UPDATE H5 part 4 update 2 Pewnie któryś tam z rzędu opis jak robić PW, nie mniej jednak pewne sprawy się zmieniły i gra PW również wygląda inaczej. Na wstępie chciałbym sprostować ze nie ma najlepszego daggera w ich przypadku na odpowiednim levelu wszystko sprowadza sie przynajmniej w 70% do szczęścia odpalenia ue, dodge bądź tez wind ridingu, OE skill oraz sprzętu. Jak juz pewnie czesc z was wie białas jest pozbawiony pasywnego crt.power co dosc znacznie obniża jego sile uderzeń z blowa na niskich poziomach, po 78 lev sprawa wygląda zupełnie inaczej, często słyszy się o tym ze to słaba postać a już szczególnie często z ust graczy prywatnych serwerów. Jednak na end game WR zadaje zdecydowanie większy dmg niż th z tym samym sprzętem a wszystko za sprawą focus death i bardzo wysokiej szansy na krytyka ze skilla.
Wind Rider nie jest postacią dla wszystkich, dość specyficzna ciężka w prowadzeniu do pewnego levelu wymaga determinacji i samozaparcia, slaby dmg skutecznie odstrasza nowych graczy co z reguły wpływa na to ze na serwerze jest ich niewielu może ze wzgldu na ich pedalski wyglad oraz wad których ma tyle samo co TH zalet do pewnego lev oczywiście. Szybki ale nie najszybszy, bez dye na dexa TH jest od niego szybszy biorąc pod uwagę dasha lecz wsrod graczy istnieje powiedzenie „always fast” i to jest jego zaleta.Z pewnością zadaje mniejszy dmg od AW ale jest od niego szybszy ma większy wskaźnik crit.rate, speed, acc, evasion do tego posiada najwyższy wskaźnik land rate blow oraz większą liczbę HP oraz w sumie najwyższa szansa na krytyka ze skilla. Kolejny atut w postaci self bufa które bardzo przydają się na olimpiadę barier/ww/shield/might do tego dochodzi bardzo dobry self heal. Na 79 lev otrzymuje bardzo przydatny skill „dodge”z dość szybkim reuse który na czas 10 sek daje wam 100% odpornosci na skille fizyczne. Bardzo przydatny w walce z innymi daggerami bądź innymi klasami które zadają duży dps ze skilli podatność na stuna/para pozostaje bez zmian podczas jego trwania.
Dyes I tak zaczynając od bazowych statystyk dex juz od wieków nie ma wpływu na siadanie blow'ow aktualnie jest chyba najmniej ważna statystyka i specjalne boostowanie dexa kosztem str bądź tez cona nie odgrywa szczególnej roli. Pare pkt atk.speeda oraz acc nie wspominając o evasion nie będzie wam robiło większej różnicy w momencie kiedy dysponujemy hide'm badz tez shadow stepem lub tez wind riding, największym atutem +dex na dzien dzisiejszy jest tylko i wyłącznie speed. Siła natomiast zmieniła swoje znaczenie i w chwili obecnej odgrywa bardzo duza role u sztyleta, szczególnie jesli bawimy sie dulami. Jedną z podstawowych zalet to częstotliwość siadania krytów w przypadku backstaba może to być x2 dmg zadanego z blowa, land rate lethala ktory w tej chwili pozostał juz tylko w formie half killa oraz częstotliwości odpalania skill mastery x2 czasu trwania/dmg skilli. Na dzien dzisiejszy moj WR biega z tatuażami +4 vit i przynajmniej na razie tak pozostanie. Dobrym wyborem na end game jest + str lub tez +dex wszystko zależy od tego kto co lubi. Zdecydowanie odradzam w obecnych kronikach robienie sztyleta z bulidem -9str era C5 już dawno przeminęła a z tak niskim współczynnikiem sily możemy długo czekać na kryta a na to obecnie podczas pvp nie ma czasu.
