Enhancements - UlepszanieW l2 istnieje bogaty system ulepszania, ktory imo jest jednym z bardziej ciekawych rozwiazan w calej grze. Czyni on ja bardziej zroznicowana (kto mial bron zenchantowana do +7 to wie o co chodzi
), a tym samym ciekawsza - przejdzmy wiec do omowienia.
Ulepszanie przedmiotowBron jak i inne przedmioty mozna ulepszac. Sluza do tego specjalne zwoje (Scrolls): dla broni Scroll Enchant Weapon, dla zbroi Scroll Enchant Armor.
Dla kazdego Grade broni/armora wystepuja rozne zwoje. Jedynie itemow No Grade nie mozna ulepszyc.
Prawie wszystkie przedmioty moga zostac bezpiecznie enchantowane do wartosci +3, pozniej szansa ta jest obliczana za pomoca zdefiniowanego przez tworcow gry zakresu prawdopodobienstwa. Jedynie pancerze jednoczesciowe bezpiecznie mozna ulepszyc do wartosci +4.
Przedmiot, ktory zostal ulepszony do poziomu +4 swieci srebrzystym blaskiem i w miare zwiekszania wartosci ulepszenia ten blask staje sie bardziej intensywny. Na bardzo wysokich poziomach ulepszenia kolor ten zmienia sie na czerwony.
W przypadku (czego nikomu nie zycze) pecha przy enchantowaniu powyzej dopuszczalnych bezpiecznych wartosci przedmiot rozpada sie na krysztaly, ktorych Grade rowna sie Grade itemu zniszczonego. Ilosc krysztalow jest proporcjonalna do wartosci przedmiotu, aczkolwiek nie odzwierciedla jego rzeczywistej wartosci.
Specjalnymi zwojami sa natomiast Blessed Scroll Enchant Weapon i Blessed Scroll Enchant Armor. W przypadku ulepszania nimi przedmiotow powyzej dopuszczalnej maksymalnej bezpiecznej wartosci (
fajnie sie napisalo) item nie rozpada sie, tylko poziom ulepszenia spada do zera.
Kilka obrazkow z ulepszonym sprzetem:
http://static.lineage2.co.kr/bbs/notice/enchant2.jpghttp://www.ovsem.net/images/hry/l2-04.jpghttp://www.gamasutra.com/features/20051219/lineage2.jpg
Ulepszenia skilliAby moc ulepszac umiejetnosci nalezy posiadac postac na trzeciej klasie i porozmawiac z NPC u ktrorego rozpoczynalismy questa na trzecia klase.
Owe ulepszenia roznia sie dosyc znaznie od tych, ktore kupowalismy za SP w swiatyni lub gildii - przebiega ono niezaleznie i mozliwe jest wybranie specyficznych efektow tego enchantowania. Jednakze te specyficzne efekty nalezy wybrac juz na poczatku ulepszania.
Ulepszac umiejetnosci mozemy w zamian za doswiadczenie oraz SP. Dodatkowo konieczne jest posiadanie Secret Book of Giants (ktora, jak mam nadzieje pamietacie, mozna otrzymac na Olimpiadzie). Jezeli ulepszanie sie powiedzie bedzie zuzywane doswiadczenie jedynie z danego levela i Skill Point'y przy kolejnych enchantach.
Jesli jednak proba ulepszenia sie nie powiedzie, wtedy wartosc ulepszenia skilla spada do poczatkowej wartosci.
Barwniki i Symbole (Dyes and Symbols)W tym miejscu przedstawia sie imo wielka roznorodnosc Lineage 2. Dzieki opisanym ponizej przedmiotom mozliwe jest przerobienie postaci wedlug wlasnego uznania i upodoban - swietna rzecz. Przejdzmy do opisu tego cuda.
Rozne parametry poczatkowe, takie jak sila, zrecznosc, inteligencja, moga byc zmieniane za pomoca odpowiednich przedmiotow.
Sila - STR -- odpowiada za ilosc zadawanych obrazen fizycznych (P. Atk.)
