Witaj
Gość

Wątek: Ranger - Wrażenia z gry+miniporadnik [lvl23]  (Przeczytany 2917 razy)

  • Wiadomości: 89

  • Pochwał: -1

  • Dla Brata Badź Bratem Nigdy Nie Udawaj
Ranger - Wrażenia z gry+miniporadnik [lvl23]
« dnia: Czerwiec 26, 2009, 12:31:08 pm »
Wstęp
Kto to jest Ranger tłumaczyć chyba nie muszę. Tak samo tego czym się posługuje jako bronią i w czym chodzi. Opiszę tylko moje spostrzeżenia na temat tej klasy. Doszedłem nią do 23lvla. Głównie solo. Choć od 20lvla miałem pt z drugim rangerem, co znacznie przyspieszyło proces lvlingu.


Gra Solo
Nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać. Dmg jest w sam raz, tylko mało strzał do 16lvla [o czym później], przez co trochę trzeba pouciekać przed mobkami. Chyba, że ma się party, co dla rangera jest bajeczką wówczas ;)


Gra party
Cud, miód, orzeszki, palce lizać w... [zostawiam wolne miejsce, kto zna to powiedzenie, ten wie czemu ;)] Ranger został stworzony do gry w pt. Burst dmg ma całkiem spory [chain combo], dzięki czemu bardzo szybko wykańcza mobki, jeżeli ktoś zada te kilka hitów, na które zostaje mobek po wszystkich skillach rangera. Gdy grałem chanterem, dołączył się do mnie ranger. Dosłownie nie miałem co robić. Dwa razy machnąłem kijem i po mobku. Pięknie szło.


Skille: wady i zalety
Do 16lvla trochę ich mało, ponieważ są tylko 2 [Snipe I + Snare Shot I]. Na 16lvlu dostajemy Twist Shot I. Bardzo efektowny skill, jak i efektywny. Jego przydatność jest bardzo duża, ponieważ cool time jest równy cool time'owi Snipe'a. Co z tego wynika? A no to, że jak tylko Snipe jest gotowy do ponownego użycia, to i Twist shot, przez co nie musimy się martwić o to, czy będziemy mogli go użyć, czy też nie. Na 19lvlu otrzymujemy Attack Arrow I. Najmocniejsza strzała jakiej miałem przyjemność używać. Jest tylko jedno 'ale' co do niej. Jej dmg nie jest stałe. Znaczy to ni mniej ni więcej tyle, że uderzając nią tego samego moba możemy zadać mu [np] 1000+ dmg, a za drugim razem może to być tylko 250... To samo ma się do critów. Czasem uderzając bez crita miałem 820dmg, a kolejny hit z crita wchodził za 710. Nie mam pojęcia skąd to się bierze, co nie zmienia faktu, że jest to najsilniejsza [okazyjnie :P] strzała na 19-25[nie wiem jak jest dalej, ale burst shot z 25lvla możliwe, że będzie zadawał większy 'random dmg'+base dmg, który jest w opisie skilla]. Na 20lvlu mamy dostępne 2 stigmy. Ta pierwsza [z questa] jest nic nie warta. Dmg z niej jest śmieszne, i do tego ma AoE 15m co przy niewłaściwym stosowaniu może nam załatwić dodatkowego moba na kark. Tak więc polecam pominięcie tego skilla na rzecz Stigma Shardów. Druga stigma z 20lvla to Sleeping Arrow I. Świetny skill, pozwalający uśpić przeciwnika. Jeżeli nastawiamy się na party PvE, ta strzała jest obowiązkowa - ponieważ dzięki niej możemy ochronić np healera, usypiając atakującego mobka. Kolejną zaletą jest to, że NIE wytwarza mega aggro, tak jak to robi Sleep Sorca. Jedyną wadą jest 3minutowy cool down. Poison Arrow z 22lvla... Mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o nią. Zadaje małe dmg instant, ale za to jest to pierwszy [poza Poison Trap] DoT rangera, co podnosi jej wartość. Na pewno przydatna do party PvE, jeżeli chodzi o solo, używałem jej tylko wtedy, kiedy Attack Arrow się nie zdążył wy-cool-ować. Stigmy z 22lvla nie posiadałem, choć miał ją w swoim arsenale zaprzyjaźniony ranger, o którym pisałem wcześniej i był nią zażenowany - odradzam [poza tym, który z twórców wpadł na tak świetny pomysł, aby dać rangerowi na 22lvlu stigmę, która używa daggerów? Jaki ranger ją sobie 'wsadzi' o.O? Chyba tylko tam gdzie słońce nie dochodzi... -.-'].


