Zarabianie pieniędzy w świecie L2 Enchanty Zarobek zaczyna sie od enchantow b, ktore mozna pozyskac przez otwieranie skrzynek (box'ow). Do otwarcia boxa potrzeba nam tylko klucza o odpowiednim grade (np.Deluxe Chest Key 2). Innym sposobem otwierania skrzynek jest skill dagggerowcow, ktory potrzebuje Key of Thief (dostepne w kazdym miescie w grocery). Ze skrzynek wypadaja Enchant armor x grade (np. EAB-enchant armor B) i Enchant weapon x grade (np.EWB-Enchant weapon B). Enchanty mozna tez spoilowac:
http://dc.lineage2.com.pl/index.php wpisac tylko rodzaj enchantu, poszukac mobka i spoilowac
.
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,12774.0.html Manor system Opisane przez Sebeq tutaj:
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,8914.0.html Łowienie ryb Opisane przez Musaszi tutaj:
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,10303.0.html Spoilowanie Moj ulubiony rodzaj zarabiania
. Najlepsza kase zarabiamy na malych lvl spoilujac matsy. Moje ulubione miejsce jest kolo Orc Village. Mobek Kasha Dire Wolf (lvl 23) spoiluje CBP (Coarse Bone Powder) i SOP (Stone of Purity)
, ktore sa swietnymi matsemi do zarabiania. Aby jak najdluzej spoilowac i meczyc nasze wilczki najlepiej poszukac sobie jakiegos DD. Np: Strder/hetchling, ktory zabija moba a my atakujemy... piescia dzieki temu otrzymujemy male ilosci exp'a. Skad wziac pet'a? -
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,12771.0.htmlNastepnie udajemy sie tylko do Giran i sprzedajemy nasze matsy (cena zalezy od servera). Mozna tez spoilowac cos innego, zalezy od servera:
http://dc.lineage2.com.pl/index.php Lokacja mobka Kasha Dire Wolf
http://dc.lineage2.com.pl/map.php?id=1121 Craftowanie Zarobek zaczyna sie od 55lvl, gdy mozemy juz crafcic przedmoty b grade. Mozna tez otwierac manufactury, lecz potrzeba nam do tego recept
. Granie craftem wymaga jednak odpowiedniej ilosci adeny na start(recki, matsy, keymatsy). Dlatego polecam wybierac ten rodzaj zarabiania, gdy uzyskamy juz troche $ na recepty.
Mam nadzieje ze moj poradnik sprawdzi sie tez na waszych servach i zmniejszy ilosc postow "Jak zarobic,zeby sie nie narobic"
Autor:
Nicolas------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Manor systemTekst pochodzi z serwisu lineage2.pl-----------------------------------------------------------------------------------------------
Co to jest manor system? Jest to system wiazacy wlascicieli zamkow i pozostalych graczy. Wlasciciel zamku inwestuje kase w sprzedarz nasionek. Gracze moga kupowac nasionka i uzywac ich na odpowiednich mobach (liczy sie lewel moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymuja owoce, ktore moga zamienic na matsy. Wlasciciele zamkow za skupione owoce moga tworzyc roznego rodzaju przedmioty (za dodatkowa oplata u kowali znajdujacyh sie w zamkach).
Rozpoczynamy zabawe od rozmowy z Manor Managerem w kazdym miescie (posiadajacym zamek i wlasciciela):
Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedarz (a raczej zamiana na maty) owocow
Viev the manor status - otwiera okno z informacjami o ilosci dostepnych ziarenek/owocow oraz ich cenach
Viev the basic seed information - to samo okno co powyzej
Purchase harvester - kupno kosy
Ask aboute present ... - informacja o wlascicielu zamku, jego klanie i podatkach
"Tell me what you mean ... - maly user guide
Okienko z 3(lub 4) opcji:
Na gorze mamy 3 zakladki, po kolei: info o ziarenkach, info o owocach, info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owocow
1 zakladka - info o ziarenkach
Pierwsza od lewej lista rozwijalna Current Seed - mozemy sprawdzic ceny i ilosc sprzedarzy/skupu na dzien aktualny (current) i nastepny (next)
Kolejna lista rozwijalna pozwala nam przegladac ceny dla kazdego miasta.
