedynie jeżeli twoja postać ma minimum 50 dexa. Wtedy klasy mogłyby mieszać swoje staty i wybierać jaką ścieżką chcą pójść. I nie byłaby to kwestia taka oczywista. Można byłoby nawet spotkać glada z +5 intem czy +5 witem. Czemu?

Cały system opierałby się na zmienieniu dodatkowych statów za każdy dodatkowy punkt w staty jak DEX/STR etc. Czyli jeżeli wojowie mieliby niski wit, jeżeli dadzą sobie dye do wita, ich casting się drastycznie zwiększy, pozwalając użyć kilku magicznych skilli które mają o wiele szybciej i zredukowaliby szansę na anulowanie castowania. Z drugiej strony mogą iść full siłe.

To rozwiązanie również wiąże się z kolejnym dodatkiem. Pisałem już parę razy że chcę podnieść skillcap w tej grze, stworzyć nowe skille i ogólnie wydłużyć castowanie wszystkich skilli etc. Istniałyby skillę pozwalające przerywać skille channelowane, jak i te zwykłe, które miałyby powiedzmy 3 sekundy cast time. Jeżeli ktoś byłby wystarczająco szybki by zauważyć was castujących skilla, mógłby użyć counter skilla do przerywania castowania. Dlatego też nawet wojowniczym klasom przydałby się wit.

Nie byłoby ograniczeń, każda klasa mogłaby dodać +5 do wszystkiego, łącznie +5 do trzech atrybutów. Mogłoby się wydawać że magowie dla przykładu zrobią +5con+5wit i +5int, ale z drugiej strony pewne przedmioty jak i staty odblokowywałyby się dopiero po dodaniu +5 do dexa czy STR.

Oczywiście jeżeli nie spodoba nam sie nasz build, można byłoby go anulować i wymienić na inny, za odpowiednią sowitą opłatą lub robiąc odpowiedniego questa, jednorazowego bądź wielorazowego, zależnie jak to wykombinuje.
Generalnie to dość skomplikowany system i napewno nie byłby łatwy do zbalansowania tak, aby każda 'ścieżka' rozwoju atrybutów, każda kombinacja na każdej klasie miała ręce i nogi i różniła się nieco od drugiej.


Kombinuje jak koń pod górkę ale to, co chce osiągnąć to możliwość wielowątkowego rozwoju postaci. Tak by nawet dziesięciu gladiatorów mogło się od siebie różnić czymś wyjątkowym.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: 2stowa2 w Wrzesień 07, 2015, 12:07:56 pm
podoba mi sie ten pomysł z sws i bdkiem :) lineage 3 z nowa grafiką, reszta po staremu z kilkoma usprawnieniami i jazda na farme  :afro:
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: MastJedi w Wrzesień 07, 2015, 05:26:17 pm
Salamon, ciekawe masz pomysły i fajnie sie zapowiada.

Tylko jedno pytanko - wszystkie gry z własną gospodarką, klasami i takimi tam pierdołami to są gry MATEMATYCZNE. Wszystko opiera się na wzorach (czasami dość skomplikowanych) właśnie dla zrównoważenia rynlu, czy klas. Masz matematyka w swoim zepole?

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: JamesDoakes w Wrzesień 07, 2015, 06:53:58 pm
Klasy jak bd czy sws nie miałyby standardowych songów i dance, a byłyby to skille toggle, które działałyby w obrębie wokół tego 'supportu'. Można by nazwać takie skille 'aurami', jakoże wymagałoby to od graczy trzymania się blisko bd'ka czy sws'a by dostawać od niego buffy (np 500-600 jednostek), wtedy te postacie musiałyby wybierać jaki dance/song chcą aktualnie używać z danej puli, np: można mieć aktywnego albo dance of warrior, albo fury etc, albo songa vitality albo na regen HP.
masz już toggle aury w GOD+ i imo Iss czyli połączenie wszystkich bufferów wygląda pod każdym względem ciekawiej niż buff bot który biega za resztą party jak pies :D swoją drogą taki system buffowania jest w archeagu, tyle, że tam "śpiewasz" bufffy i możesz chodzić/używać w miedzy czasie paru innych skilli.
Istniałyby skillę pozwalające przerywać skille channelowane, jak i te zwykłe, które miałyby powiedzmy 3 sekundy cast time. Jeżeli ktoś byłby wystarczająco szybki by zauważyć was castujących skilla, mógłby użyć counter skilla do przerywania castowania.
w GOD+ masz skille do przerywania casta i cały komplet pushów/knockbacków/debuffów które też przerywają cast