Buffy
Polymorph Lycan[10lvl] - ciut za mało te 2min za 2k DP. Na jakichś bossach, owszem, poza bossami wolałem sobie patrzeć na świecącą postać.
Eye of Caution[13lvl] - +200 dodge - taki sobie, nie widziałem zbytnio różnicy.
Concentrate Evasion[1lvl] - pozwalający uniknąć magicznego/fizycznego ataku, świetny w pve/pvp jeżeli widzimy, że mobek/player szykuje coś 'większego'. Wystarczy odpalić i śmiać się prosto w pysk(?)/twarz przeciwnika gdy ten ujrzy 'DODGE' ;)
Stealth[5lvl] - ... nie używałem...
Focus[9lvl] - zwiększa p atk o 40% na 5sec. 5sec... niby mało, ale polecam używać przed skillem "Attack Arrow", wówczas jego dmg wchodzi naprawdę piękne ;)
Whisper of Pacifying I[22lvl] - jakoś niebardzo działał w pt z rangerem. Tak czy tak mobek leciał na mnie. W większym pt może działać lepiej.
Eye of Focus[10lvl] - nie używałem, co ciekawe uaktywnia się wraz ze skillem Eye of Caution i gdy chcemy go użyć razem z poprzednim, musimy odczekać 10sek.

Jedynie brakowało mi buffka a'la StoneSkin Sorca/SMa.


Pułapki
Poison Trap - bez sensu, znacznie słabszy DoT od Poison Arrow. Nie używałem jej z racji mini obrażeń jakie zadawała.
Glu(t)e Trap - dobra, jeżeli chcemy oddalić się od przeciwnika, lub unieruchomić go aby DoTy zrobiły swoje.
Opis działania:
Ustawiając pułapkę, mamy pewne szanse na złapanie mobka w nią. Wchodziła mi w 60%.  Kolejnym czynnikiem który wpływa na długość utrzymania sie pułapki, to to czy od razu będziemy ładować w moba skillami. Czasami od razu zrywało pułapkę, a czasami można było w niego pakować do samego deada. Warto się odwrócić plecami do moba przed złapaniem, bo czasami 'auto atak' zadziałał [jak zwykle działa wtedy kiedy nie potrzeba] i zrywało mi pułapkę jedną zwykłą strzałą (ewentualnie wyłączyć auto atak w menu - chyba, że się nie da - nie sprawdzałem).


Hint
Przed użyciem jakiegokolwiek skilla, polecam wysyłać zwykłą strzałę. Wygląda to mniej więcej tak -> Wciskamy 'normal atak' i gdy tylko odpali się animacja naciągania strzały, wciskać hotkey skilla. Wówczas w stronę mobka leci random dmg[bo taki zadają strzały]+skill dmg. Czasami się zdarzy, że wejdzie crit z tego normala, a w ten sposób zdejmujemy mobkowi jakieś 120-150hp więcej aniżeli używając samego skilla. Nie polecam jednak używać tego przed Snare Shot i między chain skillami.

JumpShotów nie próbowałem ;)


Manastone'y + Set
To zależy od upodobań. Jeżeli ktoś lubi duży dmg to wymieszać crit+atak. Osobiście polecam trzy kamyczki. HP/crit/atak <- te 3 dobrze wymieszać i będzie git.
Ranger jest bardzo zależny od eq. Im lepszy łuk tym lepszy dmg [oczywiste], ale potrzebny mu również dobry set, ponieważ to właśnie on jest podstawą przeżywalności [nie ma tu tak łatwo jak chanter z healem, czy sm z petem].


To chyba tyle. Jak mi się coś przypomni to dopiszę. Ewentualne pytania, poprawki, spostrzeżenia [od grających tą postacią] mile widziane ;)
**nazwy skilli są mieszane, z tego względu, że niektóre pamiętałem z gry, a inne brałem ze strony internetowej, dodatkowo podałem lvl otrzymania skilla, co powinno was naprowadzić bezproblemowo.

źródło : aiononline.com.pl



Staram się pomagać gdy mogę i potrafię.
Staram się bardzo dokładnie opisywać serwer na którym grałem.
Cytuj
w wiosce człowieków masz kowala koło drzwi do bramy

own3D


  • ******
  • Banned
  • Wiadomości: 1262

  • Pochwał: 4

Odp: Ranger - Wrażenia z gry+miniporadnik [lvl23]
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 26, 2009, 12:39:34 pm »
a sam prosiłem, zeby nie pisać w poradnikach... :/
fajne copy&paste, na przyszłość fajniej by było, gdybyś sam napisał poradnik, to nie będzie doprowadzało do sytuacji typu, że autor się upomni o niego (ofc jak autor się zgodził to tylko na dole dopisz kto to napisał i że za jego zgodą to jest :) )
I'm offline.