Witaj
Gość

Wątek: FAQ - Stare  (Przeczytany 40765 razy)

  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

FAQ - Stare
« dnia: Kwiecień 19, 2007, 09:24:33 am »
FAQ - FREQUENTLY ASKED QUESTIONS - CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Ten dział ma Wam pomóc w rozwoju swojego servera, rozwianiu Waszych wątpliwości i umilenia pobytu na forum Moderatorom ;). W przypadku gdy nie znajdziecie tu odpowiedzi na jakieś pytanie wysyłajcie PM do Soula, albo zakładajcie tematy w odpowiednim dziale, które następnie zostanią zweryfikowane i w przypadku, gdy będzie sens zamieszczania ich w FAQ, zostaną tu zmaieszczone. Postaram się także opisać wszystko w jak najprostrzym języku i proszę innych Moderatorów, Administratorów, aby poprawili moje błędy i dopisali w tym dziale rzeczy, których brakuje. Miłej lektury.

0. Jak obsługiwać najważniejszą opcję na forum (szukaj), w przypadku gdy nie znajdę czegoś w FAQ, a jestem leniwy?
Wchodzimy tutaj: http://forum.lineage2.com.pl/index.php?action=search;advanced  I wpisujemy to, czego potrzebujemy.


Pytania Generalne:

1. Jak postawić server l2j na Widowsie?
Najlepiej zrobić to z tą instrukcją: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,9450.0.html

2. Jak postawić server l2j na Linuxie?
Najlepiej zrobić to z tą instrukcją: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,11297.0.html

3. Skąd mogę wziąć ważne linki?
Można je znaleźć tutaj: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,9404.0.html

4. Jak podpiąć się pod swój server?
Instrukcje znajdziemy tutaj: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,11765.0.html

5. Czy do postawienia server muszę spełniać jakiekolwiek wymogi?
Tak. Aby postawić server, należy przede wszystkim znać język angielski przynajmniej na poziomie ponad podstawowym. Należy być osobą inteligentną, cierpliwą, sumienną. Przyda się także znajomość języków programowania między innymi takich jak Html, Java, Php.

6. Kilka pytań i odpowiedzi na nie:
1. System operacyjny?
2. Legalny?
3. Service Pack?
4. Powinienem mieć włączony tylko server, czy mogę też grać?
5. Jak dlugo dziala serwer?

1. Najlepiej windows xp, bądź jakiś nowszy linux (linux zuzywa mniej pamięci ram, więc zwiększa się wydajność servera)
2. Gdyby legalność była wymagana, mało osób miałoby swój server, ale oryginalny Windows może pobierać uaktualnienia i stawać się bardziej funkcjonalny
3. Im nowszy, tym lepiej
4. Jeśli chcesz stawiac server dla ludzi najlepiej nie grać, więc tylko server. Jeżeli do czasowego uzytku z kolegami/koleżankami, możesz grać, ale prawdopodobnie pojawią się lagi. Jeżeli chcesz grać sam, to nie ma żadnego problemu z lagami (jak sprzęt jest niezły)
5. Zależy od Ciebie. Ale warto go restartować co jakieś 6-8h przy większej ilości osób.

7. Jak mogę sprawdzić WAN i LAN IP?
Wan Ip: http://www.whatismyip.com
Lan IP: Start---->uruchom----->Cmd-----> ipconfig

8. Mam zmienne IP. Co z tym zrobić?
W przypadku zmiennego IP sprawa jest bardz oprosta. Istnieją odpowiednie programy typu no-ip client. Możemy go pobrać z www.no-ip.com, www.no-ip.pl.

9. Jak obsługiwać no-ip clienta?
UWAGA! Tylko pod internet o zmiennym IP!
Zakładamy konto na stronie głównej, następnie logujemy się i tworzymy swój wirtualny host. Np. soul.no-ip.org.
Nastepnie ściągamy i konfigurujemy clienta. Podajemy tam login, hasło i wirtualny host. Natępnie mając włączony program, zmieniamy external i internalhostname w C:\Server\gameserver\config\server.properties oraz C:\Server\login\config\loginserver.properties. UWAGA! Baza danych może mieć inaczej, np external, internal i logging hostnames. Wtedy podaje sie wirtualny host w nich. Pamiętaj, że program musi być zawsze włączony podczas włączania servera i o tym, że patch musi być także ustawiony na wirtualny host.

10. Jakie wymagania powinien spełniać mój komputer?
Sprawa jest prosta. Minimalne wymagania, żeby w ogole bylo warto stawiac server:
komputer: 256ram
łącze: 256 kb/s
Obsłuży jakieś 10-20osób

zalecane:
komputer: 1024+ ram
łącze: 512+kb/s
Obsłuży gdzieś z 70-100+ przy tych, które podałem. Im lepszy sprzęt tym więcej osób naturalnie

11. Czy istnieje możliwość zmiany pass'ów do MySQL'a (także navicat'a oraz GS LS). Żeby uniknąć tzw. wipe.

Wchodzisz do /mysq/mysql server 5.0(zalerzy jaka wesja)/bin
Otwierasz plik MySQLInstanceConfig
dajesz Next
Potem Next
i jeszcze raz Next
....next...
....next.....
....next....
...next.....
....next....
...next....
...next i kiedy dojdziesz do okienka w którym będzie pisało Modify Security Settings. Koło tego napiszu bedzie taki kwadracik. Zaznaczasz. teraz w miescu gdzie jest Current Root pasword zostaw puste. w New root pasword wpisz nowe hasło i w Confirm powtórz. i dalej Next i Execute. gotowe.

Teraz wejdz do /gameserver/config/server.propre (otwórz tem plik).
Znajdz takie linijki:
#URL=jdbc:sqlserver://localhost/database=l2jdb/user=sa/password=
Login=root
Password=
W miejscu Password= wpisz swoje nowe hasło. to samo w /login/config/loginserver/propre.

Błędy oraz jak je naprawić:

1. Jak odpalam RegisterGameServer.bat w oknie pokazuje sie coś takiego :

Co mam zrobić?

Najlepszym rozwiązaniem będzie przeinstalowanie javy.

2. Database_installer:
ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'root'@'locahost' (using password: YES). Co mam z tym zrobić?

Sprawdź:
1. Czy ustawiłeś jakieś hasło w MySQL?
2. Zaznacz prawym przyciskiem myszy databaseinstaller.bat i wybierz edytuj. w linijkach, gdy nie masz hasła powinno być coś takiego:
REM LOGINSERVER
set lsuser=root
set lspass=
set lsdb=l2jdb
set lshost=localhost

REM GAMESERVER
set gsuser=root
set gspass=
set gsdb=l2jdb
set gshost=localhost

Gdy ustawiłeś jakieś hasło to zrób tak:
REM LOGINSERVER
set lsuser=root
set lspass=                      tu podaj haslo jakie ustawiles
set lsdb=l2jdb
set lshost=localhost

REM GAMESERVER
set gsuser=root
set gspass=                     tu podaj haslo jakie ustawiles
set gsdb=l2jdb
set gshost=localhost
W przypadku powtarzania błędu odinstaluj wszystkie programy serverowe, zrestartuj system i ponów instalację.

3. Podczas odpalania servera wyskakuje mi ten błąd: Jak mogę go naprawić?
Ten błąd wskazuje na to, że brakuje Ci plików .jar, bądźmasz je uszkodzone. Sprawdź, czy są w odpowiednich miejscach i czy w ogole są, a jak nie, to ściągnij pliki serverowe jeszcze raz.

4. Mam konto, ale nie mogę się zalogować.
Sprawdź hosty. Najprawdopodobniej masz je niepoprawnie wpisane.

5. Mam problem podczas logowania i wyświetla się to:
lub

Jest to wina gry, która nie odpowiada wersji servera, czyli np: server jest C5, a Ty próbujesz zalogować się z L2: The Kamael.

Postacie, konta i ich zarządzanie:

1. Postawiłem już swój server. Jak mogę zrobić na nim konto Administratora?
Istnieją dwa sposoby. Po pierwsze ustawienie AutoCreateAccounts i EverybodyHasAdminRights. Można to ustawić w:
C:\Server\login\cofig\loginserver.properties

# Useable values: "True" - "False", use this option to choose whether accounts will be created
# automatically or not.
AutoCreateAccounts=True

C:\Server\gameserver\config\options.properties

# If next switch set to true every created character will have access level 200.
EverybodyHasAdminRights = True

Po drugie można to zrobić używając C:\Server\login\startAccountManager.bat. Wybieramu opcję 1, następnie podajemy nick, hasło i access ustawiamy na 100+ (gdzie + oznacza wieksze/równe 100).
Please choose an option:

1 - Create new account or update existing one (change pass and access level).
2 - Change access level.
3 - Delete existing account.
4 - List accounts & access levels.
5 - Exit.

