Nieoficjalna polska strona Lineage 2

Offtopics => Offtopic => Wątek zaczęty przez: TeJP w Maj 26, 2009, 09:27:54 PM

Tytuł: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: TeJP w Maj 26, 2009, 09:27:54 PM
TAk jak w temacie. Zawsze niby patrzy sie i mowia :

-ten ma 200 km a ten 150 a co z momentem obrotowym za co on odpowiada i co jest wazniejsze moc czy moment. Czym  sie roznia te wartosci. Czy kon mechaniczny nie rowny koniowi ( ? )?
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: McViRR w Maj 27, 2009, 06:21:04 PM
najprościej powiedzieć : primo Moc ważniejsza (brzmi jak epic)
moment obrotowy to ilość mocy na daną w tym czasie ilość obrotów silnika, ale nie wiem dokładnie jestem od diagnostyki komputerowej :_)
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: Thorns w Maj 27, 2009, 06:31:52 PM
Moment obrotowy jest odpowiedzialny za przyspieszenie
KM za maxymalna predkosc
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: Falconek w Maj 29, 2009, 12:36:39 PM
Cytat: McViRR w Maj 27, 2009, 06:21:04 PM
najprościej powiedzieć : primo Moc ważniejsza (brzmi jak epic)
moment obrotowy to ilość mocy na daną w tym czasie ilość obrotów silnika, ale nie wiem dokładnie jestem od diagnostyki komputerowej :_)

jednostka momentu obrotowego to N * m czyli siła razy długość dźwigni - łatwo sobie wyobrazić za co odpowiada. A moc to praca wykonana w jednostce czasu :) Jeśli Ty jesteś mechanikiem samochodowym, to wiem do kogo nie oddawać samochodu ;)
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: Marc1n w Maj 29, 2009, 10:41:32 PM
Cytat: Thorns w Maj 27, 2009, 06:31:52 PM
Moment obrotowy jest odpowiedzialny za przyspieszenie
KM za maxymalna predkosc
Ne zupelnie :D
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: Nico w Maj 30, 2009, 11:52:31 AM
KM chyba tez odpowiadaja za przyspieszenie  :)
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: McViRR w Maj 30, 2009, 06:23:20 PM
Cytat: Falconek w Maj 29, 2009, 12:36:39 PM
Cytat: McViRR w Maj 27, 2009, 06:21:04 PM
najprościej powiedzieć : primo Moc ważniejsza (brzmi jak epic)
moment obrotowy to ilość mocy na daną w tym czasie ilość obrotów silnika, ale nie wiem dokładnie jestem od diagnostyki komputerowej :_)

jednostka momentu obrotowego to N * m czyli siła razy długość dźwigni - łatwo sobie wyobrazić za co odpowiada. A moc to praca wykonana w jednostce czasu :) Jeśli Ty jesteś mechanikiem samochodowym, to wiem do kogo nie oddawać samochodu ;)


poczytaj dokładnie mój post, i pamiętaj że fizyka nie zawsze się odnosi do życia, elo
Tytuł: Odp: Do znawcow: Moc a moment obrotowy
Wiadomość wysłana przez: pigulec w Lipiec 14, 2009, 03:11:30 PM
Wiem, że stary topic, ale nie dostał 100% odpowiedzi. :P

Moment obrotowy odpowiada za elastyczność silnika, czyli przyśpieszenie od pewnych obrotów na pewnym biegu. W przeciwieństwie do mocy, która może być rozwijana tuż przed odcięciem paliwa (chociaż lepiej jak jest dostępna niżej :D ) moment obrotowy najlepiej jakby był rozwijany już od 2000 obrotów. Dla przykładu moje ukochane Audi S4, które ma 265 koni i 400 nm (moc od 5600 rpm a większa część momentu od 1750) przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,7s. Dla porównania BMW M5 mające 400 koni i ponad 500 nm (rozwijane dużo później) przyśpiesza w 6s. Do jazdy użytkowej dużo ważniejszy jest moment obrotowy. Jak jego maksymalna wartość jest wcześnie rozwijana, nie musimy żyłować silnika, żeby się sprawnie poruszać, przy okazji mniej paliwa zużyjemy. (Cena ponad 5zł za 1 litr 98 to jest zbrodnia w biały dzień) Wielu ludzi (napaleńców) popełnia też błąd zmieniania biegu przy odcięciu. Prawidłowy moment na zmianę biegu to miejsce gdzie silnik uzyskuje największą moc i moment (wyczuwalne jest wtedy najmocniejsze wciskanie w fotel, uczucie podobne do włączenia się turbin po turbo-dziurze), bo później te dwa parametry gwałtownie spadają.

Ogólnie to lepiej jest mieć 300nm i 150 koni, niż 300 koni i 150 nm. :D