Supporterzy - prezentacja grupy:Zarys ogólny: Supporterzy to mało liczna grupa w tej grze, ale chyba jedna z najbardziej niezbędnych w każdej grupie. Ich zadaniem jest wykonywanie co pewien okres czasu songów(SwS) i danców(BD), które mają pomóc ich drużynie w walce. Klasy posiadają także obszarowe debuffy na przeciwników.
Rozróżniamy dwie klasy tzw. supporterów:
Elf Supporter:Elf Fighter -> Elven Knight ->
Swordsinger -> Sword Muse
Dark Elf Supporter:Dark Fighter -> Palus Knight ->
Bladedancer -> Spectral Dancer
Wszystkie klasy tanków charakteryzują się takimi skillami:Aktywnymi jak:-
Power Strike(5lvl) - Jedyny atak tylko i wyłącznie ofensywny jaki posiadaja te klasy. Mało tego, ostatnio raz dostajemy go na 15 levelu. Zadaje małe obrażenia.
-
Deflect Arrow(24lvl) - Selfbuff, który zmniejsza znacząco obrazenia zadawane przez łuczników(tylko lvl2).
-
Ultimate Defense(20lvl) - Skill zwiększa nam do ogromnych ilosci nasz P.def i M.def, ale nas unieruchamia(tylko lvl1).
-
Arrest(55lvl) - Unieruchamia przeciwnika, rzucając na niego roota fizycznego.
Pasywnymi jak:-
Weapon Mastery(5lvl) - Zwiększa P.atk.
-
Armor Mastery(5lvl) - Zwieksza P.def
-
Heavy Armor Mastery(20lvl) - Zwiększa P.def gdy nosimy ciężką zbroję(tylko lvl15).
-
Sword Blunt Mastery(20lvl) - Zwiększa P.atk gdy używamy miecza lub obuchu(BD tylko lvl8).
-
Magic Resistance(20lvl) - Zwiększa M.def.
-
Focus Mind(36lvl) - Zwiększa regenerację MP.
Zarys szczegółowy:Swordsinger (SwS):Bazowe statystykiSTR - 36
DEX - 35
CON - 36
INT - 23
WIT - 14
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Charm(20lvl) - Mob traci chęć do walki.
-
Elemental Heal(15lvl) - Przywraca HP.
-
Defense Aura(5lvl) - Selfbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Cure Bleeding(24lvl) - Leczy z Bleedinga(krwawienia).
-
Cure Poison(24lvl) - Leczy z Poisona(trucizny).
-
Sprint(32lvl) - Selfbuff zwiększający speeda.
-
Entagle(36lvl) - Debuff zmniejszający speed przeciwnika.
-
Spirit Barrier(40lvl) - Selfbuff zwiększający M.defa.
-
Psycho Symphony(55lvl) - Rzuca obszarowego debuffa na przeciwników obniżając im speed, atk. speed i casting speed.
-
Sword Symphony(55lvl) - Rzuca obszarowego Feara, który zmusza przeciwników do ucieczki i zadaje obrażenia.
Toggle:-
Holy Blade(43lvl) - Dodaje broni atrybut: Sacred, co zwiększa nasze obrażenia przecwiko Demonom i Undeadom.
Songs(Śpiewy):-
Song of Warding(40lvl) - Zwiększa M.def
-
Song of Invocation(43lvl) - Zwiększa odpornośc na ciemną magię.
-
Song of Wind(46lvl) - Zwiększa speeda.
-
Song of Hunter(49lvl) - Zwiększa critical rate.
-
Song of Life(52lvl) - Zwiększa regenerację HP.
-
Song of Earth(55lvl) - Zwiększa P.def.
-
Song of Water(58lvl) - Zwiększa evasion.
-
Song of Flame Guard(62lvl) - Zwiększa odpornośc na magię ognia.
-
Song of Vitality(66lvl) - Zwiększa maxymalną ilość HP.
