Witaj
Gość

Wątek: [Projekt] L2Emu Freya  (Przeczytany 6655 razy)

  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

[Projekt] L2Emu Freya
« dnia: Luty 06, 2011, 09:53:51 pm »
L2EMU Lineage2 Freya Public Project



Bardzo dobry projekt - open source, dużo lepszy od standardowego L2J.

- aktywny team

- szybki rozwój



Linki:

- SVN: Click

- TIMELINE: Click

- FORUM: Click



Team:





Potem napiszę o zaletach, jeśli ktoś by chciał dołączyc, to prowadzą rekrutacje, wystarczy pokazac im trochę własnej roboty (jakieś kody itp)


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
odp: l2j[zapowiedz] polski serwer x5000 interlude start 19.2.2011
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2011, 10:28:43 pm »
Opisz jak możesz i wiesz co dokładnie działa.
/Edit Jak wygląda sprawa z hb , działają questy s80 , instance jak wygląda sprawa , Jak masz takie informacje ,bądz doświadczyłeś napisz.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 10:57:54 pm wysłana przez Shyque »


  • Wiadomości: 86

  • Pochwał: 0

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2011, 10:08:26 am »
pierwszy raz widzę implementację gry w javie. Ciekawa sprawa, nie podejrzewałbym, że to jest tak prosto napisane... (w sensie nie skomplikowane), bardzo przejrzysty kod.
klasa recepty, oczywiście nie całość ale po nazwach zmiennych, komentach można dużo zobaczyć:
http://subversion.assembla.com/svn/L2EmuProject/tools/L2EmuProject-CDParser/src/main/java/net/l2emuproject/entity/Recipe.java
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 10:21:56 am wysłana przez yoomug »


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2011, 01:29:13 pm »
Dobrze ja to wiem :0 można zauważyć ale chodzi mi o sprawy techniczne co działa , czym ten projekt się wyróżnia od zwykłego L2jServer.


  • Wiadomości: 643

  • Pochwał: 10

  • L2Cerberus/L2DC developer
    • L2Cerberus
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2011, 03:00:57 pm »
Projekt będzie na pewno popularny w najbliższym czasie, jak tylko l2js oficjalnie powie że są closed source. (już są tylko tego nie mówia)
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
My software never has bugs. It just develops random features.
Let's Kick Python Out of L2J.



  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2011, 07:27:21 am »
Cytuj
Potem napiszę o zaletach
Tak ale ale mnie interesują zalety .
Czym sie rozni od zwyklego L2j , co dziala ?


  • Wiadomości: 710

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2011, 11:29:12 am »
Cytuj
Potem napiszę o zaletach
Tak ale ale mnie interesują zalety .
Czym sie rozni od zwyklego L2j , co dziala ?
Pewnie kolejny fork L2j.
Szkoda czasu na angażowanie się.
Będą uzależnieni od głównej linii rozwojowej l2j albo przykleją się do tej jednej wersji gry (Freya).
Na 99% i tak to nie wypali.
A szkoda, bo l2j ma kiepskie tempo rozwoju, do tej pory nie zaimplementowano w nim masy funkcji z dawnych kronik.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 442

  • Pochwał: 10

  • offline.
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2011, 11:30:59 am »
Cytuj
Potem napiszę o zaletach
Tak ale ale mnie interesują zalety .
Czym sie rozni od zwyklego L2j , co dziala ?
Pewnie kolejny fork L2j.
Szkoda czasu na angażowanie się.
Będą uzależnieni od głównej linii rozwojowej l2j albo przykleją się do tej jednej wersji gry (Freya).
Na 99% i tak to nie wypali.
A szkoda, bo l2j ma kiepskie tempo rozwoju, do tej pory nie zaimplementowano w nim masy funkcji z dawnych kronik.
Bo chcą byc 1wsi, żeby zrobić najszybciej a jak to już chyba mniej ważniejsze jest.


  • Wiadomości: 710

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2011, 12:05:59 pm »
Bo chcą byc 1wsi, żeby zrobić najszybciej a jak to już chyba mniej ważniejsze jest.
To chyba nie jest tak do końca. Forkując projekt masz łatwiej, odpada masa roboty. Wprowadzasz tylko własne zmiany.
L2j muszą opracować wszystko od podstaw, analizować pakiety przesyłane pomiędzy serwerem a klientem, zaimplementować protokóły komunikacji, stworzyć podstawową logikę, obiekty, obsługę zdarzeń.
Dlatego śmieszą mnie deklaracje niektórych forków, że ich projekty to ich czyste autorskie rozwiązania.
L2j, moim zdaniem, rozwijałby się o wiele szybciej gdyby wymienić kilka osób w teamie zarządzającym projektem.
Tylko na kogo ;)?
A i tak jest tam znacznie lepiej niż kiedyś, 2-3 lata temu.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2011, 04:27:01 pm »
Cytuj
Potem napiszę o zaletach
Tak ale ale mnie interesują zalety .
Czym sie rozni od zwyklego L2j , co dziala ?
Pewnie kolejny fork L2j.
Szkoda czasu na angażowanie się.
Będą uzależnieni od głównej linii rozwojowej l2j albo przykleją się do tej jednej wersji gry (Freya).
Na 99% i tak to nie wypali.
A szkoda, bo l2j ma kiepskie tempo rozwoju, do tej pory nie zaimplementowano w nim masy funkcji z dawnych kronik.

