Witaj
Gość

Wątek: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated  (Przeczytany 7509 razy)

  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

[Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« dnia: Marzec 27, 2010, 04:02:37 pm »


L2J File Editor - version 1.0 Pierwsze Wydanie



Witam, dzisiaj chciałbym zaprezentować moje nowe narzędzie, nazwane L2J File Editor:



Opis:

To jest pewnego rodzaju edytor textowy z dodatkowymi funkcjami dla osób zajmujących się L2J.



O Programie

• Autor: Matim

• Język: JAVA

• Testowane na Windowsie i Linuxie

• Nielimitowane usuwanie i przywracanie ostatniej akcji (Undo/Redo)

• Ładowanie plików lokalnie lub przezFTP

• Podświetlanie aktualnie zaznaczonej linijki

• Znajdź/Zastąp z podstawowymi funkcjami (regex, match case, etc.)

• Bookmark current line



Features:

Syntax Highlightin dla::
     
     - Java
     - Html
     - XML
     - SQL
     - Python

Auto uzupełnienia dla::

      - L2J
      - Skills
      - Zones
      - Multisell
      - SQL
      - Java
      - XML
      - Html
      - Python Quests

Narzędzia dla łatwiejszego tworzenia plików takich jak::

      - Multisell
      - Skills
      - Zones
      - Quests
      - Htmls
      - Teleports
      - SQL
      - Java Files
 


Skróty Klawiszowe

• CTRL + O                   -> Otwórz plik

• CTRL + S                   -> Zapisz plik

• CTRL + Z                   -> Usuń ostatnią akcję

• CTRL + Y                   -> Powtórz ostatnią akcję

• CTRL + F2                  -> Bookmark current Line

• CTRL + SPACE            -> Auto Uzupełnienia





Inne:

• To jest pierwsze wydanie (v1.0)

• Może zawierać błędy (Pierwsze wydanie)

• Błędy i sugestie można zgłaszać w tym temacie



Screenshots:



     



Download:


L2J File Editor 1.1 Download - 02.04.2010

L2J File Editor 1.0 Download - 27.03.2010


Do zrobienia:

- Items/Skills etc ID Support
- Help and FAQ
- Refactor

« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2010, 05:42:50 pm wysłana przez Matim »


  • Wiadomości: 102

  • Pochwał: 10

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2010, 04:37:51 pm »
Nie no fajna sprawa, na pewno w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza prace z plikami. Pozostaje w pełni wykorzystać/przetestować możliwości narzędzia.

Przyznaj sobie plusik w moim imieniu.
Serdecznie pozdrawiam.


  • *******
  • Wiadomości: 1866

  • Pochwał: 18

  • <3
Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2010, 10:18:56 pm »
Ja daję plusa za świetny program, oraz na prośbę @ve ;-)
Sebal- Life ...

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


  • *******
  • Wiadomości: 1185

  • Pochwał: 17

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2010, 11:47:24 pm »
Nom programik fajny ciesze sie ze moglem przyczynic sie do jego powstania poprzez kilka drobych testow jeszcze w fazie beta. Mam nadzieje ze to nie pierwsza i ostatnia wersja programu oczywiscie zycze powodzenia z tym projektem.
Zapraszam na serwer Team Speak 3 - Dead Echo - Community of Gamers - Adres: deadecho.pl

W Lineage 2 gram na serwerze: EU Core | Nick: Naito | Clan: BlackSwans


  • Wiadomości: 14

  • Pochwał: 0

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2010, 04:00:40 pm »
No + się należy. Fajny program...


