Witaj
Gość

Wątek: Komp pod l2  (Przeczytany 14583 razy)

  • Wiadomości: 875

  • Pochwał: -1

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 04, 2010, 06:06:44 pm »
ja mam jeszcze słabszy proc niż athlon 64 x2 5200 + (intel core duo 2,2ghz @ oe 2,7) do tego grafe gts'a 450 i nigdy mi nic w L2 nie przycieło.


Zgłaszać trollowanie do moderatora trzeba. 55% tylko brakuje do zablokowania konta Prokrastynator'owi



  • *******
  • Wiadomości: 1148

  • Pochwał: 0

  • whatever.
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 05, 2010, 03:12:45 pm »
Mozesz miec kompa z NASA a przy slabym necie i tak bedziesz mial 5fps na mass pvp (tak, tak wiem, ze to nie POWINNO miec nic do fps ale jednak ma kolosalne znaczenie)
new future.


  • Wiadomości: 777

  • Pochwał: 15

  • Onlife
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 06, 2010, 11:50:00 pm »
cycu766
Aleś się uparł z tą grafiką. Chłopie czy nie dociera do ciebie że grafika ma tylko wtedy znaczenie kiedy masz grę z tymi wszystkimi antialiasingami, najnowszymi shaderami, 20krotnym cieniowaniem itp? L2 jest grą STARĄ i w jej przypadku najwęższym gardłem są siege czyli masa obiektów przy których są miliony obliczeń dotyczących ich kolizji, wzajemnego położenia, odległości względem siebie, czy wreszcie użycia skillów które przy reszcie są w sumie małym ułamkiem obciążenia. Do tego dodajmy dużo ram żeby proc nie musiał wczytywać wielu rzeczy z dysku tylko jak najwięcej rzeczy miał pod ręką. Np. gdy biegną na siebie 2 postacie to procek musi wiedzieć że np przesuwając postać na wyższy skrawek ziemi niż ten na którym stoi musi uwzględnić kolizję i tym samym podnieść postać o tyle o ile jest różnica między punktem podstawy postaci a punktem gruntu do którego zmierza. Procek robi obliczenia dla każdego punktu na trasie dla obu osób. W tym czasie pracuje druga funkcja która cały czas sprawdza w jakiej odległości są dwie postacie i gdy spełni się określony warunek odległości (postacie będą wystarczająco blisko) automatycznie uruchomi animację uderzenia a w tle już oblicza na podstawie statystyk (w których musi uwzględnić cały szereg instrukcji warunkowych na występowanie buffów oraz rodzaju ubioru czy samych statystyk rasy) obrażenia które tylko przedstawia w ustalonym czasie (odmierzanym przez siebie oczywiście) od rozpoczęcia uderzenia do jego punktu kulminacyjnego. Grafika dba o to żeby było odpowiednie rozmycie tekstur, rozbłysk uderzenia był dostatecznie ładny oraz żeby punkty na postaciach były w odpowiednim kolorze. No i też sama animacja modeli. Oczywiście to duże uproszczenie ale chyba na tym przykładzie najdobitniej widać że przy zastosowaniu słabszych technologii graficznych jak w przypadku l2 grafa ma mniej pracy i tylko naprawdę stare modele nie wyrabiają z obliczeniami. Reszta dzieje się na procku i ram.

Z resztą gdyby proc i ram był sprawą drugorzędną to po co gracze dodają te 4gb i proce 4 rdzeniowe po 3-4ghz każdy? Odpowiednio mocna grafa przecież by wystarczyła.

[offtop]Dlatego też jestem pełen podziwu dla determinacji twórców TERY online którzy rzucają się na naprawdę poważną rzecz. TERA przecież nie będzie miała targetowania, wszystko będzie się odbywać na zasadzie obliczeń kolizji miecza/strzały/skilla z mobem. W l2 nie ma takich obliczeń bo wiadomo na pewno że strzała/skill trafi tylko pozostają obliczenia obrażeń
It's nice to be important but it's more important to be nice

In every life we have some trouble
 When you worry you make it double


Cytat: naris
How to PvP with a lock: Bind 1/3 of you keyboard to fear, 1/3 to dots and 1/3 to destruction spells.
Smash you head into the keyboard. YYYAAARRRGGGH!!!


