Witaj
Gość

Wątek: Stare, niedziałające linki.  (Przeczytany 4641 razy)

  • Wiadomości: 987

  • Pochwał: 10

  • Masz problem? Napisz!
Stare, niedziałające linki.
« dnia: Listopad 05, 2012, 08:51:59 pm »
Siema !!
Mam zadanie dla wszystkich chętnych. Otóż jak wszyscy wiemy jest wiele poradników na naszym forum gdzie linki z obrazkami dawno wygasły. Tak być nie może a niestety modzi mając i tak sporo roboty nie mogą wszystkim zajmować się sami.
Tak więc stajecie przed okazją zarobienia za półdarmo plusów lub zdjęcia %%.
Co trzeba zrobić ??
Otóż wystarczy zmienić linki na działające w dowolnej prezentacji na naszym forum.
Jak to zrobić ??
Otóż klikamy "cytuj" tam pracujemy, uzupełniamy. Następnie wklejamy poprawioną, nową i błyszczącą prezentację w tym temacie.
Następnie będę przeklejał ją we właściwe miejsce.
Nagrody ??
Otrzymacie upragnione plusy lub zdjęcie % do wyboru.
Oczywiście ilość plusów będzie zależeć od ilości poprawionych linków w danej prezentacji.

« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2012, 08:54:43 pm wysłana przez Russe »
A może by wrócić na oficjal :)


Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2012, 01:02:30 am »
Bazowe statystyki:

21 STR 24 DEX 25 CON 35 INT 23 WIT 40 MEN



Summony:

Merrow The Unicorn - Używamy go do expienia naszej postaci w pt lub solo, a także do pvp. ( lvl 40 - 79 )

Unicorn Boxer - Summon ten, odnawia mp swojemu właścicielowi

Unicorn Seraphim - Summon buffujący. Posiada takie buffy jak: Clarity, Empower, Wild Magic, Acumen i wspiera pt masowym purification, buffem zwiększającym regen mp/reuse skilli. Wszystkie bufy mają maksymalny lvl po osiągnięciu 74 lvla
56 Level: Acu3, Clarity 1 , emp2.
58 Level: Acu3, Clarity 1 , emp3.
64 Level: Acu3, Clarity 2 , emp3, Wild Magic 1.
74 Level: Acu3, Clarity 3 , emp3, Wild Magic 2.

Blessing of Seraphim +35% mp regen
Gift of Seraphim -35% reuse Delay
Cure of Seraphim usuwa Effect: Cure Sleep, Root, Paralyze, Silence, Stun


Mirage the Unicorn - Przeznaczony do pvp. Zjada 90% expa. (nigdy go nie używałem więc nie będę się wypowiadać)

Magnus the Unicorn - Najsilniejszy i zarazem najlepszy summon. Posiada duży p.atk i m.atk lecz mało p/m def. *Na covie,empie,dance of mystic, Spirit Swearing (skill z freyi) i excessive loyality wyciąga 97xx m atk na +4)




Umiejętności:

a. Buffy

We freyi wszystkie buffy które otrzyma summoner przechodzą na summona!
Pasek buffów summona został zmieniony - widzisz opis bufków; bufki i debuffy są widoczne jednocześnie; możesz usunąć bufka za pomocą alt+lewy przycisk myszy


Wizard Servitor -  MP recovery +20%, M. Def. +20%, M. Atk. +20%, Casting Spd.+0%, damage magic critical attack rate +2, debuff resist +10.  speed -20%., kosztuje 10 spirit ore, trwa 5 min
Final Servitor -  Max HP +20%, accuracy +4, P. Atk. +10%, P. Def. +20%, debuff resist +20, speed -20%, kosztuje 20 spirit ore, trwa 5 minut
Servitor Physical Shield  - +15% p.def na 20 min.
Servitor Haste - +33% atk. spd  na 20 min
Servitor Magic Shield - +30% m. def na 20 min
Bright Servitor - +75% m. atk na 20 min
Might - +8% p.atk na 20 min
Spirit Sharing - +5% p/m atk, +10% skill power w pvp (freya)

b. Debuffy
Warrior Bane - usuwa z przeciwnika buffy na speed i atk. speed ( także kombo; nie mylić bufków z s/d)
Wind Shackle - -23% atk. spd
Mass Surrender to Water - zmniejsza odporność na wode o 30, zwiększa odporność na fire o 15, trwa 30s, obszarówka
Betray - przeciwnik zostaje zaatakowany przez swojego servitora

c. Charakterystyczne dla klasy
Servitor Empowerement - p.def +3600, m.def + 2700, resist debufow +80%, summon nie może się poruszać, 30 sec
Excessive Loyalty - selfbuff zwiększający p/m atk i atk spd summona podczas kiedy otrzymujesz dmg/ zostałeś zaatakowany
Servitor Barrier - 30 sec nieśmiertelność summona (jeżeli zaatakujesz summonem efekt przestanie działać)
Mutual Respose - stwarza szanse do regeneracji hp/mp summona podczas ataku
Magician's Will - m. atk, cst. spd, magic critical damage, koszt skilli -5%
Summon Lore -  P. Def. +80, Casting Spd. +5%. z robe:  P. Def. +60 and Casting Spd. +7%,  skille zużywaja o 3% mniej mp. (passyw)
Anti-Summoning Field - "bańka" działająca jak erase ( useless skill)
Servitor Cure - leczy naszego summona z  bleeda i poisona
Servitor Blessing - leczy naszego summona z: roota / paraliżu / spowolnienia / debufa na Atk Speed
Servitor Heal - leczy summona
Servitor Recharge - recharge summona

d. Kubiki
Healing Cubic - leczy summonera/summona/członków party ( im mniej hp tym większa szansa że się uaktywni, działa na osobnika z najmniejsza ilościa hp)
Aqua Cubic - bardzo silna klątwa zjadająca cp w pare sekund
Smart Cubic - stunuje/nukuje/usuwa debufy

e. Toggle
Transfer Pain - summon przejmuje 50% (bazowo) otrzymywanego dmg przez summonera
Arcane Agility - Casting Spd. +20%, MP consumption +10%,  re-use time - 10%. -50hp na sekunde



Dye

+4 CON -4 STR - więcej cp/hp, odporność na stuny
+4 DEX -4 STR - szybciej biegasz
+4 WIT -4 INT - większy cst. spd



Sprzęt

No grade
Devotion Set

D grade
To samo

C grade
Karmian

B grade
BW light lub Avadon robe

A grade
Dark crystal / Majestic / Tallum

S grade
Major Arcana

s80 grade
Dynasty/Destiny Robe
Resisty soon



Rozwój postaci:

a.Expienie

~! od 1 - 20 lvlu wykonuj questy z wioski poczatkowej!~
~! do 60 lvlu wykonuj instancje, potem jest to już mniej opłacalne!~

Pomiędzy 20-40lvl  wykupuj wszystkie skille oprócz summonów, które są jak na razie słabe i bezużyteczne.

20 - 24- Dion Hills

24 - ~28 - Jaszczury kolo gludio (jeżeli masz jakiegos buffka/heala oop to zbierasz pół polany i zabijasz obszarówka z 20lvla), Wasteland (tutaj nukujesz co popadnie, jedyny spot w którym warto użyć summona z 1 profki do wspomagania - boxer the unicorn będzie odnawiał mane i w miare przyzwoicie bil)

28 - ~40 - Cruma Marshlands - od obrzeża kieruj się powoli w stronę samej wieży (od 35+ należy zacząć questy na zmiane professji, dają one bardzo dużo expa, czasami nawet 1,5lvla),
Możesz spróbować także:
- obóz orków breki koło giran ( 30+ )
- tereny koło florian ( exp aoe 30+)
- execution grounds ( 30+ ; jeżeli idziesz od strony dion, to po wejściu do samej lokacji zauważysz schody prowadzące w góre, idź tam expić aż do około 35 lvla, potem możesz przerzucić się na drzewce które znajdują się o poziom niżej koło rb lub wielkiej gilotyny którą ciężko nie dostrzec)

40+      w tym momencie warto zrobić questy które można wziąć od npc znajdujących się w giran lub koło samej crumy.
            http://l2.eogamer.com/wiki/Quest_List_Grouped_by_Town#Cruma_Tower.2FMarshland

40 - 45 cruma 1 level, warto mieć jakieś wsparcie w postaci heala, jeżeli masz dostęp do pp/wc możesz pokuśić się o exp aoe.
             krater ivory tower - znajduje się tam quest, dzięki któremu możesz pozyskać enchanty/adene
             forest of mirrors - bardzo przyjemny exp tylko trzeba uważać na łuczników

44 - 48 sea of spores, lasy koło ivory tower
             dragon valley - raczej nie polecam       

48 - 50 Enchanted valley

54 - 60 Forsaken plains koło giant cave
54 - 60 Frozen labirynth (aoe exp na grupkach, dasz rade solo)

48 - 60 Outlaw forest (zapas shotów i możesz się nie ruszać stamtąd )

60+      Devils pass (moby respią się noca, padają na 1 masówke) 

60 - 68 VoS (warto spróbować, ale uwaga bez dobrej biżuterii nie masz po co tam chodzić ; w samym centrum znajdują się moby które dropią    recke na dc gloves)

63 - 75 Forest of the Dead

64+      exp aoe na ancient battleground

70+      moby pod goddard (solo)
             Hot Springs(solo lub z wc/se)
             WoA(w małym party, inaczej nie ma sensu)

76 - 79  FoG exp tylko i wyłącznie w party
             ToI exp  w party 4 - 5 osobowym
             Ketra - jeżeli masz 150 water w amce możesz nawet spróbować aoe

70 - 78 aoe pod pavel ruins.

79 - 83 Primaveral Island  najlepszy spot i według mnie jedyny warty uwagi ( pamiętaj o questach, otrzymasz za nie bardzo dużo adeny)

83 - 85 Seed of Annihilation


b.Enchant skilli
Najważniejsze to: Transfer Pain (+ Power), Magnus(+Power), Heal Summona(+Power), Cubici(+Power), Recharge Summona(+cost)



Skille z subclassy:
Celestial z wc,bd,sws
UD z da,pal,sk
CP z warriorow
Passywy tylko i wylacznie na m def



Cytuj
Olimpiada
Nie będę opisywał taktyk pvp bo to jest neverending story, jedyne co mogę powiedzieć to to, że jest to klasa która może wygrać z każdym i to w każdym momencie (magic crit), więc osoba która zna umiejętności swojej profesji może wiele zdziałać.



