Atrybuty mobków:Archery Attack Weak Point – mobki te dostają większe obrażenia od łuku. Najczęściej są to stworzenia latające.
Blunt Attack Weak Point – monstra te są wrażliwe na obrażenia od młotów. Obuch świetnie sprawuje się przeciwko szkieletom.
Critical Chance– potworek ma podwyższoną szansę na zadanie krytycznych obrażeń.
Critical Power – wróg zadaje krytyczne obrażenia ze zwiększoną mocą.
Dark Attack – przeciwnik potrafi czarować mroczną magią. Często spotykane u nieumarłych oraz złych istot.
Dark Attack Weak Point – kreatura jest szczególnie podatna na ataki mrocznej magii.
Earth Attack Weak Point – oponent wykazuje słabą odporność na magię ziemi.
Evasion – mob wykazuje wyjątkową zdolność unikania naszych ciosów.
Fire Attack Weak Point – monstrum nienawidzi magii ognia, otrzymuje od niej większe obrażenia. Najczęściej są to różnego rodzaju rośliny.
Greater Resist Hold – potworek jest niezwykle odporny na czary takie jak , np. root.
Greater Resist Sleep – mobek wyjątkowo silnie odporny na sleep.
Holy Weapon – broń wroga umagiczniona jest atrybutem Holy.
Magic Skill Block – kreatura potrafi rzucić klątwę, która uniemożliwi rzucania czarów.
Return Damage - oponent ma zdolność do odbijania części fizycznych obrażeń które mu zadamy.
Resist Archery – przeciwnik dostaje mniejsze obrażenia od strzał wystrzelonych z łuku.
Resist Bleeding – mob odporny na bleed.
Resist Dagger – mobek dostaje mniejsze obrażenia od sztyletów.
Resist Dark Magic – monstrum wykazuje szczególną odporność na mroczną magię.
Resist Fire – przeciwnik odporny na magię ognia. Przykład – salamandry.
Resist Hold – oponent ciężki do zrootowania.
Resist M.Attack – monstrum wyjątkowo odporne na magię. Często są to zombie.
Resist Physical Attack – mob ze zwiększoną odpornością na obrażenia fizyczne.
Resist Poison – przeciwnik którego niezwykle trudno zatruć.
Resist Sacred Attack – potworek z odpornością na magię światła.
Resist Shock – potwór którego trudno zestunować.
Resist Sleep – mobek odporny na uśpienie.
Resist Water – wróg ze szczególną odpornością na magię wody.
Resist Wind – mob z resistem na czary wiatru.
Sacred Attack Weak Point – oponent z wrażliwością na „święte” czary.
Vampiric Attack – przeciwnik atakując odnawia sobie jednocześnie HP.
Water Attack Weak Point – potworek wrażliwy na magię wody.
Wind Attack Weak Point – przeciwnik bardzo wrażliwy na magię wiatru. Szczególnie latające kreatury.
Dobrze jest znać poszczególne odporności lub słabości mobków. Najlepiej wybierać takie mobki z którymi mamy najmniej problemu – np. łucznicy powinni wybierać się na wszelkiego rodzaju istoty latające – nietoperze ( bats ) , bądź oczka ( eyes ). Wystrzegać za to mają się mobków z właściwościami Resist Physical Attack oraz Resist Archery ( golemy ). To samo tyczy się magów – taki SH w dobrym sprzęcie i dyesami zabija np. tulbena jednym strzałem.
Wyróżnienie mobów ze względu na ich ilość HP:Feeble Type – ilość punktów życia u przeciwnika wynosi 1/2.
Strong Type – przeciwnik ten może mieć od 2x do 6x więcej HP.
Podział potworów ze względu na rasę:Animal
Beast
Construct
Demonic
Divine
Dragon
Fairy
Giant
Humanoid
Plant
Spirit
Undead
Wyróżnienie mobów ze względu na rasę może się przydać. Taki np. Glad użyje sobie Detect Plant Weakness i będzie zadawać więcej obrażeń roślinkom.
Stronka z atrybutami mobków:
http://lineage2.stratics.com/content/library/monsters/attributes.phpIkonki są z c4, jak ktoś ma z c5 to proszę o przesłanie mi ich. Mam nadzieję, że poradnik się przyda, przynajmniej początkującym
To nie są wszystkie właściwości, ale znaczna większość – dam więcej jak coś znajdę.
//Polgara podklejam