Witaj
Gość

Wątek: Castle Siege - Tłumaczenie  (Przeczytany 5100 razy)

  • Wiadomości: 599

  • Pochwał: 11

    • www.xyberdesign.pl
Castle Siege - Tłumaczenie
« dnia: Lipiec 27, 2008, 11:17:35 pm »
Jak obiecałem tak zrobiłem ;)
Literówki poprawione

Przeczytałem sobie na spokojnie i zauważyłem, że jest mnóstwo błędów stylistycznych i językowych. Jutro wszystko poprawię, żeby nie było, że zrobiłem na "odwal się"

+ Wprowadzenie

Standardowo, na początku wszystkie zamki są zajęte przez klany składające się z NPC
(Non Player Character - klan w którego szeregach nie ma graczy).

Kiedy klan założony przez graczy pokonuje klan NPC i zajmie zamek, ten przechodzi pod
panowanie zwycięzców. Jeżeli klan posiadający zamek zostanie rozwiązany to zamek powraca
do swojego pierwotnego stanu.

Tylko władca zamku może wyznaczać czas oblężenia. Odbywa się to poprzez rozmowę z NPC
nazywającego się Chamberlain(szambelan). Data i czas oblężenia powinny zostać starannie wybrane,
ponieważ po ustawieniu nie mogą być zmienione.

Każdy władca, w którego posiadaniu znajduje się zamek musi określić czas oblężenia w ciągu
24 godzin od przejęcia zamku. Jeżeli on(a) nie wybierze daty, czas oblężenia zostanie ustawiony
automatycznie na dwa tygodnie po przejęciu zamku - tego samego dnia tygodnia.
(Wszystkie oblężenia odbywają się podczas weekend'ów w czasie rzeczywistym).

Zamek nie otrzymuje obrażeń od jakiejkolwiek formy ataku do czasu następnego oblężenia.
Następne oblężenie odbywa się w sobotę lub niedzielę, dwa tygodnie po tym jak zamek został
zdobyty. Po zajęciu zamek przechodzi pod władanie klanu na 15 dni.

+ Przygotowanie

Oblężenia są najbardziej ambitną częścią Lineage II, jego wielkość i system dostarczają wielu
wrażeń. Klan który posiada 4 lvl może brać udział w oblężeniach i zdobywać nowe tereny. Każdy
klan, który zdobędzie zamek, może ustalić własną politykę i narzucić podatek na podległe miasta.

Ogólnie o oblężeniach

Oblężenia odbywają się w zamkach: Gludio, Dion, Giran, Oren, Innadril, Goddard, Schuttgard,
Rune oraz Aden. Oprócz zamków do zdobycia są również unikalne kwatery klanowe (Clan Hall'e),
które zdobyć można po przez walkę z NPC.

Tylko klan, który posiada 4 lub wyższy level może oficjalnie brać udział w oblężeniach. Klan,
który ma niższy level niż 4, lub gracze bez klanu, mogą uczestniczyć w oblężeniach, ale nie
mogą zając zamku.

Jeśli zamek zostanie podbity przez klan o level'u niższym niż 4, to pomimo zwycięstwa zostanie
on pod panowaniem NPC.

Jeżeli klan spełniający wszystkie warunki uczestnictwa w oblężeniu podbije zamek, przejdzie on
pod jego panowanie.

Każdy nowy władca zamku musi ustalić datę następnego oblężenia na 24h od zakończenia
ostatniego. Jeśli tego nie zrobi, data zostanie automatycznie ustalona przez grę.

Jeżeli klan, który jest pod władaniem zamku zostanie usunięty/rozwiązany, zamek przejdzie w stan
początkowy.

Zapisy na oblężenie - Napastnicy

Lider każdego klanu, który osiągnął już 4 level otrzymuje specjalną umiejętność (skill) Seal of Rules,
który pozwala przejąc kontrolę nad zamkiem. Aby zapisać klan na oblężenie, lider musi odwiedzić
specjalnego NPC, który stoi w pobliżu każdego zamku.

Zapisy na oblężenie - Obrońcy

Każdy kto chce bronić zamku, musi zapisać klan jako Obrońców.

