Witaj
Gość

Wątek: Problem z mobkami we frozen labirynt  (Przeczytany 5949 razy)

  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Problem z mobkami we frozen labirynt
« dnia: Maj 09, 2018, 02:06:29 pm »
Wszystkie drop calculatory jakie znam podają że nie wszystkie mobki we Frozen labirynt powinny być grupowe. Potwierdzają to moje wspomnienia z serwerów na których grałem ( ostatnio L2Dawn ). Grupowe na pewno nie powinny być mobki takie jak : lost watcher, elder lost watcher, lost gargoyle, lost gargoyle youngling, lost yeti, Frost yeti oraz ice tarantula i Frost tarantula ( tylko w  przypadku tarantul jest ok bo mobki latają osobno). Reszta mobków niewymienionych tutaj jak najbardziej powinna być grupowa ( i tak jest). Oprócz tego ( pomijając grupki z agresywnymi liderami) mobki w tej lokacji powinny być całkowicie pasywne a tak nie jest. Atakując jedną grupkę ściągamy na siebie agro pozostałych, a powinno być tak że agruje się tylko ta grupka która została zaatakowana.

Należy też bezwzględnie poprawić spoil z mobka elder lost watcher. Oryginalnie powinno z niego lecieć AB i Mold hardener Nawet lineage.pmfun ( czyli chyba najbardziej wiarygodny drop calc.) podaje że ze spoila tego moba nie leci CBP. A tutaj leci w dużych ilościach ( oprócz tego jeszcze AB i Mold hardener). Uważam że to przesada która sprawi że zarówno CBP jak i AB będą miały niską wartość a przecież to jeden z tych matsów na których najlepiej się zarabia ( wiem bo potrafiłem przesiedzieć w tej lokacji całe dnie by nazbierać dużo AB i potem opchnąć na rynku jako CBP).


  • Wiadomości: 119

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 09, 2018, 03:26:01 pm »
NVM
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 05:02:00 pm wysłana przez camar »


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 09, 2018, 03:54:46 pm »
Grupowe na pewno nie powinny być mobki takie jak : lost watcher, elder lost watcher, lost gargoyle, lost gargoyle youngling, lost yeti, Frost yeti

????
Screeny z innego serwera:
http://s1.fotowrzut.pl/OMLY8IM36D/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/7NOKWTP0RS/1.jpg

Oprócz tego ( pomijając grupki z agresywnymi liderami) mobki w tej lokacji powinny być całkowicie pasywne a tak nie jest. Atakując jedną grupkę ściągamy na siebie agro pozostałych, a powinno być tak że agruje się tylko ta grupka która została zaatakowana.

Potwierdzam, na Frozen grupki które są passiv mają włączony social, czyli pomagają innym grupkom tego samego rodzaju. A powinny mieć wyłączony social np. Frost Yeti, Ursus, Elder Lost Watcher

Należy też bezwzględnie poprawić spoil z mobka elder lost watcher. Oryginalnie powinno z niego lecieć AB i Mold hardener Nawet lineage.pmfun ( czyli chyba najbardziej wiarygodny drop calc.) podaje że ze spoila tego moba nie leci CBP. A tutaj leci w dużych ilościach ( oprócz tego jeszcze AB i Mold hardener). Uważam że to przesada która sprawi że zarówno CBP jak i AB będą miały niską wartość a przecież to jeden z tych matsów na których najlepiej się zarabia ( wiem bo potrafiłem przesiedzieć w tej lokacji całe dnie by nazbierać dużo AB i potem opchnąć na rynku jako CBP).

http://l2j.ru/interlude/index.php?p=1&id=22082
Screen z innego serwera Spoil x5: http://s1.fotowrzut.pl/OMLY8IM36D/2.jpg

Jak dla mnie wszystko OK

Ostatnio odwiedziłem serwer L2Mordor ( w oczekiwaniu na start L2Emi) ale nie zabawiłem tam długo bo pare rzeczy mi się nie podobało ( ale to nieistotne). Na tym serwerze było dokładnie tak jak napisałeś czyli zły spoil z mobka elder lost watcher i niektóre mobki były grupowe choć nie powinny. To że trafił się jakiś serwer ( czy serwery) który powiela złe nawyki jeszcze o niczym nie świadczy. Ja bardziej ufam sprawdzonemu drop calc. lineage.pmfun i innym które stoją za nim murem niż administracji takich serwerów ( pliki trzeba dopracować a nikt nie jest nieomylny).Ostatnio na poważnie grałem na serwerze l2Dawn i tam wszystko było zgodne z lineage.pmfun ale to był porządny serwer ( jak mało który chwalony na tym forum ) chciałbym żeby L2 Emi też był jak najlepiej dopracowany i żeby nie było na nim np. problemów z ekonomia spowodowanych niedopracowanym ( nieprawidłowym spoilem z mobków).Na serwerze L2Mordor miałem problem z rozpoczęciem rozgrywki gdyż nie było mnie stać na nic. Na początkowych levelach zawsze najlepiej zarabia się na animal bone i cbp. Jakież było moje zdziwienie kiedy odkryłem ze cena za te matsy jest nędzna. Dopiero kiedy dotarłem do frozen labirynt i zobaczyłem co tam się dzieje wszystko stało się jasne. Na L2dawn i każdym innym porządnym serwerze animal bone i cbp miały dużo lepszą cene ale tam wszystko było zgodne z lineage.pmfun.

