Postanowiłem przekleić mój poradnik dla OL`a ktory napisałem na innym, konkurencyjnym forum. Enjoy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poradnik ten napisałem na podstawie doświadczenia jakie zdobyłem grając od ponad roku Overlordem na oficjalnym rosyjskim serwerze Teon. Wcześniej grałem przez rok na privach (prawie wyłącznie OL/WC), ale tam to zupełnie inna bajka.
Overlord jest hybrydą buffera, healera i debuffera. Ma też pewne skille czyniące z niego prawie melee dd i prawie nukera. Ale jak wiemy „prawie” robi dużą różnicę.
Zalety:- Najwyższy bazowy m.def (najwyższy MEN)
- Bardzo duża ilość CP jak na maga (o 1000 więcej niż WC). Jedynie WS/BH, Destro, HE i Glad/Warlord mają więcej
!
- Uniwersalność
- Wiele unikatowych skilli
Wady:- Jedna z najtrudniejszych postaci do levelowania
- Skille zużywają ogromną ilość MP
- Postać przydatna jedynie w klanie/ally
Skille:Steal Essence – najlepszy drain w grze. Przywraca 80 % zadanego dmg. W PvE używamy jedynie do odnawiania HP. Nie używamy go jako zwykłego nuka z racji bardzo wysokiego zużycia MP. W PvP bardzo przydatny, można używać jako nuke. Należy jedynie pamiętać, że nie przywraca nam on CP. Dopiero jak przebijemy się do HP wroga będzie nam odnawiał życie. Kolejną jego zaletą jest fakt, że NIE jest uznawany jako dark magic (w przeciwieństwie do innych drainów), więc Unholy Resisstance czy Song of Invaction nie obniżają jego dmg. Konkretnie to drain jest non-elemental. Ma to jednak swoje wady. Dopóki nie wprowadzą możliwości enchantu draina na na konkretny żywioł (element), wkładanie jakichkolwiek enchant stonów nie ma sensu
Heart of Paagrio – amulet do zdobycia jedynie z questa Wishing Potion. Jest to skill typu HoT (Heal over Time) na początku przywraca pewną ilość HP (300-500) zależną od m.atk a następnie przez 15 sekund odnawia HP co sekundę (ilośc ta zależy jedynie od lvl skilla). Łącznie jest to coś ponad 1500 HP. Skill ( jak każdy buff OL`a) ma dość duży zasięg i działa tylko na ludzi z klanu i ally. Ważne: skill zajmuje buff slota – trzeba uważać na overbuff. HoP kasuje się z healem WC, ale nie kasuje się z innymi HoT`ami jak np. Greater Heal.
Honor of Paagrio – ally CP heal. To jeden z naszych najlepszych skilli (ale dostajemy go dopiero od 66 lvl). Jednorazowo przywraca około 600-700 CP.
Ritual of Life – przywraca CP jednej osobie. Kosztuje dwa razy mniej MP niż Honor ale za to dłużej się go castuje.
Fear – doskonały skill na PvP. Powoduje, że przeciwnik zaczyna biec w przeciwnym kierunku. W tym czasie nasz wróg traci kontrolę nad swoją postacią. Dobry zwłaszcza na daggerów i inne postacie melee. Należy jednak pamiętać, że uciekające postacie mają zwiększony speed. W PvE mniej przydatny – do crowd control lepszy jest sleep.
Dreaming Spirit – najlepszy (najszybszy) sleep w grze (oprócz Trance – ale on jest ciut inny). Jako jedyny nie został osłabiony w C5. Dobry do crowd control na PvE oraz do 1v1 PvP. Na mass PvP trochę szkoda many na niego (zwykle WC się tym zajmuje).
Soulcry – zwiększa p.atk o stałą wartość (zwiększa się ona wraz z lvlem skilla). Na 5 lvl jest to 90 p.atk, a na 10 lvl 375. Jest skill typu toggle. Możemy go włączyć i wyłączyć w każdej chwili. Gdy jest w użyciu tracimy manę. Warto wiedzieć (i nie wierzyć tym co mówią inaczej), że nie da zrobić tak by mieć dodatni mp regen z włączonym Soulcry. Skill doskonały na PvE – ale trzeba go używać z rozwagą. Na PvP przydatny jedynie na walkach 1v1 gdy walczymy w zwarciu. Soulcry jest najefektywniejszy z daggerami (bo dodaje stałą wartość p.atk a nie procentową).
