Witaj
Gość

Wątek: Itemy i ich ulepszanie w Aionie  (Przeczytany 14113 razy)

  • ******
  • Banned
  • Wiadomości: 1262

  • Pochwał: 4

Itemy i ich ulepszanie w Aionie
« dnia: Czerwiec 27, 2009, 07:35:02 pm »
Itemy

Broń w Aionie dzieli się na kilka grade'ów. Od Grade broni zależy jej moc w stopniu całkiem dużym (example - green weapon z 14lvl będzie miał takie same staty jak normal weapon z 17lvl). Niektóre opisy to tylko moje (i innych ludzi z neta ;) ) gdybanie, więc nie sugerujcie się tym opisem za bardzo - wszystko się może do live przecież zmienić.

Grade'y
    General (albo common, dunno jak to przetłumaczyli) - zwykłe bronie, 1-2 sloty na mana stone
    Rare (zielone) - rzadkie itemy, dostępne najprawdopodobniej tylko z crafta (chociaż wątpię, imo jeszcze dropić cóś je powinno), 2-3 sloty na mana stony, wyższe staty niż generale.
    Legendary (niebieskie) - itemy z dropa w Abyss, 3-4 sloty na mana stony, staty ofc wyższe niż zielone.
    Unique (pomarańciofe - kto wymyślił taki kolor dla najwyższego grade weaponu??? ; x ) - 4-5 slotów na mana stony, w ..j ciężkie do zdobycia, imo tylko z raidów (i to drop pewno nie 100%), największe staty.

Nu, to po opisie grade'ów.



Enchanting

Jedną z opcji ulepszania itanxów w Aionie jest enchanting. Aby enchantnąć cokolwiek, najpierw musimy zaopatrzyć się w Enchantment Stone, niestety - aby uzyskać takowy musimy "wyciągnąć go z jakiegoś itema, który może być enchantowany -> idziemy do General Goods Merchanta, kupujemy Extraction Tool, używamy go na itemie -> cieszymy się Enchantment Stone, ale item polazł się bezprowrotnie...znaczy się, został zniszczony (na jednej ze stronek widziałem dosyć tajemnicze wyrażenie, z którego można było poniekąd wywnioskować, że stone do enchantu jakiegoś przedmiotu możemy uzyskać tylko z tego samego przedmiotu - weapona z weaponu, glove'sów z glove'sów itp...nie jestem tego pewien, ale jest opcja, że właśnie tak to będzie wyglądało). Nazwa kamyczków ponoć wygląda tak "Level *jakiś* Enchantment" (właśnie dlatego nie jestem pewien tego, co napisałem wyżej o ograniczeniach stone'ów, ale imo trochę by to nieekonomicznie było wyciągać enchanta z weaponu a wsadzać do części armoru...). Level w nazwie enchantu odpowiada levelowi itemu, z którego wyciągneliśmy enchanta. Max enchant to +10, dunno jaka szansa(imho coś koło 50-66%). Jeśli "spalimy" item aka enchant nie wejdzie, enchant broni zostaje cofnięty do +0 (za każdym failem o -1, więc imho jest to bardzo oszczędzający nerwy gracza tryb enchantowania w porównaniu do L2 :D ) bez żadnej kary za nieudany enchant. Poniżej zamieszczam rozpiskę zależności grade-level enchantment stone'a jaki może zostać użyty (używanie niższych enchantów niż level przedmiotu, który enchantujemy, zaskutkuje niższą szansą na wejście enchantu, analogicznie zbyt wysoki level enchantu spowoduje takżde zmniejszenie szansy na udane ulepszenie).

General - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 1-10 leveli
Rare - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 5-20 leveli
Legendary - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 15-40 leveli
Unique - Możliwy level Enchantement Stone zamyka się w przedziale Level itemu <> + 30-50 leveli

Nu, teoria enchantowania skończona, poniżej przedstawiam praktyczną rozpiskę zależności bonusów z enchantu na poszczególne itemy.

Armory

Plate
Chest = +6 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +5 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +4 do P.Defa na każdy level enchantu

Chain
Chest = +5 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +3 do P.Defa na każdy level enchantu

Leather
Chest = +4 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +2 do P.Defa na każdy level enchantu

Cloth
Chest = +3 do P.Defa na każdy level enchantu
Legs = +2 do P.Defa na każdy level enchantu
Pauldron = +1 do P.Defa na każdy level enchantu
Gloves = +1 do P.Defa na każdy level enchantu
Boots = +1 do P.Defa na każdy level enchantu

Shield
Shield = +2% do redukcji otrzymywanego dmg na każdy level enchantu

Weapony
Polearm = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Greatsword = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Bows = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Staff = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Sword = +2 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Dagger = +2do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu
Mace = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Orb = +4 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu
Spellbook = +3 do minimalnego i maksymalnego dmg weaponu na każdy level enchantu, +10 do magii na każdy level enchantu

te +10 do magii na każdy level enchantu brzmi dosyć mistycznie, nie mam pojęcia o co kaman z tym :D