Sprzęt:40-61 PL set najlepiej +6 jego cena jest dosc niska +4 str daje duzego kopa w expie, jesli chodzi o daggery to zdecydowanie polecam commony CD potem Demon ma minimalnie wyższy dps niz kris + focus a cena robi ogromna różnice
61-76 W zasadzie każdy ubiera MJ lecz jego cena ostatnio jest dość wysoka ze względu na brak questa w GC. Do koxu wystarcza commony lub full dc, nm. Sztylet Soul Separator common a kase proponuje zostawić na szczytniejsze cele. Jesli mamy kase to DC light w grocku i SS CD.
76-80 Tutaj w zależności od tego jaka ilość gotówki udało nam sie zgromadzić w pierwszej kolejności polecam Dynasty dagger CD 300 elementu do tego obowiązkowo augu dobrym wyborem będzie + evasion a juz miodem na oczy refresh na skille fizyczne z tym ze na tym lev nie spinałbym się specjalnie z inwestowaniem kasy w augu. Następnie wkładamy
PVP mode ( 15% chance to cancel 1-2 standard buffs off a target while attacking. 15% chance to inflict a debuff that disables shield defense for 15s, Increase dealt PvP damage by 5% on regular attacks and skills).Pamiętajcie ze po wsadzeniu PVP nie możemy już zmieniać augu/atri, mozna jednie enchantowac. Później dynasty light set ess II tu w miarę możliwości full element. Epoka Gustava przeminęła i tak draco z ressistami lub dynasty > MJ. Lepiej wyłapać stuna niż złożyć sie na 2 hity. Pamiętajmy również o tym ze wbicie 79-80 zajmuje dosc sporo czasu i jest to chyba najbardziej frustrujący z wszystkich leveli.
80 Jedyna słuszna opcja czyli dynasty light dagger master najlepiej essence II w tej chwili jego cena jest dość niska, obowiązkowo 900 atri. Starajcie się w miare jak najbardziej rezistować klasy które zadają duzy dmg a ich skilli uniknąć nie możecie chodzi tu oczywiście o nuki, tak więc wind obowiązkowo na 180 do wyboru woda/fire również na 180. Dynasty set daje PW ogromnego boosta w postaci evasion p.def. Sam grade zdecydowanie zmienia rozgrywkę. Obowiązkowo
PVP mode (* 15% chance to cancel the target of a player that damages you ( regular hit, nuke or archery) Reduce incoming PvP damage by 5%). Jeśli nas stać lub tez mamy dobrze prosperujące pt dynasty/icarus dagger CD 300 atri do tego PVP mode. Na 81 lev od wprowadzenia H5 bardzo gorąco polecam wszystkim poskładanie sobie icarus dual daggers 300 atri. Ksiazke na dual dagger mastery można wyciągnąć z epic questa więc jej dostępność w tej chwili nie stanowi już problemu. Na 83 lev dostajecie kolejny nie elementarny blow który posiada ponad 11k powera z możliwością kryta/lethala dla porównania zadaje on mniej więcej taki sam dmg jak lethal blow na +9. W rifcie z double ringami spokojnie możecie się dokoksac do 84 lev jednocześnie zarabiając nie małą kasę na nowy sprzęt. Chciałbym na koniec również dodać iz dual daggery maja swoja wade w sumie nawet dwie. Pierwsza to beznadziejny wygląd na PW a druga najważniejsza to sporo większa szansa na spudłowanie blowa i jest ona dość odczuwalna.