Zrecznosc - DEX -- odpowiada za szybkosc ataku (Atk. Speed), szybkosc zadawania obrazen fizycznych, celnosc (Accuracy), uniki (Evasion), prawdopodobienstwo trafienia krytycznego, prawdopodobienstwo wejscia skilli daggerow, prawdopodobienstwo obrony tarcza, i szybkosc poruszania sie (Speed)
Kondycja - CON -- odpowiada za ilosc HP i CP, regeneracje HP, limit wagi, dlugosc wstrzymania oddechu pod woda, odpornosc na szok (shock) i krwawienie (bleed)
Inteligencja - INT -- odpowiada za dmg od czarow i szanse na wejscie klatwy
Czarownictwo - WIT -- odpowiada za sznase na magiczny krytyk, szybkosc czarowania (Cast. Speed), odpornosc na spetanie (Hold), odpornosc na klatwy
Mentalnosc - MEN -- odpowiada za obrone przeciw magii (M. Def.), maksymalna ilosc MP, szybkosc odnawiania MP (MP recovery speed), odpornosc na trucizny i klatwy, zmniejsza ryzyko przerwania czarowania
Aby zmienic te wlasciwosci nalezy udac sie do Symbol Maker'a, ktory utworzy odpowiedni Symbol.
BarwnikiBarwniki sluza do zmiany podstawowych statystyk postaci, a razem tworza tatuaze. Zmieniaja one niektore wartosci na +, a inne na -. Dziela sie one na zwykle i wysokiej jakosci - zwykle dla postaci pierwszo klasowych, a wysokiej jakosci dla drugo i wiecej klasowych.
Grawerowanie symboliGracz, ktory awansowal (przed awansem nie jest to dostepne) na I klase ma mozliwosc wygrawerowania 2 symboli, a po awansie na 2 klase dostajemy jeszcze 1 wolny slot w ekwipunku na symbol, co razem daje nam 3 miejsca na symbole.
Gdy juz zdecydujemy sie na wygrawerowanie symbolu udajemy sie do Symbol Maker'a, ktory z barwnikow jemu dostarczonych utworzy nam odpowiedni symbol. Jesli jednak nie posiadamy wystarczajaco duzo barwnikow, wtedy bedziemy musieli Symbol Maker'owi zaplacic.
Symbole nie moga zmienic danej statystyki na wiecej niz +5, ale moga obnizac az do 0. Jesli na przyklad mamy dwa symbole: jeden +3, a drugi +4 i dzialaja one np. na sile, wtedy sila wzrosnie jedynie o 5.
Zeby nie bylo za rozowo, niektore symbole posiadaja ograniczenia - nie wszystkie klasy moga z nich skorzystac.
Dopuszczalne jest uzywanie symboli zmieniajacych statystyki przez podane klasy:
- Siła, Kondycja, Zręczność -- wszystkie klasy
- Inteligencja i Mentalność -- Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner
- Inteligencja i Czarownictwo -- Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Rogue, Gladiator, Warlock, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artiisan, Bounty Hunter, Warsmith
- Mentalność i Błyskotliwość -- Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer
Usuwanie symboliAby pozbyc sie symbolu udajemy sie do Symbol Maker'a, placimy ile powie, a potem oddaje nam jeszcze polowe barwnikow z ktorych symbol zostal utworzony - proste.
Wzmacnianie broniWzmocnienia, zwane rowniez specjalnymi zdolnosciami (Special Abilities, SA) mozna dodac do wiekszosci broni od C Grade poczynajac. Aby nadac taka zdolnosc nalezy posiadac Soul Crystals', informacje jak je zdoby uzyskasz u Grand Magister Jurek (
) w Giran.
Poziom i typ krysztalow, rodzaj SA, i ilosc przedmiotow niezbednych do wzmocnienia roznia sie w roznych przypadkach (czyt. rozne bronie inaczej sie ulepsza).
Po zebraniu wszystkich potrzebnych itemkow idziemy do kowala w danym miescie, dajemy mu te itemy, placimy ile powie i otrzymujemy w zamian bron z nadanym SA.
SA dla broni A Grade mozna wbic u Blacksmisth of Mammon.
Bron, ktora wzmacniamy musi znajdowac sie w plecaku, poziom zenchantowania pozostaje nie zmieniony, a po wzmocnieniu mozna dalej bron ulepszac.
Usuwanie wzmocnieniaWzmocnienie mozna usunac u Blacksmith of Mammon i Black Marketeer of Mammon.