Your choice:(tu wpisz 1 i enter)
Username: (tu wpisz login jaki ma byc np. XXX i Enter)
Password: (tu wpisujesz hasło do konta)
Access level: (tu wpisujesz 0 jeśli to jest gracz normalny, 50 to jest GM, 100+ jeśli to GM/Admin)


2. Zrobiłem konto z access 100+ używając C:\Server\login\startAccountManager.bat, ale moja postać nie jest GMem. Co zrobiłem źle?
Po ustawieniu accessu konta na 100+, należy zrobić postać, a następnie przy użyciu navicata, bądź innego programu zmienic zawartość tabeli w bazie danych o nazwie characters. Znajdujemy naszą postać i zmieniamy w niej AccessLvl na 100+ (gdzie + oznacza większe/równe 100).

3. Mam postać Administratora/GMa, ale nie wiem jak używać komend. Jak ich użyć?
Komendy możemy wziąć np. z tąd: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,4643.0.html
Aby użyć odpowiedniej komendy poprzedzamy ją znakiem //, jak jest pokazane w temacie z komendami.

4. Co daje zmiania w potwora?
Daje ona niewidoczny efekt u administratora, tudzież GMa, ale jest widziana przez innych graczy.

5. Jak wzmocnić swoją postać GMa?
Komenda //gmspeed x  (gdzie x= 1-4)
//invul niezniszczalność
Buffy od 9001-9006 gdzie odpowiednio:
9001-INT
9002-WIT
9003-MEN
9004-CON
9005-DEX
9006-STR
Pamiętaj, że postać nie może mieć więcej niż 99, bo gdy weźmiemy więcej nie da to żadnego efektu.
Można także przerobić buffy typu  Boost HP, Boost Mana itd.

6. Co oznaczają przyciski w głównym panelu //admin?
PANEL 1


1-ustawienia servera
2-dalsza część panelu
3-Lista postaci online i ich zarządzanie
4-zarządzanie serverem (restart, zamknięcie)
5-System wyświetlanych wiadomości przy logowaniu
6-menu pomocy (komendy itd)
7-lot na wivernie
8-zejście z wiwerny
9-niewidzialność
10-widzialność
11-sparalizowanie świata
12-odparaliżowanie
13-dzień
14-noc
15-przeladowanie skilli
16-zabicie wybranego celu
17-kasowanie wybranego celu
18-sklep (wszystkie przedmioty za darmo)
19-teleportowanie postaci
20-teleportowanie siebie
21-tworzenie przedmiotu po ID
22-menu enchantów ekwipunku
23-zarządzanie zamkami, clanhallami td
24-pomoc i informacje
25-przywolanie npc po ID
26-uciszenie wszystkich
27-Snoop
28-przejaśnienie nieba
29-pociemnienie nieba
30-przeladowanie tekstow npc
31-otworz
32-zamknij
33-przeladowanie npc
34-wyrzucenie zaznaczonej osoby z gry
35-zbanowanie zaznaczonego uzytkownika

PANEL 2


1-start wyścigów
2-wielka głowa
3-normalna głowa
4-zmiana w potwora po podaniu jego ID
5-spowrotem nasza postac
6-przyzwanie npc GMa
7-obciazenie wlaczone
8-obciazenie wylaczone
9-paralizacja celu
10-odparalizowanie celu
11-ustawienie karmy
12-zdjecie karmy
13-przydzielenie wybranej ilosci addeny na wybrany cel
14-menu enchantowania ekwipunku
15-wskrzeszenie
16-ukryj GMów
17-pokaż GMów
18-ustaw lvl celu
19-wymiana wlaczona
20-wymiana wylaczona
21-odeslij do glownego miasta
22-zlikwiduj czekanie na przydzielenie do klanu
23-zmiana imienia
24-wlaczenie wybranego utworu z L2

Jest to jeden z najczęstrzych paneli.

Porday Konfiguracyjne:

1. Jak ustawić raty na serverze?
Nalezy wejść do pliku C:\Server\gameserver\config\rates.properties i w odpowiednich linijkach zmienić zawartość z 1 na x (taka jaka chcemy).

2. Jak łączyć Kota od profesji?

Należy zmienić linie w altsettings:
#-------------------------------------------------------------
# Skills config
#-------------------------------------------------------------
# Allow use Event Manager for change occupation
# If you need change occupation only use quest then set this to False
# (1,2,3 = 1st, 2nd and 3rd classchange)
# Default = False
SpawnClassMaster  = True
AllowClassMaster1 = True
AllowClassMaster2 = True
AllowClassMaster3 = True

3. Skille bardzo rzadko wchodzą. Co się dzieje?
Wciśniej ctr+alt+delete i zmień priorytet procesów cmd (gameserver, loginserver) na czasu rzeczywistego.

4. Jak zmienić czas trwania skilli?
Istnieją dwa sposoby. Jeden to edytować altbufftime i altdancetime w pliku gameserver/config/altsettings. Nie zawsze działa.

Drugi nieco bardziej skomplikowany, ale też do wykonania i na sto procent działa. Edytujemy dwie linijki:
 <set name="buffDuration" val="xx"/>  (podaje się czas w milisekundach, czas jaki będzie się wyświetlał dany buff)
 <effect name="Buff" time="xxx" count="1" val="0">   (podaje się w sekundach i to jest właśnie trwanie buffa)

Szukaj za pomocą ctrl+f i wpisz:
dla pieśni elfów: song
dla danców: dance
dla buffów możesz spróbować: buff, ale raczej szukaj po nazwie, bądź ID.
Musisz przeszukać pliki xml w C:\Server\gameserver\data\stats\skills

Możesz też ściągnąć te: http://forum.ragezone.com/l2j-releases/share-increased-time-buffs-120702.html  (wersja dla leniwców, kórzy nic nie osiągną)

5. Chcialbym, żeby po zrobieniu subki skille sie mieszaly Jak to zrobic??
Zajrzyj do pliku:  /java/net/sf/l2j/gameserver/model/actor/instance/L2PcInstance.java
medota:  public boolean setActiveClass(int classIndex)
Usuń to:
        for (L2Skill oldSkill : getAllSkills())
            super.removeSkill(oldSkill);
i to:
restoreSkills()

6. Gdzie znaleźć najważniejsze ustawienia GMów, takie jak aura hero, niezniszczalnosc od startu?
C:\Server\gameserver\config\GMAcess.properties. MOżna tu ustawić Aurę:
# Enable GMs to have the glowing aura of a Hero character.
GMHeroAura = False

kolor imienia GMa oraz Admina w HTML:
# Color to use for Admin names, if enabled. (access level 100+).
# (Must be in hex RGB format: eg. 00FF00 = Green)
AdminNameColor = 00FF00
AdminTitleColor = 00FF00

# Change Color of GM's name (True / False)
# Color of GM's name (Must be RGB html color : FFFF33 = Yellow)
# http://www.immigration-usa.com/html_colors.html
GMNameColorEnabled = True
GMNameColor = FFFF33

kolor tytułu GMa:
# GM Title Color
GMTitleColorEnabled = True
GMTitleColor = FFFF33

Start z nieśmiertelnością:
# Auto set invulnerable status to a GM on login.
GMStartupInvulnerable = False

Start będąc zalogowanym na liście /gmlist:
# Auto list GMs in GM list (/gmlist) on login.
GMStartupAutoList = True

Start z niewidzialnością i Silencem:
# Startup mode of GM(accesslevel 75)
# Note: If you enable show GM login, it will overriden this setting.
GMStartupInvisible = False
GMStartupSilence = False

Oraz Access lvl potrzebny do możliwości używania danej funkcji:
# Configure GM AccessLevels
GMAccessLevel = 100
GMMinLevel = 100
GMCanAnnounce = 100
GMCanBan = 100
GMCanBanChat = 100
GMCanShop = 100
GMCanDelete = 100
GMCanKick = 100
GMMenu = 100
GMGodMode = 100
GMCanEditChar = 100
GMCanEditCharOther = 100
GMCanViewChar = 100
GMCanEditNPC = 100
GMCanViewNPC = 100
GMCanTeleport = 100
GMCanTeleportOther = 100
GMCanRestart = 100
GMMonsterRace = 100
GMRider = 100
GMFastUnstuck = 100
GMResurectFixed = 100
GMEnchant = 100
GMDoor = 100
GMRes = 100
GMPeaceAttack = 100
GMHeal = 100
GMUnblock = 100
GMCache = 100
GMTalkBlock = 100
GMTest = 100
GMEnchant = 100