Dalej mamy tabelke i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostepnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dzinnie jest dostepnych do sprzedarzy
Sales Price - cena
2 zakladka - info o owocach
Tabelka z 5cioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owoca
Remaining - ile ziarenek mozna aktualnie odsprzedac (zamienic na maty)
Buy - ile ziarenek dziennie mozna odsprzedac
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o rownowartosci tej ceny)
Reward - w kolejnej zakladce mozemy sprawdzic jakie maty sa dla opcji 1wszej, a jakie dla 2giej
3 zakladka - info o matsach + zestawienie cen ziarenek i owocow
Tabelka z 6cioma kolumnami:
Crop name - nazwa owoca (i zarazem odpowiadajacego mu ziarenka)
Lvl - lewel owoca
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matu jaki dostaniem po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyzej
Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedarzy owocow.
Wszystko ladnie i pieknie, tylko jak moge policzyc zyski?
Z tabelki odczytujemy cene ziarenka, wycene owocu i jaki mat dostaniemy w danym miecie za ten owoc. Idziemy do jakiegos npc - handlarza i sprawdzamy po ile skupuje od nas dany mat. Teraz znamy juz cene matu, czyli mozemy oszacowac ile matow dostaniemy za dany owoc.
Rodzaje ziarenek.
Coda - dla graczy i mobow w zakresie leweli 10-30
Cobol - dla graczy i mobow w zakresie leweli 31-48
Codran - dla graczy i mobow w zakresie leweli 49-64
Coba - dla graczy i mobow w zakresie leweli 61 i wzwyz
Pozostaje pytanie jaka jest roznica miedzy zwyklymi ziarenkami, a alternatywnymi ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Tlumaczenie Choch's Guida (+kilka uwag odemnie):
Kupno ziarenek (seeds).
Zaopatrujemy sie u Manor manager'a w kazdym miescie. Skup jest resetowany codziennie o 8 PM PST (czyli o 5 rano naszego czasu). Jak w danym dniu sprzedadza sie wszystkie ziarenka to nie kupisz wiecej az do nastepnego dnia. Wlasciciel zamku moze wstrzymac lub zmienic ilosc ziarenek do sprzedarzy kazdego kolejnego dnia. Ziarenka maja zasieg lewelowy (10 lvl). Dla 100% zbierania owocow (crop) twoja postac, ziarenko i mob na ktorego je zasiejesz musza byc w zasiegu lewelu.
(Dodam od siebie ze jednorazowo musisz sobie kupic kose - harvester)
Zbieranie owocow (crops).
(Od siebie dodam ze najlepiej wrzucic ikone ziarenka i kose na pasek skrutow) Zaznaczas moba i klikasz na ikone ziarenka (graficznie akcja ta wyglada jak spoil). Dostaniesz komunikat - "Plainting failed" albo "Plainting succeeded". Mozna probowac zasadzic ponownie ziarenko na tym samym mobie w przypadku gdy poprzednie nie weszlo. Po zabiciu moba uzywamy kosy i dostajemy komunikat - "earned [crop type]" lub "harvest failed". Ziarenka musza byc zasiewane w okolicah miasta w ktorym zostaly kupione. Jednakze owoce (crops) moga byc sprzedane w jakimkolwiek miescie - uwzgledniajac to ze wlasciciel zamku udostepnia skup danego owocu.
Minusy.
Zasianie ziarenka na mobie rowna sie z tym ze mob moze wydropic tylko adene i nic innego. (Dodam od siebie ze mozna uzywac Spoila, tyle ze najpierw wyciagamy Owoce za pomoca Harvest a dopiero pozniej uzywamy Sweep - po ktorym mob znika)
Plusy.
Korzysci zaleza od danego wlasciciela zamku. Po pierwsze nie dostaniesz adeny przy oddawaniu owocow u manor managera.