Oczywiście jeżeli nie spodoba nam sie nasz build, można byłoby go anulować i wymienić na inny, za odpowiednią sowitą opłatą lub robiąc odpowiedniego questa, jednorazowego bądź wielorazowego, zależnie jak to wykombinuje.
zobacz sobie jak to zrobili w archeagu, masz pule skillsetów, wybierasz sobie z nich 3 i definiujesz w ten sposób swoją klasę i jej charakterystyczne umiejętności. W każdej chwili możesz sobie zmienić set na inny.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Wrzesień 08, 2015, 05:51:12 am
Jeżeli chodzi o matematyka, jest to moja skromna osoba, co prawda rzuciłem studia ale studiowałem inżynierie materiałową (jestem technikiem budownictwa). Jeżeli chodzi o cokolwiek, to jest to moja skromna osoba. "Zespołem" może pochwalić się projekt nastawiony na zarobienie więc inwestuje się w ludzi, ja takiego nastawienia nie mam, z chęcią wezmę do 'zespołu' ludzi, którzy widzą w tym przyszłość i chcą dorzucić swój grosz, jeżeli zostane sam, nie szkodzi, jestem w stanie to zrobić samemu, jednak termin jak już wiele razy pisałem, to najwcześniej koniec wiosny.

Jeżeli chodzi o god'a, muszę postudiować co oni tam ciekawego pododawali i gdzie rozwiązali to dobrze, jako że nie grałem na tej kronice. To samo z innymi grami, podpatruje rozwiązania z innych mmo w miarę możliwości wprowadzania takich zmian.

Jeżeli ktoś ma konkretne pomysły niech nie krępuje się napisać o nich, napewno je rozważe i ewentualnie poprawię biorąc pod uwagę to, co sam szykuje.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: impos89 w Wrzesień 09, 2015, 10:17:29 am
Lineage 2 to żywy trup wleczony przewlekłą chorobą objawiającą się tym, że nc jeszcze na tym zarabia.
Od strony klienta - silnik graficzny, który dawno powinien zostać pogrzebany. Biblioteki, które wykorzystuje. to też kiepścizna. Problem z obsługą sieciową, której implementacja pozostawia wiele do życzenia. Geo i patchfinding, który nie jest i nie będzie zbliżony do dzisiejszych rozwiązań.

Rozwiązania, które sugerujesz to utopia. Ładnie brzmią. Mogą mieć sens ale rozgrzebanie l2 tylko dlatego, żeby stworzyć własnego moda... Nie tędy droga.
Model gracza też się zmienił na przestrzeni lat. Rynek MMO niestety nie jest już taki jak kiedyś.

Łatwiej, szybciej i przyjemniej będzie stworzyć nowy twór oparty mechaniką i zamysłem do pierwowzoru niż bawić się w dłubanie w kodzie.

Owszem można wykorzystać serwer l2j i wyciągnąć z niego to co się przyda. Zaimplementować od nowa ruch sieciowy i wybrać implementacje tego co się przyda. Javowy serwer z powodzeniem może pociągną. Samego klienta można zrobić od podstaw. Kwestia grupy zapaleńców i po 3-5 latach będzie można wyjść z produktem do ludzi.

Nie myśl, że neguję twoją ideę. Znam jednak l2 na tyle dobrze od strony implementacji i siedziałem w tym na tyle długo, żeby w Twoim interesie móc zaproponować lepsze rozwiązanie.

Na koniec mogę ci zaproponować abyś zerknął na projekt Valdaron, którego stronę znajdziesz na facebooku. Robią custom serwer nastawiony na role play dla baaardzo wąskiego grona zainteresowanych. Przerobili już sporo rzeczy w kliencie i jest to projekt trochę zbliżony zamysłem do twojej wizji.
Warto zobaczyć jak to wygląda.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Salamon w Wrzesień 20, 2015, 03:48:17 pm
Właściwie nc zarabia więcej na L1 i na nim się zapewne skupia. Ale jeżeli chodzi o l2 trzeba przyznać ci wiele racji w wielu punktach, silnik, grafika, optymalizacja, to wszystko leży porównując do obecnych produkcji, ale nie mam w planach tworzyć nowej gry od podstaw, nie jestem developerem gier i nie mam zamiaru pracować nad czymś tak ogromnym i czasochłonnym by przez kolejne pare lat to dopracowywać. L2 jest tą grą do której wracam najczęściej i tym mmo które wspominam najlepiej, pomimo upływu lat, dlatego pluje nc'softowi w twarz że tak zjebali i poszli (imo) w złym kierunku ze zmianami.

