Warcryer(WC)/Doomcryer(DC)Witam, postanowiłem podzielić się z wami moją wiedzą na temat Warcryera. Na forum jest co prawda prezentacja o WC i OL oraz osobny temat, ale mam nadzieję zebrać najważniejsze informacje w jednym miejscu, dla lepszej przejrzystości. Zapraszam do lektury.Informacje ogólne:Warcryer jest orczym magiem wyspecjalizowanym w buffowaniu całego party. Klasa ta jest kombinacją nukera/fightera/buffera. Jest bardzo wszechstronny, możesz nim grać jak wojownik lub mag, zależnie od sytuacji. WC jest klasą wspomagającą party, lecz może zadawać przyzwoity dmg w pve/pvp. Posiada mastery na dowolny armor oraz broń. WC jest bardzo interesującą klasą oraz dobrą w pvp, ale jeśli chcesz nim grać - musisz być sprytny i cierpliwy, WC nie jest klasą typu "PoKiegoMiMózg". Tylko dobrzy gracze mogą w pełni opanować grę WC oraz cieszyć się nią w pełni. Jeśli myślisz pvp score = długość penisa, nie wybieraj tej klasy ( WC może mieć sporo pvp, lecz nie można tego wyniku porównać do liczby pvp np. łucznika).
Buffy i skille:Buffy:2 klasa:-
Chant of Battle 3: Atak fizyczny (P.Atk.) +15%
-
Chant of Eagle 3: Celność (Accuracy) +4
-
Chant of Evasion 3: Uniki (Evasion) +4
-
Chant of Fire 3: Obrona magiczna (M.Def.) +30%
-
Flame Chant 3: Szybkość czarowania (Casting Spd.) +30%
-
Chant of Fury 2: Szybkość ataku (Atk. Spd.) +33%
-
Chant of Predator 3: Częstość krytyków (Critical Rate) +30%
-
Chant of Rage 3: Obrażenia krytyczne (Critical Damage) +35%
-
Chant of Revenge 3: Odbija 20% obrażeń zadanych nam na atakującego (nie działa na skille/magię)
-
Chant of Shielding 3: Obrona (P.Def.) +15%
-
Chant of Vampire 4: Przywraca nam 9% obrażeń jakie zadajemy, w postaci HP
-
Earth Chant 3: Obrona (P.Def.) +15%, nie można używać wraz z Greater Might albo War Chant.
-
War Chant 3: Atak fizyczny (P.Atk.) +10%, nie można używać wraz z Greater Shield albo Earth Chant.
-
Chant of Combat: połączone Chant of Shielding i Battle, czyli +15% Obrona (P.Def.) i +15% Atak fizyczny (P.Atk.).
-
Chant of Critical Attack: połączone Rage i Predator, czyli Obrażenia krytyczne (Critical Damage) +35% oraz Częstość krytyków (Critical Rate) +30%.
-
Chant of Movement: połączone buffy Windwalk i Agility, co razem daje +4 Uniki (Evasion) i +33 Szybkość (Speed).
-
Chant of Blood Awakening: połączone Chant of Vampire i Haste; Przywraca nam 9% obrażeń jakie zadajemy, w postaci HP oraz zwiększa szybkość ataku o 33%.
3 klasa:-
Chant of Spirit: Odporność na "ściąganie" buffów (Cancel resistance) +30%, odporność na debuffy (Debuff resistance) +20%
-
Chant of Victory: HP + 20%, leczy dodane HP, magic damage Critical Damage x2, Critical Damage + 20%, P. Atk. + 10%, P. Def. + 20%, Atk. Spd. + 20%, M. Atk. + 20%, M. Def. + 20%, Casting Spd. + 20%, resistance to de-buffs + 10%, and Accuracy + 4. Speed - 20%.
-
Magnus' Chant: Max MP + 15%, MP Recovery Bonus by 1.5 when equipped with light or heavy armor, MP Recovery Bonus x4 when equipped with a robe, M. Def. + 30%, M. Atk. + 30%, Casting Spd. + 20%, resistance to Fire, Water, Wind and Earth damage + 10, resistance to de-buff attacks + 25, and resistance to buff-canceling attacks + 40.
-
Chant of Protection: Zmniejsza krytyczne obrażenia otrzymywane przez członków party o 30%.
-
Great Fury: +50% attack speed, aktywowany za pomocą skilla Burning Chop.