  • Wiadomości: 391

  • Pochwał: 10

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2010, 11:16:21 am »
Moje graty. Jak będziesz mieć jakieś pytania lub problemy to wal :) zawsze pomogę :D

Może czas abym są ze swoich xxx projektów jakiś dokończył :D
Polaczkowo:
Impos - Aeore Healer lvl 93 / Wynn Summoner 85 / TH 58
klan - Kowale
CP Sairea


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.0
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2010, 04:20:00 pm »
Cytuj
Nowa Wersja - 1.1 (02.04.2010)

Zmiany:


- poprawienie sporej ilości błędów
- nowy przycisk w głównym menu
- Opcja "Bookmark current Line" :



Można także nacisnąć CTRL+F2 aby użyć tej funkcji


L2J File Editor 1.1 Download - 02.04.2010


Nudzi mi się, a więc jeśli ktoś ma jakieś pomysły/bugi to pisać.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2010, 05:43:43 pm wysłana przez Matim »


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2010, 10:55:06 pm »
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na jakieś ciekawe narzędzie związane z L2J to proszę o sugestie.


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2010, 08:52:39 pm »
Będę gruntowanie przebudowywał w/w program, a więc czekam na sugestie co do niego.


  • Wiadomości: 24

  • Pochwał: -1

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 31, 2010, 07:04:35 pm »
Ok, Matim, będę dodawał w trakcie jak coś zobaczę.
1. Przy otwieraniu  pliku sortuje je w dość dziwny sposób. Mam na myśli pliki zaczynające się od cyfr. Normalnie nie ma znaczenia, ale gdy przeszukuje się katalog z questami to trochę utrudnia szukanie. (10282_ToTheSeedOfAnnihilation a potem 102_FungusFever zamiast odwrotnie)
2. Też taka "pierdółka". pracuje pod Windows 7 i wszystkie okna można szybko "rozrzucać" po pulpicie, czyli przesuwasz do końca w prawo = rozkłada się na pół ekranu; lewo = z lewej strony; na górę = na cały ekran. Jak masz Win. 7 to wiesz o co chodzi. Taka drobna niekompatybilność Twojego softu.  To znacznie utrudnia szybkie rozmieszczanie dużej ilości okien (wcześniej pracowałem na 4-5 notatnikach (xml, html), a uruchomienie 5 kopii Twojego programu i jego ręczne rozmieszczanie na ekranie...:/)
... w ogóle nie można zmienić rozmiaru okna. Co to za przyjemność pracy w tak małym edytorze ;)
3. Jak już się trochę rozpędzisz to możesz dodać funkcję sprawdzania poprawności kodu. Nie mówię tu o jakimś kompilowaniu czy coś, ale o sprawdzaniu najprostszych elementów, np. czy są średniki, klamry, itp. w zależności czy Java czy Python.
4. Coś takiego jak opcja zapamiętywania ostatniego folderu przy otwieraniu pliku lub po prostu "Recent Files"
5. Karty ? czyli praca na wielu plikach.
6. Możliwość "zwijania" poszczególnych klas czy funkcji. Wiesz o co chodzi, jak w innych edytorach programistycznych. Żeby niepotrzebne elementy  nie zajmowały miejsca. Możesz szukać po słowach kluczowych "public" czy coś w tym sylu. (w eclipse to masz).
7. Dlaczego po kliknięciu ikonkę save zawsze prosi o podanie nazwy (ew. wskazanie pliku) ? Od tego jest opcja Save As.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2010, 07:23:58 pm wysłana przez Slynx »


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2010, 11:48:30 am »
Dzięki za sporo cennych uwag.

Ostatnio planowałem napisanie tego od nowa (z użyciem występujących funkcji) i rozbudowanie tego o nowe funkcje, z lepszym interface, coś w stylu "workspace" itp, gdy znajdę chwilę wolnego czasu mam zamiar się za to zabrac.


  • Wiadomości: 157

  • Pochwał: 2

  • "MAD DOG" SMITH
    • MMOPlay Lineage II
Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2010, 03:03:03 am »
Dzięki za sporo cennych uwag.