Jeżeli chodzi o valdaron, cóż miałem styczność z wieloma osobami próbującymi wymuszać roleplayowanie w l2 i nigdy się to dobrze nie kończyło.


GARŚĆ UPDEJTÓW I NOWOŚCI! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zastanawiam się nad pewnym rozwiązaniem po przeczytaniu pewnego komentarza o classicu.
Co jeżeli podzielić klasy na 4 cechy, melee, mage, agility i support? Chodzi o podział do wyboru subklas. Jeżeli dla przykładu mamy glada, jako subklase mógłby on wziąć tylko klase ze swojej kategorii (melee), czyli jakiegoś tanka, wl, tyrka, destro. Tylko teraz sekretem jest czemu tak miałoby być? Chodzi o specjalizacje postaci (czyli obecne certyfikaty po subklasach). Tylko że nie byłby to OP celestial ani nic z tych rzeczy, a pasywne bonusy dla twojego maina zależnie od tego jaką subklase wziąłeś. Dla przykładu gdyby ktoś gladem zrobił paladyna, jego main dostałby pasywny p def i więcej by się leczył z każdego źródła. Gdyby był to dla przykładu elfi tank, mógłby dostać kubika leczącego na niskim lvlu.
W tym rozwiązaniu chodzi o kilka rzeczy. Jedną jest specjalizacja twojej głównej postaci. Nie możesz wojownikowi kazać uczyć się bycia magiem, jest to bez sensu. Kolejną jest to, by gracz wybierając swoją postać już na początku wiedział jakim typem postaci będzie grał, jaka ścieżka pasuje do niego (melee, mage, agility, support). Kolejnym plusem tego wyboru jest posiadanie już sprzętu dla danego stylu gry. Grając gladem i krafcąc D/C/B/A mamy zapewniony sprzęt dla swojej suby o który nie musimy sie już martwić (z wyjątkiem broni, która dla wielu klas jest inna).

Main jak i subklasa mogłaby być wbita do 85 lvla. Bonusy te nie byłyby zbyt znaczące (mieszczące się w przedziale 5-10%) więc w razie braków danych klas w sytuacji kiedy wasz klan idzie na rb/wara wasza subka będzie prawie tak samo dobra jak oryginał.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kolejną rzeczą są specjalizacje w enchantowaniu skilli. Jeżeli dążę do tego, by ta sama klasa różniła się pod wieloma względami w zależności od tego jak jej właściciel ją rozwinie, wdrążyć można specjalizacje w skillach.
Skille miałyby dodatkowe efekty przy enchantowaniu, zamiast typowego siła/czas trwania/szansa wejścia/siła elementu
Teraz dla przykładu. Dla klas wojowniczych, taki gladiator, który już z poziomu skilli mógłby wybrać czy chce chodzić w light armorze i mieć szybszy cast time skilli i reuse (ogólna koncepcja mobilnego glada), mógłby dodatkowo enchantować blasty i slashe na zasięg/cast time/czy reuse, a siła wzrastałaby samoczynnie. Z drugiej strony mógłby je też enchantować na dodatkowe efekty jak stun z blasta (ala classic) czy inne. Wszystko zależnie od tego co chce w walce robić, czy nawalać skillami co popadnie czy mieć większy wybór status efektów.
Dla dagerów byłyby to np specjalizacje na dany typ armoru. Dager enchantując swoje blowy na specjalizacje vs robe, zwiększałyby szansę wejścia blowa/szansę lethali etc. Analogicznie vs light i vs heavy.
Klasom magicznym siła elementu w skillach rosłaby samoczynnie tak samo jak siła skilli innych klas, również tak samo miałyby do wyboru dodatkową szansę na różne status efekty. Klątwy, osłabienia, trucizny, bleedy etc. Oczywiście byłyby też skille klas które można byłoby enchantować typowo na power skilla.

Przy takim rozwiązaniu nie ma typowej odpowiedzi co enchantować pierwsze i na co. Wszystko zależne jest od tego jaką ścieżkę obierze dana postać. Jakie dye wybierze, jaką specjalizacje swojej klasy itd. W ten sposób można komplikować i mnożyć możliwości rozwoju postaci i sprawić, by nawet 10 gladów miało w połowie inny setup od swojego rywala.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: tomas44 w Wrzesień 22, 2015, 05:41:22 pm
Salomon, a nie lepiej założyć serwer, taki jak stara dobra aria?. Wybrać kronike Gf czy H5, ustawić raty x15 i co 6-8 miesięcy robić wipe?. Prawdę powiedziawszy, to z chęcią bym zagral na takim serwerze, bez gm shopu i bez buffera z class masterem i z ratami x8-x15, plus co kilka miesięcy wipe.
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Noc w Grudzień 04, 2015, 11:13:23 pm
BTW L3 oraz Aion 2 w/g plot koreańskich serwisów mają zostać zapowiedziane po premierze Lineage Eternal, we will see