Plusy:
- możesz grać solo jak i w pt
- szybki exp aoe
- jesteś w stanie wygrać z każdym przeciwnikiem na olimpiadzie
Minusy:
- summony posiadają mało p/m def co sprawia że open pvp 1v1 jest trudne..
- trudno znaleźć pt na instancje/rb




Skille z High 5
Dimension Spiral - jest na tyle dobry ze niweluje spam cp potek, "aktywuje passywy"
Servitor Share - potężny boost dla summona(co najważniejsze zwiększa jego p i m def)
Skrócony czas przywołania summona; czas zniknięcia summona po śmierci zostaje bez zmian
Summon przejmuje 100% bazowego elemental defense od summonera (znacznie zwiekszajac zywotnosc summonow na pvp)
Spirit Sharing - zostal nieco zboostowany, w polaczeniu z sharing ability nasz summon ma duzo wieksza bazowa szanse na krytyk :)

Wersja wstępna...




http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,36709.0.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2012, 01:11:40 am wysłana przez bula »


Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2012, 01:33:49 am »
UPDATED 16.03.2011 co do zmian w H5. Wszystkie zmiany będą wyszczególnie kolorem Fioletowym +3 część poradnika na 5 stronie topicu dot. mass PvP

Ostatni update dot. informacji jak bindować skille na zwykłej klawiaturze w grze, gdyż kilka osób poruszało ostatnio ten wątek na PM i nie chce każdemu odpisywać z osobna : )

Z racji, że już trochę gram tą postacią, jak i różnymi supportami swego czasu, a nie widziałem jeszcze dobrgo poradnika (coś a la Azexa do HK: http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,36018.0.html ) postanowiłem napisać własny, który skupi się na stylu gry bishopem z dużą garścią porad co do jego prowadzenia w party (bo to nie jest postać do latania na solo ganki) + garść porad do oly (nie jestem jej ownerem, ale trochę już widziałem i postaram się to przekazać) W jakieś bliższej przyszłośći, gdy kupię nowego kompa, zapodam też frapsa, abyście mogli sami ocenić i zobaczyć ten poradnik w praktyce.

Sam poradnik składać się będzie z 3 części:

(1 ) "ogólna prezentacja (skille i ich OE, equp, dye etc.)"
(2) "Jak grać bishem w party - czyli co zrobić by wykorzystać potencjał postaci na 100%"
(3) "oly - podstawy by coś ugrać"

W tym poście będzie:

ogólna prezentacja (skille i ich OE, equp, dye etc.)

Cardi to postać obowiązkowa w każdym party. Nie chodzi tylko o heal'a, który po 76 jest definitywnie najlepszy, ale o cleanse'a, mass cleanse'a, sublime'a które użyte odpowiednio dają jakąkolwiek szansę wygrać zarówno w PT vs PT i mass PvP klanowym.


Sposób lvlowania:


Ameryki tu się nei odkryje i jeżeli ktoś nie ma dostępu do powerlvlu ze strony warlorda lub deski, to po 40 lvlu przemęczyć się te 4 lvle do inquisitor'a na jakiś undedach. Potem kura na plecy, dobra broń z m atackiem i acu + newbie buffs i można śmigać albo aoe z mobków 1/2 hp (tak po 2 grupki) albo bić tak jak biją zwykli nukerzy na tych lvlach. Po +64-66 śmiało można już kurą lecieć na FoD i bić moby tam ze wzrostem lvla, aby jak najszybciej wziąć się za vampiry gdy będą spadać na 2 nuki.

Jeżeli jest możliwość z jakimś dobrym DD w niezadużym party (loa, ToI) też można skoczyć, ale na tych lvlach EE i SE jest dużo bardziej porządani do pt, a w samym constans party ludzie wolą wyexpić się w solo, duo, trio niż biegać w full PT.

Na lvlu 72-74 można od biedy iść expić na Lethalach w pagan, a od 74 w hero rifcie. Wygodnie jest wtedy w duo z EE/SE.

Po 3 profce expić ze swoim constans party tam gdzie oni expią. Wtedy już tylko jako Cardi

Jeżeli masz już 80 i z jakiegoś powodu nie masz danego dnia PT, polecam SE/EE w duo w Rifcie s80, albo po prostu podkleić się do jakiegoś DD co ma 80+ z sensownym sprzętem

Przydatność skilli i OE 

Cardi jest postacią, która ma od groma skilli potrzebujących OE i warto zza wczasu nie kupować niektórych niepotrzebnych.

Nie kupować:

Greater Heal'a. (useless heal, którego po zdobyciu major heal'a już się nie używa)

Greater Group Heal'a. To samo co w przypadku major heal'a. Zdobywasz MGH i ten skill jest useless.

Light Armor Mastery - Tylko Robe i nic więcej na Bishu.

Might of Heaven - Masz inqi, potem lethale. Do 44 można jakoś na skillu z 1 profki docisnąć.

Requiem -  Useless skill. Przyda się może raz na rok.

Hold Undead - To samo.

Repose - Same.
 
Sleep - Tego skilla już od C4 się nie używa. Teorytycznie, ma 1 zastosowanie gdy ktoś expi duż ow Rifcie s80: Można zrobić go na + time i trzymać tam 1-2 moby, które nie są undedami efektowniej, niż używając trance'a


Vitalize - Strata SP


Tyle w kwestii skilli nieistotnych (dających spory zapas SP na OE ważnych skilli). Teraz coś o  reszcie i ich OE

Zasada OE skilli. (zielono z 2 profki, czerwono z 3 profki

Na 76: 3-4 skille najważniejsze na +1 (tu można uwzględnić +1 atack OE, aby wygodniej bić w pagan/Hero rifcie. )

na 77: większość ważnych skilli na +3

na 78 =/= +6

na 79 =/= +9

na 80 można próbować na +12, ale jak się chcę oszczędnie dla SP to poczekać do 81, a z 3 profki na +1

na 81 Dobić +12, a reszte +3

Dalszy schemat wygląda tak, że co 1 lvl skille z 3 profki można podbijać o 2-3 oczka w górę, ale z 2 profki radziłbym już jechać z Master codexów. Wiem, że zaraz się odezwią tacy, co rzekomo jadą na +15 (chociaż od H5 part 4 to raczej norma) ze zwykłych codexów, ale jak już wspomniałem, mi ciągle brakuje SP na skille. Może miałem pecha, może mało padałem (i stąd taka mała ilość), ale statystyka mówi jasno: Od +12 opłaca się już z masterek.

Skille z 3 profki osobiście jechałbym od 85 lvla zaczynając z +9 na +10.

-----------------
Skupiając się wpierw na tych najważniejszych Tier 1 :

Greater Battle Heal  ++Cost. W okolicach +26 kosztuje tyle MP cp Major Heal. Ogromna istotność na dłuższym PvP/ mass PvP

Major Heal ++Power.

Magical Backfire ++ Chance. Skill bez dobrego OE w postacie 85 na full buffie nie ląduje wcale tak różowo...


Mana Burn ++ Cost(!). Zweryfikowałem pogląd o enchancie na +power po rozmowie z Jasinem (hero Cardi z ofa, klan Nova). Dlaczego cost? Jest to bardzo ważne szczególnie w warunkach oly. Szerzej o tym będę pisał w 3 części poradnika.

++Cost. Dlaczego? Patrz punkt wyżej.

Trance ++Chance. Jeżeli ktoś nie skupia się na oly, niech zostawi go na później. Żeby nie było wątpliwości, skill ten nie jest żadnym "game breaking" oly jak co niektórzy sądzą. Na równym lvlu, OE skilli, equip i załączonym Mental Shiledem skill ma marne szanse na wejście, (szczególnie gdy przeciwnik posiada jeszcze epici!) o ile nie jest podbity w okolice +30. Na oly tylko takie +25 wchodzą we mnie z land rate około 30%, reszta to strata cennego czasu enemy/moja. Ci co nie mają mentala, to i lekki OE styknie by w nich wchodziło.


Wisdom ++Mental atacks. Zbawienie w walce, gdy enemy mają OL'a i inne postacie operujące Silence. O ile nie ma on debuffów na +30, a ty nie jesteś na 80-82 lvlu.

Mass Block Shield ++Chance. Wprawdzie to skill z 3 profki, więc OE jest trudniejsze, ale pilnować gdy na 80 mieć chociaż na +1 i potem regularnie podbijać wraz z lvlem. Świetny skill w PvP i na oly też się przydaje.

Mass Block wind walk tak samo jak powyżej.

Robe Mastery ++ M def power. Na +16 daje mi około 200 M defa więcej na full buffie.


To tyle z tych najważniejszych, w wolnej chwili gdy mamy więcej gotówki i SP można podbić inne następująco Tier 2:

Restore Life ++Power. Co 3 pkt daje 1% więcej. Naprawdę odczuwalne dla postaci w stylu deska/tyrek.

Mass Resurection ++Power. Tobie to nic nei da, ale party może być wdzięczne za te kilka % zwróconego expa więcej.

Erase ++Cost. Nie ma innej opcji. Ale enchant opłacalny, bo podnosi lvl skilla, co za tym idzie pośrednio jego skuteczność. Trzeba pamiętać, że na oly za często vs dobrym summonerom się nie przyda. Prędzej na semi-summonerów (necro, DA, warsmith etc.)

Body of Avatar ++Cost. Zjada dużo MP, ale każdy punkt OE jest odczuwalny. Odpowiednio wysoko podbity może służyć za całkiem dobry restore life dla całego PT.

Anti Magic ++Power. Nie daje tyle co robe mastery, ale zawsze jakiś bonus do M def-a.

Boost MP, Boost HP, Fast Mana Recovery, Fast HP Recovery, Fast Spell Casting ++power. Groszowe sprawy, ale na end game wyciskamy z posaci co się tylko da. Na +1 można zawsze podbić bez ryzyka.

Prayer ++ Cost. Zawsze jakaś oszczędność, szczególnie na oly.

Stigma ++Time

Arcane Wisom ++Power. Powiem tak, wbić najszybciej jak się da na +1 (daje 1% więcej) a potem kolejny skok o +1% jest w okolicach +8 o ile dobrze pamiętam. To skill z 3 profki, więc można śmiało poczekać do 84-85 lvla.

