Co bede gorszy.
Shillien Knight/Shillien Templar
Unlike the Temple Knight, who uses the magic of light and water, the Shillien Knight uses the magic of darkness and water, in addition to his skills with the sword. He drains the physical power of opponents with Summon Vampiric Cubic or Summon Viper Cubic, or he can summon poisonous cubics. The Shillien Knight can also rain lightening down upon his opponents using Lightening Strike.
Among Shilien Knights, followers of the goddess of the underworld, Shilen, these knights are said to be blessed by her. Adept at black magic, they also practice diverse summoning magic abilities.
Shillien KnightUmiejetnosci Ofensywne:Jeden z 2 skilli do ataku jakie dostajemy.Zadaje obrazenia i jezeli sie uda przeciwnik otrzymuje krwawienie.Od 72 poziomu(naszego nie skilla) Emergency Dressing nie leczy naszego krwawienia jedynie kaplan potrafi to wyleczyc.
Atrybut:Bleed
Ostatni nasz skill.Jego atrybutem jest Dark czyli zadaje duzy dmg.Specialnosc tego skilla jest to ze po trafieniu w przeciwnika i otrzymaniu obrazen przeciwnik zaczyna nas atakowac i przy odrobinie szczescia traci obrazenia przy krytyku(nie Critical Rate jak pisze na oficialnej stronie).Na maksymalnym poziomie jest to ponad 50% obrazen co dla lucznikow i sztyleciarzy jest duzym oslabieniem.
Atrybut:Darkness
Zaklecia ofensywne:Nasza zabawka od 15 poziomu.Jest to rasowy skill DE ktory jest chyba glowna bronia postaci walczacych w zwarciu.SK bedziesz go uzywal czesto wiec sie przywitaj i zapoznaj z tym skillem.Jest to silne zaklecie ktore potrafi na 78 zadac okolo ~600 obrazen w przeciwnika na podobnym poziomie(wnioskuje to z pts i filmow) co z duzym INT DE daje dobry dmg.Wyssanie zycia zabiera duzo zycia i oddaje nam 20% z tego niby nic ale zawsze cos.
Atrybut:Darkness
Nasz Drugi Drain ale o polowe slabszy.Zawsze jest cos za cos i ten rodzaj wyssania jest slabszy dlatego ze daje nam 80% z tego co wyssamy.Tak to nie rozni sie od DH no i dostajemy go na 40 jako SK.
Atrybut:Darkness
Freezeng strike jest naszym spowalniaczem,jako jedyny potrafi zadac dmg ale rzadko wchodzi.Ogolnie do nukowania dobry ale w pvp bym nie polegal tylko na nim.
Atrybut:Water
Moje ulubione zaklecie ^^ od C1-C4 wchodzi rzadko ale jak wejdzie to zgon dla przeciwnika.W C5 wchodzi czesto ale na 30 sekund.Zadaje bardzo duzy dmg i w przeciwienstwie do tego co mysla ludzie jego atrybutem nie jest air...
Atrybut:Paralyze
Debuffy:Power Brake towarzyszy nam od keidy jestesmy palusem.Zmniejsza p.atk przeciwnika o 23% co przy postaciach typu dagger/archer zmniejszy jego dmg.Postacie z maly p.atk tez ucierpia na tym skillu szkoda ze nie kumuluje sie z debuffami cubica.
Atrybut:
?(za cholere nie wiem...)
Hex...kocham ta umiejetnosc.Tak ajk PB rzucamy go szybko i tez cos zmniejsza,tylko ze zamiast p.atk to zmniejsza p.def i 23%.Tez nie kumuluje sie z cubiciem i tez za cholere nie wiem jaki ma atrybut...
Atrybut:
?
Trucizny:Zwykly poison ktory dostajemy jako palus.Niby po co to brac skoro Viper to ma? jak brac skille to wszystkie ^^.Ogolnie trutka na maxymalnym lvl zabiera 58 hp na "Tick".
Atrybut:Poison
Corpse Plague to poprostu AoE poison.Jedynie co potrzebujemy to trupa lub trupa summona do szczescia.Na AoE party sie przydaje ale tak normalnie to nie uzywam(chyba ze z nudow).
Atrybut:Poison
Przywolania:Phantom cubic jest cubiciem ktory aktywuje sie czesto.Zmniejsza p.atk,p.def,atk.speed o 23% przez co jest jednym z top 3 najlepszych cubicow.