Najpierw przeglądnij timeline, potem oceniaj.


  • *******
  • Wiadomości: 2207

  • Pochwał: 12

  • And The Heavens Shall Tremble
    • gOOoogLe
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2011, 04:42:57 pm »
A jak tam ze stabilnoscia? Nie znam sie tak dobrze na samych plikach, ale siedzac w dziale privow zauwazylem, ze kazdy serwer dzialajacy na l2emu mial z tym problem przy online ~1k.


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2011, 04:52:51 pm »
Co do stabilności plików ja osobiście nie mam zastrzeżeń , są o wiele lepsze niż L2jServer , tak ja oceniam po kilku dniach testów.


  • Wiadomości: 1

  • Pochwał: 0

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2011, 07:22:21 pm »
Ja kiedys uzywalem l2emu i było naprawdę godne polecania.
Teraz to jest wielki rozłam, ponieważ stare l2emu rozbiło się na l2official, a l2jofficial przeszedl do l2j.
Widzę jest nowa/liczna załaga i czeste aktualizacje... no pozostaje sciagnac i przetestowac co zrobie na dniach.
Ciekawe czy ludzie z l2emu beda dawać hot fixy 4all, czy po jakimś czasie, co miało miejsce kiedys... :)

Edit:
Aha i timeline/svn teraz jest nowy -> google svn :) Pozdro
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 07:30:49 pm wysłana przez Patriot »


  • Wiadomości: 643

  • Pochwał: 10

  • L2Cerberus/L2DC developer
    • L2Cerberus
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2011, 07:47:01 pm »
Cytuj
Potem napiszę o zaletach
Tak ale ale mnie interesują zalety .
Czym sie rozni od zwyklego L2j , co dziala ?
Pewnie kolejny fork L2j.
Szkoda czasu na angażowanie się.
Będą uzależnieni od głównej linii rozwojowej l2j albo przykleją się do tej jednej wersji gry (Freya).
Na 99% i tak to nie wypali.
A szkoda, bo l2j ma kiepskie tempo rozwoju, do tej pory nie zaimplementowano w nim masy funkcji z dawnych kronik.

Przeczytaj mojego posta :)
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
My software never has bugs. It just develops random features.
Let's Kick Python Out of L2J.



  • Wiadomości: 12

  • Pochwał: 0

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2011, 07:37:31 am »
Projekt będzie na pewno popularny w najbliższym czasie, jak tylko l2js oficjalnie powie że są closed source. (już są tylko tego nie mówia)
dużo na to wskazuje...


  • Wiadomości: 710

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2011, 08:58:05 am »
Najpierw przeglądnij timeline, potem oceniaj.

Ale co mam oceniać? Jedyne co tutaj oceniam, to tempo rozwoju l2j.
Czyj timeline mam oglądać? l2j czy l2emu? Zresztą timeline l2emu i tak jest zamknięte.
Być może l2emu ma więcej zmian i implementacji funkcjonalności, ale tutaj trzeba pamiętać, że l2j obowiązuje jedna prosta, chociaż kontrowersyjna reguła: albo coś jest 100% zgodne z retailem albo nie dodają tego do kodu serwera.
I nie jest to do końca głupie - jedna niewłaściwa zmiana może przebalansować serwer lub zniszczyć jego ekonomię.
L2emu to nie jest fork l2j?

Przeczytaj mojego posta :)

Przeczytałem? Tego o l2js? Nie znam historii rozwoju tego projektu, ale z tego co rozumiem l2emu ma coś z nim wspólnego - na ich stronie znajdują się informacji i pliki z obydwu tych projektów.
L2emu - Gracia, l2js -Freya?
A ostatnie dane z timeline l2js to głównie "Sync L2jServer" i "Sync L2jDP".

