OK IMHO pierwszy tutorial jest trochę za duży i zawiera błędy (m.in to że czym dłużej typa bijemy tym dłużej jesteśmy sflagowani). Więc mały refresh, nie wiem co powiedzą admini
Open PVPLineage 2 jest to gra typu Open PVP. Oznacza to, że praktycznie w każdej sytuacji jesteś w stanie zaatakować dowolnego gracza, bez względu na to do jakiej rasy, klasy, klanu bądź party (grupy) należy.
Aby zapobiegać nadużyciom wprowadzono system karmy, który wprowadza ograniczenia na graczy, którzy zabijają postaci o znacznie niższym levelu, bądź takie, które nie chcą walczyć.
Zwykły, sflagowany, PK: Istnieją trzy 'stany' w których może znajdować się gracz. Tryb zwykły - biały nick - jest to gracz który nie bierze udziału w pvp. Takiego gracza można zaatakować tylko z użyciem /force (lub ctrl). Nie jest możliwe rzucenie na takiego gracza żadnego debufa, który nie zadaje inicjalnego obrażenia (dla przykładu: można rzucić na takiego gracza Wind Vortex, gdyż zadaje on obrażenia, ale nie można rzucić na niego Curse: Poison, gdyż czar ten sam w sobie nie zadaje żadnych obrażeń. Dopiero debuf, który może wylądować lub nie zadaje te obrażenia)
Drugi stan:
sflagowany, lub tryb PVP - nick fioletowy - jest to gracz, który niedawno zaatakował białego, bądź fioletowego gracza lub używał magii wspomagającej gracza chaotycznego (czerwonego) lub mobów. Zabicie takiego gracza (poza sflagowaniem się) nie ciągnie żadnych konsekwencji.
Ostatni stan:
chaotyczny, PK - nick czerwony lub różowy - jest to gracz, który zabił gracza, który nie był w trybie pvp (białego). Tryb chaotyczny wiąże się z dodatnią ilością karmy, którą taki gracz posiada. Gracz pozostanie chaotyczny dopóki karma nie spadnie do 0. Karma spada za a) zdobywanie doświadczenia (moby, questy) b) utratę doświadczenia (śmierć). Gracza czerwonego może zaatakować każdy, nie potrzeba używać modyfikatora /force (lub ctrl) oraz nie sflagujemy się na takim graczu. Gdy karma postaci będzie niższa niż 240 nick postaci będzie się rozjaśniał (aż do białego).
Pokrótce przedstawiam co się stanie i kiedy
Biały atakuje białego -> fioletowy (120s)
Biały atakuje fioletowego -> fioletowy (30s)
Biały zabija białego -> czerwony
Biały zabija fioletowego -> fioletowy (30s)
Biały atakuje czerwonego -> biały
Fioletowy atakuje białego -> fioletowy (120s)
Fioletowy atakuje fioletowego -> fioletowy (30s)
Fioletowy atakuje czerwonego -> bez zmian
Czerwony zabija białego -> karma rośnie
Czerwony zabija fioletowego -> bez zmian
Czerwony zabija czerwonego -> bez zmian
Każda postać posiada dodatkowy atrybut:
Combat Points, które są traktowane jako 'bufor' na pvp i dodawane do twojego życia. Jeśli gracz otrzyma jakikiekolwiek obrażenia od innego gracza, to zabierane będą w pierwszej kolejnośći CP, potem dopiero HP.
Przykład:
Gracz z 2000/3000 HP i 1000/1000 CP ma na sobie debufa (od moba) który zabiera mu 10hp/s. Co 3s otrzymuje udeżenie za 400 hp od innego gracza.
0 2000 1000 stan początkowy
3 1910 600 trucizna zabrała 90 hp, udeżenie 400 CP
6 1820 200 j.w.
9 1530 0 trucizna zabrała 90 hp, udeżenie 200 CP i 200 HP
Combat zone: to specjalne obszary na których każdy gracz traktowany jest jak zawsze oflagowany. Oznacza to, że każdego gracza można zabić bez żadnych konsekwencji, zawsze można wrzucić debufa na każdego (poza członkami naszegbo alliance i party), nie traci się expa za śmierć. Przykładami takich combat zones są areny koło Giran i Gludio oraz siege fortec i zamków.
//Madith: Ładnie masz plusika