Vampire Cubic rzuca na przeciwnika Draina ktory ma taki power jak DH i oddaje 50% obrazen do nas(i tak dobrze).Jest to kolejny z najlepszych cubicow(3 to spark ktory ma PS).
Viper na przeciwnika Curse Poison.Jest jak elfi Aqua cubic tylko tamten rzuca DoT bazowany na Wodzie a ten jest magiczny i nie mozna go wyleczyc bandazami.
To nie jest summon ale pozwala nam na przywolanie kilku cubicow.Ten skill posiadaja tylko Summonerzy,Tk i SK.
"Forteca":Niby Heavy Armor Mastery(W skrocie H.A.M) jest taki sam dla kazdego...niestety nie "nasz" H.A.M wyroznia sie tym ze ma w sobie Dagger i Archery Resist(Warriorzy i misticy tego nie maja) i nasz H.A.M daje nam najwiekszy p.def.
Daje dokladnie ten sam bonus co u magow Anty Magia tylko ze kiedy oni ten bonus osiagaja wczesniej my dostajemy go "ciut" pozniej.Generalnie ma nam pomoc w walce z magicznymi bydlakami.
Shield mastery pozwala nam lepiej blokowac tarcza.Na 4 poziomie modyfikator wynosi 2.00(lub jak wolicie +100% lepszy blok).
Genialny skill...dzieki niemu blokujemy sie z kazdej strony,blokujemy nawet backstaby ^^.Walka z kilkoma przeciwnikami jest latwiejsza teraz ^^V
Guard Stance jest fajnym skillem ^^ zwieksza nam block rate o 1.50(50%) i zwieksza p.def o 256 na 4.Najlepsze efekty mamy jak wlaczymy GS i SF.Niestety koszt many jest duzy na "Tick" bo wynosi 1.5*poziom(u mnie to jest caly czas okolo 15 mp).
Shield Fortres...to jest zabawka.Maly koszt MP a daje ogromny bonus do DEFA tarczy.Koszt mp jest maly a potrafi bardzo ulatwic walke.Dam przyklad...SF na maksymalnym lvl daje nam 560 defa na tarcze,z imperial +0 daje nam to 850 defa na tarczy a z advance block da nam to uwaga 1700 defa na tarczy...
Ciekawa zdolnosc...jak HP nam spadnie do 30%(czyli swieci lub jak kto woli mruga) Def nam wzrasta(215 na max poziomie).Zabawka genialna koniec walki z nami to moze byc hardcore.
Ultimate Defense to zabawka ktora daje nam ogromne ilosci p.def i m.def kosztem unieruchomienia.Daje nam odpornosc na Cancel wiec jest mniejsza szansa na zdjecie nam tego buffa.
Hate:Aggresion jest skillem ktory skupia uwage przeciwnika na nas.W C5 dziala to na graczy co nieraz daje ciekawe efekty i sprawia ze tank w mass/ptvpt staje sie lepszy.
Hate Aura(lub w C5 Aura of Hate) to zwykly Aggresion tylko ze jest AoE.
Inne:Confiusion to eee...no takie cos? co zmienia cel zeby mob atakowal kogos innego? nie wiem po co to jest tankowi jedynie uzywal tego zeby zabijac boty...
Zwieksza nam regeneracje MP.Baaaardzo przydatne bo dzieki temu mozemy czesciej walic skillami.
Arrest to jest nowa zabwka dodana w C5 ktora czyni z nas chama na inne klasy.Co w tym fajnego? Ten skill to root ale nie magiczny tylko fizyczyny,jedynie co wplywa na to czy wjedzie to jego poziom,przeciwnika,bonusy z setow(NM),buffy(mental) i pasywne(Wisdom).Na 20 przypadkow wejdzie 19 razy,zatrzyma daggera/lucznika/maga/kaplana/ i mozna podejsc dobic.Po wejsciu skilla zmienia cel na nas i rootuje na 10 sekund,reuse skilla to okolo 12 lub 15 sekund(nie liczylem).
Shillien Templar:Fortitude(lub jak ja to nazywam po polsku "Wigor") jest skillem Toggle(ta on i SF razem nie zra tyle MP co GS
) ktory daje nam 30% odpornosci na stunt(najwiekszy wrog DE chyba) i Paraliz(w C4 niegrozny az tak chociaz od necra to inna bajka).PRzydatne w walce ze Stunterami(szczegolnie z DA).