Skille:2 klasa:-
Aura Sink: Powoli zmniejsza MP przeciwnika. Power 16-51. Efekt 3-8. (odejmuje 11.5 MP na tick; bezużyteczny skill)
-
Venom: Orcza trutka. Efekt 1-6. (zabiera 38.5 HP na tick; bezużyteczne przez mały land rate i dmg)
-
Madness: (
this is madness): Miesza potworom w głowach, przez co mogą zaatakować przypadkowy cel.
-
Freezing Flame: Ogień spalający HP wroga. Efekt 5-8. (zabiera 118 HP na tick; bardzo dobry skill, działa jak trucizna; czas rzucania, odnawianie skilla (reuse) i siadalność (landrate) bardzo wysoka)
-
Chant of Life: Orczy heal. Efekt 1-18. (leczenie HP, działa jak HP pot, czyli znacznie zwiększa tempo odzyskiwania HP; dodaje 58 HP na tick przez 15 sekund)
-
Hammer Crush: Atak stunujący wroga i zadający obrażenia, do użycia wyłącznie z bluntem. Przebija się przez obronę tarczy celu. Over-hit możliwy (dodatkowy exp jeśli zabijemy tym moba). Power 406-1900.
-
Fear: Straszy graczy/moby, powodując, że zaczynają oni uciekać.
-
Dreaming Spirit: Usypia cel. Szybki czas rzucania (bazowo bodajże 4s).
-
Steal Essence: Absorbuje HP celu zadając obrażenia. Power 52-108 (jedyny nuke, jaki mamy).
-
Soul Cry: Skill typu toggle (działa cały czas od momentu włączenia, zużywając manę), zwiększający P.Atk., ( 1lv: P.Atk. +4.5, regen MP na tick -1 / 10lv: P.Atk. +375.5, regen MP na tick -10 )
-
Burning Chop: Skill fizyczny z atrybutem Fire, oprócz obrażeń nakłada debuff zjadający 66HP co sekunde, przez 10 sekund(na maksymalnym poziomie skilla). Po nauczeniu sie skilla Great Fury(83 lvl), Burning Chop'a używa sie do aktywacji buffa dającego 50% attack speed na całe party.
3 klasa:-
Arcane Wisdom: Zwiększa efektywność magii oraz zmniejsza zużycie many przez skille. Szybkość czarowania zmniejszona, HP stale maleje, gdy skill jest w użyciu (toggle). (koszt MP -30%, casting spd. -10%, regen HP na tick -150, nie wiadomo o ile zwiększa efektywność magii - i czy w ogóle
)
-
Gate Chant: Przywołuje członków party. Potrzeba 4 Summon Crystals do użycia.
-
Enlightenment: User receives mystical enlightenment for 20 seconds, increasing M. Atk. by 10%, Heal by 40%, Casting Spd. by 50% and magic Critical Rate by 50%, and decreasing MP consumption by 90%.
Ekwipunek oraz dye:a)expienie solo:- Zbroja heavy: brigandine, composite/full plate, blue wolf, tallum
- Broń: sztylet z SA focus + tarcza albo blunt z SA health + tarcza
a) sztylet jest bardziej ofensywnym wyborem; większy dps oznacza, że chant of vampire (vr) będzie odnawiać więcej hp niż z bluntem; WC ma jednak mały bazowy dex w związku z czym jego celność kuleje - wybieraj rozsądnie moby do expa
b) blunt jest bardziej defensywnym wyborem; możesz używać stuna w razie kłopotów; celność jest w porządku
W pve przeważnie atak > obrona.
- Dye: +5 str -5 con, +4 wit -4 men
b)expienie w party:- Zbroja robe: karmian, avadon/blue wolf, dark crystal (czasami lepiej major arcana)
- Broń: patrz wyżej
- Dye: +5 wit -5 men, na wysokim lvl dodaj -4 str +4 con
a)+b):- Możesz mieć w inventory drugą broń z SA acumen do szybszych rebuffów (starczy homek - po co przepłacać)
- Na wysokich lvl koniecznie używaj robe + broń z acumen - tylko wtedy możliwe jest stałe utrzymywanie buffa Chant of Victory (CoV). Takie lvl to przeważnie też pvp (chyba, że to pve clan, hihi) - używaj magicznych jednoręcznych bluntów, oczywiście im wyższy grade tym lepiej (siadalność sleepa/freezing flame).
