Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Offtopics => Offtopic => Wątek zaczęty przez: siemien w Maj 01, 2008, 11:18:01 PM

Tytuł: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: siemien w Maj 01, 2008, 11:18:01 PM
Cześć wam wszystkim :P Właśnie popatrzyłem na L2 Interlude i C4. Mam następującego kompa
Athlon 64 3500+ @ 2.2; 512 mb ramu i radek 9800 pro 128/256 podkrecony. Zdziwiłem się dziś, gdyż grałem w L2 C4 na DN i używałem ALT+P a i tak się cięło nie miłosiernie nawet w pustym mieście. A dziś zacząłem grać w L2 Interlude na Dex Romania i śmiga mi na max detalach plus cienie i HDR albo AA 2x i nie tnie sie:| czasem lekko zgrzytnie bo musi wczytać obraz jak sie obracam, ale potem to już zero przycinek. Czym to związane jest? Może to przez serwer? Bo grać w dwie wersje tej samej gry na dwóch serwerach i taka różnica w detalach i płynności? Czy jest jakaś możliwość zobaczenia ile mam fps w grze(bez użycia frapsów czy innych programików do nagrywania)?
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 01, 2008, 11:24:00 PM
FPS możesz zobaczyć tylko jeżeli jakiś program ma opcję ich pokazywania, m.in fraps, którym wcale nie musisz nic nagrywac(to opcja dodatkowa)
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: exoriou w Maj 02, 2008, 10:23:24 AM
jesli dolożysz 512 ramu to bedzie dzialac lepiej ;-)

AA i HDR dla tego sprzetu to jednak wysilek jak bedzie wiecej ludzikow do renderowania, tym bardziej ze co klient to bardziej zasobozerny, wiec imo nie ma sie co dziwic
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Koszałek Opałek w Maj 02, 2008, 10:38:22 AM
Plynnosc L2 zalezy przede wszystkim od serwera ;) , nastepnie RAM i Procek.
W twoim przypadku jest to tylko kwestia RAMu - reszta wystarczy w zupelnosci.
Dorzuc do 1 GB i juz, jezeli masz kaske to wcisnij 2 GB - wtedy smignie ci nawet dual.
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: siemien w Maj 02, 2008, 11:29:10 AM
No spoko, ale popatrz na to exoriou, że na C4 na low cieło się niemiłosiernie zaś na interlude smiga gładko. Nie wiem jeszcze jak by się gra zachowywała w Giran czy innym większym mieście. Gram teraz na Dex Romania bo miałem tam konto  :D Udało mi się załapać kiedyś na ostatnie 10 seriali :P Ale nie w tym rzecz. Jak na razie jest dobrze w L2 z max grafa, ale obawiam się jak to będzie w mieście. Na duelu już przeprowadziłem test i w ógole nie było zacinki. Ja to mam zamiar w ogóle zmienić kompa na athlona 64 x2 4600+, 2gb ramu i gf 8800gt 512 i powinno bajecznie dzialac  :P Mnie to troche dziwi to, że lepsza wersja gry i gładziej chodzi a przecież wiecej wymaga. Może to sprawa serwera jednak? Może DN ma gorsze serwery niż Dex Romania. Dex ma 8 gb ramu i 4 procki na serwer.
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 02, 2008, 11:30:37 AM
Ahtlon 4600+ i GF8800GT....
No to gratz dobrania sprzętu i grafiki stłumionej przez procka w takim zestawieniu :)
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Zarean w Maj 02, 2008, 11:35:54 AM
Właśnie, kombinowanie AMD + NVidia lub Intel + ATI mija się z celem, bo to konkurencja.

Only Intel + NVidia, AMD + ATI

___________EDIT____________
W CD-Action od ponad roku jest takie coś jak konfigurator(testują najnowsze konfiguracje PCtów) i ogółem połączenia właśnie takie jakie chcesz zakupić były dużo słabsze niż podobne, ale z tej samej "spółki".
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Soulern w Maj 02, 2008, 11:51:33 AM
Cytat: Zarean w Maj 02, 2008, 11:35:54 AM
Właśnie, kombinowanie AMD + NVidia lub Intel + ATI mija się z celem, bo to konkurencja.

