PS/SM
PS/SM to jedna z najmniej docenianych klas dla wielu bez mózgów zupełnie nieprzydatna w party(tu się nie zgodzę) i bardzo słaba na mass pvp (z tym się zgodzę). Więc zaczynając grę tą klasą nie liczcie na party które da wam gburstwo
. Dobra było pesymistycznie teraz plusy:
- po 81 lvlu przy odpowiednim sprzęcie da się karać na oli ale szału nie ma .
- summki nie wyglądają jak PoKeMoNy ^^ (nie są to żadne cienie duchy itp. jak inni piszą wszystkie summki PSa są demonami
)
- bardzo dobrze expi się solo
- summki i summoner mają wiele debuffów(o tym później)
- najbardziej praktyczne kubiki (według mnie:P)
-przydatny w party na expie/rb ze względu na mass kubika(3 debuffy znacznie przyspieszają expa, debuffy od summków też, SM+summki robi naprawdę duży dmg)
Teraz opisze wszystkie sille
Summony
Silhouette - wczoraj był to summon do pvp dziś jest summonem do niczego. Nawet po ech nacie zjada za dużo expa tylko po co Worgule to echnatować?
+dużo hp
+duży p def , m def
+ma drajna
- dosyć przeciętny p atak i m atak
- nie da się z tym ex pić
- średnio się da pvpić ^^
Ciekawostka. Jej drajn staje się silniejszy jeżeli mamy dark w broni
Shadow- pve summon, idealny w expie statystki takie same jak soulles ale za to ma vr
echnatujemy go do 79 lvlu potem przerzucamy się na lorda
+ sporo hp
+ spore statystki
+ wbudowany vr
- bije jak paralityk
Soulles- dostajemy go na 40 lvlu pve summon. Opłaca się go echnatować dopóki nie zdobędziemy SLa. Lepszy jest Shadow Ma 2 skille obszarowe(oba beznadziejne). Trutkę i wysadzanie zwłok.
+duży p atak
+duży atak Speed
- średnia ilość hp
- beznadziejne sille
Nightshade - też raczej pve summon. Dostajemy go na 56lvlu. Z założenia miał być to tank ale coś ncsoftowi nie wyszło. Ma ciekawe i przydatne sille do bicia rb i pve. Shade Sacrifice leczenie kosztem swojego hp czasami ratuje tyłek, leczy za ponad 1k. Shade Curse i Mass Shade Curse są to sille które agrują i jednocześnie wsadzają debuffa zmniejszającego p def i m def, pierwszy jest na jednego przeciwnika 2 aoe. Grubas posiada też buffy 20 minutowe ale to bardziej śmiech na Sali ponieważ prawie każdy Buffet je ma a zwiększają one krytyki i celność)Warto go echnatować znam wielu psów którzy z nim expią
+dużo hp(najwięcej z wszystkich summo nów w l2)
+duży p def i m def
+ „tylko” 200 p ataku mniej niż soulles
+ zawsze biję 1 ręką XD
+/- trochę przydatne sille do expa i rb
- na oly z nim nie pobiegamy
(chodź może jak będzie można przyzywać 2 summki to owszem
)
Spectral Lord.. Summon z 79 lvlu. Najlepiej wyglądający summon w l2. Genialny w pve I pvp. Ma bardzo ciekawe sille. Corpse Kaboom wysadzanie zwłok dużo lepsze niż Soullesa strasznie szybko się rzuca do tego robi spory dmg. Dicing Death kolejny genialny sill pogromca robe userów
w pve też da się dzięki niemu zmieść moba hpx2 na hita. Dark Course aoe debuff zmniejsza ATK. Spd. I daje silnego posiona ale za to wchodzi średnio.
+sporo hp
+bardzo duży p atak i m atak
+silne skille
+wygląd
- tragiczny p def i m def(jak wszystkie summki z 3 profy Oo)
-przed 81 szybko możemy go stracić
Kubiki
- Phantom. Niezbędny do pve i pvp zmniejsza p.defa, p.atk i atk.speed. Za jedną aktywacja próbuje dać 1 debuffa. Echnatujemy na jak najwięcej.
Spark. Stunujący kubik który wchodzi sobie jak chce I w co chce
Echnatujemy na jak najwięcej.
. Mass Phantom. Wersja Phantoma dla party bardzo przydatne na pve i rb. Echnatujemy na jak najwięcej
Smart. Genialny w swej prostocie usuwa debuffy, atakuje przeciwnika, I odtruwa
Buffy
- Zwiększa atak speed. Odpowiednik Haste
- Zwiększa m.def. Odpowiednik Magic Barrier
- Zwiększa p.atk. Odpowiednik Might
- Zwiększa p.def. Odpowiednik Shield
- Prophecy of Wind. Echnat na time(przydatny, aż cały lvl.)
- CoV dla summka. Echnat na time(szkoda, że nie da się echnatować jak u wc)
- Servitor Empowerment czyli ud. Nie wiem na co to echnatować najprawdopodobniej na time ale użycie tego skilla na oly = przegrana bo unieruchamia summka .