84 Kolejny etap został osiągnięty mamy 84 wszystkie potrzebne skille pozostaje kwestia sprzętu i tak w zależności od posiadanej gotówki vorpal light set który w obecnej kronice daje nam 50% ressist stuna jest najlepszym wyborem, elegia na dzień dzisiejszy jest jeszcze nieosiągalna. W kwestii dynasty czy vesper nie ma lepszej opcji zarówno vesper jak i dynasty maja swoje zalety, nie ukrywajmy iz w przypadku daggera p.def odgrywa dość istotna role. Większa ilość p.atk korzystnie wpływa na siłę naszych skilli w przypadku vespera na full bufie mamy jakieś 150 p.def więcej niż w dynasty. Jeśli kogoś stać lub chce robimy vesper nobles ( od H5 daje +3 eva 182 cd ressist para )do tego peleryna i dynasty wtedy spada na ostatnią pozycje. Jeśli nas stac AQ/Oli ring zaken/Oli zaken frytka. Jeśli chodzi o sztylet pozostaje nadal kwestia sporna duale czy może solo dagger CD. Osobiście miałem w rekach icarus duale +4 300 wody/ vesper +4 CD 300 wody i tak w trakcie testów pomijając częstsze missowanie z duali pojedynczy dagger z CD przy regular BS nie zadawał większego dmg niż duale. Spowodowane to było podobnym p.atk jakim dysponował vesper vs duale (w obecnych kronikach p.atk wpływa na siłe blowa). Dmg nieznacznie różnił się jedynie podczas x2 zadanego dmg, oscylował w okolicach 200dmg więcej na korzyść vespera który w freya posiadał 665 pkt przy krytyku ( w h5 ta wartość została podniesiona do 906 ) i tu powinno się pojawić wielkie zdziwienie na twarzach wszystkich morderców bo każdy z nich żyje w przeświadczeniu ze dostanie 665 oczek do dmg przy każdym blowie;) nic bardziej mylnego CD dodatkowo działa tylko i wyłącznie podczas x2 dmg w przypadku regular blow dmg nie będzie się różnił od takiego samego daggera z haste lub focusem.W h5 na korzyść duali przemawia jeszcze możliwość odpalenia kolejnego blowa (daul blow) który potrafi zadać sporo bólu (przy czym nieźle missuje) ignoruje element w armorze lub element z bufka gdyż jest on na dzień dzisiejszy nie elementarny. PVP mode w bron i kolejne 10% do dmg w pvp.
Element skille OE.Odwieczne pytanie każdego daggera sprowadza sie do pytania jaki element? odpowiedz jest w zasadzie w każdym przypadku rożna. Zawsze starajcie sie obserwować jak wygląda sytuacja na waszym serwerze. Z jakimi party najczęściej rozgrywacie pvp jak wygląda dostępność innych kamieni jakie są ceny. Earth stał sie mitem i kazdy DD z pożądaniem patrzy na bron z earth elementem choć często może okazać sie to złym wyborem, większość healerów czy tez dd stara sie na maxa podnieść ressit na ten element czy to w armorze czy tez biżuterii z TW. Najczęściej używane elementy u daggerow to earth>fire>water.
Blowy enchantujemy na element ktory posiadamy w broni, OE skilli na PVP ma sens przy bardzo wysokim OE 25+ w tym przypadku boost sprowadza się jedynie do bonusu zadawanego tylko i wylacznie podczas pvp od H5 wc dostał elemental protection na całe pt do tego doszły peleryny z bossów które również zwiekszaja nasz ressist od 5 do 20, kolejne 5 ressista z seta, 20 z elemental protecion. Powoli ludzie zaczynaja wkładać kamienie 150+ do armorów co praktycznie niweluje nam dodatkowy dmg z atri. Jeśli masz lev/adene gorąco polecam enchant na pvp.
Focus Death i jego opis zdecydowanie wprowadza nas w błąd dokładne wyglądają dokładnie tak:
front -15%
side -5%
back +35%
(informacja dotyczy skilli) w przypadku regularów z tyłu faktycznie FD daje 90%. W przypadku OE tego skilla zdecydowałem się na zwiekszenie dmg z tyłu. Pamietajamy o tym ze FD dodaje również do szansy wejscia blow jednak w G+ ta szansa została podniesiona wszystkim daggerom statystycznie i nie ogrywa już takiego znaczenia. Tutaj mała uwaga FD nie sprowadza się tylko do pvp ten skill również świetnie sprawdza się w na pve z tylu wasze dmg będzie naprawdę wysokie.
Light mastery + evasion
Evasion + boost evasion
Bluff + chance tutaj chyba sprawa jasna
UE+ time
Mortal Strike + crt chance.
Sprint + evasion
Wisdom + mental attack ( cholernie ważny skill palić ile wlezie enchantownie pozwoli nam uniknąć częstego detargetu szczególnie ze strony TH.