7. Chciałbym zrobić sklep z SS, BSS i innymi rzczeczami, zamiast GMShop. Jak mogę to zrobić?
Po pierwsze znajdujemy ID przedmiotów, które chcemy dodać do sklepu. Potem znajdujemy ID sklepu, do którego chcemy dodać te przedmioty i jak już wszystko mamy otwieramy notatnik. Wpisujemy coś takiego
replace (odpowiada za zamianę czegoś na coś ; można tu także wpisać insert odpowiadający za dodawanie) into merchant_buylists values
('3874', '100000', '23', '61'),
('3870', '100000', '23', '62'),
Gdzie odpowiednio: 3874 to item_id, 100000 to price, 23 to shop_id, 61 to order. ('item_id', 'price', 'shop_id', 'order')

item_id - numer ID danego przedmiotu
price - cena
shop_id - id sklepu możecie sprawdzić w tabeli merchant_shopids i tak np. Helvetia w GroceryStore (najpopularniejszy NPC do edycji) ma ten ID=23
order - kolejność wyświetllania w sklepie

Gdy już napiszemy wszystko, co chcemy zamieścic w sklepie, zapisujemy naszą pracę i zmieniamy jej rozszeżenie z .txt na .sql. Otwieramy navicata, bądź phpmyadmin i importujemy nasz plik .sql do bazy danych. Odpalamy grę i cieszymy się własnym sklepem.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 08:58:37 pm wysłana przez Matim22 »
Prepare for unforeseen consequences...


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: FAQ - Często Zadawane Pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2007, 11:48:23 am »
8. Jak zrobić, aby L2_Boss byl moim summonem? Custom summoning skills.
Otwieramy notatnikiem C:\Server\gameserver\stats\skills jeden z plików xml (np. 0400-0499.xml), w którym jest miejsce i dodajemy następujące linijki:

<skill id="426" levels="1" name="Summon Orfen">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29014 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="427" levels="1" name="Summon Frintezza">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29045 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="428" levels="1" name="Summon Valakas">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29028 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="429" levels="1" name="Summon Benom">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29054 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="430" levels="1" name="Summon Scarlet Van Halisha I">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29046 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="431" levels="1" name="Summon Scralet Van Halisha II">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29047 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="432" levels="1" name="Summon Siege Golem">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 14737 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="433" levels="1" name="Summon Whild Hoog Cannon">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 14768 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="434" levels="1" name="Summon Antharas">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29019 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="435" levels="1" name="Summon Baium">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29020 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="436" levels="1" name="Summon Zaken">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 29022 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>
<skill id="437" levels="1" name="Summon Anakazel">
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
  <set name="power" val="0.0"/>
  <set name="target" val="TARGET_SELF"/>
  <set name="hitTime" val="15000"/>
  <set name="reuseDelay" val="20000"/>
  <set name="skillTime" val="15000"/>
  <set name="skillType" val="SUMMON"/>
  <set name="isMagic" val="true"/>
  <set name="operateType" val="OP_ACTIVE"/>
  <set name="castRange" val="-1"/>
  <set name="effectRange" val="-1"/>
  <!-- Summon-specific -->
  <table name="#npcIds"> 25338 </table>
  <set name="npcId" val="#npcIds"/>
  <set name="expPenalty" val="0.1"/>
  <set name="isCubic" val="false"/>
  <for>
  </for>
</skill>

UWAGA! Powyższe summony nie koniecznie będą zgadzały się z ID odpowiednich mmobów na Twoim data packu! Dlatego wytłumaczę zasadę robienia summonów:
<skill id="437" levels="1" name="Summon Anakazel"> Tu podajemy lvle skilli, nazwę skilla oraz ID, po którym można bedzie go przyzwać, ale pamiętaj, że ID to musi być wolne!
  <table name="#mpConsume_Init"> 14 </table>
  <table name="#mpConsume"> 56 </table>
  <table name="#itemConsumeCount"> 1 </table>
  <table name="#itemConsumeCountOT"> 1 </table>
  <set name="mpInitialConsume" val="#mpConsume_Init"/>
  <set name="mpConsume" val="#mpConsume"/>
  <set name="itemConsumeId" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCount" val="#itemConsumeCount"/>
  <set name="itemConsumeIdOT" val="1459"/>
  <set name="itemConsumeCountOT" val="#itemConsumeCountOT"/>
  <set name="itemConsumeTime" val="240000"/>
Te linijki odpowiadają za to, jakie itemy będą wymagane, aby można było przyzwać summona (w tym wypadku C-Crystals), w jakiej ilości oraz ile many będzie zuzywal skill. Mozemy ustawiac dowolnie.
<table name="#npcIds"> 25338 </table> Ten kod odpowiada za ID summonów. Podajemy w nim numer, jak np 25338, który będzie odpowiadał potworowi, którego chcemy przyzywać.

Pamiętaj, że modyfikacje tego typu mogą zrójnować Twój server, więc zawsze lepiej zrobić kopię servera i bazy danych ;). Musisz także mieć wyciągniętą opcję ataku przez summony na pasek boczny, bo prawdopodobnie nie bedziesz miec tej opcji po kliknieciu na "Bossowatego Summona ^^"

27. Zrobiłem sobie custom summony i chciałbym zamieścić je w panelu ze skillami. Jak to zrobić?
Nic prostrzego. Otwieramy notatnik i wpisujemy następujący kod html:
<html><title>Choose skill to add</title><body>
<center>
<a action="bypass -h admin_add_skill 426 1">Summon Orfen</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 427 1">Summon Frintezza</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 428 1">Summon Valakas</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 429 1">Summon Benom</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 430 1">Summon Scarlet Van Halisha I</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 431 1">Summon Scarlet Van Halisha II</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 432 1">Summon Siege Golem II</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 433 1">Summon Wild Hog Cannon II</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 434 1">Summon Antharas</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 435 1">Summon Baium</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 436 1">Summon Zaken</a>
<a action="bypass -h admin_add_skill 437 1">Summon Anakazel</a>
</center>
Add a custom skill :
<center><table>
<tr><td>Id: </td>
<td><edit var="id" width=110></td></tr>
<tr><td>Level: </td>
<td><edit var="level" width=110></td></tr>
</table></center>
<center><button value="Add skill" action="bypass -h admin_add_skill $id $level" width=110 height=15 back="sek.cbui94" fore="sek.cbui92"></center>
<br><center><button value="Back" action="bypass -h admin_show_skills" width=40 height=15></center>
</body></html>
Zapisujemy i wklejamy to w C:\Server\gameserver\data\html\admin\skills. Nazywamy nasz plik .txt customskills.htm. Następnie wchodzimy do C:\Server\gameserver\data\html\admin\skills.htm (otwieramy notatnikiem) i dopisujemy linijkę:
<tr><td><a action="bypass -h admin_help skills/customskills.htm"><font color="LEVEL">Custom Skills</font></a></td></tr> pod podobnymi do niej i zapisujemy zmiany. W grze wpisujemy //admin, wchodzimy do panelu skilli, add skills i mamy zakladke custom skills.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2007, 02:13:00 pm wysłana przez Soul »
Prepare for unforeseen consequences...


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: FAQ - Często Zadawane Pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2007, 11:30:45 pm »
Objaśnienia:

1. altsettings.properties

Są to ustawienia odpowiadające za dodatkowe funkcje servera. Dzięki nim możesz zrobić server nie bazujący na retail.

# AutoLoot enable... True to enable, False to disable
AutoLoot = True
Odpowiada za automatyczne podnoszenie itemów.

# If False herbs will drop on ground even if AutoLoot is enabled
AutoLootHerbs = False
Herby dropią na ziemię, nawet jeśli autopodnoszenie jest włączone.

# If XP loss (and deleveling) is enabled, default is 'true'
Delevel = True
Po smierci postac się nie deleveluje (nie traci lvl).

# If disabled, magic dmg has always 100% chance of success, default is 'true'
MagicFailures = True
100% szansa powodzenia czaru.

# Alternative cancel of attack (bow, cast, all)
AltGameCancelByHit = cast
Przerywanie ataku podczas obrażenia od potworów (łuk, czar, skill).