SoulGuard – odpowiednik Soulcry tyle, że dodaje p.def. WC nie dostaje tego skilla. Na najwyższym lvlu dodaje on 650 p.def. Użyteczny jedynie w niektórych przypadkach w PvP oraz na PvE AOE. Nie radzę używać go w połączeniu z soulcry by podniecać się naszymi uber wartościami p.atk i p.def bo raz dwa stracimy całą manę.
Flames of Invincibility – tego skilla prawdopodobnie nikomu z was (również mi) nie będzie dane użyć (przynajmniej na retailu). Ale warto o nim wspomnieć. Jest to fusion skill dostępny na 80 lvlu. Zapewnia 30 sekund nieśmiertelności całemu ally w zasięgu 900.
Buffy:
Działają na wszystkie postacie z ally będące w zasięgu (wydaje mi się, że wynosi on 600, ale nie sprawdzałem tego).
Pa'agrian Gift – odpowiednik Might. Zwiększa P.atk o 8, 12, 15 %.
Pa'agrian Haste – odpowiednik Wind Walk. Zwiększa Speed o 20, 33.
Rage of Pa'agrio – odpowiednik Berserker Spirit. Zwiększa siłę ofensywną kosztem defensywy. Na 2 lvl zmiany są następujące: P.Atk. +8%, M.Atk. +16%, P.Def. -8%, M.Def. -16%, Evasion -4, Speed +8, Atk. Spd +8%, Casting Spd. +8%
Wisdom of Pa'agrio – odpowiednik Acumen. Zwiększa Cast Speed o 15, 23 ,30 %.
Vision of Pa'agrio – odpowiednik Guidance. Zwiększa Accuracy o 2, 3, 4.
Under the Protection of Pa'agrio – odpowiednik Bless Shield. Zwiększa Shield Block Rate o 30, 40, 50 %.
Tact of Pa'agrio – odpowiednik Agility. Zwiększa Evasion o 2, 3, 4.
Glory of Pa'agrio – odpowiednik Magic Barrier. Zwiększa M.def o 15, 23 ,30 %.
Blessings of Pa'agrio – odpowiednik Shield. Zwiększa P.def o 8, 12, 15 %.
Eye of Pa'agrio – odpowiednik Death Whisper. Zwiększa Critical Damage o 35%.
The Soul of Pa'agrio – odpowiednik Greater Empower. Zwiększa M.Atk. o 75%.
Victories of Pa'agrio – odpowiednik Chant of Victory. Wprowadza następujące zmiany: HP +20%, odnawia dodane HP , Speed -20%, Accuracy +4, P.Def. +20%, P.Atk. +10%, M.Atk. +20%, Atk. Spd. +20%, Critical +20%, Critical Damage +20%, M.Def. +20%, Casting Spd. +20%, Odporność na debuffy +20%. Zużywa 40 spirit ore. Działa jedynie przez 5 min.
Pa'agrio’s Emblem – odpowiednik Chant of Spirit (niestety o krótszym czasie działania). Zwiększa odporność na debuffy i cancel.
Pa'agrio's Fist – zwiększa maksymalną ilość CP o 800 (oraz automatycznie odnawia dodaną ilość). Zużywa 20 spirit ore.
Seale:Są to nasze unikatowe czary. Część z nich debuffuje, a część zadaje dmg.
Parę uwag ogólnych. Seale są czarami AoE (obszarowymi), działą w pewnym (dosyć niskim) promieniu wokół nas. Używając ich nie musimy nic targetować. Działają jedynie na sflagowanych graczy oraz wrogów (clan war). Nie działają na osoby (nawet sflagowane) z naszego party, klanu, ally. Ich skuteczność zależy głównie od stosunku lvl skilla do lvl wroga, współczynnika CON (dla poison) oraz MEN (dla całej reszty) wroga oraz stosunku nasz M.atk do M.def wroga.
Seal of Flame – zadaje stały dmg co sekundę przez 15 sec. Na kolejnych lvl jest to 77, 94, 108, 118. Klątwy tej nie da się uleczyć (w przeciwieństwie do poison). Skill tyleż widowiskowy, co mało przydatny. PvE: land rate jest całkiem wysoki (zwiększony w Interlude) jednak dmg jest żałośnie niski (1770 dmg w ciągu 15 sekund to naprawdę niewiele). PvP: tutaj dmg jest już całkiem niezły – niestety niski land rate powoduje, że lepiej nie marnować many i rzucić coś innego. Chociaż jeśli mamy naprawdę wysoki m.atk to można czasem spróbować.
