Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Archiwa => Archiwum - Lineage 2 Ogólnie => HELP! => Wątek zaczęty przez: Polgara w Sierpień 03, 2006, 11:22:07 pm

Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Polgara w Sierpień 03, 2006, 11:22:07 pm
Barwniki i Symbole

Odpowiednie przedmioty w Lineage II mogą zmieniać bazowe wartości statystyk (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Błyskotliwość, Mentalność (STRenght, DEXterity, CONdition, INTelligence, WIT, MENtality) )

Siła - Zwiększa ilość zadawanych obrażeń fizycznych

Zręczność - Zwiększa szybkość ataku, szybkość użycia umiejętnośći fizycznych, skuteczność, uniki, prawdopodobieństwo krytycznego trafienia, zakres szansy na udane wejście umiejętności związanych ze sztyletami (jak np. Śmiertelne Pchnięcie (Deadly Blow)), szansę udanego bloku tarczą i prędkości poruszania się

Kondycja - Zwiększa maksymalną wartość HP i CP (Healing Points - punkty życia, CP - Combat Points - punkty walki [przypis tłumacza]) , szybkość regeneracji HP, podnosi limit wagi, długość wstrzymania oddechu pod wodą, odporność na szok (shock) i krwawienie (bleed)

Inteligencja - Zwiększa obrażenia od ataków magicznych i szansę na udane rzucenie klątwy

Błyskotliwość - Zwiększa szansę na magiczny krytyk, szybkość rzucania czarów, odporność na Spętanie (Hold), odporność na klątwy (jak np. degenerację HP, zmniejszenie odzyskiwania życia, zwiększenie czasu ponownego użycia umiejętności, zmniejszenie efektów uzdrowienia)

Mentalność - Zwiększa odporność na magię, maksymalną ilość MP, szybkość regenerowania MP, odporność na trucizny (Poison), odporność na klątwy. Zmniejsza szansę na przerwanie czaru.

Twórca Symboli utworzy symbol, który pozwala na zmianę tych wartości.


Barwniki

Barwniki to przedmioty które służą jako składniki do rzeźbienia symboli (razem powiązane tworzą Tatuaże (Tatoos)). Barwniki zmieniają na ' + ' bądź ' - ' wartości podstawowych statystyk. Barwniki dzielą się na zwykłe, oraz wysokiej jakości. Zwykłe służą do grawerowania symboli dla postaci I klasowych, ale po zmianie na II klasę stają się bezużyteczne. Większe barwniki mogą używać tylko postacie po awansie na II klasę.

Grawerowanie Symboli

Postacie o poziomie 20, lub wyższym posiadają miejsce w oknie ekwipunku, które pozwala na umieszczenie w nim Symbolu otrzymanego poprzez złączenie barwników. Postacie, które nie awansowały jeszcze na I klasę, nie mogą używać symboli. Po awansie na I klasę postać może wyrzeźbić 2 symbole. Po awansie na II klasę można wyrzeźbić jeszcze jeden, dodatkowy symbol, co razem z poprzednimi daje całkowitą ilość 3. Symbole wygrawerowane przed awansem na II klasę tracąswoje właściwości, w momencie awansu na klasę II.

Jeżeli gracz nie posiada wystarczającej ilości barwników, a mimo to chce wygrawerować symbol, musi porozmawiać z Twórcą Symboli. Pobierze on opłatę za wyrzeźbienie symbolu. Grawerowanie symbolu zużywa barwnik, który służy jako składnik do utworzenia symbolu.

Symbol nie może zwiększyć wartości podstawowej statystyki więcej, niż o +5. Dla przykładu, jeżeli dwa symbole powodują zwiększenie Siły o +3 i +4 odpowiednio, łączna wartość zwiększenia Siły nie przekroczy +5. Nie ma limitu co do obniżania statystyk, lecz niemożliwe jest zredukować statystyki do wartości '0'.