Divine Lore - To samo co powyżej. Z tym, że passyw działą cały czas, a arcane Wisdom tylko gdy aktywujemy. Zatem OE tego skilla >> OE Arcane wisodm.

Divine Power ++Power. Efekt mówi sam za siebie, każdy OE to jakieś 15-20 dodatkowego power'a.

W zasadzie to na tyle. Każdy kto miał elementy statystyki i zna ilość SP potrzebną na każde OE ze zwykłego codexa (0,5-1,2kk SP) i master codexa (~~5kk SP) łatwo wywnioskuje, jakie straszne braki w SP ma ta postać, szczególnei gdy chce ją dopieścić w enchancie. Różnica między Cardim co ma chociaż Tier 1 listę przwoicie podbitą, a tym bez Oe jest ogromna. Większość cardynałów jednak lekceważy OE, twierdząc, że mało co im to daje.

Prosty przykład, mój GBH jest obecnie na +17. Zużywa 120 many. Bazowo zjada na max lvlu coś koło 178 (bez OE). Widać różnicę? To teraz dorzucę do tego arcane wisdom +1 i divine lore +1 + OE clarity od EE/SE + renewal od SWS'a i się nagle okazuje, że możemy skilla używać za około tyle MP co zwykłego major heal'a. A?

Do tego debuffy itd. Nie lekceważcie OE skilli! : >

-----------------------------------------------


Słówko i Link skillu Cardiego:

Cardi w mele party z EE - Stigma. 0 dyskusji na ten temat. Kto sądzi inaczej, niech 10 x przeczyta co daje i jak działa stigma. Basta

Cardi w mele party z SE - Tu już robi się ciekawie. SE na chwilę obecną jest niedoceniany, ale to się już lada moment w H5 zmieni. Wtedy dyskusja ta wróci. Co bym wziął? Myślę, że Bless the blood. Naprawdę fajny heal, szczególnie, że z SE będziecie go mieć obydwaj. Możesz o też OE na power i bardzo dobrze sięsprawdza przy AoE PvE i PvP vs melee lub archer PT. Jeżeli nie to, to ew zastanowić się można nad jakimś brakiem z listy EE, czego nei weźnie SE. Np. odciążyć go z resist shock'a, aby mógł wziąć 1 heal'a więcej.

Nie brać PR-a! Oprócz tego, że jest to w ciul lamerski skill, który na PvP powinien być banowany, to można go trafić w augu. A po co zatem marnować link skilla?

Cardi w nuker PT z EE - Myślę, że bless the blood również. Nie w zasadzie nic ciekawszego do wzięcia.

Cardi pod farmę oly - Resist Shock. (odradzam ten wariant, chyba, że twoje constans się sypnęło, a nie wiesz kiedy będziesz miał nowe ; p )

--------------------------------------------------------------------

Equip.

o low itemach nie będę mówił, wspomnę tylko, że liczy się cast speed i ilość many. Zatem brać co można.

Co do wyższych:

A grade - DC robe set Tylko i wyłącznie. W tym secie musicie wytrwać do 80 lvla(przed High 5 part 4). To nie jest fajne, gdy na +76 enemy zakładają bronie ze 150 atri i ściągają cię często na 1 scrytowanego skilla, ale nie ma wyjścia. EE trzyma res'a specjalnei dla ciebie i basta. Padasz kilka x w ciągu 1 PvP, ale lepiej żebyś padł ty kilka x, niż twoi sojusznicy z powodu braku bonusu do cast speed'a.  +7 speed z założonym talismanem (kolejne +3) z wbitym block WW od ciebie lub EE i z wind songiem od SWs-a pozowli ci nawet kite'ować co niektórych enemy.

Broń: Można oczywiście Miracla, ale jest drogi (w cenie AM-ki) i trudno go potem sprzedać. Zostałem osobiście przy Valhalli na +4 z acu, która wystarczyła do 76. (od H5 part 4 A grade można kupić w sklepie, więc jak nas stać nic nei stoi na przeszkodzie, by sobie kupić i broń A. Kłopot może być tylko z SA, które trzeba mieć kamyka lvl 12)

S grade - Przed H5 part 4 musisz męczyć się w DC robe set. W najnowszej kronice Możesz już od 76 biegać w dynasty secie, gdyż jest to set S grade. Warto w niego zainwestować, zanim wbijesz 80 i wejdziesz w Moirari.

Broń, to Dynasty Sword dla maga (Phantom) . Najpierw Acu, potem enchant +3 , a następnie świetna zabawa w szukanie augu do broni. Życzę wam, byście mieli więcej szczęścia ode mnie i nie wydali na to tyle, co na drugą AM-kę/Phantoma z acu. >.<

Gdy już trafisz nuka, upewnij się, że nie jest to AoE nuke (musi być power bodajże 108, a przy AoE jest połowa tej wartości) i wbijaj atri pod ten nuke. Nigdy nie kupuj AM-ki/Phantoma z gotowym atri, bo sama szansa na nuke'a jest malutka, a trafienei jeszcze tego co masz akurat atri graniczy już niemal z cudem. 

Ta broń wystarczy ci do momentu, aż uznasz, że pora porządnie bawić się na oly.

S80 grade - Moirari Set. Tylko i wyłacznie. To jest właśnie ten moment, w którym możesz enemy pokazać ile znaczysz na PvP i nie padać jak szmata od byle daggera z ++150 atri co ci siądzie na dupie. Set jest idealny dla bisha, EE i SE. Daje najlepszy end game'owy resist - na paraliż. Jeżeli uważasz, że stun jest twoim kłopotem na end game, to się mylisz. Przy dostępie do TW i chociaż olympiad jewelery oraz dobrym OE resist shockiem, to taki Zerk w open PvP będzie cię tym stunem tylko lekko irytował. W H5, to jest już tylko przejściówka między Vorpalem. Od tej kroniki Paraliż SLH ma już znikome znaczenie (chociaż czasem potrafi lekko dokuczyć), więc trzeba się resistować na 1 możliwe zagrożenie, czyli heavy DPS i stun. Co do broni, to jeżeli masz Phantoma/AM-kę, polecam wytrzymać do s84. Medzua nie jest paraliżem!

Broń, to oczywiście Icarus Spirit z acu lub jego odpowiednik w postaci blunt'a z Acu. Pamiętaj jednak, że jeżeli nie masz hajsu na szukanie augu, to lepiej zostań przy AM-ce. Chyba, że jeszcze do tej pory nie masz żadnej broni z nukiem, to możesz szukać od razu na icarusie.


S84 grade - Vorpal robe set. Nie żaden Vesper, bo vesper, który nie jest nobles, jest gorszy od Moirari (może poza niektórymi sytuacjami na oly). Twoim celem i End game'em jest właśnie Vorpal set. Daje o 1 WIT więcej niż Vepser (dlatego jest lepszy) i bonus +7 speed i resist stun. Na oly ma to niesamowite znaczenie, przy profesjach, które musisz wykite'ować odpowiednio długo. Oprócz tego ma najwyższy P def i największą ilość many, co jest bardzo ważne na Mass pvp i oly.

Broń: Wiadomo, fajny by był Veniplant Sword, ale to kosmicznie droga inwestycja. Są inne priorytety, jak epici i dobry set z Atri, a nawet OE skilli. Odpowiednik Vespera też jest ok i o niebo tańszy, a zawsze możesz zainwestować 1-2 BEWS i podbić go sobie do +4.

Słówko o wbijaniu resistów.

Jak wiecie, możemy wbić 5 atri danego typu (holy lub dark, water lub fire, etc.). Jak to zrobić?

3 x 60 resistu na fire i 2 x 60 na water - Tyrki, deski i niektórzy inni DD będą stanowić dla nas zagrożenie znacznie częściej, niż SPS, których notabene jest więcej od sorców, więc trzeba zadbać o fire bardziej.

3 x 60 w Earth i 2 x 60 w Wind - Tutaj sprawa wygląda tak, że wprawdzie gdy SH przywali z wind, to fajnie by było mieć na niego te 180 zamiast 120, ale jednak dużo częściej twoim zmartwieniem będą daggerzy i inni DD posiadający earth. Po części powiem, że nie ma wielkiej różnicy, gdy SH walnie m. cryta ze sluga za 15k, czy 10k ; p

3 x 60 holy 2 x dark - Tu mogę podyskutować. Na open PvP raczej holy. Będzie cię bił nawet support (SWS, BD, WC), którzy w 80% mają holy w broni. Mają go też daggerzy w dual daggerach często, archerzy i część tanków. Co przemawia z dark? Mniejsza część supportu (jakiś odsetek z tych 20%), SLH, necro (robi słaby damage) i SK z DA. Z tego wynika, że w warunkach oly jednak lepiej wziąć 3 x 60 dark i 2 x 60 holy..

Gdy masz nadmiar adeny, zainwestuj w brakujące resisty, aby każde mieć na poziomie 180 resistu. To ważniejsze u ciebie niż 300 w broni, co ma nuke'a w augu!


Sigil do PvE i oly (w niektórych jej warunkach), Tarcza w połączeniu z combo buffkiem od EE na PvP.

--------------------------------------------------------------------------------------

Jewelerka:

Neckl: Freya (lub lepiej blessed freya, kiedy stanie się to w H5 part 4 możliwe). Jeżeli masz możliwość to Valakas.

kolczyki: Zaken (o blessed zakenie nic jeszcze nie wiem jak go zdobyć itd.) i Antharas. Na oly w niektórych sytuacjach możesz zachować sobie jeszcze Heine Earring, (jeżeli z jakiś przyczyn nie stać cię na zakena i antoniusza  ; p ) ze względu na stun resista i szansę wejścia sleepa (który na oly mało ci pomoże, chyba że enemy to dużo słabszy grade od ciebie)

Ring 2 vorpal ringi.

Staraj się podbić jew na tak duży OE jaki dasz radę. To bardzo ważne.

W przypadku braku dostępu do epiców, po prostu topowa jew dostępna dla ciebie na danym lvlu. 



------------------------------------------------

Dye:

2 szkoły i nie będę się wykłócał która lepsza. Osobiście twierdzę, że 1) bardziej uniwersalna i skuteczna. Speed na oly ma ogromne znaczenie przy kite'owaniu.