# Alternative rules for shields - if they block, the damage is powerAtk-shieldDef,
# otherwice it's powerAttak / (shieldDef + powerDef)
AltShieldBlocks = False
Blokowanie tarczą, które w razie powodzenia zmniejsza zadany nam dmg.

# Alternative Rate Value for Perfect Shield Block Rate.
AltPerfectShieldBlockRate = 30
% szansy na blok tarczą.

# Alternative AltGameMobAttackAI, like C1
AltGameMobAttackAI = False
Sztuczna inteligencja ataku mobów (jak w C1)

# Alternative Freight mode. If true, freights can be withdrawed from any place.
# Also, possibility to change Freight price (in adena) for each item slot in freight.
# NOTE: AltGameFreightPrice WILL NOT change the value shown to the player, but the
# player will actually get charged for the value set in here.
AltGameFreights = True
AltGameFreightPrice = 30
1. Możliwość odbierania depozytu w całej krainie.
2. Koszt depozytu ekwipunku dla innej postaci.

# Alternative Xp/Sp rewards, if not 0, then calculated as 2^((mob.level-player.level) / coef),
# A few examples for "AltGameExponentXp = 5." and "AltGameExponentSp = 3."
# diff = 0 (player and mob has the same level), XP bonus rate = 1, SP bonus rate = 1
# diff = 3 (mob is 3 levels above), XP bonus rate = 1.52, SP bonus rate = 2
# diff = 5 (mob is 5 levels above), XP bonus rate = 2, SP bonus rate = 3.17
# diff = -8 (mob is 8 levels below), XP bonus rate = 0.4, SP bonus rate = 0.16
AltGameExponentXp = 0
AltGameExponentSp = 0
Metoda nabijania xp i sp, poprzez wyliczanie różnicy lvli między graczem, a potworem.

# Use tiredness (instead of combat points)
AltGameTiredness = False
Zmęczenie (podczas ataku regularnie konsumuje CP)

# EnableMuliplierHp of mobs HP by skills (HIGHLY RECCOMENDED with latest npc.sql)
EnableRateHp = True
???

# Disable Raidboss Petrification
DisableRaidBossPetrification = False
Jezeli roznica miedzy raidbossem, a graczem bedzie rowna, badz przekrosczy 8lvli, to zostanie on spetryfikowany.

# Own Stat Point Distribution
AltStatPointDistribution = False
Mozliwosc rozdysponowania punktów statystyk.

AltKarmaPlayerCanBeKilledInPeaceZone = True
AltKarmaPlayerCanShop = True
# Can the player use Scroll of Escape or Return skill?
AltKarmaPlayerCanTeleport = True
# Can the player use gatekeepers (GK)?
AltKarmaPlayerCanUseGK = True
AltKarmaPlayerCanTrade = True
AltKarmaPlayerCanUseWareHouse = True
1. Gracz z karmą może zostać zabity w mieście.
2. Gracz z kamą może robić zakupy.
3. Może używać umiejętności i scrolli teleportacji
4. Może używać GK
5. Może wymieniać się z innymi graczami
6. Może używać WH

# Protect Player till level of PVP ( he also cant attack other players) 0 = disabled
AltPlayerProtectionLevel = 0
Protekcja levelowa przed PVP

# Allow free teleportation around the world.
AltFreeTeleporting = False
Darmowa teleportacja po krainie

# Allows to spawn siege guard when castle siege start
# Disable will reduce lag when castle siege
SpawnSiegeGuard = True
Można przywołać strażników w trakcie trwania siegu.

# Limit attack speed (0 = disable)
MaxPAtkSpeed=2400
MaxMAtkSpeed=2800
Maxymalny m i p atak.

# Damage Multipliers for Characters.
AltPDamageMages = 1.0
AltMDamageMages = 1.0
AltPDamageFighters = 1.0
AltMDamageFighters = 1.0
Raty przyjmowania obrażeń.

# Damage Multipliers for pets and summons.
AltPDamagePets = 1.0
AltMDamagePets = 1.0
Raty przyjmowania obrażeń przez naszyk podopiecznych ;)

# Damage Multipliers for NPCs (mobs).
AltPDamageNpc = 1.0
AltMDamageNpc = 1.0
Raty przyjmowania obrażeń przez npc i moby

# Attack Speed config,decrease the delay before next hit.
# for example 0.90 will decrease delay time for 10%
AltAttackDelay = 1.00
Zmniejsza czas między kolejnymi atakami.

# Allows grade penalty
GradePenalty = True
Uniemożliwia używanie gradów wyższych lvli do czasu, gdy będziemy już mogli ich używać.

# Allows Players to Shift-click Mobs and view their Stats and Droplist
AltGameViewNpc = False
Pozwala graczowi obejrzeć statystyki mobów.

# If True Hero Weapons can be only eq by Heros cant be traded sold etc..
StrictHeroSystem = True
StrictSevenSigns = True
Ustawienia broni Herosów.

# Hate of mobs on Buffers/Healers - higher value lower hate
BufferHate = 1
Nienawiść bufferów/healerów przez moby.

# No EXP/SP cutoff, if mob is too high level for player, no EXP/SP
# Make sure is a negative value
# -10 = If mob is 10+ levels higher than player, player gets no EXP/SP
MobPCExpCutoff = -10
Gdy mob o wyższym lvlu nas zabije nie tracimy xp, ani sp.

#Alchemist Mixing Urn temp fail
UrnTempFail = 10
Raty porażki alchemisty.

# All new characters of the same account are newbies, not only first one
AltNewCharAlwaysIsNewbie = True
Każda postać z danego konta zaczyna jako newbie.

#SoulCrystal Chance
ChanceToBreak = 10
ChanceToLevel = 64
Szansa na wbijanie stagów w kryształach i na ich zniszczenie.

# Crafting enabled/disabled. On by default
CraftingEnabled = True
Kraftowanie ;)

#Limits for recipes (defal: 50 - for dwarf , 50 - for common)
DwarfRecipeLimit = 50
CommonRecipeLimit = 50
Limity poznanyc recipów.

# Alternative crafting rules:
# - crafting takes time
# - players get EXP/SP for crafting
AltGameCreation = False
Craftowanie zabiera czas i dodaje xp oraz sp.

# time multiplier - bigger number ===> slower crafting but more XP/SP
AltGameCreationSpeed = 1
Jeżeli opcja wyżej włączona. Raty czasu craftowania zwiększające go i xp oraz sp zdobywane.

# Additional XP/SP rate multiplier (for increased XP/SP)  default = 1
AltGameCreationRateXp = 1
AltGameCreationRateSp = 1
Raty zdobywania xp i sp w trakcie craftowania (opcje powyżej muszą być włączone)

# Elite Pet Trainer in Castle that can train strider to wyver
# for castle lord for 10 B-grade Crystalls
SpawnWyvernManager = True
Spawnuje tresera Wivern w zamku. (tylko dla lordów)

# Config for special Class Master npc that can change players occupation
# If you need change occupation only use quest then set this to False (Default)
# Syntax: occupation number;[required item id(count)],[],...;[reward item id(count)],[],...;occupation number...
# Examples:
#
# ConfigClassMaster=1;[57(100000)];[];2;[57(1000000)];[];3;[57(10000000)],[5575(1000000)];[6622(1)]
# 1st occupation change for 100.000 Adena (item id 57)
# 2nd occupation change for 1.000.0000 Adena (item id 57)
# 3rd occupation change for 10.000.0000 Adena (item id 57) and 1.000.000 Ancient Adena (item id 5575)
# on 3rd occupation change player will be rewarded with 1 Book of Giants (item id 6622)
#
# ConfigClassMaster=1;[];[];2;[];[];3;[];[]
# 1st, 2nd, 3rd occupation change for free, without rewards
ConfigClassMaster=1;[57(100000)];[];2;[57(1000000)];[];3;[57(10000000)],[57(1000000)];[]
# Spawn Class Master npc if you have any in spawnlist. Default = False
SpawnClassMaster  = True
Npc od zmiany klasy oraz koszty takiejże zmiany.

# Spell Book needed to learn skills
SpBookNeeded = true
Księgi wymagane do nauki skilli.

# Alternative skill learn rules:
# - all classes can learn all skills
# - skills of another class costs x2 SP
# - skills of another race costs x2 SP
# - skills of fighters/mages costs x3 SP
AltGameSkillLearn = True
Możliwość nauki skilli każdej postaci.

# Allow player sub-class addition without checking for unique quest items.
AltSubClassWithoutQuests = True
Sub-klasy bez robienia zadań.