Only Intel + NVidia, AMD + ATI
Kiedy to tylko na płytach dla AMD jest możliwość zrobienia SLI (chyba, że płyta z socketem intela i chipsetem nvidii), a na płytach dla Intelowych procków jest prawie zawsze możliwość CrossFire'owania...
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 02, 2008, 12:07:11 PM
Cytat: Zarean w Maj 02, 2008, 11:35:54 AM
Właśnie, kombinowanie AMD + NVidia lub Intel + ATI mija się z celem, bo to konkurencja.

Only Intel + NVidia, AMD + ATI

___________EDIT____________
W CD-Action od ponad roku jest takie coś jak konfigurator(testują najnowsze konfiguracje PCtów) i ogółem połączenia właśnie takie jakie chcesz zakupić były dużo słabsze niż podobne, ale z tej samej "spółki".
Prawdę mówiąc to jest racja, ale trzeba pamiętać o historii i małym ale :)
Za czasów socketa 939 bodajżę u AMD, AMD/Ati nie mogło zrobić dobrego chipseta na płytę i wtedy nawet pod AMD 90% płyt było na nForcach, chipset był stabilny i dość chłodny, no i fajny do OC+oferował SLI. Odpowiedź ATI przyszła wtedy bardzo późno, praktycznie pod koniec panowania tej podstawki...a jako, że mało osób ATI sprawdziło, a pod AM2 pierwsze też były oferowane praktycznie takie same chipsety(nazwą nawet takie same), to ludzie którzy się przesiadali na AM2 u AMD też wybierali nForce chipsety. Można powiedzieć, że dopiero od jakiegoś półtora roku AMD/Ati weszło naprawdę dobrymi produktami na własną platforme(coś od czasów, jak AMD wykupiło Ati). A od półroku i serii 7xx w chipsetach AMD/Ati, nVidia nie ma podejścia praktycznie żadnego.
Intel miał jeszcze ciekawszą zabawę. Problem jest taki, że do teraz najlepsze chipsety na Intela robił...Intel. P35 fenomenalny, X48 naprawdę ciekawy(CrossfireX)/P45 też się ładnie zapowiada, po pierwszych produktach. Tylko na polu chipsetów nVidia zrobiła wielkiego focha. Jako, że AMD/Ati nie bawi się praktycznie w ogóle od czasów kupienia Ati, w robienie chipsetów pod Intela procki, otworzyło standarty i pozwoliło wykorzystywać dla Intela patent Crossfire we własnych chipsetach. nVidia chyba jako, że sama robiła/robi chipsety pod Intela, nie chciała sama siebie wtopić i nie udostępniła architektury SLI i patentów na nią dla Intela. Dlatego robi konkurencje na poziomie współpracy równoległych kart graficznych. Wygląda to tak, że za czasów Intela P35(Crossfire) nVidia miała nForce 680i(SLI). P35 był chłodniejszy/stabilniejszy/był lepszy do OC procesora/kompatybilny do przodu z Penrynami(45nm C2D/C2Q) a nForce miał współprace z SLI którą lubi klienci na procki Intela...i szyne FSB która przy dużych taktach się krzaczyła na większości płyt(EVGA ma dlatego bodajże jedne z najlepszych płyt pod Intela z 680i, bo mimo wszystko procki trzymały stabilność szyny do baaardzo wysokich wartości). Mimo wszystko, jeżeli ktoś potrzebował tylko jedną kartę graficzną, to zazwyczaj brał Intela, a jak 2, to nVidię jako chipset. Gdyby nVidia otworzyła drzwi na patenty, to Intel miałby prawdopodobnie blisko koło 100% udziału w tamtych czasach udziałów w produkcji chipsetów na swoją platformę i nVidia była by bez kasy...całe szczęście jednak tak samo jak AMD/Ati, nVidia dla nas klientów odbiła się od dna "chipsetowego dna" i zrobiła serię 7xx nForców, które poprawiły opinie na temat chipsetów tej marki, bo zaoferowały 3-way SLI/naprawdę stabilny i chłodny chipset/w niektórych opcjach jeżeli dobrze pamiętam mogą wspierać nawet DDR3(mogę się mylić tutaj)/a przedewszystkim obsługę Penrynów, czyli do końca panowania podstawki LGA775 będzie można wrzucać aktualne procki Intela.
To tak trochę szczegółowości :)
PS. CD-Action to wie tyle o sprzęcie komputerowym co privy o standardzie gry z retaila. Więc to akurat słaby agrument.
PS2.
CytatKiedy to tylko na płytach dla AMD jest możliwość zrobienia SLI (chyba, że płyta z socketem intela i chipsetem nvidii), a na płytach dla Intelowych procków jest prawie zawsze możliwość CrossFire'owania...
Jak napisałem wyżej nie zawsze. Akurat ja miałem tą i poprzednią płytę z możliwością Crossfire(DFI Infinity CFX3200 M2/G i DFI LanParty UT-790FX M2R)...a płyt Intela z nForcami(czyli SLI)zeszło też ok. 35% wszystkich płyt pod Intela swego czasu.
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: exoriou w Maj 02, 2008, 04:30:15 PM
Cytat: siemien w Maj 02, 2008, 11:29:10 AM
No spoko, ale popatrz na to exoriou, że na C4 na low cieło się niemiłosiernie zaś na interlude smiga gładko. Nie wiem jeszcze jak by się gra zachowywała w Giran czy innym większym mieście. Gram teraz na Dex Romania bo miałem tam konto  :D Udało mi się załapać kiedyś na ostatnie 10 seriali :P Ale nie w tym rzecz. Jak na razie jest dobrze w L2 z max grafa, ale obawiam się jak to będzie w mieście. Na duelu już przeprowadziłem test i w ógole nie było zacinki. Ja to mam zamiar w ogóle zmienić kompa na athlona 64 x2 4600+, 2gb ramu i gf 8800gt 512 i powinno bajecznie dzialac  :P Mnie to troche dziwi to, że lepsza wersja gry i gładziej chodzi a przecież wiecej wymaga. Może to sprawa serwera jednak? Może DN ma gorsze serwery niż Dex Romania. Dex ma 8 gb ramu i 4 procki na serwer.