Ten skill daje nam 20% odpornosci na bleed i poison(DE glownie na DoTach jada ^^) co sie przyda na daggerow(malo ale cos a z tallum/imperial crusader set da nam 100%).
Kolejny fajny skill daje nam odpornosc na sleep(w C5 niegozny az tak) i Root(w C5 bardziej grozny).Z NM/Imperial mamy 90% resist ^^
Oooo tak...wiecie jak to fajnie dostac Shield Stuntem? tu mamy cos lepszego.Oto Shield Bash,detargetuje i przerywa dana akcje(wku***a jak nie wiem co) i bez modyfikacji DEX i buffow rzuca sie go 0.5 sekundy
ma tez szanse ze zestuntuje na...2sekundy ^^(ej zawsze cos...) no i ma reuse 10 sekund(bez modyfikacji dexa i haste itp.).
Wiecie co jest lepsze od UD? 2 Udef ^^ Vengance jest to Ud z efektem 3 ale jeszcze ma hate.Ale ten typ hate to jest tak zwany "Hate Hate" czyli zmienia cel i rozkazuje nas atakowac ^_^\m/
Nie lubisz magow? to oni nie polubia ciebie bo ten skill ma szanse odbic debuffy(niech sie nazre swoim sleepem/slowem).Genialny nie tylko na magow ale tez na innych tankow itd.
To jest zabwka...osobisty Cancel i zmniejsza CP przeciwnika(z 2000 zmniejsza do 200) w C4 sciaga kazdego buffa a w C5 do 5.Dodatkowo przeciwnik po oberwaniu tym jest abrdziej podatny na debuffy(zgadnijcie w czym SK/ST sie specializuje?).
SprzetZbroja:Nightmare:Jest ciekawym setem,daje nam bonus do ataku,daje con i odbiera DEX no i daje RD ^^.Jak akzdy armor A jest przystosowany do PvP i daje bonusy na Root/Sleep co z naszymi pasywnymi z 3 profki daje fajne bonusy.Generalnie bardziej polecam go gdy idziemy w CON bo raczej chcemy wtedy polowac na magow(sa tez tacy).W C5 to genialny set bo mozna dzieki niemu obronic sie przed Arrest/(Mass) Shackle.Ogolnie Armor do Mass PvP.
Majestic:Ten armor daje stunt resist i bonusy do STR a odbiera CON.Jest to armor nie do mass PvP tylko na 1 vs 1 i na postacie typu h2h a glownie na DA...Jezli idziemy w dmg to jest to genialny armor bo mozemy napsuc krwi...
Dark Cristal:Slabszy doom ktory daje nam resist na Paraliz.Z Toggle Fortitude daje nam fajny bonus.Do C5 nie warto go ubierac a jak masz zamiar skladac DC a potem NM to wez lepiej sobie dooma zenchantuj.Ale z wygladu fajny armor no i daje bonusy na tarcze i bonusy do leczenia(zawsze cos).
Imperial Crusader:Ten set jest najlepszy jezeli chodzi o to.Zabiera DEX i dodaje STR.Polaczenie NM i Tallum(go nie opisuje bo jest FE dla SK) a z bonusami daje nam 90% sleep/root resist i 100% posion/bleed resist.Tarcza imperial na SF da nam 850 defa...
Bron:Dobry SK ma zawsze 2 bronie,jedna to miecz do walki wrecz a drugi to bron magiczna.Miecz ze zbroi A to ja polecam Dark LEgion Edge z Healthem(inne SA sa do dupy) a 2 miecz to SoM z Acumen lub jak cie nie stac to bierz Elemental z Magical Power.Radze sie nauczyc uzywac 2 broni i jak je zmieniac.Jezeli masz dostep do broni jak Forgotten Blade ktory ma genialne SA(Haste,Focus,Health) i jak nie wiesz co wybrac to ja polecam Focus bo i w PvE lepiej utrzymasz aggro na sobie i PvP wiecej kuku zrobisz.
Dye:Niewazne co wezmiesz to i tak SK bedzie dobry.
