Jako, ze juz troche gram zerkiem postanowilem sie podzielic moimi wrazeniami i spostrzezeniami dot. tej klasy. Na poczatek kilka uwag- sry za brak ogonkow, ale nie posiadam polskiego jezyka na kompie, z ktorego to obecnie pisze;p Po drugie- pisze to z pamieci, bo nie mam obecnie kompa, na ktorym wlaczylbym l2, wiec jak tylko odzyskam swojego zloma, to powklejam screeny ze statsami itd. Ok, wiec zaczynam;]
Berserker jest klasa dostepna jedynie dla meskich kamaeli (nie liczac subclassy), wiec dorga rozwoju wyglada nastepujaco- Male Soldier-> Trooper-> Berserker-> Doombringer. Uzywa on dwurecznych mieczy zwanych Ancient Swordami- mozna je zdobyc transformujac zwykly dwureczny miecz skillem Change Weapon, ktory ma kazdy Kamael. Ancient sword rozni sie od 2h sworda tym, ze ma mniejszy p atk, ale za to jego bazowy atk speed jest zwiekszony. Skille Zerka wymagaja uzycia dusz, ktore mozemy zdobyc na rozne sposoby- z predzej napelnionej butelki, ze skilla Life to Soul, ze skilla Soul Gathering, z zabitego moba, oraz przy uderzeniu krytycznym. Ma unikatowe ataki szarzami.
Zalety:-duzy p atk
-dosc dobry atk speed, jak na klase poslugujaca sie dwurecznym mieczem
-duzy speed (ktory mozemy jeszcze podniesc za pomoca toggle skilla Hard March)
-postac latwa do ekspa nawet solo
-mimo tego nieszczesnego CON uwazam ze statsy sa rozlozone swietnie
-GENIALNE skille
Wady:-skromny p def
-mala ilosc con (a co za tym idzie podatnosc na stuna, bleedy i mala ilosc hp)
SkillePrezentacja Słonika.
http://forum.lineage2.com.pl/index.php/topic,21921.0.htmlDodałem jeszcze obrazki armorow i broni.
PasywneFast Recovery Zwieksza regen HP/MP/CP
Guilted Body skill pasywny z 1 lvla, ktory redukuje sile leczenia do 95%, oraz pozwala zakladac wylacznie lekkie zbroje.
Weapon/Armor Mastery tego chyba nie trzeba tlumaczyc
Magic Immunity zwieksza m def
Soul Mastery od tego pasywa zalezy jaka ilosc dusz mozemy posiadac w jednym momencie, decyduje o szansie zdobycia duszy przy krytyku (procentowej), oraz ilosci ekspa ktora musismy zdobyc za moba, zeby oddal nam swoja dusze (jak to brzmi).
Ancient Sword Mastery/Light Armor Mastery Zwiekszaja odpowiednio p atk, gdy uzywamy ancient sworda i p def przy uzywaniu lekkiego armoru.
Critical Sense Zwieksza szanse na krytyka i sile kryta, o ile wplyw na crit rate jest raczej minimalny (7- 8 punktow na lvl skilla), to do sily kryta daje kopa dosc ostrego.
ToggleDark Blade lvl 1 dodaje 10 elementu dark do ataku
Dark Armor lvl 2 zmniejsza obrazenia od elementu dark, dodaje 10 w statsach
Strike Back Odbija obrazenia ze skilli na przeciwnika, na wysokich lvlach bardzo mala szansa, ale warto miec wlaczone.
Hard March zwieksza szybkosc chodzenia
True Berserker zwieksza atk speed, p atk, accuracy kosztem evasion i p def
SelfbuffyIncrease Power odpowiednik Might 2, trwa 20 minut
Courage dodatkowy, bardzo silny mental shield, trwa 1 minute (nigdy jeszcze nie wszedl daggerowi we mnie detarget, gdy to zalaczylem), dosc dlugi cooldown.
Furious Soul zwieksza sile i czestotliwosc krytykow kosztem p def, trwa 2 minuty, cooldown to 4 minuty z hakiem, na buffach niecale 3.