-
Song of Storm Guard(70lvl) - Zwiększa odpornośc na magię wiatru.
-
Song of Vengeance(74lvl) - Zwiększa nasz bazowy reflect damage, lub go nam poprostu dodaje. W efekcie pewien % obrażeń jakie otrzymujemy odbijany jest w przeciwnika.(Nie dotyczy wszelkiego typu ataku dystansowego, magicznego, oraz skilli)
Bladedancer (BD):Bazowe statystykiSTR - 41
DEX - 34
CON - 32
INT - 25
WIT - 12
MEN - 26
Unikalne skille:Aktywne:-
Defense Aura(5lvl) - Selbuff, zwiększa P.def.
-
Attack Aura(10lvl) - Selfbuff, zwieksza P.atk.
-
Drain Health(15lvl) - Wysysa życie z przecwinika i część zwraca w postaci HP.
-
Poison(20lvl) - Zatruwa przeciwnika.
-
Confusion(24lvl) - Zmienia target uśpionego/sparaliżowanego moba.
-
Sting(24lvl) - Wywołuje Bleeding(krwawienie) i zdaje obrażenia.
-
Freezing Strike(36lvl) - Zadaje obrażenia i obniża speed przecwinika.
-
Power Break(36lvl) - Obniża P.atk przeciwnika.
-
Hex(40lvl) - Obniża P.def przeciwnika
-
Demonic Blade Dance(55lvl) - Rzuca obszarowego debuffa, który obniża P.atk i M.atk otaczających nas przeciwników.
-
Poison Blade Dance(55lvl) - Rzuca obszarowego debuffa, który zatruwa otaczających nas przeciwników i zadaje obrażenia.
Pasywne:-
Shadow Sense(15lvl) - Zwiększa accuaracy w nocy.
-
Dual Weapon Mastery(40lvl) - Zwiększa nasz P.atk gdy używamy Duali.
Dances(Tańce):-
Dance of Fire(40lvl) - Zwiększa nasz crt. dmg.
-
Dance of Light(43lvl) - Zwiększa właściwości naszej broni o nowy atrybut: Sacred, który w efekcie zwiększa nasz P.atk przeciwko Demonom i Undeadom.
-
Dance of Inspiration(46lvl) - Zwiększa accuracy.
-
Dance of Mystic(49lvl) - Zwiększa M.atk.
-
Dance of Concentration(52lvl) - Zwiększa casting speed i zmniejsza szansę na przerwanie rzucania czaru.
-
Dance of Warrior(55lvl) - Zwiększa P.atk.
-
Dance of Fury(58lvl) - Zwiększa atk. speed.
-
Dance of Earth Guard(62lvl) - Zwiększa naszą odporność na magię ziemi.
-
Dance of Protection(66lvl) - Zwiększa naszą odporność na obrażenia wynikające z przeszkód terenowych, np. upadek z wysokości.
-
Dance of Aqua Guard(70lvl) - Zwiększa naszą odpornośc na magię wody.
-
Dance of Vampire(74lvl) - Zwiększa możliwości działania buffów, na odzyskiwanie danej ilości % HP, z obrażeń jakie zadajemy, lub poprostu dodaje taką możliwość. Nie działa na ataki odległościowe i magiczne.
