Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Lineage 2 => Rasy/Klasy => Wątek zaczęty przez: Horken w Styczeń 16, 2013, 04:12:50 pm

Tytuł: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 16, 2013, 04:12:50 pm
No to mamy do wyboru 8 całkowicie różniących się profesji.
Generalnie żeby podjąć właściwą decyzję to wypadałoby przeczytać opisy wszystkich tych klas. Obecnie w GoD+ expienie do 85 lvlu jest znaczenie przyspieszone więc etapem wyexpienia postaci do przebudzenia nie powinieneś się sugerować. Po 85 lvlu zaczyna się praktycznie tylko expienie w party bądź niektóre solo instancje. Oczywiście istnieją klasy które potrafią samodzielnie expić(np. taki Wynn) jednak byłaby to czysta mordęga. Expienie w party jest o wiele bardziej opłacalne niż jakiekolwiek próby grania solo.

Mam nadzieję, że orientujesz się jakie profesje są obecnie więc oszczędzę sobie charakterystyki każdej z nich.

W niedalekiej przyszłości wchodzi update który na powrót rozdzieli wszystkie 8 klas tak jak to było w poprzednich kronikach więc stosunkowo ciężko jest wymyślać coś na przyszłość bazując na okrojonych informacjach. Bardzo możliwe jest natomiast, że deweloperzy pozwolą w momencie wejścia Lindviora w życie obrać każdą klasę z danego rozgałęzienia. Przykładowo Tyrr wybiera tylko klasy ze swojej rodziny. Są to tylko spekulacje ale wydają sięnajbardziej prawdopodonym rozwiązaniem.

Krótko odnośnie klas:

Wynn - postać stosunkowo wytrzymała do czasu posiadania summona z aktywnym Transfer Painem. Nadaje się jako farmer olimpiady. Z uwagi na to, że ma mało skilli aktywnych podczas PvP można przydzielić mu funkcję targetera. Charakteryzuje się wysokim DPS'em(kiedyś przesadnie, aktualnie DPS jest mniejszy niż myślą o tym inni - krótko mówiąc przewartościowany ) stąd ma pierwszeństwo w wielu party na instancję natomiast brak jest u niego skokowego dmg(co prawda są marki i system ich kraszowania jak w przypadku starych Vortexów ale w porównaniu z innymi ddkami wypada bardzo słabo) przez co ciężko jest kogoś zabić podczas PvP. Brak skilli boostujących na krótki czas.
Postać mimo magicznych korzeni biega najczęściej w Heavy z racji na duży bonus do pdefa. Dopiero później gdy osoba decyduje się na wzmocnienie w kierunku magii wybiera robke pod klasówki na oly. Wymagany jest łuk do wzmocnienia panterek. Sam gram Wynnem więc tyle mogę o nim napisać.

Tyrr - wytrzymały jak na dd, heavy user. Posiada całkiem w porządku skille boostujące oraz pokaźny dmg w PvP, masówki oraz obalenia na glebę przez co można zyskać kilka dodatkowych sekund i dmg podczas walki. Do farmienia oly - średniak ale z wyższej półki - posiada Revivala oraz celestialki. Bardzo często cała walka jest na skillach boostujących - cięzki do zdebuffowania podczas ich działania. Mimo tego, że jest bazowo wolny ma skilla pozwalającego na doskok do enemy.

Aeore - healerzy zawsze byli imba jeżeli chodzi o olimpiadę - tak jak i Wynn jest jedną z lepszych postaci do farmienia olimpiady. W PvP ma swoją standardową rolę healowania, ściągania debuffów oraz debuffowania gdy nadarzy się ku temu sensowna okazja. Obecnie healerzy biegają w heavy.

Yul - archer jest obecnie królem spośród ddków przeznaczonych do PvP. W otwartym terenie bardzo trudno go dogonić ze względu na skille pozwalające na odskakiwanie. Na odpaleniu zdarza się i nie jest to rzadkością, że ściąga ludzi na strzała bądź dwa zwłaszcza tych bez heavy setów. Posiada bardzo mocne massówki, ultimate evasion oraz możliwość zrzucania z siebie targetu na krótki czas. Posiada także 3 rodzaje aur używane zależnie od sytuacji które w różny sposób zmieniają jego statystyki. Kiepski pod olimpiadę z racji tego, że ma ograniczoną możliwość ściągania debuffów.