Ostatnio planowałem napisanie tego od nowa (z użyciem występujących funkcji) i rozbudowanie tego o nowe funkcje, z lepszym interface, coś w stylu "workspace" itp, gdy znajdę chwilę wolnego czasu mam zamiar się za to zabrac.
Trochę bez sensu generatory skryptów w pythonie. Próbował ktoś kiedyś przerobić/rozbudować lub updatnąć do aktualnych warunków na retail, quest napisany w pythonie? Nawet zakładając, że było się jego autorem... Nawet obszerne komentarze nie ułatwiają zagadek logicznych czekających żeby w ogóle prawidłowo zrozumieć kod ;)

Już nie mówiąc o wszelkich ograniczeniach czy składni pythona... jedna spacja czy tab przez przypadek, w złym miejscu = i już nie działa jak trzeba...

Więc oponuję za totalnym odrzuceniem, ignorowaniem i zaprzeczeniem istnienia obsługi pythona w L2J, na rzecz skryptów po prostu w javie...

Co do programu, to jeszcze ujdzie. Ale brak nawet podstawowych funkcji... Są lepsze programy :)
Oj tam oj tam


  • Wiadomości: 24

  • Pochwał: -1

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2010, 02:17:28 pm »
Przesadzasz, do Pythona można się przyzwyczaić, a TAB`y czy spacje to akurat mały problem. Powinny jednak zostać nawyki z innych języków. Poza tym lokalizacja i naprawa takiego błędy to pestka, więc tym bardziej nawet nie ma po co tego wymieniać. Ograniczenia ? No może. Na pewno ma prostszą składnię, jest przejrzystszy tym samym łatwiej pisać w nim tak proste rzeczy jak questy. Zauważ, że większość z nich ogranicza się do max 200 linijek. Nie żebym był fanem Pythona, bo sam się nieźle nawkur**** przy pisaniu questów wykorzystujących elementy, które wcześniej nie były zastosowane, tj. zmusiło mnie to do przejścia na Jave, czyli przepisania wszystkiego. A jak już wiadomo, questy ktoś przepisuje w Jave (chyba Gnacik, ale nie jestem pewien, nie pamiętam co było tam wpisane) i jakoś się przyjmują.


  • Wiadomości: 391

  • Pochwał: 10

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 13, 2010, 01:00:30 am »
Kwestia upodobania, są tacy, dla których te wcięcia w kodzie są dużo przyjemniejsze niż okropne klamerki.
Tak na prawdę, dopiero po dłuższym czasie zacząłem sobie zdawać sprawę, że samo pisanie kodu zajmuje najmniej czasu i nie jest problemem. Zdecydowanie więcej czasu poświęcam na planowanie, lub dochodzenie o co tak właściwie chodziło autorowi kodu w chwili gdy jego rękodzieło nie posiada nawet jednej linii dokumentacji (always in love l2j).

Matim naprawdę jesteś moim faworytem jeśli chodzi o samozaparcie, więc oczekuje, że napiszesz program nie tylko dla wszystkich obecnych, ale też dla samego siebie.
Polaczkowo:
Impos - Aeore Healer lvl 93 / Wynn Summoner 85 / TH 58
klan - Kowale
CP Sairea


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2010, 11:17:00 am »
Cytuj
Matim naprawdę jesteś moim faworytem jeśli chodzi o samozaparcie, więc oczekuje, że napiszesz program nie tylko dla wszystkich obecnych, ale też dla samego siebie.

Tzn   :D?

Generalnie piszę np taki program bo sprawia mi to dużo frajdy, oraz zawsze się czegoś douczam przy okazji.

A wersja 2.0, czyli wszystko praktycznie od nowa będzie już nie długo, z opcją własnego Workspace, możliwością pracy na wielu plikach naraz i wiele nowych narzędzi. Dokładnie wersja zostanie ukończona jak dojdę jak dokończyc odpowiednio rozbudowany komponent Swinga - JTree.
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2010, 11:18:32 am wysłana przez Matim »


  • Wiadomości: 24

  • Pochwał: -1

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2010, 10:39:11 am »
impos nie wiem dokładnie o czym mówisz, ale jak przeglądałem kody źródłowe to każda funkcja miała dość solidny komentarz, zdarzały się wyjątki, ale ogólnie wszystko było jasne. Pewnie  czymś nie wiem, bo przeglądałem może max. 20 plików w poszukiwaniu funkcji, ale jak na razie nie odczułem braku komentarzy czy wyjaśnień.