Porównania "prawie" tabelkowe:Porównanie na suchych statystykach:P.atk:BD>SwS
P.def:BD=SwS
Accuracy:SwS>BD
Crit. Rate:SwS>BD
Atk. Speed:SwS>BD
M.atk:BD>SwS
M.def:BD=SwS
Evasion:SwS>BD
Speed:SwS>BD
Casting Spd.:SwS>BD
Statystki praktyczne:Obrażenia z regulara/sec:BD>SwS
Maxymalny możliwy P.def:SwS=BD
Ilość HP:SwS>BD
Ilość MP i regeneracja MP:BD=SwS
Uśredniona szansa na wejście debuffów:BD>SwS
Ekwipunek:Zbroje:No-grade:- Bronze Heavy Armor(IMHO the best, bo najwiecej P.defa):D-grade:- Briganide Set(IMHO the best dla SwS który będzie chciał biegać z tarczą):- Mitrhil Set(IMHO dobry ze względu, że dużo tańszy od Briganide i da się złożyć set na rzeczach ze sklepu):- Clan Oath Heavy Set(IMHO najlepszy dla BD i SwSa który bedzie chciał biegać z dwurecznym mieczem):P.def +5,24%
HP +85
C-grade:- Full Plate Set(IMHO the best):HP +270
Z Full Plate Shield, skuteczność bronienia tarczą wzrasta o +5.24%
- Composite Set:Podniesiony limit wagowy o +5795
Z Composite Shield, M. Def. +5.26%
- Chain Mail Set:P. Def. przeciwko daggerom +5.24%
Z Chain Shield, HP +198
B-grade:- Doom Heavy Set(IMHO the best dla SwS'a który chce biegać z tarczą i chce być nastawiony bardzo defensywnie):Zwiększona ilośc powietrza pod wodą
HP +320
STR -3
CON +3
Z Doom Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +24%
- Blue Wolf Heavy Set:(IMHO the best dla BD i dla SwS'a który chce biegać z dwurecznym mieczem)Speed +7
HP Regeneration +5.24%
STR +3
CON -1
DEX -2
- Avadon Heavy Set(IMHO the best dla SwS'a który chce biegać z tarczą, ale nie chce byc do końca nastawiony defensywnie)):HP +294
Z Avadon Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +24%
- Zubei Heavy Set:P. Def. +5.24%
HP +294
A-grade:- Majestic Heavy Set(IMHO the best dla BD do PvP przeciwko stunującym klasom, oraz dla SwS'a chcącego biegać z dwuręcznym mieczem i bojącego się klas ze stunem):P. Atk. +4%
Accuracy +3
Stun Resistance +50%
STR +2
Con -2
- Dark Crystal Heavy Set(IMHO the best dla SwS'a chcącego biegać z tarczą i nastawionego w pełni defensywnie):Leczenie +4%
Paralysis Resistance +50%
STR -2
CON +2
Z Dark Crystal Shield, skuteczność bronienia tarcza wzrasta o +18%
- Tallum Heavy Set(IMHO the best dla BD do PvE i do PvP, przeciwko klasom bez Stuna, oraz dla SwS'a chcącego biegać z mieczem dwuręcznym i nie bojącego sie klas ze Stunem):Atk. Spd. +8%
Podniesiony limit wagowy o +5759
Poison i Bleed Resistance +80%
STR +2
CON -2
- Nightmare Heavy Set(IMHO the best dla SwS'a chcącego biegać z tarczą, ale z nastawieniem nie do końca defensywnym):P. Atk. +4%
Sleep i Hold Resistance +70%
CON +2
DEX -2
Z Shield of Nightmare, 5% obrażeń wraca do atakującego.
S-grade:- Imperial Crusader Heavy Armor Set(IMHO musi być the best, bo nie ma innego):P Def. +8%
Maximum HP +445
Sleep/Hold prawdopodobieństwo -70%
DEX -2
STR +2
Prawdopodobieństwo na Poison/Bleed -80% z Imperial Crusader Shield.
Wszystkie zbroje jeżeli ktoś chciałby zobaczyć, jak będzie w nich wyglądał kimkolwiek by zagrał można zobaczyć tu -> http://www.ivory-tower.de/Bronie:No-grade:-
Falchion(SwS z tarczą)
-
Zweilhander(BD, SwS z dwuręcznym)
D-grade:-
Elven Long Sword(SwS z tarczą)
-
Claymore(SwS z dwuręcznym)
-
Elven Sword*Bastard Sword(BD)
C-grade:-
Samurai Longsword + Focus(SwS z tarczą)
-
Berserker Blade + Focus(SwS z dwuręcznym)
-
Duale Top C + SA takie jak kto lubi(BD), np.