  • Wiadomości: 875

  • Pochwał: -1

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 07, 2010, 06:38:21 pm »
Ram nie jest sprawą drugorzędną, a dlaczego wsadzają proce 4 ghz? odpowiednio wymagająca grafa wymaga proporcjonalnie mocnego procesora, twierdzisz że L2 jest grą starą, a odnosisz to tylko do grafy. U Mnie na radku x1950 zdarzało się że przycinało na mass pvp, z gts 450 przy tym samym procesorze problem zniknął, poprawiło to fps.

Zgłaszać trollowanie do moderatora trzeba. 55% tylko brakuje do zablokowania konta Prokrastynator'owi



  • *******
  • Wiadomości: 4737

  • Pochwał: 22

  • I dont necessarily agree with everything i say
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 07, 2010, 07:00:37 pm »
chyba ten radek bez sterow smigal

edit: w/e ta poprawa fps w liczbie nie wiekszej niz 5 to zasluga szybszych pamieci i szybszego zegara gpu, bez znaczenia czy jest to r590 czy gts450, juz ci to pisalem, l2 do plynnego WYSWIETLANIA nie potrzebuje niczego wiecej jak obslugi dx9.0 i sm w wersji 2.0
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2010, 07:05:28 pm wysłana przez RazielIII »
Why should I take life so seriously? I just wanna do what I like to do being far from reality. This is my own world, I just wanna hear the music.
http://www.youtube.com/watch?v=lVvG_dy94LM NEW ONE!
http://www.youtube.com/watch?v=U81wZ2khvFs

L2@retired

WS - Rankar x5 DC 84
RPG - CLUB x15 SWM 85 / DC 85
RPG - CLUB x5 SD 84
DEX - Wrath x9 SD 85  
Reloaded x15 SD 83
eXistence x4 SD 78
Azarath x15 SD 78
Nanaki x15 SD  77
Celes x7 SD 77


  • Wiadomości: 875

  • Pochwał: -1

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 07, 2010, 07:12:03 pm »
juz ci to pisalem,

popatrz na cytaty w podpisach ludzi na forum i pomyśl, dlaczego twoje wypowiedzi w ogóle mnie nie obchodzą,
to była odpowiedź na post domana18.

Zgłaszać trollowanie do moderatora trzeba. 55% tylko brakuje do zablokowania konta Prokrastynator'owi



  • Wiadomości: 285

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 22, 2010, 10:27:22 pm »
Na moim i5 750 (4x3.6 ghz), 4 gb ddr3 w dualu, gtx 460 (820/1900) nie mogę grać komfortowo na mass pvp/siegach.. 10-20 fps na min detalach. Znajomi co pokupowali sobie nowe komputery mają to samo. Mój procek przeważnie podczas grania w L2 maksymalnie obciążony jest 30-50 %, karta maxymalnie 60%.. a gra zamula. Słaby inet = niski fps? wątpię. Na c4 spokojnie ludzie grali na necie 512 czy tam 128 bez większych spadków fps, oczywiście na dobrym sprzęcie. Zainwestuje pewnie w dysk SSD, aczkolwiek wątpię by to poprawiło jakość gry na siegach, czemu? Proste.. obróć kamerkę w stronę masy ludzi a pozniej w stronę gdzie ich nie ma.. tekstury są wczytane, lecz problem jest w wyświetleniu takiej ilości tekstur.Wina leży po stronie silnika L2, który raczej pod mmo nie jest zoptymalizowany. Ile by się nie wydało na komputer to problem będzie ten sam. 

To tylko takie moje spostrzeżenia po kilku latach gry w L2.

Pozdrawiam.