PvP:Ooo tak raj dla SK zaczniemy zabawe:
SK vs Mag:
Powiem tak daruj sobie z nimi walke...ale jak juz musisz...lepiej miec NM lub imperial i lepiej jakbys byl ST.Odpalamy UD na poczatek i nukujemy.Jako ST walnij Arrest/FS odpal lustro i podbiegnij do niego i dowal mu bashem.Za kazdym razem jak on cos rzuca wal mu z Basha a moze wygrasz.Jezeli masz Arrest to za kazdym razem wal mu z Arrest jak tylko sie zaladuje i dowalaj mu bashem a masz szanse zeby wygrac.Pamietaj zeby uzywac kazdego innego skilla i oslab mu defa hexem.Mozesz zaryzykowac i walnac ToD ale wiesz to ryzykowne bo poswiecisz okolo 1/6 hp na CON buildzie.
SK vs Archer:
Deflect Arrow i dodatkowy modyfikator do bloku tarcza(0.50) da nam przewage.Walimy w przeciwnika Arrest(lub FS),podbiegamy dowalamy Judgment i mixujemy Power Brakiem.Po takim zabeigu lucznik nas drapie po jajkach(jego crit dmg spadl o polowe a p.atk o 23% no i -25% z Deflect).Walka latwa nie komentujac ze mamy na pancerzu resist Archery ^^.Mozemy SF wlaczyc.Wygrywasz praktycznie z natury(Tank>Rogue) ale nie badz zbyt pewien siebie bo to ciebie zgubi...
SK vs Daggery:
Walka podobna tylko ta roznica ze jego backstabby blokujemy bez problemu (Aegis) odpalamy SF zeby jego dmg spadl jeszcze bardziej.Walka z nim powinna byc latwa pod warunkiem ze nie wejdzie Leathal Blow...no i trzeba uwazac na DoTy.Wygrywasz praktycznie z natury(Tank>Rogue) ale nie badz zbyt pewien siebie bo to ciebie zgubi...
Sk vs Summoner:
Walka moze byc trudna lub latwa.Ciezko wybrac czy to ma byc summoner czy summon ale ja sadze ze latwiej ubic summona ^^.Walimy na summonera Arrest i staramy sie odbiec poza zasieg 600(heale i rozne leczenia nie beda pomagac) dobrze jest dowalic w servitora hex,pb i inne chamstwa(byle nie arrest i doty).LS nie marnuje wal w Maga jak wejdzie to mamy K.O...Staraj sie rozdzielic ich a wygrasz.
SK vs Destroyer:
Ten bydle ma to do siebie ze moze ladnie pobic.Jak walczysz na Arenie(co jest wg.mnie debilizmem) to sobie daruj.Na Koloseum masz latwiej bo walisz Arrest zmieniasz bron na magiczna i walisz w niego.Nie wal w neigo bleeda bo sie wyleczy a ty stracisz MP.Na koloseum nie musisz walic Arrest(ale jak masz to lepiej bo FS zre wiecej MP) mozesz FS.Destroyer ma to do siebie ze jest wolny co mozna wykorzystac(nuk,bieg,nuk,bieg lub arrest,nuk...).Pewnie uzyje Battle Roar i Frenzy z Rage a jak jest cwany to uzyje luk(W C5 to trzeba byc debilem zeby nosic luk...za male bonusy).Problem sie pojawi jak odpali Zealot i Frenzy ale staraj sie go Rootowac az sie skonczy.Wykorzystaj to ze destroyer jest wolny.
SK vs Tank:
Omg...chora walka...nie lubie bic sie z tankami bo taka walka trwa rok.Jak walczysz Z Phonix Knightem na Phonix Build(lub jak kto woli Sacriface Build) to moze ci zabraknac MP.Nie wal dotow na PK bo sie wyleczy(ale z bleeda) paraliz zachowaj na lepsza okazje.Gdy zacznie sie leczyc to podchodzisz i przerywasz mu bashem(za bardzo nie ma sesu robic Phonix Build przed 75).Trzeba uwazac na SLam bo wtedy moze byc zonk bo nie uzyjesz fizycznych skilli no i uwazaj na physical mirrow.Z ET moze byc klopot
(powaznie) nie dlatego ze zadaje uber dmg ale jestescie przeciwienstwem siebie.Kiedy ty masz duzy dmg on ma maly,kiedy ty masz maly def on ma duzy itd.Po pierwsze wiesz jak wyglada mirrow wiec jak rzuci to mniej wiecej licz kiedy sie skonczy chyba ze lubisz lapac wlasne debuffy(I NIE JAK CUBIC WALI DEBUFFA TO TY NIE DOSTAJESZ).Pamietaj ze on tez ma basha ale nie ma ToD tylko ToL.Ostatnia sprawa to to ze on ma Holy Armor co daje -10% slabsze skille oparte na Darkness.