Seal of Poison – działa podobnie jak Seal of Flame, tylko zadaje dmg w dłuższych interwałach, ale za to trwa 30 sekund. Praktycznie bezużyteczny na PvE jak i PvP.
Seal of Binding – jeden z naszych znaków firmowych. Jest to AoE Root (unieruchamia wrogów). PvE: niezły land rate, doskonały do party AoE, ale przydaje się także w normalnym party gdy robi się gorąco. PvP: tu jest już ciut mniej przydatny z racji (jak łatwo się domyślić) niskiego land rate. 1v1 – można użyć przeciwko klasom melee. Na mass PvP mniej przydatny (i tak większość ludzi to archer/nuker, więc niewiele im to przeszkodzi).
Seal of Winter – zmniejsza atk. speed. Bardzo wysoki land rate powoduje, że jest on doskonały do AoE party. W PvP jest już ciut mniej przydatny bo zwykle PvP opiera się na użyciu skilli. Ale Destro czy łucznikom może zaszkodzić.
Seal of Silence – blokuje użycie czarów. Doskonały skill do PvE jak i PvP. Niestety land rate nie jest za wysoki (mniejszy niż silence magów).
Seal of Suspension – zwiększa reuse skilli magicznych i fizycznych. Do PvE raczej mało przydatny. Ma lepszy land rate niż Seal of Silence co powoduje, że jest doskonały na PvP. Zaszkodzi każdemu kto się znajdzie w za
Seal of Gloom – zżrera manę. Skill kompletnie nieprzydatny zarówno do PvE jak i PvP. Kiepsko wchodzi i zabiera śmieszne ilości MP.
Seal of Scourge – blokuje regenerację HP. Kolejny nieprzydatny czar. Mógłby być przydatny gdyby działał na RB. Ale nie działa, więc jest całkowicie do bani.
Seal of Mirage – powoduje, że moby tracą target i atakują losowo (w tym siebie). Niestety nie działa na graczy. Skill mało przydatny bo dostajemy w ten sposób mniej exp za moba (exp dostajemy jedynie gdy my/nasze party zada dmg).
Seal of Slow – zmniejsza speed. Mało przydatny w PvE. Na PvP przydatny w walkach 1v1, ale w sumie czar bez rewelacji.
Seal of Chaos – zmniejsza Accuarcy. Rzadziej wchodzi niż Winter przez co jest mniej przydatny w AoE party. Ale jeśli już wszystko weszło to nie zaszkodzi rzucić i ten czar. Na PvP raczej mało przydatny.
Seal of Disease – zmniejsza skuteczność leczenia oraz zwiększa szanse na cancel. Raczej średnio przydatny czar.
Seal of Despair – bardzo wredny czar, zmniejszający Speed, M.def, Accuracy, P.atk, P.atk speed, oraz szansę i siłę krytyków. Dobry na AoE w wysoko-levelowych lokacjach (a tylko na takim będziemy go używać bo niestety dostajemy go dopiero na 78 lvlu).
Sprzęt:OL jest postacią uniwersalną. Proponowany poniżej zestaw jest ściśle związany ze sposobem w jaki expiłem moją postać (głownie solo) i wyborem miejscówek. Możliwe są jeszcze inne konfiguracje, ale postaram się przekonać do mojej.
· C grade - FP set, Yaksa [Health] Na tych levelach biłem prawie wyłącznie moby z blunt weakness (jest ich sporo i dają bardzo dobry exp) dlatego wybrałem właśnie blunt. A z FP i Yaksą i tak dajemy radę w party więc jeśli masz kasę tylko na jeden set to polecam właśnie ten.
· B grade- BW Heavy, AOBA [Health] - ta sama argumentacja co powyżej. Jeśli o wiele częściej grasz w party niż w solo to BW Light. Zamiast blunt można użyć Kris [Focus] lub OE SLS*Tsu.
· A grade – do solo DC Light i Bloody Orchid [Focus] – najlepiej z dobrym OE. Można nadal jednak solować w BW Heavy. Na tym etapie musimy już sobie darować używanie blunta do solo bo nie ma już dobrych mobów z blunt weakness. Na party/PvP DC Robe i SoM lub FDS z Acumen. DC jest lepszy niż Majestic bo daje więcej p.def i większy cast speed (a on wpływa na reuse czarów). Jako, że te zabawki są dosyć drogie ja używałem jedynie DC Robe (da się w tym solować
!) i BO +7 [Focus].