  • Wiadomości: 181

  • Pochwał: 7

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 24, 2010, 10:06:20 pm »
Liczba FPS w zaludnionych miejscach zależy wyłącznie od mocy obliczeniowej grafiki i procka, a że panowie w co to nowszej kronice wymyślają "innowacje" potrzebny coraz mocniejszy komp. MMO z ładna grafiką mają to do siebie że potrafią zamulić nawet bardzo dobre sprzęty.

P.S.: GTX460 SOC od GA na Freya nie mniej jak 50FPS a ok. 35/20 w skrajnych momentach na 2 monitorkach.

P.S2.: Grafike można mieć super xxx ale jak nie masz proca to nici z niej.

@Fatality: I mam tu dobry przykład, że dobrze zrobiłem wybierając AMD, na Athlonie II x2 2,8GHz i GF GT220 512 od Palit'a na Freya miałem na Max Detalach 26 (1280x1024). O obecnym sprzęcie nie wspomnę. ;D

@RazielIII: Teraz nie powinieneś raczej wgl. o tym wspominać, ponieważ każda karta kupowana obecnie, nawet ta najtańsza za 200zł ma obsługe Dx 10/10.1 i SM 3.0. ; )

Aa bym zapomniał... pamiętajcie w GPU nie liczy się czy ma 1GB czy 4GB liczy się PRZEPUSTOWOŚĆ. Tak dla przypomnienia. ;)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2010, 10:08:31 pm wysłana przez Maxt0r »


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 25, 2010, 03:29:58 pm »
Fajnie sobie to wszystko wymyśliłeś...
Skoro procek i grafika muszą być takie uber pr0 mocne to jak tłumaczysz fakt, że mój sprzęt nie jest nawet w połowie wykorzystywany podczas gry w l2, a mam 20 fps na siegu?
Yyy? Nie do końca rozumiem o co chodzi Ci z tym przykładem, że niby amd > intel? :shock:
Ja na swoim Phenomie II 555 BE (2x 3,7 GHz) i GTX 460 Cyclone od MSI kręconej na 770 MHz i rozdziałce w grze 1440x900 mam takie same fpsy jak Fatal, a ani procek, ani grafika nie są obciążone więcej niż 70% na siege.
Na pustych lokacjach od 150 do 250 fps, a na każdym CSie nie więcej niż 20.
Cytuj
na Athlonie II x2 2,8GHz i GF GT220 512 od Palit'a na Freya miałem na Max Detalach 26 (1280x1024).
I sądzisz, że 26 fps daje 100% komfort gry tak? Naprawdę zazdroszczę.

Prawda jest taka, że skoro już ten sprzęt który został wyżej wypisany nie daje spokojnie pograć na większych eventach to to czy wydamy na niego jeszcze 2 czy 10 tys na pewno nic nie zmieni.
Silnik graficzny l2 mocno ssie. Możemy mieć tylko nadzieję, że zapowiadana optymalizacja silnika wraz z planowanym updatem po H5 trochę poprawi komfort gry.


  • Wiadomości: 181

  • Pochwał: 7

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 25, 2010, 04:42:52 pm »
Fajnie sobie to wszystko wymyśliłeś...
Skoro procek i grafika muszą być takie uber pr0 mocne to jak tłumaczysz fakt, że mój sprzęt nie jest nawet w połowie wykorzystywany podczas gry w l2, a mam 20 fps na siegu?

A powiedz mi co odpowiada za obliczenia Graficzne i Przetwarzanie danych? Co może Zasilacz?
Poeksperymentuj na sterach.

Yyy? Nie do końca rozumiem o co chodzi Ci z tym przykładem, że niby amd > intel? :shock:

O odwieczną wojnę AMD i Intela.