Ten rosyjski drop calc. jest niezły bo pokazuje pewne rzeczy których nie ma w innych calc. Ale zdarzyło się że parę razy wprowadził mnie w błąd dlatego uważam że lineage.pmfun jest lepszy ani razu mnie nie zawiódł.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 04:04:09 pm wysłana przez rafalbrutal »


  • Wiadomości: 119

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2018, 04:54:28 pm »
Pogooglowałem chwilę i wydaję mi się, że masz rację. Sam grałem na Dawn-ie ale nie pamiętałem takich szczegółów.

Co do CBP znalazłem taki temat z forum NCsoft w 2007 roku nt. moba Elder Lost Watcher
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=174861
Cytuj
CBP from elder lost watcher?
Alright so i needed some CBP so i headed to l 2 w h and l 2 p mfun
and i found that elder lost watchers in frozen labrynth spoil it 1/1 along with abone 1/1
problem is that i never got any CBP

Cytuj
CBP is listed in the spoil table on ...the first site you mentioned, but there aren't any reports on it, while there are lots of reports on animal bone. So it could be wrong o_o

Myślę, że to wystarczający dowód, żeby usunąć CBP z spoil listy tego mobka.

Co do tych mobów które nie powinny być w grupach, to znalazłem posta na forum L2dawn
http://www.l2dawn.com/forum/showthread.php?tid=1271

Cytuj
The mobs in Frozen labyrinth, as per retail, were not all group mobs. As far as I know, only Ursus, Iron Golems, Pantheras and Bandersnatch were (and maybe I forget one or two) . But for exemple Pronghorns and Buffalos, were always single mobs that used to spawn minions at a chance if you used a skill on them. Yetis and Gargoyles were single mobs wich used to have social aggro from the same kind of mobs (like the spiders).

Forum NCsoft 2006
boards.lineage2.com/showthread.php?t=139707

Cytuj
Those antelopes and buffalos "split" to 6 or so spirits when being spoiled.

Cytuj
a tip, DO NOT ATTACK FROST BUFFALOS WITH SKILLS.

And your problem is solved, just hit it, and do NOTHING more.

Cytuj
And yes.... DO NOT USE SKILLS.... they spawn like 5-7 other and they are quite nasty

http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=155777

Cytuj
They both drop from the Frost Buffalo in the Frozen Labyrinth area. Be carefull with them, if u use a skill, they tend to "multiply" when u use a skill, so don't use stun or any skills. On the other hand, I'm fairly sure you can cast spells and they won't multiply... but i could be wrong about that one.

Cytuj
I've been told they only multiply when physical skills are used. So Freeze Flame, Drain, etc, to your hearts content. But don't use Hammer Crush unless you're in a good group or you have a BSOE!

Także wygląda na to, że tylko Dawn miał to zrobione dobrze, a wszystkie inne serwery z ruskimi włącznie mają źle. Tylko które dokładnie moby są zawsze pojedyncze, a które są pojedyncze, ale spawnują miniony dopiero przy użyciu na nich skilla fizycznego? Najlepiej jakbyś zrobił jakąś dokładną listę i może masz jakieś screeny



  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 09, 2018, 05:45:15 pm »

Także wygląda na to, że tylko Dawn miał to zrobione dobrze, a wszystkie inne serwery z ruskimi włącznie mają źle. Tylko które dokładnie moby są zawsze pojedyncze, a które są pojedyncze, ale spawnują miniony dopiero przy użyciu na nich skilla fizycznego? Najlepiej jakbyś zrobił jakąś dokładną listę i może masz jakieś screeny

Niestety nie posiadam żadnych screenów ani filmików z l2Dawn i teraz bardzo żałuje bo miałbym fajną pamiątke ( najlepiej mi się tam grało i najwięcej tam osiągnąłem ).

Z tego co pamiętam na serwerze L2Dawn choć może nawet i oni nie mieli tego idealnie zrobione to żadne mobki nie przywoływały tam minionów. Tylko jeżeli były grupowe to rzucały się wszystkie ( z danej grupy) do ataku po uderzeniu jednego z nich. Jeżeli lider był agresywny to po zagrowaniu się na gracza atakował go ale reszta mobków w tej grupie stała spokojnie i dopiero gdy gracz uderzył tego mobka , wszystkie rzucały się na niego. Mobki pojedyncze nigdy sobie nie pomagały natomiast grupowe jedynie w obrebie własnej grupy ( tzn. że inna grupa tych samych mobków nie pomagała tej zaatakowanej przez gracza).

Teraz podam liste mobków które na pewno były pojedyncze na l2dawn. Piszę to z pamięci ale możesz mi zaufać bo Frozen labirynt to jedna z moich ulubionych lokacji do spoilowania i spędziłem tam naprawdę mnóstwo czasu ( kojarzę wszystkie mobki w tym miejscu z pamięci).

Mobki pojedyncze :

Lost watcher
Elder lost watcher ( ten ze złym spoilem) swego czasu sporo go wymęczyłem na L2Dawn
Lost gargoyle
Lost gargoyle youngling ( ten jako jedyny pojedynczy mobek był agresywny)
Lost yeti
Frost yeti
Ice tarantula
Frost tarantula (zdaje się że tarantule sa ok)

Mobki grupowe :

Massive maze bandersnatch ( lider) +Lost bandersnatch miniony
Panthera ( lider agresywny) + baby panthera miniony
Pronghorn (lider) + pronghorn sprint miniony
Frost iron golem ( lider agresywny) + lost iron golem miniony
Frost Buffalo ( lider agresywny) + lost Buffalo miniony
Ursus ( lider) + Ursus cub miniony

Być może to właśnie te mobki grupowe powinny spawnować miniony po uderzeniu jednego z nich ( czyli niby że są pojedyncze ale po uderzeniu robią się z nich miniony). Na L2Dawn nie było takiego mechanizmu były tylko wspomniane wyżej grupki mobków z którymi walczyło się od razu jako z cała grupą.