1) + 4 Dex - STR
    + 4 Con - STR
    + 4 Wit - Men

2) + 4 Con - STR
    + 4 Wit - Men
    +1 Wit  - Men

Nie ma się co bardziej tutaj rozwodzić. Przemyśl, czy wolisz kilkanaście pkt cast speed'u więcej, czy ze 3-4 pkt speed'a więcej. Ja używam zestawu nr 1)

--------------------------------------------------------------------------------------

Certy z suby:
1) Celka (support)
2) UD (tank)
3) Spirit (summoner)

Certy z 65 i 70 tylko na m def!


--------------------------------------------------------------------------------------

Wypada już chyba kończyć podstawy dot. tej profki. W zasadzie większość z tych rzeczy każdy kto w L2 już dłuższy czas gra, wywnioskuje sam. Myślę, że mimo to kilka cennych rad się tu znajdzie, ale ich prawdziwy ogrom postaram się zawrzeć 2 części poradnika dot. granai samym Cardim w Party i PvP.

(2) "Jak grać bishem w party - czyli co zrobić by wykorzystać potencjał postaci na 100%"

Trudno mi się zdecydować jak to zacząć, by było przejrzyście, zgrabnie i czytelnie. Na pewno będzie długo : )

Opisywane porady będą zakładały, że masz 83 przynajmniej, wykupione wszystkie skille i podbite skille z mojej tzw. listy "Tier 1" w okolice 12-15 z 2 profki i +4-8 z 3 profki.

O czym należy pamiętać, zanim się w ogóle ruszysz gdzieś ze swoim party

1) Gdy party jest składane (u mnie w 90% robię to ja) staraj się invitować ludzi ze swojego party wg schematu:
DPS,DPS,DPS,DPS,BD/SWS/EE/Buffer. Daje to kilka korzyści, a najważniejszą jest to, że gdy przywykniesz do tego układu, zaczynasz odruchowo kojarzyć to co dziele się wokół z paskami HP twoich członków. Dodatkowo, gdy ktoś na TS/VT mówi ci:
"Mój target" to szybciej go wyłapiesz, niż gdy za każdym razem pasek masz randomowo. Ktoś powie, że można sobie z alt-em przesuwać, ale weź pod uwagę, że gdy wyjdziesz z party (np DC, albo na moment będziesz musiał wyjść) i wrócisz, to układ ponownie będzie taki jak w momencie składania party. Grunt to porządek, a zyskasz czasem tą sekundę przewagi w działaniu

2) Od razu po złożeniu party włącz zakładkę z debuffami w party! Na początku gry się o tym zapomina. Zaczyna się PvP i tracisz chwilę, zanim się połapiesz, że ktoś stoi na meduzie, ktoś dostał serię debuffów ze stigmą na czele, a twój EE nie healuje, bo ma silence. Party się tylko wkurzy, że tak późno reagujesz. Na początku zdarzało mi się zapomnieć. Teraz robię to odruchowo, tak jak włączanie shotów po zalogowaniu. Po relogu musisz tą zakładkę zawsze przełączyć ponownie

3) Bindy.
To kluczowa kwestia i decyduje o tym, czy jesteś dobrym, czy przeciętnym cardim w grze. Jeżeli ktoś na tym lvlu wciska skille z paska (chyba, że jakiś z 3 paska, w stylu potka itd.) to za przeproszeniem jest troszkę lamerem (a po frapsach widać często i nie tylko u cardiego ; p )
Jeżeli nei masz nawyków bindów, to ucz się tego już od wcześniejszych lvli, bo trzeba się przyzwyczaić, że chcąc skorzystać z chat'a, trzeba wpierw użyć "Enter" by coś napisać. W przeciwnym wypadku pootiweramy sporo okienek i użyjemy wielu skilli przez przypadek.

Jak bindować?
To już każdy musi znaleźć sobie swój styl. Ja osobiście korzystam tak:
F1 F2 F3 F4 F5
1 2 3 4 5 6 (6 to pick up)
q w e r t
a s d f g
z x c v
spacja

+ myszka "Oscar" z 4 bidnami, w tym 1 w formie spamu CP w stylu "Click to run - re click to stop" macro. 

W H5 part 4 dochodzi nam 4 pasek, który bardzo nadaje się na własnei takie rzeczy klikane z myszki. Dlaczego? Bo z 4 paska nei da się bindować. Wrzuć tam zatem jakieś ważne potki (tylko nie CP!), buffki (takie których nie używasz cześciej jak raz na kilkanaście min). Wszystko istotne i często używane wbijaj na pierwsze 3 paski, żebyś mógł to bindować.

Nie będę ofc mówił, jakie skille mam pod jaki bind, to już "szczególiki" każdego cardiego, a poza tym mogłoby to wielu nie pasować. Każdy niech pokombinuje samemu (może zbinduje zupełnie inne klawisze?)

Sprawa wygląda inaczej, gdy ktoś korzysta z nostromo. Wtedy bindy na klawaiturze wyglądać będą zupełnie inaczej i będzie ich sporo mniej.

"ctrl" używam do "push to talk" na TS, chociaż niektórzy wolą na shift. Ja tam mam tylko mówienie międzykanałowe (na eventach klanowych) bo korzystając z shift'a do mówienia, blokujemy w tym czasie postać. z CTRl trzeba jedynie uwazać, by się nie oflagować w czasie mówienia, ale to kwestia ostrożności.

Przywyczajenie się do tego to kilka dni praktyki, ale jest to konieczne, by w porę reagować. Daję to olbrzymią przewagę nad osobami klikającymi skille z samych "Efek" (F1 F2 etc.), lub niedaj boże z paska myszką...

W jaki sposób stworzyć bindy na klawiaturze w grze?

1) Trzeba w opcjach, w ostatniej zakładce "Keyboard" zaznaczyć "Enter chat". Od tej pory, żeby skorzystać z funkcji chatu, trzeba wpierw wcisnac "Enter" lub myszka kliknać w pole pisania dialogu w chacie. W przeciwnym wypadku będą uruchamiać się skróty klawiszowe, zdefiniowane bazowo lub przez gracza.

2) W drugiej podzakładce ("Enter chat") przejeżdżamy suwakiem w dół, szukając pozycji "Skill bar x". Trzeba się przyjrzeć, żeby wiedzieć którego skill bara to dot. Można przypisywać skróty. Zwróć uwagę czytelniku, że to nie dotyczy konkretnego skill bara (w sensie 1,2,3 czy 10) tylko samej "ramy" paska skilli.
Znaczy to tyle, że jak np. pod 2 paskiem zbindowalismy dajmy na to 5 skilla (docelowo jest to 2 pasek) i zmienimy drugi pasek ręcznie na np. siódmy, to ten 5 skill na tym 7 pasku będzie też pod tym samym bindem. Ma to swoje zalety : )

Bindować można też otwieranie ekwipunku (np. gdyby Tab chciało się użyć się na innego skilla, to można sobie tą funkcję przypisać np. pod inny klawisz.


4) Macra
Wszystki skille z krótkim re usem (do 6-7 sekund) wsadzacie w gołe macro. (Major heal, magical backfire, MGH etc.) wkładacie w gołe macro. Skill musi być do macra przeciągnięty z okienka skilli Jest to zasada uniwersalna dla każdej profesji (szczególnie dagger!)

Co to daje? Skraca re use tych skilli o 1 sekundę, pozbywając się w cooldownie sekundy "zerowej". Nie będę tłumaczył czemu tak jest, ale tak po prostu już jest ; p Przekonajcie się sami. Na oly sekunda szybszego re'usu mana burn'a ma np. ogromne znaczenie ; )  Działa też na pick up

Polecam 1 macro na assystę main targetera i od razu po jego targecie stigmę (tylko w melee party). Stigma rzuca się z hastem od WC i fury od BD oraz COV-em dosłownie momentalnie i mamy już delikwenta na targecie i możemy mu od razu włożyć inne debuffy, walnąć go z nuka gdy jest na to czas. Oczywiście musisz też samemu reagować, a samo to macro jest delikatną jedynie pomocą. Mam to akurat na bindzie w myszcze, więc kliknięcie, to dosłownie chwilka, na pewno szybciej niż złapanie assysty z paska party i użycie stigmy (chociaż main targeter może nie zawsze być idealnym) Gdy pograsz już dłużej ze swoim party powinieneś już jednak szybciej reagować biorąc assyste z paska party. Wtedy macro to można zastąpić innym bardziej przydatnym skillem/macrem. Sam zastąpiłem ostatnio to macro zwykłym "next targetem" przydatnym na PVP, gdy lata za tobą jakiś dagger/ SLH czy inne wnerwiające postacie, które w zamęcie może być trochę trudniej stargetować biegajać

Macro z celką na samego siebie. Prawda jest taka, że celki używasz w 95% na siebie (w PvE częściej na innych). Takie macro to dużo lepsza opcja, niż targetowanie siebie i użycie skilla.


5) Sprawdź czy wszystko masz. CP poty (optymalnie ze 150 Greater i 100 słabszych oraz ze 200 greater w invetory kokabury) Min 1,5k BSSS, z 1,5 (lub więcej, bo nic nie ważą) spirit ore, 100 pucharków do cleans'a (a na siege nawet do 200!), symbole na miracle i mass cleanse'a, żarcie dla kury, shoty dla niej, talizmany (szczególnie speed i vocalization na wypadek silence od OL'a, SWS;a, necro, SLH etc.) Party cię zabije, gdy w środku PvP nie możesz ściągnąć komuś debuffa, bo nie masz itemków...

----------------------------------------------------------

Słów kilka o odpowiednim używaniu niektórych skilli:

Przyjrzyjmy się co niektórym skillom, czy na pewno wiesz zawsze jak/kiedy ich użyć?

Używanie jej w trakcie PvP jest błędem gdy masz full MP jest błędem. Użycie jej na samym końcu rebuffu, gdy czas nie nagli jest jeszcze poważniejszym błędem. Zawsze staraj się przykryć ją jak największą ilością buffów. disco jest słabą osłoną (łatwo można wpaść w bańkę) a sam SLH bardzo się ucieszy, gdy skubnie ci salve. Zagrożeniem są też tyrki i daggery z PvP statusem. Istnieje ryzyko, że możesz złapać overbuffa, zerkaj regularnie, czy salva nie spadła, żeby ew wrzucić sobie nobla!
Część osób będzie mówić, że salvacja na EE. Nie będę się spierał, kwestia wyboru. Salvacja na tobie daje 1 zaletę, że to ty jako main healer wstajesz w PvP kiedy chcesz (enemy gdy nie widzą, że ją sobie wcześniej wrzuciłes, taczej nie będą zakładać, że ją masz, wykorzystaj to i nie wstawaj od razu po glebie!!)

to samo tyczy się noblesa.