Raid*Raid+Haste(IMHO the best)
B-grade:-
Sword of Damascus + Focus(SwS z tarczą)
-
Guardian Sword + Health(SwS z dwuręcznym)
-
Great Sword + Focus(SwS z dwuręcznym)
-
Duale Top B + SA takie jak kto lubi(BD), np.
Tsurugi*Tsurugi+Focus(IMHO the best)
A-grade:-
Sirra's Blade + Health(SwS z tarczą)/ + Haste(SwS z tarczą)
-
Sword of Ipos + Health(SwS z dwuręcznym)/ + Haste(SwS z dwuręcznym)/ + Focus(SwS z dwuręcznym) ... jednak ze względu na naprawdę złą dostepność podam coś co można dostać
-
Dark Legion's Edge + Health(SwS z tarczą)/ + Rsk. Focus(SwS z tarcza, jako 2nd weapon)
-
Infernal Master + Focus(SwS z dwuręcznym)
-
Dragon Slayer + Health(SwS z dwuręcznym)
-
Damascus*Kesh+Health(BD)/
Damascus*Damascus+Guidance(BD w PvP na ludzi z dużym evasion)/
Tallum*Damascus+Haste(IMHO the best)
S-grade:-
Forgotten Blade + Health(SwS z tarczą)/ + Haste(SwS z tarczą)/ + Focus(SwS z tarczą)
-
Heavens Divider + Health(SwS z dwuręcznym)/ + Haste(SwS z dwuręcznym)/ + Focus(SwS z dwuręcznym)
-
Dark Legion's Edge*Tallum Blade(BD)
Biżuteria:
- Zasada prosta. Zawsze tą co ma najwięcej M.defa na danym gradzie. A dla bogatych polecam Epic Jewele
3rd class chars, czyli postacie po 76 lvlSkille:Pasywne:SwS/BD -
-
Wisdom(76lvl) - Zwiększa odpornośc na: Sleep/Hold/Ataki Mentalne.
SwS/BD -
-
Health(76lvl) - Zwieksza odpornośc na Bleed i Poison.
SwS/BD -
-
Inner Rhythm(78lvl) - Zmniejsza konsumpcję many przes songi i dance'y.
Songs(Śpiewy):SwS -
-
Song of Meditation(77lvl) - Zwiększa regenerację MP i zmniejsza konsumpcję MP przez skille.
SwS -
-
Song of Renewal(77lvl) - Zmniejsza reuse skilli i zmniejsza konsumpcje MP przez skille.
SwS -
-
Song of Champion(78lvl) - Zmniejsza reuse skilli fizycznych oraz konsumpcje MP przez skille.
Dances(Tańce):BD -
-
Dance of Medusa(77lvl) - Rrzuca obszarowego debuffa, który wprowadza w stan purifikacji przeciwnika(on sam nie może nic zrobić, ale mu też nic nie można)
BD -
-
Dance of Shadow(77lvl) - Daje 100% unikanie agrowania się niezaatakowanych mobów.
BD -
-
Dance of Siren(78lvl) - Zwiększa magic critical rate.
DYESy:DYESy, hmm, tutaj to już nic nie zamierzam mówić. Buildy są kompletnie różne, czasami dokładnie odwrotne. Od razu odsyłam bezpośrednio do tematów o klasach na dole posta.
Miejsca do expienia:1lvl-20lvl: Okolice wiosek startowych
20lvl-35lvl: Ruin of Despair, potem Execution Ground
35lvl-45lvl: można pokusić się na moby niedaleko Hardins Academy. Przechodząc przez wodę idąc w strone Plains of Lizardman są nawet ciekawe moby.
45lvl-52lvl: Okolice Ivory Tower. Można na dole, ale lepiej wszędzie na około.
52lvl-56lvl: Outlaw Forest oraz Enchanted Valley jak ktoś lubi bić długo jednego moba.