  • Wiadomości: 119

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2018, 09:00:32 pm »
Myślę, że w tym temacie udowodniliśmy, że Frozen Labyrinth na serwerach NCsoft wyglądała od C5 (2006) tak jak wygląda na każdym privie na Graci/H5. Natomiast każdy bez wyjątku serw interlude ma tą lokację źle zrobioną, a najbliżej retaila był Dawn...

Lokacja ma wyglądać tak:
http://s1.fotowrzut.pl/EA3JUGDTMT/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/EA3JUGDTMT/2.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/EA3JUGDTMT/3.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/EA3JUGDTMT/4.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/EA3JUGDTMT/5.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/FT07TCCAVR/1.jpg
Moby które mają się rozmnażać po użyciu na nich skilla fizycznego to Pronghorn i Frost Buffalo, a cała reszta ma wyglądać jak na screenach wyżej.
https://www.youtube.com/watch?v=PJEeSSnsQHE#t=16m15s

Niech mi ktoś powie czy ktoś widział na jakimkolwiek serwie C5/Interlude rozmnażanie się tych 2 mobów jak na filmie wyżej, bo gracze NCsoft rozmawiali już na ten temat w 2006 roku -.-

EDIT:
Do poprawy
1. Usunąć CBP ze spoil listy Elder Lost Watcher
2. Massive Maze Bandersnatch, Lost Bandersnatch, Ursus, Ursus Cub mają mieć wyłączony social. Mają być 100% passiv.
3. Te moby mają stać się pojedyńczymi mobami bez minionów, pasywne mają mieć wyłączony social.

Frost Yeti (Passiv)
Lost Yeti (Passiv)
Lost Gargoyle Youngling (agro)
Lost Gargoyle (Passiv)
Elder Lost Watcher (Passiv)
Lost Watcher (Passiv)

4. Te moby mają być pojedyńcze, dopiero pod wpływem skilla fizycznego jak stun/spoil ma się pojawić 6 minionów:

Frost Buffalo (aggro), miniony: Lost Buffalo
Pronghorn (Passive), miniony: Pronghorn Spirit

Nie wiem czy sobie dev poradzi z tym ostatnim ale marzyć można ^^
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 09:58:40 pm wysłana przez camar »


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2018, 12:32:33 am »
Na ta chwile problem widzę tylko ze zrobieniem pojawiania sie 6 minionow gdy mob zostanie zaatakowany skillem, ale myśle ze damy radę.

Reszta do zrobienia.



  • Wiadomości: 187

  • Pochwał: 0

  • Hollow's Power
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 10, 2018, 11:56:10 am »
tak tu tylko wtrące z nudów
to są dane z offowych plików
{{[animal_bone];1;3;85.485};{[coarse_bone_powder];1;1;85.3135};{[theca_leather_gloves_texture];1;1;8.1734};{[mold_hardener];1;1;1.2537}}   

dla niekumatych, pierwsza liczba to minimalna ilość, druga to maksymalna, trzecia to szansa w procentach
wkleiłem tu tylko spoil

śmieszą mnie ludzie sugerujący się pmfunem traktując ją jak biblie dropów i spoilów :)
pomijając cbp, animal bone również ma inne dane spoila, musicie pamiętać że l2j dużo rzeczy ma uproszczonych w tym dropa, jako że w czasach w których powstawały, 99% ludzi nie miała dostępu do przecieku offowych plików, tym bardziej że te dane są bodajże  dopiero z gracii (więc dość późny wyciek), jednej z nielicznych kronik które wyciekły (oprócz c1 i glory days o ile się nie myle)
Żadna z historii , jakie ludzie opowiadają o mnie,
nie zmieni tego faktu, kim naprawdę jestem.


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2018, 12:07:43 pm »
tak tu tylko wtrące z nudów
to są dane z offowych plików
{{[animal_bone];1;3;85.485};{[coarse_bone_powder];1;1;85.3135};{[theca_leather_gloves_texture];1;1;8.1734};{[mold_hardener];1;1;1.2537}}   

dla niekumatych, pierwsza liczba to minimalna ilość, druga to maksymalna, trzecia to szansa w procentach
wkleiłem tu tylko spoil

śmieszą mnie ludzie sugerujący się pmfunem traktując ją jak biblie dropów i spoilów :)
pomijając cbp, animal bone również ma inne dane spoila, musicie pamiętać że l2j dużo rzeczy ma uproszczonych w tym dropa, jako że w czasach w których powstawały, 99% ludzi nie miała dostępu do przecieku offowych plików, tym bardziej że te dane są bodajże  dopiero z gracii (więc dość późny wyciek), jednej z nielicznych kronik które wyciekły (oprócz c1 i glory days o ile się nie myle)

Salomon, tylko ze Camar dał dowody w postaci linków z oficjalnego forum lineage2.
A pliki „off” to wiesz... Są to tak oficjalne pliki ze...



  • Wiadomości: 119

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2018, 12:39:42 pm »
Może ja przetłumaczę
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=174861

09-26-2007 (interlude)
Jeden gościu piszę, że przeczytał na L2WH, że ten mobek daje CBP ze spoila, a on go spoiluje i dostaje tylko AB, a CBP nie ma.
Drugi typ potwierdza, że na L2WH jest info o CBP, a na PMfun nie. On słyszał tylko, że z tego moba leci AB, a nic nie słyszał o CBP więc podejrzewa, że info na L2WH jest błędne.