Wlasciciel zamku ustala wartosc poszczegolnych owocow w adenie. Oddajac owoc dostajemy materialy o rownowartosci tej ceny. Rownowartosc jest ustalana wzgledem ceny skupu materialow w danym miescie (u jakiegokolwiek handlarza npc w danym miescie). Czyli jak npc bedzie nam placil za animal skin 50adeny, a wycena owocu wynosi 500adeny u manor managera to dostaniemy 10 animal skinow za ten owoc.
Rodzaj materialu jaki otrzymamy zalezy od nazwy i typu owocu (type I i type II). Type I - otrzymujemy materialy ktore sie nam normalnie oplaca po odsprzedarzy - coal, braided hemp, silver nuget etc. Type II - mozemy otrzymac mniej wartosciowe maty jak stem, thread, ale mozemy trafic tez o wiele bardziej wartosciowe niz type I - mold glue , etc.
(wlasciciel zamku moze ustawic czy dostajemy losowo jeden z kilku typow materialow , czy dokladnie jeden okreslony mat)
Waznym do zapamietania jest to ze wlasciciel zamku moze nie skupowac tych samych ilosci owocow kazdego dnia. Wiec jesli chcesz byc pewnym sprzedarzy rob to przed 5 rano kazdego dnia (wtedy sie zmieniaja wartosci). Wlasciciel zamku ustawia takze maksymalna ilosc sprzedawanych ziarenek i skupowanych owocow. Wiec nie ma co sie nastawiac na farmowanie 10k owocow przez caly tydzien i pozniej sprzedania ich za jednym razem.
----------------------------------------------------------
Z ofijalnego opisu na stronie lineage2.com:
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem ziarenka i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest bardzo duza szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem postaci zasiewajacej i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Aby uniemozliwic zasiewanie przez niskiego lewelu graczy i pozniejszego zbierania przez wysoko lewelowych graczy - porownanie lewelow ma takze miejsce podczas wyciagania owocu (harvesting). Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy graczem wyciagajacym owoc a mobkiem szansana sukces jest bardzo duza, z kazdym k0olejnym lewelem szansa spada o 5%.
-----------------------------------------------------------
Tekst pochodzi z serwisu lineage2.pl
Link do artykulu by fingoPrezentacja by:
sebeq-----------------------------------------------------------------------------------------------
Proof of Catching a FishWiele osób na serwie pyta mnie jak powiększyć:
>Warehouse
>Inventory
>Buy/Sell
>Common Recipe Book
Ponadto jest tu wszystko o łowieniu ryb.
Zainteresowanych zapraszam do lektóry.
Przygotowanie
Zacznij od pogadania z Fishermanem (grocery/magic store każdego miasta) i wybierz "Teach me to fish". Musisz wykupić konieczne cztery skille: Fishing/Reeling/Pumping/Fishing Mastery. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie 3 z nich (fishing to zawsze lvl 1) tym samym lvlu. A nawet jest to koniecznie, bo różnica większa niż 2 lvle odbija się 5% penalty na dmgu zadawanym rybie. Całkowity koszt wymaksowania wszystkich skilli do lvlu 26 (max): 3,785,200a
Level Fishing Mastery determinuje rodzaj, lvl i kolor ryby którą wyłowisz. I tak:
Level 1-3: Green fish (Small, normal, Big)
Level 4-6: Jade fish (Small, normal, Big)
Level 7-9: Blue fish (Small, normal, Big)
Lvl 10-12: Yellow fish (Small, normal, Big)
Lvl 13-15: Orange fish (Small, normal, Big)
Lvl 16-18: Purple fish (Small, normal, Big)
Lvl 19-21: Red fish (Small, normal, Big)
Lvl 22-24: White fish (Small, normal, Big)
Lvl 25-27: Black Fish (Small, normal, Big)
Generalnie około 50% ryb będzie miało ten sam lvl co twoje expertise, około 45% 1 lvl niżej, i 5% 1 wyżej. Rzadko zdarzyć się może że wyłowisz rybę niższą/wyższą o 2 lvle.