Mana Stone

Mana Stone'y są kolejną z opcji ulepszania weaponów oraz armorów/shieldów. Każdy zaaplikowany Mana Stone dodaje określone bonusy (np. +15 do obierania marchewek czy +12 do Accuracy). Im grade itemu większy, tym więcej slotów na Mana Stone'y posiada, patrz opis o grade'ach. Aplikowanie Mana Stone'u może się nie powieść, karą za fail jest wówczas utrata wkładanego Stone'a oraz WSZYSTKICH już zaaplikowanych (na szczęście takie wypadki są dosyć rzadkie, zdażają się tylko podczas wkładania manastone o wyższym levelu niż item, także "zielone" [chyba chodzi o wyższy grade Mana Stone i co za tym idzie bonusy] Mana Stone'y mają większą szansę na fail. Włożony Mana Stone może zostać usunięty przez Remove Manastone NPC, bez utraty pozostałych.
Nu, poniższa rozpiska prezentuje wszystkie dostępne (na razie) Mana Stone'y i bonusy z nich.


Manastone: Attack (Bonus do siły ataku, chyba tylko fizycznego)
Wartość dodana: +1-5
Białe Manastone'y: (+1, +2, +4)
Zielone Manastone'y: (+3, +5)

Manastone: Accuracy (dodaje Accuracy)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)

Manastone: Parry (zwiększa szansę na Parry)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)

Manastone: Magic Boosting Power (dodaje do Magic Boost Power)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)

Manastone: Shield Defense (zwiększa szansę na blok)
Wartość dodana: +12-25
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+12, +14, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+21, +23, etc.)

Manastone: Evasion (zwiększa Evasion)
Wartość dodana: +4-15
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+4, +6, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+11, +13, etc.)

Manastone: Physical Critical Hit (dodaje do crt.rate)
Wartość dodana: +4-15
Białe Manastone'y: parzyste liczby (+4, +6, etc.)
Zielone Manastone'y: nieparzyste liczby (+11, +13, etc.)

Manastone: HP (dodaje do max HP)
Wartość dodana: +20-85
Białe Manastone'y: dziesiątki (+20, +30, etc.)
Zielone Manastone'y: piątki (+65, +75, etc.)

Manastone: MP (dodaje do max MP)
Wartość dodana: +20-85
Białe Manastone'y: dziesiątki (20, 30, etc.)
Zielone Manastone'y: piątki (65, 75, etc.)

Manastone: Magical Accuracy (zwiększa Magic Accuracy)
Wartość dodana: +10, +12
Zielone Manastone'y: (+10, +12)

Manastone: Maximum Flight Time (zwiększa maksymalny czas lotu)
Wartość dodana: +4
Zielone Manastone'y: (+4)

Manastone: Magical Resistance (zwiększa M.defa aka Magical Resistance)
Wartość dodana: +12
Zielone Manastone'y: (+12)



Divine Stone

Divine Stone mogą zostać włożone tylko do broni, dają pewien skill typu trigger (tzn. jest szansa na to, że się odpali kiedy używamy jakiegoś skilla/przeprowadzamy direct attack). Divine Stone dropią się tylko w high levelowych lokacjach i to z małą szansą (można też uzyskać je z questów, osobnych ofc dla Asmo i Elyos) - podobnie jak Mana Stone'y, tylko, że z duuużo mniejszą szansą. Kiedy już dorwie się Divine Stone'a można udać się z nim do Divine Stone Enchanter NPC (ofc można też takowego opchnąć za ładną kasę ; > ) i wsadzić go do broni. Kiedy weapon zostanie zdivinestone'owany, uzyskuje glow (czyli poświatę) zależny od skilla, który się dostało - każdy skill ma własny kolor i efekt świetlny (weź się na pamięć teraz wszystkich efektów naucz, żeby wiedzieć, z czym na ciebie przeciwnik leci...). Swoją droga, niezły burdel na ekranie będzie, jak tak wszyscy z latarami ganiąc będą, haaalooo, to Aion nie Star Wars : /

Poniżej zamieszczam spis Divine Stone'ów wraz z opisami skilli z nich, obok niektórych będzie "(A)" lub "(E)" - oznacza to, że dany DS jest z questu dostępnego dla Asmo/Elyos. A i z Orange (są dwa grade DS - Blue i Orange) DS można uzyskać tylko skill typu damage (albo po prostu umknęła mi notka o innych).

