Witaj
Gość

Wątek: Makra w L2: Autohotkey - podstawy + kilka skryptów pod L2.  (Przeczytany 52295 razy)

  • *******
  • Wiadomości: 1266

  • Pochwał: 36

Makra w L2: Autohotkey - podstawy + kilka skryptów pod L2.
« dnia: Grudzień 14, 2010, 06:12:22 pm »
Sprzedałem nostromo myśląc że już nie wrócę do L2, był to niestety fail bo nie tak łatwo się od tego uwolnić  :P
Niestety na F1-F12 jak dla mnie grać się nie da, z cheatów nigdy nie korzystałem, więc szukałem czegoś co zastąpi macra z nostromo. Trafiłem na Autohotkey. Na retailu autohotkeya blokuje gameguard, na ruoffie nie wiem, na privach pewnie działa bez problemu (na rpg działa).

Do ściągnięcia tutaj:
http://www.autohotkey.net/~Lexikos/AutoHotkey_L/AutoHotkey_L_Install.exe

Autohotkey bazuje na skryptach a co za tym idzie możliwości ma ogromne. Nie znam się na programowaniu ale poczytałem tutoriale, forum autohotkeya i porobiłem sobie kilka skryptów do L2.

Jak zapisywać i uruchamiać skrypt?
Otwieramy notatnik, wpisujemy skrypt, zapisujemy jako skrypt.ahk, podwójne kliknięcie uruchamia skrypt. W trayu pojawia się ikonka Autohotkeya.

Lista nazw przycisków na myszy i klawiaturze:
http://www.autohotkey.com/docs/KeyList.htm

No to zaczynamy od najprostszych rzeczy.

1. Skrypt na przebindowanie klawisza. Przykładowo chcemy zamiast F3 wciskać 6 na klawiaturze numerycznej.

Cytuj
Numpad6:: send {F3}

Przy klawiszach których nazwa ma wiele znaków musimy takie F3 dawać w nawias {F3}, inaczej autohotkey będzie myślał że chcemy wcisnąć f i 3. Oczywiście kolejne komendy dodajemy do tego samego skryptu żeby nie robić 50 skryptów i uruchamiać je osobno.
Jeśli chcemy w skrypcie napisać jakiś swój komentarz żeby się nie pogubić w tych symbolach dajemy go po znaku ";".
Przykładowo fragment mojego skryptu z przebidowaniem klaiwszy F1-F12:

 
Cytuj
; PRZYPISANIE F1-F12

Numpad4:: send {F1}
Numpad5:: send {F2}
Numpad6:: send {F3}
Numpad8:: send {F4}
NumpadAdd:: send {F5}