Lista Special Abilities- Acumen Szybkość -- rzucania czarów wzrasta o określoną wartość procentową
- Anger Wzmacnia -- atak fizyczny (P. atk) kiedy maksymalna wartość HP spada o odpowiednią wartość procentową
- Back Blow -- Zwiększa szansę na krytyczny atak zadany w plecy wroga
- Bodily Blessing -- Szansa na rzucenie czaru Bless the Body na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'
- Cheap Shot -- Wykonując zwykły atak, zmniejsza zużycie MP
- Conversion -- Zwiększa maksymalną ilość MP i obniża maksymalną ilość HP
- Crt. Anger -- Zmniejsza ilość HP celu kiedy zadane zostaną obrażenia podczas krytycznego ataku
- Crt. Bleed -- Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa, że cel będzie krwawił (Bleed)
- Crt. Damage -- Powoduje dodatkowe obrażenia, kiedy nastąpi udany atak krytyczny
- Crt. Drain -- Dzierżący broń absorbuje HP celu, jeżeli uda się atak krytyczny
- Crt. Poison -- Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa, że cel zostanie zatruty
- Crt. Stun -- Gdy nastąpi atak krytyczny, jest szansa na ogłuszenie wroga (Stun)
- Empower -- Zwiększa moc magiczną
- Evasion -- Zwiększa uniki
- Focus -- Zwiększa szansę na atak krytyczny
- Guidance -- Zwiększa skuteczność
- Haste -- Zwiększa prędkość ataku
- Health -- Zwiększa o odpowiedni procent maksymalną ilość HP
- Light -- Zmniejsza wagę broni
- Long Blow -- Zwiększa zasięg ataku
- Magic Chaos -- Szansa rzucenia czaru Chaos na wybrany cel, w momencie użycia 'złej magii'
- Magic Damage -- Dodaje procentową ilość obrażeń magicznych gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.
- Magic Focus -- Szansa na rzucenie czaru Focus na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'
- Magic Hold -- Szansa na rzucenie czaru Dryad Root na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'
- Magic Paralyze -- Daje procentową szansę na rzucenie czaru Paralyze, gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.
- Magic Poison -- Szansa na rzucenie czaru Poison na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'
- Magic Power -- Podczas ataku magicznego, ilość MP użytego do rzucenia czaru zostaje zwiększona i zwiększa się również moc czaru
- Magic Regeneration -- Regeneruje życie wybranego celu w momencie użycia 'dobrej magii'
- Magic Silence -- Daje procentową szansę na rzucenie czaru Silence, gdy zostanie użyty czar zadający obrażenia magiczne.
- Magic Weakness -- Szansa na rzucenie czaru Weakness na wybrany cel w momencie użycia 'złej magii'
- Mana Up -- Zwiększa maksymalny poziom MP o odpowiedni procent
- Mental Shield -- Szansa na rzucenie czaru Mental Shield na wybrany cel w momencie użycia 'dobrej magii'
- Miser -- Zmniejsza ilość zużycia soul shotów
- Quick Recovery -- Zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia (ataku [przypis tłumacza])
- Rsk. Evasion -- Zwiększa uniki, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu
- Rsk. Focus -- Zwiększa szanse na krytyczny atak, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu
- Rsk. Haste -- Zwiększa szybkość ataku, gdy poziom HP spadnie do niskiego poziomu
- Wide Blow -- Poszerza kąt rażenia podczas ataku
SA - dokladniejW celu wzmocnienia broni musimy zdoby odpowiednie materialy: krysztaly i gemstony. Te pierwsze dziela sie na red, green i blue oraz roznia sie lvl'em. Te drugie potrzebne beda o Grade takim jak broni. Kazda bron, ktora mozna wzmocnic ma z gory okreslone trzy SA z ktorych wybieramy jedno i zaleznie od tego, ktore wybierzemy musimy zdobyc krysztaly odpowiedneigo koloru. Z tym wszystkim idziemy do kowala w danym miescie.