IMO jak nie ufamy ludziom z forum NCsoft z czasów interluda to nigdy nie dojdziemy do porozumienia.



Tak samo są strony jak themega.ru gdzie na każdym kroku krzyczą ci, że mają pliki retail PTS, a tu coś takiego:

http://s1.fotowrzut.pl/9D9XWX2SZD/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/9D9XWX2SZD/2.jpg
vs
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=146273
Cytuj
I have been hunting the Pronghorn (57) but when I attack it, it spawns into 6-8 mobs...
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=139707
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=155777
Cytuj
They both drop from the Frost Buffalo in the Frozen Labyrinth area. Be carefull with them, if u use a skill, they tend to "multiply" when u use a skill,

To ja się pytam jaki retail? Jaki PTS? Tymi 3 linkami wyżej można wyśmiać każdy L2OFF interlude jaki istnieje


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 10, 2018, 02:32:48 pm »
Może ja przetłumaczę
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=174861

09-26-2007 (interlude)
Jeden gościu piszę, że przeczytał na L2WH, że ten mobek daje CBP ze spoila, a on go spoiluje i dostaje tylko AB, a CBP nie ma.
Drugi typ potwierdza, że na L2WH jest info o CBP, a na PMfun nie. On słyszał tylko, że z tego moba leci AB, a nic nie słyszał o CBP więc podejrzewa, że info na L2WH jest błędne.

IMO jak nie ufamy ludziom z forum NCsoft z czasów interluda to nigdy nie dojdziemy do porozumienia.



Tak samo są strony jak themega.ru gdzie na każdym kroku krzyczą ci, że mają pliki retail PTS, a tu coś takiego:

http://s1.fotowrzut.pl/9D9XWX2SZD/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/9D9XWX2SZD/2.jpg
vs
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=146273
Cytuj
I have been hunting the Pronghorn (57) but when I attack it, it spawns into 6-8 mobs...
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=139707
http://boards.lineage2.com/showthread.php?t=155777
Cytuj
They both drop from the Frost Buffalo in the Frozen Labyrinth area. Be carefull with them, if u use a skill, they tend to "multiply" when u use a skill,

To ja się pytam jaki retail? Jaki PTS? Tymi 3 linkami wyżej można wyśmiać każdy L2OFF interlude jaki istnieje

+1

Na themega bardzo PTS są CH zdobywcze :)



  • Wiadomości: 709

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2018, 10:22:59 pm »
09-26-2007 (interlude)
Jeden gościu piszę, że przeczytał na L2WH, że ten mobek daje CBP ze spoila, a on go spoiluje i dostaje tylko AB, a CBP nie ma.
Drugi typ potwierdza, że na L2WH jest info o CBP, a na PMfun nie. On słyszał tylko, że z tego moba leci AB, a nic nie słyszał o CBP
L2wh to jedyne wiarygodne źródło informacji - dane do tego drop-kalkulatora były zbierane tylko i wyłącznie na podstawi snifferów podłączonych do gry na oficjalnych serwerach Lineage2.
Jeśli tam było, że mob daje CBP to znaczy że daje.
Tyle, że oryginalnej strony (l2wh.com) z danymi już dawno nie ma, to co istnieje na sieci(.org etc) to nie mam pojęcia co to jest.
Przypomnę tylko, ze w czasach c6 nadal była to trudna gra, raty 1x mogły powodować opinię u pechowych i mało wytrwałych graczy, że z danego moba coś tam w ogólne nie leci.
IMO bez znaczenia, można tuningować w trakcie. Oficjalne skrypty do c6 nigdy nie wyciekły, wyciąganie danych z wyższych kronik trochę mija się z celem, bo twórcy w jednym miejscu zmieniali coś na + w drugim na -
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2018, 09:04:05 am »
09-26-2007 (interlude)
Jeden gościu piszę, że przeczytał na L2WH, że ten mobek daje CBP ze spoila, a on go spoiluje i dostaje tylko AB, a CBP nie ma.
Drugi typ potwierdza, że na L2WH jest info o CBP, a na PMfun nie. On słyszał tylko, że z tego moba leci AB, a nic nie słyszał o CBP
L2wh to jedyne wiarygodne źródło informacji - dane do tego drop-kalkulatora były zbierane tylko i wyłącznie na podstawi snifferów podłączonych do gry na oficjalnych serwerach Lineage2.
Jeśli tam było, że mob daje CBP to znaczy że daje.
Tyle, że oryginalnej strony (l2wh.com) z danymi już dawno nie ma, to co istnieje na sieci(.org etc) to nie mam pojęcia co to jest.
Przypomnę tylko, ze w czasach c6 nadal była to trudna gra, raty 1x mogły powodować opinię u pechowych i mało wytrwałych graczy, że z danego moba coś tam w ogólne nie leci.
IMO bez znaczenia, można tuningować w trakcie. Oficjalne skrypty do c6 nigdy nie wyciekły, wyciąganie danych z wyższych kronik trochę mija się z celem, bo twórcy w jednym miejscu zmieniali coś na + w drugim na -