Klan, który chcę bronić zamku również musi posiadać 4 level. Aby wziąć udział w obronie zamku,
musisz porozmawiać z NPC, który stoi w pobliżu zamku. Władca zamku musi zaakceptować klany,
które zgłosiły się do obrony i ustalić finalną listę obrońców na 24 przed rozpoczęciem oblężenia.

Klan, który zaatakuje zamek nie będąc zapisanym na oblężenie - zostanie automatycznie dodany
do listy napastników i nie może być z niej usunięty.

+ Rozpoczęcie oblężenia

Oblężenie rozpoczyna się o określonym czasie. Po rozpoczęciu:

Zamek i otaczające go tereny stają się polem bitwy.

Niektóre z NPC w i dookoła zamku tymczasowo wstrzymują swoje funkcje na czas oblężenia.

Kiedy agresor umiera, jest on(a) przenoszon(a)y do drugiego z kolei miasta pod względem
odległości.

Kiedy oblężenie się rozpoczną, wszystkie postacie znajdujące się w zasięgu murów zamkowych
i nie będące wymienione na liście obrońców zostają przetransportowane do drugiego z kolei
pod względem odległości miasta.

Wszystkie bramy miejskie zostają automatycznie zamknięte.

+ Zasady Oblężenia

Podczas oblężenia, wszyscy uczestnicy klasyfikowani są do trzech kategorii: Napastnicy, Obrońcy
Zamku oraz Pozostali. Natomiast te dzielone są na podkategorie: Przyjacielskie Jednostki, Przeciwnicy
oraz Niezależne. Niezależne jednostki niejednokrotnie zmieniają całkowicie losy Oblężenia.


Bitwy podczas oblężenia

Napastnicy oraz obrońcy zamku są przeciwnikami. Nawet jeśli na co dzień są sojusznikami

Jesli klany (nawet takie będace w trakcie wojny) zapiszą się na atak, zostaje stworzony 'tymczasowy sojusz' i nie mogą się wzajemnie atakować. To samo tyczy się obrońców.

Podczas walki nie musisz przyciskać "CTRL" aby zaatakować przeciwnika bądź niezależnego gracza. Zabójca
graczy (Player Killer - PK) nie jest aktywny, więc kiedy zabijemy kogoś na terenie oblężenia nie zostaniemy
oznaczeni tym statusem.

Kiedy gracz zostanie zabity na terenach oblężenia, zostanie odebrane mu nieco doświadczenia (exp), ale nie
wydropi swojego ekwipunku. Napastnicy oraz obrońcy tracą tylko 1/4 normalnej kary na doświadczenie, zarówno
na terenach oblężenia jak i po za nimi. Natomiast gracze nie zapisani po za terenem oblężenia obciążeni są całą
karą.

Klan broniący zamku może po śmierci wykonać restart (funkcja "to village"), po czym w ciągu kilu sekund zostanie
przeniesiony do miasta, o którego zamek toczy się bitwa. Może to być stosowane nie tylko przez graczy, których
klan jest w posiadaniu zamku, ale także wszystkie klany, które biorą udział w obronie zamku.

Bramy zamku

Bramy stają się obiektem ataku podczas oblężenia i mogą być atakowane tylko w tym czasie.

Bramy zamku nie mogą zostać wzmocnione podczas oblężenia; jednakże, władca zamku może wzmocnić je przed
oblężeniem używając do tego szambelana.

Bramy zamku, które zostaną zniszczone nie mogą być naprawiane podczas oblężenia.

Bramy zamku otwierają się ponownie kiedy zmienia się właściciel zamku. Jednakże, ich wytrzymałość zostaje
znacznie zmniejszona, aż do końca oblężenia. Kiedy bitwa zostaje zakończona, bramy powracają do pełnej
wytrzymałości.

Oblężenie - Kwatery Główne

Każdy lider klanu, którego klan osiągnął level 4 otrzymuje specjalną umiejętność, która pozwala na budowanie
kwater głównych. Tej umiejętności można użyć tylko i wyłącznie na terenach objętych bitwą w pobliżu zamku.
Pozwala to członkom klanu na odrodzenie się w pobliżu właśnie tej kwatery. Można tam również odnowić HP i MP
szybciej niż normalnie.