1) Ty masz pierwszeństwo w używaniu tego na sobie!
2) nie używaj tego, gdy widzisz 1 debuffa (chyba, że to istotny debuff). Mam na myśli np takiego tribunala, albo stigmy na tanku. Możesz użyć dopiero, gdy masz dobre wyczucie, że za sekundę nei pojawi się gorszy debuff.
3) Używaj tego! Jedym z podstawowych błedów jest to, że cardinałowie używają tego skilla zbyt rzadko. A nie ma nic gorszego niż healowanie, gdy ktoś ma seal of limit, albo seal of suspension. O takim magical backfire nei wspomnę.
4) w przypadku meduzy lub paraliżu nie używaj tego skilla! masz purify. Nie chodzi o oszczędność, tylko re use cleanse'a. To musi być w zanadrzu zawsze. Wyjątek: gdy cel na który rzucasz ma meduzę, ale oprócz tego serię innych debbufów. Wtedy wal od razu cleanse.

w 90% skill PvE. Wtedy możesz mieć włączony go w zasadzie cały czas (oczywiście gdy coś robicie). W PvP w zasadzie używam go tylko, gdy mam już grubo poniżej 1/3 many, a nasz EE już jej nie ma. Wtedy lepiej zaryzykować ten cast speed, bo i tak jest już groźnie, że możesz nie wyrobić z maną.

Survi skill dla kogoś w party. Nie używaj bez sensu przy 1 lepszym damage'u. Wyczekaj, szczególnei gdy to są HP EE lub kogoś z dużą ilością HP (deska, tank, tyr). Unikaj używania na sobie, szczególnie gdy na plecach siedzi ci kilku DD. Spora szansa, że uda im się przerwać. Po używaniu tego skilla widać w sporym stopniu jak doświadczonym jesteś cardi (albo jakiego masz czasem farta ; p )

a Pierwsza podstawowa kwestia, to czy umiesz już ogarnąć kto kogo bije, a nie patrzeć się tylko na paski HP. Jeżeli ktoś bije twojego DD, SWS, BD i jest to jeden, góra 2 DD (oby tylko nie 2 daggerów na plecach, ale to widać po skokach HP) to używaj Major Heal’a. Podbijamy go na ++power, więc daje lepsze efekty i oszczędza manę (przynajmniej póki nie masz GBH na ++26 cost). W innym wypadku spamuj GBH. Na pewno też nie oszczędzaj GBH sobie (zazwyczaj siedzi na tobie więcej jak 1 DD) oraz EE ze swojego PT. W nuker party, albo przeciw nuker party, raczej tylko GBH dasz radę coś zrobić. Gdy masz już poniżej 1k many, a PvP nie zbliża się jeszcze do końca, nie masz już sublime’a ani EE nie ma many i mass recharge, to przerzuć się na Major Heal’a. Wprawdzie wtedy widać, że już wątpliwa sprawa by udało się jeszcze wygrać, ale może coś się odwróci, a może healerzy w enemy party są w podobnej lub gorszej sytuacji? (jeżeli umiecie z EE korzystać z mana burn’a i Magical Backfire to prawdopodobnie powinni być bez many w tej chwili)


Enlightenment – Nie odpalać zaraz na początku. Najlepiej chwilę po rozpoczęciu team fight’u, gdy ktoś (najczęściej ty) zaczyna zgarniać 1 heavy damage. Wtedy jesteś wstanie i wyhealować i używać debuffów dosyć bezpiecznie, szybko i skutecznie. Grunt by nei zmarnować żadnej sekundy.

– Zastosowania tego skilla naprawdę skuteczne są w gruncie rzeczy  w 2 sytuacjach:
1)   Jeżeli enli zostało zużyte, a dalej na tobie siedzi 3-4 DD (aczkolwiek twój BD/SWS i ew tank powinni już ogarnąć sytuację z agro, ew reszta DD też coś zadziałać) można wrzucić i mieć jeszcze te kilkanaście sekund więcej pewnego życia.
2)   Początek walki z Nuker party, szczególnie, gdy brak u was magic UD od kusznika, lub SoF-a od tanka. Z reguły zanim twoja grupa wejdzie w zwarcie z nukerami, to mają oni 100% assyste na kogoś z was. Divine Power da tutaj większe szansę na heal niż enli. Trudno powiedzieć kogo nukerzy będą focusować (każdego po assyście zdejmują w chwilę) więc z tym skillem i spamem GBH masz szansę kogoś utrzymać.


Chain heal Nowy heal Cardiego, SE,EE i OL-a(!) w H5. Range 900 (!), re use na full buffie w macrze: ~~1-2 sec. Healuje wybrany target za około 30% jego hp odbijając się dalej na sojusznicze i neutralne (nawet na 1 way war nieoflagowanych i NPC) targety healując każdy kolejny trochę słabiej, max do 10 targetów. Cast time: taki sam jak GBH.

Super skill. Zbawienie do healowania tyrków i desek na zealocie, lub całego PT podczas trwania Flame Icona tudzież Spirit of Shilen. Świetny na mass PvP, ale również w ciasnych lokacjach, gdzie łatwo healniesz w ten sposób wiele osób ze swojego pt. Skilla trzeba wyczuć. Konkretnie jego odległość i sytuacyjność. Zabiera dużo many (prawie 200), więc nie można nim idotycznie spamować, szczególnie gdy nie ma na kogo się odbić. Ładnie sprawdza się, gdy uzupełniasz spam GBH właśnie chain healem, bo potrafi uleczyć ciebie i przy okazji inne mocno zranione targety. MGH ma trochę długi re use i czasem ledwo możesz przerwać spam heala na siebie. Ten skill jest naprawdę bardzo przydatny, szczególnie ze względu na cast time, re use i zasięg.


----------------------------------------------------------------------------------------------


Analiza gry Cardiego w party vs party (szczególna uwaga w melee party)

Po przeczytaniu całej tej sekcji, o ile nie masz już naprawdę dużego doświadczenia (a jeżeli masz, to podejrzewam, że wiele rzeczy z tego co napiszę będzie ci już z grubsza znane) nie staraj się wprowadzić tego wszystkiego natychmiast. Wprowadzaj to elementami w miarę nabierania wprawy.

Odpal kokaburę! Włacz jej shoty. W ciągu długiego PvP potrafiła mi na mana gainie dać ponad 1k many (220 za każdy recharge). To naprawdę dużo! Resować będziesz ją w wolnej chwili, ale o ile enemy nie mają dobrego aoe, to powinna żyć długo. To samo EE w waszym PT! Dbajcie o to.

Początek PvP wygląda tak, że obydwa party obierają targety i szybka narada na komunikatorze głosowym co kto robi. To co musisz zrobić na początku, to szczególnie obserwować na kim prawdopodobnie skupi się focus enemy DPS-u. W 90% przypadków będziesz to ty, lub EE. Wyjątek stanowi, gdy w party macie SLH. (Od H5 SLH spada mocno z priorytetem targetu, co nei zmienia faktu, że jest nadał groźny) Wielu enemy woli spróbować uśmiercić go na początku, zanim zacznie szaleć z mass para i kradzieżą buffa. Grupy zaczynają się ze sobą mieszać i to co koniecznie powinieneś obserwować, to 2 rzeczy:

a)   Trzymaj się w dobrym dystansie od EE. Jeżeli meduza lub song of silence sięgnie was obydwu, to może być już pozamiatane.
b)   Obserwuj gdzie biegnie enemy BD i SWS. Jest to bardzo istotne, bo obydwie profesje stanowią dla ciebie duże zagrożenie. Oni nie będą za wszelką cenę starali się gonić ciebie, ale o ile ogarniają, to będą pilnować agro i używać meduzy i song of silence tak by sięgnąć jak największą grupę twojego party.

Grupy się już wymieszały (jeżeli to nuker party jest waszym enemy, to trzeba mieć sposób by ich podejść, bo mogą spokojnie wybić ze 2-3 zanim dobiegniecie.)
Trzymaj dystans od EE, ale tak byście mogli z siebie zrzucić meduzę i się healnąć/reznąć.
W tym momencie wpadnij w środek i rzuć tak by sięgnąć największą grupę mass block ww/shield. Jeżeli DPS enemy od początku skupiał się na tobie, wrzuć sobie celkę, podbiegnij do swoich DD (twój BD i SWS też powinni już działać z agro) odpal Enli i massowe debuffy w tym mana storm. Obserwuj ich re use, bo od tej pory musisz ich używać jak najczęściej!

W między czasie powinieneś zastigmować co najmniej 2 targety waszych DD (chyba, że jest u was SE). Teraz (albo zależnie od rozwoju sytuacji nawet trochę wcześniej) szybko obierz enemy cardiego i wrzuć mu magical’a i mana burn’a. Obserwuj go i patrz kiedy go ściągnie z siebie! Pilnuj by miał ten debuff cały czas na sobie. Obierz na target EE, ponownie magical i od tej pory palcie z waszym EE/SE manę głównie EE. Cardi bez many szybko ją odzyska, ale EE bez many to już tylko sublime od cardiego może mu pomóc. Początek wymierzony w cardiego miał tylko odwrócić jego uwagę od heal’a na moment i zbić mu trochę many. Powinien mieć jej około 60% i tak jest ok. Poprawiaj mu magicala i drainuj z many EE.

Enemy Cardi będzie miał coraz większe kłopoty z ściąganiem sobie magicala, bo zakładam, że wasz SWS i BD nie próżnują. Jeżeli w party jest OL, to już w ogóle będzie miał trudne zadanie, czy ściągnąć z siebie magicala (który pruje go z many okrutnie) czy z kogoś innego, kto ma na sobie 6-7 debuffów, w tym seal of limit i nie bije jak paralityk.

