Dyes są farbami, które służą jako składniki do grawerowania symboli. Mają wartości + / - które zwiększają / zmniejszają podstawowe wartości danej klasy postaci. Rozróżniamy dwa rodzaje farb: zwykłe oraz wyższej jakości. Zwykłe farby mogą być użyte jako składniki do utworzenia symbolu po zmianie na pierwszą klasę postaci (czyli po ukończeniu questa na pierwszą zmianę profesji – 20lvl) Wyższej jakości farby mogą być użyte dopiero po zmianie na drugą profesje (czyli po 40lvl)
Grawerowanie symboli:
Aby utworzyć symbol musimy zakupić odpowiednią ilość farb (dyes) czyli 10 sztuk o tych samych wartościach i udać się do Symbol Maker, którzy znajdują się w każdym mieście. U niego za drobną opłatą możemy zrobić sobie dany symbol z zakupionych wcześniej farb. Grawerować symbole możemy dopiero po ukończeniu questa na zmianę na pierwszą profesję, czyli po 20lvl w górę. Możemy wtedy wykonać TYLKO dwa symbole. Używamy wtedy zwykłych farb o mniejszych wartościach + / -. Po ukończeniu questa na zmianę na drugą profesje, czyli od 40lvl w górę, mamy do dyspozycji już 3 sloty na symbole i możemy już użyć do ich zrobienia wyższej jakości farb o większych wartościach + / -. UWAGA: symbole utworzone przed zmianą na drugą profesję tracą swoje właściwości po jej zmianie mimo iż będą nadal widocznie w oknie ekwipunku.
Wartości zwiększające dane podstawowe parametry postaci mają limit i NIE MOGĄ przekraczać +5. Czyli, jeśli połączymy dwa symbole np. STR o wartościach +3 i +4 nie otrzymamy +7 tylko będą maiły wartość +5. Najlepszym zakupem są farby o parametrach +2 i +3 (taniej niż np. +4 i +1) Nie ma ograniczeń co do zmniejszania wartości ujemnych. Pamiętajcie jednak aby nie odejmować aż otrzymamy zero !
Kombinacja symboli może być użyta przez:
STR, CON i DEX Wszystkie klasy
INT i MEN Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner
INT i WIT Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Paladin, Rogue, Gladiator, Warlord, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artisan, Bounty Hunter, Warsmith
MEN i WIT Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer
Usuwanie symboli
Aby usunąć zrobiony wcześniej symbol, musisz udać się do Symbol Maker i za drobną opłatą usunie go. Odzyskasz także połowę użytych barwników.
Zdolność / Efekt
STR Zwiększa / Zmniejsza: wartość fizycznego ataku (obrażeń oraz siły ciosu)
DEX Zwiększa / Zmniejsza: prędkość ataku prędkość ładowania się skili do ponownego użycia celność uderzeń uniki prawdopodobieństwo krytycznego ataku częstotliwość “wchodzenia” skili dagger-owców (np. Deadly Blow) prędkość poruszania się obronę tarczy
CON zwiększa / Zmniejsza: wartość maksymalnego HP i CP prędkość regeneracji HP możesz więcej nieść w plecaku (Weight Limit) zdolność do dłuższego oddechu pod wodą odporność na STUNY itp.
INT Zwiększa / Zmniejsza: Siłę magicznego ataku Prawdopodobieństwo sukcesu „wejścia” przekleństw ( CURSE)
WIT Zwiększa / Zmniejsza: Prawdopodobieństwo magicznego krytycznego ataku Prędkość rzucania czaru (casting Speed) Odporność na zaklęcia typu HOLD, SLEEP, przekleństw
MEN Zwiększa / Zmniejsza: Magiczną obronę Wartość MP oraz prędkość jej odnowy Odporność na trucizny (poison) oraz przekleństwa (curse) Prawdopodobieństwo przerwania czaru
Odpowiednie przedmioty w Lineage II mogą zmieniać bazowe wartości statystyk (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Błyskotliwość, Mentalność (STRenght, DEXterity, CONdition, INTelligence, WIT, MENtality) )
Siła - Zwiększa ilość zadawanych obrażeń fizycznych
Zręczność - Zwiększa szybkość ataku, szybkość użycia umiejętnośći fizycznych, skuteczność, uniki, prawdopodobieństwo krytycznego trafienia, zakres szansy na udane wejście umiejętności związanych ze sztyletami (jak np. Śmiertelne Pchnięcie (Deadly Blow)), szansę udanego bloku tarczą i prędkości poruszania się
Kondycja - Zwiększa maksymalną wartość HP i CP (Healing Points - punkty życia, CP - Combat Points - punkty walki [przypis tłumacza]) , szybkość regeneracji HP, podnosi limit wagi, długość wstrzymania oddechu pod wodą, odporność na szok (shock) i krwawienie (bleed)
Inteligencja - Zwiększa obrażenia od ataków magicznych i szansę na udane rzucenie klątwy
Błyskotliwość - Zwiększa szansę na magiczny krytyk, szybkość rzucania czarów, odporność na Spętanie (Hold), odporność na klątwy (jak np. degenerację HP, zmniejszenie odzyskiwania życia, zwiększenie czasu ponownego użycia umiejętności, zmniejszenie efektów uzdrowienia)
Mentalność - Zwiększa odporność na magię, maksymalną ilość MP, szybkość regenerowania MP, odporność na trucizny (Poison), odporność na klątwy. Zmniejsza szansę na przerwanie czaru.