Ja na swoim Phenomie II 555 BE (2x 3,7 GHz) i GTX 460 Cyclone od MSI kręconej na 770 MHz i rozdziałce w grze 1440x900 mam takie same fpsy jak Fatal, a ani procek, ani grafika nie są obciążone więcej niż 70% na siege.
Na pustych lokacjach od 150 do 250 fps, a na każdym CSie nie więcej niż 20.
Cytuj
na Athlonie II x2 2,8GHz i GF GT220 512 od Palit'a na Freya miałem na Max Detalach 26 (1280x1024).
I sądzisz, że 26 fps daje 100% komfort gry tak? Naprawdę zazdroszczę.

25FPS to płynna gafika.. tak dla przypomnienia, nie jest to 100FPS ale grać spokojnie można, to nie FPS że liczy się każda klatka aby jechać seriami w przeciwników tylko MMO.

Ja na Phenomie II x6 1090T 3,6GHz i GTX460 Super Over Clock na 900MHz i na 1920x1088 na RPG nie miałem mniej niż 55/60FPS (na jednym monitorze)  :oops:

Silnik graficzny l2 mocno ssie. Możemy mieć tylko nadzieję, że zapowiadana optymalizacja silnika wraz z planowanym updatem po H5 trochę poprawi komfort gry.

A za te wszystkie perypetie z FPS'ami to wina złego zoptymalizowania silnika graficznego.


  • Wiadomości: 285

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 25, 2010, 04:56:30 pm »
L2 nie wykorzystuje w pełni mocy procka/karty graficznej.  Mogę odpalić 8 boxów a użycie będzie takie samo ;) Ta ilość fps to np na rynku/siege? 2,4 czy 6 rdzeni nie robi dla silnika L2 żadnej różnicy. Raczej wątpię by moc obliczeniowa i5 i 460 'tki nie wyrabiała w L2.. ;) Co śmieszniejsze zmiana rozdzielczości czy to 800x600 czy 1680x1024 nie robi żadnej różnicy.. co jest wręcz absurdalne..

Ps. co do przepustowości pamięci to wszystkie gtx'y mają 256bit.. ;) Ty, Acid i ja mamy te 460 ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2010, 05:12:13 pm wysłana przez Fatality »


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 25, 2010, 05:49:47 pm »
Fajnie sobie to wszystko wymyśliłeś...
Skoro procek i grafika muszą być takie uber pr0 mocne to jak tłumaczysz fakt, że mój sprzęt nie jest nawet w połowie wykorzystywany podczas gry w l2, a mam 20 fps na siegu?

A powiedz mi co odpowiada za obliczenia Graficzne i Przetwarzanie danych? Co może Zasilacz?
Poeksperymentuj na sterach.
Wiem co odpowiada z obliczanie graficzne i przetwarzanie danych i co z tego?
Pisałeś wcześniej, że do l2 musi być mocny sprzęt, to Ci odpowiadam, że mój sprzęt nie jest wykorzystywany nawet w połowie, a fps w l2 dalej ssie. Próbowałem na wszystkich sterownikach 460tki i jest tak samo na każdych. Obaliłem Twoją teorię czy mam jeszcze mocniej sprzęt podkręcać? :)

Yyy? Nie do końca rozumiem o co chodzi Ci z tym przykładem, że niby amd > intel? :shock:

O odwieczną wojnę AMD i Intela.
I jak to się ma do tematu? Skoro nie widać różnicy?

Ja na swoim Phenomie II 555 BE (2x 3,7 GHz) i GTX 460 Cyclone od MSI kręconej na 770 MHz i rozdziałce w grze 1440x900 mam takie same fpsy jak Fatal, a ani procek, ani grafika nie są obciążone więcej niż 70% na siege.
Na pustych lokacjach od 150 do 250 fps, a na każdym CSie nie więcej niż 20.
Cytuj
na Athlonie II x2 2,8GHz i GF GT220 512 od Palit'a na Freya miałem na Max Detalach 26 (1280x1024).
I sądzisz, że 26 fps daje 100% komfort gry tak? Naprawdę zazdroszczę.