Wiesz dlaczego serwer L2Dawn odniósł tak wielki sukces? Bo był idealnie dopracowany niemal pod każdym względem. Na pewno długo dłubali przy swoich plikach by osiągnąć taki efekt. Jeśli z początku mieli takie problemy jak np. na serwerze l2Mordor ( z mobkami we frozen labirynt) to na pewno podłubali w plikach i je poprawili. L2dawn miał pliki off i L2Mordor tez ma ale tylko ci z Dawna wpadli na to żeby naprawić tą lokacje tak jak powinna wyglądać i chwała im za to bo serwer zyskał dzięki temu wielki plus względem innych ( których administracja nie miała widocznie takiego doświadczenia w grze i nie przewidziała konsekwencji jakie mogą powstać kiedy nie naprawi się mobków w tej lokacji). O jakim plusie i konsekwencjach mowa? Chodzi o ekonomię serwera. Wspomniałem we wcześniejszym swoim poście że na L2Mordor AB i CBP miały kiepską cene. Powodem tego z pewnością był przesadzony spoil z mobka elder lost watcher ( animal bone, cbp i jeszcze mold hardener). Tak słabe mobki nie powinny dawać aż tylu wartościowych fantów. Gdybym został dalej na tym serwerze L2Mordor mógłbym wyspoilować z nich ( przy ratach spoil x4 i grając od rana do wieczora) około 2k CBP + 20k AB (MH już nawet nie liczę ale też sporo)  na dzień. Teraz wyobraź sobie że nie tylko ja jestem taki zaradny i mamy kryzys na rynku w postaci bezwartościowego cbp i ab. Jakie to ma konsekwencje ? Poważne. Po pierwsze na początkowych levelach najlepiej się zarabia na ab i cbp. Kiedy będą bezwartościowe nowym graczom ciężko będzie się przebić i zdobyć choć trochę kasy na start. Sam mało się nie poddałem na L2Mordor kiedy stwierdziłem że przy takich cenach na głupie c graty będę zarabiał przynajmniej z miesiąc ( w rzeczywistości zajęło mi to jakieś 3 tygodnie). Po drugie taki przesyt na rynku bezwartościowego ( cbp i ab) sprawi że ludzie zaczną szybciej składać itemki a to zwyczajnie przyspiesza end game ponieważ po zdobyciu wszystkiego wielu graczy po prostu się nudzi i odchodzi.


Napisałeś : "Przypomnę tylko, ze w czasach c6 nadal była to trudna gra, raty 1x mogły powodować opinię u pechowych i mało wytrwałych graczy, że z danego moba coś tam w ogólne nie leci."


Czy mało wytrwały gracz byłby w stanie przy ratach x1 dobić do 54 lvla i mieć takiego pecha by wcale (ani razu) nie otrzymywać z tego mobka cbp ? Nie wydaje mi się.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 10:40:12 am wysłana przez rafalbrutal »


  • Wiadomości: 709

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2018, 01:10:45 pm »
Czy mało wytrwały gracz byłby w stanie przy ratach x1 dobić do 54 lvla i mieć takiego pecha by wcale (ani razu) nie otrzymywać z tego mobka cbp ? Nie wydaje mi się.
Grałeś na retailu w czasie Interlude? Nie? To STFU.
Chyba w ogóle nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Przeczytaj jeszcze raz, tym razem postaraj się ZE ZROZUMIENIEM - bo twoje doświadczenie z l2Dawn, czyli privem,  mało co mnie obchodzą.
Bo ja przez ponad rok sniffowałem pakiety dla Himreda. Na retailu.

[edit]
I dodam jeszcze, żeby skomplikować sprawę - każda z części Lienage2 miała własne mini-updaty, niektóre nawet po 5 takich, w których NCSoft zmieniał różne rzeczy w grze, nie tylko naprawiał bugi, dodawał eventy, ale mógł tez zmieniać staty mobów.
Np z tego co wiem c5 mało 4 takich updatów, Valliance - 4. Kto grał to wie, że nawet login-screen zmieniali.
[/edit]
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 01:18:54 pm wysłana przez Li »
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2018, 02:23:25 pm »
Czy mało wytrwały gracz byłby w stanie przy ratach x1 dobić do 54 lvla i mieć takiego pecha by wcale (ani razu) nie otrzymywać z tego mobka cbp ? Nie wydaje mi się.
Grałeś na retailu w czasie Interlude? Nie? To STFU.
Chyba w ogóle nie zrozumiałeś tego co napisałem.
Przeczytaj jeszcze raz, tym razem postaraj się ZE ZROZUMIENIEM - bo twoje doświadczenie z l2Dawn, czyli privem,  mało co mnie obchodzą.
Bo ja przez ponad rok sniffowałem pakiety dla Himreda. Na retailu.

Faktycznie ja pisze o gruszce a ty o pietruszce i nie rozumiemy się zbytnio. Ja piszę o ekonomii i potrzebie jej dopracowania ( żeby serwer był jak najlepszy) a ty przechwalasz się swoja znajomością obsługi plików serwerowych. Powinieneś wiedzieć że to i tak nie będzie 100% retail serwer ( chociażby ze względu na zmiany wprowadzone przez administracje), wiec z kolei twoje doświadczenie z retailem mało co mnie obchodzi. Mogą tu zajrzeć zarówno gracze z retaila jak i z privów. Jeśli jest potrzeba wywalić cbp ze spoila tego moba ( żeby ożywić ekonomię rynku i żeby serwer był lepszy) niech tak będzie. Nawet jeśli masz racje to nie wszystko co było kiedyś na retailu sprawdzi się dzisiaj. Właśnie dlatego administracja wprowadziła zmiany wspomniane wcześniej. W czasach twojego retaila gracze dopiero odkrywali świat gry a dzisiaj wszyscy znają go na pamięć. Zmienia to tyle że ten nieszczęsny mobek ( przy zachowaniu takiego przesadzonego spoila) o którym prawie wszyscy wiedzą, niszczy ekonomie serwera. W sumie to nie ważne czy cbp było na retailu w spoilu tego mobka czy nie. Ważne że tutaj nie powinno go być, bo temu serwerowi bliżej do takiego L2Dawn który też nie był 100% retail niż do twojego retaila a czasy się zmieniły i gracze też.