A moje kody nigdy nie mają dokumentacji, bo jak daję to tylko skompilowane; p

No, chyba, że jest to coś większego gdy sam zaczynam się w tym gubić, jak buffer, którego robiłem. Wszystkie najlepsze elementy bufferów jakie spotkałem na serwerach połączone w jeden, więc kod miał trochę.

A Ty Matim... weź Ty się w końcu do roboty, a nie tylko gadasz, bo jak na razie notepad Cię przebija :D


  • *******
  • Wiadomości: 1092

  • Pochwał: 22

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2010, 05:34:49 pm »
Cytuj
A Ty Matim... weź Ty się w końcu do roboty, a nie tylko gadasz, bo jak na razie notepad Cię przebija :D

Nikt mi za to nie płaci abym miał się gdzieś śpieszyc, robię to w wolnych chwilach.

Może i przebijac, nie dbam w tym wypadku o to.

Skończę gdy dojdę do tego jak odpowiednio rozbudowac JTree.


  • Wiadomości: 24

  • Pochwał: -1

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2010, 12:27:14 am »
Spokojnie, co Ty taki poważny, przecież tylko żartuje  ;)

Potraktuj to jak motywację na zasadzie " a **** będę lepszy od microsftu, przebije notepada... a nawet wordpada... a za parę lat dokopię jeszcze office-owi i bill będzie mnie błagał o licencje na MÓJ soft. Tak, właśnie tak będzie (i postawa Napoleona;p)" xD


  • Wiadomości: 181

  • Pochwał: 7

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2010, 12:26:28 pm »
Spokojnie, co Ty taki poważny, przecież tylko żartuje  ;)

Potraktuj to jak motywację na zasadzie " a **** będę lepszy od microsftu, przebije notepada... a nawet wordpada... a za parę lat dokopię jeszcze office-owi i bill będzie mnie błagał o licencje na MÓJ soft. Tak, właśnie tak będzie (i postawa Napoleona;p)" xD

Toż Notepad i Wordpad to shit jest. ;p


  • Wiadomości: 24

  • Pochwał: -1

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2010, 10:22:42 pm »
Stary ale jary ;p To ja już wolę "dosowski" edit ;p To były czasy. I nikt nie gadał, że zły akapit, przesunięcie czy wcięcie. Nie ma tego to nie ma problemu; p


  • Wiadomości: 181

  • Pochwał: 7

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 17, 2010, 11:02:22 pm »
Ja już dłuższy czas temu używam Notepad++, zobaczyłem go kiedyś na programosach i nie żałuję. :)


  • Wiadomości: 6

  • Pochwał: 0

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 28, 2010, 12:47:25 am »
niezły programik : ) mam nadzieje że będziesz go cały czas rozbudowywał .


  • Wiadomości: 157

  • Pochwał: 2

  • "MAD DOG" SMITH
    • MMOPlay Lineage II
Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2010, 11:17:44 am »
Przesadzasz, do Pythona można się przyzwyczaić, a TAB`y czy spacje to akurat mały problem. Powinny jednak zostać nawyki z innych języków. Poza tym lokalizacja i naprawa takiego błędy to pestka, więc tym bardziej nawet nie ma po co tego wymieniać. Ograniczenia ? No może. Na pewno ma prostszą składnię, jest przejrzystszy tym samym łatwiej pisać w nim tak proste rzeczy jak questy. Zauważ, że większość z nich ogranicza się do max 200 linijek. Nie żebym był fanem Pythona, bo sam się nieźle nawkur**** przy pisaniu questów wykorzystujących elementy, które wcześniej nie były zastosowane, tj. zmusiło mnie to do przejścia na Jave, czyli przepisania wszystkiego. A jak już wiadomo, questy ktoś przepisuje w Jave (chyba Gnacik, ale nie jestem pewien, nie pamiętam co było tam wpisane) i jakoś się przyjmują.
Jak masz jeden mały skrypcik to tak. Ale załóżmy, że kiedyś coś zmieniłeś w skrypcie. Robisz update z svn. Ten sam skrypt ktoś inny edytował, np w notepad++, z zamianą tab na spacje. Po merge, twój skrypt się wysypuje i nie działa. Kod rozjechany, połowa sformatowana spacjami, połowa tabami do tego jedna część przesunięta względem 2, w połowie "if : ", "elif".... Albo wklej kod pythona na forum np do code. Wtedy skopiuj, wklej do pliku i spróbuj uruchomić ;)
Oj tam oj tam