Teraz musimy kupić wędkę. Pamiętajmy o tym by używać wędki na którą mamy mastery! Wędkę kupujemy u fishermana. Dzielą się one na grades i kosztują:
Baby Duck Rod ( NoGrade ): 36k
Albatross Rod ( D ): 120k
Pelican Rod ( C ): 480k
Kingfisher Rod ( B ): 1.44m
Cygnus Pole ( A ): 4.8m
Triton Pole ( S ): 12m
Teraz musimy zakupić przynęty (Lure). Są 3 rodzaje przynęt - dzielimy je na kolory: Yellow, Green, Purple. Rozróżniamy ich 3 'poziomy' (grade): Low, Medium, High. Różnica między grades jest taka, że im wyższy grade tym większa szansa na wyciągnięcie lepszej ryby oraz taka że ryby chętniej i szybciej łapią przynęte.
Dla początkujących zostały przygotowane "Beginner Lures". Ale te są specjalne. W czasie łowienia pokażą Ci, których fishing skilli używać. Minusem jest to że wyciągniesz na nich tylko słabe rybki. Jednak są świetne jeśli łowisz po raz pierwszy. Wszystkie wędki używają tych samych lure, od Ciebie tylko zależy które kupisz.
Ceny Przynęt:
Green Colored Lure - For Beginners: 60a
Purple Colored Lure - For Beginners: 84a
Yellow Colored Lure - For Beginners: 72a
Green Colored Lure - Low Grade: 120a
Green Colored Lure - Medium Grade: 144a
Green Colored Lure - High Grade: 180a
Purple Colored Lure - Low Grade: 180a
Purple Colored Lure - Medium Grade: 216a
Purple Colored Lure - High Grade: 240a
Yellow Colored Lure - Low Grade: 144a
Yellow Colored Lure - Medium Grade: 180a
Yellow Colored Lure - High Grade: 216a
Różnice między przynętami są takie, że konkretne kolory powinny Ci pomóc łapać różne typy ryb (ugly, nimble, fat)
Jeśli zaufać opisowi przynęt, green powinny częściej łapać "nimble fish", yellow "ugly fish", purple "fat fish"
W praktyce jednak wg. testów wygląda to tak:
Green: 54% Ugly, 31% Nimble, 15% Fat
Purple: 28% Ugly, 32% Nimble, 40% Fat
Yellow: 41% Ugly, 9% Nimble, 50% Fat
Shoty do łowienia (Fishing Shots)
Jak każda broń, wędka może używać shotów (x1). Robi się je ze "sweet fluid". Jest to drop z questa, chyba jedynego z którego należy a nawet trzeba korzystać od lvla 1-78. Quest bierzemy od Fishermana - "Quest for Fishing Shots". Sweet Fluid dropi raczej rzadko. Za 1 sweet fluid otrzymamy następujące ilości shotów:
66 - no grade
40 - D
28 - C
8 - B
5 - A
4 - S grade
Liste mobów które dają Sweet Fluids można znaleźć TUTAJ
Shoty, kiedy użyte, podwajają dmg zadany rybie. Pamiętajmy jednak że gry użyjemy złego skilla z shotem, podwoją one heal jaki damy rybie! Nie można ich też wrzucić na "auto-spam".
Jak łowić?
Zaczynamy do sprawdzenia ekwipunku. Wędka, shoty, przynęty, skille... Są? To do roboty.
Z mojego własnego doświadczenia: proponuję ustawić osobny pasek skrótów tylko na fishing.
F1 - Fishing skill
F2 - Pumping skill lub Reeling skill
F3 - Reeling skill lub Pumping skill
F4 - Fishing Shots
Fx-Fx - KONIECZNIE wrzućcie broń na pasek skrótów i shoty do broni i jakiś dmg skill! Czasami z fishing zamiast ryby wyłowić można moba (najczęściej 'zielony' lvlem, zawsze dopasowany do lvlu łowiącego) Pamiętajcie że wędką nie można w żaden sposób zaatakować! Mob oprócz atakowania, rzuca zabawną klątwę, dającą ten sam efekt co Mystery Potion. Gdy go zabijesz, rzuca shoty, przynęty, czasem proofs of fishing i adenę.