Ta umiejętność może zostać użyta tylko przez lidera klanu, który zapisany jest do ataku na zamek oraz
posiada 300 Gameston C. Może to zrobić tylko w wyznaczonych miejscach na terenie bitwy i może zostać użyty
tylko raz podczas całego oblężenia.

Wszystkie kwatery znikają wraz z zakończeniem oblężenia.

Każda kwatera główna posiada flagę, która posiada własne HP i może być atakowana. Jeśli flaga zostanie zniszczona,
członkowie klanu po śmierci, będą odradzać się w drugim najbliższym mieście pod względem odległości.

Zakończenie Oblężenia

Każde oblężenie trwa dwie godziny. Jeśli lider atakującego klanu zdoła wygrawerować swoje imię na świętym
artefakcie po przez użycie skilla Seal of Rules, artefakt przekaże mu władze nad zamkiem. Trwa to dość długo, jednakże
w tym czasie lider nie może zostać zabity. Tylko lider klanu może wykonywać akcję na świętym artefakcie. Lider klanu,
który broni zamku również nie może wykonać żadnej akcji na artefakcie.

Lider klanu może wygrawerować swoje imię zanim minie ustalony czas oblężenia, nazywane jest to "pół zwycięstwem".
Jeśli napastnicy osiągną pół zwycięstwo, nastąpi zamiana stron między napastnikami i obrońcami.

Kwatery główne klanu, który przejął władze nad zamkiem zostaną usunięte. Jeśli nastąpi pół zwycięstwo, wszyscy
gracze broniący zamku zostaną przeniesieni do najbliższego miasta.

+ Struktura Zamku i jego funkcje

Funkcje Zamku

Każdy zamek ma swoje miejsce na terenach świata Lineage II. Poprzez zajęcie zamku, klan ma prawo do
ustalenia własnej polityki i narzucenia podatku na podległe tereny.

Wiele z funkcji zamku jest podobnych do tych z Kwater Klanowych (Clan Hall'i), klan może korzystać z klanowego
magazynu oraz teleportować się bezpośrednio z zamku.

Dla przykładu, władca zamku może korzystać z wszystkich funkcji, które udostępnia zamek. Jednakże, władca
może ustalić z jakich funkcji mogą korzystać członkowie jego własnego klanu a z jakich sojusznicy poprzez ustalenie
odpowiednich opcji w Oknie Fukncji Klanu (Clan Action Window).

Władca zamku może narzucić podatek na sklepy, które znajdują się na podległych terenach. Wszystkie pieniądze z
podatków gromadzone są u Głównego Kamerdynera. Zamek Aden jest centrum całego Królestwa Aden, nie możę co
prawda narzucić podatku na miasto Aden, ale może zbierać część podatków z zamków: Gludio, Oren, Giran, Dion oraz
Innadril. Zamek Rune jest centrum królestwa Elmore i zbiera podarki z zamków Schuttgart oraz Goddard.

Władca, który jest w posiadaniu zamku może także zarządzać majątkiem dworskim (manor), może sprzedawać ziarno
na swoich terenach oraz zdobywać przydatne przedmioty z ziaren, które zostały sprzedane.

Władca posiada również prawo do latania na Wyvern'ie

Struktura zamków: Gludio, Dion, Oren, Giran oraz innadril

Miejsca odrodzeń dla klanów broniących zamku znajdują się wewnątrz zamku, w kwaterach mieszkalnych.

Święty Artefakt znajduje się za salą tronową.

Struktura zamku Goddard

Goddard posiada dwa artefakty: Altar of Water oraz Altar of Fire, ten kto wygraweruje na nich swoje imię zostanie
władcą zamku.

W przeciwieństwie do pozostałych zamków, Goddard wyposażony jest w tylne drzwi, których nie można zaatakować.
Te drzwi są automatycznie zamknięte wraz z rozpoczęciem oblężenia i otwarte po jego zakończeniu.

Struktura Zamku Schuttgart

Podobnie do Goddard, Schuttgart używa dwóch artefaktów. Altar of Wind oraz Altar of Earth, ten kto wygraweruje
na nich swoje imię zostanie władcą zamku.