Sigel - po prostu tank. Obecnie posiada bardzo upierdliwy skill blokujący używanie skilli u przeciwnika i kilka innych tego typu denerwujących rzeczy włącznie z aggro. Dmg ze skilli mimo, że jest to postać typowo defensywna z założenia jest niczego sobie.

Feoh - kiedyś magowie byli lepsi w te klocki. Posiadanie maga w party przy jego papierowej wytrzymałości bardzo często przyczynia się do gleby całego pt z powodu nieustannego resowania. W endgame wymagany jest heavy armor. Dmg nukera jest stosunkowo mały porównując np. z Yulem aczkolwiek z racji mocnych massówek zawsze zabija sporo na mass PvP. Posiada skill typu teleportacja, podnoszenie w powietrze oraz przelewanie obrażeń na MP, a także możliwość podwójnego nukowania jednocześnie. Bardzo kiepski pod olimpiadę.

Othell - niczym praktycznie nie różni się od swojej poprzedniej wersji. Dodano mu kilka bajeranckich skilli boostujących typu paraliż w gościa który go atakuje, odporność na debuffy oraz możliwość stworzenia swoich kopii co podnosi jego dps. Dmg jest u niego w miarę spory aczkolwiek też ciężko jest mi zabrać w tej sprawie jakiś głos - daggerzy nie targetują mnie na PvP - z moich obserwacji wynika, że jego dmg kosztem stosunkowo słabej żywotności jest niezbalansowany. Powinien być większy. Średni pod farmienie na olimpiadzie. W PvP radzi sobie przyzwoicie ale nie jest to żadna nowość.

Iss
- debuffer, healer i połowiczny dd w jednym. Główna rola to oczywiście zadbanie o buff w party ale posiada również, że tak powiem srogie debuffy które trzeba cleansować bo inaczej dywan. Dmg w PvP mimo, że słaby to czasem coś potrafi zabić - część jego debuffów to ataki. Na olimpiadzie ta klasa wypada bardzo słabo. Zbyt duża przeżywalność w postaci leczenia odbija się na jego niskim dmg.


Na koniec dodam, że każda z profesji posiada unikatowe debuffy i nie można jednoznacznie odrzucić danej klasy.
Mówiąc krótko zajebiście jest jak jest zróżnicowanie w pt. Celowo nie zagłębiałem się w każda z klas bo po pierwsze, długo by mi zeszło wszystko to opisać, a po drugie sam nie znam się na tyle żeby określać wszystko jednogłośnie.