W środkowym etapie walki trzymaj się blisko enemy cardiego. Wtedy zarówno ich i twoi DD będą stali blisko i spokojnie wykorzystasz potencjał mass block WW/shield oraz mana storma! Focus enemy może być duży, ale twoje party do tego czasu powinno zrobić duży rozgrom w ich szeregach. Ten moment jest też najistotniejszy ze spamem CP. Od moemntu jak stoisz w środku spamuj CP (kłopot jest, jeżeli nie masz żadnego zapętlacza w postaci oscar’a lub nostromo)

Jeżeli uda wam się wyssać enemy EE z many, to PvP jest skończone praktycznie. Jeżeli enemy bishop ma na sobie focus waszyych DD raczej nie użyje sublime’a, bo sam się zabije. Ty też pilnuj siebie z jego używaniem! Stigmuj targety main targetera w waszym PT. W środku PvP jest to bardziej ważne niż na początku, gdzie stigma powinna polecieć tylko kilka x w najbardziej kluczowym momencie. Środek PvP jest takim dużym zamieszaniem, że stigma jest ściągana rzadziej.

Pilnuj noblesa/salvacji sobie! Mógł spaść z powodu overbuffa, lub kradzieży. Zawsze wrzucaj noblesa na osobę którą rezujesz. Jeżeli tego nei zrobiłeś, zaznacz to wyraźnie na TS/Vencie!

Gdy w między czasie padniesz (a pewnei glebniesz nie jeden raz, zależnie jak mocne i zgrane jest enemy party) nie wstawaj od razu! Wyczuj moment, (najczęściej 3-4 sekundy później) gdy ich DD złapali inny target. Natychmiast popraw noblesa. Nie czekaj na EE, bo on na te kilka chwil przejmuje rolę healer’a i nie może czekać aż ty wstaniesz. To ty widzisz kiedy możesz wstać, on ma co robić. Piszę to, bo zazwyczaj jest tak, że to SE/EE jest od pilnowania nobla. To jest wyjątek.

Priorytet w rezie ma zawsze EE. Sytuacje gdy któryś z was leży, a enemy DD mają się w najlepsze, jest podbramkowy. Może się zdarzyć, że np. on padnie, a ty dostaniesz meduze/silence. Jeżeli zuzyłeś chwilę przed resa na kogoś innego, nei zastanawiaj się, tylko pal mass reza. Inaczej zbyt wiele ryzykujesz!

Jeżeli w enemy party jest dagger, cardi enemy traci priorytet obrywania magicalem. Utrzymuj go na nim. Możesz go nawet popalić z many. Dagger bez many jest dużo bardziej bezużyteczny niż tyrek/deska, chyba, że ma dual daggery z 300 atri i PvP status (gl w 42k fame ; p )


Kilka innych reguł zależnie kogo masz w party:

Deska/tyrek – PvP (szczególnei deska) powinni zacząć od limitów. Wtedy zmieniasz początkowy styl gry. EE dalej trzyma się w bezpiecznej odległości od ciebie, ale ty lecisz obok tego DD. Przeciwnicy mają wtedy 2 wyjścia:
a)   Olać ciebie i DD na limitach (roztropne) i skupić się np. na EE
b)   Skupić się na tobie. Wtedy wpadną na ciebie wszyscy, a ty odpalasz enli, massowe debuffy, a deska/tyrek obok ciebie eksterminują resztę. Patrz kogo biorą na target i dorzucaj stigmę. Będą padać w kilka sekund (robe/light userzy nawet w 2-3sekundy, szczególnie bez shiled’a i z debuffem 10% w połaczeniu z stigmą). Prawdopodobnie padniesz, ale od tego jest EE, a to co zdziałasz ze swoimi DD i fakt, że postać na limitach nie musi przynajmniej daleko biegać po fragi, jest warte tego poświęcenia. Szczególne skupienie powinni wykazać tutaj SWS/BD przy agrowaniu. W wariancie z deską przydatny jest jeszcze tank wspomagający nas SoF-em, tak, że początek PvP należy do nas.

Pilnuj, by nie healować postaci na limitach tak długo jak to możliwe. Obserwuj spadek CP tej postaci. Powinna ona spamować CP. Gdy już nie ma CP, odpal divine power i próbuj utrzymać ją na 30% dalej. Chyba, że to są nukerzy, to wtedy przy spadku CP trzymaj w pogotowiu balance life. 1 krytk z vortexa i deska/tyrek leży. Tego typu gra to ostra jazda po krawędzi, ale przy dobrym ogarnięciu całego party przynosi wspaniałe efekty.

Soul Hound – gdy ma on już 83 lvl trzymaj się go blisko. Mass para to poważny kłopot dla enemy. (Mniejszy w H5) Ich zadaniem jest eksterminacja ciebie lub SLH. Bedąc blisko siebie możesz spamować debuffy, wrzucać magical’a, palić manę i trzymać przy życiu siebie i kurczaka, który może cię uratować niesamowitym spamem detargetu!.

Dagger/Tyrek/Glad – Main targeterzy w party. Pamiętaj, by najlepiej na ich komendę, wrzucać stigmę na ich targety.



Kilka słów gry Cardim w innych typach party:

Nie ukrywam, że moje doświadczenie jest dużo mniejsze na tej płaszczyźnie, ale coś postaram się pomóc.

W Nuker Party:
Nie masz stigmy, masz prawdopdobnie Bless the blood. Używaj na tego, na kogo focusuje się target enemy. W tym party wszystko dzieje się dużo szybciej. Trudno jest nukow wyleczyc czasem, ale też można szybko ich reznąć. Bądź blisko swoich (szczególnie OL-a, bo będzie mu łatwo debuffować), trzymaj dystans od EE (a właściwie EE od ciebie), gdy enemy już wpadną, spamuj obydwa debuffy (kasuje im też might’a). Na cel palenia many obierz daggera, lub EE. Nuker party ma to do siebie, że albo oni poskładają enemy w minutę, albo enemy poskłada ich. To są bardzo szybkie i dynamiczne walki szybko się kończące. Nie szczędź Enli i divine power. Te kilkadziesiąt sekund trwania może sprawić, że mniej albo w ogóle nikt nie padnie.




Jak mam nadzieję, każdy widzi, że gra cardim, jest jedną z trudniejszych w L2. Zawsze to będzie na ciebie jak coś się nie uda. DD mogę lamić, ale jak ktoś padnie, to nie jest niczyja inna wina, tylko twoja ; >

Oczywiście to co opisałem nie zawsze da się robić. Czasem DPS enemy jak tak duży, że co byś nie wykombinował, glebniesz 1,2,3 raz. Za którymś razem np. wstaniesz, wrzucić noblesa, SLH ci go ukradnie i dagger wskoczy na plecy. Czasem dostaniesz laga, EE zaśpi, sytuacji losowych jest pełno. Jednak im bardziej się starasz i zaczynasz ogarniać te wszystkie rzeczy, tym bardziej zwiększasz szansę na wygraną swojego team’u.

PT vs PT jest najbardziej taktyczną rozgrywką w L2. Trzeba świetnie odczytywać ruchy przeciwnika, zgrywać się z ludźmi od siebie, mieć do nich zaufanie (dlatego promuję system constans party), czekać i wykorzystywać błędy przeciwnika. No i mieć trochę szczęścia ; p
W końcu jeżeli obydwie strony mają równe siły, rowny skill, to tylko szczęście zadecyduje, komu wejdzie cryt z magi/skilla więcej razy, kto zresistuje więcej debuffów itd.

Kilka wskazówek co do gry w H5.

Minimalna szansa wejścia KAŻDEGO debuffa/efektu to 10%. Maksymalna szansa to z kolei 90%. Wprowadza to pewien element losowości, który pomaga słabszym PT, a osłabia troszkę te lepsze. Pamiętaj, że teraz taki song of silence na +0, kiedy ty masz 85 lvl i full buff też może w ciebie wejść! Ale jak wspomniałem, ta "broń" jest obusieczna i kiedy jesteśmy w odwrotnej sytuacji, że twoje skille są na bardzo słabym poziomie OE, to i tak warto ich używać ze względu te 10%.


Chain heal. dodałem go w sekcji używania poszczególnych skilli. Świetny skill.

W tej kronice jeszcze łatwiej można zdobyć dobry resist na ele. Wiąże się to z kolejnym spadkiem damage'u od DD enchantujących skille na atri. Należy jednak wziąć pod uwagę, że większość tych wykoksanych enemy będzie bardzo sprawnei zmieniać ścieżkę enchantu na "Duel" co da im pewien stały nierezistowalny dodatkowy damage. Szczególnie odczujesz to u daggerów, dla których enchant na + Duel jest najbardziej efektywny (mechanika blowów przez ich traktowanei jako crytyki daje wyższe efekty)

Olbrzymi spadek cen codexów (zmiana ceny w tokenach i ich drop w wielu lokacjach) daje łatwy dostęp do enchantu skilli. Teraz nie jest niczym dziwnym enchantować skille od razu do +15 (nawet z 3 profki pod warunkiem, że masz 85 lvl) i dopiero potem dalej próbować z master codexów.

Łatwy dostęp do książek Magical will, 3 protectiony z 82 z powodu ich dropu na zwykłych spotach. Może je kupić łatwo i nie jest to już tylko przez zabijanie mniej lub bardziej mocnych bossów.

Wyjątkowo ułatwiony sposób pozyskania książki na 24 buff slot. Wystarczy, że porobisz kilka(naście) dni daily questy na oly i z któreś skrzynki pewnie szybko dostaniesz. Bardzo ułatwia życie będąc w party z full buffem.

W 3 części poradnika, napiszę jeszcze słów kilka o mass PVP oraz przedstawię grę cardim na oly.

Mam nadzieję, że mimo objętości, lektura się podobała i każdy (szczególnie ci co grają w melee party i przeciw nim) mógł coś dla siebie znaleźć.


Enjoy!
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,39485.0.html

dodalem pare linkow, glownie do itemow, bo przy niektorych byly, a przy innych nie; jak juz maja byc, to niech beda wszedzie


Ode mnie Plus i zdjęcie moderki od Russ
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2013, 03:50:27 pm wysłana przez RazielIII »


Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2012, 02:04:05 am »
Warcryer(WC)/Doomcryer(DC)

Witam, postanowiłem podzielić się z wami moją wiedzą na temat Warcryera. Na forum jest co prawda prezentacja o WC i OL oraz osobny temat, ale mam nadzieję zebrać najważniejsze informacje w jednym miejscu, dla lepszej przejrzystości. Zapraszam do lektury.