  • Wiadomości: 709

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 12, 2018, 06:23:42 pm »
Ani czytać nie potrafisz, ani nie trzymasz się wątku dyskusji.
Nigdzie w tej wymianie nie chwalę się znajomością plików l2off na których stawiano serwery, tylko zwróciłem uwagę, że powoływanie się na doświadczenia z L2Dawn czy pmfun jest niepoważne, bo jedynym autentycznym zbiorem informacji dostępnym dla przeciętnego gracza były dane z l2wh.com, ponieważ pochodziły ze snifferów podłączonych do klientów gry graczy grających na retailu. Nie robią też na mnie wrażenia posty graczy z retaila, bo też nie są miarodajnym źródłem - zapętliły się w logice odwołując się na dane z prywatnych banków danych. Lineage 2 tak niestety albo i stety został opublikowany - bez instrukcji i bez opisów, gracze sami musieli odkrywać co i jak działa w grze.
Rozróżniasz "retail" od l2off?
"retail" to oficjalne serwery NCSoft lub współcześnie dodatkowo Innovy, "l2off" to leaki plików PTS (w odróżnieniu od l2j).
A tutaj pisałem jak rozwiązuje się problemy ekonomii:
IMO bez znaczenia, można tuningować w trakcie. Oficjalne skrypty do c6 nigdy nie wyciekły, wyciąganie danych z wyższych kronik trochę mija się z celem, bo twórcy w jednym miejscu zmieniali coś na + w drugim na -

A tego ni w wuj nie potrafię zrozumieć:
bo temu serwerowi bliżej do takiego L2Dawn który też nie był 100% retail niż do twojego retaila a czasy się zmieniły i gracze też.
Możesz spróbować jeszcze raz żeby nawet taki tępak jak ja mógł to zrozumieć? Jest jakiś bardziej retailowy serwer niż NCSoftu?
Innova w tych czasach (Interlude) nie miała jeszcze licencji na L2.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 12, 2018, 08:45:19 pm »
Dobra. Nie będę się z tobą spierał w kwestiach technicznych gdyż  nie mam wykształcenia informatycznego i nie rozumiem niektórych słów w twoich wypowiedziach zakładam więc ze możesz mieć większe rozeznanie, doświadczenie i racje w sprawach technicznych od przeciętnego gracza a tym bardziej ode mnie. Co do przechwalania się umiejętnościami to wybacz ale zdanie :"Bo ja przez ponad rok sniffowałem pakiety dla Himreda. Na retailu." okazało się dla mnie zbyt mądre bym właściwie je zinterpretował i jeśli nie było to chwalenie się umiejętnościami to przepraszam.

Co do umiejetności czytania to czytać potrafię ale jeśli zaczniesz używać fachowej terminologii to nie oczekuj zbyt wiele. Nie każdy gracz l2 i użytkownik tego forum ma wykształcenie informatyczne i w 100% zrozumie co napisałeś.

Co do wątku dyskusji to wydawało mi się że jest nim zły spoil ze wspomnianego wcześniej mobka. Sam zaczełeś  dyskusję cytując fragment wypowiedzi Camara :

 "Jeden gościu piszę, że przeczytał na L2WH, że ten mobek daje CBP ze spoila, a on go spoiluje i dostaje tylko AB, a CBP nie ma.
Drugi typ potwierdza, że na L2WH jest info o CBP, a na PMfun nie. On słyszał tylko, że z tego moba leci AB, a nic nie słyszał o CBP

A przecież ja w swoich postach cały czas wspominam o tym nieszczęsnym spoilu cbp.

Co do ekonomii nie zgadzam się z tym co napisałeś ( nie jest to kwestia techniczna więc możemy polemizować). Napisałeś :

"IMO bez znaczenia, można tuningować w trakcie. Oficjalne skrypty do c6 nigdy nie wyciekły, wyciąganie danych z wyższych kronik trochę mija się z celem, bo twórcy w jednym miejscu zmieniali coś na + w drugim na - "

IMO ma to wielkie znaczenie bo serwer powinien być jak najlepiej dopracowany już na samym początku  potem tylko poprawia się błędy których nie wyłapano wcześniej. Jeśli takie problemy ze  spoilem  mobów zostaną naprawione zbyt późno konsekwencje będą takie że jedni gracze skorzystają na tym bardziej niż inni. Ktos wspomni potem na forum że przez pewien czas gracze mieli taki boost do spoila cbp a teraz nowi go nie mają. Jak myślisz reputacja serwera na tym skorzysta czy straci ?

To prawda ze twórcy zmieniali coś na + i - w nowych kronikach ale nie zgadzam się z tym że wyciąganie danych z wyższych kronik mija się z celem. po prostu twórcy uznali zapewne to co ja i żeby poprawić grę wywalili cbp ze spoila tego moba. Być może uznali że taki przesadzony spoil szkodzi ekonomii a może mieli inne powody ( nieistotne ważne że to był + a nie - dla gry).