  • Wiadomości: 10

  • Pochwał: 0

Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2011, 08:01:09 pm »
Przesadzasz, do Pythona można się przyzwyczaić, a TAB`y czy spacje to akurat mały problem. Powinny jednak zostać nawyki z innych języków. Poza tym lokalizacja i naprawa takiego błędy to pestka, więc tym bardziej nawet nie ma po co tego wymieniać. Ograniczenia ? No może. Na pewno ma prostszą składnię, jest przejrzystszy tym samym łatwiej pisać w nim tak proste rzeczy jak questy. Zauważ, że większość z nich ogranicza się do max 200 linijek. Nie żebym był fanem Pythona, bo sam się nieźle nawkur**** przy pisaniu questów wykorzystujących elementy, które wcześniej nie były zastosowane, tj. zmusiło mnie to do przejścia na Jave, czyli przepisania wszystkiego. A jak już wiadomo, questy ktoś przepisuje w Jave (chyba Gnacik, ale nie jestem pewien, nie pamiętam co było tam wpisane) i jakoś się przyjmują.
Jak masz jeden mały skrypcik to tak. Ale załóżmy, że kiedyś coś zmieniłeś w skrypcie. Robisz update z svn. Ten sam skrypt ktoś inny edytował, np w notepad++, z zamianą tab na spacje. Po merge, twój skrypt się wysypuje i nie działa. Kod rozjechany, połowa sformatowana spacjami, połowa tabami do tego jedna część przesunięta względem 2, w połowie "if : ", "elif".... Albo wklej kod pythona na forum np do code. Wtedy skopiuj, wklej do pliku i spróbuj uruchomić ;)
Cześć amator.
    a. jython =/= python
    b. pomimo dowolności istnieje niepisana reguła definiująca sposób wcięć w pythonie
        To język dla schludnych programistów a nie dla flejtuchów. Wymaga ogarniętego zespołu przy wspólnej pracy nad projektem.
        A takiego nie ma w l2j.
    c. flejowaci programiści spod znaku php piszący skrypty forów nie przewidują istnienia uporządkowania języka jakim jest python, stąd
       mogą wystapić problemy z formatowaniem kodu wklejanego do nich. Tylko dlaczego obwiniasz za to pythona?
    d. jest to chyba najbardziej czytelny i prosty język programowania, łatwy do nauki, ale nie nadaje się do wszystkiego ani dla wszystkich
    e. nie wypowiadaj się na temat języka na temat którego masz mgliste pojęcie

Tak, to była głupota wkładania jythona do programu czysto javowego.
Ani nic nie nie ułatwił, ani uprościł, ani nie był w 100% kompatybilny z javą.
Mieszanie technologi to kiepski pomysł, w szczególności, że jython miał zawsze słabe zaplecze rozwojowe.
Jythona trzeba wykopać w projektu l2j. Pisane questów w czystej javie nie jest straszne.


  • Wiadomości: 165

  • Pochwał: 3

  • L2jDeveloper
Odp: [Dzielę Pliki]L2J File Editor v 1.1 - Updated
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 18, 2011, 08:31:59 pm »
Mam pytanie do Matima czy najnowsza wersja programu jest dostępna?