- Cokolwiek ludzie mówią - wciąż bw light śmierdzi.
Twoja rola w party / Porady:- Jesteś bufferem, musisz mieć manę kiedy przyjdzie do rebuffu (nie drainuj jak głupi, nie jesteś główną siłą uderzeniową).
- Wspomagaj party poprzez usypianie mobów (ewentualnie stun/fear/madness).
- Musisz wiedzieć, które buffy są niezbędne oraz jakie buffy dawać konkretnym klasom.
- Jeśli to pvp party - dawaj najmniej ważne buffy na początku.
- Pamiętaj o zostawianiu wolnych miejsc (slotów) na dance/song/pot/możliwy debuff/cokolwiek - na wyższych lvl można dokupić 4 buff sloty, więc sprawa jest ułatwiona.
- Używaj heala jeśli potrzeba, ale nie daj z siebie na siłę robić healera - chyba, że pomyliłeś klasy.
- Jeśli macie tak dobrane party, że nie musisz usypiać/leczyć - możesz włączyć soul cry i pomagać zadając większy dmg - pamiętaj jednak o MP na rebuff.
- Pamiętaj, że CoV znacznie zmniejsza prędkość chodzenia, jeśli twoje party biegnie dopiero na miejsce koksu lub kogoś gonicie - nie dawaj CoV.
- Rzucaj Flame Chant na początku (szybszy rebuff), CoV na końcu.
- Na wysokich lvl (78+), mając CoV jesteś tylko bufferem, nie killerem. Party nie będzie chciało twojego dmg - tylko buffy. Zapomnij o broni dla woja, bierz coś z acumen oraz robe - dla szybszego reuse CoV.
- Jeśli masz 78+ i dowiedziałeś się tutaj czegoś nowego - jesteś złym WC, albo botowałeś
<joke>
Mass pvp:- Na dobrą sprawę dajesz tylko buffy a potem usypiasz/stunujesz/straszysz (fear) wrogów/rzucasz Freezing Flame. Ewentualnie leczysz. Zależnie od sytuacji możesz się pobawić w drainowanie albo lać w h2h (hand to hand - w zwarciu).
Pvp:- Nie dam Ci rad tutaj, musisz znaleźć swoją własną drogę do zwyciężania
( to raczej 1 na 1 na olimpiadzie - chyba, że gankujesz kogoś bufferem
)
Inne informacje:- Orkowie mają naturalną zwiększoną odporność na sleep, hold i poison (+20%).
- Koszt MP dla buffów jest bardzo wysoki, ale WC buffuje całe party naraz, łącznie z summonami.
- Na 78 lvl WC dostaje
Divine Lore (konsumpcja MP dla skilli magicznych jest zmniejszona o 5%).
- Twój drain:
a) odnawia 80% dmg, który zadałeś jako HP, ale jedynie wtedy jeśli przebiłeś się już przez CP do HP przeciwnika
b) kosztuje tony MP, spamując cp poty można wyssać WC z many
c) nie jest klasyfikowany jako dark magic (!), dzięki czemu resist buffy nie będą działać
- Freezing Flame jest klasyfikowany jako fire atack, więc jeśli przeciwnik będzie miał na sobie buff resist fire lub elemental protection, FF będzie wchodzić rzadziej.
- Jeśli będziesz enchantował swoje buffy (możliwe na 76+), będą one miały o wiele wyższą odporność na cancel, ponieważ wzrośnie lvl na jakim się ich nauczyłeś (buff +1 = 76lv).
- WC jest bufferem, który przeważnie będzie w DD party, nukerzy będą Cię chcieli dopiero po 78 lv (CoV, CoM)
- WC i OL mają najwyższy m def w grze, dzięki najwyższej bazowej wartości MEN.
- WC i OL mają najwyższe HP pośród wszystkich klas mystic.
Pare screenów:Filmy:Fuck Uprising (RIP Mong)Pagan MassacreOk, to chyba wszystko, jeśli zauważycie jakieś literówki czy coś nie tak - piszcie, zrobię update.
Starałem się pisać tak, aby każdy mógł skorzystać z tego tekstu - nawet laik albo osoba nie znająca angielskiego lub zwrotów używanych w grze - może to miejscami wyglądać nieco sztucznie/dziwnie.Pozdrawiam.
Linki updated by Bula.