· S Grade - Arcana Mace [Acumen] i Major Arcana Robe Set. Na siege i mass PvP nadal lepszy DC Robe z racji cast speed.
Dye:Obowiązkowo +5 WIT/- 5 MEN. Jeśli dużo solujemy to +4 STR/- 4 CON. Jeśli dosyć często biegamy w party to można nie ruszać tych statystyk. Jeśli jesteśmy na 100 % pewni, że będziemy jedynie biegać w party (mało realne przed 70 lvl) to można dać +4 CON/- 4 STR.
PvESoloSolujemy wyłącznie walcząc w zwarciu za pomocą broni dla wojowników (dagger, blunt, duale). Do odnawiania HP używamy draina, a gdy robi się gorąco to sleep, root, silence. Wszystkie inne sposoby jak np. solo trainy i używanie skilli AoE albo rootowanie i bicie z pole czy łuku (tak, tak ktoś tak gdzie pisał) to brednie. Wypróbowałem wiele sposobów i normalne bicie w zwarciu jest najefektywniejsze.
W wyborze spota kierujemy się kilkoma znanymi zasadami. Jako, że OL na nadmiar many nie narzeka wybierami spota gdzie lecą herby. Bijemy moby biale lub zielone. Za pomocą
www.l2wh.com wybieramy moby o najwyższym współczynniku exp/hp. Należy jednak zawsze sprawdzać ilość zdobytego expa na 1 godz bo nie zawsze spot z mobami z najwyszym exp/hp ratio jest najlepszy (liczy się również czas potrzebny na zabicie moba, ich zagęszczenie oraz ewentualny downtime).
40-46 – Ivory Tower; Manashen Gargoyle, Enchanted Gargoyle, Enchanted Stone Golem, Enchanted Iron Golem
46-48 – Sea of Spores; Rotting Golem
48-52 – okolice Cementary koło Aden; Grave Wanderer, Archer of Greed, Hatar Ratman Thief
52-56 – Cementary; Spiteful Ghost of Ruins (uwaga brak herbów)
Od C5 mamy również możliwość bicia na doskonałej miejscówce Pavel Ruins i Archaic Laboratory. Możemy tam bić golemy (dużo expa, blunt weakness) od 44 lvl.
56-65 – tu jest pewnien problem. Ja biłem na Frozen Valley moby ½ HP (wilki a potem golemy). Potrafiłem tam wyciągnąć nieprawdopodobny wręcz exp. Niestety po dwóch miesiącach obniżono exp z tych mobów o połowę. Więc nie wiem czy dalej się opłaca tam bić. Ewentualnie można spróbować na Forsaken Plains bić Fallen Orc Shaman (te które się morp-_-'ą), ale ciężko tam o spota.
65-75 – Forrest of the Dead; Najlepiej bić te undead priesty (Bone Snatcher, Grinder itd.). Mają one raczej niski p.def i biją z magii co nie powinno nam jakoś szczególnie przeszkadzać. Jest taki jeden super spot dla 70+. Od tele na południe i skręcamy w prawo i potem jeszcze raz w prawo. Są tam prawie wyłącznie Bone Grinder, Slayer, Caster dają one 11-12k expa. To dla nas najlepszy spot (i nie jest aż tak bardzo oblegany jak np. tablet spot w nocy).
PartyArcher/Melee – robimy za support dd. Od czasu do czasu możemy rzucić HoP (jeśli inni mają wolne buff sloty). Jak się robi gorąco to używamy sleep, root, winter. Zwykle na takim party mamy sporo MP (bo przecież nie robimy za buffera) więc można używać soulcry. Na takim party możemy biegać w Light/Heavy bo cast speed nie jest ważny.
Nuker – jeśli chodzi o normalne nuker party (nie AoE) to nasze główne zadanie to buffowanie (Acu, Zerk, Emp) i leech ^^. Tyle, że takie party występuje raczej rzadko.
AoE – tutaj oczywiście tylko robe. Jeśli jest to nuker AoE to naszym głównym zadaniem jest root (by moby nie dopadły wątłych nukerów), na wyższym lvlu dodatkowo despair (obniża m.def). Na pole AoE jest trochę inaczej – chodzi głównie o to by poler dostawał jak najmniejszy dmg, więc przede wszystkim winter i chaos. Root nie jest już aż tak ważny bo poler i tak zwykle wszystko aggruje na siebie, a czasem może się zdarzyć, że mob zostanie unieruchomiony poza zasięgiem pole. Jeśli mamy to oczywiście rzucamy despair.