25FPS to płynna gafika.. tak dla przypomnienia, nie jest to 100FPS ale grać spokojnie można, to nie FPS że liczy się każda klatka aby jechać seriami w przeciwników tylko MMO.
Ja na Phenomie II x6 1090T 3,6GHz i GTX460 Super Over Clock na 900MHz i na 1920x1088 na RPG nie miałem mniej niż 55/60FPS (na jednym monitorze)  :oops:

Mówisz o fpsach na siege czy na normalnych lokacjach? Jeśli można to idź stań na środku rynku i zrób screena z fpsami. :)


  • Wiadomości: 112

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 12, 2010, 05:55:15 pm »
jaki windows pod ten sprzet i co myslicie o tej koniguracji?
AMD ATHLON II X4 640 4x3GHz AM3 lub Procesor Intel Core i5 760 4x 2,80Ghz BOX    ?
Płyta główna Asus P7H55-M  Lx-Si
GoodRam DDR3 4096mb 1333mhz
GeForce GTX 460 1024DDR5 256BIT
Dysk Twardy  1TB - 1000GB SATA II  NCQ


  • ******
  • Wiadomości: 1153

  • Pochwał: 3

  • l2against.eu
    • L2Against
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 12, 2010, 07:03:04 pm »
Windows 7


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 12, 2010, 07:06:20 pm »
Brałbym i5, i zmienił od razu boxowe chłodzenie na scythe mugen. :)


  • Wiadomości: 112

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 12, 2010, 07:09:28 pm »
win xp 64bit by nie starczyl?


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 12, 2010, 07:36:16 pm »
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,39624.0.html


  • *******
  • Wiadomości: 3535

  • Pochwał: -666

  • Antropomorficzna personifikacja
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 12, 2010, 09:00:53 pm »
Z resztą na tę chwilę cena Win 7 jest aż nieprzyzwoita :D


  • ******
  • Wiadomości: 1153

  • Pochwał: 3

  • l2against.eu
    • L2Against
Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 13, 2010, 03:10:24 pm »
Właśnie się zastanawiam nad kupnem 7 professional ale 500 złoty to trochę jest . Hmm ,a za granica np.Dania/Szwecja jest taniej ?


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 13, 2010, 03:33:31 pm »
No cena jest masakryczna.
I później się jeszcze dziwią dlaczego ludzie wolą produkty MS z torrentów.  hahaha
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2010, 04:17:44 pm wysłana przez Acid »


  • Wiadomości: 112

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 13, 2010, 06:53:00 pm »
Takie moje ostatnie pytanie. Windows 7 32bit czy 64? 64 ponoc szybszy
Ogólnie chodzi mi oto żeby się dobrze grało w l2 czy tera online ;p


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 13, 2010, 08:09:59 pm »
Jak masz 4gb ramu to bierz x64, jak nie masz to 32.


  • Wiadomości: 604

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 13, 2010, 09:05:34 pm »
Jak nie jestes w stanie wymienic 3 programow w ktorych faktycznie przydaja Ci sie 64 bity to sie w ogole w x64 nie pakuj.


Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 13, 2010, 09:24:16 pm »
Jak nie jestes w stanie wymienic 3 programow w ktorych faktycznie przydaja Ci sie 64 bity to sie w ogole w x64 nie pakuj.

ROFL.
Na swoim przykładzie. Na poprzednim kompie.
C2D 2,66 GHz
4 GB ramu
Radek x1950 pro

Testowałem L2 na XPku Prof i 7ce x64.
Na Xpku na odpalonym frapsie miałem klatkowanie, że nie dało się grać.
Na 7ce na odpalonym frapsie mogłem normalnie kręcić pvp na kliencie HB.


  • Wiadomości: 604

  • Pochwał: 0

Odp: Komp pod l2
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 14, 2010, 12:43:37 pm »
Oczywiscie, miales 100% przyrost fpsow tylko dlatego, ze przesiadles sie na 64 bity. :shock:
Gosc w 99% bedzie korzytal z 32 bitowych aplikacji, wiec 64 bity sa mu potrzebne jak dziura w bucie.