Strona główna:
http://martialempires.gamigo.com/Filmik z gameplayem:
http://vimeo.com/11387572Features
* Free-to-play* MMORPG
* Detailed 3D graphics
* Unique character development
* Three classes with various options for diversification
* Numerous PvE- and PvP-features
* Extensive quests for single and group play
* Guildsystem with different war options
* Entertaining minigames
* Detailed designed 3D-world
* Easy-start-option due to numerous tutorials
OB ruszyła 13 dni dni temu. Gierka po OB będzie miała IP bana dla ludzi z poza Europy. Parę słów o OB. Prawdę mówiąc powinna to być CB, gdyż jest jeszcze sporo do poprawienia, ale widać, że deweloperzy coś tam robią. Przejdźmy do konkretów.
W grze mamy 3 klasy: rogue, mage oraz warrior. Każda z nich możemy dodatkowo może być rozwijana w kilku kierunkach. Możemy kombinować i łączyć ze sobą skille z wszystkich dróg rozwoju. Ponad to postać rozwijamy dodając punty do podstawowych statystyk. Każda klasa ma niestety gender lock. Może jeszcze taka ciekawostka, w grze tej mag wbrew pozorom nie używa magii. Posługuję się natomiast sprawnie jednoręcznym mieczem, kosą czy też wielkim kołem z kolcami, a właściwie kołami ^^.
GRAFIKA 8/10Grafika w tej grze jest ładna, nawet bardzo. Można śmiało powiedzieć, że jest taka jak w Aion. Skille mają fajne animacje, tak samo ruchy postaci podczas walki wyglądają bardzo dobrze (nasza postać podskakuje, przerzuca broń z ręki do ręki, robi różne obroty podczas walki) przez co walka jest widowiskowa i na pewno urzeknie nowego gracza
.
CHARACTER CUSTOMIZATION (8/10)Możliwość dostosowania wyglądu postaci do własnych potrzeb jest spora. Mamy do wyboru kilkanaście twarzy, fryzur. Prócz tego możemu modelować poszczególne części ciała naszego herosa. Może nie w tak rozbudowanym stopniu jak ma to miejsce w PW, ale jest tego troche.
PvEJak to przeważnie w grach MMO bywa na początku jest słodko tzn. do 22lvl nabijamy lvle samymi questami. Nie ma potrzeby grindowania. Później już się zaczyna grind, gdyż eqp z questów już nie wystarcza. Tu przychodzi nam z pomocą kolejny aspekt z gry a mianowicie dungeony. Idąc w takie miejsce dostajemy kupę expa (np. 20k expa za zabicie ostatniego bossa + exp po drodze z mobków i fajne dropy). Długość takiego dungeona zależy głównie od siły naszego PT, ale średni czas jego ukończenia to ok 1,5 - 2h.
Wracając do questów są one typu: idź zabij xxx mobków, przynieś, xxx quest itemów, pogadaj z innym NPC lub bardziej kreatywne typu zniszcz wieże strażnicze w obozie itp. Ogólnie są one dobrze zbalansowane i nie powinniśmy się zbytnio zanudzić podczas ich wykonywania
CRAFT/ ENCHANT ITEMÓW/ MINNING (9/10)Tu gra ma się bardzo dobrze. Craft może nie jest tak rozbudowany jak w L2, ale daje rade. Ogólnie to zasada jest prosta. Aby złożyć bron musimy mieć matsy na nią wymagane i odpowiedni lvl crafta. Jeżeli mamy szczęście możliwe jest że uda nam się wycraftować item z +. Co do podziału craftu to jest standardowy: bronie, armory, biżuteria.
Enchant jest standardowy. Musimy mieć bron oraz 10 enchantów na dany lvl broni, określoną ilość kasy i modlić się aby się powiódł
Bezpiecznie możemy się bawić do +5 tzn. enchant może się nie udać, ale w takim przypadku nie tracimy itemu.
Każdy armor/broń możemy rozwalić na enchanty (w sumie to obecnie jedyny sposób na zdobycie enchatów
).
Itemki możemy także ze sobą łączyć. Czasami da nam to jakiś ciekawy box z itemem lecz czasami możemy się przejechać i dostaniemy z boxa gorszy item niż te które łączyliśmy.
GATTHERING/MINNINGKupujemy narzędzia do tego potrzebne i jazda. Dochodowy sport, gdyż można nieźle zarobić na wymianie itemków z tego sapektu rozgrywki, ale co w parze idzie z zyskami to spore wydatki (jak na początek) na sprzęt do wydobywania.
INNEChciałbym w tym punkcie opisać jeszcze jeden ciekawy aspekt gry a mianowicie system kart. Co kilka godzin będąc zalogowanymi do gry dostajemy karty, które podnoszą nasze statystyki, lub dają różne ciekawe efekty np. -10% do obrażeń otrzymywanych z trafień krytycznych.
Karty te możemy łączyć, co skutkuje otrzymaniem nowej karty (czasami bardzo ciekawej
), możemy je enchantowac, co zwieksza ich bonusy lub też możemy je po prostu sprzedać.
Kopiowanie itemów to kolejna ciekawa opcja. Możemy przy odrobinie szczęścia podwoić liczbę pewnych itemów np. potek. Szansa na powodzenie nie jest 100% więc możemy równie dobrze stracić to co kopiujemy.
ŚWIAT GRY Jest on spory (kilkanaście map) . Sam świat jest całkowicie otwarty. Poruszamy się po nim pieszo lub karawaną. Lokacje się pieczołowicie wykonane i ciekawe. Na świat gry składają się także dungeony, o których wspomniałem wcześniej.
PVP(?/10)Tu nie mogę wiele powiedzieć ,gdyż mój lvl oraz wiedza o tym aspekcie nie jest wystarczająca xD Moge powiedzieć tyle, że jest stytem PK, duel, PvP oraz Turnamenty (ale o tym później). PK traci tylko tyle, że za każdą zabitą osobę dostaje debuffa na 1h -5% HP/MP. Walczyć między sobą jak i PKować możemy od 20lvlu.
BATTLEGROUNDSą to miejsca do których mamy dostęp kilka razy w ciągu dnia. Jest ich kilka rodzajów (w tym momencie 3 możliwe, że z czasem będą nowe): musimy zniszczyć 20 wierzy bronionych, przez hordy wrogów w limicie czasu, musimy bronić punkty na mapach atakowane przez hordy wrogów przez określony czas oraz tryb TURNAMENT czyli PvP miedzy graczami. Za każde uczestnictwo w BG otrzymujemy różnego rodzaju coiny, które możemy zamienić na kamyki dające nam bonusy do broni/armora lub title dla postaci.
INNE RZECZYW grze istnieje system aukcji, brak mountów, system Jack pot - jak wbijemy określoną liczbę punktów to możemy ruszyć wajchą i mamy szansę na jakiś fajna nagrodę: golda, item, scroll z expem lub też buff.
Trochę się rozpisałem xD Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem, ale jak macie jakieś pytania to z chęcią na nie odpowiem.
Jak ktoś się zdecyduje to mój IGN: Cashern. Jak będziecie chcieli to mogę wrzucić jakieś moje własne ssy.