Jeśli wszystko mamy już przygotowane, zakładamy wędkę, zakładamy wybrane przynęty i idziemy szukać miejsca połowu. Woda musi nam sięgać minimum ponad głowę. Jest kilka takich miejsc w execution ground na przykład, ja sobie upodobałam południowe wyjście z Giran, Heine oraz urwany most w Rune Town. Pamiętajmy że jeśli ryby będą dość ciężkie do złowienia rozwiązaniem jest zwiększenie/ew. wymaksowanie skilli na fishing.
Stajemy na brzegu wody, używamy skilla Fishing i nasza postać zaczyna łowić.
Proces łowienia jest prosty. Pokazuje się nam okienko z widokiem spławika. Gdy ryba złapie przynęte, pojawi się pasek z jej HP i stoper odmierzający nam czas.
Wygląda to tak: Fishing Interface
Teraz zaczyna się zabawa. Mamy dokładnie 30 sekund na złapanie ryby, czyli sprowadzenie jej do 0 hp. Jest kilka sposobów na obserwowanie ryby i używanie skilli by ją złapać. Obserwowanie spławika i ruchu ryby jest jednak męczące i zawodne.. Zauważyłam że najłatwiej jest obserwować jej HP. I tak:
- Jeśli pasek HP ryby stoi w miejscu : używamy skilla Pumping
- Jeśli pasek HP ryby rośnie w prawo : używamy skilla Reeling
Tutaj liczy się cierpliwość i spotrzegawczość. Lepiej poczekać chwilkę i zobaczyć czy hp się podnosi czy napewno stoi w miejscu, niż użyć pumping o ułamek sekundy za późno i uleczyć rybę. Pamiętajmy że sukces w użyciu skilla zadaje rybie dmg, ale jeśli użyjemy złego skilla - leczymy rybę! Jeden zły ruch może zdeterminować cały efekt łowienia. Między skillami oczywiście używamy shotów według chęci. Jeśli nam się uda- łowienie zakończy się i dostaniemy komunikat o udanym łowieniu oraz rybkę. Jeśli nie- nasza postać zapłacze
Okazjonalnie można wyłowić skrzynki o różnych wielkościach i kolorach. Dają one odrobinę lepsze nagrody niż ryby. Aby otworzyć skrzynię lub rozkroić rybę- klikamy je dwukrotnie. UWAGA! Może się nie udać! Wyciągane w ten sposób itemy można wykorzystać do "common craft" który działa jak crafting dwarfów, ale ma go każda klasa. Lvl crafta zależy od lvlu postaci. (Informacje o recipes do common craft pojawią się niedługo na stronie)
Proof of Catching a Fish
Oprócz common craft, wyciągane z rybek specyficzne materiały można wymieniać na tak zwane "Proof of Catching a Fish". Itemy te używane są do uzyskania ciekawych skilli, ułatwiających życie głównie dwarfom. Kolejnych lvli skilli, oprócz Expand Trade, można nauczyć się co 10 lvli.
Expand Common Craft: Rozszerza "common recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Storage: Rozszerza warehouse o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Inventory: Rozszerza inventory o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Trade: Rozszerza buy/sell w private store o 1 slot na level, max 3 sloty.
Expand Dwarven Craft: (TYLKO Dwarfy, głównie Warsmith, tego skilla uczy się u zwykłego skill trainer'a, nie u fishermana) Rozszerza "Dwarven recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Ilość POCF (proof of catching a fish) otrzymywanych za itemy z ryb:
Fish Oil: 1 POCF
Greater Fish Oil: 5 POCF
Premium Fish Oil: 25 POCF
Fish Scale: 4 POCF
Shiny Fish Scale: 6 POCF
Fish Gem: 10 POCF
Shiny Fish Gem: 20 POCF
Thin Fish Bone: 6 POCF
Thick Fish Bone: 9 POCF
Poradnik ściągnięty ze strony Lineage2.pl
Prezentacja by:
Musaszi