Informacje ogólne:
Warcryer jest orczym magiem wyspecjalizowanym w buffowaniu całego party. Klasa ta jest kombinacją nukera/fightera/buffera. Jest bardzo wszechstronny, możesz nim grać jak wojownik lub mag, zależnie od sytuacji. WC jest klasą wspomagającą party, lecz może zadawać przyzwoity dmg w pve/pvp. Posiada mastery na dowolny armor oraz broń. WC jest bardzo interesującą klasą oraz dobrą w pvp, ale jeśli chcesz nim grać - musisz być sprytny i cierpliwy, WC nie jest klasą typu "PoKiegoMiMózg". Tylko dobrzy gracze mogą w pełni opanować grę WC oraz cieszyć się nią w pełni. Jeśli myślisz pvp score = długość penisa, nie wybieraj tej klasy ( WC może mieć sporo pvp, lecz nie można tego wyniku porównać do liczby pvp np. łucznika).


Buffy i skille:

Buffy:

2 klasa:

- Chant of Battle 3:    Atak fizyczny (P.Atk.) +15%
- Chant of Eagle 3:    Celność (Accuracy) +4
- Chant of Evasion 3:    Uniki (Evasion) +4
- Chant of Fire 3:    Obrona magiczna (M.Def.) +30%
- Flame Chant 3:    Szybkość czarowania (Casting Spd.) +30%
- Chant of Fury 2:    Szybkość ataku (Atk. Spd.) +33%
- Chant of Predator 3:    Częstość krytyków (Critical Rate) +30%
- Chant of Rage 3:    Obrażenia krytyczne (Critical Damage) +35%
- Chant of Revenge 3:    Odbija 20% obrażeń zadanych nam na atakującego (nie działa na skille/magię)
- Chant of Shielding 3:    Obrona (P.Def.) +15%
- Chant of Vampire 4:    Przywraca nam 9% obrażeń jakie zadajemy, w postaci HP
- Earth Chant 3:    Obrona (P.Def.) +15%, nie można używać wraz z Greater Might albo War Chant.
- War Chant 3:    Atak fizyczny (P.Atk.) +10%, nie można używać wraz z Greater Shield albo Earth Chant.
- Chant of Combat:    połączone Chant of Shielding i Battle, czyli +15% Obrona (P.Def.) i +15% Atak fizyczny (P.Atk.).
- Chant of Critical Attack:   połączone Rage i Predator, czyli Obrażenia krytyczne (Critical Damage) +35% oraz Częstość krytyków (Critical Rate) +30%.
- Chant of Movement:   połączone buffy Windwalk i Agility, co razem daje +4 Uniki (Evasion) i +33 Szybkość (Speed).
- Chant of Blood Awakening:   połączone Chant of Vampire i Haste; Przywraca nam 9% obrażeń jakie zadajemy, w postaci HP oraz zwiększa szybkość ataku o 33%.

3 klasa:

- Chant of Spirit:    Odporność na "ściąganie" buffów (Cancel resistance) +30%, odporność na debuffy (Debuff resistance) +20%

- Chant of Victory:    HP + 20%, leczy dodane HP, magic damage Critical Damage x2, Critical Damage + 20%, P. Atk. + 10%, P. Def. + 20%, Atk. Spd. + 20%, M. Atk. + 20%, M. Def. + 20%, Casting Spd. + 20%, resistance to de-buffs + 10%, and Accuracy + 4. Speed - 20%.

- Magnus' Chant:     Max MP + 15%, MP Recovery Bonus by 1.5 when equipped with light or heavy armor, MP Recovery Bonus x4 when equipped with a robe, M. Def. + 30%, M. Atk. + 30%, Casting Spd. + 20%, resistance to Fire, Water, Wind and Earth damage + 10, resistance to de-buff attacks + 25, and resistance to buff-canceling attacks + 40.

- Chant of Protection:   Zmniejsza krytyczne obrażenia otrzymywane przez członków party o 30%.

- Great Fury: +50% attack speed, aktywowany za pomocą skilla Burning Chop.
Skille:

2 klasa:

- Aura Sink: Powoli zmniejsza MP przeciwnika. Power 16-51. Efekt 3-8. (odejmuje 11.5 MP na tick; bezużyteczny skill)

- Venom: Orcza trutka. Efekt 1-6. (zabiera 38.5 HP na tick; bezużyteczne przez mały land rate i dmg)

- Madness: (this is madness): Miesza potworom w głowach, przez co mogą zaatakować przypadkowy cel.

- Freezing Flame: Ogień spalający HP wroga. Efekt 5-8. (zabiera 118 HP na tick; bardzo dobry skill, działa jak trucizna; czas rzucania, odnawianie skilla (reuse) i siadalność (landrate) bardzo wysoka)

- Chant of Life: Orczy heal. Efekt 1-18. (leczenie HP, działa jak HP pot, czyli znacznie zwiększa tempo odzyskiwania HP; dodaje 58 HP na tick przez 15 sekund)

- Hammer Crush: Atak stunujący wroga i zadający obrażenia, do użycia wyłącznie z bluntem. Przebija się przez obronę tarczy celu. Over-hit możliwy (dodatkowy exp jeśli zabijemy tym moba). Power 406-1900.

- Fear: Straszy graczy/moby, powodując, że zaczynają oni uciekać.

- Dreaming Spirit: Usypia cel. Szybki czas rzucania (bazowo bodajże 4s).

- Steal Essence: Absorbuje HP celu zadając obrażenia. Power 52-108 (jedyny nuke, jaki mamy).

- Soul Cry: Skill typu toggle (działa cały czas od momentu włączenia, zużywając manę), zwiększający P.Atk.,  ( 1lv: P.Atk. +4.5, regen MP na tick -1 / 10lv: P.Atk. +375.5, regen MP na tick -10 )

- Burning Chop: Skill fizyczny z atrybutem Fire, oprócz obrażeń nakłada debuff zjadający 66HP co sekunde, przez 10 sekund(na maksymalnym poziomie skilla). Po nauczeniu sie skilla Great Fury(83 lvl), Burning Chop'a używa sie do aktywacji buffa dającego 50% attack speed na całe party.

3 klasa:

- Arcane Wisdom: Zwiększa efektywność magii oraz zmniejsza zużycie many przez skille. Szybkość czarowania zmniejszona, HP stale maleje, gdy skill jest w użyciu (toggle). (koszt MP -30%, casting spd. -10%, regen HP na tick -150, nie wiadomo o ile zwiększa efektywność magii - i czy w ogóle :P)

- Gate Chant: Przywołuje członków party. Potrzeba 4 Summon Crystals do użycia.

- Enlightenment: User receives mystical enlightenment for 20 seconds, increasing M. Atk. by 10%, Heal by 40%, Casting Spd. by 50% and magic Critical Rate by 50%, and decreasing MP consumption by 90%.

Ekwipunek oraz dye:
a)expienie solo:

- Zbroja heavy: brigandine, composite/full plate, blue wolf, tallum

- Broń: sztylet z SA focus + tarcza albo blunt z SA health + tarcza
a) sztylet jest bardziej ofensywnym wyborem; większy dps oznacza, że chant of vampire (vr) będzie odnawiać więcej hp niż z bluntem; WC ma jednak mały bazowy dex w związku z czym jego celność kuleje - wybieraj rozsądnie moby do expa
b) blunt jest bardziej defensywnym wyborem; możesz używać stuna w razie kłopotów; celność jest w porządku

W pve przeważnie atak > obrona.

- Dye: +5 str -5 con, +4 wit -4 men

b)expienie w party:

- Zbroja robe: karmian, avadon/blue wolf, dark crystal (czasami lepiej major arcana)
- Broń: patrz wyżej
- Dye: +5 wit -5 men, na wysokim lvl dodaj -4 str +4 con

a)+b):
- Możesz mieć w inventory drugą broń z SA acumen do szybszych rebuffów (starczy homek - po co przepłacać)
- Na wysokich lvl koniecznie używaj robe + broń z acumen - tylko wtedy możliwe jest stałe utrzymywanie buffa Chant of Victory (CoV). Takie lvl to przeważnie też pvp (chyba, że to pve clan, hihi) - używaj magicznych jednoręcznych bluntów, oczywiście im wyższy grade tym lepiej (siadalność sleepa/freezing flame).
- Cokolwiek ludzie mówią - wciąż bw light śmierdzi.

Twoja rola w party / Porady:

- Jesteś bufferem, musisz mieć manę kiedy przyjdzie do rebuffu (nie drainuj jak głupi, nie jesteś główną siłą uderzeniową).
- Wspomagaj party poprzez usypianie mobów (ewentualnie stun/fear/madness).
- Musisz wiedzieć, które buffy są niezbędne oraz jakie buffy dawać konkretnym klasom.
- Jeśli to pvp party - dawaj najmniej ważne buffy na początku.
- Pamiętaj o zostawianiu wolnych miejsc (slotów) na dance/song/pot/możliwy debuff/cokolwiek - na wyższych lvl można dokupić 4 buff sloty, więc sprawa jest ułatwiona.
- Używaj heala jeśli potrzeba, ale nie daj z siebie na siłę robić healera - chyba, że pomyliłeś klasy.
- Jeśli macie tak dobrane party, że nie musisz usypiać/leczyć - możesz włączyć soul cry i pomagać zadając większy dmg - pamiętaj jednak o MP na rebuff.
- Pamiętaj, że CoV znacznie zmniejsza prędkość chodzenia, jeśli twoje party biegnie dopiero na miejsce koksu lub kogoś gonicie - nie dawaj CoV.
- Rzucaj Flame Chant na początku (szybszy rebuff), CoV na końcu.
- Na wysokich lvl (78+), mając CoV jesteś tylko bufferem, nie killerem. Party nie będzie chciało twojego dmg - tylko buffy. Zapomnij o broni dla woja, bierz coś z acumen oraz robe - dla szybszego reuse CoV.
- Jeśli masz 78+ i dowiedziałeś się tutaj czegoś nowego - jesteś złym WC, albo botowałeś :ork_2_3: <joke>

Mass pvp:

- Na dobrą sprawę dajesz tylko buffy a potem usypiasz/stunujesz/straszysz (fear) wrogów/rzucasz Freezing Flame. Ewentualnie leczysz. Zależnie od sytuacji możesz się pobawić w drainowanie albo lać w h2h (hand to hand - w zwarciu).