Dobra, panowie l2emu developerzy - nie neguję przecież waszej znajomości programowania i pracy jaką wkładacie czy będziecie wkładać w ten projekt.
Pytanie postawmy sobie jasno: jesteście forkiem l2j czy nie?
Dla mnie to pytanie retoryczne. Nawet bez zaglądania w kod l2emu. Po prostu znam skalę złożoności i dojrzewania takiego projektu.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 643

  • Pochwał: 10

  • L2Cerberus/L2DC developer
    • L2Cerberus
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2011, 10:18:18 am »
Dalej nie zrozumiałeś mojego postu, l2js już praktycznie całkowicie jest closed source.
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
My software never has bugs. It just develops random features.
Let's Kick Python Out of L2J.



  • Wiadomości: 710

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2011, 10:34:10 am »
Dalej nie zrozumiałeś mojego postu, l2js już praktycznie całkowicie jest closed source.
Zrozumiałem post, ale nie rozumiem, dlaczego akurat do mnie z tym wyjeżdżasz?
Czy Ty pisząc "l2js" masz na myśli l2jserver (l2jserver.com) czy to:l2js (l2js.com.br)?
Bo ja piszę o tym drugim, jeśli Ty o tym pierwszym to proszę wysławiać się na przyszłość precyzyjniej.
Bo tylko tutaj widzę możliwość nieporozumienia pomiędzy nami.

A jeśli tak, masz na myśli l2jserver to napisz, na czym polega to zamykanie kodu?
Z tego co mnie doszły swojego czasu pogłoski, to część programistów l2jserver uzyskało dostęp do plików offa Freya i pewnie części z nich nie na rękę udostępniania swojego kodu publicznie. Przecież prowadzą własne serwery :)
I jeśli jesteś w stanie o tym przekonać nie tylko mnie, że faktycznie tak jest, to wtedy jest większa szansa na rozbudowę teamu l2emu
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2011, 02:07:36 pm »
Sprawdzał ktoś tutaj jak działaja questy s80 oraz HB Island? Bo ja osobiście testuje i jestem zadowolony , jak na razie.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2011, 02:09:23 pm wysłana przez Shyque »


  • Wiadomości: 643

  • Pochwał: 10

  • L2Cerberus/L2DC developer
    • L2Cerberus
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2011, 04:15:40 pm »
Dalej nie zrozumiałeś mojego postu, l2js już praktycznie całkowicie jest closed source.
Zrozumiałem post, ale nie rozumiem, dlaczego akurat do mnie z tym wyjeżdżasz?
Czy Ty pisząc "l2js" masz na myśli l2jserver (l2jserver.com) czy to:l2js (l2js.com.br)?
Bo ja piszę o tym drugim, jeśli Ty o tym pierwszym to proszę wysławiać się na przyszłość precyzyjniej.
Bo tylko tutaj widzę możliwość nieporozumienia pomiędzy nami.

A jeśli tak, masz na myśli l2jserver to napisz, na czym polega to zamykanie kodu?
Z tego co mnie doszły swojego czasu pogłoski, to część programistów l2jserver uzyskało dostęp do plików offa Freya i pewnie części z nich nie na rękę udostępniania swojego kodu publicznie. Przecież prowadzą własne serwery :)
I jeśli jesteś w stanie o tym przekonać nie tylko mnie, że faktycznie tak jest, to wtedy jest większa szansa na rozbudowę teamu l2emu

Mam na myśli l2jserver, tego drugiego nawet nie znam, ale po Twojej odpowiedzi nie wiem o którym ty mówisz :P to drugie to u Ciebie l2js.com.br, a potem "A jesli tak, masz na mysli l2jserver"... to mam rozumieć że też piszesz o l2jserver? Dostep do plików offa Freya, zapewne kolejna plota. A dlaczego pisze tak do Ciebie, bo ciągle piszesz jak to wszystko uzależnione jest od l2jservers, a ja Ci mowie że wcale? Bo l2js już praktycznie nic większego nie udostępnia. Dlatego L2Emu które jest publiczne ma bardzo dużą szanse stania się popularniejszym :) Nic osobistego panie wyluzuj.
I would love to change the world, but they won't give me the source code.
My software never has bugs. It just develops random features.
Let's Kick Python Out of L2J.



  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2011, 05:09:44 pm »
Cytuj
L2emu to nie jest fork l2j?

Oczywiście, że jest - nikt tego nie zaprzecza.

Osobiście nie widział bym żadnego sensu robienia wszystkiego od nowa.

L2Emu ma o wiele, wiele więcej rzeczy zrobionych/naprawionych/dodanych niż L2JServer.

Cytuj
l2j obowiązuje jedna prosta, chociaż kontrowersyjna reguła: albo coś jest 100% zgodne z retailem albo nie dodają tego do kodu serwera.