- Spirit Sharing zwiększa o 5% P. ATK/M. ATA i o 10 % P.ATK z sillów
Servitor Barrier 30s osłony dla summka działa do momentu zakatowania kogoś przez summka
Pozostałe buffy to : Shield, Might i Concentration
Najważniejsze skille z sekcji magiczne
Servitor Heal leczymy tym summka (na power)
Servitor Recharge odnawiamy mane summkowi. Jja tego nie używam bo lepiej przyzwać nowego niż tracić mp na tą pierdołę(na Power dla upartych)
Servitor Cure usuwa trucizny i krwawienia z summka
Death Spike cudowny nuk który ma połowę Powera w stosunku do jego odpowiedników u SH i Nekro(echnat na pvp na dark się nie opyla)
Summon Friend przyzywa osobę z party do ciebie
Summon Cursed Bones zamienia spilit ore na Cursed Bones(potrzebne do użycia Death Spike. )Skill ten zniknie z l2 wraz z HF
Servitor Blessing usuwa wszystkie debuffy odpowiedzialne za roty, obniżające Cs/as/Speed i wszelkie paraliże (obecnie na Eu/na jest Bug i nie ściąga meduzy
) oczywiście z summka
Battle Heal skill leczący bardzo przydatny na oly
Skille osłabiające
Betray buntuje peta przeciwnika przeciwko tobie rzadko wchodzi jego land rate jest zależne od lvlu, m ataku i szczęścia
Głównie służy do znęcania się nad nisko poziomowymi summonerami/da na oly bo w nich najlepiej to wchodzi
Wind Shackle zmniejsza Atk. Spd. Przeciwnika ja (echnat na Chance lub gdy mamy nuka w agu z wind echnat na wind)
Curse: Poison nakłada truciznę Na przeciwnika
Mass Surrender to Wind przydatne jeżeli mamy atrybut wind w broni albo jeżeli expimy z sh
Oniża obronę przed elementem wind o 30 na 30s a zwiększa obronę na atrybut earth o 15
Mage Bane usuwa tylko niektóre buffy zwiększające Cs i m. ATK
Toggle Skills
Arcane Agility zwiększa cs i zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia skilla, spala hp i jednocześnie zwiększa zużycie many przez skille (echnat na zmniejszenie Re-use time albo CS to wszystko zależy od tego jak gramy)
Transfer Pain przekazuję część obrażeń zadanych summonerowi (Power)
Inne
Excessive Loyalty gdy obrywamy jest szansa, że sumek dostanie bosta do statystyk(odpala się bardzo często)
Mutual Response podobnie jak wyżej tylko, że odnawia mistrzowi hp i mp
Protection of Alignment
Protection of Rune
Protection of Elemental
Te 3 skille zwiększają m def i obronę przeciwko elementą
Magician's Will zwiększa o 5% Cs, szanse na magiczny krytyk im atak. Zmniejsza zużycie many o 5%
Reszty skillów nie opisywałem ponieważ to są głównie skille pasywne oraz takie na które nie warto tracić sp. W przyszłości opisze drogę echnatu dla pasywnych skillów
Krótko o tym w czym biegać:
C graty:
Commony albo Karmian/Divine set +homka .Na co nas tam stać
B graty
Commony albo siedzimy w c gratach albo Avalonie +sov
A graty
Commony albo najlepiej dc/tallum/majestic robe + sov
S graty
Major Arcana Robe Set(jeżeli myślimy o oly) + Arcana Mace(z elementami)
S80
Top s80 nie low. Robe od 83 i
to co na co nas stać
Gdzie expić ?
Jeżeli solo to wszędzie tam gdzie lecą herby.
Od 79 do 81 radze siedzieć na Varce na generałach
moby na 3 hity a leci z nich po 10k kasy i exp też jest duży bo moby są tam 2x. Od 81 DoE exp i kasa średnia ale kamyki od elementów lecą albo jeżeli mamy ponad 150 elementu dark w broni MoS.
Certyfikaty
Celka
UD
Haste
tips & tricks
Summek z noblem po śmierci i ponownym przyzwaniu ma buffy
Kiedyś summki "rosły" wraz z ich lvlem
Jeżeli podniesiemy herb zwiększający głowę głowa summka też urośnie
Mobilne UD u summonera trik jest prosty ale na oly czasochłonny. Odpalamy UD odwołujemy summka i przyzywamy go z powrotem. Summek będzie pod wpływem ud ale będzie tez mógł się przemieszczać:D
Servitor Share - mała wskazówka % z statystyk summonera przekazywany summkowi jest brany nie z statów bazowych tylko z takich jakie mam w danej chwili
Inaczej buffy nie dosyć że zwiększają staty summka i summonera o dany % w opisie to jeszcze zwiększają o % z przyrostu statów summonera
PVP
Wszystko ładnie jest opisane w odpowiednich działach na forum. Pytać się tam jak coś was interesuje albo macie swoje opinie.
Jak ktoś coś znajdzie błędnego niech pisze
/Tirius: plusik - gratuluję wejścia w zerową reputację!