Witam, od dłuższego czasu zajmuję się tworzeniem nowego, bardzo ciekawego serwera, który cechował by się unikalnymi rozwiązaniami, niespotykanymi wcześniej na innych serwerach. Chciałbym przedstawić wstępny plan serwera jak będzie wyglądał po zakończeniu wszelkich prac (development)
W swojej karierze miałem jeden typowo mój, tworzony jedynie samotnie serwer, tak - była to pierwsza odsłona serwera pod nazwą L2Ephion, było już to dosyć dawno, a od tamtego momentu sporo się zmieniło (mowa tutaj o umiejętnościach developerskich) Jako iż znudziło mi się już tworzenie kodów i modyfikacji dla właścicieli innych serwerów, oraz chciałbym stworzyć serwer unikatowy, nie kolejny pospolity serwer z paroma NPC'ami ściągniętymi z MaxCheaters i czystą paczką z repo. L2J'tu. Poniżej opis paru idei jakie zostaną zawarte na serwerze oraz ogólna koncepcja rozgrywki. Oraz garść screen'shotów.
1. Tworzenie postaci:Jako iż koncepcja serwera jest nastawiona przede wszystkim na PvP oraz ciągłą rywalizacje, postanowiłem uprościć kilka monotonnych aspektów gry, jaką musimy przebrnąć na początku rozgrywki na serwerze typu HR.
- Każda nowa postać otrzymuje na starcie 76 LevelMnie osobiście jako gracza, irytowała potrzeba marnowania kilkunastu minut na wyexpienie postaci zaraz po jej stworzeniu, dla tego postanowiłem iż takie rozwiązanie będzie bardziej komfortowe. Następnie aby osiągnąć wyższe poziomy, będzie trzeba trochę się wytężyć, głównie chodzi o to iż nowy gracz może wybrać dwie wersje "rozgrywki", od pierwszej minuty wejścia na serwer ma możliwość do brania udziału w PvP dzięki początkowemu levelowi (76) oraz natychmiastową możliwością zakupu sprzętu S-grade. Bardziej ambitni gracze, oraz gracze posiadający zaplecze czasowe, mogą skupić się na rozwoju swojej postaci, otrzymywanie nowych skilli poprzez zdobywanie wyższych poziomów itp (element, który nadaje sens pozostania na serwerze) Aby zdobywać kolejne poziomy będzie trzeba po prostu poexpić (nie będzie to jakiś mega hardcore) ale trochę chwil będzie trzeba spędzić jeżeli będzie nam zależeć na najwyższym poziomie, lepszych skillach oraz przedmiotach.
- Każda nowa postać otrzymuje przedmioty podstawoweAby ułatwić oraz umilić graczom życie, każda nowa postać otrzyma
po jednej sztuce itemów takich jak: Soul Shot S, Spirit Shot S, Blessed Spirit Shot S oraz Arrows S grade. Na czym polega ułatwienie? Otóż itemy te są "nieskończone", oznacza to iż wystarcza nam jedynie jedna sztuka w/w przedmiotu. Pozwala to na zapomnieniu o martwieniu się ciągle o ilość soul shotów podczas pvp itp.
- Każdy gracz otrzymuje dostęp do Panelu GraczaCzym jest owy panel gracza? Najlepiej zobrazuje to obrazek poniżej, ale postaram się opisać także ten element. Otóż jest to pewnego rodzaju centrum, dzięki któremu każdy gracz ma szybki dostęp do opisu specyfikacji serwera, najnowszych newsach, eventach, możliwość sprawdzenia Top List najlepszych graczy pod względem PvP, Pk, posiadanej adeny, sprawdzić status zamków, naprawić zepsutą postać (wyrzucającą z gry, critical errors itp) oraz wiele innych możliwości ułatwiających i ubarwiających grę.
2. Gospodarka Handlowa:Na większości serwerów adena jest kompletnie bezwartościowym przedmiotem (zabijamy parę moobów i mamy limit adeny w inventory) Jak iż na tym serwerze, adena ma być głównym środkiem płatniczym (W sklepach, za usługi u NPC, handel graczy itp) drop adeny jak i ceny będą zmniejszone (tak jakby mniejsza skala), przykładowy drop z potwora z lokacji na której farmi się adene to np 5341 adena, ceny są oczywiście do wszystkiego dostosowane.
Aby otrzymać przedmioty wyższej klasy, bardziej unikalne, będziemy potrzebować odpowiednich materiałów (matsy) będą one dostępne do kupna za adene u NPC, z dropu z moobów oraz RB oraz przede wszystkim ze spoila (zachęta do gry dwarfem oraz przede wszystkim rozwój gospodarki przez sprzedaż/wymianę materiałów itp)
3. Balans między Klasowy:Aby maksymalnie zminimalizować przepaść między klasami podjętych zostało sporo kroków, takich jak: Maksymalny enchant to +16, enchant rate to 70%, buffer jedynie z podstawowymi buffami, odpowiednie działanie skilli (z wyjątkami) Gwałtowne zredukowanie atrybutacji (kamienie za nią odpowiedzialne to na prawdę WIELKA rzadkość podczas dropu) Itp.