Bardzo pomocna moze byc ta strona: http://lineage2.bo.pl/infopage.php?id=99Questa na lvl'owanie krysztalow mozemy rozpoczac w Giran u Grand Magister Jurek, Oren u Magister Gaider lub Aden u Magister Winonin. Oni powiedza nam na jakich mobach mozemy levelowac krysztal. Lista mobow:
LVL 2:Okolice Oren: Timak Orc, Timak Orc Warrior, Timak Orc Soldier, Timark Orc Troop Archer, Timak Orc Troop Soldier
LVL 3:Forest of mirrors: Forest of Mirror Ghost (low and medium level)
Okolice Oren: Timak Orc Overlord, Timak Orc Shaman, Timak Orc Troop Leader, Timak Orc Troop Shaman
LVL 4:Forest of Mirrors: Mirror and Forest of Mirror Ghost (highest level)
LVL 5:Forest of Mirrors: Harit Lizardman, Harit Lizardman Grunt, Harit Lizardman Archer
LVL 7:Giants Cave: Hamrut, Yintzu, Halingka, Paliote and Kranrot
LVL 9:Devastated Castle: Doom Servant
LVL 10:Devastated Castle: Doom Guard, Doom Archers, Doom Knights
Tower of Insolence: Erin Edunce, Platinum Tribe, Anioły.
Antharas Lair: Malruk Knights, Malruk Beserkers, Malruk Lords, Limal Karinness, Karik, Pytans, Pytan Knights
LVL 11 i 12:Antharas, Baium, Valakas, Lilith, Anakim.
LVL 13:Antharas, Baium, Valakas, Lilith, Anakim, Raid Monster Ember, Invading Army Leader Anakazel (rift)
Nieznany LVL:Garden of Eva: Nos, Blade Stakato Series, Water Giant, Queen Undine Lads, Eva's Seekers, Theeder Piker, Theeder Mages, Doll Masters, Light Worms, Garden Guard, Garden Guard Leader.
Devils Isle: Bloody Bat, Unpleasent Humming, Death Flyers, Fiend Archers, Musverens, Zakens Royal Guard, Kaim Vanuls, Pirate Zombie Captains, Doll Bladers, Vale Masters, Sairons, Sairons Puppets, Sairons Dolls and Light Bringers.
Podane levele oznaczaja maksymalny level krysztalu jaki mozemy nabic na podanym mobie.Levelowanie krysztalowPo odebraniu krysztalu od NPC (trzeba bedzie kombinowac, zeby
wziąć kilka - dropic te ktore juz wzielismy i brac kolejny) idziemy na moby ktore nam pasuja i bijemy je. Krysztalu uzywamy na mobie ktory ma mniej niz 1/2 HP i koniecznie musimy zadac mu ostatni cios.
Po zabiciu moba na ktorym planowalismy levelowac krysztal mozemy otrzymac rozne komunikaty:
BRAK - robiliśmy to na złym mobku, nie zadaliśmy ostatniego ciosu, użyliśmy kryształu za wcześnie lub nie mamy wziętego questa
Kryształ rezonuje - mamy więcej niż 1 kryształ w plecaku,
Nie udała się absorbcja duszy - wszystko zrobiliśmy OK, po prostu nie wyszło, znaczna wiekszosc komunikatow brzmi wlasnie tak
Udała się absorbcja duszy - gratuluje - udalo sie
,
Kryształ się rozpadł - no pech, ale wszystko robiliśmy jak trzeba.
Dodatkowe info o SA- SA na broniach A i powyżej dają bonus - dodatkowe obrażenia w PvP (ok. 10%),
- Bronie typu Dual swords otrzymują SA automatycznie jeśli są enchantowane na +4 lub więcej (i to jedyna droga otrzymania SA na dualach!),
- Szansa na wylvlowanie kryształu lvl 10 na 11 i 11 na 12 wynosi 100%. Może robić to całe party, czyli max 9 kryształów na bossie można wylvlować. Party musi zadać ostatni cios bossowi.
- Szana na wylvlowanie kryształu lvl 12 na 13 NIE wynosi 100%.
- Zakładaniem i zdejmowaniem SA na broniach A i S zajmuje się Blacksmith of Mammon
zrodla: lineage2.com,lineage2.bo.pl, lineage2.pl
//edit: temat byl zakladany od nowa, dlatego wszystkie komentarze zostaly skasowane. poprawka zwiazana z tlumaczeniem dexa wprowadzona.