Niektóre typy symboli posiadają ograniczenia:

Kombinacje Symboli - Przez kogo mogą być używane

*Siła, Kondycja, Zręczność wszystkie klasy

*Inteligencja i Mentalność Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner


*Inteligencja i Błyskotliwość Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Rogue, Gladiator, Warlock, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artiisan, Bounty Hunter, Warsmith

*Mentalność i Błyskotliwość Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer


Usuwanie Symboli

Aby usunąć symbol, gracz musi porozmawiać z TwórcąSymboli. Czynność ta kosztuje odpowiednią ilość Aden, a po usunięciu symbolu, połowa barwników użyta do wygrawerowania symbolu powraca do inwentarza.

Przetlumaczyl Per-Aa


z tad mozna sciagnac dokładne statysyki po zmianach dla kazdej rasy i klasy co ile dodaje lub odejmuje w %

http://rapidshare.de/files/28082363/stats_postaci.rar.html
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Koni w Sierpień 04, 2006, 09:22:41 am
Bradzo ładnie napisanie. Można by "przykleić"

Mała notka. Na LV 77 niektóre postacie dostają skill mastery, który zwiększa tempo "chłodzenia" się skilli w zależności od współczynnika.
Np. taki Gladiator ze skillem Skill Mastery (w przypadku woja skill bazuje na STR), z wysokim współczynnikiem STR zwiększa regenerację skilli.

W Kondycji troche niezaładnie przetłumaczony ten szok. Chodzi tu o Stun, a stun to inaczej ogłuszenie. Na niektórych skillach pisze "Puts target into shock" ale to żadko używane jest.
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Dohid w Wrzesień 06, 2006, 11:04:21 pm
Wygrzebałem to z "Rasy" po objęciu tematu. Przekładam do "Help" i proszę tamtejsze władze o podpięcie. Albo niech sobie tam leży, nie ja tam żądze ;p W każdym razie Help będzie odpowiedniejszym działem na taki poradnik.

Edit: O, napisałem posta ale przenieść nie zdążyłem ;p
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Shaman w Wrzesień 06, 2006, 11:05:24 pm
podpinam
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Dohid w Wrzesień 06, 2006, 11:06:53 pm
Czy Ty zawsze będziesz grzebał w tym co ja ? :D Ja bym to dał do Help.

Edit: I na końcu wylądowało w Help.. ;p Have fun
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: magpie w Wrzesień 22, 2006, 11:25:36 pm
Czesc .
Poproszę fachowcow o możliwe kombinacje dla SK. Wiem , ze ma malo hp ale wysoki dmg , a takze jest szybki .Zczego mozna zrezygnowac zeby go nie okaleczyc.
Napiszcie jaki dye na +  i  -.
dziekuje bardzo.
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Dev w Wrzesień 22, 2006, 11:41:15 pm
wez +CON - STR    albo     - STR + DEX (raczej to 1sze)
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Zorgo90 w Październik 10, 2006, 12:33:31 am
A jaką kombinację polecilibyście dla SpS'a?
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Arthas w Październik 11, 2006, 11:55:32 pm
SPS > +4 Int -4men / +4 Wit -4men / +4con lub dex -4str.
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Meyko w Październik 15, 2006, 09:53:00 pm
co dla bishopa, i co dla spoilera?
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Arthas w Październik 17, 2006, 02:27:13 pm
Cytat: Arthas
+4 Con / -4 Str ( więcej hp/odp na stuna)
+4 Wit  / -4 Men ( większy cast. speed )
+4 Dex/ -4 Str (wiekszy speed)


Dla BH zaleznie od stylu gry.
Samotnik: +5str -5con/ + dex - con
Parcioch: +4Con -4str / +4Dex - 4str /+4 Wit -4int
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Meyko w Październik 17, 2006, 02:51:46 pm
Swietnie, bardzo dziekuje

MOge prosic o taka sama pomoc, wyjasnienie co powinni soibe sprawic

Kowal. Spellhower oraz Warlord (obie postacie graja raczej w party)