szczeze mowiac nie wiem jak to tlumaczyc, moze DN ladowal do klienta z patchem mase jakiegos syfu ?
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 02, 2008, 06:40:49 PM
Jeden ma bardziej zbugowane jądrą servera od drugiego :D ?
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Zarean w Maj 02, 2008, 07:10:10 PM
Cytat: Marc1n w Maj 02, 2008, 12:07:11 PM
PS. CD-Action to wie tyle o sprzęcie komputerowym co privy o standardzie gry z retaila. Więc to akurat słaby agrument.

Nie chodziło mi tutaj, że oni się znają, tylko, że testują różne kombinacje sprzętowe w najnowszych grach i zazwyczaj połączenie procka AMD i grafiki geforca wychodziło raczej kiepsko w porównaniu do połączeń procka Intela i grafiki geforca lub procka AMD i grafiki ATI.

Cytat: Marc1n w Maj 02, 2008, 06:40:49 PM
Jeden ma bardziej zbugowane jądrą servera od drugiego :D ?

A to możliwe, poza tym DN już bardzo długo stoi na tych samych plikach.
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: exoriou w Maj 02, 2008, 07:55:19 PM
Cytat: Marc1n w Maj 02, 2008, 06:40:49 PM
Jeden ma bardziej zbugowane jądrą servera od drugiego :D ?
wiec mialoby to az taki wplyw na fps ? (bo chyba o fps rozmawiamy ? czy o lagach? :p )
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: FrancooZ w Maj 02, 2008, 09:03:46 PM
może miałeś jakiegoś zasyfionego klienta c4, poza tym Interlude ma lepsza optymalizacje.
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: exoriou w Maj 02, 2008, 09:58:59 PM
pewnie zalezy w stosunku do jakiego sprzetu, ja na moim leciwym sprzecie mialem zdecydowanie mniej fps, ale za to doczytki jakby szybsze
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 02, 2008, 10:40:45 PM
Cytat: exoriou w Maj 02, 2008, 07:55:19 PM
Cytat: Marc1n w Maj 02, 2008, 06:40:49 PM
Jeden ma bardziej zbugowane jądrą servera od drugiego :D ?
wiec mialoby to az taki wplyw na fps ? (bo chyba o fps rozmawiamy ? czy o lagach? :p )
Lagi to głównie łącze, ale poprostu niektóre klienty bardziej obciążają system a inne mniej. Takie CT1+ naprawdę daję wkość, nawet dla mojego kompa niestety. Z drugiej strony privy=/=logika :P
Tytuł: Odp: Płynność gry
Wiadomość wysłana przez: exoriou w Maj 03, 2008, 02:39:03 PM
Cytat: Marc1n w Maj 02, 2008, 10:40:45 PM
strony privy=/=logika :P
tak, chyba to bedzie wytlumaczeniem ;-)