Blue
Bleed
Bleeding Abnormal Condition Smash
   Zadaje 65 dmg na target co 2 sekundy przez 10 sekund. Trigger rate 5%.
Bleeding Abnormal Condition Smash
   Zadaje 40 dmg na target co 2 sekundy przez 20 sekund. Trigger rate 5%.
Mahisha’s Wrath
   Zadaje 71 dmg na target co 2 sekundy przez 10 sekund. Trigger rate 8%.

Blind
(A)Aegir’s Eye Beam
   Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
Rasberg’s Love
   Oślepia target na 10 sekund. Trigger rate 10%.
Rasberg’s Tragedy
   Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%
(E)Telemachus’s Luster
   Oślepia target na 8 sekund. Trigger rate 5%

Paralyze
(E)Spatalos’s Chastisement
   Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.
(A)Sueron’s Threat
   Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.
Vidar’s Dignity
   Paraliżuje target na 5 sekund. Trigger rate 2%.

Poison
Orissa’s Blood
   Zadaje 38 dmg na target co 2 sekundy przez 20 sekund. Trigger rate 10%.

Root
(E)Hectate’s Root
   Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.
Helkes’s Revenge
   Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.
(A)Sif’s Root
   Rootuje target na 10 sekund. Trigger rate 2%.

Silence
(E)Jumentis’s Pacification
   Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
(A)Sigyn’s Calmness
   Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.
Srudgelmir’s Silence
   Rzuca Silence na target na 10. Trigger rate 10%.
Srudgelmir’s Tacitness
   Rzuca Silence na target na 8 sekund. Trigger rate 5%.

Slow
Eio’s Tears
   Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund. Trigger rate 10%.
(A)Freyr’s Rest
   Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%
Ieo’s Sadness
   Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%
(E)Thrasymedes’s Peace
   Zmniejsza atk.speed targetu o 50% przez 10 sekund.Trigger rate 5%

Snare
Deltras’s Loyalty
   Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.
(A)Nerthus’s Suppression
   Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.
(E)Perento’s Standpoint
   Zmniejsza speed targetu o 50% na 10 sekund. Trigger rate 5%.

Stun
(E)Boreas’s Fury
   Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.
Fasimedes’s Majesty
   Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.
(A)Traufnir’s Roar
   Stunuje target na 1 sekundę. Trigger rate 6%.

Damage
Earth
Freyr’s Wisdom
   Zadaje 1880 dmg na target (element: earth). Trigger rate 1%.
Thrasymedes’s Wit
   Zadaje 188 dmg na target (element:earth). Trigger rate 10%.
Fire
Boreas’s Encouragement
   Zadaje 188 dmg na target (element:fire). Trigger rate 10%.
Traufnir’s Bravery
   Zadaje 1880 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
Water
Hectate’s Cleverness
   Zadaje 94 dmg na target (element: water. Trigger rate 20%.
Sif’s Knowledge
   Zadaje 940 dmg na target (element: water). Trigger rate 2%.
Wind
Jumentis’s Agility
   Zadaje 94 dmg na target (element: wind). Trigger rate 20%.
Sigyn’s Intelligence
   Zadaje 940 dmg na target (element: wind). Trigger rate 2%.
Magical Fire
Magical Earth Smash
   247 magical fire damage at 3% trigger rate.
Magical Earth Strike
   124 magical fire damage at 6% trigger rate.
Magical Fire Smash
   370 magical fire damage at 2% trigger rate.
Magical Fire Strike
   185 magical fire damage at 4% trigger rate.

powyższego nie tłumaczę, bo co to ten madżikal fire i jak ma się do nazw DS nie mam pojęcia : x

Orange
Damage
Earth
(A)Marchutan’s Balance
   Zadaje 376 dmg na target (element: earth). Trigger rate 10%.
(E)Yustiel’s Heart
   Zadaje 376 dmg na target (element: earth). Trigger rate 10%.
Fire
(E)Nezakan’s Valiance
   Zadaje 3760 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
(A)Zikel’s Pride
   Zadaje 3760 dmg na target (element: frytka). Trigger rate 1%.
Water
(E)Kaisinel’s Terror
   Zadaje 1880 dmg na target (element: fire). Trigger rate 2%.
(A)Lumiel’s Magical Power
   Zadaje 1880 dmg na target (element: fire). Trigger rate 2%.
Wind
(E)Baizel’s Will
   Zadaje 376 dmg na target (element: wind). Trigger rate 10%.
(A)Triniel’s Coolness
   Zadaje 376 dmg na target (element: wind). Trigger rate 10%.

Nu, koniec. Mam szczerą nadzieję, że to info okaże się przydatne ;)


część tekstu została wzięta z tego topicu napisanego Krinadon'a, wszelkie prawa co do informacji zawartych w tym tekście takich jak wpływ enchantu/Mana Stone/Divine Stone są jego własnością i zostały udostępnione do publikacji na forum.lineage2.com.pl. :)

Nie ma to jak dyplomacja xD
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2009, 10:07:17 pm wysłana przez YoungPadawan »
I'm offline.