Pozdrawiam
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Mateles w Październik 24, 2006, 01:20:47 pm
Powiedzcie coś jeszcze o HE bo na dyeach sie nie znam. W temacie o HE jedni piszą żeby dawać w dexa inni w con a jeszce inni w str -_-.
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: dudson w Październik 24, 2006, 02:51:10 pm
+str/-con +dex/-con najlepiej, aczkolwiek zdania są podzielone więc jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskasz ;P
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Meyko w Październik 24, 2006, 03:14:03 pm
A moje zapytanie ostatnie dotyczace trzech innyhc charakterow?

pozdrawiam
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Cenedril w Październik 28, 2006, 06:17:47 pm
Cytuj
MOge prosic o taka sama pomoc, wyjasnienie co powinni soibe sprawic
Kowal. Spellhower oraz Warlord (obie postacie graja raczej w party)


Spellhowler:

+INT -MEN
+WIT -MEN
+DEX -STR lub +CON -STR (jak chodzisz z tarczą to lepiej DEX)
Tytuł: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: anyone w Listopad 12, 2006, 08:06:44 am
http://www.l2guru.com/l2calc/

korzystajac z tego kalkulatora mozna w ciagu 10 min zorientowac sie oraz porownac wszystkie zmiany w statystykach w zaleznosci od posiadanego stafu weapon/armor/jeweles + TATOO so kazdy ktory tu zajrzy bedzie mogl przynajmniej teoretycznie zobaczyc "co by bylo gdyby"  :wink:

przyklad:
(https://forum.lineage2.com.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg93.imageshack.us%2Fimg93%2F8371%2Fbeztytu322uwt1.th.jpg&hash=afb67e19d3f47788861191465c9ef8b3) (http://img93.imageshack.us/my.php?image=beztytu322uwt1.jpg)
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: margalo w Listopad 15, 2006, 02:31:33 pm
A dla warlorda (lvl 67) to jaki symbol sie nadaje?
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: di_kamilo w Listopad 18, 2006, 10:50:14 pm
Jak sprawdzić ile barwników jest potrzebne aby zrobić symbol ?
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: coshoo w Listopad 19, 2006, 12:51:29 am
Zawsze potrzeba 10.
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Dohid w Styczeń 09, 2007, 07:28:42 pm
Inny dobry człowiek też zrobił podobny poradnik http://forum.lineage2.bo.pl/index.php?topic=9928.0
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Seyonne w Kwiecień 04, 2007, 04:07:46 pm
Jak już zbiore te 10 dye to gdzie mam sie udac zeby zrobic tatoo ? Wiem że mam się udać do Symbol Markera ale nie moge go znalesc, wiecie gdzie jest?
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: fedur w Kwiecień 04, 2007, 04:47:03 pm
W giran i Aden w Magic Shop
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Arthas w Kwiecień 08, 2007, 03:21:11 am
I w dion, oren , gludio , goddart, rune, gludin, schuttgart w grocery shopie.
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Seagal w Maj 12, 2007, 10:54:51 pm
witam, słyszałem że są symbole duzo lepsze od tych ze sklepu tzn +4 XXX / -4XXX na symbol. Pytanie gdzie je dostać, jest jakiś drop lub spoil? Podajcie loakcje lub mobki, z góry wielkie THX !!!
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Arthas w Maj 13, 2007, 02:03:59 am
Kupić za ancient adene u Merchant of Mammon, który pojawia sie w 2 tygodniu 7s w Necropoliach.
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Egzul w Maj 13, 2007, 10:31:07 am
Witam, mam takie pytanko otoz jestem Bladedancer'em na 70 lvl, mam seta ciezkiego Talluma oraz duale samuraje+4, czy moglby ktos doradzic jakie dye uzyc, zeby polepszyc swoja sytuacje w pvp??
z gory dziekuje
aha i jeszcze jedno, jaka lepsza zbroja A bedzie na pvp dla BD tallum czy majestic?? czy moze jakas inna? jak inna od tallum to prossze rowniez o podanie jakie dye do niej zarzucic
Jak cos da to doddam ze gram na serwerze C5
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: MonT w Maj 13, 2007, 01:25:01 pm
W temacie o Blade Dancer'ze masz mnóstwo propozycji, wystarczy poczytać ;)
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Tartos w Maj 23, 2007, 08:19:01 pm
Cze mam SK już na 60 lvl ale jeszcze niebawilem sie symbolami.
Poradzcie jakie 3 symbole najlepiej sobie zrobić żeby wzmocnic tą postać a nie zrobić jej przy tym krzywdy  :D  ??