Struktura Zamku Rune

Benom pokazuje się w podziemiach Zamku Rune na 24h przed rozpoczęciem oblężenia. Obrońcy zamku muszą
przeteleportować się do podziemi aby zabić potwora.

Jeśli tego nie zrobią przed rozpoczęciem oblężenia, Benom pojawi się w wewnątrz zamku w pobliżu tronu
pod warunkiem, że dwie lub więcej Wieży Życia zostanie zniszczonych w podczas oblężenia. Benom będzie atakował
zarówno obrońców jak i napastników.

Struktura Zamku Aden

Zamek posiada dwie oddzielne struktury: Pierwsza - zewnętrzny mur, który jest najbardziej oddalony od zamku
i druga -  mur, który chroni zamek.

Jest wejście w zewnętrznym murze w części pierwszej. Mury, pierwszej części mogą zostać zniszczone przez
Siege Golem'a.

Również w drugiej części jest wejście, umieszczone na samym środku, mury tej części również mogą zostać zniszczone
przez Siege Golem'a.

W niektórych miejscach części pierwszej i drugiej, na murach zamieszczone są pułapki w postaci ognistych wierz
ochronnych.

Ognista Wieża Kontrolna

Ognista wieża kontrolna jest strukturą która bardzo w obronie zamku. Pewna ilość adeny potrzebna jest aby
wybudować takie wierze. Atakuje ona pociskami ognia, które zabijają wrogie jednostki oraz wytwarzają
wolną strefę, która zmniejszą szybkość poruszania się. Siła tych funkcji posiada 4 stopnie, w zależności ile
adeny zainwestujemy w ich budowę. Jeśli napastnicy zniszczą Ognistą Wierzę Kontrolną, wszystkie jej funkcje
zostaną wyłączone.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2008, 06:46:44 pm wysłana przez Xyber »


  • Wiadomości: 967

  • Pochwał: 2

Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2008, 12:05:41 am »
plusika mu! (hym, czy ja juz tego nie mowilem? xD)
btw popraw literowki, bo niektore raza w oczy ;)


  • ********
  • Wiadomości: 1980

  • Pochwał: 57

Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2008, 10:19:44 am »
Dużego plusika przyznaję oczywiście i jeszcze większe wyrazy wdzięczności. Później wrzucę na stronę.
Prepare for unforeseen consequences...


  • Wiadomości: 258

  • Pochwał: 1

Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2008, 06:32:31 pm »
Cytuj
Bitwy podczas oblężenia

Napastnicy oraz obrońcy zamku są przeciwnikami. Nawet jeśli na co dzień są sojusznikami

Klan, który atakuje zamek nie musi współpracować z resztą graczy. Każdy gracz ma prawo do ataku zamku,
oraz może prowadzić walki z każdym innym klanem, który bierze udział w oblężeniu.
Wrong. Jesli klany (nawet takie bedace w trakcie wojny) zapisza sie na atak, zostaje stworzony 'tymczasowy sojusz' i nie moga sie wzajemnie atakowac. To samo tyczy sie obroncow.


Co do flag: flage mozna postawic kilka razy wciagu siege, tyle ze ma dlugi reuse (niepamietam ile dokładnie). Flaga take nie tylko pozwala na 'powracanie ' do niej po smierci ale tez na rezowanie na terenie siege.
:O


  • Wiadomości: 599

  • Pochwał: 11

    • www.xyberdesign.pl
Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2008, 06:49:55 pm »
Cytuj
Wrong. Jesli klany (nawet takie bedace w trakcie wojny) zapisza sie na atak, zostaje stworzony 'tymczasowy sojusz' i nie moga sie wzajemnie atakowac. To samo tyczy sie obroncow.

Poprawione

Cytuj
Co do flag: flage mozna postawic kilka razy wciagu siege, tyle ze ma dlugi reuse (niepamietam ile dokładnie). Flaga take nie tylko pozwala na 'powracanie ' do niej po smierci ale tez na rezowanie na terenie siege.

This skill may be used only within a designated area of the battlefield, and can only be used once during the siege period.