Mam nadzieję, że przeczytałeś to w całości i rozwiałem cześć Twych wątpliwości :)
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: swigon96 w Styczeń 16, 2013, 04:28:21 pm
Jestem Ci niezmiernie wdzięczny za poświęcenie Twojego czasu :)) Oczywiscie przeczytałem w całości, Zdziwiło mnie troszku ,że co to sie dzieje ,że Magowie biegają w heavy, w interlude to takich rzeczy nie było. Początkowo po obejrzeniu filmików miałem zagrać Feohem sh ale z tego co czytam z Twojego opisu, nie warto nim teraz grać. Jeśli to nie będzie problem mam kilka pytań :
- Co ze wbijaniem solo do 85, zastanawiałem się nad tyrr warriorem albo archerem, z mojego doświadczenia ze starszych kronik to archerzy nie należą do najlepszych w expieniu a na tym mi zależy.
- Co z mass pvp, bo czytałem o nowym systemie karmy gdzie po zabiciu gostka trzeba zabijać 600 mobów- katorga.
Pozdrawiam
Kuba
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 16, 2013, 04:49:43 pm
Aha, zapomniałem wspomnieć, że expienie do 85 można odbywać także zabijając RBki. Zabijasz rb na swoim lvlu i wskakuje kilka lvli dla całego party. Archer bardzo szybko expi samemu. Bardzo mocne krytyki z regulara robią swoje. Na mass PvP raczej nie nabijesz pk ale czasem się to zdarza. Wtedy dobrze mieć za w czasu zbite PK do jak najniższej wartości, a po glebie stracisz karmę.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: swigon96 w Styczeń 16, 2013, 04:56:27 pm
Czyli nie ma juz tak .że jak wbije sie karmę to nawet po Twojej smierci Ci ona zostaje tylko spada ?:)
Za taką pomoc z chęcia postawił bym Ci piwko ;)) Zdecyduje sie wtedy na archera, tylko nie wiem jakiego, i tu pytanie, polecasz bardziej lineage2.eu czy .com ?:))
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 16, 2013, 05:19:14 pm
Ja gram na europejskim serwerze.
Co do tego drugiego to obiegowa opinia jest taka, że jest tam samowolka - boty, programy, etc. Jak jest w rzeczywistości sam nie wiem bo nie grałem tam i szczerze nigdy nie miałem zamiaru ale część znajomych potwierdza, że jest tam tak, a nie inaczej. Perspektywa OE broni/setów oraz rzeczy dostępnych w ingame shopie była zbyt przerażająca - niektóre klasy zbytnio by na tym dostawały kopa, takie jest moje zdanie. Do tego dochodzi zapewne jakaś różnica czasowa. Na EU mam siege o 20 i nie ma z tym problemu żeby być, a jakby to było gdzieś tam w dalekim świecie to sam nie wiem.

Jest tu też sporo polaków i może niekoniecznie jest to na plus to na pewno zwiększa to możliwość znalezienia polskiego CP :)
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: swigon96 w Styczeń 16, 2013, 05:43:11 pm
a różnice między eu a amerykańskim nie polegają na tym ,że akurat na którymś z nich szybciej dobije 85 albo coś ?:)) Chyba wybrałem Archera, jakaś sugestia kim by najlepiej grać? Myślałem nad hawkeyem :))
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 16, 2013, 06:38:27 pm
Na EU powinieneś szybciej dobić z racji tego, że mamy tutaj Premium Account, tzn x2 exp, oczywiście jeżeli zdecydujesz się na kupno. W połączeniu z buffem od mentora, runką którą dostajesz na 52 lvlu wbicie od 0-85 to kwestia kilku dni.
Hawkeye ok. aczkolwiek zastanów się nad ciemnym elfem bo ich rasówki są nieporównywalnie lepsze od tych ludzkich. Dodatkowo posiadają większy bazowy STR co pozwoli Ci w przyszłości osiągnąć najlepszy możliwy próg, a co za tym idzie - większy dmg.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: swigon96 w Styczeń 16, 2013, 06:49:24 pm
Dziękuję serdecznie za pomoc w wyborze, od jutra gram jako PR :)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Soulern w Styczeń 17, 2013, 05:51:08 pm
Szkoda, żeby taka ładna opisoprezentacja się gdzieś zawieruszyła. Dwa plusy i podklejam jako oddzielny wątek!
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Thombstone w Styczeń 17, 2013, 06:04:19 pm
Szkoda ze lada chwila tzn niecale pol roku a moze troszke wiecej i czesciowo stanie sie nie aktualne.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 17, 2013, 09:23:09 pm
Spoko :)
Jest takie ale, że trzeba by tutaj jeszcze troszkę dodać bo sam też nie wszystko wiem i mogło mi też coś umknąć.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Thombstone w Styczeń 18, 2013, 08:46:16 am
Poczekaj do wypuszczenia Linfviora. Tam jest podzial znowu na 34 klasy. I bedzie Tyr Duelist / Tyr GK / Albo ISS spectraldancer lub Wynn arcana lord etc wiec tu to zostanie troszke zmienione. Gdzies juz taki temat z zmianami w tej kronice widzialem na forum officiala PL
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Alarion w Styczeń 18, 2013, 08:46:57 am
Szkoda ze lada chwila tzn niecale pol roku a moze troszke wiecej i czesciowo stanie sie nie aktualne.