Wyżej czytalem że dla SK najleprze jest +con / -str ale czy napewno takie 3 nie oslabia zabardzo postaci ?????????
jeszcze raz prosze o rade :)  ??
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Polgara w Maj 23, 2007, 10:16:21 pm
jest coś takiego jak opcja  modyfikuj wiec mozesz edytować posta
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: xXCloudXx w Październik 14, 2007, 09:45:30 am
A jeżeli chodzi o Elven Knight'a idącego na SwordSingera??
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: bula w Październik 14, 2007, 11:24:39 am
A jeżeli chodzi o Elven Knight'a idącego na SwordSingera??
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4128.0.html
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Đraven w Październik 29, 2007, 07:54:39 am
Ja bym dał dla SH:
+4 WIT -4 MEN
+1 WIT -1 MEN
+4 INT -4 MEN

Tyle że wtedy m.def jest do dupy ;/
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: PlemnikPL w Październik 29, 2007, 10:58:25 am
Ja bym dał dla SH:
+4 WIT -4 MEN
+1 WIT -1 MEN
+4 INT -4 MEN

Tyle że wtedy m.def jest do dupy ;/

dla nukerow i necro tylko jeden sluszny set dye:
+4CON -4STR
+4WIT -4MEN
+4INT -4MEN

wiecej zycia i CP, szybsze czarowanie i wiekszy dmg od czarow
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: primabolan w Październik 29, 2007, 12:20:06 pm
Ja bym dał dla SH:
+4 WIT -4 MEN
+1 WIT -1 MEN
+4 INT -4 MEN

Tyle że wtedy m.def jest do dupy ;/

dla nukerow i necro tylko jeden sluszny set dye:
+4CON -4STR
+4WIT -4MEN
+4INT -4MEN

wiecej zycia i CP, szybsze czarowanie i wiekszy dmg od czarow

i przede wszystkim resy pod stun z bazy :)
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: zulek w Październik 30, 2007, 10:24:21 pm
Cze mam SK już na 60 lvl ale jeszcze niebawilem sie symbolami.
Poradzcie jakie 3 symbole najlepiej sobie zrobić żeby wzmocnic tą postać a nie zrobić jej przy tym krzywdy  :D  ??

Wyżej czytalem że dla SK najleprze jest +con / -str ale czy napewno takie 3 nie oslabia zabardzo postaci ?????????
jeszcze raz prosze o rade :)  ??
jeśli chodzi o dye to musisz wybrać swój styl walki ja rozróżniam trzy typy sk
1.nuker build -4str+4con   -4str+4dex(oczywiście magiczny sword z acumenem) zaleta jest taka że masz nie zły speed i dużo HP ale w zwarci jesteś do niczego.
2. fighter build tutaj jest opcja -4dex+4str lub -4dex+4con to zależy czy chcesz miec więcej hp i trzymać się długo na nogach czy zabić szybciej wroga w zwarciu minus to niższy speed
3. to czyste build taki sk jest średni w zwarci a zarazem ma średnie hp i średni dmg od "nuków" i bicia mieczem jednak jest najbardzie universalny (gam tak i jestem zadowolony :P )
Tytuł: Odp: Symbole: Co dodają, co odejmują
Wiadomość wysłana przez: Đraven w Październik 31, 2007, 10:38:15 am
Jeszcze są podobno farby 5+ XXX -5 XXX, można je dostać za wygraną w olimpiadzie. Tylko nie wiem czy na wszystkich serwerach.