No dobra, mam wolną chwilę i w sumie nie zaszkodzi czegoś skrobnąć, zawsze komuś się może przydać. Odpowiedź poniższa jest pod kronikę H5.
Zatem po pierwsze, fisty focus, ponieważ tyrant opiera się tylko na zaelocie i regularach z Ogra. W elegii light + fisty focu + swm/dc buff +cert passive focu + clan skill masz jakieś ~450 crit rate, dzięki czemu możesz bić majać full hp (nie trzeba włączać bisona) a krytyki będą ładnie szły. Hawk na endgame to crap.
Jewele RB pod open pvp bierzesz AQ/Valky/Anthy/Baium/Zaken, natomiast vs klasy magiczne zamiast QA idzie beleth, przeciwko klasom fizycznym zamiast valka możesz brać tezzę, szczególnie wskazane na oly.
Dye są ok, można ew zamiast +wit brać +1str -1dex, ale to tylko na open, bo str na fullbuffie robi różnicę.
Certy na open to focus passive/spirit/cel
na oly ud/spirit/cel, bo tam bijemy tylko ze skilli.
Czemu nie haste? Bo na zaelocie na open mamy prawie cap atk speeda, zatem haste dużo nie zmieni. Haste nie załącza się gdy używamy skilli, zatem na oly bezużyteczny.
Z daggerem akurat tyr ma najmniejszy problem, bierzesz Elegię hvy, Ogre i używasz tylko skilli (głownie FoD i SB, ponieważ skill z debuffem nie jest uwzględniany przez uniki skilli fizycznych). Pamiętaj ew o Divine protection talismanie, kiedy dagger będzie Ci wchodził w plecki (nie ma przymusu). Riposta na daggera to imo fail. Na th kasujesz wszystkie buffy z reflect dmg + zdejmujesz epic neck, żeby nie odbijać w niego dmg, bo będzie detarget non stop. Pamiętaj o /targetnext pod ręką.
Z tankami to jest tak(oly):
vs pal ubijasz fenixa, następnie light + rabbit i biegasz 2 min aż zleci mu ikona, mile widziany life force.
vs da/sk na początku podchodzimy do niego, rabbit, gdy podejdzie blisko to celestial, mamy szansę, że odpali on w naszą celkę ToD i cancela, potem uwalasz panterę(da) i kitujesz. Nie można dać mu się odpalić. Bijemy z blastera raz na ~10 sek, gdy wyciągnie łuk to nie dajemy się sprowokować, i uciekamy/ chowamy się. Gdy Sk będzie mógł odpalić sos powiedzmy mając 4k hp i 0 ud, to wtedy po odpaleniu ma 2,5k. Przy takich małych liczbach nie ma co uciekać (sos +30 speed) tylko riposta, impact, stun, szybkie spamy skilli. Gdy w niego wchodzimy to przyda się Divine protection.
vs tk bijesz gdy tamten nie ma UD, po czym rabbit, light armor i kitujesz go do końca walki, wygrasz na dmg. Ewentualnie możesz wbić mu stuna i na secrecie+ogrze uwalić go do zera, ale gdy walczysz z ogarem to raczej Ci się to nie uda. Również mile widziany life force.
Na open pvp z tankami nie ma różnicy. Gdy SK/pal mają swoje ikonki to riposta, a tak to po prostu impact, stun i łapą bijesz. Bez UD+sof tank nie wytrzyma twoich krytyków i szybko padnie, nawet tk.
Z magami jest tak sobie na oly. Ogólnie to tylko skill, light armor (heavy to śmierć) + ogr i bijesz skillami. Gdy tamten ma barierę to ty celka, po 10 sek maximum force i walka trwa dalej. Mile widziany Divine Protection tali.
Na open po prostu impact, 6-10 hitów i mag gryzie ziemię, no chyba że włączy barierę. Możesz włączyć ripostę gdy mag używa regularnie fear. Cripple nigdy nie używaj, stun też cienko siada na robe( każdy top robe ma +50% stun resist QQ) ale można próbować.
Vs Soul hound na oly przed pierwszym Steal divinity dajemy sobie Bear totem( -20% speed), później force meditation na końcu paska buffów. Mamy wtedy dość dużą szansę, że slh nam coś z tych 2 ukradnie. Jeżeli FM to wygraliśmy. Jeżeli tego nie zrobi to włączamy ogre i w male bijemy z bliska, w female tylko z dystansówek, a kiedy poczuje sie pewnie to z zaskoczenia rush impact i FoD, bez zaskoczenia nie ma szans zbliżyć się do slhf na oly, strata czasu a dla niej żaden problem odpalić warp/blink.
Vs Glad bierzesz tezzę, i próbujesz stun, bijesz tylko ze skilli. Na początku możesz spróbować riposty, by odbić mu pierwszy weapon blockade, po czym szybko ją wyłączasz i bijesz normalnie ( combo Assault,blaster,SB, nie ładujesz force regularnie kulkami tylko czekasz na zbicie jej do 0 i wtedy maximal) Talisman DP.
Vs healer talisman maximum clarity kiedy mp będzie bliskie 100, i dalej spamujesz skille+stun licząc, że się zachwieje i padnie. Po maximal clarity odpalasz life force i próbujesz coś ugrać, ew rabbit i uciekamy. Set Vorpal/Elegia light.
Skille na duel, aoe na element, stun na chance.
Aha, no i bazowym totemem jest ogr, a rabbit do uciekania. Tylko z tych 2 opłaca się korzystać na pvp.
Skilli używasz tylko na oly, i na open jeżeli jesteś bez zaelota. Na zaelocie tylko regulary. Wyjątek stanowi glad/tyr/krasnal z włączonym riposte stance.
Do ogarniętej gry warto załatwić sobie jakiegoś pomocnego SK. SoS, SoF, wszystkie cancele, debuffy zbiera na siebie agrując magów/ ściągaczy broni, a ty sobie spokojnie relax bijesz enemy niczym pionki.
Na oly możesz zamiast focus, fisty z health, bo tam używasz tylko skilli.
W walkach z tankami pamiętaj o escape shackle (uwolnienie od slow/hold). I o talizmanie rescue.
Talismany:
active w/w czyli Divine protection, max clarity, life force.
passive - yellow of speed, yellow- speed i yellow of alactrity. (łącznie speed +11)
buff przed walką na oly to blue talisman of defense( zerk). Daje on dodatkowe +5 speed i zwiększa p/m atk/speed zmniejszając eva i p/m def. Nieprzydatne jedynie z magami.
Buffki na oly to acu,zerk,might,ww,haste.
Set na open to elegia light( z powodu crit rate). Jeżeli mamy do czynienia z gladami/daggerami to elegia hvy.
Powyższy poradnik tyczy się serverów pvp, nie low rate, bo o takie pyta założyciel tego wątku.