# Alternative success rate formulas for skills such Sleep/Root/Stun ones,
# 'none' or 'false' for standart, 'alt' - for alternative and
AltGameSkillFormulas = none
Dodatkowe szanse powodzenia (uspienia, zatrzymania, oszolomienia)

# Alternative success rate formulas for skills like dagger/critical skills,
# 'true' to use this formula , 'false' to use the original based on rCrit (c3 like)
AltGameDaggerFormula = false
Dodatkowe szanse na uderzenie sztyletem.

# Alternative success rate for skills like dagger/critical skills
# MUST be setted above to AltGameDaggerFormula = true
# Rate of success is based on the position of the char,to this is added/subed some percent
# if the char is behind or is in Front of the target.
# FailRate is the chance of a skill critical attack to fail. max value 100 (100% fail)
# Successrate is the chance of a skill critical attack. max value 100 (100% critical)
# Do some tests before changing the values.
AltSuccessRate= 0
AltFailRate= 30
AltSuccessRateBehind = 15
AltSuccessRateFront = 10
Raty sukcesu skilli.

#Dagger Skill Damage VS heavy,light,robe.
#Use value 1.0 to disable this option.Higher value equal to lower damage.
DaggerVSRobe= 1.8
DaggerVSHeavy = 2.5
DaggerVSLight = 2.0
Raty obrażeń sztyletu przeciw odpowiednim zbrojom.

#Instant Kill Effect lvl 2 (no change on CP,HP reduced to 1hp , no kill on char)
#Value In Percent % ,higher value,higher chance,max value = 100%.
InstantKillEffect2 = 2.0
???

# Skill Hit Time multiplier
AltGameSkillHitRate = 1.
Raty działania skillu.

# Buff time rate
AltBuffTime = 1
AltDanceTime = 1
Czas czarów wzmacniających, tańców/pieśni.

# Buff Max Number - 24 retail like.
AltNbCumulatedBuff = 24
Maksymalna ilość czarów wzmacniających działających na postać.

# Enable auto learn skills for players
AutoLearnSkills=False
Autonauka skilli.

# Number of days you have to wait before :
#   - joining another clan
DaysBeforeJoinAClan = 1
#   - creating a new clan
DaysBeforeCreateAClan = 10
# Number of days it takes to dissolve a clan
DaysToPassToDissolveAClan = 7
# Number of days before joining a new alliance when clan voluntarily leave an alliance
DaysBeforeJoinAllyWhenLeaved = 1
# Number of days before joining a new alliance when clan was dismissed from an alliance
DaysBeforeJoinAllyWhenDismissed = 1
# Number of days before accepting a new clan for alliance when clan was dismissed from an alliance
DaysBeforeAcceptNewClanWhenDismissed = 1
# Number of days before creating a new alliance when dissolved an alliance
DaysBeforeCreateNewAllyWhenDissolved = 10
Czas na różne przystąpienia od wywalenia.

# Maximum number of clans in ally
AltMaxNumOfClansInAlly = 5
Maksymalna ilość klanów w sojuszu.

# Number of members needed to request a clan war
AltClanMembersForWar = 15
Liczba osób w klanie, aby rozpocząć wojnę.

# Change color of Clan Leader's name (True / False)
# Color of Clan Leader's name (Must be RGB html color : 00FF00 = Green)
# http://www.immigration-usa.com/html_colors.html
ClanLeaderNameColorEnabled = False
# title/name
ClanLeaderColored = name
ClanLeaderColor = 00FF00
ClanLeaderColorAtClanLevel = 0
Zmiana kolorów imion/tytułów.

# Olympiad Start Time in Military hours Default 8pm (20)
AltOlyStartTime = 20
Czas startu olimpiady.

# Olympiad Start Time for Min's, Default 00 so at the start of the hour.
AltOlyMin = 00
Minuty godziny, w których zacznie się olimpiada.

# Olympiad Compeition Period, Default 3 hours 55 minutes.
AltOlyPeriod = 13800000
Czas trwania olimpiady.

# Olympiad Battle Period, Default 3 minutes.
AltOlyBattle = 180000
Czas jednej bitwy na olimpiadzie.

# Olympiad Battle Wait, Default 10 Minutes
AltOlyBWait = 600000
Czas miezy bitwami na olimpiadzie.

# Olympiad Inital Wait Period, Default 5 minutes
AltOlyPwait = 300000
Oczekiwanie na olimpiadę.

# Olympiad Weekly Period, Default 1 week
AltOlyWperiod = 604800000
???

# Olympiad Validation Period, Default 24 Hours.
AltOlyVperiod = 86400000
Czas zapisywania się na olimpiadę.

# Initial Lottery prize
AltLotteryPrize = 50000
Wygrana w loterii.

# Lottery Ticket Price
AltLotteryTicketPrice = 2000
Cena biletu.

# What part of jackpot amount should receive characters who pick 5 wining numbers
AltLottery5NumberRate = 0.6
0,6 nagrody z 5numerami.

# What part of jackpot amount should receive characters who pick 4 wining numbers
AltLottery4NumberRate = 0.4
0,4 nagrody z 4numerami.

# What part of jackpot amount should receive characters who pick 3 wining numbers
AltLottery3NumberRate = 0.2
0,2 nagrody z 3numerami.

# How much adena receive characters who pick two or less of the winning number
AltLottery2and1NumberPrize = 200
200adeny dla tych, którzy mieli mniej niz 3trafienia.

# Named mobs. Random spawning mobs with multiples of health and rewards.
# Chance (100000 for 100% chance) that spawn will be Champion
ChampionFrequency = 0
# Hp multiplier
ChampionHp = 7
# Drop/Spoil rewards multiplier
 ChampionRewards = 8
# Exp/Sp rewards multiplier
ChampionExpSp = 8
# Allow Boss or RaidBoss to be a Champion, True/False
ChampionBoss = False
# min Level to be a Champion
ChampionMinLevel = 1
# Allow Minions to be a Champion when Leader is a Champion, True/False
ChampionMinions = false
Tworzenie liderów potworów.

# Price in Adena
WeddingPrice = 500000
# Punish Infidelity
WeddingPunishInfidelity = True
# Allow couple teleports
WeddingTeleport = True
# Couple Teleport price
WeddingTeleportPrice = 500
# Couple Teleport tme in seconds
WeddingTeleportInterval = 10
# Same Sex Marriage
WeddingAllowSameSex = False
# Formal Wear needed ?
WeddingFormalWear = True
# Divorce Costs in %
WeddingDivorceCosts = 20
Śluby. Cena, homoseksualne śluby, teleportacja i jej koszty oraz wymogi.

# Can craft manager create items for players using dwarven skills
CraftManagerDwarvenCraft=True
# Can craft manager create items for players using common craft skills
CraftManagerCommonCraft=True
# Can craft manager break items to crystals
CraftManagerCrystallize=True
# Quota of product price for craft and crystallize
CraftManagerPriceMultiplier=0.1
# Default price, if refference price is zero
CraftManagerDefaultPrice=50000
Menadżer tworzenia itemów. Cena, produkty, nieudane itp.

# Don't load quests
AltDevNoQuests = False
# Don't load spawntable
AltDevNoSpawns = False
# Alternate Polymorph (changes title,name,weapons)
AltPolymorph = False
1. Nie ładuj questów
2. Nie ładuj npc/mobów
3. Polimorfia zmienia wszystko.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2007, 01:50:17 pm wysłana przez Soul »
Prepare for unforeseen consequences...


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: FAQ - Często Zadawane Pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2007, 01:32:39 pm »
2. other.properties

#Amount of adena that a new character is given
StartingAdena = 10000
Ilość adeny, którą dostaniemy przy założeniu nowej postaci.

# movement speed for strider and wyvern
WyvernSpeed = 100
StriderSpeed = 80
Prędkość przemieszczania się stridera oraz wyverny.

# If True, when effects of the same stack group are used, lesser
# effects will be canceled if stronger effects are used. New effects
# that are added will be canceled if they are of lesser priority to the old one.
# If False, they will not be canceled, and it will switch to them after the
# stronger one runs out, if the lesser one is still in effect.
CancelLesserEffect = True
Anuluowanie działania słabszej mikstury gdy użyjemy silniejszej.

# If True, the following deep blue mobs' drop penalties will be applied:
# - When player's level is 9 times greater than mob's level, drops got divided by 3
# - After 9 lvl's of difference between player and deep blue mobs, drop chance is
# lowered by 9% each lvl that difference increases. (9lvls diff = -9%; 10lvls diff = -18%; ...)
# NOTE1: These rules are applied to both normal and sweep drops
# NOTE2: These rules ignores the server's rate when drop is of adena type (Complies with retail server)
UseDeepBlueDropRules = True
Użyj zasad osłabionego dropienia i spoilowania wobec różnicy lvli postaci i moba.