  • Wiadomości: 709

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 12, 2018, 11:38:38 pm »
Nie można dopracować serwera w 100%, bo nie wiadomo tak naprawdę jak wyglądał oryginał.
Można tylko wnioskować z opisu doświadczeń graczy, porównują leaki plików z niższej (c4) i wyższej (Gracia Final).
Tyle, że te leaki  to były i tak PTS'y, czyli zabugowane pliki (Public Test Server).
I choćbym nie wiem jak się starał to żadne alfy i bety nie pomogą w ustawieniu l2j, bo i tak niektóre rzeczy wyjdą w praniu.
I nie ma powiedziane, że na cbp masz  się dorabiać - na retailu robiło się ws'a i napierdzielało szoty żeby zarobić na B-A grade.
Na l2off bywało różnie, czasami poszukiwanym materiałem było cbp, ale często varnish czy inny coal.

Sniffowanie pakietów wyglądało tak, że rejestrowałeś się na l2wh.com, podawałaś serwer na jakim grasz i ściągałeś program (sniffer).
Ten program podłączało się do klienta gry, czyli po prostu odpalało przed uruchomieniem klienta gry - jako że gra komunikuje się z serwerem na określonym unikalnym porcie, sniffer po prostu rejestrował cały ruch na tym porcie i zapisywał wszystko do pliku.
Po skończonej sesji ten plik wysyłało się z poziomu sniffera do bazy danych l2wh do dalszej obróbki. Tam był inny program który analizował dane, sprawdzał czy mają sens czy nie a następnie dane były scalane z całą bazą danych l2wh.
Dodatkowo l2wh miał zapisane wiarygodność danych - tzw jeśli dany spoil/drop występował bardzo rzadko, np. tylko jeden użytkownik zapisał coś takiego, był oznaczone, że dane są mało wiarygodne. Żeby osiągnąć status wiarygodnych danych dany spoil/drop musiał mieć potwierdzenie od kilku-kilkunastu snifferów.

BTW wytykając Ci wiarę w bliskość  L2Dawn do retaila, chociaż nie zaprzeczam, że był to chyba najlepiej oskryptowany serwer Interlude, popytaj się użytkowników o spoil animal bone pod Dion z Eye (nie pamiętam jak się nazywały dokładnie te mobki).
Ten "bug" sprzedał ktoś tutaj na tym forum.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 13, 2018, 09:25:30 am »
Wybacz, ale to jak  wyglądał oryginał jest mało istotne ponieważ wiedza, przyzwyczajenia i umiejętności graczy uległy dużej zmianie od tamtego czasu ( to co kiedyś wiedziała i rozumiała wąska grupka graczy dziś wie prawie cała społeczność L2). Ten serwer i tak będzie się sporo różnił od oryginału. Podałem realny problem ze spoilem, którym trzeba się zająć w celu ratowania ekonomii serwera ( i to najlepiej jak najszybciej).

Nie grałem nigdy na retailu ale zakładam że było tak jak napisałeś, czyli że najlepiej się zarabiało krafcac shoty. Ale ten serwer to nie będzie już nigdy tamten serwer. Temu serwerowi bliżej do każdego priva niż do tamtego retaila. A ja grając współcześnie na privach wiem że w dzisiejszych czasach i realiach najlepiej zarabia się na spoilu określonych matsów. Dobrze można zarobić też farmiąc AA w cata ( ale najpierw trzeba się trochę dorobić), oraz wykonując niektóre questy. Krafcenie shotów i itemków jest dochodowe ale trzeba bardzo dużo zainwestować w takiego krafta żeby wydatki zaczęły się zwracać , no i spoil jest szybszy w zarabianiu pieniędzy ( to co kraft zarobi w tydzień, spoilem mogę zarobić w 1 dzień). Wiem ze popyt na matsy się zmienia i że raz bardziej chodliwe będzie cbp a innym razem varnish ale to nie zmienia faktu że matsy powinny utrzymywać swoją wartość ( na określonym pułapie z niewielką tolerancją spadku i wzrostu ceny ) w celu stabilizacji ekonomii rynku. Dłubanie przy spoilu podczas live nie wyjdzie serwerowi na dobre bo gracze będą narzekać na niesprawiedliwość. Jeśli nie ma 100% pewności czy cbp powinno być w spoilu tego moba czy nie, można je zachować zmniejszając szansę tak by wypadało bardzo rzadko ( w końcu przecież mało wytrwały gracz z forum retaila żalił się ze spoiluje mobka ale dostaje tylko AB ).


Sniffowanie pakietów wyglądało tak, że rejestrowałeś się na l2wh.com, podawałaś serwer na jakim grasz i ściągałeś program (sniffer).
Ten program podłączało się do klienta gry, czyli po prostu odpalało przed uruchomieniem klienta gry - jako że gra komunikuje się z serwerem na określonym unikalnym porcie, sniffer po prostu rejestrował cały ruch na tym porcie i zapisywał wszystko do pliku.
Po skończonej sesji ten plik wysyłało się z poziomu sniffera do bazy danych l2wh do dalszej obróbki. Tam był inny program który analizował dane, sprawdzał czy mają sens czy nie a następnie dane były scalane z całą bazą danych l2wh.
Dodatkowo l2wh miał zapisane wiarygodność danych - tzw jeśli dany spoil/drop występował bardzo rzadko, np. tylko jeden użytkownik zapisał coś takiego, był oznaczone, że dane są mało wiarygodne. Żeby osiągnąć status wiarygodnych danych dany spoil/drop musiał mieć potwierdzenie od kilku-kilkunastu snifferów.


Dziękuję że zechciałeś poświęcić nieco swojego czasu na wyjaśnienie mi sprawy od strony technicznej. Myślę że nie tylko ja skorzystam na tej wiedzy ale też inni mniej doinformowani użytkownicy forum.