EDIT:

Tak się zastanawiam czy zostało coś do przetłumaczenia jeszcze ;) Bo ja chętnie pomogę
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2008, 01:29:46 am wysłana przez Xyber »


  • Wiadomości: 23

  • Pochwał: 0

Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2008, 05:42:41 pm »
Mam pytanie, a co z Devastated Castle ? Z tego co wiem też może być oblegany, ale jest nieco inny. Tylko nie wiem na czym ta jego "inność" polega.
"Nie wiem jaka broń zostanie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na maczugi"<br />A.Einstein<br /><br />"Ludzie inteligentni często są zmuszani do nadużywania alkoholu, by bezkonfliktowo spędzać czas wśród idiotów"<br />E. Hemingway


  • *******
  • Wiadomości: 4732

  • Pochwał: 1

  • Moderator - offtop, humor, rozrywka, media, inne
Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2008, 10:13:10 pm »
Mam pytanie, a co z Devastated Castle ? Z tego co wiem też może być oblegany, ale jest nieco inny. Tylko nie wiem na czym ta jego "inność" polega.

To jest CH, który można zdobyć w podobny sposób, tyle, że trochę inaczej.
Stary Hermit farme miał. A czas sobie upływał i upływał.


http://latwenalesniki.pl/ http://plackiziemniaczane.eu/


  • Wiadomości: 8

  • Pochwał: 0

Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2008, 08:17:19 am »
Znalazłem jeszcze kilka literówek - poniżej zaznaczone gdzie

Cytuj
Zapisy na oblężenie - Napastnicy

Lider każdego klanu, który osiągnął już 4 level otrzymuje specjalną umiejętność (skill) Seal of Ruler [Wydaje mi się że ma byc Ruler sie Rules, ale jakby co to nie bijcie ;p],
który pozwala przejąc kontrolę nad zamkiem. Aby zapisać klan na oblężenie, lider musi odwiedzić
specjalnego NPC, który stoi w pobliżu każdego zamku.


[...]


Bitwy podczas oblężenia

Napastnicy oraz obrońcy zamku są przeciwnikami. Nawet jeśli na co dzień są sojusznikami

Jeśli klany (nawet takie będące w trakcie wojny) zapiszą się na atak, zostaje stworzony 'tymczasowy sojusz' i nie mogą się wzajemnie atakować. To samo tyczy się obrońców.


[...]


Oblężenie - Kwatery Główne

Każdy lider klanu, którego klan osiągnął level 4 otrzymuje specjalną umiejętność, która pozwala na budowanie
kwater głównych. Tej umiejętności można użyć tylko i wyłącznie na terenach objętych bitwą w pobliżu zamku.
Pozwala to członkom klanu na odrodzenie się w pobliżu właśnie tej kwatery. Można tam również odnowić HP i MP
szybciej niż normalnie.

Ta umiejętność może zostać użyta tylko przez lidera klanu, który zapisany jest do ataku na zamek oraz
posiada 300 Gamestone C.


[...]


Zakończenie Oblężenia

Każde oblężenie trwa dwie godziny. Jeśli lider atakującego klanu zdoła wygrawerować swoje imię na świętym
artefakcie po przez użycie skilla Seal of Ruler, artefakt przekaże mu władze nad zamkiem.


[...]


W niektórych miejscach części pierwszej i drugiej, na murach zamieszczone są pułapki w postaci ognistych wież
ochronnych.

Ognista Wieża Kontrolna

Ognista wieża kontrolna jest strukturą która bardzo w obronie zamku. Pewna ilość adeny potrzebna jest aby
wybudować takie wieże. Atakuje ona pociskami ognia, które zabijają wrogie jednostki oraz wytwarzają
wolną strefę, która zmniejszą szybkość poruszania się. Siła tych funkcji posiada 4 stopnie, w zależności ile
adeny zainwestujemy w ich budowę. Jeśli napastnicy zniszczą Ognistą Wieżę Kontrolną, wszystkie jej funkcje
zostaną wyłączone.


  • *******
  • Wiadomości: 1074

  • Pochwał: 23

  • さいごの武士.
Odp: Castle Siege - Tłumaczenie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2008, 09:19:18 am »
I nie Gamestone tylko Gemstone ;)