co do tego czemu czemu w/g niektórych GoD poszedl w złym kierunku - powód jest tylko 1 - insty i nic poza tym
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: PepsiQQ w Grudzień 05, 2015, 03:22:08 am
BTW L3 oraz Aion 2 w/g plot koreańskich serwisów mają zostać zapowiedziane po premierze Lineage Eternal, we will see

co do tego czemu czemu w/g niektórych GoD poszedl w złym kierunku - powód jest tylko 1 - insty i nic poza tym
l2 oby nie przed 2019, zeby to min. na dx12/unrealu 4.5 robili
Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: gover w Lipiec 08, 2016, 10:39:40 pm
Wiem - odgrzebuję stary wątek - ale może coś się dalej dzieje? Na sentymenty mnie wzięło ;] Jako że w zasadzie najciekawszą zawartością tego tematu są posty "jak zmieniłbyś l2", chciałbym pociągnąć go dalej w tym kierunku. Pod kątem "jak zmieniłbyś l2" mam namyśli kroniki sprzed GoD - bo tej nie znam zbyt dobrze.
Salamon pomysły bardzo fajne - i w zasadzie większość mocno mnie przekonuje.
Szczególnie podoba mi się pomysł z DYE i możliwościami SWS i BD.

Dorzucam swoje pomysły i zalążki pomysłów.
1) Skille bezużyteczne z pierwszych profesji. W zasadzie każda klasa ma jakieś skille które na 2-giej profie stają się po jakimś czasie bezużyteczne. Może coś z nimi zrobić? Nie mam jeszcze w zasadzie pomysłu na to jak to wykorzystać - może coś na zasadzie "sprzedania" starych skilli, żeby "kupić" jakieś ulepszenia do obecnych skilli lub jakiś skilli na zasadzie augmentu nie broni, a samej postaci? (czyli np takie przeistoczenie power shota w jakiś chance skill zadający mały dodatkowy dmg?

2) Odnośnie SWS i BD. Toggle skill - bardzo fajny pomysł. Zrobiłbym wręcz ograniczenie ilości toggli jednoczesnych w zależności od tego czy SWS jest w party czy solo. Czyli jeśli jest solo - to ma możliwość odpalenia kilku songów. A jeśli w party to np tylko 1 czy 2 (może za ekstremalnie). To samo jeśli chodzi o innych bufferów, toggle byłyby spoko - też np z jakimiś ograniczeniami. Np jeśli będzie za dużo buffów podtrzymywanych naraz to wtedy dany buffer nie ma możliwości leczenia innych. Wpłynęło by to na konieczność dzielenia się rolami (jeden SE party będzie healerem, a drugi bufferem). Jest tylko kwestia tego, że niektórzy bufferzy mają pt buffy a niektórzy pojedyncze - więc tutaj by trzeba było to rozwiązać. Natomiast idea jest taka, żeby buffowanie zaczęło być większym elementem taktycznym.

3) Random - w jednej z gier przeglądarkowych zwróciłem uwagę na mechanizm, który całkiem zgrabnie wymusza interakcję pomiędzy graczami. Tj. losowo gracze mają inne zasoby surowców - nadal nie jest niemożliwe pozyskiwanie pozostałych surowców - jednak mając np zasoby danego kruszcu na swojej mapie mamy znacznie większe możliwości pozyskiwania tego surowca, niż surowców których zasobów nie posiadamy. To wymusza tam interakcję i handel, a jednocześnie o dziwo nie spowodowało "tworzenia boxów".

Być może taki mechanizm byłby wstanie mocno odświeżyć oblicze l2. Np. dana postać może mieć znacznie większy talent do niektórych rzeczy. Nie wiem czy tę zależność by wykorzystać do craftu i spoila (choć przypuszczam że mogłoby to być jakieś rozwiązanie by bardzier rozpowszechnić craft i spoil - powód w następnym punkcie) czy do zupełnie innych rzeczy - jest to tylko jakiś zalążek pomysłu, który być może ktoś będzie w stanie bardziej rozwinąć.