# Inventory space limits
MaximumSlotsForNoDwarf = 80
MaximumSlotsForDwarf = 100
MaximumSlotsForGMPlayer = 250
1. Miejsca w ekipunku u gracza nie krasnoluda.
2. Miejsca w ekipunku u gracza krasnoluda.
3. Miejsca w ekipunku u GMa.

# Configurable weight limit, 0 for disabled.
# 200000 will add 200,000 weight limit to everyone, configure to your liking
AddWeightLimit = 200000
Waga przedmiotów, którą może unieść postać.

# Increases Weight Limit per Level
IncreaseWeightLimitByLevel = False
Zwiększaj limit wagi wraz ze wzrostem lvlu postaci.

# Warehouse space limits
# Dwarfs will get bonus from lvl 60
MaximumWarehouseSlotsForDwarf = 120
MaximumWarehouseSlotsForNoDwarf = 100
MaximumWarehouseSlotsForClan = 150
MaximumFreightSlots = 20
Miejsce w WH dla:
1. Gracza krasnoluda.
2. Gracza nie krasnoluda.
3. Klanu.
4. Miejsce do przekazania przedmiotów dla innej postaci.

# % regeneration of normal regeneration speed for NPC
NPCHpRegenMultiplier = 100
NPCMpRegenMultiplier = 100
Regeneracja w % NPC.

# % regeneration of base regeneration speed for Players
PlayerHpRegenMultiplier = 100
PlayerMpRegenMultiplier = 100
PlayerCpRegenMultiplier = 100
Regeneracja w % gracza.

# % regeneration and defence for RaidBoss and their minions
RaidHpRegenMultiplier = 100
RaidMpRegenMultiplier = 100
RaidDefenceMultiplier = 100
Regeneracja w % RaidBossów.

#Configure Minimum and Maximum multiplier time between RaidBoss respawn.
#By Default 12Hours*1.0 for Minimum Time and 24Hours*1.0 for Maximum Time.
RaidMinRespawnMultiplier = 1.0
RaidMaxRespawnMultiplier = 1.0
Czas potrzebny do ponownego pojawienia się RaidBossów

# Minions respawn timer 300000 = 5 mins
RaidMinionRespawnTime = 300000
Czas potrzebny do ponownego pojawienia się sług RaidBossów

# Unstuck interval, seconds, default is 300 sec.
UnstuckInterval = 300
Czas po jakim postać gracza zostanie odblokowana w przypadku jej zablokowania.

# Player Protection after teleporting or login in seconds, 0 for disabled
PlayerSpawnProtection = 0
Czas, który chroni gracza po użyciu teleportacji lub zalogowania.

# PARTY XP DISTRIBUTION
# Set the first option here to one of the (auto, percentage, level, none).
# With "auto method" member is cut from Exp/SP distribution when his share is lower
# then party bonus acquired for him (30% for 2 member party)
# In that case he will not receive any Exp/SP from party and is not counted for party bonus
# The second option takes effect when "percentage" method is choosen. Don't use high values for this!
# The third option takes effect when "level" method is choosen. Don't use low values for this!
# If you don't want to have a cutoff point for party members' XP distribution,
# then just set the first option to "none". Defaults are: percentage , 3.0 , 30 ; respectively.
PartyXpCutoffMethod = auto
PartyXpCutoffPercent = 3.0
PartyXpCutoffLevel = 30
PartyRange = 2500
Zasady przydzielania XP, Sp w party.

# Maximum level difference between party members, 20 by default in C5, set 0 to disable future
PartyMaxLevelDifference = 20
Maksymalna różnica lvli między postaciami w party.

# Amount of HP, MP, and CP is restored
# Values are in percent of max
RespawnRestoreCP = 0
RespawnRestoreHP = 70
RespawnRestoreMP = 70
Ilość HP, MP, CP w procentach, którą otrzymamy po śmierci (go to town)

# Allow random respawning in towns, based on a maximum random offset
# from the base respawn co-ordinates.
RespawnRandomInTown = True
RespawnRandomMaxOffset = 20
Pozwól na pojawianie się ginących postaci, w różnych miastach.

# Maximum number of allowed slots for Private Stores (sell/buy) for dwarves and for all other races
# Normally, dwarves get 5 slots for pvt stores, while other races get only 4
MaxPvtStoreSlotsDwarf = 5
MaxPvtStoreSlotsOther = 4
Maksymalna ilość przedmiotów w sprzedaży/w wytwórni.

# Store buffs/debuffs other effects on user logout?
StoreSkillCooltime=True
Zapisuj buffy po wylogowaniu gracza.

# Announce to players the location of the Mammon NPCs during Seal Validation.
AnnounceMammonSpawn = True
Informuj o umieszczeniu Mamnona w danej lokacji.

# Alt privileges for GMs based on command privileges
AltPrivilegesAdmin = False
AltPrivilegesSecureCheck = True
AltPrivilegesDefaultLevel = 100
Prawa GMów oparte na komendach i potrzebny access lvl

# Enable players to send in-game petitions.
PetitioningAllowed = True
# Total number of petitions to allow per player, per session.
MaxPetitionsPerPlayer = 5
# Total number of petitions pending, if more are submitted they will be rejected.
MaxPetitionsPending = 25
Pozwól graczowi korzystać z petycji w grze. Ustawienia dotyczące:
1. Ilość petycji na jedno zalogowanie
2. Maksymalna ilość petycji.

#---------------------------------------------
# Jail configuration
#---------------------------------------------
# Jail is a PvP zone
JailIsPvp = True
# Disable all chat in jail (except normal one)
JailDisableChat = True
Więzienie jest miejscem PvP i blokuje rozmowy.

#---------------------------------------------
# List of NPC that allow casting skills on them
# Any other type will not allow casting
#---------------------------------------------
AllowedNPCTypes = L2Boss,L2Chest,L2FestivalMonster,L2Minion,L2Monster,L2Pet,L2RaidBoss,L2SiegeGuard,L2SiegeNpc,L2ControlTower,L2Artefact
Typ npc, na których można używać skilli.













3. otions.properties

Assert = False
Developer = False
# if true the server will be a test server (listed by clients setted up to list testserver)
TestServer = False
Ustawienia traktowania servera jako test server.

# If next switch set to true every created character will have access level 200.
EverybodyHasAdminRights = True
Każda stworzona postać jest GMem i ma dostęp do panelu administracyjnego.

# Setting for serverList
# Displays [] in front of server name
ServerListBrackets = False
# Displays a clock next to the server name
ServerListClock = False
# If true, the server will be set as gm only at startup
ServerGMOnly = False
1. Ustawienie [] przed nazwą servera
2. Pokazywanie zegara servera
3. Server dopuści do gry tylko GMów.

# This is setting of experimental Client <--> Server Player coordinates synchronization,
#   0 - no synchronization at all
#   1 - parcial synchronization Client --> Server only * using this option it is difficult for players to bypass obstacles
#   2 - parcial synchronization Server --> Client only
#   3 - full synchronization Client <--> Server
#  -1 - Old system: will synchronize Z only
CoordSynchronize = -1
Ustawienia dotyczące syncho\ronizacji położenia gracza z serverem.

# Zone Setting
#   0 = Peace All the Time
#   1 = PVP During Siege
#   2 = PVP All the Time
ZoneTown = 0
Ustawienia dotyczące miast:
0. pokój w miastach
1. walka w trakcie trwania siegów
2. walka zawsze.

# Chat configuration
# Global Chat - ON (=region), OFF, GM, GLOBAL
GlobalChat = ON
# Trade Chat - ON (=global), OFF, GM, LIMITED (=region)
TradeChat = ON
Ustawienia czatu globalnego oraz wymiany (włącz, wyłącz).

# Player punishment for illegal acions
#   1 - broadcast warning to gms only
#   2 - kick player(default)
#   3 - kick & ban player
#   4 - jail player (define minutes of jail with param: 0 = infinite)
DefaultPunish = 2
DefaultPunishParam = 0
Kara za łamanie zasad serverowych:
1. ostrzeżenie o graczu dla GMa
2. odcięcie gracza od servera
3. odcięcie i zbanowanie gracza
4. wysłanie do więzienia.