Sword Shield imbawunderwaffe, czyli mobline UD, na 30 sekund znaczaco zwieksza p def (grubo ponad 3k), zmniejszajac speeda (90-110), co czasem jest nam nawet na reke
Cooldown zalezny od atk speed (od 20 do 30 minut)
Soul Barrier znaczaco zwieksza m def i odpornosc na ataki z luku, ale tylko na 10 sekund.
Blood Pact Zwieksza ilosc HP party, laczy sie z BtB/BoA.
Skille uzupelniajace duszeLife to soul uzupelnia dusze (1-5 w zaleznosci od lvla skilla) w zamian zjadajac hp- przydatne, cooldown bez buffow 36 sekund.
Soul Gathering uzupelnia maksymalna ilosc dusz jaka mozemy miec, zjada cos kolo 200 hp i 10 spirit ore. Po wprowadzeniu buteleczek z duszami w hellbound jest to skill raczej malo przydatny.
Szarze (skille polegajace na momentalnym podbiegnieciu do przeciwnika, maja range od 400 wzwyz- rosnie wraz z lvlem skilla)
Rush pierwsza szarza, jeszcze z pierwszej profki- raczej bajer niz cos przydatnego, bo oprocz szybkiego podbiegniecia nic nie daje.
Shoulder Charge stun z bara o bardzo wysokim land rate, podstawa w pvp
Storm Assault szarza zadajaca dmg aoe, raczej malo przydatne
Blade Rush szarza powodujaca krawawienie, wchodzi mniej wiecej jak Sting, bardzo potrzebna w pvp, ze wzgledu na to, ze podczas krwawienia przeciwnika mozemy uzyc poteznego ataku contagion
PozostaleViolent Temper swietny skill zmniejszajacy p def i c speed przeciwnika, podstawa zarowno w pvp jak i pve, range 600
Dark Smash standardowe "mocniejsze walniecie"
Scorn cos w stylu Hate Aura
Disarm wywala bron z reki przeciwnika i powoduje, ze nie moze jej zalozyc przez kilka sekund- swietna sprawa w pvp, dosc szybki reuse jak na skill o tak duzym land rate i -_-'iajacy przeciwnika (troche ponad 10 sekund)
Slashing Blade atak AoE, o dosc duzej sile, srednio przydatne
Spread Wing piardniecie, ew. sraczka, w kazdym razie atak do tylu skrzydelkiem- zerowa przydatnosc ze wzgledu na range 40
Crushing Pain potezny atak, zjadajacy minimalnie wiecej many niz dark smash bedac nieporownywalnie mocniejszym, ignoruje obrone tarcza, nawet na buffach nie traci na sile, bo jest mocniejszy niz krytyk na full buffie zwiekszajacym sile kryta (fullbuff dla mnie poki co to DoF+DW3+Cat Queen lvl2+Furious Soul lvl2+3 lvle pasywa)
Contagion dokladnie to samo co Crushing Pain, lecz moze zostac uzyty tylko gdy przeciwnik krwawi i wyprowadza sie go o wiele szybciej.
Soul Cleanse usuwa 3 debuffy, reuse 1,5 minuty, mozna zmniejszyc acumenem.
Body Reconstruction Odnawia cale HP.
Skille DoombringeraFortitude Toggle, zwieksza odpornosc na paraliz i stuna.
Health Zwieksza odpornosc na krwawienie i trucizne.
Wisdom Zwieksza odpornosc na hold, sleep i ataki mentalne.
Batlle Force Potrzebne do odpalania niektorych skilli.
Skill Mastery Daje szanse na natychmiastowe odnowienie sie skilla po uzyciu, lub to ze selfbuff bedzie trwal 2 razy dluzej. Zalezne od STR.
Enuma Elish Dosc silny atak AoE, reuse 3 minuty-_-.