4) Adena - raczej na większości serverów spotkałem się z mocnym spadkiem wartości adeny wraz z rozwojem gry. Myślę, że tutaj też można sporo podziałać w tym temacie. Nie wiem jak tutaj by do tego najlepiej podejść, ale może jakieś rozwiązanie typu brak adeny z zabijanych mobów, a zdobywanie adeny tylko przez sprzedaż materiałów z dropu? Należałoby wtedy zapewne zwiększyć wartość danych materiałów w NPC shopach. Natomiast zależność - im wyższy lvl mobów tym więcej materiałów raczej dość przewidywalnie się zachowuje. Alternatywnie pozostawiłbym jedynie adenę z RB (wręcz na zasadzie, że po zabiciu RB pojawia się skrzynia, którą trzeba otworzyć :P) Przypuszczam, że to zwiększyłoby możliwości handlowe. Np co bardziej sprytny osobnik, przez żonglowanie materiałami przez handel wymienny może sprawić że zarobi trochę więcej adeny. Jedyną obawę mam, że zwiększyło by to znacznie boxowanie spoila, jako maszynki do pieniędzy - więc przypuszczam, że tutaj też trzeba by było znaleźć jakieś rozwiązanie.

5) SSy, SpS i BSpS. Może byłoby to zbyt drastyczne, ale... pozbyłbym się tego. To od razu wywołało by ten efekt "zmniejszenia dynamizmu gry". Może nie usuwałbym tego całkowicie fizycznie z gry, ale mocno ograniczyłbym ich ilość - tak by stały się one towarem mocno luksusowym i unikalnym. Wywaliłbym możliwość crafcenia, no i wywaliłbym ze sklepów. Alternatywnie dodałbym jakieś małe ilości do dropu z RB. Wtedy np. podczas wojen, mogą one stać się ważnym elementem taktycznym.

Jednocześnie zmieniłoby to oblicze craftu. Crafty pozostałyby stricte do ekwipunku - a nie jako maszynka do produkcji ssow.



Myślę, że IMHO wątek typu "co zmieniłbyś w l2" daje całkiem sporo frajdy, dlatego zachęcam do kontynuacji ;]


Dodatkowo: (dorzucam nieco swój zmodyfikowany post sprzd kilku lat z innego wątku - gdyż całkiem dobrze pasuje tutaj)

1. System zawodów  - tj obecnie krasnoludzi sa skazani tylko na kowalstwo i zbieractwo. Otoz wprowadzilbym system zawodow. Polegaloby tona tym, że kazda z klasmoglaby byc np kowalem czy zbieraczem czy kims innym, zaleznie od tego kto jaki zawod woli. Z tym ze np krasnolud miałby większy talent w kowalstwie, elfy np latwiej w zielarstwie, orkowie w zbieractwie, ludzie w wedkarstwie, delfy w eliksirach - z tym ze te zaleznosci to raczej do konca sam nie wiem czy tak pasuje :) Zasada jednak byłaby taka, że w przypadku wywalenia dropu adeny, alternatywne możliwości zarabiania (poza koxaniem) opierałyby się o zawody.

proponowane przeze mnie  przykładowe zawody:

 - kowal (craft broni i zbroi oraz bizuterii)
 - zbieracz (spoil)
 - zielarz (czyli common craft bez ozdób na głowę)
 - rybak (czyli tak jak jest obecnie, ale bez możliwości craftu innych niż bardziej złożonych recept "rybnych")


2. Proponowana modyfikacja klas krasnoludow:
 - Warsmith - nieco podrasowanie summonów + ewentualne dodatkowe skille - czyli glowna zmiana to dostosowanie postaci pod  poważniejsze PVP,
 - Bonty Hunter mialby usunietego spoila (spoil zarezerwowany dla zawodu zbieraczy), ale zyskalby unlocka, poisona, sand bomb czy trick itd. w taki sposób, że stałby się klasą typu łotrzyk , jednak walczący tylko za pomoca mlota lub topora lub wloczni - czyli takze modyfikacja klasy pod pvp,

3. System zmeczenia - dodatkowy pasek obok hp, cp i mp ktory odpowiadalby za zmeczenie postaci. Jesli pasek spadlby do 30% obniza sie np atk speed i patk (dla magow cast i matk). To takie odniesienie do tego, by wymusić krótsze cykle gry wśród graczy. Jednocześnie, jeśli dany gracz nie ma ochoty odpocząć od gry, może się zregenerować w mieście spędzając czas na rękodziele w zależności od zawodu.


Tytuł: Odp: Lineage 3
Wiadomość wysłana przez: Naito w Lipiec 09, 2016, 12:22:47 am
Wyobraźcie sobię serwer bez dualboxa, bez dotacji (jakiejkolwiek)

Bez dualboxa potrafię, ale bez jakiejkolwiek dotacji niestety już nie :P