4. Rozgrywka:Jak już wspomniałem, główne założenie serwera to maksymalizacja pvp oraz rywalizacji (Zwłaszcza między klanowej) Wprowadzone zostały ciekawe rozwiązania, jak np ta pod tytułem "Conqerable Locations" Na razie pozwolę sobie dać jedynie opis tego w angielskiej wersji:
Its simple and clear, there are few locations which are
conquerable.
It means that each clan may be the rightful owner of the individual locations.
1. How does it work:- each
conquerable location has one own "Occupation Crystal"
- only clan with level 4 or above may be the occupier of the location
- each clan is allowed to have multiple locations at once
2. To become lord of the location, you will have to:- kill "Occupation Crystal" (don't wory, he will be respawned shortly)
- kill its defeners and guards - if exist
3. Benefits:- praise and prestige for your clan and clan members
- special functions avaiable at Occupation Crystal
- soon more info
Crystal Main Window (chat):
Owner (clan leader) may buy/enable/disable addintional abilities:
Whole Conquerable Location mod is well described, there is "Crystal Guide" button
You can always check basic info about current owner of the location:
Occupation Crystal Functions:- Only Clan Leader of the clan which is owner of the location may control/set functions of the crystal!
- There are few functions avaiable to set, depends from crystal type (there are better and worse)
For example:
1. First Function, Defence Ability:- If this function is enabled, and someone will attack your location (will try to kill your location Crystal), Crystal will automaticaly try to fend off enemy attack, for example crystal is allowed to spawn his defenders such as Inteligent NPC Guards (like powerful mages which are able to use debufs and magic attacks etc) or dangerous creatures (Monsters) Crystal may also try to paralyze attackers for few seconds. Clan leader may enable those defence abilites by adequate price.
2. Second Function, Warning Ability:- While this function is enabled, and someone will try to attack your location, each online clan member will be warned of the danger, that someone is trying to conqer your location. Its really useful option while no one is guarding your location! As always, you will have to pay for such facilities.
3. More Abilities - in Development!
Other Info:- Its obvious, but you are not allowed to kill your own Crystal (reduce HP)
- If your clan will lose Conqerable Location, each online clan member will be informed.
Generalnie chodzi o ciągłe nakręcanie masowy pvp, dodatkowo podkreślona zostanie funkcja zamków oraz Clan Halli, nie będzie to już tylko zwykła texturka, ale klanowicze będą mogli czerpać korzyści z posiadania CH/Zamków takie jak lokacje zamknięte tylko dla klanowiczów oraz inne specjalne opcje ...
Na serwerze będzie masa ciekawych Eventów, głównie automatycznych, takich jak:
- Team vs Team
- Korean PvP
- Last Man Standing
- Death Match
- Captur The Flag
- Captur The Base
- Captur The Hill
- Shark Hunter
- Strider Race
- Zoombie Plague
- Block Event
- Korean PvP
- Monster Rush
- Raid Event
i więcej...
5. Inne Ciekawe Rozwiązania:Serwer będzie pełen ciekawych oraz unikalnych "bajerów", poniżej przedstawię kilka z nich.
- Special GatekeeperBardzo ciekawy GK, pozwalający sprawdzić ilość graczy znajdujących się aktualnie w danej lokacji oraz status Bossów.
- Smart NPCNpc jedynie dla zabawy, komentuje otoczenia oraz kara (w postaci debuffa) za przekleństwa
- Bounty HunterChcesz kogoś zabić, ale Ci się to nie udaje? Zleć to innym graczom.
Może to Ty poszukujesz zlecenia? Wykonaj je a otrzymasz wyznaczoną nagrodę!
Mysterious Elven Ruins Mod:
There may be only one party inside at the same time. You can stay there only for
ten minutes, after this time your party will be teleported back.
1) Only Party Leader may use teleport button
2) You need party with 5 members at least
3) Each member should be level 82 or above
2. Everything is well described in game (nice tutorial about how does it work etc)
3. If this loction is not empty (another party is inside, there is proper info)
If location is not empty, nobody may enter, after 10 minutes, party will be teleported back, and location will be empty again. By default, there are spawned 50 monsters (randomly) and only one has treasure, players goal is to find and kill this "special" monster - they have to do it fast, they have only 10 minutes. They may enter once again, but there will be new, different position of Monsters, also special monster with treasure will be selected again.
Eventy:
I WIELE, WIELE WIĘCEJ, SERWER W FAZIE DEVELOPMENT, PROSZĘ O OPINIE ORAZ KOMENTARZE.