Tak jak swego czasu poradniki H5 itd. Poza tym ludzie przeceniają dywersyfikację klas. Tak naprawdę każda klasa dostaje 3-4 skille i idea jest ogólnie podobna u większości. Tzn, że np. jeden nuker będzie miał mass para, drugi curse gloom'a, trzeci detonacje vortexa itd. itd.  Tak Samo w starych kronikach był:

Czym tak bardzo róznili się daggerzy na 85 między sobą poza skillami z 83 i ew. jeszcze jakimś skillem z 3 lub drugiej profki? Prawie niczym. Podobnie z nukerami, archerami.


Co do rkilku rzwczy które napisałeś nie zgodzę się do końca. Feoh jest ogólnie dobrą postacią, wystraczy popatrzeć jak gra w00dy, wg mnie najlepszy feoh na Core. Ma świetną przeżywalności, bo w przeciwieństwie do 98% serwera umie używać QHP, świetnie operuje skokami w przód i tył, a także Shadow snare'ami i death howlem.

Jego damage jest też przyzwoity, ale na naszym serwerze mało jest stosunkowo valakasów jeszcze. Feoh musi też wiedzieć kiedy założyć heavy, tu ponownie, większość feohów nie wie kiedy / nie ma tego seta.

Od tego w pt masz też issa z Angelic touch, żeby rzucał to na target, który jest pod ostrzałem, czyli w takim przypadku robota ułatwiona, bo więszkość pvp będzie trzymał to na feohu.

Oczywiście dps do archera do na rhapsody + mindeye się nie umywa, ale archer ma taką zabawkę 30 sekund raz na 10 min, więc nie przesadzajmy. Poza tym nikt tak skutecznie nie siciągnie na koniec tanka jak właśnie feoh : D

Nie wspomnę już, że w livindor ta klasa dostaje wielkiego boosta. Już teraz jest dobry, ale bardzo trudny w prowadzeniu.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Horken w Styczeń 18, 2013, 06:13:33 pm
Nie chcę na nikogo nalatywać ale w00dy ma po pierwsze bardzo dobry sprzęt oraz z tego co widziałem gosciu się interesuje grą i czyta wiele więc wie co nie co. Druga sprawa to słyszałem od kilku ludzi historię jak byli z wykoksanym feohem na PvP z 3 healerami w pt i właśnie ten feoh przyczynił się do zglebienia party bo więcej leżał aniżeli sam bił.

Postać postacią ale porównując archerów z naszego serwera, a nukerów to którzy wypadają lepiej? No właśnie. Mało tego panuje takie, a nie inne przekonanie związane z nukerami, że mało kto chciałby miec feoha w party. Z punktu obserwatora dla mnie to jest czysty masochizm wybierać taką postać do gry chyba, że ktoś lubi.

Na Lindviorze to sporo klas dostaje boosta więc od pochopnych rozkmin bym się powstrzymał. Zobaczymy jak to będzie.
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: MastJedi w Styczeń 19, 2013, 12:24:24 pm
(...) Poza tym nikt tak skutecznie nie siciągnie na koniec tanka jak właśnie feoh : D
(..)
Tia... a swistak siedzi...
Jak tank dupa to i feoh go ściągnie. I nie tylko feoh.
Nasz tank wyskakuje solo na nukerów. Efekty są takie, że ubija ich często, a częściej oni palą bsoe. I robi tak odkąd pamiętam. Miał 97, zabijał 99lvl 2-3 nukerów z supportem.

Reflect rulez...

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: Alarion w Styczeń 19, 2013, 01:38:13 pm
jak u was 3software przeżarł mózg większości i nie widzą kiedy tank ma odpalonego reflecta to nie znaczy, że każdy feoh tak gra bezmyślnie...
Tytuł: Odp: Osiem finalnych klas - krótki opis
Wiadomość wysłana przez: wdb2021 w Kwiecień 09, 2021, 09:16:05 am
Dawno nie grałem w tę grę. Grałem w nią do klasy 2, a potem zrezygnowałem. Wracam, żeby to odtworzyć.