Pvp:

- Nie dam Ci rad tutaj, musisz znaleźć swoją własną drogę do zwyciężania :D ( to raczej 1 na 1 na olimpiadzie - chyba, że gankujesz kogoś bufferem :P)

Inne informacje:

- Orkowie mają naturalną zwiększoną odporność na sleep, hold i poison (+20%).
- Koszt MP dla buffów jest bardzo wysoki, ale WC buffuje całe party naraz, łącznie z summonami.
- Na 78 lvl WC dostaje Divine Lore (konsumpcja MP dla skilli magicznych jest zmniejszona o 5%).
- Twój drain:
  a) odnawia 80% dmg, który zadałeś jako HP, ale jedynie wtedy jeśli przebiłeś się już przez CP do HP przeciwnika
  b) kosztuje tony MP, spamując cp poty można wyssać WC z many
  c) nie jest klasyfikowany jako dark magic (!), dzięki czemu resist buffy nie będą działać
- Freezing Flame jest klasyfikowany jako fire atack, więc jeśli przeciwnik będzie miał na sobie buff resist fire lub elemental protection, FF będzie wchodzić rzadziej.
- Jeśli będziesz enchantował swoje buffy (możliwe na 76+), będą one miały o wiele wyższą odporność na cancel, ponieważ wzrośnie lvl na jakim się ich nauczyłeś (buff +1 = 76lv).
- WC jest bufferem, który przeważnie będzie w DD party, nukerzy będą Cię chcieli dopiero po 78 lv (CoV, CoM)
- WC i OL mają najwyższy m def w grze, dzięki najwyższej bazowej wartości MEN.
- WC i OL mają najwyższe HP pośród wszystkich klas mystic.

Pare screenów:





Filmy:
Fuck Uprising (RIP Mong)
Pagan Massacre

Ok, to chyba wszystko, jeśli zauważycie jakieś literówki czy coś nie tak - piszcie, zrobię update.

Starałem się pisać tak, aby każdy mógł skorzystać z tego tekstu - nawet laik albo osoba nie znająca angielskiego lub zwrotów używanych w grze - może to miejscami wyglądać nieco sztucznie/dziwnie.


Pozdrawiam.

:D
stary poradnik Fro, lekko odswiezony + wymienione linki


  • Wiadomości: 987

  • Pochwał: 10

  • Masz problem? Napisz!
Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2012, 09:04:08 pm »
Done :)
Czekam na kolejne !!
A może by wrócić na oficjal :)


  • Wiadomości: 675

  • Pochwał: 1

Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2013, 01:53:09 pm »
Prezentacja Słonika. http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,21921.0.html

Dodałem jeszcze obrazki armorow i broni.

Pasywne
Fast Recovery Zwieksza regen HP/MP/CP
Guilted Body skill pasywny z 1 lvla, ktory redukuje sile leczenia do 95%, oraz pozwala zakladac wylacznie lekkie zbroje.
Weapon/Armor Mastery tego chyba nie trzeba tlumaczyc
Magic Immunity zwieksza m def
Soul Mastery od tego pasywa zalezy jaka ilosc dusz mozemy posiadac w jednym momencie, decyduje o szansie zdobycia duszy przy krytyku (procentowej), oraz ilosci ekspa ktora musismy zdobyc za moba, zeby oddal nam swoja dusze (jak to brzmi).
Ancient Sword Mastery/Light Armor Mastery Zwiekszaja odpowiednio p atk, gdy uzywamy ancient sworda i p def przy uzywaniu lekkiego armoru.
Critical Sense Zwieksza szanse na krytyka i sile kryta, o ile wplyw na crit rate jest raczej minimalny (7- 8 punktow na lvl skilla), to do sily kryta daje kopa dosc ostrego.

Toggle
Dark Blade lvl 1 dodaje 10 elementu dark do ataku
Dark Armor lvl 2 zmniejsza obrazenia od elementu dark, dodaje 10 w statsach
Strike Back Odbija obrazenia ze skilli na przeciwnika, na wysokich lvlach bardzo mala szansa, ale warto miec wlaczone.
Hard March zwieksza szybkosc chodzenia
True Berserker zwieksza atk speed, p atk, accuracy kosztem evasion i p def

Selfbuffy
Increase Power odpowiednik Might 2, trwa 20 minut
Courage dodatkowy, bardzo silny mental shield, trwa 1 minute (nigdy jeszcze nie wszedl daggerowi we mnie detarget, gdy to zalaczylem), dosc dlugi cooldown.
Furious Soul zwieksza sile i czestotliwosc krytykow kosztem p def, trwa 2 minuty, cooldown to 4 minuty z hakiem, na buffach niecale 3.
Sword Shield imbawunderwaffe, czyli mobline UD, na 30 sekund znaczaco zwieksza p def (grubo ponad 3k), zmniejszajac speeda (90-110), co czasem jest nam nawet na reke :P Cooldown zalezny od atk speed (od 20 do 30 minut)
Soul Barrier znaczaco zwieksza m def i odpornosc na ataki z luku, ale tylko na 10 sekund.
Blood Pact Zwieksza ilosc HP party, laczy sie z BtB/BoA.


Skille uzupelniajace dusze
Life to soul uzupelnia dusze (1-5 w zaleznosci od lvla skilla) w zamian zjadajac hp- przydatne, cooldown bez buffow 36 sekund.
Soul Gathering uzupelnia maksymalna ilosc dusz jaka mozemy miec, zjada cos kolo 200 hp i 10 spirit ore. Po wprowadzeniu buteleczek z duszami w hellbound jest to skill raczej malo przydatny.

Szarze (skille polegajace na momentalnym podbiegnieciu do przeciwnika, maja range od 400 wzwyz- rosnie wraz z lvlem skilla)
Rush pierwsza szarza, jeszcze z pierwszej profki- raczej bajer niz cos przydatnego, bo oprocz szybkiego podbiegniecia nic nie daje.
Shoulder Charge stun z bara o bardzo wysokim land rate, podstawa w pvp
Storm Assault szarza zadajaca dmg aoe, raczej malo przydatne
Blade Rush szarza powodujaca krawawienie, wchodzi mniej wiecej jak Sting, bardzo potrzebna w pvp, ze wzgledu na to, ze podczas krwawienia przeciwnika mozemy uzyc poteznego ataku contagion

Pozostale
Violent Temper swietny skill zmniejszajacy p def i c speed przeciwnika, podstawa zarowno w pvp jak i pve, range 600
Dark Smash standardowe "mocniejsze walniecie"
Scorn cos w stylu Hate Aura
Disarm wywala bron z reki przeciwnika i powoduje, ze nie moze jej zalozyc przez kilka sekund- swietna sprawa w pvp, dosc szybki reuse jak na skill o tak duzym land rate i -_-'iajacy przeciwnika (troche ponad 10 sekund)
Slashing Blade atak AoE, o dosc duzej sile, srednio przydatne
Spread Wing piardniecie, ew. sraczka, w kazdym razie atak do tylu skrzydelkiem- zerowa przydatnosc ze wzgledu na range 40
Crushing Pain potezny atak, zjadajacy minimalnie wiecej many niz dark smash bedac nieporownywalnie mocniejszym, ignoruje obrone tarcza, nawet na buffach nie traci na sile, bo jest mocniejszy niz krytyk na full buffie zwiekszajacym sile kryta (fullbuff dla mnie poki co to DoF+DW3+Cat Queen lvl2+Furious Soul lvl2+3 lvle pasywa)
Contagion dokladnie to samo co Crushing Pain, lecz moze zostac uzyty tylko gdy przeciwnik krwawi i wyprowadza sie go o wiele szybciej.
Soul Cleanse usuwa 3 debuffy, reuse 1,5 minuty, mozna zmniejszyc acumenem.
Body Reconstruction Odnawia cale HP.

Skille Doombringera
Fortitude Toggle, zwieksza odpornosc na paraliz i stuna.
Health Zwieksza odpornosc na krwawienie i trucizne.
Wisdom Zwieksza odpornosc na hold, sleep i ataki mentalne.
Batlle Force Potrzebne do odpalania niektorych skilli.
Skill Mastery Daje szanse na natychmiastowe odnowienie sie skilla po uzyciu, lub to ze selfbuff bedzie trwal 2 razy dluzej. Zalezne od STR.
Enuma Elish Dosc silny atak AoE,  reuse 3 minuty-_-.
Rush Impact Nie wiem, kto wymyslil ten skill, ale wlasnie dla niego oplaca sie grindowac:D Szarza AoE zadajaca dosc spory dmg, stunuje i ma instant reuse
Final Form Transformacja, dosc spory boost do statow. Ma wlasne skille, blokuje mozliwosc uzywania skilli z Doombringera, zre 20 dusz.
Mass Disarm Disarm na otaczajace osoby.




Dye
Co tu duzo mowic o dye? Kazdy stosuje takie, jakie lubi. Jak dla mnie najlepszym wyjsciem jest +4 str -4 con, nie ruszajac juz con na rzecz dex- imo robi to z zerka kaleke. takie dye zostawiamy do momentu, poki nie zacznie sie porzadne pvp (70+)

Sprzet
O NG i D grade nie ma sie co wypowiadac, bo tu wiadomo- jak najlepsze.

C grade
Plated Leather Set (+4 str -1 con), nie ma sie tutaj co klocic, C grade jest od tego zeby w nim ekspic, a do tego PL jest najlepszy. Bron jak najlepsza z focusem.



Bron jak najlepsza z focusem (Immortal Edge).



B grade
Duzo ludzi uwaza, ze powinno sie grindowac do 61 w PL, ja nie jestem za tym ze wzgledu na p def PL seta- nie raz przez to padlem, wiec w B grade wybieramy Doom Light Set (Breath Gauge increased, P. Atk. +2.7%, MP Regeneration +2.5%, STR -1, CON -2, DEX +3, Poision Resistance +20%). Kosztem 2 con otrzymujemy 3 dex, ten -1 str i +2,7% p atk praktycznie sie wyrownuja, calkiem dobry deal..

« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2013, 03:48:03 pm wysłana przez RazielIII »

na razie chodzi by poinformować dużą ilość osób, szczególnie, że tym razem uczestnictwo za darmo, więc jak pisałem, nawet forumowi prosi mogą się popisać swoim skillem w "nabijaniu" : )


  • *******
  • Wiadomości: 4646

  • Pochwał: 16

  • Ryl to faja
Odp: Stare, niedziałające linki.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2013, 03:29:59 pm »
Sorry za odkop ;) wiekszosc poradnikow powinna zostać też zaaktualizowana, jest mase przestarzalych informacji
Lineage 2 Essence (L2 Reborn) - Assassin lvl 90 --- active / VISAWarriors Clan
Lineage 2 Essence (EU Maroon) - Death Knight lvl 86 --- retired