Rush Impact Nie wiem, kto wymyslil ten skill, ale wlasnie dla niego oplaca sie grindowac:D Szarza AoE zadajaca dosc spory dmg, stunuje i ma instant reuse
Final Form Transformacja, dosc spory boost do statow. Ma wlasne skille, blokuje mozliwosc uzywania skilli z Doombringera, zre 20 dusz.
Mass Disarm Disarm na otaczajace osoby.
DyeCo tu duzo mowic o dye? Kazdy stosuje takie, jakie lubi. Jak dla mnie najlepszym wyjsciem jest +4 str -4 con, nie ruszajac juz con na rzecz dex- imo robi to z zerka kaleke. takie dye zostawiamy do momentu, poki nie zacznie sie porzadne pvp (70+)
SprzetO NG i D grade nie ma sie co wypowiadac, bo tu wiadomo- jak najlepsze.
C gradePlated Leather Set (+4 str -1 con), nie ma sie tutaj co klocic, C grade jest od tego zeby w nim ekspic, a do tego PL jest najlepszy. Bron jak najlepsza z focusem.
Bron jak najlepsza z focusem (Immortal Edge).
B gradeDuzo ludzi uwaza, ze powinno sie grindowac do 61 w PL, ja nie jestem za tym ze wzgledu na p def PL seta- nie raz przez to padlem, wiec w B grade wybieramy Doom Light Set (Breath Gauge increased, P. Atk. +2.7%, MP Regeneration +2.5%, STR -1, CON -2, DEX +3, Poision Resistance +20%). Kosztem 2 con otrzymujemy 3 dex, ten -1 str i +2,7% p atk praktycznie sie wyrownuja, calkiem dobry deal..
Bron Great Sword Focus (Innominate Victory)
A gradeSprawa nie wyglada na tak oczywista jak sie wydaje- Majestic i wio, w gre wchodzi tez DC. Majestic teoretycznie jest lepszy, bo dzieki niemu latamy swoje ubytki w con, a takze dostajemy wiecej many na uzywanie skilli. Jednak resist na stuna z majestica nie jest taki bajeczny- w moim setupie (Maj set, +4str -4 con) stuny wchodza bardzo czesto i zaczynam sie zastanawiac nad przesiadka na DC, bonusy bylyby chyba bardziej widoczne. Z drugiej strony mysle ze kiedys mi ten resist moze uratowac dupsko i chyba przy nim zostane. Bron z focusem
Bron z focusem (Divine Pain)
S gradeZ przyczyn oczywistych Draconic Set.
Bron z Health, jezeli nie obawiamy sie nadejscia Final Gracii i jej stalego reuse skilli, to ladujemy haste.
PvEZerk jest postacia swietna w solo, jak i przdatna w pt. Do solo ma swietne skille takie jak Violent Temper, True Berserker, Furious Soul. W Party jest hexerem (violent temper) i swietnym dmg dealerem, zwieksza tez ilosc hp w pt. Raczej nie ma sie co rozwodzic nad miejscowkami, bo kazdy ma swoje ulubione, gdzie spoko moze bic.
PvPDuzo bedzie tu teoretyzowania, bo grajac berserkerem mimo wszystko potrzebujemy troche szczescia;p Przedstawie moje taktyki na poszczegolne grupy postaci:
NukerzyNuker raczej ma male szanse na wygrana, na samym poczatku rzucamy Violent Temper (where's my p def, where's my c speed?
), potem shoulder charge (malo kiedy nie wchodzi), jeeli stoi na stunie i nie ma talluma odbiegamy i Blade Rush, jeeli stun nie wszedl to disarm, odbiegamy i blade rush
Jezeli krawawi to crushing pain+contagion i gf, jezeli cos poszlo nie tak to soul barrier, odbiegamy i powtarzamy wszystko od poczatku. Podczas walki z magiem caly czas wlaczonego mamy True Berserker, Hard March i Furious Soul. Jezeli walczymy z nekro to trzeba tez wlaczyc Dark Armor.