Vicous Stance + cost ze względu na to ze w obecnej kronice zostala podniesiona konsumpcja mp per tick. Robienie go na power mija się z celem gdyż podobnie jak w przypadku critical dmg wartosc jest dodawana do końcowego damage.
Subclass skills Celestial/UD/Haste lub Evasion tutaj chyba nie trzeba nic nikomu tłumaczyć haste przydaje się bardziej do koxu pozostałe dwa bardziej do pvp. Od H5 wszystkie trigery odpalają się na osobnym pasku a co za tym idzie nie kolidują z pozostałymi bufkami.
Troszke o PVP W zasadzie wszystko sprowadza się do kilku uwag: Nigdy nie zapominaj o dodge, vicious stance i CW nie trzymaj UE/WR nie wiadomo na co. Zawsze masz stac z tyłu i zawsze z odpalonym FD. Twoimi targetami zawsze w pierwszej kolejności są healerzy w praty magów nukerzy, niezależnie od tego co będzie się działo. Jeśli healer ma enli assystuj kolegę lub niech on asystuje ciebie. Jeśli w mass pvp masz na sobie agro diskerow tanka odpalaj hide to zawsze pomaga i raczej już do konca pvp będziesz biegał swobodnie, na pasku zawsze noś resy. Twoim największym wrogiem jest stun i lag, niczym go nie ominiesz, unikaj tanków a juz szczególnie DA.
Biżuteria z TWW zależności od waszych możliwości dla nas najważniejszy w tym wszystkim jest ressit na stun dobrym wyborem będą:
A grade:
Aden Protection Earring:Fear Attack +15%, Stun Defense +15%, Earth Power Defense +8.
Innadril Protection Earring :Sleep Attack +15%, Stun Defense +15%, Water Power Defense +8
Ewentualnie można sie pokusić o wybranie jednego z poniższych zastępując któryś z powyższych jednak w mojej ocenie jest to zbędne.
Goddard Protection Earring:Stun Attack +15%, Sleep Defense +15%, Fire Power Defense +8
S80
Aden Guard Earring: bonusy jak wyzej + 2 wiecej ressistu + 5% CP
Innadril Guard Earring: bonusy jak wyzej + 2 wiecej ressistu + 5% CP
Po kolczykach koniecznie neckless i tutaj do wyboru kazdy z nich dodaje 30 wybranego ressita.
Po osiągnięciu 84 w/w biżuterie będziecie powoli wymieniać na biżuterie epicką czego wam serdecznie życze:)
Belt:B grade podnoszący udźwig w zasadzie najniższy grade wystarczy.
S grade i tutaj gorąco wszystkim polecam
TOP grade PVP Skill dodaje 5 % dmg zadawanych skillami podczas PVP jednak zdobycie takiego sprzętu wymaga szczęścia przy otwieraniu skrzynek juz nie wspominając o identyfikacji odpowiedniego pinu lub ornamentu.
Podsumowując całość tych wypocin WR od 79 staje się dość irytującym przeciwnikiem do pokonania na 83 lev staje się jeszcze gorszy ze względu na najwyższa szanse unikania skilli fizycznych (75%) ale oczywiście nie nieśmiertelnym nawet po odpaleniu tych skilli stojąc na stunie będziemy łatwym kąskiem dla wszystkich klas stunujacych wraz z łucznikami na czele. Starajcie się maksymalizować zalety waszych postaci, inwestujcie w częstotliwość waszych krytyków niż w ich siłę. Mam nadzieje ze ten poradnik przyda się innym sztyletom informacje w nim zawarte odnoszą się również do innych ras. Za wszelkie błędy ortograficzne oraz stylistyczne przepraszam.
Pare przydatnych linków
1.
http://spreadsheets.google.com/pub?key=rMDeDI8R93GvtjlX9AzsmZg&output=html szansa na enchant 2.
http://lendar.ath.cx/ enchant skilli 3.
http://forum.crumagaming.ru/showthread.php?t=8448 paski pvp z TW /Tirius: ładnie Ither