# Enforce gameguard for clients
#   GameGuardEnforce - enforces gameguard query on character login
#   GameGuardProhibitAction - dont allow player to perform trade, talk with npc
#     and move until gameguard reply received
GameGuardEnforce = True
GameGuardProhibitAction = True
Wymusza sprawdzanie GameGuarda podczas włączenia gry.

# Allow delete chars after nnn days, 0 - feature disabled
DeleteCharAfterDays = 7
Usuń postać w przeciągu x dni.

# === Items on ground management ===
# delete from world dropped reward items after n seconds. 0 - disabled
AutoDestroyDroppedItemAfter = 0
# Time in secs after wich droped herb will be autodestroyed (default: 15 seconds)
AutoDestroyHerbTime = 15
# List of items that will not be destroyed (seperated by ",")
# NOTE: Make sure the lists do NOT CONTAIN trailing spaces or spaces between the numbers!
# items on this list will be protected regardless below options
ListOfProtectedItems = 57,5575,6673
1. Znikanie przedmiotów, które wypadną po x sekundach.
2. Znikanie herbów po x sekundach.

# also delete from world misc. items dropped by players (all except equipable items)
# NOTE: work only if AutoDestroyDroppedItemAfter >0
DestroyPlayerDroppedItem = false
# Destroy also equipable items (armor, weapon, jewelry)
# NOTE: Work only if DestroyPlayerDroppedItem = true
DestroyEquipableItem = false
1. Niszcz przedmioty, które wypadają z gracza.
2. Niszcz przedmioty, które można zalożyć.

# Forces full item inventory packet to be sent for any item change
# Note: This can increase network traffic
ForceInventoryUpdate = False
Wymusza wysyłanie całego ekwipunku postaci podczas zmiany jakiejkolwiek części ekwipunku. Może zmniejszyć szybkość serwera.

# Set the html cache's lazy loading True or False
# (Load html's into cache only on first time requested)
LazyCache = True
Zapisuj pliki html w tymczasowej pamięci.

# Maximum range mobs can randomly go from spawn point
MaxDriftRange = 200

# Minimum and maximum variable in seconds for npc animation delay.
# You must keep MinNPCAnimation <= MaxNPCAnimation.
# "0" is default value.
MinNPCAnimation = 0
MaxNPCAnimation = 0
Poruszanie mobów w widoczny sposób (sekundy). 0 dla poprawnego.

# Show L2Monster level and aggro
ShowNpcLevel = False
Pokaż level npc nad jego nazwa.

# If you are experiencing problems with Warehouse or Freight transactions,
# feel free to disable them here. (They are both enabled by default).
AllowWarehouse   = True
# Enable Warehouse Cache - if WH is not used will server clear memory used by this WH
WarehouseCache   = False
# How long Warehouse should be store in Memory
WarehouseCacheTime = 15
AllowFreight     = True
# If True player can try on weapon and armor in shop
# Each Item tried cost WearPrice adena
AllowWear        = True
WearDelay        = 10
WearPrice        = 10
# =============== Test features ===============
AllowLottery     = True
AllowRace        = True
AllowWater       = False
# Enable pet for rent(wyvern&strider) from pet managers
AllowRentPet     = True
# Allow players to drop items on the ground
AllowDiscardItem = True
# Allow fishing disabled until all code uploaded
AllowFishing     = True
#Allow boat
AllowBoat        = True
#Allow cursed weapons
AllowCursedWeapons = True
#Allow Manor
AllowManor = True
#Allow Wedding
AllowWedding = True
# If you wish to disable the use of guards agains agressive monsters.
# Default is False.
AllowGuards = True

# Allow L2Walker client (Default False)
# Can be True, False, GM
AllowL2Walker      = False
L2WalkerRevision   = 552
# Ban account if account using l2walker and is not GM, AllowL2Walker = False
AutobanL2WalkerAcc = False
1. Pozwol na uzywanie l2Walkera
2. Wersja potrzebna do poprawnego działania (wersja l2w)
3. Automatyczne banowanie osoby, która go użyje

# Logging ChatWindow
LogChat  = False
# Logging Item handling NOTE: This can be very space consuming if enabled for all items.
LogItems = False
# Log GM actions - Only supported if used with AltPrivilegesAdmin = True
GMAudit  = False
Ustawienia dotyczace zapisywania roznych danych.

# Type of the Community board
#  - full = new Community Board ( /!\ Experimental)
#  - old  = old Community Board
#  - off  =  no community Board
CommunityType = full
BBSDefault = _bbshome
# show level of character to others in Community Board
ShowLevelOnCommunityBoard    = False
ShowStatusOnCommunityBoard   = True
NamePageSizeOnCommunityBoard = 50
NamePerRowOnCommunityBoard   = 5
Włącz community board, jego parametry (wielkość etc)

#GeoData options: True to turn on GeoData, or False to turn off (Defaul False)
GeoData = False
Używaj geodaty.

# Show Welcome html file when player enter game
ShowHTMLWelcome = True
Pokazuj powitanie tuż po zalgowaniu.

# Show L2J License when player enter game.
ShowL2JLicense = False
Pokazuj licencję podczas łączenia się z serverem.

#Fishing Mode (near water/fishingzones)
FishingMode = water
Tereny do łowienia ryb.

#Enable Sayfilter (censores all words from sayfilter.txt)
UseSayFilter = False
Używaj cenzora słów.

#Show Online Players number at startup
ShowOnlinePlayersAtStartup = False
#Set time interval in ms to announce online players number (0 - don't announce)
OnlinePlayersAnnounceInterval = 0
Pokazuj ilość graczy online tuż p ozalogowaniu.

# Check and delete unlegit skills on EnterWorld
CheckSkillsOnEnter = False
Sprawdzaj skille podczas logowania.

# ViP characters configuration
# Color of ViP's name (Must be RGB html color : FFCC00 = Orange)
# http://www.immigration-usa.com/html_colors.html
CharViPSkipSkillsCheck = False
CharViPAllowColor = False
CharViPNameColor = FFCC00
Kolor imienia VIPa oraz sprawdzanie jego skilli podczas logowania.