PvPOL jest niewątpliwie postacią nastawioną głównie na PvP. Tyle, że nie tak jak się większości wydaje (mit OL`a jako masakratora w PvP). Ale po kolei.
1v1Nie będę rozróżniał walk selfbuff i fullbuff bo taktyka jest z grubsza ta sama. O ile na walkach selfbuff OL radzi sobie bardzo dobrze i potrafi rozłożyć większość klas (tu ma jeszcze znacznie czy spamujemy CP poty czy nie – np. Oly). Jednak jeśli nasz przeciwnik jest odpowiednio zbuffowany to ogólnie mamy przerąbane. Jest to smutna prawda z którą musimy się pogodzić. Nasza główna broń, czyli drain jest zbyt wolna, zadaje za mały dmg i zużywa ogromnie ilość MP. Dobry przeciwnik będzie w stanie zniwelować nasz dmg za pomocą spamowania CP potów (tak na marginesie powiem, że zmiana reuse i wagi CP potów to najbardziej kretyńska zmiana w L2). Dodatkowo z mentalem i buffami na m.def nasz przeciwnik będzie odporny na większość naszych skilli. Tak więc solo ganki OLem odpadają.
Przedstawię teraz taktyki na najważniejsze grupy postaci – nie będę pisał o szansach na wygraną.
Nuker – podbiegamy na odległość 600 rzucamy sleep (jeśli jest to arena lub clan war) i modlimy się by wszedł, potem silence/root, soulcry i melee.
Dagger - najpierw musi się on do nas zbliżyć więc próbujemy rzucić sleep. Jak nie wejdzie to radzę odpalić roota (trzeba go odpalić w odpowiednim momencie gdy się do nas zbliża). Jak i to nie wejdzie to ratujemy się stunem. Jeśli mamy pecha i nic nie wejdzie to musimy próbować jeszcze raz i się modlić, że nie wejdzie mu instant kill. Jeśli mamy go uśpionego lub oszołomionego to jeszcze wrzucamy root. Skill Escape Shackle daggerów nie działa na nasz root (jedynie na arrest). Potem suspension i walimy drainy. Jak wejdzie ten seal to już dagger nie wiele nam zrobi nawet jak nie będzie miał roota (no chyba, że mamy pecha). Uwaga na skille cancelujce target. Całkiem nieźle sprawdza się również taktyka fear i drain.
Archer - tu najlepiej sprawdzało mi się drain, drain, drain, ewentualnie możemy spróbować uśpić potem seal of winter i seal of suspension. Również należy uważać na skille cancelujące target (stun).
Summoner – rzucamy na niego sleep (nie może się wybudzić summonem) i jeszcze najlepiej silence. Potem root oraz ewentualnie silence na summona. Na szczeście mają one niski m.def. Po wykończeniu summona (uwaga na summon UD - obserwujmy zadawany dmg) zajmujemy się summonerem co nie powinno być trudne. Ale możemy mieć pecha i np. w przypadku Warlocka wejdzie mu Para Cubic. Wtedy robi resummon i mamy z deka przewalone.
Glad/Destro – walimy z drainów i uciekamy czekając aż skończy mu się Lionheart. Wtedy próbujemy sleep i potem root. Kończymy drainem. Należy uważnie obserwować Destro by wiedzieć kiedy odpala frenzy. Można również próbować rzucać fear. Gladowi warto wrzucić suspension a Destro winter.
Tyrant – posiada on skill Break Duress co powoduje, że root i slow na niewiele się zdają. Fear i drain to jedyne sensowne wyjście (ewentualne sleep i odbiegamy). Rzucenie suspension i winter może nie być opłacalne bo musimy się do niego zbliżyć (stun, cripple i może być pozamiatane).
Small-scale PvPNo tu możemy poszaleć. Od tego z kim walczymy zależy jakich skilli używamy. Ogólnie polecam suspension (działa na skille fizyczne i magiczne), silence (jeśli przeważają nukerzy) i root (na daggerów i Destro). Do tego spam cp/hp heal i drain. Jak będziemy mieli farta to uda nam się ubić kogoś drainem, ale nie liczył bym na wiele.
