Cześć, dawno nic nie wrzucałem z powodu braku czasu, jednak to nie znaczy, że całkiem zapomniałem o tej sekcji.
Jednak do rzeczy.
Zapewne wielu z Was czuje potrzebę stworzenia nowego, własnego, przeedytowanego NPC, który będzie urozmaicał rozgrywkę na waszym serwerze. Otóż postaram się opisać jak tego dokonać, seria poradników o edycji NPC od strony klienta jak i serwera. Jeżeli będziecie zainteresowani rozszerze serie o więcej punktów.
Przed rozpoczęciem edycji plików klienta musimy pamiętać, że edycja kodu gry jest niedozwolona o czym mówi regulamin przy logowaniu na serwer.
No to zaczynamy!
1. Do rozpoczęcia edycji plików będzie potrzebny nam program
FileEdit. Polecam tą wersję zważywszy na to, że nie musimy dekodowac plików a program robi to w tle.
Wygląda on tak:
2. Klikamy w klawisz
i szukamy pliku o nazwie:
npcname-e.dat. Znajdziemy go w folderze
system, który z kolei znajduje się w głównym folderze gry.
W dolnej konsoli programu (zazwyczaj żółte tło) zobaczymy jak program mieli plik, a po chwili naszym oczom ukaże się spis NPC w kolejności chronologicznej względem ich ID.
Szperając w pliku juz od razu możemy się połapać, która kolana odpowiada za co. W pierwszej widzimy nazwę NPC narzucana przez klienta, w kolejnej opis czyli nasze
title. W kolumnach 4, 5, 6 znajduje się to co nas teraz interesuje, jednak to w kolejnym punkcie.
3. Klikamy klawisz
lub używamy kombinacji
CTRL+F. Otworzy nam się okienko wyglądające tak:
Wpisujemy tam np. "Gremlin" i klikamy "Find Next".
4. Program znajdzie nam wpis, który będzie wyglądać mniej więcej tak:
Zaznaczone są tam kolumny 4, 5 i 6. W nich zakodowany jest kolor naszego title w formacie RGB.
98 E4 A4 to oryginalny kolor taki jaki widzimy gdy od strony klienta dopiszemy naszemu gremlinowi title.
Zmieniając te 3 wpisy manipulujemy kolorem title.
Przykłady:
00 00 FF = Red Color00 DD 00 = Lime ColorFF 00 00 = Blue Color00 FF FF = Cyan ColorNo to przejdźmy do praktyki, wybierzmy może kolor czerwony.
Po zmianie wpis powinien wyglądać tak:
5. Na koniec klikamy na klawisz
i zapisujemy.
To by było na tyle w dzisiejszym poradniku jeżeli macie jakiekolwiek pytania i sugestie walcie śmiało.
Oryginał pochodzi od Quantum'a.