4. Komendy GMów (dla tych, którzy nie dotarli do odpowiedniego tematu)
Ogólne:
//admin   -  Otwiera menu Game Mastera
//gmchat -  Wysyła wiadomość, którą tylko GMi widzą   (//gmchat xxx-treść wiadomości)
//gm   -   Włącza lub wyłącza GMa z listy, którą można zobaczyć wpisujac /gmlist
//invul  -  niezniszczalność
//delete   -   Służy do kasowania npc, który nie jest nam potrzebny w danym miejscu (UWAGA //delete nie można odwrócić)
//kill   -    Zabijanie npc bądź graczy bez użycia broni
//target  -  Nakierowanie na cel   (używamy tak: //target xxx-gracz)
//buy   -    Otwiera GM Shop w panelu admina
//gmshop   -    -||-
//announce_menu   -   Otwiera menu wiadomości, które pokazują się przy wejściu na server
//list_announcements   -    Pokazuje listę wiadomości wysłanych w trakcie gry
//reload_announcements   -   Napisy z listy zostają ponownie pokazane wszystkim, którzy znajdują sie aktualnie w grze
//announce_announcements   -  Zamieszcza listę wpisanych w trakcie gry wiadomości, tak, aby wyświetlały się przy każdym wejściu na server
//add_announcement  -  dodaje tekst do wyświetlanych przy wejściu wiadomości (//add_annonuncements xxx-trść)
//del_announcement  -  usuwa wiadomość z wyświetlanych (//dal_announcement xxx-treść)
//announce  wysyła wiadomosć do wszystkich obecnych na serverze (//announce xxx-treść)
//itemcreate   -    Otwiera meny "przyzywania" przedmiotów po ich ID
//create_item  -  Tworzy przedmiot (//create_item x-id przedmiotu)
//server_shutdown  - Powoduje zamknięcie servera    (//server_shutdown x-czas w jakim chcemy go zamknąć)
//server_restart  -  Powoduje restart server   (//server_restart x-czas w jakim chcemy)
//server_abort   -  Przerywa proces zamykania, bądź restartu servera
//show_spawns   -  Powoduje otwarcie menu tworzenia npc na danej lokacji
//spawn  -  Tworzy npc na lokacji, w której znajduje sie GM (//spawn x-id npc)
//spawn_monster  -   -||-      (//spawn_monster x-id npc)
//spawn_index  -  Pokazuje index npc do stworzenia
//spawn_index level  -  -||- (//spawn_index x-level npc)
//show_skills   -   Otwiera menu skilli gracza, którego mamy namierzonego
//remove_skills   -   Usuwa skille gracza, którego mamu namierzonego
//skill_list   -   Otwiera listę skilli
//skill_index   -  Otwiera listę skilli, które można wybrać posiadająć dane staty
//add_skill   -  Dodaje wybrany skill dla bnamierzonego gracza (//add_skill x1 x2
  x1-id skilla   x2-jego level
//remove_skill  usuwa konkretnie wybrany skill z namierzonego gracza (//remove_skill x-id skilla)
//get_skills   -   Daje GMowi skille namierzonej postaci (uwaga, usuwa tymczasowe)
//reset_skills   -  Oddaje skille usunięte przez poprzednia komendę
//add_exp_sp_to_character   -   Otwiera meny dodawania xp i sp postaci GMa
//add_exp_sp  -  Dodaje xp i sp postaci, którą GM ma namierzoną  (//add_exp_sp xp_ilość sp_ilość)
//edit_character   -   Otwiera menu edytacji namierzonego gracza
//current_player   -   Otwiera listę graczy na serverze
//character_list   -    Otwiera listę graczy, którzy grają w danej chwili
//show_characters   -   -||-
//find_character   -   Otwiera menu szukania gracza
//save_modifications   -   Zapisuje zmiany wprowadzone do danej postaci
//show_moves   -   Otwiera menu teleportacji
//show_moves_other   -  Otwiera menu dla innego gracza (chyba)
//show_teleport   -   Otwiera menu teleportacji
//teleport_to_character  -  Wysyła GMa do wpisanego gracza (//teleport_to_character x-nick gracza)
//teleportto  -  -||-
//teleto r  -  -||-
//teleto  -  -||-
//move_to  -  wysyła na koordynacje wpisane (//move_to x1 x2 x3)
//teleport_character - wysyła namierzonego gracza na koordynacje wpisane (//teleport_character x1  x2 x3
//recall - przywołuje wpisanego gracza do GMa  (//recall x-nick gracza)
//restore   -  Przywraca zniszczone info gracza
//repair   -   Naprawia zniszczone info gracza
//changelvl  -  Zmienia access level namierzonego gracza (//changelvl x-ilość)
//ride_wyvern   -  GM ujażmia wiwernę
//unride_wyvern   -  GM schodzi z wiwerny
//ban  - Banuje gracza (//ban x-nick gracza)
//unban  - Odbanowuje gracza  (//unban x-nick gracza)
//kick  -  Wyrzuca gracza z gry (//kick x-nick gracza)
//mons   -   Startuje Monster Races.
//edit_npc  -  Edytuje wybranego npc (//edit_npc x-id npc)
//save_npc   -  Zapisuje edytowanego NPC
//recall_npc   -   Przyzywa npc do GMa
//show_droplist   - pokazuje drop liste npc (//show_droplist x-npc_id)
//edit_drop  -   Edytuje droplistę wybranego npc (//edit_drop
npc_id item_id)
//add_drop  -  dodaje przedmiont do dropu npc (//add_drop npc_id item_id)
//del_drop  -  Usuwa droplistę danego npc (//del_drop npc_id item_id)
//showShop   -  Pokazuje listę przedmiotów w sklepie npc
//showShopList   -  -||-
//addShopItem   - dodaje item do sklepu (//addShopItem Shop_ID item_id Price
//delShopItem  -  usuwa przedmiot z listy sprzedawcy (//delShopItem x1 x2  x1-id sklepu x2-id przedmiotu)
//editShopItem  -  zmienia cenę przedmiotu w sklepie (//editShopItem x1 x2   x1-id sklepu x2-koszt przedmiotu)
//reload_quest   -   restart bazy danych z questami
//walk   -   chodzenie
//explore   -   zwiedzianie
//gonorth   -   teleportacja kilka krokow na polnoc
//gosouth   -   teleportacja kilka kroków na południe
//goeast   -   teleportacja kilka kroków na zachód
//gowest   -   teleportacja kilka kroków na wschód
//goup   -   teleportacja na lokację znajdującą się nad postacią GMa
//godown   -  teleportacja na lokację znajdującą się pod postacią GMa

Komendy dotyczące siegów i zamków:
//setcastle   -   przyznanie danego zamku liderowi klanu, który jest namierzony przez postać GMa
//clean_up_siege   -   Zakończenie siegu
//spawn_doors   -   Restart drzwi w zamku
//move_defenders   -   przyzwanie obrońców
//startsiege   -   rozpoczęcie siegu
//endsiege   -    zakończenie siegu
//list_siege_clans   -   lista broniacych i atakujących zamek klanów
//add_defender   -    dodanie klanu, którego lidera mamy namierzonego do listy obrońców
//add_attacker   -    dodanie klanu, którego lidera mamy namierzonego do listy atakujących
//clear_siege_list   -   usunięcie wszystkich atakujących i broniących klanów z listy siegu
//sgspawn <npc_id> <group>  -  przyzwanie grupy odnoszącej się do siegu
//siege   -   Wystartowanie konkretnego siegu (Giran, Oren, Dion, Gludio, Aden, Goddard, Heine, Rune itd)


Inne komendy:
//box_access   - 
//box_access char1 char2  - 
//box_access no char1  -
//forth   -   
//bsh   -   
//jython   -   
//failed   -   
//fight_calculator   -    kalkulator walki?
//fight_calculator_show   -    pokazanie kalkulatora walki
//fcs   -   
//play_sounds   -   Umożliwia puszczenie muzyki z gry, wybranej przez GMa
//nokarma   -   Zzerowanie karmy z namierzonego gracza, bądź siebie
//setkarma value   -   ustawienie namierzonemu graczowi karmy
//setew value   -   ustawienie enchantu broni namierzonego gracza  (//setew x-liczba)
//banchat  -  ban na rozmowy (//banchat x-nick gracza)
//unbanchat  -  usunięcie bana na chat (//unbanchat x-nick gracza)
//polymorph character npc id   -  przemiana GMa w wybranego npc
//polymorph item id - przemiana w przedmiot namierzonej postaci ?
//polyself <npc id>  -  Przemienia GMa w wybranego po ID moba
//unpolyself  -  Odwołuje wcześniejszą przemianę
//polymorph item <itemid>  -  Polimorfuje przedmiot
//invis  - niewidzialność
//invisible  -  -||-
//vis  -  spowrotem widzialny
//visible  -  -||-
//earthquake <Intensity> <Duration> -  trzęsienie ziemi (//earthquake x1 x2   x1-intensywnosc  x2-czas)
//para_all   -   paralizuje wszystkich graczy
//unpara_all   -   ożywia wszystkich sparalizowanych graczy
//para   -  paralizuje namierzonego gracza
//unpara   -  cofa paraliz namierzonego gracza
//bighead  - powiększa głowę namierzonego gracza 
//shrinkhead  -  odwołuje powiększenie głowy namierzonego gracza

Komendy developerskie:
//test uni flush -
//test hash <number> -
//test uni -
//res -  wskrzeszenie
//find_mammon  -  pokazuje lokacje wszystkich mamnonów, jeżeli ci są w grze
//show_mammon  -  zmusza losowo wybranego mamnona, żeby ten się pokazał
//hide_mammon  -  zmusza losowo wybranego mamnona, żeby ten się ukrył
//list_spawns <NPC_ID> - 
//admin_gmliston  -  dodaje GMa do listy wyświetlanych GMów
//admin_gmlistoff   -  chowa GMa z listy wyświetlanych GMów
//admin_silence  -  blokuje wszystkie wiadomości przychodzące
//spawn mob_name - przyzywa potwora po nazwie  (//spawn x-nazwa moba)
//heal  - uzdrawia siebie, bądź namierzonego gracza
//heal <radius>   -  uzdrawia wszystkich graczy z daną ilością hp (<radius>)
//give_all_skills  -  dodaje wszystkie skille, jakie dana osoba może posiadać (zarówno namierzony gracz jak i GM)


Pozostałe:
//openall  -  otwiera wszystkie drzwi
//closeall   zamyka wszystkie drzwi
//unspawnall  -  usuwa wszystkie moby w grze
//respawnall   -  powoduje pojawienie się wszystkich mobów w grze
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2007, 08:11:49 pm wysłana przez Soul »
Prepare for unforeseen consequences...


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: FAQ - Często Zadawane Pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2007, 08:13:35 pm »
Zrobiłem mały update FAQ. Mam nadzieję, że nowe materiały i przejżystość Was zadowoli. Jeżeli są jakieś błędy lub jeśli czegoś brakuje, to prosze zgłosić to na mój gg: 6125596 bądź na pw.
Prepare for unforeseen consequences...