Twórca Symboli utworzy symbol, który pozwala na zmianę tych wartości.
Barwniki
Barwniki to przedmioty które służą jako składniki do rzeźbienia symboli (razem powiązane tworzą Tatuaże (Tatoos)). Barwniki zmieniają na ' + ' bądź ' - ' wartości podstawowych statystyk. Barwniki dzielą się na zwykłe, oraz wysokiej jakości. Zwykłe służą do grawerowania symboli dla postaci I klasowych, ale po zmianie na II klasę stają się bezużyteczne. Większe barwniki mogą używać tylko postacie po awansie na II klasę.
Grawerowanie Symboli
Postacie o poziomie 20, lub wyższym posiadają miejsce w oknie ekwipunku, które pozwala na umieszczenie w nim Symbolu otrzymanego poprzez złączenie barwników. Postacie, które nie awansowały jeszcze na I klasę, nie mogą używać symboli. Po awansie na I klasę postać może wyrzeźbić 2 symbole. Po awansie na II klasę można wyrzeźbić jeszcze jeden, dodatkowy symbol, co razem z poprzednimi daje całkowitą ilość 3. Symbole wygrawerowane przed awansem na II klasę tracąswoje właściwości, w momencie awansu na klasę II.
Jeżeli gracz nie posiada wystarczającej ilości barwników, a mimo to chce wygrawerować symbol, musi porozmawiać z Twórcą Symboli. Pobierze on opłatę za wyrzeźbienie symbolu. Grawerowanie symbolu zużywa barwnik, który służy jako składnik do utworzenia symbolu.
Symbol nie może zwiększyć wartości podstawowej statystyki więcej, niż o +5. Dla przykładu, jeżeli dwa symbole powodują zwiększenie Siły o +3 i +4 odpowiednio, łączna wartość zwiększenia Siły nie przekroczy +5. Nie ma limitu co do obniżania statystyk, lecz niemożliwe jest zredukować statystyki do wartości '0'.
Niektóre typy symboli posiadają ograniczenia:
Kombinacje Symboli - Przez kogo mogą być używane
*Siła, Kondycja, Zręczność wszystkie klasy
*Inteligencja i Mentalność Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner
*Inteligencja i Błyskotliwość Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Rogue, Gladiator, Warlock, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artiisan, Bounty Hunter, Warsmith
Aby usunąć symbol, gracz musi porozmawiać z TwórcąSymboli. Czynność ta kosztuje odpowiednią ilość Aden, a po usunięciu symbolu, połowa barwników użyta do wygrawerowania symbolu powraca do inwentarza.
Przetlumaczyl Per-Aa
z tad mozna sciagnac dokładne statysyki po zmianach dla kazdej rasy i klasy co ile dodaje lub odejmuje w %
Oba tematy zostały scalone w celu zapewnienia większego porządku w tym dziale. Oczywiście pod prezentacjami znajdziecie czyjego są autorstwa w razie wątpliwości. Starsze wersje tych wątków znajdziecie w Archiwum.
Ja mam pytanie : Czy dyes na serio aż tyle dają?? Przecież - 2 Con + 4 INT to chyba nic nie daje (niezauważalnie dodaje) Podajcie jakieś przykłady (jakie mieliście staty po i przed zrobieniem tatuażu) bo coś nie mogę się do tego przekonać :D
Tytuł: Odp: Dyes&Symbols- prezentacja
Wiadomość wysłana przez: bula w Grudzień 18, 2007, 06:44:01 pm
Cytuj
Przecież - 2 Con + 4 INT to chyba nic nie daje
tym bardziej ze czegos takiego nie da sie zrobic :D
a co do statow ...
Spellsinger bez dye - 1358 c.speed Spellsinger z dye - 1644 c.speed
Phantom Ranger bez dye - 3843 p.atk Phantom Ranger z dye - 4356 p.atk
Shillien Knight bez dye - 5445 hp/ 1349 p.atk Shillien Knight z dye - 4743 hp/ 1597 p.atk
Ja mam pytanie : Czy dyes na serio aż tyle dają?? Przecież - 2 Con + 4 INT to chyba nic nie daje (niezauważalnie dodaje) Podajcie jakieś przykłady (jakie mieliście staty po i przed zrobieniem tatuażu) bo coś nie mogę się do tego przekonać :D
http://l2calc.l2blah.com/
Tytuł: Odp: Dyes&Symbols- prezentacja
Wiadomość wysłana przez: Kamal w Lipiec 21, 2010, 04:13:56 pm
Wiem, że górnik, ale przydałaby się lekka aktualizacja :)