BTW wytykając Ci wiarę w bliskość  L2Dawn do retaila, chociaż nie zaprzeczam, że był to chyba najlepiej oskryptowany serwer Interlude, popytaj się użytkowników o spoil animal bone pod Dion z Eye (nie pamiętam jak się nazywały dokładnie te mobki).
Ten "bug" sprzedał ktoś tutaj na tym forum.


Mobki o których piszesz nazywały się monster eye searcher , miały 2x hp i faktycznie wypadało z nich więcej AB niż powinno ( według rat serwera). Kiedy zacząłem swoja przygodę na L2dawn pomogły mi zdobyć trochę kaski na start. Podejrzewałem że może być z nimi coś nie tak ale potraktowałem to jako uśmiech losu dla nowicjusza.


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 13, 2018, 09:34:31 am »
no fakt jest ten mobek lekko wzbogacony w AB.

http://lineage.pmfun.com/npc/20265/monster-eye-searcher.html

Jako iż nasz Drop Calc działa wedłóg rate servera to mamy x4.
http://www.db.l2emi.eu/drop/m-search.php?monsterid=20265



  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 22, 2018, 08:06:32 am »
Widzę że mobki w tej lokacji zostały poprawione - świetnie. :)

Ale spoil z moba elder lost watcher się nie zmienił. Jeśli miało by to tak zostać to będzie jeszcze gorzej niż było, bo wcześniej żeby zdobyć 3-4 cbp i ok 10 AB trzeba było walczyć z 4 mobami a teraz tylko z 1 ( i w dodatku respawn time ma jakieś 40s i jest ich sporo). Dlatego uważam że jeśli tak zostanie matsy te będą prawie bezwartościowe. Składam oficjalna petycję prosząc o zmianę tego. Jeśli nie chcecie całkiem wywalać cbp ze spoila tego moba to zróbcie żeby ilość i szansa była jak w przypadku mold hardener, bo ten beznadziejnie słaby mobek jest tak bogaty w wartościowe matsy że jeszcze MH z niego leci ( na szczęście niezbyt często).


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 22, 2018, 10:26:32 am »
Widzę że mobki w tej lokacji zostały poprawione - świetnie. :)

Ale spoil z moba elder lost watcher się nie zmienił. Jeśli miało by to tak zostać to będzie jeszcze gorzej niż było, bo wcześniej żeby zdobyć 3-4 cbp i ok 10 AB trzeba było walczyć z 4 mobami a teraz tylko z 1 ( i w dodatku respawn time ma jakieś 40s i jest ich sporo). Dlatego uważam że jeśli tak zostanie matsy te będą prawie bezwartościowe. Składam oficjalna petycję prosząc o zmianę tego. Jeśli nie chcecie całkiem wywalać cbp ze spoila tego moba to zróbcie żeby ilość i szansa była jak w przypadku mold hardener, bo ten beznadziejnie słaby mobek jest tak bogaty w wartościowe matsy że jeszcze MH z niego leci ( na szczęście niezbyt często).

Czy ja napisałem ze zakończyłem prace na frozen?



  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 22, 2018, 10:49:10 am »
Widzę że mobki w tej lokacji zostały poprawione - świetnie. :)

Ale spoil z moba elder lost watcher się nie zmienił. Jeśli miało by to tak zostać to będzie jeszcze gorzej niż było, bo wcześniej żeby zdobyć 3-4 cbp i ok 10 AB trzeba było walczyć z 4 mobami a teraz tylko z 1 ( i w dodatku respawn time ma jakieś 40s i jest ich sporo). Dlatego uważam że jeśli tak zostanie matsy te będą prawie bezwartościowe. Składam oficjalna petycję prosząc o zmianę tego. Jeśli nie chcecie całkiem wywalać cbp ze spoila tego moba to zróbcie żeby ilość i szansa była jak w przypadku mold hardener, bo ten beznadziejnie słaby mobek jest tak bogaty w wartościowe matsy że jeszcze MH z niego leci ( na szczęście niezbyt często).

Czy ja napisałem ze zakończyłem prace na frozen?

Bez urazy ale ja zgłaszam tylko to co uważam ze jest nie tak ( i podczas twojej pracy może się wkraść jakiś błąd). Przeszedłem się dokładniej po lokacji i coś zauważyłem. Ale zanim spytam o to zadam kolejne pytanie ( żeby Cię przypadkiem nie zdenerwować).
Czy zakończyłeś już edycje mobków  gargoyle oraz yeti ?


  • ********
  • Wiadomości: 1260

  • Pochwał: 0

    • L2 Emi
Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 22, 2018, 10:54:49 am »
Aktualnie zrobione są tylko spawny i początek skryptu dotyczący frozen buffalo.

A co z tymi mobami było nie tak? Przypomnij mi.



  • Wiadomości: 161

  • Pochwał: 0

Odp: Problem z mobkami we frozen labirynt
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 22, 2018, 11:02:39 am »
Aktualnie zrobione są tylko spawny i początek skryptu dotyczący frozen buffalo.

A co z tymi mobami było nie tak? Przypomnij mi.

Coś już przy nich zmieniałeś. Bo były grupowe a teraz już nie są ( i tak powinno być). Ale stała się taka rzecz że np. mobków lost gargoyle youngling względem mobów lost gargoyle jest zbyt mało to samo z Frost yeti i lost yeti. Są miejsca że dawnych liderów nie ma wcale a powinny być wymieszane z nimi a ich ilość względem siebie powinna być mniej więcej pół na pół.