Mass PvP/SiegeMusisz się pogodzić z faktem, że bedziesz jedynie od spamowania HP/CP heali. Na nic innego nie starcza many a wbieganie w tłum wrogów by rzucić nasze super wypasione seale jest akurat kiepskim posunięciem. Daruj sobie również drainy. No i raczej zapomnij o fragach. Trzymaj się z tyłu i spamuj CP heale – w ten sposób znacznie zwiększysz szanse swojej ekipy na wygraną. Seale można jedynie wykorzystać wewnątrz zamku (ale musisz być naprawdę mocny lub być hero by miało to jakiś sens).
Uwagi końcowe:OL jest postacią dosyć prostą w prowadzeniu. Większość jego skilli nie wymaga targetowania (seale i heale), więc nie musimy być wyjątkowo zręczni.
Gra tą klasą wymaga ogromnego samozaparcia i determinacji. Jest uważana za jedną z najtrudniejszych postaci do gry co potwierdza ilość tych postaci na wysokich lvlach na danym serwerze. Bardzo często ludzie grające tą postacią zniechęcają się i robią rolkę. Dlatego jeśli myślisz o grze tą postacią zastanów się dobrze z siedem razy by nie stracić tego czasu.
Będziesz zmuszony solować o wiele częściej niż byś tego chciał. Krąży taka obiegowa opinia, że OL to nie powinien solować bo to klan ma go expić, jeśli mu zależy by mieć high lvl OL`a na PvP/siege. Wszystko fajnie tylko, że rzeczywistość jest trochę inna. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że załapanie się na party całkowicie poza-klanowe praktycznie graniczy z cudem. Owszem teoretycznie mógłbyś się załapać na jakieś AoE party (nuker albo pole) tyle, że raczej nikt nie będzie expił cudzego OL`a. Tak więc zostaje ci jedynie expienie z klanem/ally. Ale i tu nie zawsze jest różowo. Często bowiem jesteśmy 5 kołem u wozu - a właściwie to tak większość ludzi nas postrzega. Nasz zestaw buffów powoduje, że nie załapiemy się jako jedyny buffer do party. Do melee/archer brakuje nam dw/haste/focus/vr a do mage party empower (zakładam, że nie mamy 77 lvl). Jesteśmy dosyć dobrym healerem, średnim dd i kiepskim nukerem. Z tego powodu nasze shouty "OL LFP" na ally chacie często będą bez odpowiedzi. Smutne, ale prawdziwe. Na retailu większość ludzi patrzy przez pryzmat szybkości expienia, a my w większości przypadków tą prędkość obniżamy. Ja osobiście musiałem często solować z racji moich niestandardowych godzi pracy. Najlepiej jest gdy jesteś w klanie ludzi który się dobrze znają, grają ze sobą od wielu miesięcy/lat (tak jest w moim przypadku). Wtedy zwykle nie patrzy się na to, że nie będziesz jakoś super przydatny w party (przynajmniej wg. nich). Wystarczy, że są już uformowane full party lub większość bije na subach i wtedy stoimy przed wyborem albo solo albo... siedzenie na dupie w mieście. To jest właśnie największy dramat OL`a. Każda (no prawie) postać może się załapać na random party. My możemy o tym zapomnieć. Tą opinię potwierdziłem w rozmowach z innymi OL`ami oraz czytając inne fora (ot choćby l2blah). Dlatego polecam by zawsze zostawić możliwość solowania. Lepiej nabić te 1-2 % w godzinę niż stać i spamować o party na ally chacie.
Buffując party zawsze dajemy na początku acumen. Raz z racji, że będziemy szybciej buffować, dwa będzie on pierwszy do kasacji w przypadku overbuff (chodzi głównie o łuczników). Zawsze ostrzegaj/pytaj przed rzuceniem zerka.
Nie będziesz masakrował na PvP, nie będziesz nabijał fragów jak szalony. Twoją rolą jest głownie podtrzymywanie twojego ally przy życiu (CP/HP heal) oraz (w znacznie mniejszym stopniu) osłabianie wroga.
WAŻNEWraz z nadejściem Chaotic Throne: Kamael NCSoft zaserwował nam mega nerfa. Otóż nasze skille (buffy i heale) NIE będą już działały na inne klany w ally. A to powoduje, że będzie się grało jeszcze trudniej bo jesteśmy już w 100 % skazani na bicie razem z klanem.
Na osłodę dodano nam nowy czar (Seal of Blockade). Jego działanie nie jest jeszcze potwierdzone. Może to być silence na skille fizyczne albo całkowita blokada użycia normalnych hitów z broni
!!
To tyle. Zapraszam do dyskusji.
Scroller: Fajny poradnik, mam nadzieje, że jest rzeczywiście Twojego autorstwa. Plusik.