SummonerzySzczerze mowiac to summonera pokonalem tylko raz i to tylko dlatego ze byl ruskim nubem. Duelowalem sie z Alarionem (warlock), ktory tez jest nubem, ale polskim i go jeszcze nie rozwalilem;p Ogolnie to podczas takiej walki przypuszczamy zmasowany atak na summonera, oczywiscie na samym poczatku violent temper. Nie ma wiekszego sensu bic summona, bo i tak jego master zaspamuje go healem. Inna taktyka, do ktorej potrzeba masy szczescia jest utrzymanie summonera perma stunned i zabicie summona- jest to mozliwe, ze wzgledu na wysokie ratio wchodzenia naszego stuna, ale warunkiem jest utrzymanie summonera i summona w odleglosci szarzy od siebie, madry summoner biega za nami i nie daje sie stunowac;p
HealerzyViolent Temper, stun, bleed, crushing pain, contagion- GF
ArcherzyStosunkowo latwo ich pokonac, ze wzgledu na to, ze sami od nas odbiegaja, a co za tym idzie narazaja sie na stuna, bleeda itd Najwazniejsze jest to zeby nie spac gdy dostaniemy detarget i szybko wrocic do bicia. Standardowo na poczatku Violent Temper, stun (z tym moze byc roznie, bo wiekszosc archerow chodzi w MJ, ale mozna probowac, ja stunowalem juz nawet ludzi na 3 profce;) ), zamiast stuna mozna od razu z bleedem po czym disarm, crushing pain, contagion, po czym on wyciagnei bron, odbiegnie i powtorka z rozrywki;] Trzeba tez pamietac ze mamy Soul Barrier, ktore chwilowo zwieksza odpornosc na luki, zawsze przez 10 sekund, no i sword shield, ale podczas jego trwania uwazamy, zeby lucznik nie odbiegal zbyt daleko, bo potem nie dogonimy go nawet szarzami.
TankiTakiego PvP jeszcze nie mialem (spoko, nadrobie braki z Devem
). Czuje, ze tu moze byc ciezko, chociaz mamy i odpowiednik hexa i najpotezniejsze skille omijajace tarcze, moze byc ciekawie. Na walke na pewno trzeba wlaczyc Courage, zeby nam agresja nie przeszkadzala i dawala odbiegac. Ogolnie to walka w zwarciu, stuny, bleedy disarmy.
Damage DealerzyZ nimi to raczej nie ma wiekszego problemu, bo malo ktory inny DD ma UD w dodatku mobilne, ze sztyletem ciezko jest przegrac i zdecydowanie podczas trwania Sword Shield da rade go zabic, bo mialem juz takie walki nei raz. Dosc ciezko jest z tyrkiem, najlepiej wytrwac z gotowym do odpalenia Sword Shieldem do momentu kiedy wlaczy zealota i bizona, inaczej dead. Co do walki to standardowo wszystko jak u innych.
Oczywiscie oprocz skilli, lvli i umiejetnosci graczy w pvp odbywa sie konkurs "kto ma wiecej cp potek", oraz drugi "kto jest lepszym spammerem cp potek";]
Jezeli chodzi o mass pvp to ja zawsze glownei zajmuje sie -_-'ianiem, czyli rzucaniem violent temper na magow, stunowanie, od czasu do czas crushing pain w kogos. W jakies wieksze walki nei ma sie co wdawac, bo jak uzyjemy UD to i tak nas zabija jacys magowie, gdy bedziemy probowali uciekac na pr0 speedzie;p BTW mnie ostatnio na siege udalo sie wytrwac 15 sekund w walce 1 vs 1 z hero, dopoki mnie mag nie sciagnal z boku;p Tak, Sword Shield jest potezny:D
BTW, na stronie Lineage2.com w tabelce skilli jest blad, ktory podaje ze zerk ma Vicious Stance w rzeczywistosci jest to pomylka, musieli sie pomylic, bo Critical Sense ma taka sama ikonke;]
Pytajcie, poprawiajcie i czekajcie na poprawki;p
/z racji nie dostępności kameli... a raczej brak ogolnej wiedzy jak o innych rasach.
świetna robota... czekamy na wiecej
/fedur Updated:P