Debuffs are now organized into the following categories:
Physical: Speed Reduction, Knockdown, Knockback, Stunned, Disarmed, Burning
Magical: Sleep, Polymorph, Fear, Paralysis, Silence
Upon successfully landing a debuff on a player that player now has a resist timer to subsequent attempts to land that same kind of debuff for the next 30 seconds.
The intensity of the resist timer increases in power if a debuff successfully lands on the player while the timer is up.
After 3 successful casts of a debuff within 30 seconds the target of the debuff becomes immune to further attacks of that debuff until the resist timer wears off.
Example, getting stunned by a tank:
1st Successful Stun -> Resist Timer Activated, 40% resist stun applied to subsequent stuns.
2nd Successful Stun within the 1st Stuns Resist Timer -> Resist Timer Reset to 30s, Resist Stun increased to 70%
3rd Successful Stun within the 2nd Stuns Resist Timer -> Resist Timer resets to 30s, target is now immune to Stun effects
Some notes, all classes have been given many new debuffs so its not like tanks are going to be unable to do things just because their stun is locked out.
FYI all classes now have at least three types of strong disabling debuff.
Tanks for example have Stun, Knockback, Knockdown, Silence.
The resist change was added so people would need to both vary their attacks and not completely overpower a target with all the new attack skills.
Po polsku:
Od GoD system debuffow będzie się dzielił na dwie kategorie:
a) Fizyczne: Speed Reduction, Knockdown, Knockback, Stunned, Disarmed, Burning b) Magiczne: Sleep, Polymorph, Fear, Paralysis, Silence
Gdy dany debuffow zostanie wykastowany z sukcesem (tj. gdy dany debuffow "siądzie" na targecie), to target na którym dany debuffow został wykastowany, dostaje buffka na 30 sec, który zwiększa resist na kolejne tego typu debuffy. Czyli gdy dostaniemy Stuna to przez kolejne 30sec , będziemy mieć buffka na resist stun. Jeżeli jednak podczas trwania tego buffa, ktoś dostnie dany debuff ponownie, to moc danego resista zwieksza się. W momencie gdy w ciągu trwania tego resista ( czyli w ciagu 30 sec) dostaniemy 3ci raz debuffa tego samego typu, to włacza sie buffa ktory resistuje w 100% dany debuff.
Przykład:
1. Dostajemy pierwszego stuna, włacza sie buff resistujący kolejne ataki stuna o 40%(na 30sec).
2. Podczas trwania buffa resistujacego stuna, dostajemy kolejnego stuna, to moc resista wzrasta do 70%(buff resetuje sie do 30sec).
3. Podczas trwania ulepszonego buffa, dostaniemy kolejny raz stuna, to w tym momencie buff resetuje sie do 30sec i jestesmy w pelni odporni na stuny.
Wszystkie klasy dostaja nowe debuffy(przynajmniej 3 roznego rodzaju), takze jezeli ktoras z klas (np tank) nie bedzie mogla zastunowac przeciwnika , gdyz ten bedzie mial resista, to z pewnoscia bedzie mogl uzyc innego rodzaju debuffa.
Tank dostaje : Stun, Knockback, Knockdown, Silence.
Nowy system debuffow został wprowadzony zeby ludzie uzywali roznych attakow(debuffow) , a nie tylko tych nowych , ktore z pewnoscia beda bardzo mocne.