SK vs DA...:
OMG ten typ ma cos z dynia:P na szczescie nie jest tak silny jak za C1.Glowna bron to shield stunt wiec przyda sie majestic.Slam tez uwali ci zycie a mirrow tak samo.Przerywaj mu skille bashem.Pantere zabij najpierw(chyba ze potrafisz super walczyc na "2 fronty" ale ja nie umiem tak) bo ona jest tu DD.Kiedy ona zdechnie jest praktycznie K.O.Czemu? jego dmg jest maly czego najbardziej sie boj to RD a nie DA(masz duzy dmg to dostajesz spowrotem duzy dmg) jak chce przywolac pantere to mu nie daj podbiegasz i walisz bash,znowu chce? to znowu bash itd.Uzywaj rozsadnie skilli a wygrasz i uwazaj na MP.
SK vs Glad:
W C5 jest silny jego dmg to ponad 800!!!(tak 800 dmg) lub nawet wiecej(destroyer na frenzy dostawal za 1,1k dmg).Ale da sie wygrac w C5 omija ci tarcze ale pamietaj jedna rzecz...mimo ze ma duzo hp i spory dmg to jednak ma slaba obrone magiczna.W C4 nie jest grozny pod warunkiem ze masz gdzie biegac ^^
SK vs Reszta h2h:
Reszta nie jest jakos grozna jezeli masz gdzie biegac...Dwarfy nic ci nie zrobia a WL przez to ze ma AoE dmg to skille ma slabsze...Ale majstic sie przyda napewno a ich skille przerywaj Bashem ^^(ten skill jest genialny).
Sk vs Kaplan:
...tyle powiem
Zalety:-duzy atak
-duza obrona
-aegis
-guard stance
-2 drainy
-2 debuffy
-1 bleed i 2 poisony
-spowalniacz zadajacy dmg
-duzy dex i str(jest co obnizac)
-dobry blok tarcza
-3 cubici
-skuteczny skill rootujacy
-atak fizyczny oparty na Darkness.
-Duzo skilli
Wady:-maly con
-podatnasc na stunt
-malo zycia
-brak selfbuffa na m.def(jak mnie to k***a drazni)
-Drainy nie dodaja HP gdy przeciwnik ma CP...
-trzeba znac inne klasy zeby dobrze walczyc
O czym Pameitac?:-Masz skille to uzywaj ich wszystkich a nie gadanie typu "nie uzywam hexa bo cubic go ma" to nie graj ta postacia.
-Wal skillami jak sie da zeby cubici sie aktywowaly.
-SK to nie char dla poczatkujacych.
-Trenuj ile wlezie.
-jezeli bierzesz np. majestic to jedz w -con + str/dex a nie w con i odwrotnie jak jedziesz w con - str to jedz w con nie str...
-Nie badz pewien ze z kims wygrasz,nigdy nie wiadomo co sie stanie i moze byc tak ze to ty dostaniesz po dupie mimo ze z rogue wygrasz.
-I znowu odwrotnie wykorzystuj to ze ktos mysli ze ciebie pokona.
-Bierz kazdy skill(oprocz confusion) kazdy sie przyda.
-Naucz sie walczyc na kilku paskach(ja mam 3 jeden na spowalnianie i lucznikow,glowny i na 2 bronie).
-Nie ma postaci ktorej nie da sie pokonac i nie ma postaci ktora kladzie kazdego zawsze akzdy ma wady i zalety.
-Pamietaj ze to gra druzynowa wiec patrz i uwazaj na innych jak okladaja kogos to idz mu pomoc.
-Zapomnialem dodac bardzo waznej rady:Jezeli przeciwnik ucieka to nie ganiaj go tylko go nukuj(nie ma sesu go ganiac) a jak zdechnie zacznie biec do ciebie to go atakuj w h2h.Ogladalem sporo filmow z SK vs xx i jak sk ganial kogos to w 90% przypadkach przegrywal.
/Polgara tak jak obiecałem po dwa +