56lvl+ : No i tutaj jest ciekawie. Jest taka pewna lokacja a mianowice Dimensional Rift. Dla mnie najgenialniejsza lokacja w L2. Zginąc tam trudno, można iśc w wielu konfiguracjach Party, można iśc na RaidBossa. Masa opcji. Jeżeli ktoś nie wie jak to wygląda, to postaram sie przedstawić: Rifty dzielą się na przedziały Levelowe, 50+/60+/70+/Hero. Żeby wejśc potrzeba conajmniej 2 osoby w party i Dimensional Fragmenty które lecą w kata. Grając BD każdy Ciebie tam chce, SwS jest bardziej nastawiony pod pełniejsze party, ale o to też nie trudno. Ogranizuje się kolegów i leci. Jaki skład, taki rift. Dobrymi spotami są także katakumby po części ze względu na pieniądze z Seal Stone'ów.
ALternatywne miejsca: Powiem od razu prosto z mostu. BD i SwS powinni od razu zapatrywać sie na granie w party, zazwyczaj full. Kasa leci, exp leci, robić mają do roboty, bo zazwyczaj siedzieć i puszczać Song/Dance. Spoty do solowania podałem, a to czy już gdzie pójdziemy na dobrą sprawę nie zależy od nas, tylko od konfiguracji party, a party każde jest dobre dla nas, jak leci exp i kasa.
Bardzo krótko o PVPPvP supportem jest dość, hmm, specyficzne. Naszym zadaniem jest w rzucać obszarowe debuffy, ew. polować na przeciwników naszym Arrestem. Przydają się także różnorakiego rodzaju debuffy z naszej strony. Na dobrą sprawę, na mass, możemy polatać za różnej maści DD, bo raczej nie są oni dla nas groźni, jeżeli są w pojedynkę. Ważna sprawa to także łuk i korzystanie z UD. wiele razy bardzo opłaca się wpaść w tłum wrogów, odpalić UD, rzucić debuffy i zacząc strzelać do nich z łuku. Na buffach naprawdę obrażenia nie są małe.
Po więcej informacji także tutaj ->
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/board,107.0.htmlKilka uwag na koniecKażdy kolejny Dance/Song pobiera tyle many co sam kosztuje i 60MP za każdy Song/Dance który był przed nim. Czyli jeżeli jest to piąty dance to pobiera on 4x60MP+60MP, więc trzeba nauczyć się rzucać je odpowiednio gdy mamy SwS'a i BD w jednym party, bo można bardzo szybko zostać bez many. Nie opisywałem także w ekwipunku możliwych opcji z obuchami(Bluntami), gdyż te i to bardzo słusznie są uznawane, za mało wartościowe. Warto zawsze w ekwipunku mieć jakiś łuk. Ilość możliwych do wykoanania songów/danców ograniczają tylko buffsloty i... nasze MP. Co do mieczy dwuręcznych i jednoręcznych...nie pisałem o tym który jest lepszy i czego, lub w jakim stopniu. Dokładne dywagacje są w tematach o klasach, tutaj zoogólnieniem chciałem pokazać, że na dobrą sprawę w wydajności na PvP/PvE jest małą różnica, czy mamy Mniej P.atk i Focusa, czy więcej P.atk i Healtha jako SA dla przykładu.
Opis oparty na zmianach i databasie InterludeBardziej szczegółowe info o każdej z klas można znaleźć w odpowiednich tematach:SwS: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4128.0.htmlBD: -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4135.0.htmlAutor: Marc1n
PS. - Nie opisywałem skilli fuzyjnych i skilli z 79lvl i 78lvl dodanych w Interlude, gdyż
na razie dokładnie mało o nich wiadomo...mało kto ma taki level na offie i info o tym jest szczątkowe. Lepiej nie pisać nic, niż pisać głupotę.
Wszystkie poradniki publikowane przeze mnie są mojego autorstwa
Zostales zgloszony do plusa i oto i on: + /Reina