Jeśli by tak faktycznie było w 100% to nikt by nie narzekał na to jak np działają aktualnie zrobione jakieś rzeczy na L2J.



A co do timeline/SVN, projekt został przeniesiony na google code (ponieważ poprzednim razem wszystko działało bardzo wolno)

Aktualna rewizja to ~~60, poprzednio było to około ~~1100.

L2Emu Google Code


  • Wiadomości: 710

  • Pochwał: 1

    • badlands.online
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2011, 05:34:55 pm »
Mam na myśli l2jserver, tego drugiego nawet nie znam, ale po Twojej odpowiedzi nie wiem o którym ty mówisz :P to drugie to u Ciebie l2js.com.br,
Ojca wszystkich ojców i szefa wszystkich szefów, czyli l2jserver.com zawsze określało się skrótem zwyczajnym i prostym: l2j, bez żadnej dodatkowej literki na końcu.
Popatrz na wypowiedzi w tym wątku (nie licząc Twoich) czy choćby na tytuł tego wątku, założonego chyba nie przez byle lamera:
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,27489.0.html.
Nie ma potrzeby dodawania żadnej literki, literki niech sobie dodają forki tego projektu.

a potem "A jesli tak, masz na mysli l2jserver"... to mam rozumieć że też piszesz o l2jserver?

"A jeśli tak" - tryb warunkowy, przypuszczenie.
O czym piszę przecież wyraźnie napisałem, że o tym drugim, czyli l2s.com.br. Chyba logiczny wniosek, skoro wchodzę na tamtą stronę, a tam pliki i linki do l2emu? Sądziłęm, że kooperowaliście z l2js(com.br) i teraz się rozdzielacie.

Dostep do plików offa Freya, zapewne kolejna plota.
Informacje z pierwszej ręki, od człowieka którego nie śmiem posądzać o kłamstwo, megalomanię czy próbę podbudowanie sobie ego :)

A dlaczego pisze tak do Ciebie, bo ciągle piszesz jak to wszystko uzależnione jest od l2jservers, a ja Ci mowie że wcale? Bo l2js już praktycznie nic większego nie udostępnia.
Nie śledziłem od dawna projektu l2j, ale z tego co przed chwilą zajrzałem do bazy danych to przebudowano i to mocno jej strukturę. Chyba jednak coś tam robią?
Więc jak tam, panie InsOmnia, jesteście forkiem czy nie?
;)
Sami piszecie mmocore, datapack, czy ściągacie z l2j?

To nie jest atak na wasz projekt, wyluzuj. Co prawda chyba żaden z forków długo nie pociągnął (może za wyjątkiem l2dc), ale trzeba oddać, że niektóre były bardzo ciekawe, choćby starożytny l2fortress

//pseudoedit

Doczytałem wypowiedź Matima. Oczywiście "100%" to skrót myślowy, bez wglądu z kod i bazę offa nie ma szans na taki stopień kompatybilności. Chodziło mi o to, że bez potwierdzenia feature z offa nie dodają takich rzeczy do kodu serwera.
Pan Soulern jest debeściak. I jego mafia też.


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2011, 05:55:21 pm »
InsOmnia- jest developerem L2DC, nie L2Emu, a pytasz właśnie jego, co mnie zastanawia lekko.

Cytuj
Sami piszecie mmocore, datapack, czy ściągacie z l2j?

Tutaj: lol.

O tym już pisałem w poprzednim poście.

Pisałem, tak jest to fork, nie widzę żadnego związku. Gdyby projekt był napisany od nowa to byłbyś zadowolony?

Poprawianie, ulepszanie kodu - oto siła "open source"

Jeśli przyjrzysz się baczniej niektórym rzeczą, które są dodawane do L2JServer, to możesz stwierdzisz że czasami są to rozwiązania CHORE.

Wystarczy ile rzeczy zostało zrobionych na L2Emu, dla przykładu datapack, poprawione instancje, tłumaczenie skryptów z pythona na jave, nowe skille itp, a to że dodawane są co jakiś czas commity z L2JServer to chyba nic złego - jeśli coś jest dobre (w naszej opinii) to zostaje dodane, proste.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2011, 05:58:59 pm wysłana przez Matim »


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 15, 2011, 06:09:38 pm »
L2Emu nie jest forkiem , jest znana i szanowana marka , praca developerów L2Emu jest owiele wydajniejsza i skuteczniejsza.
Testuje od jakiegoś czasu pliki l2emu i jestem bardzo zadowolony , ale chciałbym dostać więcej informacji , co działa itp.


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Projekt] L2Emu Freya
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2011, 06:18:31 pm »
Jak już pisałem Ci na gg, dam więcej informacji jak wstanie MXC, tam kolega ładnie to opisał.