mam problem podczas logowania sie do gry, wystapil po zainstalowaniu geodaty: http://img257.imageshack.us/my.php?image=geodatapk5.jpg prosze poradzcie co z tym zrobic
Edit : co daje pathnode?
To wyglada na blad jvm. Jaka masz wersje javy?
Pathnode to obliczone wczesniej i trzymane w odpowiedniej strukturze dane dotyczace omijania przeszkod (pathfinding). Z tego co wiem L2j wybralo najgorszy z mozliwych wariantow - wykonuje pathfinding przez geodate (czyli nie uzywa pathnode).
# GeoData options:
# 0 = GeoData and PathFinding OFF (default)
# 1 = GeoData used to check Line Of Sight (LOS) targetting and
# L2Playable movement. You need to download files for data/geodata folder.
# Monsters can pass walls but not aggro through them.
# 2 = Full GeoData enabled, CURRENTLY FOR TESTING ONLY. Includes PathFinding
# (requires also /data/pathnode files) and all character moves go
# through geodata checks (if a mob passes a wall, pathing is wrong).
GeoData = 1
#[True]Loads GeoData buffer's content into physical memory.
#[False] Does not necessarily imply that the GeoData buffer's content is not resident in physical memory.
ForceGeodata = True
cos takiego mam w pliku options.properties jak jest wybrana 1 to serwer sie loguje i mozna uzywac strzalem do chodzenia, czy jesli ta opcja jest wybrana to nie bedzie mozna strzelac przez sciany itp.? gdy wybralem 2 pojawia mi sie ten komunikat co podalem w 1 poscie. Wersja javy to mam cos takiego: Java platform, Standard Edition 6, Version 6 Update 7 (build 1.6.0_07-b06) znalezione w panel sterowania-->java
czy to jest miejsce na pytania ? Przenosze do działu pytania
pathnode dotyczy omijania przeszkod a geodata odpowiada tylko za mozliwosc sterowania strzalkami?
Godata odpowiada za wszystko, czy mob widzi graczy, czy z pkt A mozna dojsc do B itp. Natomiast pathnode pochodzi w prost od geodaty, jest to poprostu troche inna mapka, ze wzgledu na inne jej przeznaczenie. Kiedy gracz chce z pkt A przejsc do pkt B GeoEngine uzywa plikow godaty (mapa) i sprawdza czy taki ruch jest mozliwy, jesli nie - to Pathfinding uzywa plikow pathnode (tez mapa) i szuka obejscia przeszkody [w przypadku L2j Pathfinding uzywa bezposrednio geodaty (wiec nie ma pathnode).
ma ktoś pomysł co trzeba zrobić żeby naprawić patchnode? bo to z tym jest problem geo dziala alre juz nie wyszukuje sciezki zeby dojsc do miejsca
pliki l2jfree interlude, geo i pathnode pobrane stad: Geodata & Pathnody
IL Geodata Rev 231 - Part 1 - http://rapidshare.com/files/82378855/L2JFr...v_231.part1.rar
IL Geodata Rev 231 - Part 2 - http://rapidshare.com/files/82376102/L2JFr...v_231.part2.rar
IL Pathnodes Rev 231 - http://rapidshare.com/files/82363429/L2JFr..._IL_Rev_231.rar
Cytati szuka obejscia przeszkody [w przypadku L2j Pathfinding uzywa bezposrednio geodaty (wiec nie ma pathnode).
Pora na nauke javy i samemu napisać silnik do pathfinding
CytatPora na nauke javy i samemu napisać silnik do pathfinding
Prawie gotowe rozwiazanie, jest na svn L2j od ponad roku 8) z tego co pamietam tam wystarczy pare linijek kodu zmienic (bledy sie wkradly) + zmienic / napisac generator pathnode.
Mistrzu daj link albo lokalizacje... Przeszukałem dział Contributions ale chyba przerzucili w jakieś archiwum i nie mogę znaleźć. Z chęcią przetestuje i zobaczę jak to działa ;] Obecny silnik rzeczywiście żre Ram i pokłady procesora jak głupi w porównaniu do tego przed zmianami... Dlaczego dobre zmiany dawane przez osoby niezrzeszone dodają do kodu tak rzadko...
http://www.l2jserver.com/trac/browser/trunk/L2_GameServer/java/net/sf/l2j/gameserver/pathfinding/geonodes/GeoPathFinding.java
Tylko poszukaj jakies starszej rev (na svn), bo tu juz mieszali...
Tak tak wczytam sobie bez problemu... To teraz po jaką cholerę silnik wczytuje Patchfindy skoro z nich nie korzysta ? Ale jazda...
Cytat: stanus w Grudzień 18, 2008, 12:34:33 PM
ma ktoś pomysł co trzeba zrobić żeby naprawić patchnode? bo to z tym jest problem geo dziala alre juz nie wyszukuje sciezki zeby dojsc do miejsca
pliki l2jfree interlude, geo i pathnode pobrane stad: Geodata & Pathnody
IL Geodata Rev 231 - Part 1 - http://rapidshare.com/files/82378855/L2JFr...v_231.part1.rar
IL Geodata Rev 231 - Part 2 - http://rapidshare.com/files/82376102/L2JFr...v_231.part2.rar
IL Pathnodes Rev 231 - http://rapidshare.com/files/82363429/L2JFr..._IL_Rev_231.rar
a po oneo jest jakas? bo na tej mozna strzelac przez sciany...
Pliki Geo i patchnode są bez zarzutu, posiadają co najwyrzej drobne błędy, które wynikły z jakiś błędów przy generowaniu.Wszystkiemu winien jest silnik. Przy sprawdzaniu czy z punkt A widzi punkt B mimo znajdującej się ściany widocznie stwierdza, że można ustrzelić... I tak się cieszcie gdyby nie Nemeziss to pewnie do tej pory L2j nie posiadałoby nawet w najmniejszym stopniu tak dobrego silnika jaki jest teraz.
Oczywiście mam chrapkę na pełen silnik, który ma L2m ^^
BTW. Pliki Geodaty i Patchnode polecam ściągnąć z obecnego projektu, który go realizuje.
Geodatki są wygenerowane już przez program (zgadnijcie przez kogo napisany) i potem poprawiane przez w edytorze przez obecny team. Oczywiście edytory są łopatologiczne i samemu można modyfikować i poprawiać do woli.